Starý rám + nová zapletená kola

10 nepřečtených
  • ToM.K3

    Ahoj,

    měl bych dotaz ohledně kompatibilty starého biku a nových kol. Teď mám přední i zadní kolo klasicky RÚ, žádná pevná osa. Kola mají najeto přes 10tis km určitě (tak 70% po asfaltu), jsou to obyč ráfky Author, uchycení kotouče na 6 děr. Loni mi praskly 2 dráty, jen jsem je doplnil a nechal vycentrovat, ale bylo mi řečeno že by to chtělo přeplést. Ale u takhle starých obyčejných kol to asi nemá moc cenu, nebo se pletu ??

    Pokud bych šel do nových kol, třeba tyto: http://www.bikecentrum.cz/…sride-fts-x/

    dostanu je s použitím nějakých adaptérů do mého starého rámu a vidlice (přední adaptér tam přímo uvádějí).

    Díky za pomoc

    0 0
    • Tom-T45  

      Řešil jsem teď to stejné se zadním kolem. Každou chvíli prasklý drát, ráfek, ač značkový, tak byl nějakej divnej a když jsem zjistil že mám vymleté konusy, protože jsem je při posledním servisu přetáhl, tak jsem koupil celé nové kolo. Mám lehce přes 100 kg a nechtěl jsem moc utrácet, tak jsem vzal Remerx Fast Disc se 32 drátama: http://www.remerx.cz/…622-ba-n-2_2 . Za 1500 Kč maximální spokojenost a váha je dokonce nižší než udávají.

      Přeplést kolo by neměl být problém a pokud je náboj v pořádku, byla by to ta nejlevnější cesta.

      Zkus doplnit rozměr kola, kolik vážíš a kolik do toho chceš vrazit.

      0 0
      • ToM.K3  

        Rozměr mtb 26, vážím cca 75kg. Finančně, těch 5tis max, když to bude méně tak tím líp. Nejlepší a nejdražší řešení by byla koupě nového celého kola, ale těch peněz za to :)

        Takže bych rád volil levnější řešení, celkově mi to kolo stačí, brzdy jsme kdysi měnil, vidlice po repasi loni atd.

        Jinak vzhledem k těm kilometrům si myslím že náboje zas tak ok už nebudou stejně.

        Ty kola Remerx, předpokládám že proti tomu co mám teď (ráfky, náboje Author co byly na kole z výroby – kolo Author Instinct rok 2009) bych si neměl nijak pohoršit.

        Jen ten eshop je nějaký divný, u hodně kol není uvedeno zda-li je/ není pevná osa a občas ani průměr ráfku.

        0 0
        • Tom-T45  

          Jestli se jedná o toto kolo: http://archiv.author.eu/…9-ua42763600 tak to by snad mělo mít náboje s průmyslovými ložisky. Ložiska můžou být OK, zvlášť když nejsi těžká váha a jezdil jsi hlavně po silnici. Pokud se kolo lehce otáčí, nevydává pazvuky a nemá vůli, tak by měl být náboj v pořádku. Pokud ne, tak by se ložiska dala vyměnit.

          Píšeš že kolo je staré 9 let a že má najeto přes 10 tis km, to znamená nájezd něco přes 1100 km/ročně. Osobně bych to kolo odnesl do servisu, ať se kouknou na ložiska a jestli budou v pořádku tak přeplést nový ráfek. S nějakým normálním ráfkem, dráty a prací by ses měl vejít s rezervou do 700.

          Pokud bude ložisko KO, tak podle typu zjistit kolik by stálo nové a podle toho se rozhodnout.

          Anebo si udělat radost třeba tímto: http://www.remerx.cz/…9-ba-nyt-2_2

          Ten eshop je divný, ale když napíšeš na podporu tak docela rychle a ochotně odpovídají – teda aspoň mě. Po objednání mi nepřišlo potvrzení na mail, nicméně kolo za dva dny dorazilo. Pak jsem se s nimi ještě hádal o cenu poštovného, které podle mě nemělo být naúčtováno a které mi nakonec vrátili :-) Průměr ráfku je uvedený v popisku číslem – 559 mm = 26 palců. A pokud není uvedena pevná osa, tak je to na rychloupínák.

          0 0
    • Pán z Dubu  

      10k km výletního ježdění náby nespotřebuje. Pokud nejsou dobitý nehezkým zacházením, prosolený ze zimy či jinak umrtvený, jdou použít opětovně. Vnitřní šířku ráfku vol tak, aby pneumatikám, co vozíš, na ní bylo nejlépe. Pokud vozíš pneu 26×2,1 a širší – podívej na ráfek black jack dh480 559×25 http://www.global-sport.cz/…cerny-32-der . Pokud pneu kolem 2“ šíře – remerx hurry 559×21, pokud užší pneu – nějaký 559×18 např. remerx fastdisc. Ráfků je na výběr dost.

      Předpokládám, že prasklé byly dráty v zadním kole a přední je v pořádku.

      Sám to dělat asi nebudeš, zajdi s tím do servisu (nebo pokud máš známého, co si kola udržuje sám – za ním), prober, jak na tom kola jsou, co by bylo třeba a za kolik. Pak se rozhodni pro servis, či nové záplety. Také se může stát, že už teď s oteplením bude v servisu dost práce a ukáže se, že stávající materiál může ještě bezproblémově sloužit.

      0 0
    • ToM.K3  

      Těch kilometrů mají asi více, spíš to bude průměrně někde ke 2000km/ rok, ale to není podstatné tedy. Sůl to kolo v životě nevidělo, tak 2× za rok takové ty hobby závody, žádné bahenní lázně. No celkově má můj bike docela pohodový život :) A pár let bych si ho ještě rád nechal, takže stejně by mě to časem čekalo.

      Teď mám pláště šíře 2,0 takže asi tak. Mám tušení že ty dráty praskly na předním.

      Pokud teda budu brát nový ráfek (400kč), nové dráty + niple taky předpokládám (teď mám nějaké alu, červený elox) (tak 10Kč * 32), takže tak to i se zapletením (rozplést staré kola a vytáhnou náboje zvládnu zvládnu sám) vyjde tak 1000Kč za kolo, krát dvě kola samozřejmě.

      Jestli jsem na něco nezapomněl??

      A pak budu mít „nový“ kola s původníma nábojema.

      A nebo si trochu připlatit a vzít třeba tyto kompletní kola: http://www.global-sport.cz/…-top-disc-26 nebo http://www.remerx.cz/…9-ba-nyt-2_2

      0 0
    • ToM.K3  

      Tak si tady udělám alespoň takový soupis, poskládal jsem si snad vše potřebné:

      Ráfek: http://www.global-sport.cz/…x-xco-rio-26

      Dráty: http://www.global-sport.cz/…ke-2mm-cerny

      Niple: http://www.global-sport.cz/…sting-st-801

      Náboj: vzít z původních kol

      Práce – vypletení kola

      Celkem komplet za obě kola i s prací 2,5 tis, s tím že tedy náboje budou původní a budu mít lehčí ráfky (nové 362g vs. moje staré 485g – jestli se těm údajům na webu dá věřit).

      Je to takhle správně pro plášť šíře 2.0 nebo raději tyto ráfky: http://www.global-sport.cz/…erx-sting-26

      ??

      Ty XCO Rio mě lákají kvůli té váze (a taky modrá barva by pěkně ladila :), poznám pak třeba rozdíl proti současným kolům, nebo to nestojí za to a mám brát ty o trochu levnější ráfky ??

      Díky za pomoc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.