• thomasx2016

    Zdravím,Nevim jestli se tu budu zbytečne ptát a to sem zkoušel i google ,ale cca 3tydny mam nový řetež na kole za 200korun – osmi rychlostni .Problem je tem ,že po zhruba 400–500km hrubý odhad ± ukazuje měrka (od firmy Force) ,že je už vytahany (respektivě měrka se propadne) na dvou mistech zhruba na řetezu respektive těch člancich a na zbylych ukazuje(měřeno na převodu 2:2), že vytahany není ,nevim co dělám blbé jestli tem řetez nemá být vice napnuty v lepšim převodu až pak změřit měrkou ?Jinak řetez pravidelně mazu olejem určeným pro to po 100–150km ± zhruba a jezdim převážně do kopcu ze 60% v poslední době na převodu 1:6/7 jinak do menšich kopcu a rovinka 2:2/3/4.

    0 0
    • Rogosek  

      To je normální, když blbě přehodíš, nebo ti ten řetěz střelí, tak se v tom místě trochu víc zdeformuje. Změř si ho třeba na sedmi místech a když 5 z toho bude ok, je to v poho si myslim. Možná mi to tady ale hned někdo strhá:D

      0 0
    • Joe_Pike  

      Článek ohledně určení správné délky řetězu

      Parktool

      Řetěz je potřeba nejen mazat, ale i čistit, a při jízdě zbytečně nekřížit. A pokud Ti to dobře řadí, nepřeskakuje/nes­třílí, tak bych to asi moc neřešil.

      0 0
      • thomasx2016  

        Aha

        Takže co sem pochopil řetez je třeba i pravidelně čistit ,ale čim jestli nato nestači cyklostar, který je prý na všechno jak mi tvrdili z obchodu specializovaneho ?

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Čistič na řetězy, příp. pračka na řetěz, pokud máš na řetězu rychlospojku, tak rozebrat, sundat, řetěz protřepat v benzínu nebo naftě, nemíchat :-D. Na křížení z velkého převodníku nehleď, velký převodník řetěz šetří. Mazání nemá s vytažením moc společného, pokud Ti kolo normálně řadí.

          1 0
          • thomasx2016  

            To jako nebude stačit pouhy tem cyklostar a pak vodou ? Jinak rychlospojku na řetězi nemám.

            0 0
        • AussigBiker  

          Cyklostar uplne staci. Nema se redit, ale protoze posledni cyklostar mi koupili v lahvi bez rozprasovace, tak dokonce funguje i to, kdyz ho nalijes do kyble s vodou. Na cisteni, pokud se s tim nechces nejak mazlit, staci kostako + kartacek na zuby na kazety + kybl s vodou + cyklostar.

          0 0
          • thomasx2016  

            aha takže nevadí vůbec když ho budu mit na kole respektive na kazete a převodniku a vyčistim ho hadrou ? a pak i samozřejmě namazu …

            0 0
            • novas752  

              Potrebujes dostat bordel zevnitr retezu, ne jen z vnejsi casti vnejsich clanku, takze si kup asi za 200 mycku na retez Force, nalijes do ni 25ml cyklostaru a tocis asi 30s, nechas zapusobit a nekolikrat protocis ve vode do ty doby dokud neprestane penit. Pak zlehka namazes a zbytek maziva z povrchu retezu otres hadrem. Nebo si na retez nech dat rychlospojku – retez jednou za cas sundas, protrepes v lahvi s cyklostarem nebo naftou a pak v lahvi s vodou, nechas uschnout, nasadis, namazes.

              Jo a taky je mozny ze ti blbe meri merka – je to vyseknuty kus plechu s pochybnou kalibraci – moje merka propadne po 1000km, ale Parktool merka neukazuje vymenu ani po 1700km.

              0 0
              • Ricci  

                a preto treba vzdy merat sublerou, kaslat na mierky :-)

                0 0
              • thomasx2016  

                aha takže když budu čistit řetez v nějakych intervalech tak i tímto můžu prodloužit životnost řetězi?

                0 0
                • pepek  

                  ne

                  0 0
                • AussigBiker  

                  Hadrem to moc nevycistis, nejlepsi je kostatko na zametani. Kartacek na zuby na kazetu a prevodniky, okolo stredu, na kladky zadni prehazky, vsude se tim dostanes.

                  Cisteni udela to, ze odstranis bordel (od zrnek prachu po blato, obcas namotana trava, listi…). Bude to lip radit a min se budou opotrebovavat zuby na prevodnikach, kazete.

                  Na vytahovani retezu (tim padem jeho zivnostnost) cisteni asi nebude mit vliv vubec, nemo minimalni, ten se proste vyataha slapanim. Ja to cistim hlavne proto, aby to radilo :)

                  0 0
                  • thomasx2016  

                    Dobře děkuji všem za rady určite je využiju.

                    0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    A já to čistím, aby to pěkně vypadalo.

                    0 0
                    • AussigBiker  

                      Jo, no. Mam to dycky cerny od smiru, po vycisteni jesou retez a kazeta hezky zase stribrny :)

                      1 0
                  • novas752  

                    Bordel v retezu nejakej vliv ma – v zime, kdy vic jezdim ve srackach a naopak min cistim, na retezu najedu zhruba o 10% min (1800 vs 1600km) nez v lete, kdy v blate tolik nejezdim a naopak cistim casteji. A to i pres to, ze v zime jezdim mene kopcu, takze vetsi prevodniky, ktere retez tolik nenapinaji.

                    1 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Aby byly údaje o zařazeném převodu ve vztahu k opotřebení řetězu relevantní, museli bychom vědět, jaké počty zubů jsou reprezentovány těmi zkratkami, při jakém obvodu plášťů a při jaké rychlosti jízdy.

      Na lokální vytahání řetězu má vliv hlavně nerovnoměrné pomalé šlapání a řazení pod zátěží, křížení mu v podstatě (pokud je namazaný) nevadí. Na malém převodníku vyvoláváš v řetězu větší tah, než na velkém, riziko natažení je větší. 8sp sada je dnes vyhrazena nejnižšímu patru nabídky, takže kupř. 8sp kazety nemají tak dobré náběhy a neřadí tak hladce, totéž asi bude platit pro Tvé převodníky. O to je potřeba řadit citlivěji, tzn. při vyšších otáčkách nohou a s větším povolením záběru a větší trpělivostí.

      0 0
    • vp2  

      A řetěz je podstatné jméno rodu mužského neživotného, skloňuje se podle vzoru hrad. Tak až ho budeš pucovat cyklostarem, tak si u toho to skloňování procvič!

      0 0
    • thomasx2016  

      nevim no bud mam asi fakt na nic měrku nebo nevím ,jelikož dnes sem zkusil, ze zajimavosti i když to bude k ničemu ,že na převodu 2:4 mi to nikde neukazala měrka, že by tem řetez byl vytahany ,ale na převodu 2:2 na 2–3 člancich větších už jo ,tak nevim kde pak je ta chyba jestli u mě nebo v te měrce

      0 0
    • Hrabex1  

      nerovnomerny vytazeni je u mene kvalitnich retezu bezny. Dela to napriklad SRAM.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Roxteedy  

        Tak touhle reakci si prodlouzil aktualnost tema min. o tyden :)

        0 0
      • thomasx2016  

        aha zajimave ,nevim no jestě ho asi moc vytahany nemám co sem tak měřil jak jsem psal výše a to mám řetěz od firmy btwin ,naposled mi vydržel zhruba 650km ± (hrubý odhad)

        0 0
        • mr.ricardo  

          No bodejt, v osmnacti ho jeste vytahanej mit nemuzes, to az tak za 20, 25 let, podle zatezovani …

          0 0
        • IndyCZ  

          Měnit řetěz po 650 km, to bych se zbláznil, naposledy mi vydržel 10× tolik i s mizernou údržbou :-)

          0 0
        • thomasx2016  

          sice tu zas pišu po dlouhé době ,ale už nejspiš jezdim na vytahanem řetežu uplně podle te měrky po těch 800km zhruba ono to je jedno jestli pak chci měnit převodnik i kazetu nejspiš (která je už trochu ohla delší dobu od mych dvou padu za temto rok) ne? mi jde o to jestli jestě půjdě natom řetezi najet x set km aniž bych to nějak poznal moc z jizdy?

          0 0
          • novas752  

            Pádem ohnout kazetu??? Takový pád bych chtěl vidět.

            No když řetěz ojedeš příliš, je potřeba tu kazetu a/nebo převodník(y) vyměnit, protože na novém řetězu to pak prokluzuje (na kazetě nejmenší nebo nejčastěji ježděné pastorky) a na převodnících zase „lepí“ (převodník řetěz dole nepustí, ale táhne ho za sebou nahoru k rámu).

            Ale jinak na jednom řetězu se dá vklidu ujet třeba 10 000km (nebo dokud ho nepřetrhneš), akorát bude pořád stále hůř a hůř řadit apod. a pak to budeš muset vyměnit celý komplet včetně kladek na přehazce.

            0 0
            • thomasx2016  

              no jsem se špatně vyjadřil to mělo být jenom k ohlému převodniku .

              Chápu sice převodnik za cca 550,– a dokazal se ohnout dvouma pady za temto rok – lehce ,ale to už pak nema s takovou davat na něho nový řetěz ne i když to je teprve druhy řetez na převodniku a kazetě za temto rok

              Takže teda jestě chvili nějak to moc nepůjde poznat co se týče šlapani pak řazeni ? Jako řadi to jakžstak v pohodě jestě a ihned ,maximalně dneska mi přeskakoval řetez 2–3× jenom při jednom převodu,pak při převodech pár to cvaka jakoby ,ale už nic jineho sem nezpozoroval .

              0 0
              • novas752  

                Převodník narovnat sikovkama a jezdit dál. Je to kus zohýbanýho plechu.

                Jestli to poznáš a kdy těžko říct. Jak to začíná tak nějak postupně, tak to zprvu vůbec nezaregistruješ a pak to můžeš přisuzovat něčemu jinýmu (to bude určitě ohlá patka, zatuhlej bovden, špinavej řetěz atd). Nicméně po 800km to fakt nebude, to spíš po 5000+. Tyhle problémy budou spíš neseřízenim nebo topu ohlou patkou. A propo, měřil si ten řetěz i jinou měrkou? Ať ti to někde v servisu přeměřej kvalitní Parktooláckou nebo šuplerou., po 800km to nutně nemusí být na výměnu, i když ten vyjetej olej tomu moc nepřidá.

                0 0
                • thomasx2016  

                  aha no co sem se dival ohla patka neni a seřizeny přesmykač,pře­hazovačka jsou přimo servisem seřizene před měsicem zhruba

                  no tem řetez měřim stále stejnou měrkou

                  nevim čim to bude minule mi taky řetez dlouho nevydržel a to mi zjistil přimo servis jinou měrkou i když jsem tam byl s jiným problemem – v té době sem neměl měrku svoji ,nevim jestli nedělam špatně že jezdim tyto převody ± : 1/5–6 to použivam jenom v delšich kopcich ,které jezdim častěji v poslední době a zbytek použivam 2:/2–5 a to někdy i silou zaberu při těžšim převodu nebo jestli to bude tim že řetež jenom otřu hadrem a pak ho namažu olejem po zhruba 100–200km a pak po chvili otřu hadrem

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Per tam velkou a řetěz ti vydrží několikanásobně více. Pokud nejezdíš v borelu, tak údržba řetězu je ztráta času. Čas od času máznout, ať to nešustí a je to. Pokud v bordelu jezdíš, tak údržba řetězu jeho životnost nějak neprodlouží, jen to má vliv na funkci.

                    Pokud nemáš nějak ukrutnou nadváhu a extra bídnou výkonnost k tomu, tak není důvod, aby ti řetěz odešel po 800 km.

                    0 0
                    • thomasx2016  

                      no v bordelu jak kdy jezdim ,protože nejezdim jenom po asfaltce ,ale střidám to taky s menšim terenem

                      jinak tim ,že mam prat velkou to jako mysliš tem největši převodnik ? rači se ptám

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jo velký převodník.

                        90 kg a častá jízda na kašpárka bude zřejmě ten problém. Jenomže pokud větší převodníky neutáhneš, tak se nedá nic dělat :-(

                        0 0
                        • thomasx2016  

                          chápu no tak prozatim na největši převodnik si netroufám i když je pravda že sem ho nezkoušel ani na rovince či mirnem kratkem kopcu když použivam jenom ty dva menši převodniky

                          0 0
                    • thomasx2016  

                      no nadvahu respektive 90kg ± na 175cm ± nevim no jestli to tak nazvat a co se týče vykonnosti tak sotva teprve temto rok s častym jezděnim do většich kopcu respektive do hor co mam pobliž sebe sem začal a na největši převodnik jezdit do delších kopcu to už by bylo asi bylo moc hned

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
          • Vilém  

            To se neda cist, natoz se snazit pochopit, co tim chtel autor rict.

            1 0
    • Delkim  

      na YT se teď rozmohlo voskování řetězů, to je strašný opruz jestli to takhle fakt někdo dělá

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • klobrch  

        Za mejch mladejch let před 40 lety jsme si řetězy na závodních silničkách mazali roztaveným parafínem (bílá svíčka nebo jelení lůj) a řetězy jen ševelily. Takže voskování řetězu bych fakt neodsuzoval.

        0 0
    • atty  

      „voskování“ už je celkem „stará“ věc – první videa jsem koukal asi skoro před rokem a to už tam možná nějakej pátek byly.

      Ušetřený výkon cca 3W, minimální lepivost na bordel, celkem dlouhá výdrž toho „navoskování“.

      Zas tak velká pakárna to není, pokud to někdo chce používat – největší opruz je poprvé pořádně umejt řetěz, kazetu a převodníky do čista a odmastit, pak vložit řetěz do dvou rozteklejch svíček už je pohoda :)

      Horší je „domazávání“ – viděl jsem nějakej návod jak si udělat relativně tekutý voskový mazadlo smícháním parafínu, parafínového oleje a ještě nějaký chemie, pak to zůstane při pokojový teplotě celkem tekutý a pohon se tak dá standardně vyčistit a pak už bez sundavání domáznout.

      Smysl to má podle mne tak na silničku, na bike do terénu to stejně bude zajebaný tak, že rozdíl v „účinnosti“ nikdo nepozná.

      Nicméně je to asi levný a funkční, jinak existuje dost „vosků“ na řetězi přímo od firem, kde složení může být relativně podobné – jen stoje xy krát více, než dvě velký svíčky a trocha parafínového oleje :)

      0 0
    • thomasx2016  

      nechci zakládat dalši zbytečné téma,tak se zeptám zde, když se týká tohoto tématu vyplatí se mi misto stavajiciho použivaneho (který chci měnit s celym pohonem co nejdřive) btwin řetez koupit od kmc X-8.93 jestli si polepšim ? našel jsem ho v jednom obchodě za 274korun

      0 0
      • atty  

        Řetěz je spotřebák podle vytížení a stylu jízdy jedince na cca 800-několik tisíc kilometrů. Takže klidně můžeš zkusit – KMC řetězy obecně špatný nejsou. Polepšit si můžeš tak maximálně v tom, že Ti vydrží déle, než ten stávající (delší nájezd), ale vzhledem k tomu, že pro Decathlon/btwin dělaj prej řetězi v OEM verzích právě snad Sram a KMC, tak můžeš klidně dostat materiálově úplně stejnej. Což neznamená, že se to za 274 korun nevyplatí, pokud na něm najedeš alespoň to samé, co na btwinu.

        0 0
        • thomasx2016  

          Dobře ,co sem se koukal na eshop decathlonu ,tak tam nabizi asi jediny řetez pro osmi rychlostni kazetu, co sem viděl a to je tem btwin s ,kterým jako moc zkušenosti nemám dobré

          0 0
          • atty  

            A v čem konkrétně má ten řetěz problém? Vydržel krátce, nebo se Ti zdá, že to s ním blbě řadí? Jen se ptám, co je v něm reálně za problém.

            0 0
            • thomasx2016  

              no jak se to vezme už podle měrky mi to ukazalo ,že ho mam vytahany zhruba před měsicem těd dojizdim i převodnik snim (dokud to jde když stejnak ho mam trochu ohly a pastorky taky natom nejsou zrovna dobře) a kazetu nejspiš taky a těd už jak se to vezme někdy ani nejde poznat ,že bych řadil na jinou rychlost a to šlapani no taky to neni nejlepši už a, ktomu nevim ,co jsem dělal za chybu co se týče údržby, jestli sem jenom otiral hadrem a mazal zhruba po 100–200km tem řetěz.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Přijde mi, že ses nějak zbytečně moc upnul na řetěz. Řetěz je jenom řetěz a většinou se řeší jen vzhled/cena/výdrž. Pokud jsou problémy s převody, je problém zpravidla někde jinde. Píšeš, žes měl pády, pokroucené převodníky i pastorky… Co když je problém zcela klasický – ohnutá patka?

                0 0
                • thomasx2016  

                  no to co sem psal tak i to cvakani menši bylo i u předchoziho řeteze – stejny vyrobce a po výměne uz to bylo dobre nějakou dobu a co se týče patky nevypada ,že by byla ohla

                  0 0
                  • atty  

                    tak když to shrnu, tak můžeš mít ohlou patku (to okometricky moc poznat nejde), máš naklepaný převodníky, sjetou kazetu, přejetej řetěz a divíš se, že to moc „nefunguje“? Vcelku jsi sám odpověděl, proč to moc nefunguje – ono to totiř moc nefunguje, ani když je jen jeden problém z výše popsaných, když je to tahle kombinace, vůbec se nedivím, že to nefungue. Na tohle Ti nepomůže ani zlatej řetěz, ale výměna převodníků, kazety a případně srovnání nebo výměna patky. Pak to zase začne fungovat, pokud to ještě před tím někdo odservisuje a nastaví, aby to fungovalo…

                    0 0
                    • thomasx2016  

                      cháp a to i chci udelat co nejdrive ,a jestě dodam co se týče toho řeteze tak i předtím i kdyz sem neměl ohly trochu převodnik tak i tak tem řetěz moc nevydržel i když sem ho mazal ,ale to asi nestačilo nebo nevim.

                      0 0
    • atty  

      .

      0 0
    • atty  

      Řetěz stejně nevydrží nijak moc jinak, ať ho mažeš jak chceš, pokud je na ojeté kazetě nebo převodnících, může střílet nebo se vyčvachtá ještě rychleji, než by teoreticky měl. Nech si zkontrolovat/srov­nat patku, vyměň zohýbané převodníky, pokud je kazeta taky hodně ojetá nebo dokonce zohýbaná tak též a pak teprve dej nový řetěz. Třeba to všechno kupodivu začne docela dobře fungovat a i s obyčejným řetězem najedeš pak třeba 1000 i více kilometrů v pohodě. Začít výměnou řetězu je blbost, pokud máš asi vícero popsaných problémů.

      0 0
      • thomasx2016  

        chápu a když pak budu až vyměnim co bude potřeba i čistit důkladně kazetu,převod­niky,kazetu parkrat za měsic tak to asi moc nepolepšim když sem dotěd nato kašlal maximalně mazal nebo snad ano ?

        Jinak ta patka nevypada ohnuta jak jsem se koukal důkladně viz foto

        0 0
        • RomanF  

          Si delas s tou fotkou prdel ze? :-D

          0 0
          • thomasx2016  

            nevím co je na ni špatné

            0 0
            • Delkim  

              máš to rozostřený :)))

              0 0
            • RomanF  

              No jen to ze patka se rovna cca po desetinach milimetru aby bezela s obvodem kola coz nikdy od oka nepoznas. Je potreba na patku namontovat pripravek a podle rafku kola opatrne vyrovnat ve vsech smerech.

              0 0
              • thomasx2016  

                chápu takže jak budu dávat do servisu výměnu převodniku možna i kazety ze řetezem tak si necham důkladně zkontrolovat i patku takže děkuji všem za informace a rady.

                0 0
                • RomanF  

                  Takove banalni opravy se nauc sam a neplat za to.Staci naradi za par korun, konkretne na tomto co potrebujes nic neni. Patku si taky vyrovnas sam. Staci provrtat nejakou tuhou pasovinu a tu namontovat na patku. Na druhou stranu das sroub, tocis dokola a opatrne rovnas podle rafku ve smeru kde je potreba.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Jestli máš někde v okolí staré silniční zadní kolo, lze patku narovnat i s ním, protože závit osy je totožný se závitem v patce. Je akorát třeba dát pozor při šroubování – závit je jemný a kolo velké a těžké, tak bacha na šroubování mimo závit :-)

                  Tímto bych začal a s výměnou převodů počkal až po případném srovnání patky.

                  0 0
            • RomanF  

              Nejak takto.

              1 0
        • atty  

          Že máš ohlou patku fakt takhle okem nepoznáš (poznáš, pokud je tak ohlá, že je totálně ohnutá a ještě nepraskla, ale to už pak skutečně neřadí vůbec). Ale stačí, aby byla ohnutá jen pár desetin a už to řadí hodně blbě, nebo se to nedá moc dobře seštelovat – na půlce kazety to třeba řadí dobře, na druhé už ne a je to neseštelovatelný. Na to se používají přípravky, které se do ní namontují a pak se kontroluje souosost po celém ráfku – bez přípravku nebo závitové tyče to nemáš v domácích podmínkách šanci od oka vyrovnat, aby to bylo dobře, spíš to ještě víc pokurvíš, nebo Ti patka praskne a jdeš shánět novou.

          Čištění kazety, pastorků a řetězu je tady oblíbené téma :) – někdo to neřeší vůbec třeba celou sezónu, někdo jen občasně, někdo čistí pravidelně. Správně vyčištěné a namazané komponenty (hlavně řetěz – kazeta ani převodníky se fakt nemažou) asi vydrží o něco déle, nicméně někdo argumentuje tím, že práce s tím spojená a náklady na chemii při čištění (nějakej třeba Cyklostar se tím určitě spotřebuje) jsou vyšší, než výměna částí pohonu o 100, 200 km dříve. Takže to je na každém, jak moc často a kvalitně pohon čistí.

          1 0
          • Bruca  

            to si tu novou může koupit rovnou a starou si nechat do zásoby pro případ poruchy, ne? :-)

            stovka není až taková tragédie (aspoň tu svoji jsem tak nějak kupoval u maxbike, v obchodě ve Zlíně, kde od nich berou, za ni chtěli 350 :-)))

            1 0
            • atty  

              Záleží, kolik ta patka stojí a jestli se dá dobře sehnat. Nejdříve je potřeba zjistit, zda je ohlá a jak moc, případně si zjistit její dostupnost a připravit se na možnost, že pokud je hodně nakoplá, tak při rovnání může prasknout. Ale rozhodně tím začít – podle popisu to bude asi primární problém.

              1 0
            • MlokCZ  

              To nic neřeší, protože i novou patku musíš často jako první „srovnat“. Dosedací plocha patky není často přesně v ose a patku pro srovnání musíš tak hned správně ohnout.

              0 0
              • atty  

                To sice jo, ale je docela předpoklad, že ta nová, bude méně zdevastovaná, než ta „stará“, po tom, co jsem četl. Že by si to raději měl nechat udělat tam, kde tomu rozumí a rovnou mu zkontrolují, případně narovnají souosost – to by bylo asi neideálnější.

                0 0
    • thomasx2016  

      Tak jestě všem jednou děkuji za rady,sem to dal před servisem a zjistili že patka je v pořádku,sem dal i řetez vyměnit za kmc z8(co měli oni za 300korun) snad vydrži déle když ho budu i čistit před mazanim ,převodnik mi narovnali, řetez si sednul na pastorky,ale kazeta se musela(střílelo to ) už dát nova ,tak snad mi to vydrží déle než minule hlavně řetěz a pak i kazeta.

      0 0
    • thomasx2016  

      Opět se blbě ptám (tak mě pochopte prosím),mám už měsic či dva ± (zhruba 800km najeto možná více nepočitám to) řetěz kmc z8 ,pravidelně čistim i mazu po zhruba 150–200km,ale po poslední vyjiždce sem zjistil .že se na dvou člancich propadla měrka(opět ta levna co použivam) ,na zbylych ne co jsem zkoušel pár a to mi normalně řadi a nestřili ,tak se chci zeptat jestli to bude mit nějaky vetší vliv životnosti na kazetu popřipadě převodnik ? Jinak předtim byla měnena pouze kazeta jak se daval nový řetěz z důvodu ,že to střilelo na pár převodech.

      0 0
      • tonik666  

        Ojety retez vetsinou jen tak nestrili, protoze se zbytek systemu ojizdi s nim. Strili az novy co nesedne. Takze se rid podle merky.

        0 0
        • thomasx2016  

          Takže když už je jenom na dvou článcich vedle sebe vytahany( co jsem zjistil zbytek cely je asi v pořadku všechny jsem nekontroval) podle levné měrky od force tak už je třeba měnit ? Jinak i když jsem tu psal nejspiš ,tak na jiném řetezi od btwin předchozim co jsem měl takový levný šmejd ,tak už měrka ukazovala po zhruba 500–600km,že je řetez vytahany na více mistech než ted je tomu a ktomu po menšim nájezdu ,ale stím jsem pak jezdil tak zhruba měsic a půl že sem odrovnal kazetu tím ,že na novém řetezi to již střilelo na pár převodech ,ale co se divim že převodnik je jestě v pořádku ,že třeti řetez si sednul ,je zas pravda že jezdim lehké převody ,ale to když jedu do kopce většiho(mám 3×8), tak jestli u toho řetezu od kmc to těd řesit nebo popřipadě to nechat zkontrolovat jinou měrkou ?

          0 0
          • tonik666  

            Když propadne na jednom místě, neřešil bych. Pokud propadá konzistentně na celém řetězu, tak bych to řešil.

            Jinak teda nevím co máš za typ měrky, ty co mají 4 zoubky, tak při propadnutí je už řetěz mrtvej a měl už být pryč.

            0 0
    • thomasx2016  

      Jestě dodám,že u předchoziho řetezu už ani moc nešlo poznat ,že bych jsem řadil ,když sem potřeboval ,těd u toho lepšího to je podstatné lepší a jde to poznat

      0 0
      • Roxteedy  

        Prosim te, ja mam problem te pochopit. Co to znamena „poznat ze bych jsem radil“? :)

        Odprosuji sousky ucitelky na zakladce. Ony ty hodiny slohu asi k necemu byly…

        0 0
        • thomasx2016  

          no ,že to jde poznat v klikach,ze jsem přeřadil vzadu na kazetě.

          0 0
          • Roxteedy  

            Promin… nechapu…

            Tak razeni vzdycky pri slapani poznam. Menim prevodovy pomer…

            0 0
    • thomasx2016  

      Ať nemusim zbytečně zakladat dalši téma,tak se zeptám zde .Potřebuji poradit ohledně kvalitniho maziva na řetez,aby mi vydržel co nejdéle jezdim převážně z velké části po asfaltu,lesni cesty a i občas menšim terenem tedy i bahno mě nemine občas pokud je a co jsem se tak dival jestli neni dobré použivat mazivo TF2 Extreme nebo mi poradite nějaké lepší ? Jinak momentálně použivam olej z decathlonu od btwinu takovy univerzal na řetez,ktere mi vydrži okolo 100km ± dle jizdy.

      Předem děkuji všem za rady.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      •  

        prozatím/dlouhodobě nejlepší co jsem kdy ozkoušel https://www.spreje.cz/…-a-lana.html

        0 0
        • michomin  

          Levný to zrovna není. Stojej ty peníze za to?

          0 0
          •  

            stojí, používám je na všechny kola už víc jak deset let, + v rodině dvě motorky,

            kdybys přijel sem na sever tak ti ho za dvě kilča nechám (samozřejmě novej) :-)

            0 0
    • thomasx2016  

      Ať se nemusi zbytečne zakladat nové téma,tak bych jsem se chtěl zeptat jestli někdo nevi jak je spolehliva měrka park tool s 0,5% a 0,75% opotřebenim jsem ji koupil misto force a na měsic ± starém řetezi kmc x8 naježděno na něm okolo 950km nepropada ani při 0,5% odzkoušeno na x místech na řetezi ? Se projistotu ptám

      0 0
      • thomasx2016  

        Sice mi to chodí dobře,ale projistotu se ptám původni měrka od force ta nejlevnejši byla nekvalita a ukazovala dříve opotřebeni tedy to bylo třeba brát s rezervou s moji zkušenosti

        0 0
        • thomasx2016  

          nikdo o ničem nevi ? Rači se ptám,že se až divim kolik dokáže vydržet kmc x8 oproti kmc z8,btwin řetezi nějakem co jsem měl v minulosti a to davam někdy zabrat tomu.

          0 0
          • Mereck  

            Tak jestli ti to chodí dobře a seje to, není co řešit : -)

            ParkTool mám taky a jsem spokojen. Pravděpodobně máš prostě dobrý řetěz. Mně měrka časem zapadne a samozřejmě je pak už i poznat zhoršená kvalita řazení.

            Máš to v cajku.

            1 0
            • thomasx2016  

              Chápu ,tak já vím ,že když už je řetez vytahany tak to pak je horši pomalu stim řazením a už to je i hlučnejší oproti normalu

              0 0
              • Roxteedy  

                Promin, ale vyhledej nejakou peknou spoluzacku. Popros ji, aby Ti pomohla s cestinou. Gramatika a sloh. Tohle se fakt neda…

                1 0
    • thomasx2016  

      Zdravím,abych nemusel základat nový topic tak se zeptám zde,momentálně platím za řetez zhruba 245kč za Shimano HG53 ,který mi vydrži v průměru 1300km ± ,tak se chci zeptat na zkušenosti jestli dává smysl připlatit za řetěz o zhruba 145kč za Yaban S9CR jestli to jde pak vidět i na delší životnosti vuči ceně ?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • novas752  

        Shimana řady 50 jsou docela bláto, zkusil bych spíš HG73 nebo HG93, v akci se občas oba dají sehnat za asi 300Kč

        0 0
        • thomasx2016  

          a ty máš zkušenost s vyšsimi řady od shimana s výše uvedenymi jako jestli je tam lepší životnost ?Jinak se koukám že eshop ,kde kupuju součastky pro své kolo tu HG93 prodáva za 319kč.

          0 0
      • Hrabex1  

        9s mi prijdou co se zivotnosti tece jako nejhorsi. Zkusil bych 8s HG 71 – je levnejsi a vydrzi vic.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Jezdím jen C9 a HG53. C9 vydrží několikanásobně víc než HG53, ale musí se dávat na novou kazetu. Když nová C9 začne na kazetě střílet, dojíždím kazetu do mrtva na jetých C9 nebo nových HG53. Nic levnějšího nevymyslíš.

        1 0
        • thomasx2016  

          a kolik ta C9 vůbec zhruba vydrži ? Když se koukám se dá sehnat za min 700kč ,to je jako celkem pálka pak nebo ne

          0 0
          • Cavendish  

            5000km, ale musí jít na novou kazetu

            0 0
          • Rychlej turista  

            Výdrž řetězu je těžce individuální. Mi řetězy vydrží několikanásobně více, než je nařízeno. Já tam ale peru velkou a mám řazení Sram X.0 gripshift s přehazkou X.9, které bez ztráty funkčnosti stráví prakticky cokoliv. Rekord mám dost přes 20 000 km, ale to jsem ho dojížděl na plečce a o několik cm delší šel pak do dža i s kazetou. Ale já jsem velice šetrná socka a vše sjíždím nadoraz :-)

            O C9 je ale její výdrž známá i mezi likvidátory řetězů :-)

            S tou cenou je to msakr, není to tak dlouho, co jsem C9 kupoval za pětikilo a HG53 za dvoustovku.

            1 0
            • Jezevec70  

              Ty jo, fakt nadoraz.

              Taky jsem jednou na HG-53 najel 8500km.:-) Ale to už jsem dojížděl ojetou kazetu i převodníky. A už to i špatně řadilo.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Mi to řadilo v pohodě furt, ale v nohách jsem to už dost cítil, bylo to, jako by byl z gumy :-)

                I brzdové koutouče mi vydží pozoruhodně dlouho :-D

                1 0
            • thomasx2016  

              Aha chápu,tak to je masakr ty fotky

              Jako je pravda že já třeba nadoraz skoro dojizdim plášte ,ale u řetěze už moc neriskuju vzhledem ke zkušenostem minulosti a spíše měním jak mi na měrce to zapadne u 0,5% zhruba i když to jestě pak necham pár desitek km a od doby co jezdim a už se staram tak nějak o řeteze a okolo toho,tak se divim kolik toho levná kazeta od shimana za zhruba 350kč vydrži mi vzala bezproblemu 4ty řetez na začatku jara,takže kdo vi jestli se mi to vezme jestě i 5ty

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.