Mám na Vás dotaz. Je možné, aby se mi řetěz vytáhl na rozměr 132,6 – 132,7 již po 500 km (ježděno především v lese a po lesních cestách)? Mám řetěz Shimano IG51. Můžete mi někdo doporučit jaký řetěz pořídit, aby vydržel déle? Děkuji
Mám na Vás dotaz. Je možné, aby se mi řetěz vytáhl na rozměr 132,6 – 132,7 již po 500 km (ježděno především v lese a po lesních cestách)? Mám řetěz Shimano IG51. Můžete mi někdo doporučit jaký řetěz pořídit, aby vydržel déle? Děkuji
S prvnim řetězem se mi to taky povedlo, taky něco od Shimana, ted vozim Sram PC 59
0,1 mm za 500km je uplne normalni…a to IG 51 je uplne mekkej retez, takze bud rad, ze to ma jenom ten 0,1 mm… :o))
Doporucil bych retez PC58 od Sramu…
Se omlouvam za spatnou interpretaci tveho prispevku :o)…ale to je fuk, protoze u toho IG-51 je to normalni…
Ma rada na novej retez zustava stejna :)…
Sram 59–58 je take mene kvalitni. kdyz mas IG –51 tak to je 8-mi kolecko, urcite bude dobry nejaky Sram PC 68, nejlepsi je vsak Shimano Ultegra (92)a nebo Rolhof.Cim drazsi, tim lepsi.Ovsem predpokladam , ze mas osazene Alivio a nebo nejake STX s takovym retezem, tak je potreba zvazit zda ma smysl investovat do draheho retezu a nebo radeji casteji menit ten mene kvalitni, lec vyrazne levnejsi. Chyba muze byt i u tebe, pokud jezdis ze spatne osetrenym retezem (prach+mastnosta=brusna pasta).To byva nejcastejsi pricinou kratke zivotnosti retezu.retezu se totiz nenatahne, ale obrousi se valecky a tim se zmeni roztec clanku.
Řetěz ošetřuji pravidelně, vyčistím, namažu, takže obroušením válečků to zřejmě nebude.
Bude.
Chapu, ze jsi obchodnik a chces prodavat, ale proc rikas, ze PC 59–58 je mene kvalitni, kdyz pak reknes, ze dobry bude nejaky Sram PC 68 – dyt se od techto dvou prvne jmenovanych lisi pouze povrchovou upravou…ani nevydrzi vic km, jenom hur koroduje…
Cim drazsi, tim lepsi u retezu zcela neplati…treba titanovy KMC za X litru nebude urcite zrovna kvalitni, jako spis drahy a lehky…
Prachu a mastnoty se prakticky nezbavis…i kdyz to vyperes, tak to nepomuze na 100% a porad tam neco bude…po par km tam toho dost casto byva vic nez dost…leda zajistit bezprasne prostredi pro retez :o)
když už o řetězech. Jaky je rozdil mezi HG53 a HG73 příp HG72? uměl bys je porovnat se sramem PC59 podle ceny a výkonu? Mám chu? nakoupit do zásoby HG53 tak bych nechtěl splakat nad investicí. Zatím znám jenom HG73. Můžeš k tomu něco dodat?
No…oficialne je rozdil v 53 a 73 v tom, ze 53 nalezi na Deore a 73 na LX…podle hmotnosti se domnivam, ze LX bude mit vnejsi clanky z kvalitnejsiho materialu…si teda myslim :o)
Toliko teorie…neco z praxe – 53 bych si na bajka nedal a 73 jedine, kdybych chtel mit mene hlucny pohon :))…a mit devitku. :)
HG 72 – pocitam ze to je stary LXo…ale o tom toho uz moc nevim… :)
Srovnani podle ceny a vykonu PC 59 / HG 73…ja tu 73 nejezdil, takze te asi zklamu, ale pri cene 395 / 470 – ve prospech Sramu i se spojkou – je u me jasny vitez – myslim si, ze na tom Shimanu nenajedes procentualne vic km nez na PC 59 – dokonce se domnivam, ze tomu bude naopak :)…podivej se na bajk.cz – tam o retezech bylo psany dost…byly tam i vysledky po jezdeni (jako kterej retez kolik km… :)
To by ma teda naozaj zaujimalo,ze z akeho dovodu by si si HG53 nedal na bika ???
Jako kazdy kus z deore sady stoji za pekny H****…nic nevydrzel a uz to bylo v coudu.
No, hodnotenie typu „..nic nevydrzel a uz to bylo v coudu“ je nic nehovoriace.Mas s nim vlastnu skusenost, alebo len JPP…? Ja osobne mam teraz na biku HG 53 a 800 km (70% v terene). Ak vydrzi 1000–1200 km tak do neho pojdem zase. Nevidim totiz dovod, preco investovat 2× tolko do vyssej rady.
Mam s nim zkusenost presne tudle: JKP…nemam cas a chut testovat vsechno – mne staci, kdyz to nevydrzi nekterymu znamymu…kdyz vim kolik najel, kolik mu to vydrzelo a v jakem terenu jel, tak je to naprosto adekvatni…
Treba teda dodat, ze ja jezdim retezy do mrtva spolu s kazetou a nekteryma prevodnikama (stredni a nejvetsi…malej vydrzi obvykle…akorat dneska jsem nasadil jakysi tezky plast, tak ho budu asi i pouzivat :o) )
Kdyz teda jezdim retezy do mrtva, tak tam je hodne poznat co mas za retez – shimana se zacnou mnohem driv roznytovavat…takze volim Sram…ten se mi neroznytoval ani kdyz uz preskakoval na kazete…
Tedka mam osmicku a jsem co se tyce zivotnosti zatim docela spokojenejsi…(az na tu kazetu co jsem zvolil je to ok…)
Myslim ze u retezu HG 53 tohle neplati, vyzkousel jsem na biku HG53(deore), 73(LX) a 93(XT) a na vsech jsem najel skoro stejne, t.j. 1400 – 1500km za prakticky stejnych podminek. Takze retezem deore za 330,– se neda nic zkazit . Na sramu PC 59 jsem nenajel o nic vic.
NJN…shimano :)
stejna zkusenost, vozil jsem HG 93, jednou meli pouze HG 73, tak jsem ho tam dal a rozdil krome ceny jsem nepoznal, tak jsem zacal vozit 73 a zase se to opakovalo, nemeli ho, pouze HG 53, tak jsem si ho na sve XTR dal a vubec neprotestuje, funkcnost a zivotnost stejna cca 1200 az 1500. Retezy mazu a pouze cistim hadrem, s prackou jsem prestal blbnout, je to stejne k nicemu.
Rozdil mezi HG72 a 73 je pouze v jinych cepech. HG73 by mel byt mene nachylnej na roznytovani, protoze cepy jsou zadulcikovany, kdezto u starsiho HG72 jsou na cepech jen takove obdelnicky. Vydrz maji uplne stejnou vlastne stejne spatnou :)
To je fakt, před pár dny jsem vyhazoval starší HG73 řetěz (-2roky), ježděný na zimákovi (asi 600km), pak odložený a dojížděný na letňákovi – roznýtoval se mi na 300km celkem 4× v různých článcích. Teď už rozumím proč, taky se hrozně blbě nýtoval zpátky, nýtovačka na těch čepech klouzala. Nasadil jsem HG93, dobře se nýtoval a šlape úplně jinak (potichu a hladce řadí).
HG73 sem kupoval 5ks za 350,– teď už se mi je nedaří za tu cenu sehnat.
Možná trapnej dotaz, ale jakej je vlastně rozdíl mezi IG a HG řetězem?
HG je ultra uzky
HG su aj siroke aj uzke – poznam tri rozmery sirky HG retazi. IG ma trochu ine nabezne hrany.
Přesně tak, jezdil jsem dlouho levný PC58, teď jsem koupil PC68 a je to stejný. Než se mu stihne cokoliv stát /teda zrezavět – povrchovka je na něm lepší/, jde do pr… Tak do 2000,– km, ale to považuju za normální. :-))
Čím dražší- tím lepší. To je pěkná blbost.
Materiál článků je furt stejný šit, liší se to úpravou povrchu, v hodně dražších případech pak povrchem čepu, připadně provedením odvrtáním čepů.
Nač kupovat dvakrát tak drahý poniklovaný řetěz,když se to:
1. odře po pár bahenních lázních
2. ani nestihne zrezavět a už je v pr…
U mě vydržel IG51 lehce přes 700…:-/
Sram 58 mi vydržel vždy minimálně 1000km, měl jsem jich několik a v pohodě. A taky jsem si oblíbil spojku, žádné problémy jsem s ní neměl.
Já jsem dal nový PC 58 před Drásalem a po závodě koukám po závodě votlačený válečky. Zprvu mě napadlo že to je ňáký blato a uvažoval že ho prodejci vomlátím o hlavu. Přitom namazaný byl dobře a během závodu jsem domazával.Ale zatím ho nechávám míra je eště dobrá.
taková je zřejmě realita. Namažeš, a po druhé třetí kaluži(projetí prachem) je to pryč a už se to brousí…
Úplná tragedie je řetěz sprejovaný sračičkami. Na řetězech se dá ušetřit: Mazat očistěný řetěz inj. stříkačkou mezi váleček a desku – malá kapka kvalitního maziva. Po každé vyjížďce projet hadrou a následně mezi dvěma kartáči – nenechat řádit brusnou pastu. Moc záleží na počasí. V momentálním supersuchém prašnu u nás se pečovaný řetěz od míry 132,5 mm téměř neopotřebí – na 500km je to jedna desetinka mm. Samozřejmě že nový řetěz se omačkává a tím prodlužuje rychleji – vyšší měrné tlaky na čepy.
Panove – jinej dotaz – po kolika km se Vam retez roznytovava? Mne se Sram neroznytovava ani po 3,5 KKm kdy uz je vytahanej…a svedku mam dost, ze radim prevody jak prase… :o)
IG 51 napr. se mi roznytovavala s zeleznou pravidelnosti extremne caso…rek bych ze jednou za 200km od 500km ujetych…
Můj syn (15let) přetrhl PC59 dvakrát za 1000km. Teď jsem mu koupil HG73 tak jsem zvědav.
Je to ta stejna 59tka jako ta moje? :o)
Ja PC59 pretrhnu vzdycky, kdyz ho mam novej. Ten posledni po 200km a pak este po dalsich 200km… A to jezdim spis svihovy prevody.
a maš ho spojenej spojkou nebo nytem? Uvažoval jsem že do něj pudu. Me se řetěz HG 72–73 roznytoval leda když jsem ho blbě spojil a vod te doby co sem se to naučil mam pokoj. Když sem dojižděl katzetu, tak skoro 7000km pak už začal skákat.
Dvakrat se roztrh v nytu a jednou ve spojce.
tak to musis mit dabelsky silne nohy ! nemas nahodu jeste po 300km uz ohle kliky ? neco tam mas asi blbe, to neni normalni
Nohama to nebude… :( Stava se mi, ze novej se mi vzdycky sukuje mezi zadni stavbu a prevodniky. Hlavne pro zaberu na maly placce.
Toz ale je problem v tom sukovani, se neco v retezu posere.
HG73, pravidelne mi dle merky vydrzi cca 2300km, roznytovava se mi tak 1× kazdy 3-ti retez, obvykle kole 2000km. Ale neradim jako prase a o cistotu pohonu se staram :o)
HG73 sem taky jezdil a v poho. Ted sem se nechal ukecat na PC59 a moc s ním spokojen nejsem. Je hlucnejsí a i to razení není tak sametové jako u HG. Snad me presvedcí zivotností. Jeste nikdy se mi retez neroznytoval. Mením podle merky. Nekdy je to cca po 1000km jindy po 2300. Spís ale mín.
ja mam IG 51, mam najeto 1200 a uz musi taky dolu