zdravim, chci se optat, chtel bych si koupit razeni sram, ale jeste sem se nejak nerozhodl jestli gripshift nebo ty packy. nemate nekdo s tim nejake zkusenosti?
zdravim, chci se optat, chtel bych si koupit razeni sram, ale jeste sem se nejak nerozhodl jestli gripshift nebo ty packy. nemate nekdo s tim nejake zkusenosti?
měl sem vždy pačky,šaltr,přesmyk shimano ale letos šlo definitivně z domu a nahradil to šaltr,gripshoft a smyk sram a naprosto bez problemu a packy uz bych nechtěl na něco lepšího si zvykneš hodně rychle takže za mně určitě grip nehledě na cenu
nehlede na cenu? vzdyt grip je mnohem levnejsi:)
Právě to je pro mnohé nepřekonatelná překážka a raději se mordují s pákama :-)
Já už jedině gripshift, ale někomu vyhovovat nemusí. Páčky pro mě mají spoustu nevýhod, které u otočného nemám.
jakože nezohlednuju to že grip je mnohem levnější a tím lepší než pačky
aha:)
jezdim celou dobu packy shimano i Sram… na gripu jsem taky nejakou dobu jezdil na pujcenym kole a zvykl jsem si, takze za me, pokud budes volit X.0, neudelas chybu ani s jednim… ale vybrat si stejne musis sam…
přesně tak
Souhlas.
Teď už jen čekám, kdy se objeví nějaký radikální zastánce některého řešení.
proc radikalni? :-)
na ASM bylo tolik blata, ze kamarad nemohl radit presmykacem (nemohl otocit gripshiftem → puchyre po cele ruce).
packy radily sice ztuha, ale bez dopadu na telesnou schranku pilota.
jsem dalek radit nekomu, co si ma dat na kolo. jen povazuju za fer zminit i pripadne zapory.
tak, jsou citlivé na bláto (hodně bláta, někde už se to tu řešilo a někdo postnul fotku, jak s tim dopad Kulhec na nějakym XC – postahované páskama a stejně pak říkal, že mu to neřadilo) a hlavně v tom mokru kloužou v dlani, takže pokud nejezdíš často v extémním marastu, tak v poho
taky jde špatně řadit a brzdit zároveň, max o jednu polohu, víc ne
zas jsou tam tři součástky, nemá se na tom co po…t, to je častej argument, ale páčky jsou už tak vychytaný, že se taky málokdy po… asi nejčastěji se zničí o horní rámovku, když se protočej řídítka kdežto gripu se při tom většinou nic nestane
ano v pořádku, přiznat pro a proti je OK.
Není OK radikálně tvrdit, že jedno je naprosto super a druhé zcela na …(což není tvůj případ)
Mi se taky na gripshiftu líbí, že přeřadím rychleji třeba o 5–6 pastorků, taky se mi líbí, že pořád držím palec pod řídítky,s páčkami, když má člověk prst zrovna na velké páčce a dostane kopanec do řídítek, tak ten úchop není nejjistější. Gripshift více vyhovuje lidem, co třeba měli na palci nějaký úraz.
Extrémní případy bahenních lázní jsou zajímavým testem, na druhou stranu spoustě lidí je to fuk, protože v takovém počasí nejezdí.
to bylo asi na mě :)
jo, kdo nejezdí v bordelu, ten na tuhle „závadu“ asi ani nepřijde
ono stačí i jen déšť, aby klouzaly, pak záleží, jakou strukturu na gripu máš a jak moc „ohmatanou“ a jestli nejsi prase a měníš občas bovdeny, když jde řazení ztuha, pak to klouzne
V bordelu jsem se s gripshifty najezdil dost a žádný problém, voda neklouže. Trochu po pár hodinách kloužou v horku, ale to stačí gripy i ruce opláchnout vodou a jede se v pohodě dál. Kdo jezdí v rukavicích, tak ani tento problém asi nezaznamená. Teda aspoň já.
přesně
to, co jsem popisoval vyse, bylo samozrejme s rukavicemi.
Nevím, neznám. Puchýře nemám, v rukavicích řadím bez problému vždy a bez rukavic v horku jen gripy a ruce vždy po pár hodinách opláchnu vodou a zase je vystaráno. Mám gripshift X.0, tak jestli nebude problém tady.
tak trochu na oba:)
Mam stejne zkusenosti. Je to hodne subjektivni. Idealni si myslim, ze by bylo, kdyby sis nekde mohl ty gripy pujcit a uvidis sam.
Na starém trekingovém kole mám otočné řazení Alivio a na dvou horských páčky. U otočného je problém s puchýři, protože na zpocené ruce se u tohoto typu řazení udělá hned, takže za mně páčky, ale co se týče sramu X.0, který mám na měsíc starém horáku: přední páčky hodně trčí do prostoru a při prvním (a zatím jediném) letu přes řidítka jsem jednu zlomil. Je to i celkem křehký materiál a samozřejmě je i velmi lehký. Nová páčka stojí devět stovek a čeká se na ni měsíc, než dorazí z USA. Reklamace by asi byla problematická bo mám kolo z e-shopu na druhé straně republiky (od Bradského) a čím budu řadit, než mi to vyreklamují… takže zatím řadím zbylým pahýlkem, spořím asi 5 gramů na váze a čekám, jak dlouho mě to ještě bude bavit než obětuju ty peníze za novou páčku.
Otocne razeni alivio? tak to jsem jeste nevidel. Jeste k te reklamaci, to bys jako chtel reklamovat packu kterou si sam ukopl? To bys pak moh reklamovat treba kolo po narazu do zdi:)
To kolo se jmenuje Author Stratos, rok výroby 2003. Myslím, že tomu říkali Revoshift. Na starém levném horáku jsem s plastovýma páčkama nikdy neměl problém, na novém se mi to stalo po 14 dnech při prvním pádu. Jak říkám, víc to trčí a materiál bude křehčí, i když to taky může být blbá souhra náhod. Dobržďoval jsem po sjezdu a zapadnul jsem předním kolem do kaluže, za kterou leželo několik menších klád, které bych asi jinak přejel. Řidítka se zřejmě otřely o jednu z nich a páčka praskla. Zkoušel jsem to lepit lepidlem na železo, ale po nějaké době prdla znova v jiném místě.
Jj, shimano otocne razeni dela, rika tomu revoshift, jak rikas, akorat to neni v sade alivio, ale spis v kombinaci s saltrem Alivio. S tema packama je to proste smula, mozna opravdu plastova spis uhne, nez praskne. Mozna bys moh zkusit toho Zdyna, jak radi o kousek nize, bud karbonovou, nebo mu treba zbyla nejaka original duralova.
to je divný, to musela bejt rána, už jsem kámošovi několikrát rovnal ohlou páčku od X.0 a pořád v poho
a to že to neprasklo ve spoji je záhada ještě větší …zřejmě dobrý lepidlo :)) co je to zač?
nemáš fotku tý ruplý páčky?
Jako velká rána se mi to nezdálo. Asi byla dobře mířená. Mohlo to být tak v 10 km/h. Fotku nemám, ale zlomilo se to asi uprostřed. Druh lepidla neznám (pryskyřicové?). Měl jsem ho od známého. Dal jsem tam toho pro jistotu trochu víc (asi o milimetr to přesahovalo tloušťku páčky) a tím pádem to drhlo nahoře o řazení. Zbrousil jsem to pilníkem na původní tloušťku a nějakou dobu to fungovalo. Po dvou vyjížďkách chci podřadit a páčka nikde. Rupla tentokrát blíže k řazení. Je ale fakt, že tím nánosem lepidla narostla hmotnost páčky minimálně na dvojnásobek, což tomu určitě nepřidalo.
objednej si karbonovou od Zdyna
Včera jsem namontoval X.0 gripshift od kubada a bacha, chodí uplně jinak než staré gripshifty. V jednou směru cvaká parádně, ale v druhým směru je takovej houbovitej. Nevim jestli to dělaj i nižší řady
Pouzivam packy a u Gripshiftu bych mel strach s nastavenim brzdovych pak. Brzdove paky jsou pri Grips. umisteny na vnitrni strane razeni cili blize k predstavci. Vozim brzdovy paky nastaveny tak, abych na ne dosahl i kdyz se drzim za okraje riditek. To myslim, ze by u Gripsh. neslo (brzd. packy nejsou tak dlouhe), ale nevim. rad se poucim …
ja teda gs nemusim ale co pises je zvlastne, vacsinoou je problem dat tie packu dostatocne blizko s stredu aby sa dalo brzdit iba jednym prstom, parave preto vymysleli matchmaker resp, u shimana odmontovatelny ukazovatel aby si si pripadne mohol hodit brazdy pred radenie smerom k stredu.
ano to si myslím,, že je častější problém, hlavně u OS řídítek užších než 600mm.
prikladam foto jak mam nastaveny radici a brzdovy packy a nevim jestli bych stejneho nastaveni brzd. pak dosahl i s GS.
imho strasne blizko ku kraju, ved ukazovak mas niekde v polovine packy, ale ked ti to sedi tak samozrejme nic proti.
brzdim prostrednikem. a prave myslim, ze tak by to neslo nastavit i GS
sram dodává ke gs gripy, 110 a 60 mm a taky 130, určitě by se to nastavit dalo. Ale proč, když jsi maximálně spokojen s páčkama. Každému, co mu vyhovuje.
záleží jak dlouhý grip nasadíš. jsou různé délky. Některé se dobře zkracují nožem, takže myslím že tady prostor je. Já třeba když jsem vozil páčky taky neměl brzdu hned u gripu ale bylo tam asi 1,5–2 cm místa ze stejného důvodu. Ale i tady záleží na poměru délky gripu a brzdové páky.
Dlouho jsem měl deore páčky, teď cca 500km mám odjeto s x.9 gripama a nemůžu si stěžovat. Nejezdim v extrabordelu. Bláto voda ano, ale, že bych měl šaltr nebo smyk zanesenej, tak že bych s nim nehnul to se mi nestává. S puchýři na ruce problém nemám, možná je to tim, že bez rukavic nevyjedu:)
…Chápu, že pro někoho je problém za 195g nechutně spolehlivý řezení dát jenom 900,– :)
Na druhou stranu, s páčkama se o něco líp řádí a brzdí zároveň, ale u mě to nepřeváží nad výhodama…
Pokud je mi známo, tak pravá páčka X.0 váží 14g a nezahrnuje celé řazení. Abych neměl puchýře z otočného řazení (podotýkám, že mám zkušenost jen s Revoshiftem), musel bych jezdit v celoprstových rukavicích a to je minimálně přes léto nepohodlné.
vozím celoprstové celoročně a nemám pocit nepohodlí :-)
naopak je to pro mě lepší než krátkoprsté co sem vozíval dřív
Za stávajícího počasí jsem oprášil starého trekinga s Revoshiftem a jezdím víc na zpevněném povrchu, ale tohle řazení mi bohužel nevyhovuje. Kámoš má rok X.0 gripshift a je spokojený. Co člověk, to názor.
za 14 GS sezon jsem nezaznamenal puchýř od gripshiftu. Vozím krátké rukavice.
Každýmu sedí něco jinýho, i když asi nikdy nepochopím, jak by se s tím gripem dalo v terénu řadit. Na XC asi ano, ale jinak já bych to nedokázal. I když znám dokonce jednoho fakt dobrýho sjezdaře, kterej to vozí – je na závodech ale snad jedinej.
Před týdnem jsem přešel z LX páčky/XT na X.0 grip/X.9 , najetý mam dvě vyjížďky a dva závody.
při vyjížďce jsem řadil dobře hned, při závodě jsem se občas musel podívat, kde vlastně ten ukazatel přesně je. Je to nejspíš otázka zvyku, ale první dvě vyjíždky mě to štvalo.
mikroposuv blahořečil, do extrému je to fakt dobré. Prostě si smyk o kousek posuneš a pohoda.
a je to při normální jízdě nepohodlné. Jel jsem tak i závod a v něm jsem na to ani nepomyslel.
bahnem, tak to na smyku pěkně klouže-na závody rukavice.
Celkově bych řekl, že je to úplně jedno, pokud si na daný způsob řazení zvykneš, bude oboje fungovat výborně.
+gripshifu je mikroposuv v bahně
Takze jen vlastni zkusenost s Gripshiftem, nevymenim. Super cena, super vaha mimojine. Myslim, ze zalezi jen na zvyku, me to prirustlo k srdci a jsem spokojeny.
Jen tak mimo, když už se tu řeší Sram: neválí se někomu doma zbytečné Matchmaker objímky? Odkoupil bych je.
Díky.
Každé má svoje + a -, ako bolo spomenuté, rozhodnutie je na tebe. Keď som riešil nové radenie, tak som vedel, že jedine grip shift (z deore na X.0). Ako jedno z + vidím možnosť doladiť polohu prešmyku, čo sa hodí, nemáš fixne nastavené 3 polohy. No a ako – mi príde v mokrom a blatovom maraste radiť, kedy sa ruka na gripe trošku šmýka. Ale nie tak, aby sa radiť nedalo…
xo super,moc jsem pro grip nebyl,ale zvykl jsem si rychle.když jedu na kole s páčkama,tak ty mi už spíš překážejí.Samozřejmě používám rukavice,uplně stačí krátké.Jinak sram řadí bezvadně za každého počasí,viz sobotní silesia.
otočné Sram Attack Gripshift a Shimano Revoshift vs. páčky Shimano Rapidfire:
U otočného řazení se mi líbí, že z řidítek do prostoru nic netrčí, naopak nemůžu (neumím) řadit při brzdění. U páček se mi líbí pohodlí (pohnout jedním prstem je snažší než přechytávat a točit celé zápěstí) a vadí mi, že nemůžu rychle přeřadit o víc převodů oběma směry.
Na jednom kole ma gripshift, na druhym sram páčky – obojí mi vyhovuje, páčky jsou lepší pro řazení při brždění, ale asi přejdu na gs i na fullu, protože sram přestal dělat ukazatel zařazenýho převodu – bez něj jsem v Řecku.
páčky
Tocitko.
Páčky!
Na prvni pohled jde videt, ze jsi jeste nikdy netocil :)
Vzal bych gripshift…jezdím ho na Scottu Scale RC a nemůžu si ho vynachválit, řazení jde lehce, nemusíš se při tom nějak navíc namáhat, jen při držení gripů otočíš, prostě pohoda. Akorát se musíš naučit řadit. Mě chvíli trvalo (cca.2 vyjížďky), než jsem se to naučil ;)
Přikládám foto:
Pěkný kolo, škoda, že není v Našich bicích.
Taky bych řek …
ta jednoduchost GS je parádní, ta páčka na Lock je ale brutální :-)
Jakube, kolo máš na 15 let pěkné hlavně, aby jsi ještě vydržel pár let jezdit.
přidám se k dotazu + rozdíly oproti X.0 (kromě toho že se nedá vyměnit guma)
u x0 se guma vyměnit dá
dá, ale za nerozumný peníz :-)
neřekl bych ani, tuším že nějak za 400, ale máš to si s novým cvakacím mechanizmem a pružinou
aha, tak to už rozumný. Ty vozíš X.0 grip? Mě by zajímalo, jestli je normální, že v jednom směru (tušim na lehčí) to hezky natvrdo čitelně cvakne, ale v druhým směru (dolů?) to jakoby pootočíš, tím napružíš a až pak to cvakne? Prostě v jednom směru to otočení-cvaknutí není tak čitelný jak bych si představoval.
ano vozím X0, na lehčí ti pomáhá pružina co je v grupu, a na těžší je to přesně jak popisuješ a pružina působí opačně( brání nechtěnému přeřazení)
Ok, budu si na to muset zvyknout :-)
X.0 sa inak chova, ked ju len tak naprazdno skusas a inak, ked smerom na tazsie pomaha aj pruzina saltru. V tom druhom pripade je sila na prehodenie podobna hore aj dole. V tom prvom je prehodenie smerom hore (na lahsie) vyrazne lahsie ako dole, co sa pri namontovani pruzinou saltru vykompenzuje tak akurat.
Před třemi roky jsem upgradoval X-7 na X-9. Do té doby neměly X-7 jedinou poruchu, ta ovládací guma byla ale už poněkud hladká. Po rozebrání jsem zjistil, že jediný rozdíl bude asi barva. I váha byla ± stejná. A určo by ještě vydržely. Jezdím 6–7.000 ročně, v mokru a blátě jen při závodech, nebo když mě to chytne při vyjížďce. Totální spokojenost, neměnil bych. Puchýře nikdy nebyly, ale starám se o lanka. A IMHO – proti Revoshiftu z r. 2003 šly SRAMy výrazně lehčeji.
Rozdíl nevím, ale vyplatí se ti to ? Gripshifty X0 se dají sehnat za 1200,– a rozdíl doslova pár korun oproti X9 mi přijde zanedbatelný ..
Už je to pasé :). Koupil jsem na zkoušku X.7, plný očekávání nasadil a po ujetí 200 km zhnusen sundal a vrátil zpět páčky. Bylo to něco otřesného, zlaté páčky. Ještě že jsem měl rozum a nekoupil rovnou dražší X.0.
U páček je jistější úchop při řazení…čistě teoreticky:D
Ale prakticky ni. Jen problém se současným řazením a brzděním ale i to jde(někde se to už řešilo).
Měl jsem na kole tu točící jantarovinu a nikdy víc bych to nechtěl :-D po 100km jsem měl sedřené ruce… rukavice to sice jistily,ale hnus to byl aj tak. Stačilo třebas skočit, blbě to držet a už se to přehazovalo :-D Ještě že jsem snima přeletěl přes řídítka.. .-) to byly kaputos O:-) a pak přišly páčky, za které jsem rád a nikdy bych je něvyměnil :.-D
myslim že je ale docela duležite uvest co to bylo zač… taky jsem měl kdysi gripshift shimano sis, a bylo to peklo, věčně mozoly mezi palcem a ukazovačkem, no konec… ale s tim se X.0 gripec nemuže vubec porovnavat ;)
Taky jsem vozil SIS gripshift a právě kvuli věčně rudý kůži mezi palcem a ukažováčkem jsem se gripshiftu vehementně bránil .. pokud je na tom SRAM o tolik líp, tak by to mohlo bejt fajn :)
Mám X.0 a nic tak ošklivého, co se tady o gripshiftech píše, nepozoruji. Jiné jsem ale nejezdil, takže srovnání nemám. Ale ani nemám důvod zkoušet něco jiného. Proč taky, když X.0 mi maximálně vyhovují :-)
Jo jo, X.0 jsou super :)
No možná bys byl při krátkých závodech ryhlejší. Na enduru, kde řadim skoro pořád bych se vůbec nesvezl.
šak turista nic dlouhého nejezdí :-D
chyba nebyla v gripu ale v „blbě to držet“ – já teda grip za jízdy nedržim
No ve mě chyba nebyla. Jak píše biker – jsem měl tu sisku a byl to hnus. A nerad kroutím něčím na kole… radši mám ty páčky.
A když to bylo tak chytře dělané – .-) že jsem se za to držet musel. TAk bych tě chtěl vidět jak to děláš.
Sram x.0 gripshift je výbornej,spolehlivej, měl sem ho na enduru rok, můžeš lítat přes řiditka a nic se mu nestane. ALE! Ta guma je po roce vojetá, musíš ji vyměnit, zkus se zeptat v servisech, ty gumy jednak nejsou běžně k sehnání,pár těch gum stojí půlku ceny novejch+práce a hlavně žádnýmu mechanikovi se do toho nechce-ta guma je prostě složitá na výměnu. Oběhni si ty servisy ve svém okolí, budeš překvapen. Používám teď páčky X9, jsou špica, spolehlivé, lehce servisovatelné.
Osobně bych na enduro grip nechtěl ani přes všechny ty výhody co má. Tam se prostě musí řadit/brzdit za všech okolností.
len tak mimochodom toto je vzhladom k mytickej odolnosti a presnosti radenia sramu voci bordelu celkom zaujimave
Ranní mizerné počasí nikoho příliš nelákalo ven, takže největší příval jezdců do servisu byl těsně před startem. Asi nejčastější problém byly nefunkční řadicí páčky Sram, v nichž i nepatrné množství nečistot nadělalo hodně neplechy. odtialto
Sram má odolnost OK
Ale není vhodný za závody
ahojte, ke grišiftům používám origo sram gripy, ale zhruba po několika měsících a zeždění ve vodě a blátě s gripy protáčí, nemáte nějaký typ na gripy se zajištěním a stejnou tloušťkou jako ty sram? a potřebuju celkem krátké
Gripy ODI Rogue bonus pack s šířkou 90mm, vozím je asi 3 mesice, jsou vážně super. zde
a myslíš že kdybych koupil normální nějaké dlouhé se zajištěním na obouch stranách, a rozřízl je na půl a každou půlku bych dal na jednu stranu, drželo by to? protože se mi zdá 500kč za gripy dost, a navíc sou moc dlouhé
To bude krátký. Myslim že většina lidí (možná se pletu) drží celou rukou za GRIP a jen třeba do kopce nebo když se víc řadí tak přehmátnou i na SHIFT :-)
no tak já držím právě pořád za šift, žádné přehmatávání
Pak by to teoreticky mohlo stačit. Ale nevim kde koupíš jeden grip. Já bych zkusil nějaký levný Acor, WTB aspol za 200 a uvidíš.
Na jednom šroubu to udrží v pohodě.
no tam de o to že budu mít jedny náhradní:-)
Taky nepřehmatávám, mám to udělané akorát na šířku mé ruky.
Pak teda nechápu, jak brzdíš. To bych musel mít mezi gripem a brzdovou pákou tak 2cm mezeru
jednoduše zmáčknu páku. V čem má být problém? Nějak nevím o čem píšeš.
Ale, simtě…;-)
já brzdu mačkám ukázováčkem a uplně nakraji :-)
A jakej je problém posunout brzdovou páku?
blbě to vypadá
Tož, to je jiná ;-)
to jsem si dělal srandu, já radši držim celej grip než tehle tlustej shift. Kdybych potřeboval nějak hodně řadit za všech okolností, tak si koupim páčky :-)
Jasně, že je to o tom, co má kdo raději. Vozím shift už hodně dlouho a souběžně trigger i rapidfire. Se shiftem jsem se naučil brzdit i při řazení a jednoznačně u mne vede. Až otočnou nulku přestanou vyrábět, budu smutný.
Tak vyber páku, která bude vyhovovat. Mi to vychází akorát na oba prsty, kterými brzdím. Tu co má juli bych musel mít posunutou. Takže ti jde o mezeru mezi pákou a gripem na řídítkách, to jsem nemohl pochopit. Myslel jsem mezeru mezi pákou a gripem, jak mačkáš.
zkusim to posunout, uvidim
Avid páky jsou nej, a brzdim teda jednim (na V i na kotoučích)
Každej brzdí jinak, to je fakt, ale já tě naprosto chápu. Taky si nedovedu představit, že bych brzdil takhle jako je to na fotkách. (:
Pěkně to držíš, v tom musí bejt cit.
Jemná motorika se tomu říká ;-)
Mam tam 14mm, ale aj keby to malo byt 20mm, tak to nicomu nevadi.
Ty origo nejsou špatné, ale tak po roce se mi sjely. Já po nich přešel na pěnové WCS a přijdou mi nesmrtelné. Jsou levné, lehoučké, pohodlné a ani se nemusí krájet, prostě se zmáčknou na požadovanou šířku. Navíc mám ty tvarované a aby toho nebylo málo, mám je dané obráceně, ať mám víc matroše pod malíkovou hranou kvůli brnění.
když je takhle zmáčkneš, tak jsou zároveň tvrdší, ne? To nevypadá uplně špatně.
Je to měkká houba.
tak to neni pro mě
TO musí být ve vodě pěknej ekl
Žádný problém.
Chlapi a nevíte teda nějaký odkaz na obchod, kde bych mohl sehnat náhradní gumy na ten gripshift X.0????? Jinak jsem s ním max. spokojen a už bych asi neměnil, jen s těma náhradníma gumama mkám problém
A co dualy? Vozíte je vůbec někdo? Máte k nim snad odpor? :-)
Dualy jezdím, zdá se mi, že je to super vpravo-přehazka, ale levá páka-smyk má docela dlouhý chod, když se řadí na větší tam už je to řazení obtížnějsí.
já k nim odpor mam
proč?..:)
protože jsem neschopnej idiot- apraktik a když jsem je kdysi měl, tak jsem v těžším terénu při brždění celkem často nechtíc přehazoval a 2× si rozbil slušně držku…
Taky se mi to párkrát stalo, pak jsem si zvyknul…výhoda dualů je určitě hodně místa kolem gripu a nenamáhání chápavého palce.
Ale na enduro či fr bych dal raději páčky.
No, já si právě nezvyk a to zas tak moc enduro nejezdím..krom toho- nejsem expert, ale nejsou duaály možný jen na Včka a mechanický kotoučovky, prostě na lanko?
2 verze, mechanika nebo hydra
ne dělají se i na hydry
O.K.
Jezdím oboje, páčky i grip. Osobní sympatie mám ke gripshiftu. Moje drahá polovička ho upřednostňuje také, že to jde snadněji řadit (kratší prsty????). Jediné co mě trochu na gripshiftu mrzí, je poněkud omezený výběr gripů (madel) k otočné rukojeti.
a jakou upřednostňujete délku gripu?
prodávají se myslím 3
To přece záleží na tom, jak máš velkou ruku, ne? Mi to vychází na 12 cm, abych to měl akorát.
asi si nerozumíme.
myslím délku gripu gripshiftu. prodávají se různé ne?
Já si to upravuji tak, abych to měl celkově těch 12 cm.
No, kupil som 2 pary gripshiftov X.0 do zasoby. Uz mi je jedno, ze sa Sram zblaznil a 1.) ich asi prestane vyrabat. 2.) mysli si, ze kazdy chce 2×10 a nie 3×9.
A divíš se jim? Vždyť gripshift je nezničitelný a levný, tak by byli sami proti sobě, kdyby to nezrušili.
Este stale dost velka ast sveta nema gripshifty, este mali kam rast. Nemusia to uz balit.
Páčky vs grip…
Budeš to vozit ty, ta ruka bude tvoje , mozek kterej bude hodnotit pocity z jízdy bude tvůj… Jo musíš se rozhodnout sám.
Taky zvažuju nakoupit grypshift do zásoby.Sere mě jak výrobci vytlačují funkční věci.Včka byly super a taky jsou již minulostí.
Taky nakupuju do zásoby, hlavně na bízu do města, kde mam 7kolečko, tedka v posledni dobe za hubičku na aukru…
Jen jeden postřeh teď nedávno jsem měl v ruce shifty X0 a to zpracování je fakt megahnus samej plast a ta guma na gripu taky žádnej zázrak :O( vypadá to jak kdyby to bylo pro tesko kola ne top řazení :O(
vopatrně mladej – mám tucha do koho reješ a vůbec se mi to nelíbí :) – zpracování je dobrý akorát prostě ročník 2008 materiálově není z nejhezčích no :)
nereju jen to prostě neni žádná sláva :O(
Není protože na to kašlou. Ale místo na slunci si zaslouží. Byznys je byznys…
gripshit never more .-)
Gripshift teda příští rok končí?
Nebo jenom nemá následovníka, tak to vyvozujete?
Na prezentacnych fotkach (aj tu na BF ich par bolo) od Sramu (od XX az po 7.0) som nikde gripshift nevidel. Pricom tie fotky sa tvarili, ze je na nich cela sada, nie iba par inovovanych komponentov. Navyse vsade seru 2×10, co ma tiez nenadchyna.
Máš recht, 2×10 je na normální pohodové jezdění po kopcích zhovadilost.
Neni to blbost,pokud se bojis tezkych prevodu,mas na vyber mnoho variant ozubeni u klik,kdyz si koupis kliky 26z-39z a kazetu 36z tak ziskas jeste o neco lehci nejlehci prevod nez mas nyni..
tak ti nevim, ale
2×10 26/36=0,722
3×9 22/32=0,6875 nebo 22/34=0,647
No a 22×34 jezdíš?
ja nejsem spravny vzorek, jelikoz jezdim jeste 3×8 11–30
jen jsem chtel uvest na pravou miru tvrzeni o lehcim nejlehcim prevodu
k čemu je na 3×9 převod 1/1, když ho tam prakticky nikdy nedáš.
A situace, pro které je vhodný, je stejně většinou lepší jít pěšky.
rozhodně častěji než třeba 44/11. To je věc každýho soudruha, jaký převody používá…
tak 3/9 na asfaltu mám prakticky každou vyjížďku. Protože je Zlín v údolí tak při každém zpevněném klesání tam 3/8 nebo 3/9 mám.
Zato 1/1 jsem tam posledních tisíc kilometrů, co si na to dávám pozor neměl ani jednou.
nejlehčí převod jsem měl 1/2 a to bylo do prudkého kopce a táhl jsem vozík s dcerou. bez vozíku tam mám střední převodník.
Když vozím vozík tak jsem za malou placku rád. Stejně tak by se bez ní moje žena těžko obešla. Ale na moje ježdění si dokážu představit dvouplacku, přestože jsem to ještě nezkusil.
A troufám si říct, že takových jako jsem já je většina.
Já zas nevim, na který z kopců v okolí bych měl vyrazit, abych 22/34 nepoužil. Takže mám dvouplacku 22 + 36.
ale jo, já ti věřím
Frekvencni cyklisti ho nemaju problem pouzit a stale su rychlejsi a menej unaveni ako chodit kopce pesi. A podobne cestovatelia natazko. Praded z Malej Moravky na 24/28 natazko s brasnami ma pred rokmi skoro zabil, pretoze sa mi chcelo slapat pesi v tretrach po asfalte.
Sice sa to vo velkom preberalo uz v inom vlakne, ale len strucne. Rozdiel medzi 8 a 9 pastorkami som si (skoro) nevsimol/neocenil. Takze si nemyslim, ze pri 10 to bude pre mna inak. Pre mna je to uz dostatocne jemne odstupnovanie, beztak v terene sa sklon meni kazdych par metrov. Dokonaly prevod nebudes mat nikdy, ibazeby si radil kazdych 10m. Takze ako som vlastnou skusenostou zistil, tak je pre mna podstatny rozsah a nie odstupnovanie (pokial nie je vyslovene blbe, ale to nestava). Mam 11–32 a 22–42 – co je este o trocha mensi rozsah ako ma vacsina s 44z. A pritom ani tento rozsah nespravis s 2×10.
Pri kazete 11–36 by som musel mat 2-placku 25–42 a to chcem vidiet smykac, ktory toto prehodi. Vacsina 44 zuboveho naroda by potrebovala 25–44 a ti, co jazdia kazetu 11–34 by potrebovali az 23–44 a to si uz rovno mozes hodit maslu.
Takze nutne je prechod na 2×10 znacnym obmedzenim rozsahu prevodov a to chcem vidiet tie davy, co to ocenia.
takže zatím nepřímé důkazy?
běžně, když se představují nové kolekce kol tak výrobce má v kolekci polovinu modelů, které nakonec prodává.
Stejně tak si umím představit, že se bude prodávat grip beze změny, nebo ho prostě doplní.
Tak třeba to nebude tak horké
http://www.bikezone.cz/view.php…
a odkazy na konci clanku
Tak nakoniec to nevyzera s GS az tak zle, ale su to zmiesane pocity. Minutove video na YT, kde gripshiftom saltuju po 10-kazete. Takze budu existovat, „rumours“ sirene od jesene, ze Sram na nich pracuje sa nakoniec ukazali pravdive. http://www.youtube.com/watch…
Ale v komentaroch je, ze uz to nebude system 1:1, ale 1:0.8 co znemoznuje pouzit existujuci salter ku novym gripom. Pravdepodobne, uz nebolo mozne zahustenie poloh na GS a zaroven to este pohodlne ovladat. Takze asi nechali krok ruky ovnaky ako doteraz, ale salter sa na to pohne menej ako doteraz.
Takze uz mi ostavaju iba vyhrady, ze 3×9 mi plne vyhovuje (na zimaku mam 3×8 s prastarym GS 7.0 a taktiez mi plne vyhovuje). Mozno casom padnu aj tie – tiez existuju rumours, ze Sram nenecha trh 3-prevodnikov Shimanu. Ale asi to bude 3×10, kde zivotnost pod mamutmi bude otazna.
páčky
proč?
Já GripShift nasadil po pádu, kdy jsem zničil Shimáno páčky. GS jsem tehdy sehnal za nějakou výprodejní cenu, zkusmo nasadil a po pár km si na ně tak zvykl že jsem na páčky už ani nepomyslel. Nedávno jsme si pořídil nový stroj, opět s páčkama Sram ale v hlavě se mi točí nápad, opět přejít na GS Sram. Ten otočný pohyb mi přijde daleko přirozenější než tlačení páčky palcem, kde hlavně na levou ruku řazení převodníku nahoru má dost velký krok.A stále se pevně držím řidítek.
jj,úplně jsi mi to vzal z pusy.