• NeoMike1

    Zdravím, obracím se na vás ohledně výběru vidlice. V hledáčku mi skončily tyto dvě vidlice: Epixon nebo Raidon. Typ zamykání u mě nehraje žádnou roli, stejně ji zamknu jednou za uherský rok, takže zamykání na řidítkách nepotřebuji. Cenový rozdíl je cca 1000,–. Zvažuji zda se vyplatí připlácet za Epixona, zda jsou třeba jiné vnitřnosti v těch vidlicích. Na stránkách Milana jsem se dočetl, že Epixon ve verzi Lite má tlumič shodný s tlumičem v Raidonu. Když to vše zvážím, tak mě to začíná utvrzovat, že se nevyplatí připlácet za tohoto Epixona. Verzi TT neuvažuji. Jaký máte na to názor? Díky :)

    0 0
    • šlapatko  

      Rozdíl bude jen ve sloupku. Klidně vezmi raidona. Vozil jsem epicona 2010. V podstatě jako dnešní Raidon. Není to zlá vidlice, ale Reba dualer to není. Momentálně bych šel do rs recon gold, tlumení motion control. Lepší chod vidlice i tlumení. Mínusem je větší cena a občas mají problém zamykači ( poničený motion control ).

      Suntour mi moc neseděl chodem, ale tři roky jsem jezdil bez problému. Jednou do roku vyčistění a výměna mazacího oleje. Dal jsem ho místo vazelíny.

      0 0
    • Slaany  

      Jezdil jsem Raidona na dvou kolech, jedno 26", druhé 27.5". Pokaždé rok. Byl jsem spokojen, chodil za ty prachy super. Jen váha není uplně nejmenší. Teď jsem šel do celopéra se zmíněnou Reba dualer. Je to jiné kafe i díky 29" oproti minulým 27". Připadá mi, že reaguje dřív (třeba na loukách na drnech se mi zdá ten rozdíl největší, což bude i podíl těch 29").Vím je to jiná ketegorie. Epixona jsem neměl.

      Nicméně já byl až na váhu s Raidonama plně spokojen. Mám teda 64kg a nastavit šla pěkně.

      0 0
      • Vilém  

        Rozdil vahy epicon/raidon je nejakych 100g ani ne, dela ho rozdilny material krku.

        0 0
        • Slaany  

          Tak v tom případě bych to já až tak moc neřešil a vzal klidně Raidona

          0 0
        • scalar  

          Epixon a Raidon se kromě krku liší i slitinou použitou na vnitřní hohy, rozdíl v hmotnosti je tedy asi 0,2 kg. Tento konkrétní Epixon bude z distribuce KCK, váží 1,8 kg. Raidon je stejný z distribuce KCK i BP Lumen, hmotnost 2020 – 2030 gr.

          0 0
    • Martinson  

      Jel jsem na dvou kolech s Raidonem a dost tragický. Tlumení bylo strašně přetlumené a nešlo štelovat.

      Kamarád má s Raidonem dost problémy, doporučuju mu změnu, ale je spořivej. Přestavuje Raidony někdo v Praze na olej? Jde použít patrona se štelováním z Epicona?

      0 0
      • scalar  

        Raidon nesmíš brát v obecné rovině. První typy byly dost mizerné, z té původní řady X3, X2 a X1 byl slušný jen ten X1, později se značil jako XC. Dnes už se toto označení nepoužívá, jen Raidon. Má patronu z Epiconu, hliníkové vnitřní nohy. První Raidony měly ocelové vnitřní nohy, ten nejhorší neměl ani nastavitelné tlumení. Ten prostřední odpovídá dnešnímu XCR air. Suntour do toho za poslední 3 roky v této třídě dost šlápnul a Raidon se posunul téměř na pozici bývalého Epiconu.

        0 0
    • NeoMike1  

      Já mám právě Raidona ročník tak 2008. Předělal jsem ho na olej a není to špatná vidlice (dle mého názoru). Samozřejmě více kope, když se vrací, ale nemá seřízení odskoku. Epixon byl zde vždy chválen. Akorát, že se jedná o verzi Lite, takže nemá všechno nastavení. Milan psal navíc, že by měly mít totožné patrony. Nechci vyhazovat právě peníze jen za to, abych měl jiné nálepky na vidlici. Mám 95 kg, takže pár gramů na těžší vidlici mi už nevadí.

      Je ještě možné, že by Raidon nebo Epixon byl více vhodnější na předělání na olej?

      0 0
    • NeoMike1  

      Ještě jeden dotaz. Na kupkole jsem narazil na tyto dvě verze: LO-R a RLD. Netušil by někdo v čem je u nich rozdíl? Že jedna má navíc zamykání z řidítek, to vím. Ale spíše zda se třeba liší patrona. Prostě zda je jedna verze lepší? Podle toho co uvádí obchod, tak by měly být obě nastavitelné ve stejném rozsahu.

      0 0
      • novas752  

        Lo by mel byt jen Lockout z korunky

        RL je remote lockout tedy z riditek

        R jako Rebound = nastaveni odskoku

        D nevim, mozna Damping/Damper

        0 0
        • NeoMike1  

          Podle prodejce je rozdíl mezi verzí LO-R a RLD (obě verze jsou modelový rok 2015) jen v zamykání (z korunky X z řídítek). Potom ale nechápu proč mají ještě v nabídce verzi RL-R, která má také zamykání z řidítek, akorát že stojí 3 990,–. Jsem z těch verzí nějak zmatený :D.

          0 0
          • novas752  

            Já bych řekl, že ta RLD znamená jen lock (remote) bez nastaveni odskoku. D jako Damper jako tlumic/tlumici patrona.

            Ale je mozny, ze tam odskok je a je to jen divny oznaceni, treba starsi nebo naopak novejsi verze.

            0 0
            • NeoMike1  

              Když se podíváš na ten odkaz na vidlici RLD, prodejce jí tam má nafocenou, tak má na levé noze nastavení odskoku. A jaký je rozdíl mezi RLD a RL-R mi prodejce není schopný říct. Co jsem tak pochopil po netu, tak LO/RL má nerozebíratelnou (natlakovanou) tlumící patronu. Kdežto RLD je rozebíratelná tlumící patrona. Ale co je lepší nemám ponětí :-/.

              0 0
              • scalar  

                Podle mne je to ptákovina, RLD je staré značení, tak do roku 2011, to zase ale nebyl Raidon v tomto designu. Asi to koupili od dovozce, který to měl zastarale označené, nakopírovali si to do systému a teď mají duplicitu (RL-R a RLD). Zajímavé je to černé provedení v lesku u RLD, pokud je fotka reálná.

                0 0
                • NeoMike1  

                  Všude jsem viděl Raidona v matné černé. Předpokládám, že ta fotka v obchodě je jejich. No aby se v tom čert vyznal :D. Každopádně jsem nakonec vzal toho Epixona v černé. Říkám si, že snad bude chodit o něco lépe než Raidon, snad tam budou i jiné rozdíly, než jen jiný materiál sloupku. Doufám, že to byla dobrá volba :D

                  0 0
    • Čipera  

      Co jít do upravené z http://www.tuning-test.cz/ nevím jak raidon ale upravený epixon od této firmy má prý stejný chod jako reba. Není to moje zkušenost ale je to zkušenost jednoho uživatele zde na BF který to zkoušel.

      0 0
      • NeoMike1  

        Upravený Epixon vychází na 6200,–. To je pro mě už moc. Jezdil jsem starého Raidona (ještě s ocelovýma vnitřníma nohama), předělal jsem si jej na olej a byl jsem spokojený. Jediné co bych mu vytknul, že nešlo štělovat odskok, takže se někdy moc rychle vracel. Vzal jsem tedy Epixona a kdyžtak jej předělám zase na olej. Docela mě zajímá srovnání. Nový sériový Epixon a starý Raidon předělaný na olej.

        0 0
        • zzd426  

          co budeš dělat s tím starým raidonem? manželce se na něm zkazila tlumící patrona, jde zasouvat jen tak do půlky, tak bych ji když tak vzal…

          0 0
          • NeoMike1  

            To ještě netuším. Momentálně jej nebudu mít kam dál. Uvidím :)

            0 0
        • biker.hona  

          Raidon je o trošku horší v chodu, epixon chodí lépe ještě když se trošku předělá dá se tam jiný olej a trošku předělá přepouštěcí ventil, tak je to v pohodě a chodem daleko lepší než Rockshox ve stejné třídě, kdyby měl někdo zájem můžu nabídnout epixona, popřípadě raidona, ale za mě rozhodně epixon!! a ten žehlí!

          0 0
          • NeoMike1  

            Myslíš tím předělání na olejové mazání? Nebo změna oleje nad pístkem?

            0 0
      •  

        chodí jak houpací kůň, furt se houpe

        0 0
    • NeoMike1  

      Dnes mi dorazil Epixon z distribuce KCK, podle výrobního čísla se jedná o model Epixon-9 RL-R z roku 2016. V některých obchodech uvádějí jen Epixon, jinde Epixon 9 (za ten si nechají připlatit), tak nevím :D. Je v tom bordel. S neuřezaným krkem váží 1,850 kg.

      0 0
      • Čipera  

        Já budu obědnávat do konce tohoto týdne Axon ale jsem vážkách :-D na kck maj axon rl-rc a co jsem našel tak ještě axon elite rl-rc která je o 2000 dražší tak by mě zajímal rozdíl nikde jsem to nenašel.

        0 0
        • scota  

          Není u Elite karbonová korunka a titanová osa?

          0 0
          • Čipera  

            Nenašel jsem právě o tom žádně informace ani na origo suntour stránkách. Vím že axon werx má karbonové nohy a elite vím že má ti osu ale jinak nic o karbonové korunce jsem nenašel. A co je docela divné že u obyč axon uvádějí hmotnost 1805g a u axon elite 1860g. Proto bádám v čem je o 2000 dražší když je těžší. Napadlo mě jestli u axon elite není už upravené to přimazávání. Pak by si připlatit ty 2000 dávaly smysl.

            0 0
        • scalar  

          Elite je malinko lehčí, má dutou korunku.

          0 0
    • sr71  

      jaký je prosím rozdíl mezi vidlicemi Raidon LO-R a Raidon XC LO-R ? nebo je to jen nepřesnost v označení na různých eshopech a jde o jednu a tu samou vidlici?

      0 0
      • scalar  

        Tím XC byla dřív označená vyšší řada Raidonu, dnes se vyrábí jen tato verze. Ale na e-shopech můžou být i starší verze.

        0 0
    • JakubCh  

      Čau, protože vakl ve starém Epiconu 2008 přesahuje únosné meze, vybírám náhradu.

      Jaký rozdíl je tedy mezi https://www.kupkolo.cz/…-disc_z4542/

      A https://www.kupkolo.cz/…disc_z93568/

      Jen jiné značení, nebo jedna je novější (a lepší), jak píše Scalar, prostě kterou z těch dvou vzít?

      Zadruhé, je tenhle Raidon na „výrobu“ vaklu odolnější, než Epicon 2008? A předělání na olej je počítám stejné, jak u toho starého Epiconu, že? Díky.

      0 0
    • mr.antik  

      Máte někdo přehled o kompatibilitě nohou na Epixovna. Mám 26 verzi na rychloupínák a přemýšlím o výměně spodních nohou za 15/100mm

      Mám koukat pouze nonách z Epixona 26? Nebo můžu i 27,5? Případně i Raidona? Nebo to vůbec prohodit nejde?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.