Ahoj, jelikož si na kole vše dělám sám, tak jsem se pustil i do servisu tlumiče. Už přece jen chtěl pročistit a promazat, navíc začal trochu cvrlikat, i když fungoval pořád dobře. Mám SR Suntour Epixon. Ale nevím si rady s jedním problémem, tak si říkám, že se zeptám zdejších odborníků.
Rozebral jsem ho, původ zvuků jsem identifikoval jako vzduch v komoře s olejem a trochu uniklého oleje. Pak při přepouštění oleje těmi dírkami v hlavním pístu, který reguluje tlumení (kompresi a dekompresi) vznikají bublinky a je to slyšet při práci tlumiče – přepouštění oleje mezi komůrkami. Když s tím párkrát zakvedlám a pak rozeberu, tak olej je plný bublin. Záleží pak, jak moc oleje se mi podaří dostat do té komůrky s olejem, prostě naleju tam olej, zacvaknu pístem, jenže zde je kámen úrazu – když to naplním zcela po okraj, tak se mi nedaří dotáhnout uzávěr té komůrky. prostě jak to zašroubovávám, tak to nejde zcela dotáhnout, protože jak známo olej moc stlačit nejde. Řešení je nenaplnit to olejem úplně, jenže pak je v komůrce trochu vzduchu, olej se ale čeří více či méně bublinama.
Ta komůrka s olejem má zcela dole ještě takový druhý pístek, pod ním je další komůrka, kde je vzduch a ta komůrka má ventilek, viz přiložený obrázek, šipka ukazuje, kde je ten ventilek. Ten ventilek je ale negativní/utopený, má takovou černou krytku na inbus, když ji sundám, je tam v podstatě automobilový ventilek, ale utopený. Důvod tohoto ventilku je podle mne ten, že když si tam fouknu trochu vzduchu, tak posunu ten spodní druhý pístek a zvětším tu spodní komůrku. Při zašroubování tlumiče pak si povolím tlak tímto ventilkem (prostě upustím vzduch) a jsem schopen naplnit tlumič olejem zcela bez vzduchu.
Ale zde je problém – jak do toho fouknu vzduch, když nejsem schopen žádnou pumpičku do toho utopenýho ventilku připojit? Neexistuje nějaká redukce, která do toho lze našroubovat? Má to vnitřní závit. Ať hledám jak hledám, nic nemůžu najít. Nebo je důvod tohoto ventilku zcela jiný?
Díky komukoliv za radu.