Zdarec, asi horká novinka. Bláhově jsem myslel, že to bude zpětně kompatibilní i se staršími klikami, ale to nepůjde. Nový průměr osy. Tedy nové středové složení = nové kliky. Nemýlím se že?
Zdarec, asi horká novinka. Bláhově jsem myslel, že to bude zpětně kompatibilní i se staršími klikami, ale to nepůjde. Nový průměr osy. Tedy nové středové složení = nové kliky. Nemýlím se že?
Nemýlíš.
A proc by sis nekoupil stejne stredove slozeni jako mas ted bez vymeny klik? Jako duvod na upgrade je to ale dobre :)
No protože mám rád nové kousky :) a tvrdí, že ložiska budou líp utěsněné než GXP, co mám teď. Upgrade – jo pravda, třeba budu teď zkoušet Eagle, a když se mi zalíbí, koupím si třeba nové kliky už v tomto novém rozměru.
Podle me budou spis lip utesnena nez PF30, kde to je docela problem. GXP je uz ted bez problemu.
Pro SRAM ideální zákazník. :)
Jasňačka. 6800 km na XX1 a pouze řetězy. Takže u nich zůstanu.
GXP střed není žádná výhra, takže kdyby bylo něco lepšího, tak budu rád. Kliky jiné značky neuvažuji, jsem spokojen se systémem utahování na imbus a DM převodník
„utahování na imbus a DM převodník“ má i RF, e13…
Však jo, nehádám se. Ale mám celou sadu Sram a nechtěl bych ji měnit nebo to kombinovat a mít každý komponent od jiného výrobce, i když nakonec by z toho mohl být funkční celek. Původně jsem měl úplně celé kolo mimo ráfky na XTR a přešel jsem. Brzdy mi moc neseděly, kliky byly 2×11 atd…
Např. kliky RF jsem demontoval kámošovi a je potřeba stahovák – nechci.
Jo to chápu.
P.S. Stahovák je třeba jen u některých. Nexty apod. mají integrovaný stahovák, takže stačí jen imbus.
Myslím RF next SL to byly, ale byl to typ bez integrovaného stahováku. Taky jsem čuměl, že jsou dva typy. Naštěstí ten stahovák jsem měl doma.
všechny kliky s DUBem se prodávají s 32T; jsem zvědavý jestli je začnou standardně prodávat i s jiným počtem zubů na převodníku
to zas budou bazary zaplavený malejma převodníkama :D
Chtelo by to, nechapu, proc nedelaji verze s vice. Asi prachy, jak jinak.
To je hlúposť, že všetky DUB kľuky sa predávajú iba s 32z prevodníkom. Na r2 majú zalistované modely aj z 34z prevodníkom. Dostupné by mali byť už v priebehu tohto mesiaca. Skladom majú aj modely DUB s 30z prevodníkom.
Ahoj, zkusím se zeptat tady :). Mám nově Sram dub BSA, prosím vás jaký klíč je potřeba na misky ?
Park Tool BBT-79
Klasickej klic jako je i treba na Race face
12 drazkovej na bsa
Krom toho parktoolu treba Super B TB-1068
Díky
Zdarec, chystám se na montáž DUB Boost středu BSA73. Radši se zeptám abych něco nezvoslil :( proč je tu taková spousta spaceru? Předpokládám že ty dvě malý (navlečeny na ose) budou takhle pod miskami v případě že je můj rám 73mm. A ty vedle (4,5–3–2mm) budou pod klikou? Jakou? Pravou kvůli řetězové lince? Nebo levou kvůli toleranci rámu? Díky za radu :)
… Tak jo, no :-)
Tvl. no jo no :( google. V tom spěchu mě nic víc než BF manuál nenapadl. díky. Pro ujištění jen 4,5mm pod pravou kliku (ram 73mm). Co je 73 Guide?
Tak tady snad vše https://www.worldwidecyclery.com/…ttom-bracket
Díky za navedení
Ahoj bajkeři, koupil jsem kliky Sram XX1 AXS DUB do své nové Orbey OIZ, ta má stř. složení PF92, bylo mi řečeno, že lepší než origo od Sramu – kde je plast, je lepší dát celokov – ideál šroubovací, že to i zpevní střed trochu, guglim jak se dá, ale vyrábí to snad jen Token a to ještě není úplně jistý z jejich webu. Netušíte někdo o nějakém výrobci? Plast asi není úplně ideální řešení na trvanlivost a to zpevnění šroubovaním do sebe se mi líbí, jako to má třeba Hope, ale ten bohužel dělá jen redukci na DUB a to taky není asi moc good řešení. Díky za tipy.
Neřeš. mám origo pf dub 92mm osu na enduru a pocit nezpevněného středu teda nemám :)
Jako zas na enduru asi nemáš rám kolem 2kg i s tlumičem, tam to budeš mít bytelný samo o sobě ;-) Ale asi se v tom moc rejpu, i když minimálně jako prevence proti nějakýmu skřípání časem by byl lepší BB určitě přínos.
Skús wheels manufacturing, ale cena dosť vysoká
U středového složení Sram dub Boost a klik truvativ. Tak při utahování středového 8icky imbusu je taková „dorazova“ matice na 4 čepy(jehlickY) na to je nějakej klíč taky? Dik
To je samostahovaci mechanismus. Pri sundavani klik jen povolujes ten imbus, ktery se pak opre o to nac se ptas a stahne kliku.
Až takhle, já jen že to bylo volný, utáhl jsem a povolil kliky a už je to utažený a neni to volné jak dříve. Takže je to ok, i s nenasazenou klikou je to nevyklajíc se?
Jsem nasadil dle návodu stred bez podložek, a kliku se 4,5mm podložkou a při otočení vzad mi padá vzadu velkej převod níže, tudíž zkusím dát tu menší 3,5mm asi…
Jsem si říkal jestli tou maticí nejde posunout převodník blíže ke středu (jako doraz).
Trochu by to chtělo doladit :)
Je divný, že se to nějak dorvalo(jestli to nemohlo být v nějaký hraniční poloze), přitom momentak na 8mm imbusu, 45Nm ( rezerva páč tam má byt 54). Jsem si říkal ještě to promaznu, překontroluju dotažení středového složení a narazil jsem na toto. Takže je to sumak, že je to natvrdo? Nebo to je teda nějakej doraz, kterej dorazi kliku blíže nebo dále ke středu? Diky
na tu matici se normálně nesahá, prostě jen povoluješ vnitřní osmičku. Pokud z nějakého důvodu potřebuješ manipulovat s maticí a je na tyhle dirky, stačí ji povolit zahnutejma kleštěma na ségrovky nebo takovym tim „ohnutym drátem“ na ségrovky a právě na tyhle matice (nevim jak se to jmenuje)
Třeba něco takového
Jo kleštěmi na segrovky mě napadlo to zkusit, ale mám jen takový ty pod 45°, ne kolmý, no zkusím, třeba to bude stačit. Uvidím až se dostanu večer domů, jen mi to celý den vrtá hlavou.
Vždycky jsem jezdil pressfity a tohle je neznámá proměnná :)
Kubad: jo něco takového jsem hledal.
Takže když bych chtěl trochu posunout řetězovou, ať už kvůli vodítku MRP nebo řetězové lince, tímhle si nepomůžu a jediné dát menší podložku co byla v sadě?
Tu matici prostě utáhni a nech jí být.
Kliky musej být uprostřed, takže když dáš podložky jinak než maj být, budeš si klikama šoupat a pudeš šlapat šejdrem. Řetězová linka je prostě daná rámem a klikama a nic moc s tim neuděláš, leda jde dávat jinej převodní s jinym offsetem, ale ten se ti nemusí vejít kolem zadní stavby.
Ten plastový vymezovač na levé klice nedorvat, lehce utáhnout, zkusit zahenglat s klikama a jestli nebude vůle, dotáhnout ten malý imbus, s citem. Pokud máš boost rám a správný převodník, neměl bys vpravo laborovat s podložkami, je tam pevně daná 4,5 mm.
Nevíte někdo z hlavy jaký ložiska jsou v DUB ose?
29 díra, jinak pro každej domek jiné
Mam relativne novy SRAM DUB (asi 3000km) … a vrze/lupa. Skoro jiste stred, sedlovka, pedaly vylouceny vymenou komponent a je to jen pri slapani. Obvykle v zaberu, ale ne nutne, neni to ani v nejake konkretni poloze klik, casto vypada, ze to je nahodne.
Rozebral jsem to, vse ciste, loziska vypadaji ok (uplne do nich videt nejde), dokonce jsem dal i Loctite na utahovaci sroub, utazeno podle navodu na 54Nm … nepomaha. Podle navodu jsem pri usazovani trochu pomohl klice (gumovym) kladivem aby si lepe sedlo (velmi decentne), dotahovaci krouzek vlevo jen priblizen k ramu aby se lehce dotykal – proste me to donutilo se podivat i do navodu a nic. Vule nikde zadna, vsechny komponenty vypadaji ok, prevodnik na klikach taky sedi pevne (sundan a vycisten).
V servisu mi rekli, ze to muzou znova rozebrat, ale uprimne neverim, ze udelaji neco jineho nez ja.
Nemate prosim nekdo nejaky tip? Utahnout mene nez na 54Nm? Narvat trochu vazeliny i nekde jinde? Kde?
diky moc!
Kliky alu, nebo karbon,pokud karbon,můžou to být kliky.
alu
Na 54Nm se utahuje jaké středové složení? Jen se tak ptám, jelikož taky budu montovat Sram Dub a 54Nm jsem ještě nikde neviděl.
Ne samotné složení ale klika. Ten šroub co se šroubuje do osy.
Jenda: Osobně bych loctite na ten šroub asi neriskoval pokud se ti nepovoluje. Přeci jen povolit to i s vazelínou po pár měsících není nic moc, a loctite to asi bude spíš moc než nic.
Jo jo, na klice je napsané 54Nm. Vlastní složení jsem nemontoval.
Loctite byl pokus něco s tím udělat, o povolení se moc nebojím, mam metrový momentak, s tím jsem zatím povolil vsechno. Ale fakt ze když loctite nepomohl, tak ho možná setru (aspoň to, co půjde)
Se ale dívám že i misky se utahují na 50Nm, tj poměrně hodně
Relativně nový. :) Za 3000km může být už docela vyjetý. Ale nemusí.
Koukl bych i na převodník – sundat, vyčistit directmount a pojistné šrouby, na dosedací plochy aplikovat Loctite 648.
Jo, to jsem udelal, ale nepomohlo
Ze by stred nevydržel 3000km se mi úplně nezdá … i když možné je vsechno
Bohužel to neni nic neobvyklého. Já teď odepsal RaceFace po 1500. Uvidím jak dlouho vydrží obyč Shimano za 500…
Ono to navíc nemusí být pouze vyjetejma ložiskama, mohl se dostat bordel do spoje mezi střed a rám a může to lupat, i když je střed jako takový ještě v pohodě.
A jestli je to na fullu, mohou to být ložiska zadní stavby, nejdřív většinou odejdou v hlavnim čepu – ten poblíž středového složení.
Ložiska to asi nebudou, jednak nemají žádnou vůli a asi by se to měnilo (aspoň dočasně) když tam narvu vazelinu. Aspoň takové mam zkušenosti s jinými středy. Pochopitelně jen odhaduji
Je to karbon HT
A vsaď se, že budou
:-D
a tak mozne to je, ale drive jsem na loziskach pozoroval aspon nejakou bocni nebo jinou vuli nez jsem je musel vymenit …
Dub stredy nejsou uplne zname tim ze by vydrzely dlouho. 30mm zavitove nejsou o moc lepsi, pokud chces aby ti vydrzely loziska tak si porid kliky na 24mm(a ne GXP) osu :)
začni očistěním a máznutím pevné osy, uložením kazety, pak pedály, sedlovka, objímka, převodník. a na konec když vše sklame zalepit PF loctite.
viz prvni prispevek – tim vsim jsem zacal
PF bych zalepil, ale kdyz jsou misky vlisovane, tak s tim asi nic moc neudelam, ne?
nejsem si uplne jistw jestli je rozumne radit blbosti = zalepit loctite. pokud to tam opravdu zalepi necim co fakt bude poradne drzet, tak dalsi vymena bude mozna komplet ram. a abych jen neprskal – zjistit co k imstalaci pf doporucuje vyrobce ramu, nebo se pokusit najit sroubovaci stred – nahradu pf od praxisu nebo tokenu. sroubovaci nikoliv do ramu ale do sebe.
Neni to blbost, je to běžný postup.
at si tam kazdy dava co uzna za vhodne. ja bych servisaka roztrhnul mi to nalepit kdyz vyrobce ramu pise vazelina
+100
A když to s vazelínou brzy začne vrzat a s loctitem to nevrže? :-)
RaceFace 30mm je parodie na loziska PF i BSA, uz nikdy vice…
Ja mám 24mm osu. Ale i tak jsem z nich zklaman. Zajímavé že totožnej střed mi před tim vydržel nějakých 5000km, tenhle druhej maximálně 1500.
Měl jsem to podobné, první RF z asi 2008 jsem koupil i s kolem a dovezl do Kanady a vozil 3 roky v bike parku. Druhý vydržel tak sezónu.
U 30mm na Demu s press fit žádný problém, vydrží tak 4 sezóny, ale závitové 30mm nic moc. Teda nic moc znamená sezónu tak 200 dní na kole a většinou bahno nebo aspoň prach, takže ani žádná tragédie to není od Wheels ale RF myslím ve 30mm nevydrží nic.
rekordmanem je v tomto parodie na ložiska co dává ke klikám sruntour, jedna vyjížďka v bagu a vyrezlá ložiska
hned za sr bych dal šroubovací gxp, i přes drsně vypadající několikavrstvé těsnění to vydrží díky konstrukci úplné prd, za ty prachy…
A proč teda nevyměníš ten DUB střed, když křupe?
Možná k tomu dojde, ale je nalisovany v karbonu, což by asi byla větší operace…
Operace je to úplně stejná jako kdyby byl nalisovaný do hliníku. Z karbonu to jde mnohdy i lépe.
ok, nicmene si nejsem jisty, jestli si na tohle doma troufnu … ale servisy porad existuji, ze ano
Na PF je takový O-kroužek, modré barvy, těsní osu, má tendenci prasknout a pak se tam může dostat bordel, když jezdíš v marastu, je v pořádku?
Jo, dik za tip – ten je v poradku.
A pokud by to byl on, tak by se chovani po vycisteni aspon na chvili zmenilo.
Když to křupe i po vyndání osy a promazání, je to PF v rámu nebo ložiska. Problém je, že to „vymačkání“ není nijak vidět, ložiska se na sucho mohou točit OK
Vylisovat, koupit nový střed nejlépe se šroubovací vložkou a je po problému
Jo, tipuji PF v ramu, chovani lozisek by se aspon kratkodobe menilo kdyz je primaznu. Dam tomu jeste 100km a zkusim ukecat servis at si na me najde cas.
Odkud jsi? Jestli poblíž, přelisuju ti to…
Mazáním by se nezměnilo nic, nekřupe to protože tam je nebo není vazelína, ale proto, že pod zátěží jsou vyběhaná ložiska, nebo plastový insert.
To samé se děje i u DUB BSA verzí, kde v závitu opravdu nic vaklat nemůže.
Dík, v případě potřeby už mám svůj oblíbený servis
bez okroužku jezdim 2 roky a nic.
No, teď jsem mladýmu čistil kolo a půlka kroužku chyběla… zatím bez vrzání, vyřešil jsem to přidáním vazelíny :)). Až to začne křupat, pokud vůbec, vyměním PF, vlastně možná i kolo, je mu stejně trochu malý…
:D
Je fajn jako okrouzek na vnitrni noze. Neni tak velkej a cervenej jak origo RS, tezce ve stylu. Nemyslim ze tam dlouho vydrzi ale jak dlouho ladis vidli :)
Neni to vubec asi nejlepsi vyuziti DUB stredu, na ty o-krouzky?
Věřím tomu, to ti vydrželo ještě dost :D já o o víkendu vyhodil asi po 1500km :( Levé ložisko totálně KO, právě by ještě chvíli vydrželo, ale chod už hladký nebyl.
Možné je všechno, ale nějak se zdráhám uvěřit, že by SRAM takhle tlačil střed, který se musí každý rok měnit. Když to srovnám s HII, které mi drží i přes 10k km a pohoda…
Kdyz mas v ramu velkou diru na 30mm osu, muzou byt kulicky vetsi a cely DUB stred vydrzi vic.
Paradoxně mi DUB drží nejlépe. Na obou kolech bez problémů, jedno je BSA a druhý PF92.
GXP jsem rozdělával a čistil několikrát do roka. Shimano jsem zrušil po přechodu na sadu Sram.
Jo a pak mám ještě čtyřhran na Kleinovi, LX z roku 2007, a ten drží – ale to jiná písnička :)
Mně DUB v PF30 středu drží zatím asi 5200km, taky dobré.
Mám na něm už přes 10k km. Sem tam ho vyčistím, víceméně na to dlabu, umýjvám wapkou s nižším tlakem, 1× ročně. Ale není to PF teda… Ložiska stále tichá, nic nevrže ani nedrhne.
mám funglovou DUB PF osu k prodeji. než přišla koupil jsem jiné kliky.
Ahoj, neměl by někdo z jeteho, vyhozeného DUBu alespoň prachovku? Svoji jsem si prdnul, ale ložiska jsou stále v klidu. Už jsem s tím otravoval, ale až v tomhle vlákně se našel někdo, komu se dub vysral. Jinak je to držák. :D
Je třeba nějaké nářadí aby šlo tu vypadávací matici máznout loctitem při instalaci? A dát trochu vazelíny do mini žlábku kde dosedá volná pressfit miska nebo se tam stejně při lisování nějaká dostane? Díky
Čím se od sebe liší středové složení Sram Press Fit Road 86,5 mm DUB Wide a totožná verze, ale bez přívlastku Wide ? Jde mi o to, že mám kliky Sram Rival DUB Wide, ale Wide středové složení není k sehnání a dle obchodu ho nemá ani dovozce (a pravděpodobně dlouho mít nebude), tak hledám nějakou alternativu, která by šla použít.
podložky , ale pokud je máš z původního složení tak bude vše pasovat
Díky, to by nemusela být taková pohroma. Přecházím ze Shimana, takže podložky nemám. Ale pokud jsem to správně pochopil, tak jde o ty dvě krajní podložky a ty by třeba šlo vytisknout na 3D tiskárně. Tipuju, že u těch podložek jde čistě jen o správnou tloušťku a profilování po vnějším obvodu neplní žádnou funkci.
ty podložky tam jsou, ale kratší, takže jen mezikus, a to klidně vytiskneš