Starý ocelový nebo nový hliníkový

20 nepřečtených
  • Karel123

    Chtěl bych požádat o radu.

    mám silničku na ocelovém rámu Fort a zvažuju, že bych pořídil nějaký jetý hliníkový rám z carbonovou vidlicí (líbyl by se mi třeba specialized allez), na který bych to přehodil.

    Jde mi především o jízdní vlastnosti, váha vzhledem k mému rekreačnímu stylu není důležitá.

    Má to smysl řešit, investovat dotoho čas a peníze?? bude to nějaký výrazný přínos??

    mohl by mi někdo srovnat výhody a nevýhody obou materiálů?? Stárně hliník, tak že je třeba jej po cca 10 letech nutné viměnit??

    díky za odezvu

    0 0
    • mr.garisson  

      Jestli Ti jde o pohodlí, tak akorát vyměň vidlici, případně i řídítka za karbon, ten rozdíl je dost znatelný. Pokračovat můžeš třeba karbonovou sedlovkou. Zbytečně utrácet za hliník, pokud neřešíš hmotnost.

      Preventivně se může rám vyměnit, ale není to pravidlem. Většinu letí do šrotu, když se objeví prasklina, což nelze zcela přesně predikovat, kdy taková situace nastane.

      0 0
    • tromboonen  

      Ja co si pamatuju jizdu na ocelaku – myslim starsim, cca ekvivalent Fort 90 leta, mozna i lepsi, nejake Columbus trouby to byly, tak bych teda menil, kor za moderni hlinik typu Allez 2–3 roky stary, to jsou nebe a dudy..

      Ocel by mela byt pohodlnejsi (castecne tlumi), ale je mekci/kolo se krouti, plus ta vaha.. Allez ram z obchodu asi bude predrazenej jako vetsina veci od Speslu (leda nejaka skladovka par let stara), ale asi se da najit nekde na bazaru nebo eBay od cloveka co upgradoval..

      Otazka jestli ma cenu shanet top alu ram, ktery bude samostatne porad stat dost, nebo radsi poridit za 14–16k bazarovku na znackove hline s posledni generaci 10sp sady… to zalezi, co na tom Fortovi mas naveseno, kdyz tak dej foto/popis

      Praskani alu ramu neni u silnicky moc bezne, a uz vubec ne starnutim, mel jsem a mam par Alu ramu co maji pocitam i 20 let a jsou v pohode..

      0 0
      • Karel123  

        Na Fortovi mám kompletní Shimano 600 s duály. Jo asi to není v současné době nic moc, ale myslím si, že mi to dostačuje a i s počtem 8 koleček. Jinak řídítka hlavové složení a představec bude jistě třeba. Přesmikač mám na nálitek (to by snad neměl být problém). Středové složení asi bude třeba pořídit nové a sedlovka také jiná.

        Našel jsem bazarový rám se sedlovkou a hlavovým složením za 6 k.

        Důvodem proč to řeším, že ten rám bude na mě celkově měnší, bude mít lepší vlastnosti a kolo pojede citelně lépe. Je to větší radost když trochu víc cejtím, odezvu na každý záběr. Měl jsem dojem, že to právě u hliníku je v porovníní s ocelí výrazně lepší.

        Díky všem za příspěvky.

        0 0
        • tromboonen  

          Stejne jako Hroch si myslim, ze to nema cenu, ani za 6k za ram…

          Pripocti si rodla a predstavec (1000 nejmin)

          Stred, kliky (2000 nejmin)

          Sedlovka kdyz uz tak karbon (1500)

          … bowdeny a lanka, nejake drobnosti jako omotavku atd., mozna plaste?

          a ve finale investice cca 10k a kolo porad nic moc.. to bych stavajici radsi nechal na zimaka a za 14–16 koupil na bazaru nejakou hlinu, ted na podzim tam urcite bude slusny vyber.. za 14 nebo min se da neco starsiho na 5600 105tce 10sp (ktera plne dostacuje), za 15–16 kdyz pockas i neco relativne noveho na 105 5700… o generace lepsi kola, udelaji Ti radost..

          Jinak specielne pokud Ti je ten ocel. ram velky tak by se s tim neco delat melo, to zas jo, ale prehazovat takove starsi veci plus ty dalsi naklady… no leda ze bys fakt obracel kazdou korunu, to pak jo.. jinak myslim ze ram hlina s karbon vidli by se mohl dat sehnat i levnejc = co je to zac ten ram/jak stary, a hlavne overil sis, ze ti bude perfektne sedet (viz temata obsahujici slovo velikost v sekci silnicni)?

          0 0
          • Karel123  

            No rám je starý 2011, Allez, prý minimálně jetý, tak vypadá zachovale, je na cyklobazaru (jediný).

            Tabulkově bych měl být na jeho spodní hranici. Není to asi optimální, ale zase se mi aspoň líbí a měl bych k tomu i motivaci to udělat. Pokud se mi ten rám nelíbí, je prt platné, že je nejlepší na světě a ještě za suché z nosu. Nejsem závodník, jde o požitek. Z toho co jsem našel odpovídá moji představě nějvíc (cena, velikost, materiál, barva také).

            Středové složení šlapáku mi tam nepůjde klasické se 4 hranem?? že bych tam dal moje kliky??

            JSem v této otázce změny rámu nerozhodný, proto jsem se dotázal, podeltoho co píšete, co asi nebudeu řešit, ocel je ocel :-)

            0 0
            • tromboonen  

              Joo, tak ten vypadá pěkně (vzhledově i funkčně a jasně že vzhled je důležitý).. tabulkově jako podle tabulky výrobce? To nemusí být pravda, moc lidí má nepoměr mezi délkou nohou a rukou a tyhle jednoduché tabulky nefungují, viz. témata v sekci silniční, spočítej se na http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

              čtyřhran tam asi naroubuješ no, jestli to má stejný závity.. ale nevím, tahle retro sada na takovým rámu bude trochu pěst na oko… dá se, ale..

              pořád bych uvažoval o bazarovce za 14–16k, občas se tam objeví prakticky nová kola, někdo koupil a zjistil že nejezdí, nebo i starší ale udržované, jen potřeba čekat, hlídat a rychle reagovat..

              0 0
              • Karel123  

                Asi by to bylo nejlepší koupit něco novějšího, ale pořád mám pocit, že když budu něco kupovat, tak by chtělo koupit už něco pořádného. Bude to kolo už na pořád. Co jsem koukal za cca15 k koupím něco lepšího ale pořád to není omoc lepší než co mám?? navíc nemám moc důvěru ke kolu, které má už dost zasebou. Takové kolo co by se mi líbilo je už jiná cenová, carbon nepotřebuju, 105 mi také stačí.

                Výměnou rámu jsem myslel, že bych si trochu polepšil a vyšlo mě to na „par korun“.

                Díky za názory

                Asi to nebudu řešit, nechám to jak to je.

                0 0
                • tromboonen  

                  Hele ja na cyklobazaru nekolikrat videl za 14–16 neco jako Trek, Giant Merida, Cube, Felt, hlina s karbon vidli na 105 5700, vetsinou od pohledu dost malo pouzivane, proste nekdo si to koupil a zjistil ze mu to stoji doma.. Ono staci i starsi 5600 sada s tykadlama, akorat o moc levnejsi nebejvaj..

                  Tohle jsou kola, ktera uz staci, maximalne se casem rozhodnes, ze nemuzes zit bez karbnonu a to se da resit vymenou ramu nebo prodej/koupe.. tohle s tou 600stovkou asi moc prodat nepujde..

                  0 0
                  • Karel123  

                    Máš pravdu, kouknul jsem tu zběžně do inzerce a asi opravdu nemá moc smyls se zalamovat a celé předělávat na nový rám, super kolo by z toho už nebylo. V inzerci jsou tu opravdu pěkné nabídky i v carbonu se tam dá vybrat.

                    za 20 k tu člověk sežene minimálně jetý stroj v pěkném osazení. Něco pošetřím a pak si udělám radost. Do té doby mi bude stačit to co mám.

                    díky moc za rozbor a argumentaci, dost mi to pomohlo ujasnit si možnosti a cenově to zkalkulovat.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Nemas zac, on panuje nazor, ze kola z bazaru jsou sunky a sracky, ale troufam si tvrdit, ze u silnice se da i na dalku poznat, v jakem stavu je, respektive kombinace fotek a pokecu s majitelem, lidi, co se o to nestaraj se poznaj.. a na silnici neni co ******, vyrazne, spotrebak se holt musi tocit, coz z rozhovoru vyplyne

                      Jinak oblibenej odkaz (v posledni dobe) http://www.decathlon.cz/…8331275.html taky neni spatne, sice neco podobneho od velke znacky das na cykllobazaru za tech 15–17k, kdyz pockas, ale kdo nechce cekat, tak tohle je vse co muzes od hliny pozadovat..

                      Tak kdyz nespechas zmer se na competitive cyclist, zjisti jakou velikost/delku ramu potrebujes, kazdej den projed zbezne cyklobazar, bazar tady a jine a do vanoc mas za 15–17 super hlinu, nebo posetri vic a mozna se zadari i karbon… i kdyz mezi nama, moderni hlina s nejakou tou endurance vychytavkou a s kvalitnimi sirsimi plasti a karbonem pod prdeli uz neni o tolik horsi nez starsi noname karbon na uzkejch prumer slupkach a tvrdych kolech..

                      0 0
                    • arny71  

                      Já teď koupil na inzerát karbonový kolo Schwinn Peleton Comp na sadě 105, (5600). Komplet karbon, rám, vidlice, sedlovka, nový zapleteny kola dt swiss, za 15k. Pan si koupil Tarmaca a tohle posílal dal. Nikdy nevíš, na co narazís. Taky mám jako předchozí silničku Fort a, jen hliník, a rozdíl je prostě obrovský. Na tvém místě bych určitě hledal rovnou kvalitní ojeté kolo, teď na podzim je ideální čas.

                      0 0
    • Pán z Dubu  

      Z ocele to převlíkání obvykle neštymuje. Ověř průměr sedlové trubky kvůli sedlovce a objímce (pokud je) smyku, hlavové trubky kvůli hlávku a představci. Méně pravděpodobná je i nevyhovující výška brzdových čelistí.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Predstavec a hlavko nutna vymena skoro urcite, na fortu budou nejspis stary 26mm riditka, cili shaneni vhodneho predstavce na ahead, nebo novy riditka, sedlovka vymenit hodne pravdepodobne, taky smyk nemusi sedet, navarka nebo objimka, a mozna ani stredove slozeni… plus vymena lanek a bowdenu… ja bych teda skoro rek ze to nema cenu.

        0 0
        • JSt  

          aji kdyby mel 26mm rodla, tak je pojme kazdy 25.4mm forbec s odmontovatelnym celem, ktery by musel kupovat tak jak tak. ;-) sedlovka 27.2mm nejspis pujde pouzit i v novem ramu. vsecko, co bude potreba vymenit bude zmena jen k lepsimu, takze to ma cenu.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Myslel jsem ze nema cenu prestavba tohohle zakladu. Treba ve srovnani s tim Sirerem na Veloce ted tady na bazaru.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.