Řeším teď opravu/upgrade vidlice SR Raidon 34. Původní uzavřená tlumící patrona je ve smrti, ale povedlo se mi sehnat servisovatelnou patronu z AIONa, která do Raidona sedí. Patrona ale bohužel taky nebyla v pořádku. Dle mého v ní bylo málo oleje. Tak jsem ji rozdělal, olej doplnil (odhadem, protože se mi nepovedlo vypátrat, kolik oleje tam vlastně má přesně být). Když jsem zkoušel chod, všiml jsem si, že olej stéká po shaftu, takže je v háji těsnění naspod těla patrony – je tam X-kroužek mezi 2 plastovými vymezovacími kroužky.
Do teď jsem řešil jen servis u vidlic, na které jsou servisní kity a návody (Reba, Sid, Epicon jen mazání), ale k téhle není nic.
Potřeboval bych vyměnit ten X-kroužek. Průměr shaftu je 7,91mm a kroužek na výšku jsem odměřil cca. 1,7–1,8mm. Co jsem googlil, tak by mohl sedět kroužek 7,66×1,78mm. Může tam být atyp, nebo je pravděpodobné, že to bude tenhle? Má cenu zkoušet O-kroužek místo X-kroužku?
Další dotaz je ohledně oleje. Nalil jsem tam RS 5wt olej – spodní půlku patrony po vrch (odhadem 50–55ml) a v nějakém indonéském videu jsem odečetl, že snad dalších 10ml by mělo přijít do horní půlky. Máte někdo nějakou zkušenost, jak by to mělo být? Nebo existuje nějaká ofiko “oil chart” nebo ofiko postup, jak by se patrona měla plnit?
Díky za pomoc.