Specialized Stumpjumper FSR Expert Carbon 09

30 nepřečtených
  • ekimek

    čau BF, mohl bych slyšet nějáké názory prosím, případně zkušenosti s tímhle kolem?

    Díky

    http://www.teamsport.cz/…-model-2009/

    0 0
    • tom_777  

      počkal bych na model 10 – ten je fakt cool

      (nekecam jestli se trochu zadaří tak o něm uvažuju)

      0 0
    • tomfree  

      Mám čerstvě stump fsr pro a záleží na co to chceš,za sebe můžu říci že s hromahy kol co jsem zkoušel je to absolutní top co se týče geometrie biku a funkce tlumiče,do kopce se ani nehne i při silovém šlapání a žehlí v rámci svého zdvihu dobře a nemusíš řešit nějaké páčky,propedály a podobné kurvítka.

      0 0
      • Vilém  

        A brain kurvitko neni?

        0 0
        • tomfree  

          pokud nemusím myslet na to kdy zapnout a vypnout,funguje to samo o sobě a plní to svůj ůčel,tak ne

          0 0
          • jIrI___  

            Obdobně ale funguje i propedal, ne? Nebo se pletu?

            0 0
            • tomfree  

              Propedal funguje jinak,srovnaval jsem to třeba s cube ams,i když je zapnutý na 3 tak se při šlapání ze sedla pořád houpe,to brain se ani nehne a při jízdě po poli je na drobných nerovnostech spešl daleko komfortnější než cube s vypnutým propedalem.

              0 0
          • MlokCZ  

            Možná někdo to ocení, ale já třeba vůbec.

            Brain řadím jako největší kurvítku vůbec a ke kolu se mi taková věc nesmí ani přiblížit. Je to stejné kurvítko jako teralogic.

            I když na Stumpu to není tak drasticky nastavené jako na Epicu, tak to funkci kola velmi omezuje.

            Na chrtím biku se to dá pochopit, ale na kole na pohodové ježdění už ne.

            Nevím jestli Brain nedoznal větší změny, zkoušel jsem více na Stumpu 08.

            Když to srovnám např. s Push platformou, která omezuje tlumič na můj vkus dostatečně, tak s ní je kolo o třídu aktivnější než s brainem a to mám pořád možnost tu platformu vypnout (a také to dělám).

            Než brain, tak bych raději supercitlivý tlumič bez jakékoliv možnosti ho omezovat.

            Každý na to má ale jiný názor, to je jasné.

            0 0
            • roud  

              Jenže ty seš zase maličko extrém ;O] a epika si kupuješ právě kvůli tomu že je to chrtí full a člověk logicky čeká určitý omezení odpružení (Epika s brainem sem jel a na full relativně živý kolo čímž myslim že dokonale plní to k čemu je určen)

              0 0
              • MlokCZ  

                Na Epicu taky brain chápu, že to na závody vůbec nemusí být vůbec špatná věc a hodí se to k zaměření toho kola.

                Teralogic tu ale v historii třeba odsoudilo i pár lidí pro použití na závodech na chrtím kole.

                0 0
                • roud  

                  teralogic sem bohužel neměl možnost jet což mě mrzí :O( ale podle toho co sem slyšel krom hranky na kraji zvihu neměl chybu ( ale to už špěkuluju aneb jedna paní povídala )

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nevím kdo to tu v historii psal, myslím, že Gorgov. Problém byl jeho nezvypytatelné chování v některých situacích (myslím že popisoval konkrétně vjetí do díry při jízdě v háku na závodech – už si to přesně napamatuju).

                    Já jsem terralogic zas tak důkladně nestestoval (dlouhodobě jsem ho nejezdil). Mně stačila ta hranka (kterou jsem vnímal velmi i při nastavení na nejaktivnější), tím ta vidlice je pro moje požadavky zcela zabitá.

                    0 0
                    • jonti  

                      Nedal by som pri Braine alebo Terralogicu na kratkodobu skusenost Prvych par tyzdnov mi to vadilo, teraz by som nic ine nechcel. Je to trochu divny pocit, ale vacsinou sa to len raz odomkne a potom par sekund alebo cely zjazd pruzi, ak pride vacsi naraz tak ho odpruzi hned.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak terallogic, tam je to z mojeho pohledu jednoduché. I kdyby mi to po čase moc nevadilo (což pochypuju, protože já bych nadával při každém hrance a otevření), tak co s tím, když mi to nepřinese vůbec žádnou výhodu (vidlici nezamykám, není důvod a při šlapání se mi nepohuje ani když je velmi slušně citlivá)?

                        U brainu je to o trošku lepší. Tam už nemůžu říct, že by se mi zadní stavbě ani nehla při šlapání, ale je to pouze velmi decentní a hlavně u mě neměřitelný rozdíl ztrát energie (na rovině na asfaltu kde se ztratí při rovnoměrné rychlosti váha kola nejsem na fullu pomělejší než na celopevňáku se stejnými plášti), takže je stejně úplně fuk, že se lehce pohupuje.

                        Tedy k čemu by to bylo dobré? Jediná věc, kde by to u mě bylo k něčemu je jízda ze sedla. Jenže tady je nutné to řešit i s vidlicí (u 140mm zdvihu ze sedla se pohupuje stejně nejvíc vidlice), jinak to je k ničemu. A terralogic se už stejně nedělá, takže není co řešit, s vidlicí dohromady to řešené tedy být už ani nemůže.

                        A naopak bych přišel o výhody platformy, kvůli kterým ji docela používám. A tím je snížení sagu po zapnutí platformy (Push platformu mám velmi aktivní, nestojím o větší omezování zadní stavby) do výjezdu (ne vždy je pak nutné snižovat vidlici a navíc to kombinuju se snižováním vidlice dohromady).

                        U brainu mi pak chování sagu ve výjezdu vyloženě vadilo. Jakmile se za jízdy tlumič otevřel, tak sag zůstal následně větší a to mi vyloženě vadilo (to je přesně opačné chování než je potřeba).

                        U Epicu je zdvih malý, tam tohle problém není.

                        Kdyby vidlice místo páčky locku měla páčku terralogic on/off, tak pak bych to klidně bral.

                        To samé u tlumiče. Mít třípolohovou páčku Push platforma on/off (oboje bez brainu)/brain on, tak to by bylo také dobré. Tohle ale konstrukčně nelze docílit.

                        Brain a terralogic prostě nebude pro lidi, kterým ani trošku nechybí lock na tlumiči ani vidlici.

                        Dokážu si představit Epica s brainem + Foxkou s terallogicem jako náhradu za celopevňáka, ale jinak ne.

                        0 0
                        • roud  

                          musis si uvedomit ze to neni vidlice urcenim pro tebe ale zas pro pomerne specifickou skupinu lidi pro ktery je ten teralogic jednoznacny +

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Taky neříkám, že nikomu to nebude vyhovovat a uvědomuju si to, že to není pro každého.

                            Jen jsem vysvětloval, proč nepotřebuju jezdit brain ani terallogic dlouhodobě a stejně ho můžu pro sebe zavrhnout.

                            0 0
                        • tonik666  

                          Chtěl bych se chytit toho co jsi psal o Brainu. Že po otevření zůstane sag větší.

                          Mám podobnou zkušenost a řeším, zda je to vada, která by se změnila servisem u Švece. Mám Float R s Brainem (ročník 05) a zdá se mi, že sag je dost velký(25%), přestože tlumič je napumpovaný přesně tak, aby se využil celý zdvih. Když pak jedu a podívám se na sag v terénu, zdá se, že je až někam k jedné třetině (neměřil jsem to), což se mi zdá dost. Zvlášť protože mám pak kliky moc nízko.

                          Takže toto chování je u Brainu normální?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To co popisuješ bych asi ani nehledal souvislost s brainem, ale v tom, zda je průběh tlumič + zadní stavba vhodný pro tvůj styl jízdy.

                            Přijde mi, že máš prostě na svůj styl jízdy o trošku progresivnější stavbu + tlumič než bys potřeboval. A pokud to tak je, tak prostě budeš mít buď příliš velký sag nebo nebudeš využívat celý zdvih, nic s tím ale bez výměny tlumiče (nebo aspoň komory za high volume, nevím ale jestli jde u brainu jednoduše přehodit) nebo zadní stavby neuděláš.

                            Samozřejmě takhle na dálku nemůžu vyloučit ani nějakou závadu.

                            Změnilo se nějak chování, tedy dříve se to chovalo jinak?

                            0 0
                            • tonik666  

                              Zda se něco změnilo nemůžu posoudit. Kolo mám od Srpna, zakoupeno jako jeté. Předchozí majitel byl spíš silničář.

                              Vzhledem k tomu, že od kola vyžaduji, aby fungovalo a ne aby podávalo špičkové výkony, tak podle toho co píšeš je nejspíš všechno v normě a nejlepší řešení bude jezdit na přehuštěném tlumiči bez využití celého zdvihu. (vadí mi škrtání o kameny v důsledku snížení kola)

                              Jezdím s tím Epikem v terénu, kde bych hravě mohl mít SJ či jiné více ternénní celopéro. Ale nemůžu s tím nic dělat.

                              0 0
    • ekimek  

      Dá se tohle kolo použít i závodně na nějáké XC závody?

      0 0
      • martin7  

        já s ním na závody jezdím, i když na často (cca 5 – 6× do roka a bez ambicí)a musím říct, že jsem jich tam moc neviděl. Možná tak ještě 2 max 3 kousky. Daleko víc je tam epiců

        0 0
      • tomfree  

        Závodní kolo to určitě není.

        0 0
        • MJ24  

          to máš pravdu, ale pokud chceš kolo s vetším zdvihem než je maratonských 100/100 a závody jezdiš jen občas a nemyslíš na bednu je to ideál. momentálně sem měl stumpjumpera v hliníku na testování a letěl jako blázen (pravda s epicem srovnání nemám) a čím těžší terén byl tím jel líp, jediné co ho brzdilo na asfaltu a šotolinách byly hrubší pláště, takže po drobných úpravách bych se nebál ho prohánět i po maratonských tratích. Nadšený jsem byl z vidle a tlumiče od FOXU

          0 0
    • kopečák1  

      Mám Compa a naprostá spokojenost… proti epicu to samozřejmě jede hůř, ale není to zlý. Trošku to houpe, ale v rámci tolerance a na oplátku je zadní stavba supercitlivá…(nemám ale Brain), který bych u kola se 120mm zdvihu nepreferoval.

      Pokud nechceš vyloženě chrtit, ale pořádně se projet a z kopce si i sem tam skočit, není co řešit…

      0 0
    • mravc  

      Tak já mám Stumpjumper elite 09,je to můj druhý fuel,naprostá spokojenost,nejsem chrt,nějaký ten maratónek dám na pohodu,užívám si vlastností foxu a foxu triadu,nevěřím karbonu,ale každý to máme jinak,jen když čtu ty odborné diskuze o pružení,tak si vzpomenu na prvního horáka Olprana,pevňáka,jak jinak,na roztřesené ruce u piva po vyjížďce,ty pocity jsou stále příjemné,pocity z příjemně stráveného dne na kole HOWGH

      0 0
      • TJK  

        jj tak nejak to s tim pohodlim bude… jen si dovolim te trosku poopravit :-) FUEL = palivo / FULL = vyznamovet plny, jinak vyuzivano pro oznaceni celoodpruzeny bike :-)

        0 0
        • gargamel  

          Já tě taky trochu poopravím, resp upřesním. To cos napsal je pravda, ale zároveň FUEL = FULL ;-)

          0 0
          • StrejdaS  

            Ale ne v tyhle souvislosti, jelikoz druhej FULL je STUMP a ne FUEL. :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.