SR Sunotur Epixon RL-R nebo Raidon RL-R

11 nepřečtených
  • Arminius

    Dobrý den,

    rozbil se mi Epicon 2008.(vytýkal z něho olej (pravé nohy) a začal dělat divné zvuky při vracení) a tak si chci pořídit novou vzduchovou vidli do cca 4 500Kč. Tím bych chtěl požádat o vaše doporučení jakou vidlici. Značka mi je jedno. Chtěl bych osvědčenou a spolehlivou vidlici, která bude stejně dobrá nebo lepší :D než epicon 2008. Uvažuji o koupi Epixona RL-R z roku 2015 (viz.: http://www.kupkolo.cz/…rl-r_z93894/) nebo Raidona (viz.: http://www.kupkolo.cz/…-disc_z4542/). Můžete se prosím Vás někdo podělit o nějaké zkušenosti těchto dvou vidlicí, nebo popřípadě doporučit jinou.

    Děkuji

    Anketa: Jakou vidlici?

    2x
    33%
    0 0
    • Sindy  

      Pokud trvas na tech 4500, tak bych bral asi tohle: http://www.tuning-test.cz/…-2015-detail nebo přidat a vzít ze stejně stánky upravenyho epixona. Nebo pak bazar a najít rebu dual air.

      0 0
    • tigermoth  

      Kde z toho teče? Kolem reglu odskoku? Je mazaná olejem? Oprava je možná dost banální, jestli ses ji teda nerozhodl pevně poslat do kelu:)

      0 0
      • Arminius  

        Děkuji za příspěvky! Omlouvám se, ten olej mi teče z levé nohy, kde je imbusový šroub na upevnění patrony. Takže si myslím že mi olej vytekl z patrony. Četl jsem tu, že když vyteče olej z patrony, tak to začne dělat divné zvuky při vracení(to mi dělá), což může mít za následek, že za nějakou dobu se začne vidlice vyfukovat. Je to pravda?

        Děkuji

        0 0
        • tigermoth  

          V levé noze je vzduch. Olej je jenom nad vzduchovým pístkem, asi 5mm a musí se dolévat nebo se vydře těsnění a musí se vyměnit. Proto to někomu utíká.

          V pravé noze je tlumič, zaspodu má noha nastavení odskoku. Tam by mohl olej utéct kolem vadného gufera. Patrona epicona 2008 se dá rozebrat a gufero v řádu korun vyměnit (pořídíme v obchodě s guferama a ložiskama nebo internet). Je pak potřeba nalít správné mnoství cca 5w TLUMIČOVÉHO oleje (odlijou nám tam, kde opravujou motorky). Z hlavy množství nevím, někde to tu každopádně je. Zvuky může dělat i pěnící starý olej.

          Bordel (chrchlavé zvuky, netlumení ze začátku návratu, nárazy) dělá právě málo oleje v patroně.

          Pokud je mazaná vazelínou, nemělo by z leva nic téct. Jestli je předělaná na olej, stačí přetěsnit např měděnou podložkou a zvuky pořešit údržbou tlumiče.

          0 0
          • Arminius  

            Děkuji za radu! Zkusím ji rozhodit a podívat se na to gufero. Bohužel jsem tuto vidli koupil už na bazarovém kole, takže toho i ní moc nevím.:( (nevím jestli je upravená na olejové mazání) Prosím Vás, můžete mi upřesnit jaký všechny těsnění je potřeba po tom vydření pístku vyměnit. Na netu jsem žádné těsnění na epicona 2008 nenašel :(

            Děkuji

            0 0
            • tigermoth  

              Vidle bude stopro na oleji, když teče. Přetěsnit jak jsem psal, měděná podložka nebo vyseknout z fíbru (radši měď).

              Dál bude potřeba stírací kroužek pístnice přesně rozměrama podle toho originálního, jestli utíká tlumák. Problém olejových epiconů bývá někdy nasávání oleje z venku do tlumiče. Proto je nejlepší dát dvoubřitý. Je tu o tom vlákno

              K vzduchu – jestli neuchází, zkontrolovat a kdyžtak doplnit olej nad pístkem, kdyžtak dá se koupit celý pístek nebo těsnění které vyrábí uživatel scota. Zkus mu napsat.

              0 0
              • Arminius  

                Děkuji za radu, ale mám strach aby to nebylo ještě něco víc (třeba tyto starší modely mají taky problém s vůlí v nohách- mám taky) a to bych se potom mohl dostat na stejnou cenu jako novou vidli a docílení kvality a spolehlivosti nemám jistý (u nový aspoň záruka)

                Díky

                0 0
                • tigermoth  

                  Mám doma epicona 2008 na oleji, ještě na véčka, při pravidelné údržbě je stále v super kondici, vakl pouze cítitelný ale neměřitelný. Ten stírák tlumáku stojí asi 30 kč, tlumičový olej si nech odlít za pár peněz, těsnění pístku klidně zatím nech, jestli neutíká. Nejprve bych zkusil tohle.

                  Jestli se toho budeš zbavovat tak napiš,

                  0 0
    • lukasmohapl  

      Na ten epixon z KK si taky delam zalusk :) Nejaky nazor na nej?:)

      0 0
    • ufoncz  

      Dovolím si oživit tohle vlákno se stejným dotazem pro 27,5". Mám tam několik nejasností, se kterýma mi stránky Suntouru zrovna moc nepomáhaj a jakoby se oficiální produktové portolio lišilo od toho, co jde tak nějak najít v českých obchodech. Takže otázka asi takto:

      Raidon, RL-R, 650B, 100 mm, rovnej krk, 15mm osa

      vs.

      Epixon RL-R, 650B, 100 mm, rovnej krk, 15 mm osa

      Dělá se vůbec ve skutečnosti ta druhá varianta? Cenovej a hmotnostní rozdíl je jasnej (to druhý mě zas tak netrápí), ale jsou tam i rozdíly v tom, jak to chodí, jak to vydrží, jak se to … ehm, poškozuje po roce, dvou… ?

      Pokud by to k něčemu při radách vedlo, tak je to na HT, pro technicky nevytříbeného, ale dobrých pět šest tisíc ročně terénem (od hladkých trailů, přes root gardeny až po nějaký lehčí věci mimo skoky v bikeparku) jezdícího 73kg jezdce. Nejčastější guma na předku je Ardent 2,25". Má to nahradit dosud dobře chodící pružinovku Rockshox XC30 TK Poploc. Rovnej krk to dost omezuje, ale odrazuje mě to nutné zvednutí o nějakých 12 mm při volbě tapered (a výměny spodku semi-integrovanýho hlavka).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.