Zdravím, mám dotaz na zkušenější. Přestavba Author horizon na gravel kolo. Děkuji za zkušenosti,řady i kritiku. Ahoj Pepa.
Zdravím, mám dotaz na zkušenější. Přestavba Author horizon na gravel kolo. Děkuji za zkušenosti,řady i kritiku. Ahoj Pepa.
co si od toho slibuješ?
v principu je rozdíl jen jiné řídítka – berany + jiné řadící/brzdové páky. a tím tedy posez, přestavba z krosse co máš moc smysl nedává, bude drahá
Nebo dát řidítka ve stylu Surly corner bar, pak by mohly zůstat původní páky a řazení a gravel by byl naplněn-)
Tohle jsou moje poznatky z přestavby krose na gravel:
S rovnými řídítky jsem najel cca 950 km, s berany zatím cca 400 km a zůstanou tam. Na rovině, a zvláště v protivětru, jsou k nezaplacení. Jezdí se mi s nimi celkově líp. 80 % asfalt, 20 % šotky, polňačky zpevněné lesní cesty. Hlavně jízdy do / z práce.
Nyní už je nájezd mnohonásobně vyšší, a rovná tam fakt vracet nebudu.
;-)
Při ceně kola je to ekonomicky nesmysl. Hlavně jestli to nezvládneš sám. Zkusit prodat, přihodit pár peněz a mrknout na bazaru po slušným gravelu.
Moje zkušenost
https://www.bike-forum.cz/…-reflex-2008
Jestli doma nemáš krabici dílů, tak to ekonomický nedává smysl. Jinak co se jízdních vlastností týče, tak jsem na něm odjezdil dvě zimy a spokojenost.
1 jaký Horizon , je to výrobní řada která se dělá už dlouho a rámy byli různé geometrií
2 za kolik ?
Obecně stavba nebo přestavba nebývá v součtu levnější. Pokud to neskládáte z bazarových dílů nebo domácího šrotiště.
Moje osobní zkušenost: Pokud nejsi alespoň trochu zkušený a současně doma nemáš díly potřebné k přestavbě, tak to většinou nestojí za tu námahu a náklady.
plus ještě nářadí…
Nekažte srandu, předělávání kol může být slušná zábava. Ano jeden musí mít nářadí, čas shánět díly a patřičný zápal a eventuelně přístup na internet a udělat si taky vlastní YT kanál o přestavbách-)
Jak uz tu bylo receno ostatnimi, zasadni je nutno poresit razeni a brzdy. Pocitam ze kolo bylo jeste na mechanickych veckach. Takze je nutno pocitat s tim, ze silnicni paky maji mensi pull ratio (delku pohybu lanka), takze kdyz je pouzijes s vecky bude to fungovat, ale spaliky budes muset mit tesne u rafku. Lze to resit pakami s delsim tahem lanka napr. Tektro 520. Radici packy lze dat na pridavnou hrazdicku, pokud jsi je nemel v kuse s brzdovymi. Kdybys chtel dat silnicni dualy tak by bylo lepsi nasadit mini vecka ktera maji tah lanka jako silnicni brzdy.
Pokud vyse uvedene dily nemas tak je musis koupit a je otazkou jestli se to na takove kolo vyplati.
A nakonec jeste pocitej s tim, ze se ti znacne prodlouzi posez, pokud jsi mel rovna riditka na ramu odpovidajici tve vysce. Trekking ram je delsi nez silnicni/gravel.
Nijak te od zameru neodrazuji, zkusit si neco prestavet je zabava, ja si tim pred lety prosel taky a stavel na ramu author. Fungovalo to jako proof of concept docela dobre, ale nakonec jsem skoncil u touring ramu.