Stará silniční kola z let sedmdesátých a osmdesátých

60 nepřečtených
  • Datel Stepní

    Jsou zde přátelé, sběratelé, fanoušci nádherných kol jako třeba to na fotografii? Vím, že to není moc oblíbená kategorie kol, ale třeba se najde někdo komu se také líbí staré věci.

    Přemýšlím, že bych si časem něco takového pořídil pro radost.

    Máte někdo něco podobného. Nemyslím Favority, těch tu bude mraky, nic proti nim, také jsem ho léta jezdil, ale třeba Colnago z té doby je jiná kategorie…

    Asi se dělaly speciální verze favoritů pro závodní účely osazené kvalitními komponenty té doby, ale jejich sehnatelnost bude asi podobně složitá jako u západních značek.

    0 0
    • Vilém  

      Zrovna vcera tu nekdo nahodil favo F1 s nejakym dobovym shimanem, co mu nekdo nabidl za 500,–, takze sehnat se daji.

      0 0
    • drbo  

      jezdim na tom

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Sup s nim do profilu! Komponenty mas o dost vic retro nez ram.

        Ja to mam naopak, retro ram s modernimi koly a bizuterii.

        0 0
      • Datel Stepní  

        Pěkné! Jen by to chtělo klipsny :-)

        0 0
      • amito  

        ..můj starej dobrej Peugeot …jen 14 zubů na malém kolečku mne ubíjí všichni mi ujíždí na rovině…

        0 0
        • Jakobo  

          Predpokladam, ze je to nejaky Vitus, Reynolds (a ne Carbolite)?

          Nebylo kolo puvodne osazene sadou Simplex (byla delana pro Peugeot, takze „S“ bylo jen na razeni, hazka, smyk, kliky maji vyrazene Peugeot, ale je to Simplex)?

          Mas celkem zachovaly ram. Jinak ty Peogeoty musely byt tehdy na zapade docela tuctovka, dodnes je jich tam videt dost.

          0 0
          • amito  

            jo Reynolds ale na moje ježdění staršího pána stačí až až

            0 0
            • Jakobo  

              Ja jsem loni koupil totez, ram 60 cm, asi jak to tvoje, akorat material Vitus 181, francouzi si pak zacali vyrabet trubky sami. Chtel jsem z nej poskladat rychle priblizovadlo do mesta, uz mam vypletene kola, dozadu Nexus, nachystane dily, ale az pak jsem si vsiml, ze vidlice je krive svarena, nohy maji ruzny uhel z korunky. Na kvalitu se asi moc nehledelo, to praskali jak na bezicim pase a kola vypletali podle vidlice. Ale je tam vyborne resene hlavove slozeni proti povolovani s tema zoubkama, mozna to mas taky.

              Kdybys mel cas, zkus schvalne otocit predni kolo o 180 ° a zjistit, jestli mas kolo porad uprostred brzd, dost by me to zajimalo. Jinak at slouzi.

              0 0
            • Jakobo  

              Vsak Reynolds je vyborny, ty budes mit nejaky 501, to je obdoba toho Vitus 181, double butted. Lepsi jsou lehci, ale uz je to na ukor tuhosti, ramy se o dost vice krouti, zvlast u toho vetsiho ramu jsem radeji za vic materialu.

              Ten Carbolite byl zaklad, tak znacil Peugeot nejakou uhlikovou ocel, dnes se napise Hi-Ten.

              0 0
        • alinceb  

          Moc nechápu polohu toho sedla, oblouků a brzdových pák.

          No a 14 zubů je fakt zlo. Já jezdím 50/13, což je o krapet lepší, ale stejně to není žádná hitparáda…

          0 0
          • standoslav  

            Ono je to tak, že když se jezdila max. 13, 14ka, vepředu bylo 54 zubů.

            0 0
          • amito  

            ..ta poloha je jak to vylezlo po zime z garaze a po umytí …vidlice ok vše funguje …

            0 0
        • twityi  

          Co je to prosím přesně za typ – modelové označení? Dekuju

          0 0
    • Cryzyy  

      Mam doma OLMO, rocnik nevim a asi je na prodej :)

      0 0
      • Cryzyy  

        fotky…

        0 0
        • Vilém  

          Moc pekna lestenka. Ten ram ma nadherny detaily.

          0 0
          • Cryzyy  

            Chtelo by to nove kliky, protoze tyhle jsou osoupane, nove matice hlavoveho slozeni, novej lak. Prci jen jsem na tom taky neco najezdil… Mam momentalne jako ulozenku, az jendou bude cas…

            0 0
        • Jakobo  

          Parada!

          0 0
        • alinceb  

          Vaděj mi ty hnusný biomaxy…:( Jak jsi pochodil s kónusama?

          0 0
    • Jakobo  

      Nedavno jsem koupil levne temer novou silnici z 90. let, DBS Professionale model Luigi Daccordi, akorat mi neni jasne osazeni, to kolo by melo byt osazene Campou Veloce a misto toho je to mix Shimano z te doby. Kazdopadne tyto kola osazene Campou si tady zachovavaji celkem vysokou cenu, 15000 korun a me slo spis o tu ocel, vidle i ram Columbus, ram ma na zadni vzpere gravirovani, zase zadni stavba ma jen 126 mm. Mozna to kolo poslu dal pokud najdu lepsi, to kolo jsem vzdycky chtel do sbirky.

      DBS byla norska firma vyrabejici kvalitni kola, s ceskym Favoritem se to neda srovnat ani nahodou. Uz v 80. letech zacali vyrabet horska kola osazene Sachs a pozdeji Exage Trail na Hi-Ten a CrMo Tangen. To jsou fakt paradni kousky!

      Silnicni kola nejvyssich modelu jako Internationale, Professionale a La Migliore byly byrabeny v Italii. Ja mam jeden Internationale osazeny ciste Ultegrou (nebo 600) ze 70 let a pak toto Professionale. DBS bylo na konci 80 let sloucene s Bianchi a dnes patri skupine Cycloeurope a defacto jako takove uz neexistuje.

      0 0
    • jecnak  

      Pokud netrvas na nejaky srotu ala F1, zkus se podivat po necem staro/novem http://www.planet-x-bikes.co.uk/…ntage_frames a ohazet to odpovidajicimi a hlavne i v dnesni dobe pouzitelnymi komponenty (dualy, brzdy, sedlo).

      0 0
      • alinceb  

        Kdo by v dnešní době karbonu něco podobného dělal?

        0 0
        • jecnak  

          Treba ja se obcas divam, zda by se nenasel nejaky opravdu zajimavy ram pasujici k me muzejni Dure.

          0 0
          • alinceb  

            To by se určitě našel, ale nebude to žádná láce… Já mám pod postelí kompletní Ultegru 600 8s a nově taky skoro kompletní Nuovo Record (chybí osa, brzdové páky, přední náboj a vícekolo)…:)

            0 0
    • alinceb  

      Fuj to je ošklivý! Radši pořiď nějakej karbon, tohle je jen vyhazování peněz…

      0 0
    • Kolos23  

      Pomozte mi prosím stanovit alespoň přibližně rok výroby tohoto Peugeota. Podědil jsem ho po kamošovi z Holandska. Osazeno pětiklem Mailard Course 14–17–19–22–26, přehaz- Simplex Prestige Brevete SGDO, Brzdy Mafac Racer

      0 0
      • Jakobo  

        Nekdy 80-te leta, mozna 70-te, z fotky je videt celkem prd. Podle osazeni, tvaru korunky vidlice a uchytu dynama si myslim, ze se jedna o obycejnou Hi-Ten ocel, Peugeot to honosne nazyval Carbolite. Tech ramu jsem videl celkem dost, nenadchnou, ale ani neurazi. Na low-end tridu maji hezke zpracovani, ale byl to zaklad.

        Mozna se ale mylim a je to neco lepsiho, nalepka bude mezi radicimi packami, dej vedet.

        0 0
      • Jakobo  

        Mimochodem, zrovna vcera jsem poprve videl tyto brzdy Mafac Racer na nejakem starem kole Gitane co se vali u me ve sklepe. Nikdy jsem o te znacce neslysel (Mafac, Gitane znam). Prekvapilo me, ze spalky jsou bez zavitu, uchyceni k brzdam je stejne, jako u cantiku.

        0 0
      • Kolos23  

        Tak jsem udělal zase nějaké fotky ale jsou jen z mobilu tak nic moc. Ale abych napsal více o kole. Tak nejsem ani sběratel ani žádný překupník. Tohle kolo asi nastartovalo můj zájem o takováto stará kola. No konkrétně na tomhle kole jsem s kamarádem hodně cestoval po Holandsku,pár let jsem tam makal. Bohužel jsem se musel vrátit a kamarád když viděl jak se s ním (myšleno kolem těžce ločím) tam my ho věnoval. Nejsem ani profík, ani závodník, najedu tak 200 km týdně a když můžu tak vyrazím třeba na dva tři dny na kolo to je pak něco jiného.

        Musím říct, že tohle kolo mi zatím sloužilo perfektně a tak jsem se rozhodl, že ho zrenovuji, ne dobastlím součástkami z nových kol. Proto mě zajímá všechno,historie, kdy se vyrábělo, jestli existují nějaké varianty atd atd.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Hledej. Rek bych 1975–8, touring/randonneur nebo sport.

          http://cyclespeugeot.com/Catalogs.html

          0 0
        • standoslav  

          Ty fotky fakt nic moc, podle těch brzd zřejmě naši okopírovali ty naše F Speciály, šaltr jsem měl, lehký ale umělotina bez výdrže. pokud to kolo je kompletní, opravdu se ho vyplatí renovovat a zachovat.

          0 0
          • Kolos23  

            Postupně to nafotím a ukážu, ale je to naprosto kompletní a taky funkční, takže to budu opravdu kompletně renovovat.

            0 0
        • Jakobo  

          Ma to kovane patky, odlehceny predstavec, vypada to hezky. To jsou presne ty brzdy, co jsem myslel. Dnes jsem si o nich cetl na strankach Sheldona.

          Ja se ted snazim zachranit par historickych kol z rusene kolarny, jednak silnicni, ale hlavne jedny z prvnich horskych kol, ktere se asi vubec vyrabely. Nektere maji dokonce bubnove brzdy (s prumyslovymi lozisky) vpredu i vzadu, prevodniky 30/38/48 a petikolo 14–32, riditka nizke vlajdy snad 800 mm siroke, razeni Sachs Huret, je to tusim z 80.let. Nejsou to zadne smejdy, vysoce kvalitni dily, prevodniky Sugino, trubky zeslabovane Tange (hezky zvoni).

          Zitra zkusim udelat par fotek.

          0 0
      • Kolos23  

        Díky všem za pomoc. Pomocí těch stránek jsem stanovil rok výroby na 1975 a typ pravděpodobně PY 60, Také jsem našel spousty katalogů součástek. Super. Jak budu postupovat, dám to sem. Díky všem

        0 0
    • Otto96  

      Krása, miluji taková kola. Nedávno jsem dostal Colnago, bohužel bylo bourané. Jednou si pořídím něco Francouzského nebo Favorit F1.

      0 0
      • standoslav  

        Co to Colnago ? v jakém je to stavu anevyplatilo by se ho opravit ?

        0 0
        • Otto96  

          Colnago bylo bořené na vidlici, schytal to i rám. Byl to nález na jedné půdě, někdo s toho vzal všechny komponenty a nechal tam pouze rám. Když jsem dal dopředu nějaký ráfek, škrtal o rám. Skončilo ve sběrně, musela by se měnit celá horní rámová trubka a určitě to bylo celé hnuté.

          0 0
          • standoslav  

            Takže nenávratně pryč, to je docela škoda; je vidět, že nemáš úctu k takovému materiálu, bo jinak by jsi to poslal dál- určitě by Ti za to někdo dal min. 500 a takhle jsi dostal 20korun. Nu což, nová doba.

            0 0
            • Jakobo  

              Tak zas bych to tak neprozival. Podle popisu byla vidlice na odpis, bude zohla horni i dolni ramova trubka, mozna i zadni trojuhelnik. Nez se s tim drbat, rovnat a prevarovat, to radeji koupit jiny, na trhu takove ojetiny stale jsou. Anebo povesit si to doma do pokoje? K cemu? Mozna tak rozrezat a trubky na nahradni dily pokud nejsou krive.

              0 0
            • Vilém  

              Ted jeste jestli to nebylo Colnago v uvozovkach, nejakej ocelak olepenej colnago nalepkama, ktery po revoluci prodavi snad v kazdym ksefte s kolama.

              0 0
              • standoslav  

                Jo jo, to máš vlastně pravdu, takových polepenců už jsme viděli a teď mne ta sběrna už tak nemrzí. Pro škarohlídy: ohlých vidlic, i tenkostěnných jsem už rovnal a narovnal dost, pravda výměna trubek je problém větší, ale i to jde, pokud ovšem fakt ten rám stojí za tu du–čku.

                0 0
                • Otto96  

                  To Colnago bylo asi z 90.let, spíše sériovka. Myslím že ta oprava za to nestála. Bůhví co to bylo, zbytek komponentů byl z Favorita. Favorit to ale určitě nebyl, ty já poznám. Úctu ke starým kolům mám, sám jezdím jenom na starých a kupuji ve sběrně kousky, které později ještě někomu dělají radost… To rovnání cennějších rámů je pro mě novinka, neznám nikoho, kdo by to dělal.

                  0 0
    • Jelen000  

      Zdravím Vás. Mám prosbu rád bych prodal tohle kolo viz. odkaz. Moc se v tom nevyznám, myslím,že je to pěkný kousek.

      http://www.sbazar.cz/…rld-champion

      0 0
    • Otto96  

      Zhruba před půl rokem se mi podařilo od známého ze sběrny koupit Italskou silničku Rizzato. Moc jsem o tom nenašel, akorát že tato firma vlastnila několik značek kol (např. Atala) a nějaké fotky a trochu histrorie firmy. Toto zřejmě nebude žádný top model, vzhledem k háku pro přehazovačku. Předpokládám, že bylo vyrobeno v 80/90-tých letech. Hodlám kolo zgenerálkovat. Jen tak orientačně, jakou by mohlo mít kolo cenu po generálce? Nechci ho rozhodně prodat. Neporadil by mi někdo výrobce nábojů? Případně neví někdo o tomto výrobci / kole něco víc? Zde jsou nějaké fotky: http://otto96.rajce.idnes.cz/Rizzato/ Ještě mi k tomu dal nikdy nejeté ráfky Campagnolo Lambda Strada, ovšem zapletené na nějakých kopiích Campa nábojů, na rychloupínáku je napsáno Pama made in Poland. Náboje jsou taky nikdy nejeté, nevíte o nich něco? Já je našel pouze v nějaké zahraniční inzerci.

      0 0
    • kopi  

      ale jo,pořád se pracuje .kolo už je po laku a začínám dávat věci do kupy.mám kolo Atala co vyráběla firma cesare rizzato.určitě budou brzy fotky.kolo je jen tak pro radost

      0 0
    • tomoun  

      Já v poslední době zrepasoval tyto stroje

      Cannondale M 600 1993 a Libertu 1983

      0 0
    • HonzaP9  

      Technický retro dotaz:

      Přehazka Simplex cca z roku 1990, má u vývodu lanka takovou malou pacičku s dírou. Lanko může podle polohy jít buď skrz, nebo se páčka sklopí cca kolmo dolů a lanko jde přes ni. Netuší někdo, k čemu to je?

      Omlouvám se za blbou fotku bez lanka, ale snad je i tak pochopitelné, o co jde. Funkčně mě to netrápí, protože stavím jen takovou splácaninu na chalupu ze zbytků s neindexovým řazením, ale zvědavost mi nedá.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.