Tak už je k objednání :) Co na ní říkáte?
Tak už je k objednání :) Co na ní říkáte?
Anketa: Co na ní říkáte?
Za ty prachy se mi líbí…
jen ta jejich osa:(
Jinak za ty prachy super… Pokud bude souhlasit vaha, vubec bych se nebal ho objednat u Milana…
A treba to nakonec tak i dopadne:)) z Piku jsem zatim dost rozpacity…
To je s tou osou, špatně se sundavá? Co jsem koukal na videa, tak ta nová přepracovaná by měla být ok, ne?
Jak je to s tou jejich osou? Někde jsem se kdysi dočetl, že třeba byl problém v kompatibilitě jejich osy a nábojů Hope, protože ta osa není „hladká“ a náboj uvnitř taky není „hladký“, takže se to při prostrkávání nějak zasekává. Platí to i pro tu přepracovanou osu? Nebo je ještě nějaký další problém?
To mi neříkej ani ze srandy, že zrovna Hope se s ní nesnáší :)
Já nevim – někde jsem to tu myslím četl – že zrovna tahle kombinace není dobrá. Taky z toho nemám radost, protože v té alternativní realitě, kdy bych měl spoustu peněz a mohl si kupovat nový kolo a další blbosti, by se mi zrovna epikon a hope náby líbily :-D
Musi se udelat rozperka mezi koncovky predni naby.
Kubad tu sice radil dat silnejsi okrouzek do klestiny upinaku, me to vsak nepomohlo:(
Verze od Milana by mohla fungovat :)
scret: Z čeho přesně? Kolik si za pika uvalil? :))
Co jsem koukal, mohla by snad fungovat i tovární. Ale v ruce jsem ji neměl, takže jen spekuluji.
Jakou verzi pořídit? RC2 nebo RL-RC? Jsem trochu zmatený v rozdílu.
RC2 má nastavení low i high speed komprese.
RL-RC má nastavení pouze low speed komprese + dálkové uzamykání.
Vzhledem k tomu, že dálkové nechci, vychází mi lépe RC2, ačkoliv vlastně nevím, jaký je rozdíl mezi HS a LS kompresí (jdu to nastudovat). Ale víc pro mě v tuto chvíli neznalosti znamená líp.
Pak jsou ještě nějaké mutace, jako LO-RC (lock z korunky). Škoda že není mutace LO-RC2 :)
Tak jako tak, Milan nabízí pouze RL-RC. Za začátku měl i RC2 (zkusím napsat, co se stalo). Případně jestli má někdo možnost srovnání, jak funguje „obyčejná“ neladěná verze. Sice pořád doufám, že se FOX Evolution co mám na Spectralovi umoudří, ale zatím velké zklamání. Měl jsem jí hodně podfouklou (na mojí váhu má psáno 90–100 a já foukal 60–70) aby měla dobrý sag, přitom ani zdaleka nešla natvrdo (+/- 20 mm rezervy). Ale citlivost žalostná. Hlavně když jsme si zvykl na mnou Rebu s řidším olejem :)
RC2
Z rovným krkem se asi nedělá co a pro 26" už vůbec ?
140mm raidon na 100mm HTčku ti netačí říkáš jo?
OMG ptám se čistě orientačně nikoli kvůli obměně vidlice…
S rovným krkem se dneska už snad žádná nová vidle nedělá.
Čím dál víc o ní uvažuji, pokud jsou ještě k sehnání RC2. Rád bych se zeptal, jestli jí někdo zdejší (kromě Štěpána z bikeandride.cz) vozil nebo vozí a mohl by jí srovnat třeba s tupou Fox Float 32 Evolution (2014), právě tu bych chtěl Auronem nahradit.
Díky za konstruktivní odpovědi.
Tak co, zjistil si nějaké info?
Na dostupnost mi prodejce neodpověděl, a to jsem se ptal již 2× :) Takže budu vycházet z informací od Milana, který už někdy v květnu tvrdil, že RC2 už u nás nesežene a proto ji také stáhl z nabídky tuning-testu.
Jinak vidlice bude určitě chodit lépe jak necitlivka Evolution + bude tužší. Ze zahraničních diskuzí jsem vydedukoval, že jsou tam ještě nějaké problém z klepáním(hlučností), ale to by se mohlo vyřešit na rok 2015. Nechám se překvapit. Evolutiona jsem trochu poladil jiným olejem a zdá se to lepší. Tak už jí letos dojezdím a příští rok se uvidí.
Víc poví jistě chlapi z BikeAndRide.cz
Milan říkal před pár dny, že bude během 4 týdnů, že už jsou na cestě. Hlučnost a další problémy by měla být vyřešené už teď jestli jsem to pochopil. To byl i důvod proč nebyly(ale nemám to ověřené, četl jsem to v diskuzi.
//There have been some changes to this fork from the version that the user had in this review. After some more R&D from our field Werx riders we have made the following changes.
Cartridge: The compression spring was modified to emit a more usable range of compression adjustment. This has allowed for better tuning in the middle of the settings as opposed to the extremes.
Negative coil spring: This has been replaced with a longer and more sensitive assembly giving the fork that small bump compliance for small chatter type surfaces.//
Super, díky za info!
tusite jestli Milan bude nabizet i TA verzi a jakou tam mel zhruba cenovku?
napis primo Milanovi,
mate pravdu kluci
dik. hned mam lepsi naladu :)
Pánové, nemáte někdo z Jižních Čech Aurona? Rád bych si ho osahal, jak to funguje. Abych případně nechodil z bláta do louže. Děkuju
Tak Auron RC2 v černé už je na cestě a zítra u mě doma :)
Kdo mi doporučí, kam v Budějovicích zajít s naražením ježka a spodní misky hlavového složení? Eliáš u Terna nebo něco v okolí?
Jestli bude chodit podobně jak durolux,budeš spokojenej.Na jakej průměr kol a kolik zdvihu? :)
Měla by chodit dobře, ověřil jsem si, že od prvních modelů, které byly recenzované došly pozdější dodávky úpravou cartrige a negativní pružiny a jasným výsledkem → větší rozsah nastavení komprese a větší citlivost na drobné nerovnosti. Tohle už bude nová pružina. Navíc provedu malý upgrade dle recenze na dolekop.com.
Průměr kol je jasný, Auron je jen pro 650B a zdvih bude 160. Tak uvidím, jak se to bude chovat, kdyžtak bych ho snížil na 150. Doteď jsem měl FOX EVOLUTION na 140 mm, kterou jsem nabízel v Bazaru.
Teď nemám moc přehled…už mám skoro zazimováno :D Bude to ok,fox nebrat mimo pružin :)
Jeste by mel byt nejaky spolecny pojezd olomoucke skupiny BF :-D …
Jsme dnes chtel zajet po par mesicich do slavonina a cely den chcalo :-/
Heh,no já se nikam neposunul letos…možná malinko rychlejší ve sjezdech,to jo,ale skoky nula nic.Aspoň ten drop v Kopřivné jsem dal,když už nic :)
pro mě začíná sezona příští víkend – po dvou měsících pauzy a asi ještě nesrostlém klíčku Rychleby a znovu začínáme pravidelně hopsat ve Slavoníně, bohužel asi budu začínat zase od píky . Doufám že zima bude milostivá jako loni a bude čas dohánět ztracený čas alespoň na BMX na Malé Laguně nebo nově V Prostějově
Btw- nechcete někdo 19–21.9. do Rychleb ?
Tak se muzeme nekdy domluvit rad si necham poucit ve slavoneni, moc mi to tam nejde :-/
ok, ale asi budu po tom pádu začínat odznovu
To nemůžu,mám ligu :)
který drop máš na mysli – u pump tracku ?
No ten větší dřevěnej často zde diskutovanej nad big airbagem :)
tak ten na konci kempu dávaly téměř všechny ženský z Terčiné grupy :)
Ono je skákání dost o hlavě a já třeba nechci být off víc než týden,to bych umřel :)
zvykneš si :)
Někomu FOX asi vyhovuje, zvlášť když se zamkne, tak (ne)funguje úplně nejlíp :) To je snad jediné, co jsem na ní měl rád ale využil jsem to tak jednou za měsíc.
Když jsem měl VANku 160 v základní obyč verzi R pár dní,nemohl jsem si ji vynachválit.Pružina je úžasná jak pod prdelí,tak pod rukama :) Moje příští vidle musí být totem,fox40 nebo aspoň VAN 180.Floata bych už nechtěl,ale třeba na něm zamakali proti 2012 verzi,nevím..
Neřekl bych, rozhodně ne na základních verzích. Leda by to bylo ještě horší :)
No jo, ale když tak koukám na ty vidle… tak já se pořád pohybuju v kategorii XC :-D
No já už skoro nejezdím jinam než do bikeparků (ale docela málo).Teď toho času bude míň a když už bude,raděj to vemu někam s lanovkou,takže proto ten výběr vidlic :D
32 nohy jsou titěrný,34 a 35 takovej ideál skoro na vše a občas to bikepark snese.
problem tvyho Foxu je v tom, ze je to total OEM vojeb! Evolution radu nebrat ani za tabulku cokolady…
Je potreba vybrat treba klasiku prodejnou Fox Float a to je pak nekde jinde… Talasy od novyho roku budou udajne taky uz hodne dobry…
FOX / FOX. Moje Van 160 RC2 je luxusní.
Budes to hned tunit?
No možná s tím objedu napřed zahradu okolo baráku :)
Ale asi nemá smysl to odkládat a čekat, že se to rozjezdí. Rozhodně dám hned olej zespodu a pod víčkem levé nohy seberu ten elastomer + když už budu čumět dovnitř, cáknu nad pístek červenej rum :) Tím vším určitě nic nezkazím a zároveň nic nenávratně nezměním. Navíc, když to všude doporučují, tak proč to neudělat rovnou.
Co jsi nakonec provedl za úpravy? Jen přidal olej a dal pryč elastomer?
Čus, udělal jsem přesně, co jsem popsal :) Plus jsem teď řešil, že si patrona přisála zespodu mazací olej (15W) a vytvořil se tak hydraulický doraz. Vidlice nešla do plného zdvihu. Což je častý problém při předělání na olej a je tu na BF hodně o tom napsáno. Jen jsem si ještě neudělal jasno, jaké je tedy funkční finální řešení. Myslím že dvoubřité gufero, ale řešit to budu třeba až v zimě. Ideální by bylo domluvit se s Milanem, ať mi udělat servis a rovnou i tuning. Ale to zase narážím na názory, že tuning na jinde koupené nedělá a nebo zase naopak, že po domluvě udělá.
Jinak vidlice šlape jako víno, jsem s ní spokojen a hlavně – nekřupe v korunce :)
někde v epiconím vlákně Milan psal, že se to dělo dřív a nový tlumiče už tím netrpěj, protože jsou dole užší a je v nohách víc místa, takže nedochází k vtlačování oleje do tlumiče.
moje zkušenost: epicon 2011 to dělal cca po 500km, přidal jsem stejný gufero obráceně (podle návodu odsud) a už jsem to nikdy nemusel řešit. epicon 2014 koupenej letos tím netrpí vůbec – najeto 2500km, asi by se to už projevilo.
No jo, mě se to stalo bez jakéhokoliv zásahu do patrony. Zjistil jsem najednou, že mám doraz. Do spodních nohou jsem lil 15 ml jak bylo doporučováno na dolekop.com. Takže snad to není moc oleje. A přesto se tam dostal. Vyndal jsem patronu a nešla zmáčknout nadoraz. Tak jsem to poladil a uvidím, jak dlouho to vydrží.
Kolik toho oleje do patrony patří? Máš to nějak změřené nebo jsi odebíral tak dlouho, až dokud nešla zmáčknout? Mám Aurona zatím jen pár dnů, ale zatím též spokojenost. Proti RVL co jsem měl teď, je to 100% krok vpřed.
Měl jsem strach z těch černých nohou, ale nakonec se mi snad i líbí …
Změřené to nemám, dal jsem ho víc a po malých kouskách odlejval, abych trefil množství, kdy šla patrona kompletně stlačit. Ale možná jsem měl ještě ubrat, jak mi tu někdo radil. Uvidím, jak to bude teď fungovat a příště se kdyžtak polepším.
Jinak. I z té špatné fotky to vypadá dobře :)
Kterou jsi bral verzi ? RC2 nebo RL-RC ? A to vyvložkování vzduchové komory jsi vyndal ?
RC2. O jiné jsem ani nikdy neuvažoval.
Přidal jsem trochu oleje do spodních nohou a vyhodil elastomer. Zatím si nejsem jistý jestli ho říznu a dám kousek zpátky nebo to nechám takto. S celým elastomerem byla vidlice dost progresivní.
Na bikeandride nebo kde psali dobrou hlášku, že se jim zdála naopak bez elastomeru progresivnější, což je logicky pitomost. A olej s patrony jim naopak utekl (mě a dalším přibyl). Zvláštní postřehy mají ti chlapci, kterým mimo jiné fandím za jejich práci.
„nešla do plného zdvihu“ – tím myslíš, že nešla i při vypuštěném vzduchu zmáčknout na doraz nebo že se nevracela?Kupoval jsem 160mm verzi, ale teď jsem zkoušel a naměřil viditelnou délku vnitřních nohou jen 150mm. Máš to tak taky? Když trochu zaberu, tak ji o ten 1 cm vytáhnu, ale pak se vrátí (asi vlivem negativky?) zpět na 150mm.
Když prifoukas větší tlak, tak nameris 160. Už to tu někdo psal – silná negativka. Já měl k tomu ještě problém takový, že když jsem upustil vzduch, tak nešla úplně zasunout. Byl tam hydraulicky doraz.
Fakt že jo! Při větším tlaku už tam bylo 160.
Nevíte někdo, jestli pan Slanec ty negativní pružiny mění dle váhy jako u Epicona ?
nevím :)
„…Doručování zásilky…“
Auron is home :)
Zakrátit krk, nalisovat ježka, spodní misku a šup s ním na zahradu. Pak lehký tuning a podzim může začít.
Tak a teď dám na dlouhou dobu pokoj s B-F a bude se jezdit!
To nevydržíš, na BF jsi doma, kam bys jezdil? :-)
to je serie, nebo TT? kdyz chces tunit, tak asi ne co?
jinak nevazils?
Série. Vážit budu s ježkem po zkrácení a asi i po tuningu, ať je to aktuální. Ale mohu vážit i v originál stavu, není problém.
Nene, pěkně budeš psát postřehy ;)
Na té společné fotce Auron vypadá jako na 24" kola.
Tak pocity zatím smíšené viz. http://youtu.be/QQTuertO-9g
V Budějovicích nikdo nechtěl peníze za 5 minut práce. Už nikdy nepáchnu do Cyklo Eliáš a arogantní Legenda Bikes, nebo jak se ti kokoti jmenujou.
Dajsport jsem nezkoušel a Jiřičku také ne (chtěl jsem zkusit zítra, ale nebudu doma…). Takže pondělí to jistí. Ještě mě napadá ten kšeft u Hudysportu v Rudolfovské.
Taky bych mohl napsat proč. Potřebuju nalisovat konus hlavového na sloupek vidlice a rovnou bych si nechal narazit ježka. Nechce se mi to páchat doma, když nemám ani nástroje vhodné k improvizaci.
a ty sis myslel, ze si ho das na kolo:D
Já bláhovej si jí budu muset pověsit na zeď a kluk se mi ještě bude smát.
nechtěl bych dopadnout ta,abych obíhal servisy kvuli každý kravince:-(
To nemáš doma paličku na maso a kousek prkénka?
Do pí*i s ježkem ;-) – pořiď si Shaman racing utahovák hlávka, spodní kroužek hlávka jde na sloupek nandat skoro vždycky rukou.
Tak to jsem měl asi vždy špatnou vidli nebo hlávko, že jsem to musel narážet :-)
Pokud neni spodni krouzek rozriznuty, tak rukou asi tezko. Pokud ano, tak neco neni OK.
I nějakej nerozřízlej jsem na Rebu kdysi dostal rukou, teď mám Syntace hlavu a spodní kroužek je rozříznutej. Where's a will, there's always the way ;-)
jestli ty nas zas nehoupes:))
:) Nehoupu, leccos jde když se chce, většinou je horší ho sundat než nandat – zlatej Syntejs nařízlej kroužek… Na tapered sloupku má proti mě výhodu ( 1 1/8 ), že by mu tam měl jít snadno navést, protože největší porod pro mě je ho tam dostat vždycky na začátku sloupku. Kdyby teda měl ten mnou doporučovanej Shaman utahovák, tak si to dá komplet dohromady doma sám a další výhodou je, že když bude chtít, tak moje řešení je lehčí než řešení s ježkem a tisíckrát jednodušší a sloupek vidle je jako novej, já sloupek stejně časem fiknu na 1 podložku a budu jezdit bez utahováku bo gramy…
Na 1 1/8 je to nejhorsi na zacatku sloupku? Clovece to mi nejak nesedi s tim, ze nehoupes.
Šlo mi to tam blbě, bo mám gramlavý pazoury a necpal jsem to tam úplně rovně + po zkrácení jsem nenašel pilník, tak jsem otřepy po krácení neřešil ;). Dole vím, že je průměr lehce zvětšený…
Rozdil prumeru nahore a dole je 1,4mm, coz je pomerne dost.
Však píšu, že jsem to tam dával křivě a přes otřepy, to taky nešlo dobře, aneb moje dřevní doby, ale nějak se začít musí :). Na tapered sloupku se Shaman utahovákem by to doma dohromady dal s prstem v nose.
To víš, suntouru se vysměje i malej prcek, měl jsi před ním mávat foxkou, to by jen tiše obdivoval:))
Můžu to vyzkoušet, ještě se mi tu jedna válí :)
možná zapláče nad poměrem cena/výkon :)
Fox jde z domu a kupuje se Suntour, to jsme to dopracovali :-) Jestli oni by se pánové z Foxu neměli trochu poškrábat za uchem, jestli opravdu dělají všechno tak dobře jak si možná myslí…
Hlavně jde z domu 140 mm / 32 mm. Věřím, že Milan by FOX poladil tak, abych si ho nechal, kdyby mi zmíněné parametry stačily.
no to nevim, Evolution je proste sragora, ikdyz zlepseni by tam asi nejaky bylo…
Zaujal mě tento návod na našeho Aurona RC2:
http://bplumen.cz/…06_auron.jpg
Zvlášť obrázek 8, kdy vyndavají molitanové kroužky, tak jak je znám z RS Reba či jiných vidlicí.
Problém je v tom, že já tam žádné kroužky nemám a sehnat se dají pouze 32 mm. 34 leda vyrobit doma na koleni.
Chci se proto zeptat, zda tam ty kroužky máte nebo nemáte. Případně, zda se nedají přeci jen někde koupit.
Psal jsem Milanovi a do bplumen, zatím bez odpovědi.
Kámoš nedávno Aurona rozebíral a mám pocit, že tam ty kroužky z výroby nebyly. Dal tam RS kroužky z reby a funguje to v pohodě.
Krouzky tam byly pryzove, jak je tu psane, puvodni zamer dat krouzky z reby padl tim, ze auron ma mensi prumer osazeni pro krouzky a tim padem tam molitan pro rebu ac ma 32mm nohy proste nevleze a na silu to neni dobre
proc tam nedas krouzky z jiny vidle? treba fox, RS apod.
Jde mi o ten průměr. 32 vs. 34. Ale pokud tam pasují třeba z Reby, pak není co řešit.
no logicky bych tam spis dal z Pika nebo Lyrika ne?:)
Klidně tam dám v Lyrika, když bych věděl, kde koupit samotné kroužky. Bohužel to bude celkem oser a nebo se hezky prohnu.
Trochu s křížkem po funusu,když jsem repasoval rebu a čistil „molitánky“ a znovu nacucával olejem,tak se zvětšily,že jsem je tam sotva dostal.
Tak bych se nebál je dát i do vidle s větším průměrem..jen pro info
sice mám Duroluxe a ne Aurona, ale vnitřnosti vypadají úplně stejně. Zdá se mi že jediný rozdíl mezi těmito vidlicemi je větší zdvih ve prospěch DX( tím samozřejmě i váha).
Ale k věci – ty molitany co jsou na obrázku mám v DX taky, jsou to ty Suntourácké filcové použité třeba u Epiconu. Takže nezoufej a zkus raději použít něco stejného průměru od Foxe nebo RS. Menší určitě nedávej.Může se ti stát jako mně u LYrika že se molitan dostane mezi pouzdro a nohu a budeš pak mít problém vidlici rozdělat
…molitan dostane mezi pouzdro a nohu a budeš pak mít problém vidlici rozdělat…
S timhle souhlas. Za boha sem to gufero nemoh vyrvat ven.
Pánové, není tu nějaký Pražák či z okolí, kdo by mi na vidli uměl udělat tento drobný tuning? http://dolekop.com/…ur-auron-rc2 Vidle dobrá, ale citlivost na drobné nerovnosti nic moc (v porovnání s mechovou starou 36kou). Nechci se do toho pouštět sám – nemám vybavení, dílnu a šikovné ruce :-) Na podmínkách bychom se domluvili. Ozvěte se mi pls na hegenbart@sazka.cz. Díky!
Kde sháníte servisní kit nebo jednotlivé díly (stíráky atd.) na Aurona?
.
bplumen?
Tam (na eshopu) jsem právě nenašel 34mm stíráky. Zkusím ještě zvolat nebo napsat.
Taky by me zajimalo.
Mají tam toho málo na 34, ale kde jinde to shánět, než u dovozce. Zavolej a pak dej vědět. Musí to mít.
Nemají. Prý na ně SR sere a „díly posílá jednou za uherský rok“.
Setkal jste se někdo u Aurona (nebo epicona, co je jedno) s nižším zdvihem než by měl mít. V praxi to znamená, že vysunuté kluzáky (když je kolo pověšené ve stojanu) měří 145–150 mm. Když zatáhnu za vnější nohy, vylezou na svou normální hodnotu (lehce přes 160 mm). Kde je zakopán pes? Málo oleje v patroně? Něco jiného?
To bude spíš negativkou, ne? Zkus víc nafoukat jestli vylezou. Pokud se nepletu, tak je tam pružinová negativka, takže by tam nemělo být moc prostoru na problém.
Něco na tom bude. Když jsem přifoukl, tak povylezla. Ale pak zase nevyužívám toliko zdvihu. Nabušil jsem to zkusmo na 110 a vylezla na 165 mm. Ale objevil jsem další problém, když jsem jí naopak vyfoukl úplně, vyndal ventilek a naplno stlačil, tak jsem jí nedal na doraz. Chybělo odhadem skoro 20 mm do dorazu (cca 3 mm od korunky). Takže si asi udělám rozborkové nedělní odpoledne, abych přišel na to, čímpak to je. Jediný, co mě napadá, je příliš oleje ve vnějších nohou (který jsem tam dával dle návodu spodem do každé nohy 15 ml). Co napadá vás?
15ml by neměl být problém. Postupuj krok po kroku, teď vyndej tlumení a zjistíš jestli není problém v něm. Třeba patrona natahala olej ze spodních nohou. Tuhle vidli jsem ještě rozhozenou neměl, tak přesně nevím co by tam mohlo být. V pružení toho asi moc nebude pokud je to principem podobné jako epikon, tak tam je jen táhlo s negativkou a nad ní pístek vzduchové komory = tam asi není co by se posralo jedině, že by se nějakým způsobem natlakovala „negativka“ čemuž moc nevěřím.
Tak je to tlumení, co jsem dneska studoval, tak docela běžný jev u těchto cartrige. Mám celou patronu venku (taky jak jinak) a teď jen jak se do ní dostat. Zatím zkouším tu šetrnější metodu viz tohle video:
Sice je to trochu jiná patrona, ale dostat do ní by mělo být stejné. Tak dám pak vědět, jak jsem dopadl. Oser bude trefit správný množství oleje, ale pokus omyl to snad vyřeší. Nesmí cvakat a musí jít naplno zatlačit :)
Pokud to budeš dělat stylem postupného ubírání, tak u duroluxe mi funguje, potom co jde naplno zatlačit ještě zhruba 1,5cm z hladiny ubrat.
Ok, díky za tip. Patrona už je rozdělaná, tak jí nafotím a začnu ladit hladinku :)
hladinku v krvi?
To možná taky :)
tou bych začal! ;)
Tak tady jsou nějaké fotky. Hladinka vyladěná, zítra vyzkouším.
Super, se bude časem hodit. Suntour nikde oficiální čísla (kolik, kam, čeho) neuvádí?
Neuvádí, takže jsem postupně ubíral abych mohl patronu smáčknout úplně a namontoval. Vypadá to všechno ok. Otázka, jak dlouho to vydrží, než si to zase přisaje. Pak budu případně řešit dvoubřité těsnění.
U Epicoma je to většinou spojení silná negativní pružina a nižší tlaky ve vidli.Ale ty nejsi žádná muší váha, takže to asi tenhle problém nebude.
Když už se tohle vlákno vytáhlo…
Rozhoduji se, kterou verzi Aurona vzít ( RC2 nebo RL RC ). Hračička, co týká nastavování, nejsem a lock celkem využívám, ale jde mi o to, jestli ten epikoňácký tlumič u verze RL RC bude ještě vhodný pro vidlici se 160 mm zdvihem. Aby se to pak např. moc nepropadalo do zdvihu v nějakých prudkých pasážích při intenzivnějším brzdění.
Našel jsem Auron s černýma vnitřníma nohama, ale nikde nenašel obchod, kde by ho prodávali. Nemátel někdo link na nějaký obchod nebo je to prostě na produkty pro rok 2016 ještě příliš brzo?
Minimálně Tuning Test ho má určitě.
Právě že na tuning testu jsem ho nenašel vůbec – aspoň podle popisu a fotek.
To sice ne, ale když jsem objednal, přišel mi právě ten celočerný. Zkus se doptat.
Nejspíš nejsou jen aktualizovaný fotky. Dík za info.
Pokud se bavíme o RC2 verzi, tak naopak neseženeš ne-černou verzi. Sháněl jsem cca 14 dní zpět a všude jen černá.
Spodní nohy nejsou lesklé, ale v matu.
Verze jsem zatím moc neřešil – koukám do budoucna po černý 29" a tu ne a ne najít. Můžeš hodit odkaz na nějakej shop? – protože asi neumím googlit…
Prošel jsem to celý, ale ani na jednom z odkazů jsem nenašel vidli s černýma vnitřníma nohama; černý jsou výhradně vnější – spodní.
Jo, už to vidím – černý jsou pro 27,5"
Zkus si tam ještě napsat nebo zavolat. U mě jen neměli aktualizované obrázky.
Ono to vlastně vůbec nehoří – jen mapuju nabídky a ceny hooodně do budoucna. Každopádně dík za odkazy.
Ceny se celkem zvedly za poslední tuším půlrok nebo čtvrtrok. Nákupka Aurona 27,5 RC2 s černýma nohama 9.608,– a byla myslím o tisíc nebo víc levnější.
By mě zajímalo, zda je to pohybem kurzu nebo výrobci prostě jen zdražují.
Možná obojí:
http://www.kurzy-men.biz/…sa-dolar-usd
Kurz byl nejvýš v době, když stál ještě zadobře. Cenu zvedli až po mírném poklesu. Asi je o vidlice zájem, tak jdou logicky ceny nahoru ruku v ruce s kurzem dolaru.
Tak jak je kdo spokojený s auronem? Nemá ho náhodou někdo v Královéhradeckém kraji, trochu studuju co a jak za příští bike a ve výběru je i RB které montuje pravě aurona RC2. Dík
Tak tlumení je stejný s duroluxem ne? Myslím že to to někdo tvrdil.
Spíš mě zajímalo srovnání s ostatníma EN vidlema např. pikem, tuhost, stabilita ve zdvihu. Právě přemýšlím jestli brát RB s pikem, nebo Auronem. Teda pokud budu kupovat RB, nebo jiné enduro. Třeba koupím DH ještě uvidím.
Projev vidlice hodně progresivní (i po vydělání elastomeru) a pod brzdou se nepropadá. Co by na ní mohli zlepšit je jemnost odstupňování HSC (použitelné jsou tak první 2–3 polohy), větší utažení už dost ovlivňuje citlivost.
Díky, takže pro mě asi ideál. A náhodou srovnání tuhost s fox 36, nebo totemem by nebylo? Síce je to úplně jiná kategorie, ale…
Právě proto jsem se srovnávání tuhosti chtel vyhnout :) Fox 36 jsem jezdil poměrně dlouho, ale jiné věci než na Auronu, tak se to blbě srovnává. Každopádně nějakého zvýšeného kroucení jsem si za jízdy nevšiml. Neslyším ani žádné škrtání kotoučů v náklonu jako třeba u Revelationa 150mm.
No pokud teď koupím RB, tak mi musí vydržet i do Livigna a Davosu, což asi nebude problém na tamní tratě. Ve Špindlu DH není, takže maximálně dostane párkrát nažrat na Štrůdlu což bude muset vydržet.
Tak ale Pikem by sis tuhostí proti Auronu stejně nepolepšil. Bych fakt zvážil toho Duroluxe.
Zvlášť, pokud by se mu také udělal vakl v uchycení krku do korunky.
Hodně tuhá je Maruna 350.
tuzsi nez Pike?
Dle nějakých zahraničních testů, co jsem v minulosti našel, by měla být (já to s mojí váhou nepoznám a ani jsem na ničem s novým Pikem nejel). I na pohled je ta podkova robustnější.
Ale oproti Auronu RC2 se dá HS komprese přenastavit jen interně.
Tak durolux R2C2 není ani v prodeji a 20tis za něj stejně nedám:) Stejně každou vidli do 14dni od koupě sedřu. Prostě auron asi bude muset stačit.
Ale je v prodeji, nenech se mýlit.
---edit---
Aha, tak máš pravdu, je na cestě z externího skladu, takže hádám TAIWAN.
Někde ho skladem mají. (pokud to je pravda)
RC2 verze by měla být levnější o cca 2000, pokud ho někdy dovezou.
Tak už nad tím začínám dost přemýšlet:) Hlavně to má 20mm osu
No momentálně mi to v palici dost šrotuje. Poskládat RB Bandit + Durolux, záplety na DT350 + ZTR Flow? akorát tlumič ještě nevím jaky tam nechat dát… :-)
Hehe vidím to podobně durolux, monarch plus, DT 440fr + remerx wer. Saint brzdy
Co ty Remerx WER ráfky? Máš s nimi nějaké zkušenosti? Cena je velmi příznivá.
Zatím jsem je viděl jen na banditovi. Každopádně si je ke kolu vezmu z aty prachy a nechám je přeplést na DT. Zadní nábu použiju na HT a přední asi někomu daruji, nebo jdou novatec předělat na 20mm osu?
Nevím jak konkrétně tenhle kus, ale dost jich bylo jako stavebnice, že šly dát všechny osy.
pak mi napiš dojmy z WERu. dost mě zajímaj za tu cenu. pokud je budeš dávat na bezduše tak jsme zvědavej dvakrát :-)
Nasucho jsem je nahodil malou ruční pumpou, s mlíkem paradoxně pomohl až kompresor. Při jízdě na první pohled všechno v pohodě, nikde nic nepodfukuje, tlak drží. Párkrát se mi stalo, že jsem z ničeho nic skončil na ráfku, bez zjevné příčiny, v pár vteřinách. Na jiných kolech se mi to nikdy nestalo, proto tomu moc nevěřím.
jak skončil na ráfku? jakože podfouklo při doskoku?
Vůbec. Prostě jen tak. Naposledy ve sjezdu po lesní cestě, předtím na rovné štěrkovce. Plášť bez defektu, ventilek ránu nedostal, jen to prostě prohulilo kolem patek ve vteřině pryč. V zatáčkách ani na kořenech mi to přitom nikdy nepodfouklo. Asi to bude rukama, jinak nevím.
tak to jsi mi moc hezké zprávy nepřines…
Důležitý je, aby ho měl dovozce. A pokud je dovoze bplumen, tak ti ho skladem nemají.
A proc by to nejaky eshop uz nemohl mit naskladnene? :-) pred nedavnem je bp lumen skladem mel (psali 3 ks tusim)
To je fakt :) Jsem z toho sluníčka a posunu času zmatenej :)
:-)))
Dneska bych pořizoval raději novýho Duroluxe R2C2. Nebylo by to pro tebe taky vhodnější? Vzhledem k tomu, co jezdíš, pokud se pamatuju.
Jinak s Auronem maximální spokojenost.
Ja jsem s Auronem taky maximalne spokojen, a uprimne nevim jestli bych sel do Duroluxe, pro me potreby auron staci 250g je poradny rozdil..
Tak já do teď jezdil jenom totemy, nebo fox 36 180 takže tužší vidle je přínos i kdyby to bylo půl kg navíc.
Jak jsem to RB zkoušel přišla mi ta reakce od předního kola krapet gumovejsi. Nedokážu říct, že to je určitě zásluha Pika, ale vzhledem k tomu že o RB přemýšlím taky, i když v dlouhodobějším horizon
tu, budu spíš koukat po Duroluxu.
právě řeším, jestli se mi vyplatí připlácet za pika, nebo nechat aurona. Dost bych řekl, že dělal výplet, nebyl zrovna nejtužší.
Tak to si musíš rozhodnout sám, výdrž aurona neznám, Michal nejdřív přemýšlel vcelku vážně o Piku, když jsem mu nastavil Duroluxe, začal přemýšlet, jestli mu Pike vůbec něco kromě ymydže přinese :-)
s Pikem bude mít i nějaké volno navíc … když bude půl sezóny v servisu
Tak on kdyby se ten pike taky pořádně nastavil, vyvložkoval a promazal chodil by jinak. Ve středu zdvihu má ale perfektní oporu i když jsem to neměl nastavený podle sebe. Ale jak jsem četl další recenze, tak bude stačit auron. Stejně kolo pošlu zase tak po roce pryč.
neres a vem Duroluxe…
Auron bude na tebe malo podle myho… Ale jestli ted vis, ze po roce, max dvou to posles pryc, tak bych se asi Aurona tolik nebal…
Jen vim, ze kdyz jsme s klukama byli v saalbachu, tak jsem si pokazdy rikal, ze tam by Pike nevydrzej jezdit asi ani rok:))
Tak to je jasný, že nemůže:) Ale výrobci se ti snaží prostřednictvím videi nacpat, že rám 2,5kg ti zaručeně vydrží DH nasazení ve stylu Hilla a vidle o 1900g přežije každodenní Rampage:)
tak tak:)
Na piku se mi udelal hned po chvili lehkej vaklik, coz me malinko vydesilo, ale od ty doby se nezvetsil a vidle je ok…
Ale ja jezdim crosscountry:))
Tak durolux už frčí:) jsem zvědav, hodně zvědav, recenze vypadají perfektně.
Tak to byla rychlost. Tím pádem jsem taky zvědav. :-)
+1
Apríl ne? :D
Ne, nakonec jsem tě nemusel otravovat. Ale dík.
Jak se říká, nemáš zač :) Dej pak vědět jak to valí.
Zkoušel už někdo upravit tvrdost negativních pružin v novém 2016 Auronu, tak aby se při nižším tlaku vidlice nezanořovala ?
Čau, nezbyl náhodou někomu spacer na změnu zdvihu? Je jedno ze kterého suntoura. Dík
Up, myslíte, že BPlumen to dokáže sehnat?
spíš jestli se mu bude chtít :) Pokud neuspěješ u lumena, tak zkus ještě http://www.elitebikes.sk/ – ti mají většino více náhradních dílů.
Dík při nejhorším si to vyrobím, ale nechtěl jsem to hned bastlit.
To už máš toho R2C2 doma? Kouknu se jestli mají lumeni skladem.
Tak to nemají, ale začali nabízet konečně ND na 34, 35 a 36 průměry. Sháněl jsem onehdá molitanový mazací kroužky, neměli je. Teď už je mají na všechny průměry.
Molitánek tam chci taky nacpat. Včera jsem jí rozložil a všechno vypadá poctivě. Jen tam dodělám spacer a můžu to složit.Přemýšlel jsem nad tuningem v podobě SK|F stíráků, teoreticky by tam měli jít z foxu.
Pak nahoď nějaké fotky, jak vypadá v reálu. Na tuning budeš mít času dost, třeba ho ani není potřeba. Alespoň na Auronovi nepociťuju, že by mu scházela citlivost. Na druhou stranu, hovno se v tom vyznám :)
Abych řekl pravdu, tak to nemám čím pořádně vyfotit. Ale vnitřní nohy jsou delší o 3cm než u totema. Futra jsou od sebe daleko. Váha 2337g s nezkráceným sloupkem + trocha oleje. Vzduchová komora jednoduchá klasika od suntouru. Pěkně ovládací prvky. A vypadá to na solidní tuhost. Nešlo mi povolit víčko od negativky a museli jsme na to nastoupit dva a nohy se nijak nekroutily. A že jsme museli celkem dost zabrat.
jezdi nekdo verzi TA? Nejaky zkusenosti se spolehlivosti?
Zdar. Chlapi, ted jsem se docetl v casaku Biker (SK) ze novy Auron, zrejme 2016, uz nema elastomer, ale otocne podlozky na zmenu progresivity. No ja mam objednaneho Aurona RC2, cerne provedeni, 27,5, pred tydnem a tudiz predpokladam, ze to asi nebude jeste 2016… Takze bych od vas s dovolenim potreboval vedet, jak teda poznam jestli ten elastomer ma ci nikoliv. Muzete mi doporucit nejaky konkretni a hlavne platny navod na rozebrani Aurona pripadne link na nejake rozkresleni, kde je patrne, kde co je? Diky moc.
Mam dojem, že stačí jen vyšroubovat nahoře zátku s ventilkem, bejval přímo na tom.
jj je to tak
Presne tak, orech 27 tusim.
Je tam ten elastomer. RC2 kupováno nedávno, ale jestli to je určitě 2016 to nevim…
Měl by být. Loňský model měl ještě zlatavé šavle, tuším.
RC2 už měla černé.
Ok, takze je tam jen jeden v noze s ventilkem? A nekde jsem cetl, ze je dobre do kazde nohy pak nalit olej. Jaky a kolik? Mam doma motorex co jsem lil do Marusky 888 RV na sjezdaku.
Auron RC2 2016 – tak je to opravdu tak, žádnej olej ve spodních nohách neni. Fouknul sem tam, co sem mel doma » 15ml 15wt.
Supr, dikes! Jsem to kua prehlidnul ve vlakne…
Novej auron 2016 proveden hned lehký tuning tokeny jsou už dělené a jsou 2 vyndané vidle maká super a to ještě není zajetá model RC2
Je vidět, že Suntour nespí. :) Jen prosím mrkni na klávesnici. Máš tam nějaká tlačítka napravo vedle kláves CVBNM?
:-)
Když ti to vadí tak to nečti . Já jsem rád že ty písmenka na dotykáči prstem trefím
Vono je těžký zjistit, že to člověku vadí, dokud to nepřečte, ty čuňáku:)
No jo. Moderní doba…
je vtipny pozorovat, ze zatimco SR nespi a zlepsuje, tak ostatni jdou tak trochu do zadele…:) hlavne kvalita…
Akorát ještě mohli přepracovat ten hnusný polep na pravé noze.
odkud a za kolik?
Ahoj všem"tunitelům" Aurona.
Chci fungl novýho poladit olejem a vyhozením elastomeru, případně instalací molitanových kroužků. Jak tady, tak na webu se dají najít vcelku srozumitelné návody, ja na to. Jediné, v čem se rozchází, je to, jestli ve vidli nechat vazelínu nebo jí komplet vyčistit a necha vidli pouze olejovou.
Takže poprosím, Vaše názory a rady sem.
Díky.
Podle navodu jsem futra promazal vazelinou a po nasunuti vnitrnich nohou do vnejsich dolil zespodu olej.
Mam teda Aion, ale konstrukcne by mel byt shodny s Auronem.
Já jsem vazelínu po předělávce ponechal s tím, že kdybych snad reklamoval, akorát bych vylil olej. Po prvním servisu jsem vnitřek kompletně vyčistil. Tolik k mýmu „tuningu“
No a po servisu opět namazal vazelínou a dolil olejem, nebo jen olej? Případně kam co?
Dík.
Jo promiň. Jen olej…vazelínu jen na stíráky a o-kroužky klasicky.
Jeste otazka: vubec sem tam nenasel futra-cerny valce s nacvakavackou, jak prezentujou na Suntouru. Uvnitr byly jen dva a dva krouzky, cca centimetr vysoky a par milimetru silny. Je to standard i v Auronovi?
Neměl bys link na nějaký foto/video návod ? Vím, že to bývalo i na stránkách bplumen, ale už se mi to nepodařilo najít.
Ahoj, zkoušel někdo měnit zdvih na Auronu?
Předpokládám, že se zvyšuje ubráním spacerů ze „vzduchové“ nohy, které jsou v rozkresu Suntouru označený jako 7k.
Nebo se pletu?
Nepleteš. Odstraní se plastový spacer u negativní pružiny
Tak to je fajn. Přijde mi, že to negativka tlačí hodně do zdvihu. Reálně mám ze čtrnácti zdvihu tak dvanáct a půl, max třináct. Takže vize je to zvednout na patnáct, aby z toho v reálu zbylo třináct a půl až čtrnáct.
Můžeš se i poptat v http://www.tuning-test.cz/ jestli ti neprodá negativku na tvojí váhu. Předpokládám, že jsi docela lehký.
Jestli Ti přijde skoro metrák málo ☺
Uvidím o víkendu, ale takhle mi nasucho mi negativka přijde moc tvrdá.
Tak to je nějaké divné. Mám 80kg a durolux mi do zdvihu neleze. cca 80psi 3tokeny
85 psi a nula tokenů, do zdvihu zaleze cca 1,5cm.
Je to ročník 2015, to se poprvé dělaly na 29.
Jaký máš sag s tímhle tlakem?
Pětadvacet procent.
nějak tomu nerozumim – 25% přece neni 1,5cm
To taky není sag, to mi stlačí negativka.
Ahoj. Muze mi prosim nekdo z majitelu aurona 27.5 zmerit vzdalenost osy a spodni misky hl. Slozeni. Zajima me vzdalesnost pro zdvih 150 mm. Diky Lukas
Bajvokometrickou metodou 552mm pro zdvih 160mm, tzn. pro 150mm to bude 542mm.
diky za info
Hoj. Auron RC2 (2016) – jak vam funguje na leve noze to tlacitko zmeny zdvihu nebo co to ma byt… mne to hodi tak max 3 cm zhruba.
Sorry, ale nejak se mi tam primotaly ty fotky a nemuzu je v editaci smazat…
Nikdo nic? Tak jinak – rozmontovaval nekdo Aurona RC2 – 2016 s tim tlacitkem na zmenu zdvihu? Chtel bych vyhodit ten elastomer nebo co to tam je kvuli uprave citlivosti a zajima me, jestli tam ten blbinec na 2016 vubec je a jestli je postup stejny, kdyz je tam to kurvitko na zdvih – prepousteni do horni komory udajne..
To rozdělej a zjistíš jestli elastomer máš nebo ne. Je to otázka 5 min práce. Změna zdvihu je dle manuálu cca 4cm.
proč sis kupoval ta verzi když je to pro tebe kurvítko?
Kupoval jsem RC2 a poslali tuto RC2, jelikoz „stare“ RC2 uz neprodavaji. Mne to je celkem fuk ze to ma nastaveni zdvihu, ale je to vec kterou nepotrebuju. Je ale pravda ze zdolavat krpal jde mnohem lepe. Uvidime, treba bez toho za cas nebudu moci prezit…
Nezjišťoval už někdo, jestli nebude pasovat PCS Cartrige z nového Aurona 2017 do starších? Možná by to bylo jeho záchrana reps. by se z něj dalo vymáčknout ještě o chlup víc.
nevite kde koupit noveho aurona?? a jake s nim mate zkusenosti?? popripade stranky na tuning a dily dekuji.
taky nad nim uvažuju, a zatím sem vyzvěděl od lidí že zobe o dost líp než foxky performance, což musim říct sám že ze začátku je moje foxka docela tupá.. ale tlumočim zatím jen co jsem se dověděl .. kupovat ji budu až po novym roce nejdřív.. ale sem vice méně rozhodnutej
Tak si počkej na nového AURONa, s novou patronou. Bude to zase docela jinde. Bohužel asi i cena naroste.
jestli naroste cena, tak to bude v háji a budu mít co číst a přemejšlet :D .. páč chtít platit víc koukam po RS Yari
jari je *****
né pro aurona sem vice méně rozhodlej.. za ty prachy když sem četl ty recenze a reakce lidí tady tak si myslim že je to bezkonkurenční pokud nechci dávat 25k za pajka
Uvidíš, počkáš kolik bude stát RC2 PCS a kdyby to bylo moc, budeš jistě spokojenej i s klasikou RC2.
Jenom doufám, že to nebude jen u speciální edice. http://enduro-mtb.com/…che-edition/
přesně tak.. uvidim.. ale možná i kdyby to bylo dražší tak si připlatim, hold to koupim o něco dýl.. radši bych přepínal zdvih podle potřeby než mít na stálo 160, nebo spíš 150 (Giant Trance 2k16).. do kopce to musí bejt peklo na čopru
Já jezdím stále 160 mm. Možná jsem to špatně pochopil, co bude ta nová vidle umět. Ale očekával jsem, že se funkcí přiblíží Duroluxu R2C2. Na měnitelný zdvih jsem nepomyslel. Ten bych ani nechtěl. Spíš bych chtěl všechny ty kurvírka , hejblátka a točítka :)
já právě nemám zdání jak by se 160 na tom trencovi chovalo.. z kopce to bude bezesporu bombice, ale bojim se výjezdů, že přijdu o univerzálnost.. jo kurvítka a točítka jsou vždycky parádní věc pokud si s tím člověk není línej pohrát.. jako že já sem schopnej na tom strávit odpoledne :D ale nikdy sem vidli neměl rozdělanou takže nevím jak bych si to sám předělával.. a házet zbytečný peníze do servisu se mi taky uplně nechce.. proto zamýšlím spíš na 150.. hlavní důvod mojí výměny je stejně jemnější chod oproti foxu a 34 vnitřní nohy.. i když bych radši těch 160 má to svoje ALE no.. možná si o tom časem něco načtu, rozdělám to, a zjistim že je to jednoduchý :D
Jenže pokud je teda systém ± stejnej co má suntour už řadu let, tak to snižování kurvítko je. Problém je, že na plným zdvihu je tam negativka nahrazená kusem dorazový gumy a vidle je tak míň citlivá. Tohle sice odpadá ve chvíly kdy snížíš, jenže na stoupání je to člověku tak nějak jedno, že? Ale třeba mě někdo opraví a už to maj soudruzi udělaný jinak?
Osobně jsem jezdil snižovací vidle řadu let (epicon, Lyrik 2step a U-turn) snižoval jsem ale teď mám vidli bez snižování a žiju s tím v naprostý pohodě, těch míst kde bych to využil je fakt málo.
co kutíš? dej tam 160ku! bude větší sag a dokopce to nepoznáš(nebo jen lehonce) a z kopce tě to udělá šťastnějším
když to bude úplně opruz(1cm:-) sundáš to na 150. stejně auron musíš po koupi rozebrat a nalít olej, vyhodit elastomer atd.
jinak nejvyšší verze má právě přepínání zdvihu tak předpokládam že to bude mít i novej auron
Na snižovací verzi bych se raději vykašlal. S vidlicí o zdvihu 150–160 mm se stoupá ještě poměrně snadno.
dobrá tedy, nechám si poradit ;)
a víš prosím tě kdy bude nová verze k dostání, nějak nemohu najít
Nevím, možná až na jaře, ale bylo by to věštění z koule.
pajk je *****
nesouhlasím :-)
:)
:-)
ja bych potreboval 29ku a 160 zdvih
Servery zbozi.cz nebo heureka.cz neznáš ? Případně tuning-test.cz, pokud chceš rovnou upravenou.
nejak zadnou nemuzu najit rad bych cerny kluzaky a z lockoutem nechci upravu zdvihu
Chlape ty máš problémy s počítačem obecně koukám :) http://www.kupkolo.cz/…-cts_z98653/
Chtěl s uzamykáním
AURONa s uzamykanim, aha. Tak to nemůžu sloužit.
Zamykání 160 mm vidle na 29? :D Haha, tak ty víš přesně k čemu to máš.
pravě tohodle jsem nasel ale chtel jsem jeslti delaj i z lockoutem
Piš správně do vláken ;)
Dovozce má jen toto s černými nohami a pak s těmi původními „zlatými“. Takže pokud chceš zamykání, máš zřejmě smolíka.
Se zlatavými šavlemi se dělal LO-RC (lock na korunce) a RL-RC (lock na řídítkách), ale u 29" verze byl asi max. zdvih 150 mm (nevím).
Tady mají LO-RC za 6990 Kč.
momentalne mam na Canyon nerve 29 vidlicu rebu 120mm a uvazujem koli dobrej cene vyskusat tam dat toto
https://www.sportovnidum.cz/…-cerna-cerna so zdvihom 130mm, co poviete dobry napad?
To je tá dobrá cena? Milan ju má za menej už upravenú.
Akú konkrétne máš Rebu?
no je tam rozdiel par korun …a je to rovnaky typ? popis je trocha iny a ako je upravena?rebu mam RL 2015
A co cekas od vymeny? Vymena Reba-Auron mi na XC kole prijde jako zbytecnost.
tak je to xc bike ale vsetci vieme ako to je clovek niekedy jazdi dost drsne a je mu jedno aky ma bike takze cakam ze by to mohlo mat prinos v zjazde…no ale to je otazne ci by vobec malo
Nevím kde jsme to řešili, ale vypadalo to, že PCS nebude v „normální“ verzi 27.5". Vznesl jsem tedy dotaz a dostal odpověď.
Dotaz: „Hello, will be available Auron RC2 with PCS cartrige in 27,5“?"
Odpověď: „Hi Miroslav, the AURON with PCS is already available in the AURON Megavalanche Edition. From later Q1 of 2017 on you can buy the regular 2017 AURON with PCS.“
Tak uvidíme. Zdálo se mi to jako nesmysl, proč by neměli dělat PCS i mimo „plussize“ vidlic. Tak uvidíme.
Myslím, že i kdyby to nakonec nevyráběli, nebyl by problém tam IFP dodělat.
Od myšlení k realizaci je celkem velká vzdálenost :) Ale taky v to doufáme.
kdybyste nebuleli nad vahou, koupite duro a slozite ho na 150 ;)
Pokud ho koupíš normal v obchodě (ne TT), tak ani nemusíš snižovat.
To je h***o zábava :))
Zábava byla vyladit negativku tak, aby byla vidlice použitelná. Taky byla nesprávná výška IFP a zavdzdušněná patrona :) ale po měsíci můžu konečně říct, že vidlice funguje a funguje dobře. Zatím…
co jsi s tím tedy prováděl a jak prosím tě poznám, že je patrona zavzdušněná:-)
myslím, že budu taky tunit
Měnil jsem negativku za měkčí. Resp. jsem změřil tuhost původních neg. pružin a jejich rozměry a následně jsem si z místní pružinárny odnesl sadu měkčích (cca po 5%) a laboroval, dokud jsem nenašel vhodnou. Resp. takovou, aby při nastavení požadovaného tlaku vidlice právě začala zajíždět (propad cca 3–5mm max místo původních 3cm). Do parku to bude chtít asi jeden token do pozitivky, ale na běžné ježdění ideál.
Patrona mi srkala při převrácení kola hore nohama a nastavení komprese bylo takové nijaké. Po servisu už je to lepší, ikdyž si pořád myslím, že především u LSC je zbytečně mnoho poloh. On samotný rozdíl mezi krajními polohami LSC mi přijde dost malý. Tam by stačily snad jen tři polohy…
Ještě podotýkám, že jsem reagoval na TJK, který psal o duroluxu, tedy výše popsané se týká duroluxe, konkrétně R2C2.
negativka se mi zdá na mých 100kg skoro ok, ale moc jsem to neprojel, jen kolem baráku zatím. to sis teda vyhrál s pružinkama, ale jinak to asi jak je vidět nepude
token jsem zatím vyhodil jeden, byly tam z fabriky všechny tři, škoda, že nepasují nad pružinu ke snížení zdvihu:-) (dával jsem na 150) a odtrh se mi zdá zatím na sucho taky slušný
poloh u lsc je fakt k zlosti a pocitově to moc průběh nemění, to je taky fakt.
doufám ,že to nebude tak jalově propadací pod brzdou ve středu zdvihu, jako byl auron, to mě sralo. pike to nedělá, ten má ale zas jiné bolesti, že
sehnal jsi novou, pokud ano, tak kde? Nebo to máš vyřešený jinak? Mladá má cca 55kg a negativka je strašně silná na její váhu… Díky za info
Pošli negativku do bplumenu. Vyšlo mě to na 200kč.
tak svoji posílat nemusím, ne? :) stačí jim napsat, zaplatit a pošlou mi ji podle váhy?
Já jsem poslal negativku a moc nadšení nebyli. Psali že mám příště poslat celou vidlici. Zkus se optat.
Já teď poptával Aurona/Aiona u Milana (plánuji výměnu za FOX 32 Performance) s tím, že jsem se ptal i na ty nový verze 2017 a bylo mi odpovězeno, že kromě novinky Aurona a Aiona pro 650+ který budou mít 35" kluzáky v podstatě žádné inovace.
Tak nějak mám pocit (a i z toho katalogu mi to tak přijde) že ta PCS cartrige bude právě jen pro tu vidlici s 35" kluzáky.
To je smutný, takže nejdřív 2018. Zřejmě tam bude nějakej problém uvnitř a nevejde se to 34 vnitřních nohou? Jen větším z koule.
35" kluzáky, není to málo? :)
Rozhodl jsem se pořídit Aurona RC2 (TT) na Spectrala 6.0 jako náhradu za Foxku. S čím si nejsem úplně jistý je zdvih. Milan mi doporučil spíše 150mm (vzhledem ke 140mm tlumiči), a asi by mi to mělo i stačit, zatím… 160mm zní lákavě, ale zase si nejsem jistý, jestli už to není na Spectrala dost a jak si s tím cenťákem případně pohorším s výšlapy. Očekávám ježdění převážně těžších trailů, rád bych letos více objížděl Rychleby, Trutnov, rád bych zkusil i bikepark (je možný, že mě to nechytne). Na druhou stranu, nejčastěji se dostanu do nejbližších Železných hor, kde si se současnou Foxkou vpohodě vystačím. Aktuálně mám metrák, ale do měsíce chci být pod 95 a postupně se do začátku prázdnin vrátit na svou obvyklou váhu pod 90kilo. Takže co by jste mi doporučili 150mm nebo 160mm?
Za sebe mohu říct, že nemám problémy se 160 mm. Myslím ve výjezdech. Vyjedu co vyjedu. Fyzička mě zastaví dřív, než technika. Fakt je, že vlivem silné negativky jsem jezdil dlouhou dobu 150 možná dokonce 140. Ale pak mi to začalo vadit a poladil jsem to, že volím plný zdvih.
Takže za mě – nebál bych se 160. Vůbec bych neřešil, že zadek je 140 a předek by byl o 20 víc. Pokud bych něco řeil, jestli to neublíží rámu.
Ahoj, ta negativka mě zajímá, kde jsi ji splašil a jak jsi poznal, že daná bude stačit? Potřebuji pro přítelkyni do Aiona má asi 55kg a fouká strašně málo, takže místo 160mm má reálně tak 140..
Nech ji na 160 mm snížení je otázka 5 minut . S negativkou problém nebude vážím 92 a foukám na 85 psi . Neboj v železkách ji využiješ na plno .
Však ať si to dá na 150mm a bude tam mít spacer, který může vždycky jednoduše vyhodit.
Tak Auron bude ve čtvrtek doma, ale jsem narazil na tohle video a obávám se, že doma asi vidli jen tak vyměnit nezvádnu :) https://www.youtube.com/watch?…
Možná někdo zaregistroval. Konečně přijde na trh Auron RC2 PCS pro 27.5".
Více zde:
A v cem je to „lepsi“ oproti klasickymu Sauronu? :)
Víc proužků, víc adidas :) Ale hlavně by to mohlo mít expanzi jako Durolux. Což už mě dnešní dny nezajímá.
Už začal Auron taky někomu cvakat jako to dělal Axon? Cca po 1000km se začalo, hlavně pri drncajicim povrchu, tedy hodně malých překážek za sebou, ozývat takový cvakání, jako kdyby vevnitř bylo něco volnyho. Dělal mi to stejně i Axon a nepřišel jsem na to co to dela. Na funkci to nemá vliv ale dost mě to sere :)
Kovove planzety v patrone. Je to do urcite miry vlastnost, stejne jako u Fox tlumicu. V obou pripadech to zhorsuje (a cvakani hodne zvyrazni) zavzdusneni.
U Fox tlumicu to zalezi hodne na internim nasraveni. U Auronu je to o hodne vyraznejsi (i kdyz to ani zavzdusnene neni) nez u Epixonu/Axonu. Narozdil od Fox tlumicu to ale neni citit v rukou, takze to nicemu nevadi.
U Fox tlumicu je to vetsinou citit v ruce pri testu na miste i kdyz neni zavzdusneny, ale zase to byva tissi.
A vzdy to dela nejvice na pocatku zdvihu, proto se to projevuje na drobnych nerovnostech.
Pokud je slyset vyrazne za jizdy Axon/Epixon, tak ten uz zavzdusneny bude skoro urcite. Tam to nebyva tak vyrazne. Auron je slyset i kdyz je jeste ok.
Díky za reakci. Každopádně je divny ze to třeba 800 km bylo krasne tichý. Takže ten stav by nemělo byt nemožný zase dosáhnout :) Zkusím znova naplnit patronu. Už jsem to měl rozdelany několikrát stejně jako dříve Axona a kovové planžety me nikdy nenapadly.
Tak ono i nepatrne mnozstvi vzduchu napeni olej a uz to zvyrazni. Pritom vliv na funkci tam jeste zadny nebude.
V originalnim stavu to asi pujde dostat do neslysitelneho stavu, otazkou je jestli to ma smysl resit.
Ja mam navic specialne upravenou expanzi, coz je skvele na funkci vidlice, ale cvakani je slyset i v perfektnim stavu po servisu (u Epixonu se stejnou upravou slyset neni). Ta uprava to cvakani mirne zvetsi diky vetsimu prutoku oleje.
Me to tedy nevadi vubec, je to pekny indikator kdy vidlice pracuje.
U Fox tlumicu to ma uplne stejny duvod. Tam jsem mel dokonce jednou interni nastaveni, kde bylo to cvakani v prechodu z komprese do expanze citit za jizdy i v perfektim stavu tlumice po servisu. U soucasnych DPS to je citit za jizdy jen po zavzdusneni, pri testu na miste i bez zavzdusneni.
Teď o víkendu se mi začalo ozývat z Aurona pískání jako z mončičáka :)
Takže jsem vidlici rozebral a hned bylo ajsno, z pravé nohy se vylilo víc oleje než jsem tam dával a v tlumící patroně už bylo uplný minimum. Tlumící olej jksem dolil, dal jsem 10W, nikde jsme nenašel co je tma vlastně origo, nevíš náhodou?
Chod se opět zlepšil, mončičák zmizel i klapání se zmírnilo. Ale mám obavu, že olej zase někde prosákne, matky na patroně jsem zkontroloval a dotáhnul. Jestlise to bude opakovat tak poletí na reklamaci.
Kolik do té vidle dáváte mazacího oleje? Já dávám cca 12ml a nikdy nebyl problém(2ks durolux, 1ks Aion). Po roce jsem akorát odvzdušňoval PSC což je trochu pakárna
Servis řeším u Milana. Nějaký bych zvládnul, ale stejně netuším jaké používá přesně oleje (a že použitý olej je jedna z věcí, proč to chodí tak dobře), navíc při té speciální úpravě expanze (co tam mám) se to ještě může lišit.
Tedy sám jen dolévám na vzduchový pístek a na to mám olej od Milana.
Ahoj všem, dva rychlé dotazy, Auron RC2 27,5 → jde shodit na 140mm? (dopátral jsem možnosti jen 160 a spacerem na 150mm) + jsou samolepky pod lakem nebo na a půjdou tak lehko odstranit? Díky
Dáš 2cm spacer. Jde snížit klidně na 100mm
Chlapci, mam Aurona na 140, vyndanej elastomer a zacal jsem nejak nechutne chodit po dorazech, snizil jsem sag na 15–20%, ale pak mi vidlice pri zvednuti prdniho kola(nejvic asi pri bunny hopu) zacala mlatit do horniho dorazu, musel jsem hodne utahnout tlumeni aby me to nemlatilo do rukou? Asi me takovej stav uplne nevyhovuje, nejakej napad co s tim? Zvysit sag, vratit tam kus elastomeru(taky zvysit sag)? nebo je ve vidlici neco na <|>? Diky.
Rozebrat a zkontrolovat. Tipuju to na něco s negativkou.
Tvl nevim, mam ji asi mesic a je v zaruce. Tzn abych neprisel o zaruku poslat do BP?
Tak to potom jo. Napiš jim co s tím. Budou to chtít poslat. Ale nebudeš chvíli jezdit. Zrovna když bude nejlepší období na bajk. Až to budeš posílat, vrať tam ten elastomer raději. A nepoškoď ořechem víčko vzduchový komory.
Elastomer mi vyndali primo tam, to by nemel bejt problem. Nic jinyho jsem s tim nastesti nedelal
zavolej do BP lumen a chtěj číslo na pana Součka. Poradí ti a zároveň řeší reklamace.
Jo super, diky za tip, jeste to doma vsechno omrknu at se mam o cem bavit, nepamatuju si tlak jakej jsem tam nacpal…resil jsem to jen podle sagu.
Ahoj dnes jsem provedl repas patrony aurona 2016 . Najeto cc 200 hodin olej černý jak podrážka u bot . Vidle začala lehce cinkat tak jsem se rozhodl pro rozborku . Přidávám foto rozebrané patrony . Množství oleje do patrony je 70ml 5w nebo namíchat dle vlastní potřeby . Tak to třeba někomu pomůže .
Díky, za měsíc za dva se na to chystám.
Mám za to, že výrobce dává 10W
Množství oleje jsi změřil to co jsi vylil, nebo množství ke kterému jsi došel tím, že jsi doléval a zkoušel jestli pístnice pořád zajede celá?
Jinak já jsem dával 10w, nikde jsem u Suntouru nenašel žádnej údaj jakou viskozitu.
Vylil jsem 60 ml . Nové množství bylo zjištěno postupným doléváním takto se mi to zdálo optimální . Jinak jsem nakonec kombinoval dvě hustoty a to w 2,5 a w 10 . Ale podle hustoty starého oleje si nemyslím že tam byla w10 ale nemusí to tak být . Ukáže až čas jestli moje volba byla správná . Jinak jsem postupoval tak že jsem nejdříve naplnil spodní část pak jsem zašrouboval střední a doplnil a pak vrchní a 70 ml se mi zdálo tak akorát .
Podle starého oleje nepoznáš ani prd. 10W mi potvrdil i BP lumen
Jo asi tam je opravdu 10w nicméně moje volba dát řidší má na aurona pozitivní vliv . Po dnešní testovačce se zvětšil rozsah použití rychlé i pomalé komprese což je pro mne dobře . Na moji váhu 95 kg foukám 70 psi a mohu auronka lépe doladit . Ale nikomu to nevnucuji věc každého jak si svoje nářadí naladí .
A jak se ti vraci? Me to vetsinou zajede pri 70 psi jen nekam k 152mm…resi to negativka, aby sel plne na tech 160mm?
jj, musíš dát slabší negativku
Mám plny 160 mm no ale pro 8 mm bych to neřešil . Časem pružina změkne .
Já foukam na 95kg cca 75psi a už mi to pár mm zere. Za 150 hodin zatím pružina nezmekla.
Ja mam 70kg a klidne bych prave snesl i nizsi tlak+ vyvlozkovat tokenem. Ted jsem to vyhodil a maka to ok, ale nejde i tak az uplne ke korunce a pri vraceni vyjede nekam ke 152–154mm, takze realny zdvih je necelych 150mm. Kdyz to vytahnu rukou, tak vyleze na 158mm do prvniho stlaceni. :-)
Negativka to resi. U upraveneho Aurona mam pri nastavenych 130mm zdvihu a 70–75psi co foukam 137mm nezatizene a doraz je cca na 5–6mm, tedy presne jak ma byt.
Nestacila ti na 130mm Axonka? Nebo jsi chtěl 34mm nohy?
Axona jsem nikdy nemel. Aurona 29" mam na fullu misto 32mm Foxky 2015, kteta byla chodem tragicka. A tuhost take bida, proto jsem daval rovnou Aurona. Axon asi ve 29" ani na 130mm nejde.
Na HTcku mam 29" upraveneho Epixona na 100mm.
Axon RL-RC 2016 šel normálně přes pin hodit jak na 120 tak na 130mm. Ale to je fuk, jen že mi příjde na Aurona 130mm zbytečně málo na to jakej má ta vidlice potenciál.
Mám 130mm fulla a tak mi to sedí ke geometrii. A píšu, že mám 29" verzi, tzn. maximální zdvih je stejně jen o 10mm větší, tedy 140mm. Ani těch 10mm navíc jsem kvůli geometrii nechtěl. Už tak byl Auron na 130mm o trošku vyšší než ta původní 32mm Foxka na 130mm a už jsem nechtěl zmenšovat hlavový úhel vůbec.
Opravdu šel Axon ve 29" verzi na 130mm? Vyloučit to nemůžu, ale myslel jsem, že nešel. Axona jsem nikdy tak moc nestudoval, protože by mi nic zajímavého oproti Epixonu nepřinesl a při kupování rovnou upravených byl Axon vždy i znatelně dražší.
Ano, opravdu. Předělával jsem jich několik na 120mm a ještě tam byla o cenťák víš jedna díra. Myslím, ře u verze předtím ještě+ se starší patronou RLD/LOD to šlo max na 120. U letošního Axona už tam jsou spacery jako u Axona a jde max na 120mm
OK.
Já jsem to srovnával s Epixonem a i ten šel v některých verzích jen na 120mm. Konkrétně já mám verzi (2016 XC Elite LO- RL), která zrovna jde jen na 120mm. Na 130mm šla jen ta těžší, co má delší vnitřnosti.
29 Auron jde nastavit na150, ne?
Alespoň teď to tak prodávají.
Je možné, že byla změna po přepracování vzduchové části. Já mám ještě mirně starší verzi a navíc urpravenou. Takže ani nevylučuju, že ta starší neupravená verze šla na 150mm.
V každém případě upravená verze co mám jde určitě maximálně jen na 140mm.
Koukal jsem do katalogu 2015, tam uvádí 150mm pro 29. Trochu s tím počítám, na nový rám jí z prodaných 140mm chci zvednout na 150mm.
Já mám upravenou tuhle
http://www.tuning-test.cz/…5-qlc-detail
s ještě nějakým dalším doladěním (speciální úprava expanze, předěláno z dálkáče na ovládání na korunce). A u upravené řeší Milan i vzduchovou část jinak než je v originále, takže zřejmě tam není místo na zvednutí na 150mm.
No na 70 kg je origo moc silná . Tam už je potřeba slabší . Asi bych zkusil tuning test jestli má na tvoji váhu . Někde se to tady řešilo asi u raidona
To máš furt dobrý, já začínám na 140mm a tlak 50PSI. O ten zdvih, mi nejde, ale vadí mi ta šílená progresivita, s tlakem 55 jsem dal doraz při hoooodně velkym poletu na placku, jinak 2cm od korunky pořád
Však je to určnením vidlice na poskakování, skákání, pobírání velkých ran. Určitá progrese je žádoucí.
To upravený také řeší. Nejen vhodná negativka, ale i vhodný průběh. Velké polety na placku nedávám a při pro mě akorát sagu využiju u upraveného Auronu celý zdvih (po dorazech nechodím, poslední centimetr dám jen ojediněle).
Ještě dodám, že je to verze 27,5 a 160mm bez nějakýho snižování, s tlakem 55PSI jsem na 145mm ale ty 2cm kvůli tý progresivitě zbejvá, krom jednoho případu, pořád.
Snížením tlaku na 50 se to zlepšilo, budu dál testovat…
A zkoušel jsi vidlici vypustit uplně jestli to jde dobře až nadoraz? Mohl by to být taky problém příliš velkého množství oleje v tlumící patroně. Pak to nadoraz nedostaneš.
Tak jestli má starší verzi s elastomerem na konci a ten elastomer tam pořád má, tak to bude vždy extra progresivní. Ten elastomer vyhazoval v testu i tady při 90kg a agresivní jízdě
http://dolekop.com/…ur-auron-rc2
Pokud má tuhle verzi, tak jako první vyhodit ten dorazový elastomer.
To je fakt, nevim jakou verzi má. Každopádně moc nechápu proč píše že když zvětšil komoru tím vyndáním elastomeru tak fouká daleko menší tlak.
To by tak obecně neplatilo, ale dělal více úprav a před úpravou to testoval asi jen na tom jednom vyšším tlaku, takže bych ty tlaky ani nesrovnával. A navíc mohl mít i zcela jinak nastavené komprese v obou případech.
Progresivní to bylo extrémně, takže tam chápu že mohl jak vyndat elastomer, tak ještě snížit tlak. U sagu už je to divné, ale tam platí ten první odstavec co jsem psal.
On to má vůbec nějaký popletený.
překvapuje mě, že i do vysokozdvihové vidlice musím na svých 90kg rvát přes 100bpsi, např. u Pika je to mnohem mnohem míň, díky velké vzduchové komoře.
Má to přesně naopak, myslí si, že čím větší komora, tím se fouká méně vzduchu.
Máš pravdu.
Mám verzi 2016 a po koupi byla rozebraná a vyměnil se olej, cca měsíc zpět se vysrala patrona a zase se měnil olej. Určitě ho tam není víc než má bejt. Elastomer tam taky není.
Já měl oddělaný jen horní černý víčko, uplně nevím jestli má smysl to rozšroubovávat celý. Přeci když zespodu zatlačíš pístnici uplně dovnitř, měl by všechen olej vytéct.
Tak, stačí to normálně vypumpovat písních. A pak nalít
Tak rozhodně má smysl rozdělat patronu komplet . Už jenom pro kontrolu stavu . Může tam zůstat nečistota od lepidla nebo drobné otřepy . Proto vždy rozeberu zkontroluji s pak čisté skládám . Jsem tak zvyklý z quad crosu co je čisté a zkontrolované to se nečekaně nevysype.
Tak to samozřejmě dělám při komplet repasu a při běžných zákrocích mi to příjde zbytečný.
Šlo spíš o to postupné dolevání, to je zbytečné.
Já dával tuším dokonce 2,5W.
Ne, že bych Suntouru nevěřil, ale dle zkušeností bych řekl, že už to bude prochcávat.
To by vysvětlovalo to snížení zdvihu a hydraulický doraz, ne? Řeším to tedy zpětně, ale mohl bych informaci předat novými majiteli.
Pokud se bavíme o oleji v tlumící patroně, tak naopak bych řekl, že třeba bude prolínat ven z patrony při stlačení, i když už jsem řešil i obrácné případy, kdy patrona nasávala mazací olej ze spodních nohou. Tak nevim.
Nevíte jestli se vejde do Aionu 29" shorty 2,3, nebo magic marry? Mám x-king 2,4 na i30mm ráfku a moc místa tam není. Dík
Ahoj, jak je na tom Auron co se týká zbytečného propadání se do zdvihu (např. při brzění), kterým některé endurospecific vidlice trpí?
Ahoj tak moje poznatky po repasu jsou asi takové . Použil jsem kombinaci 2,5 a 10w výsledek cc 7w a jezdil vidle se chovala citlivě a klidně a rozsah nastavení komprese se zvětšil ale bohužel jsem při skocích 1m na placáka začal občas navštěvovat doraz což se mi moc nelíbilo . Moje váha 95 kg potřebuje olej 10w . Ale na váhu do 80 kg bude 7,5 w dobrá volba . Co se týče množství oleje tak těch 70 ml je opravdu ideální . Při 74 ml už nejde stlačit do plna . Tak snad se tyto informace třeba budou někomu hodit .
Zdravím, od koho jsi prosím tě použil olej do té patrony??
Po jakej době bych asi tak měl vyměnit gufera? A nemáte někdo náhodou seznam O-kroužků co sou potřeba? Teď to budou dva roky co jí jezdim a už by to asi chtělo se do ní podívat – tak že bych rovnou nakoupil co bude potřeba. Ale žádnej problém s ní nemam, spokojenost zatim
Nevíte jaký maji Suntour Aion, Auron, Durolux offset? Nemohu to nikde najít
Nevíte jaký maji Suntour Aion, Auron, Durolux offset? Nemohu to nikde najít