Nemáte někdo SR Suntor Axon E-LO ? Jak vám chodí .. koupiol sem si přez jednoho chlapa jetou a nikdo mi k tomu nic nerek .. nevíte jaký to má tlumení a prostě její podrobnej popis? ( a je vzduchová) Dík všem ..
Nemáte někdo SR Suntor Axon E-LO ? Jak vám chodí .. koupiol sem si přez jednoho chlapa jetou a nikdo mi k tomu nic nerek .. nevíte jaký to má tlumení a prostě její podrobnej popis? ( a je vzduchová) Dík všem ..
Má jí můj brácha a je fakt otřesná co se týká chodem(asi už má něco za sebou).Nemá žádné stělování odskoku a téměř se nevrací.
Chýstám se ji rozebrat,hledal jsem manuál na:
http://www.srsuntour-cycling.com/
ale manuál na tak starou verzi už tam nemají…Nemá někd typ na co bych si měl dát pozor popř. odkaz na manuál.
Děkuji
Má jí můj brácha a je fakt otřesná co se týká chodem(asi už má něco za sebou).Nemá žádné stělování odskoku a téměř se nevrací.
Chýstám se ji rozebrat,hledal jsem manuál na:
http://www.srsuntour-cycling.com/
ale manuál na tak starou verzi už tam nemají…Nemá někd typ na co bych si měl dát pozor popř. odkaz na manuál.
Děkuji
myslím že teď už mu to asi nepomůže :D
No já mu nechci pomoct,ale já potřebuji pomoct!
Viz.
…Nemá někdo typ na co bych si měl dát pozor popř. odkaz na manuál.
Děkuji
Takže ji chci rozebrat a rád bých njáké fligny jak na to…
jo tak ;) to promiň nedočetl sem to :) na stránkách suntouru jsou videa tak na ně koukni, myslim ze co se týče rozebírání se toho moc nezměnilo :)
u týhle čubky dost pomáhá jedna věc. Oni v základu mazali vzduchový píst vazelínou. Ta vidle pak chodila jako přetlumená a nic nebrala…po úpravě mazání toho pístku na olej se to výrazně změní…to byla kdysi moje vlastní zkušenost
Mám vidlici Suntour Axon RL-RC. Jak složitý je u této vidlice malý servis? Mohl by někdo alespoň přibližně popsat úkony které jsou potřeba? Díky
Zakladni servis, tj. sundat vnejsi nohy, vycistit, dat vazelinu do gufer, olej do spodnich noh, je stejny jako u jinych vidlic. Videa od suntour jsou celkem slaba, ale navod na to jak sundat vnejsi nohy tam najdes a vice nepotrebujes. Jak mazat, kam dat olej a kam vazelinu, jak vycistit gufera a molitany, najdes treba u videa k RS. Je to stejne.
Myslím že je to mazaný jen vazelínou. Potřebuji nějaké extra nářadí? Co jsem někde vyčetl je potřeba ořech na ráčnu a případně jakou velikost nevěděl bys?
Zdravim ta. Ja mam Aion a na neho pouzivam 27mm orech. Len treba zbrusit hranu, nakolko vyskakoval. A o tej vazeline… Vela ludi nedoporucuje prerabku na olej (vraj to nema zadny vpliv na chod, po case vakel a pod.) no ja uz jazdim na oleji cca 3roky a chod je neporovnatelne lepsi, citlivejsi, bez vaklov. Takze doporucujem aj tento ukon.
S tím olejem opatrně. V dobré víře jsem kdysi předělal Aurona na olej. Dopadlo to tak, že uzavřená olejová patrona si ten olej začala tahat do sebe a vidlice nechodila celý zdvih. Tohle bylo oficiální vyjádření od BP Lumen, jakožto autorizovaného servisu Suntour.
Jasne, netreba zaliat cele spodne nohy. Ja davam cca 15ml do kazdej nohy a ziadne tahanie oleja sa zatial nekonalo. Ale urcite lepsie ako vazelina. Ak po case rozoberam vidlu, vidim ako su cele spodne nohy krasne mastne, takze ucel to plni nad mieru..
mě patrona natáhla olej i když jsem ho tam dával max 10ml, ale jde to pak vyřešit, nebál bych se toho
Jen pro zajímavost, jak se to řeší, když si patrona cucne olej?
Jinak osobně to u Raidonu řeším tak, že kluzáky jen zlehka potřu olejem v té části co chodí vecnitř + dávám olejem nacucané pěnové kroužky pod gufero. S přehledem to stačí na to, aby byly kluzáky dobře mazané a zároveň se mi zatím nestalo, že by patrona nasála olej.
Používám tlumičový 20W pro motorky – je o něco hustší, tak to z těch kroužků aspoň hned neodteče.
Je potreba rozlisit gufera a futra. Do gufera patri vazelina, napr. sram butter. Penovy krouzek se maze olejem standardne. Co se u Suntour maze vazelinou jsou vnitrni futra (jsou ve vnejsich nohach na dvou mistech, u gufera a priblizne v 1/2 delky) a to se predelava na olej. Pak vnitrni nohy nechodi ve futrech na vazeline, ale v oleji.
Jasně, pod gufero vazelínu. Jinak ano, kroužek se olejem maže standartně – chtěl jsem jen říct, že z mojí zkušenosti pořádné napuštění kroužku + potření kluzáků pod futry stačí a není potřeba lít přímo olej do nohy. A samozřejmě pro staré Suntoury bez kroužku je jeho přidání slušný upgrade za pár korun.
patronu jsem rozebral, jemně povolilhorní část a malinko oleje upustil aby pustila vidlici do celého zdvihu. Asi to není ideální řešení ale fungovalo to a patrona dál bez problémů funguje jak má
Pokud nepolezes do vzduchove komory, tak nepotrebujes nic specialniho a i ta vzduchova komora pri se pri trose opatrnosti da otevrit pomoci nastavitelneho klice. Jinak potrebujes 27mm orech, ktery je dole rovny a zaroven zkoseny. Kdyz nebude zkoseny, tak se tam nevejde. Ja se takhle spalil u Unioru. Takovy orech prodava treba parktool, bud v setu nebo i samostatne.
Takže tady ten ořech tam nepůjde? Píšou že je to určené pro vidlice.
Na matku vzduchové komory bude OK .
Bohuzel tento 27mm na suntour nepujde. Neni zkoseny a nevejde se tam. Mam ho take doma :(.
Asi ti nezbyde než si ho zkosit flexou…
To je take reseni, ja koupil sadu od park toolu, ktera to ma uz z vyroby a unior sadu prodavam :-).
Ten parktool prodává pouze celou sadu? Samostatně jsem ho nikde neviděl.
To nevim, ja bral celou sadu. Resenim je ten unior orech obrousit, jak radil oddie nebo pohledat jineho vyrobce.
Kup PROTECO za 82 Kč. Je to Čína, ale funguje dobře.
Cafte. Ak by mal niekto záujem mám doma Axon EL lock Karbon.
Mal som tam obute 27,5 kolo s 2,2 plastom.
Funkčná je ale bude asi treba prerobit káble bo niekedy po namontovani nechcela zamykat ale ked je vybratá tak funguje lockout.
Preto som ju nejazdil.
Lepšiu foto nemám ale cez víkend môžem nafotiť