Starý ocelový rám rychle a jistě vyhnívá - je možná záchrana?

119 nepřečtených
  • ScottAspect

    Zdravím cyklisty,

    mám 22 let staré kolo s ocelovým rámem. Poslední dobou jsem si všiml, že strašně vyhnívá. Jednoduše se zněj sypou odloupané šupinky zrezlého kovu. Neustále mi křupe střed. Poznám ten zvuk. Asi jednou za dva roky mi to začne dělat hlavní kolo, které mám. Vyčistím ho a je klid. U tohoto ocelového rámu, když vytáhnu střed, tak se vysype rez. Vyčistím, dám ho spátky, projedu se a po chvilce zase křupe. Přijedu, opět vytáhnu střed a zase se vysype rez. Jde to s ním od deseti k pěti.

    Ptám se tedy, lze to nějak řešit, případně řeší se to vůbec nějak?

    Děkuji

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      Co by za to mnozi dali, kdyby meli kazdym dnem lehci a lehci bike. Akorat to vyklepavani rzi musi byt opruz.

      0 0
      • ScottAspect  

        Z toho odlehčování si také dělám srandu. Bohužel, demontáž středu je týdenní rutinou.

        0 0
    • oddie  

      Já bych to vystříkal konzervačním voskem na dutiny :)

      0 0
      • ScottAspect  

        O těchto vyriantách jsem také uvažoval, ale jak odstraním rez z vně trubek? Když vytáhnu střed, tak do každé trubky je malý průduch. Ze všech se sype bordel. Stříkal jsem do toho alespoň silikon. Nenapadlo mě nic lepšího, jakožto provizorní variantu.

        Je tedy nějaký roztok, do kterého se rám naloží a vymyje? Klidně se může zničit lak. Stejně je orvaný asi z 60 % a mnou vtipně retušovaný podkladovou barvou na ocel úplně jiného odstínu :-)

        0 0
        • oddie  

          To nemá moc smysl řešit. Stačí vytřepat, co jde.

          0 0
        • novas752  

          To asi nema smysl zachranovat. Kdyz uz to rezne tak hodne, az se to odlupuje, je to na vyhoz. Konzervace to nezachrani. Na nejakem namahanem miste to muze byt kriticky ztenceny a kazdou chvili se to muze rozsypat uplne.

          Sezen jinej ram.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Nacpi do pruduchu promasteny noviny, reznout to bude dal ale nebude se sypat do stredu. A/nebo dej kolem stredu kus plastu. Vyvrtej zespod stredu dirku aby voda mohla odtekat, a poradne namaz sedlovku, obvykle tudy tece dovnitr.

          0 0
    • Jakobo  

      Ne, ze by v tom byl velky rozdil, ale co je to za kolo, nejaky zeslabovany Columbus nebo obyc Favo? Jake tam potrebujes patky, mas tam hazku nebo je to singl? Kovane nebo plechove, jake hlavove? Stary lezak ocelovy ram koupis ve vyprodeji kolem 1000 Kc.

      0 0
      • ScottAspect  

        Fáčko ne, Columbus ne. Je to starý horák KingFox r.v. 1995. Něco takového snad ještě seženu. Nejlépe, kdyby byl někde nějaký zapomenutý kousek na skladě za pár šušní. Více jak 1000 za něj nedám.

        Jinak, dnes jsem vyjel ven a po následném křupání zase vytáhl střed a bordel tam vysypaný nebyl. Možná pomohlo, že jsem to vystříkal silikonem. Zjistil jsem však novinku a to, že mám na středu ruplou levou misku.

        0 0
        • Vilém  

          Ze by zpusobovala to praskani?

          0 0
        • AV  

          Mám DiamondBack Sorento, vel. cca 21, vyroben ±1990, rám a vidlu.

          Chtěl jsem ho zprovozňovat, ale sešlo z toho (koupil jsem si Author Texas, ještě s ocelovými, lakovanými ráfky), takže je k mání.

          0 0
    • ScottAspect  

      Neválí se vám náhodou někomu starý nevyužitý rám? Nechci zakládat nové téma. Klidně CrMo. Nějaký starý horák typu co mám teď z roku 1995 tak, abych využil své komponenty. Především neshnilý a s nezdeformovaným hákem přehazky. Velikost nejlépe 21".

      0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím vás,

      nyní po tom, co jsem vytřásl snad všechnu korozi a vystříkal půlku plechovky silikonového oleje do útrub rámu se již nic nesype, což jsem rád. Nezbavil jsem se však klepotu za jízdy. Nevyměnil jsem ještě prasklou misku, na což se chystám.

      Teď ještě dotaz k patkám. Na zadní vidlici jsem měl standardně integrovaný hák přehazovačky. Po nnehodě a nenávratném skřívání jsem ji uřízl s tím, že použiji přehazovačku s hákem (tato: http://www.kolapesek.cz/…peed-p59256/)

      Od té doby mi kolo nedrží v patkách. Musím ho vždy utáhnout na krev a navíc se mi ohýbá osa náboje. Mohlo by to souviset s tím, že je na jedné straně patka tlustší o ten hák? Případně nějaká souvislost s materiálem? Patky jsou obyč plech.

      0 0
      • AV  

        … nesype … – to, co se sypalo, se přilepilo ke stěnám, rez „pracuje“ dál pod neodloupnutými šupinkami 8-(

        0 0
      • Fran-tic  

        jestli si myslíš, že vytřást korozní zplodiny a trochu silikonu stačí, tak to je úsměvné :) Jsou na to spreje třeba ruststop, dutiny aut se vystříkavají voskem a podobně. Ale to tvoje kolo stejně nebude mít cenu ho zachraňovat za nějaké větší peníze, každopádně vlhkost se ti tam dostane tak jako tak

        0 0
        • ScottAspect  

          Nemyslím si, že to stačí. Jen se mi zdá, že to krátkodobě vyřešilo situaci, že se mi to nebude sypat do středu. To, že jsem korozi nezastavil a že ten bordel zůstal nalepený na stěnách vně rámu je mi jasné.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pán z Dubu  

        Už tu mrtvolu přestaň resuscitovat, exne Ti za jízdy a vezme Tě s sebou.

        0 0
    • ScottAspect  

      Potřeboval bych teď rychlou radu z jiného soudku. Mám V-brzdy, ale zadní se mi nedaří dobře seřídit. U pravé čelisti (ve směru jízdy, kde je chycené lanko) mám doraz úplně na doraz a pořád to nestačí. Naopak u levé čelisti musí být dorazový šroubek úplně povolený. Pružiny mám v prostředních dirkách, aby brzdy nebyly volné, ale aby netáhly zbytečně moc. Přední je v pohodě. Nevím, ale může to být špatně namontovanými špalky nebo třeba špatnou délkou koncového bowdenu?

      Zadní kolo mám přesně na středu.

      0 0
      • pepek  

        napruž pružinu

        podívej se, zda nemáš vybroušenou hranku na spodní straně botky, zachytává se pak o okraj ráfku

        namaž čepy

        0 0
      • scota  

        Tak ten úplně povolený šroub mírně dotáhni a ten na druhé straně ho zase povol a bude to OK.

        0 0
      • Honzis  

        oba šrouby dej tak na půlku a pak vytáhni péro z čelisti která se nevrací, ohni víc vně a vrať zpět. Jde to normálně vydloubnout palcem a za minutu máš většinou seštelováno. Neboj se péro natáhnout třeba o 3cm na konci, když se nebude vracet zase opačná strana, tak napruž i tu druhou stranu.

        0 0
        • ScottAspect  

          Ok, díky za rady.

          0 0
        • Vilém  

          Ono, kdyz clovek vubec nevi, jake ma brzdy, tak tezko neco radit. Ne na vsech je pruzina lehce vyhaknutelna, nektere obyc brzdy maji vinutou pruzinu zcela skrytu. Pak se musi napruzovat cela celist.

          0 0
          • ScottAspect  

            Mám Arteky, přesně nevím. Ta pružina tam ale vidět je, tak to snad půjde.

            0 0
            • Vilém  

              Nez zacnes neco napruzovat, tak si tu pruzinu vyhakni a zkus, zda celist chodi volne, bez nejakeho zadrhavani ap.

              0 0
              • ScottAspect  

                OK. Zkusím.

                Kdyžtak, nedokázal byste někdo určit. co je tohle za rám https://www.cyklobazar.cz/…/ocelovy-ram ? Má zase ty hluboké vertikální patky. Nemá šrouby pro koš na láhev na sedlové trubce. Bude to asi podobný ročník, co mám teď. Sám majitel neví.

                0 0
              • ScottAspect  

                Tak jsem vyhákl brzdy a ta levá je úplně volná, plandá. Není mi ale jasné, kde ji mám přihnout, protože vizuálně jsem ji přihnul dost a bez změn. Ptám se takhle blbě, ale na hlavním vozím hydrauliky, tohle jsem ještě nedělal.

                0 0
    • AV  

      V dobách zrodu tohohle kola se rámové trubky (ještě) nezeslabovaly.

      Dá se tedy předpokládat, že tě rám „v pohodě“ přežije …

      0 0
    • ScottAspect  

      Chci se zeptat. Půjde použít na 7 rychlostní více kolečko použít 9sp přehazka? Musel by se najspíše pořádně přitáhnout spodní doraz.

      0 0
    • ScottAspect  

      Je normální hmotnost 4 Kg starého oceláku včetně vidlice a hlavového složení při velikosti 22"?

      0 0
      • t29  

        Ano.

        (mám zvážený starý Cr-Mo cross vel. 20" = 2970g rám + hlávko, 1010g vidlice)

        0 0
      • Honzis  

        Normál, éra nezeslabovaných trubek :-) silniční fáčko má cca 2350g + 780g vidle, nej Columbusy mají tak 1500g ale to je „papír“ 0,4mm stěna uprostřed. Z toho důvodu je prostě logické koupit si obyč hlínu pokud člověk není vysazen na „steel is real“.

        0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím vás,

      sehnal jsem nový ocelový rám. Na dnešní dobu retro, ale do města mi stačí. Má zase hluboké, šikmé vertikální patky. Rozdíl je v tom, že je tam integrovaný hák přehazovačky, tudíž nebude potřeba využít hazku s vlastním hákem, kolo půjde v patkách úplně dorazit a něměl by být tudíž problém s vyrovnáním kola přesně na střed, když bude na obou stranách sedět na doraz.

      Řeším teď to, jestli mi to udrží RU osa nebo jestli to neriskovat a dát raději pevnou?

      Na starém Favoritu mám takovéto patky a RU tam drží skvěle, ale není kolo jako kolo.

      0 0
      • MD1972  

        máš foto rámu a patek?

        0 0
      • matbiker  

        Udrží ti to, neboj.

        0 0
        • Vilém  

          Treba na tom starem Favu mi plechove patky RU neudrzely.

          Chtelo by to videt, jaky patky tam jsou.

          0 0
          • kyl  

            Na starém oceláku ze kterého jsem udělal singspeed,jsem musel použít celokovový rychloupínák a páčku dotáhnout kladivem.Při záběru se to jinak vždy hnulo.

            0 0
          • Vilém  

            …jeste dodam, ze taky vcelku zalezi na pouzite nabe a upinaku, jake ma radlovani na dosedaci plose.

            0 0
            • matbiker  

              Na F1 s kovanýma patkama se mi nepohlo kolo nikdy. Jediné, kdy se mi pohlo kolo v patkách, bylo kolo s torpédem.

              0 0
              • Vilém  

                Proto jsem psal o plechovych patkach, v sirokych, kovanych, by to zrejme bylo jinak, ale k tem se rychloupinaky davaly seriove, u plechovych byly seriove motylky.

                0 0
          • standoslav  

            Když máš dutou osicku originál, nezbrousenou, bude to u plechové patky na obyč.Favu vždy málo upnuté !!! Rychloupínák prostě chce kované koncovky.

            0 0
      • Honzis  

        Nejlepší je vyzkoušet – mně to u fáčka udrželo, ale když se rozjíždíš na křižovatce, zatočíš a zadře se ti zadní kolo, tak to není ve městě nic hezkýho :-( to se mi stalo 3× u italských patek kvalitního rámu z Columbusu!

        0 0
      • ScottAspect  

        Zde jest foto patky pro představu.

        0 0
        • Vilém  

          Jo, to bude kovany, ty by to udrzet mohly.

          0 0
        • kyl  

          Stejné jako u mého rámu,já mám akorát v patkách ještě dorazové šroubky.Rám byl nějaký Ital,původně to byl dámský rám ale pomocí flexi a céočka jsem ho předělal na pánský.:-)

          0 0
        • ScottAspect  

          Čím byste rovnali takový integrovaný hák přehazovačky z poctivé oceli? Mám ho hnutý.

          0 0
        • jIrI___  

          To by mělo být cajk, na starém oceláku mám taky RU. Shimano, resp. celý tento systém , z mé zkušenosti drží nejlépe.

          0 0
        • ScottAspect  

          Zdravím,

          samozřejmě bych opět potřeboval drobnou radu. Dal jsem se do přehození osy za dutou, ale mám vícekolečko, takže mezi konusem a kontrou je na každé straně jinak vysoký vymezovací sloupek. Kromě rozdílných výšek těchto sloupků mají též rozdílnou výšku i kontramatice. Problém je, že nevím co na jakou stranu. Tušíte někdo?

          0 0
      • ScottAspect  

        Teď malá technická. Je v pořádku, aby všechny závity (středové složení, šrouby od brzd, pro uchycení koše na láhev) šly dost z tuha? Je to nový rám a poctivá ocel. Nevím, jestli je to v pořádku.

        0 0
        • Vilém  

          Normalni to neni. Treba stred do dobre pripraveneho ramu nasroubujes prakticky rukou.

          0 0
          • ScottAspect  

            Právě to je ono. Střed jsem vždy jen lehce dotahoval klíčem a najednou tady musím bejčit.

            0 0
            • Vilém  

              Proste lepsi je to vsechno protahnout. Vzhledem k ucelu a cene bych to neresil, pokud to nemusis pacit pulmetrovou pakou.

              0 0
              • ScottAspect  

                Takže vzít střed, našroubovat z obou stran. Pak nějakým starým šroubem protáhnout závity brzd atd.? Přijde mi to strašně prasácké. Uvidím.

                0 0
                • Vilém  

                  Tim jsem myslel predevsim stred. Zbytek beznych zavitu protahnout zavitnikem.

                  0 0
        • Pán z Dubu  

          Ten rám vypadá přestříkaný a závity jsou zasviněné barvou.

          0 0
    • ScottAspect  

      Tak ještě jednou, tady to bude přehlednější :-)

      samozřejmě bych opět potřeboval drobnou radu. Dal jsem se do přehození osy za dutou, ale mám vícekolečko, takže mezi konusem a kontrou je na každé straně jinak vysoký vymezovací sloupek. Kromě rozdílných výšek těchto sloupků mají též rozdílnou výšku i kontramatice. Problém je, že nevím co na jakou stranu. Tušíte někdo?

      0 0
      • Jakobo  

        Prumer osy je stejny jak u plne? Jinak pokud muzes, pouzij vse ze stare osy a men jen osu. To, cos dostal k ose pro RU teda nevyuzijes. Nevim ale, jestli jsem problem dobre pochopil.

        0 0
        • ScottAspect  

          Pochopil jste to dobře. Chtěl jsem použít staré komponenty na RU osu, ale má větší průměr.

          0 0
      • Jakobo  

        Pokud si nepamatujes, co kde bylo, je to vcelku jednoduche – metoda pokus omylm, kdy rafek musi byt uprostred zadni stavby, pod sroubovacim vicekoleckem musi byt nejaka delsi distancka (prip. nekolik) na konusu a pak kontramatka. Na druhe strane asi jen konus, normal plocha podlozka a kontramatka. Nejmensi pastorek ani retez na nem ti nesmi strejchat o zadni stavbu. Pokud jo, pridej podlozku. Celkova delka pres kontramatice by mela byt asi 130 mm, nejaky mm u te oceli je vcelku sumak. Stejne bych vrele doporucil prejit rovnou na kazetu.

        U nab pro kazety je to naopak. Na strane orechu je jen podlozka, na leve strane delsi distancni.

        0 0
        • ScottAspect  

          Koupit komplet kolo s kazetou by mě vyšlo, co jsem koukal, na 700 Kč v Bikeeshopu. Dal bych ho tam, ale nemohu si ho teď dovolit a jezdit potřebuji pořád :-)

          Právě, že pokus omyl se mi moc praktikovat nechce. Dal jsem to +/- jak to bylo a kolo nebylo na středu stavby. Měl jsem doma podobně vysoké sloupky i kontramatice. Bojím se, že když prohodím kontramatice tak, že vlastně na straně vícekolečka uberu a přidám na druhé straně, tak potom matice se skryje pod vícekolečko a kolo nepůjde upnout.

          Další věc. Nemáte nějaký typ na konusové klíče? Já je totiž pokaždé zmrvím. Nevím, jestli to dělám špatně, ale mám za to, že konusy musím pořádně stáhnout, aby se mi nepovolovaly. Klíč vždy štěchtnu.

          0 0
          • Jakobo  

            No tak v prve rade jestli tam byla osa 9.5 mm, tak asi je nejjednodussi koupit novou, pokud je ohla. Stoji par korun. Slo by dat i tu na RU a vymenit i konuse atp, ale kdovi, jak pak bude vychazet loziskova draha vzhledem k miskam u tech starych nab.

            Konusove klice mam dvoje. Kdysi jsem koupil Force a jsou OK, ale spis jen ty vnitrni, ty vnejsi, hlavne 16 mm je naprd https://www.kupkolo.cz/…89518_z2636/

            Pak mam sadu oznacenou JV, ty jsou super. Staly tusim kolem 50 kc jeden rozmer. Kup ty Force, dostanes 2 klice tak u jednoho si muzes prodlouzit tech 15 a 16 mm az do konce vybrani a budes mit pak super sadu.

            0 0
            • Jakobo  

              No a taky je mozne, ze stary ram mel krivou zadni stavbu a draty byly presponovane, takze u noveho ramu proto neni kolo uprostred. Ale tim se ted nezabyvej, vymen prvne osu a nastav tak, aby mezi zadni stavbou a vicekoleckem byla mezera tak 3–4 mm a na druhe strane jen konus, podlozka, kontra. Zmer delku pres kontramatky a kolo strc do ramu. Pak sem napis jak to vychazi.

              0 0
              • ScottAspect  

                Ok, děkuji za radu. Nejprve musím koupit ty klíče, protože poslední už jsou po smrti.

                0 0
              • ScottAspect  

                Takže píši výsledek. Koupil jsem ty konusáky od Force. Jsou dva stejné, což je fajn, protože jsem tradičně jeden štěchtnul – a to jsem se snažil pracovat pomalu a s jistotou…

                Podařilo se mi poskládat komponenty na osu, že je kolo v podstatě přesně na středu. Vyšší kontru jsem odebral ze strany vícekolečka a prohodil ji. Sloupky jsem nechal jak byly. Na pravou stranu jsem přidal ještě podložku nad sloupek, protože se mi to nezdálo. Mezi stavbou a kolečkem si myslím, že je dost místa. Přikládám obrázky pro přesnost :-)

                0 0
                • Jakobo  

                  .

                  0 0
                • MD1972  

                  ještě nafoť druhou vzpěru

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Zbytecne. U pastorku to ma OK, kolo je uprostred, co je nalevo je fuk, spis jaka je delka pres kontramatky, mela by byt 130 mm. U te oceli na tom ale nastesti nezalezi. Nejak to asi zkombinoval s novou sirsi osou 10 mm a jak dobre stejne ukaze praxe.

                    0 0
                • kyl  

                  Pokud ti mezi patku a nejmenší kolečko nemůže zapadnout řetěz,je to ok.

                  0 0
    • ScottAspect  

      Vyskytl se mi další problém, se kterým si skutečně nevím rady. Já se na tom snad nikdy neprojedu :-(

      Stále dokola mi na předním kole v jednom místě zevnitř exploduje duše. Jezdím na něm několik měsíců a nebyl problém. Dokonce jsem ho nikde ani nepíchnul, takže ani nesundaval, jen občas hustil. Z ničeho nic najednou vybuchlo. Duše byla protrhlá asi 1 cm a zalepit nešla. Po kontrole ráfku a výstelky jsem kolo obul s novou duší a nahustil. Po pár hodinách stání opět výbuch. Nevím co s tím. Výměna výstelky nepomáhá. Ráfek je neprobržděný a zevnitř vypadá v pořádku. Jen vždy v tom samém místě roztrhne duši.

      S tímhle jsem se setkal u dvou starých kol. Vyměnil jsem je někdy v říjnu a teď je to zase. Vůbec nevím…

      0 0
      • Jakobo  

        No hlavne nepropadat panice. Ta duse vystreli mezi rafkem a plastem nebo jak?

        Mas rafky a plaste spravneho rozmeru? Mezi 622 vs 630 je 8 mm rozdil v prumeru.

        Pak muze byt nestastna kombinace plaste a rafku, mimo tolerance nebo rafek je narazeny atp.

        Pokud mas obyc jednostenne rafky, kde jsou niple v drazce a na nich primo sedi duse, mel bys mit gumovou pasku. Pokud mas pasku pro dvoustenne rafky hlavne ty prusvitne z PVC, tak paska se pri tlaku duse zvedne a prorizne dusi.

        Pak tam muze byt nejaky osten nebo ostra hrana, ale to by sis uz asi vsiml.

        Nebo proste jen odmitas koupit nove duse, pouzivas zasoby starych sterelych nebo kdovi jakych a duse proste streli. Mimochodem kolikrat se to uz stalo, 2×?

        0 0
        • ScottAspect  

          Duše mám nové Kenda. Plášť Michelin CountryTrail 26×2.0. Ráfek je postarší Remerx, přesně nevím, rozměr patky 20 mm. Pásku mám v kole již léta. Je tvrdá, takže guma to není. Asi nějaký standard PVC (Delfi 559×15).

          Duše exploduje zespoda mezi ráfkem. V ráfku nic ostrého není, ani žádný bordel. Plášť jsem již koíntroloval a žádný trn nebo něco takového.

          0 0
          • Jakobo  

            Zkus se zamerit na tu pasku, kdyz zatlacis presne doprostred jestli se zvednou okraje. Ono ac se to nezda, tak PVC a zvlast starsi, kde jsou zmekcovadla uz vyprchane, je hodne tvrde a ostre, proriznout dusi je ten nejmensi problem. Mne se to stalo jednou, kdyz jsem dal uzsi rafky a od te doby si na to davam bacha. Musel jsem tehdy v 35 °C v Bilych Karpatech pesky asi 20 km, to bylo peklo. Zalepit neslo, nahradni dusi jsem nemel.

            To mas jednostenne rafky nebo dvojstenne? Poradne tu pasku prohledni, jestli neni nekde dirka nebo ostry otvor v dvoustennem raf­ku.

            0 0
        • ScottAspect  

          Stalo se to zatím dvakrát. A bude se to dít dále, kdybych to zase nafoukl. Mám vyměnit pásku? Jakou případně?

          0 0
          • Jakobo  

            Zalezi jake mas rafky, jestli jednostenne tak gumovou a jestli dvoustenne, tak nejlip pletenou vysokotlakou spravne sirky. Gumovou si vyrobis sam ze stare duse.

            0 0
            • ScottAspect  

              Mám jednostěnné. Starou duši mám, takže se pustím do výroby – to jste nadhodil skvělý nápad. Já už jsem koukal na e-shopy na přepálené ceny za gumovky. Jakou mám zvolit šíři? Z duše ji jednoduše vystříhnu. Nevím akorát, čím slepit konce. Chemopren?

              0 0
              • Jakobo  

                Chemopren, lepidlo na laty atp. Misto spoje ocistit smirkem. O neco mensi prumer nez ma rafek, at pekne drzi. Sirka co se vleze do rafku, u gumove pasky je to fuk, guma gumu neprorizne. V miste spoje pak po zaschuti (zatizit a nechat klidne 24 hodin, tim lepe) vystrihnou nebo vyseknout dirku pro ventilek. Prace tak na 15 minut vcetne hledani stare duse a nuzek.

                0 0
                • ScottAspect  

                  Nemůžu najít akorát to lepidlo. Zkusím udělat dlouhý přesah, oboustrannou lepenku a přelepit to příčně normální lepenkou. Je to trochu flikování, ale uvidím, jestli to jako dočasná nouzovka bude držet.

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Udelej to poradne, nebo vubec. Zajdi do obchodu koupit za par korun samotne lepidlo na duse, s tim to zalepis taky. Konce ocistit smirkem, nanest lepidlo, zalepit, zatizit a nechat 24 hodin schnout.

                    0 0
              • Val  

                15kc (prvni co jsem nasel) je prepalena cena?!

                0 0
    • AV  

      Jen dotaz: čím jsi ten střed mazal?

      Děkuji, Pavel

      0 0
      • ScottAspect  

        Před tím bílou vazelínu atlantic. Pak jsem použil silikonový olej a bylo to v pohodě. Důležité je, aby střed nepřirostl k ocelovému závitu rámu, na což olej stačí.

        0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím,

      po první vyjížďce na duté ose vzadu jsem si všiml, že skrz prachovku je dost vytlačené vazelíny. Nevím, jestli je to v pohodě. Viz foto…

      Nevíte, kde by se dala sehnat samostatná levá miska na střed Shimano BB-UN26? V cyklistikách jsem nepochodil.

      0 0
      • ScottAspect  

        Je možné, že jsem tam dal vazelíny moc?

        Napadlo mě i, že tam mám moc namáčklou prachovku, ačkoliv na druhou stranu vůbec nedrhne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.