Chci povolit šrouby třmene (kvůli škrtání) ale nejsem si jistý které to jsou. viz obr.
Nevadí moc když nepoužiju momentový klíč?
Dík všem za hlasy.
Chci povolit šrouby třmene (kvůli škrtání) ale nejsem si jistý které to jsou. viz obr.
Nevadí moc když nepoužiju momentový klíč?
Dík všem za hlasy.
Anketa: Které šrouby povolit?
tak já osobně bych v tomhle případě povolil asi adaptér(šrouby č.2), ale radši ať se vyjádří odborník;o)
A to já bych zase povolil variantu č.1 :)
Ano ty se povolit mohou ale pro nastavení třmenu proti škrtání to nemá žádnou váhu. šrouby č1 drží sřmen v reduky ( z ISO na Postmont) a umožní s třmenem manipulovat pro vystředění s kotoučem.
No ale otázka jestli by spíš nepomohlo srovnat kotouč.
Zvláštní, že mě to pomáhá – placebo? :D
…jsem myslel, že to bylo na mě…
tak sem se sekl…:-(
ee.
Šrouby č1, nemomentový klíč nevadí. Případně pokud by kotouč škrtal v tom „správném“ směru, můžeš povolit šrouby č2 a vložit podložky, čímž dosáhneš posunutí třmene víc směrem k náboji.
Já bych zase povolil šrouby č 1 zmáčkl páku brzdy a zase dotáhl.
tak sme šroub chtěl povolit imbusakem a vubec nejde
tak to asi necham rozjezdit a doufam ze mi na garancce nevynadaji
4 nech to chvilku a pak se to znovu pokus povolit
Na body 1 a 2 bacha. je to proto abys nezamastil destičky a kotouč!!!!!!
tyjo je to uplne nove kolo… no ale asi to zkusim.
Dik vsem
Rozhodně ne šrouby č. 3, ty drží obě půlky třemene pohromadě.
Šrouby č. 1 na škrtání kotouče nemají žádný vliv, a pod šrouby 2 můžeš dát desetinové podložky, čím posuneš třmen ve vodorovném směru k náboji.
Srouby c1 nemaji vliv? Hm, tak to tedy nevim. Pokud by to chtel nastavovat desetinovejma podlozkama a pridat si praci, tak proc ne:)
No nevim, ale ty šrouby 1 spojují třmen s adapterém a těmi šroby stranově nic nevyřeší, což Miki 22 právě potřebuje, neboť se mu opírá jedna destička o kotouč. Stranově pouze přes šrouby 2. A jaká práce? Odšroubuju, mezi třmen a adaptér vložím vymezovací podložku přitáhnu a hotovo. Třeba u Magury je v balení těchto podložek 8 a záleží na každém jak si třmen vystředí. Taky záleží zda je jedna deska o kotouč trvale opřena, nebo jen škrtá, pak by bylo lepší poléčit kotouč.
P.S jak píše miki22 to přes šrouby 1 zkusil a nic.
Jenze v tom trmenu jsou ovalne diry,tzn kdyz povolis srou c.1 tak s trmenem hybes do stran. Nevim jak by se tedy trmen serizoval, pokud by byl namontovan na vidlici s postmount uchycenim.
Tak pokud jsou v třmenu oválné díry tak to je jiná. Jak jsem napsal mám Magury s ISO uchycením bez adapteru, takže tam je to řešené tak jak jsem napsal. Na druhé kolo jsem dával Sh M-525. kde byl již při koupi třmen našroubovaný na adaptér, tak jsem ho jako takový našrouboval na vidli.
A v době psaní mého příspěvku již miki22 problém vyřešil, což jsem zjistil až potom. No nevadí, zas jsem o kousek chytřejší :-)
U brzd s montazi IS2000 je nastaveni fakt jen pomoci podlozek. Pokud clovek nehoni extremne gramy, tak bych volil, prave kvuli snadnosti nastaveni, kombinaci trmene postmount + adapter. Pokud jsou mezi trmenem a adapterem navic jeste pulkulate podlozky (pouziva Avid a adaptery A2Z), tak to resi i pripadne nepresnosti v navarkach vidlice nebo zadni stavby a obejdes se bez frezovani dosedacich ploch navarek.
Jeste dodatek k mikimu, precti si jeho posledni prispevek.
ehm… viz. reakce Viléma:)
takze povolil sm š. 1 zmackl brzd. paku predniho kola pak se šroub dotahl ale jedna brzdova desticka (ta na strane naboje) se porad dotyka a šoucha. tak as zkusim tu podložku.
Nebo nejlepe servis?
Drzel si tu packu zmacklou behem utahovani? Posledni dobou pouzivam spis vizualni kontrolu, proste vycentruju trmen tak, aby byla z obou stran stejna mezera a pomalu nastridacku utahnu, aby se trmen nevyosil. Funguje to spolehlive.
zkusím :)
jo tak to je správnej postup:) povolit, zmáčknout brzdu a pak dotáhnout nastřídačku..jednoduchý a funguje to
tak sem to utahl bez brzdove paky a jen sme rukama kontroval mezery mezi destickama a na 2. pokus se podarilo!!
dik vsem
Momentový klíč slouží jen k utažení, při povolovaní hrozí jeho poškození a hlavně ani není potřeba !!