Je tu plno stavěčů horáků,krosů vyplétačů kol,ale je tu někdo,kdo staví i silničky?Mám cukání si nechat nějakou postavit.Vy jenž se zaobíráte stavbou žiletek,nechte zde svůj otisk :) ať vás mohu později kontaktovat.
Je tu plno stavěčů horáků,krosů vyplétačů kol,ale je tu někdo,kdo staví i silničky?Mám cukání si nechat nějakou postavit.Vy jenž se zaobíráte stavbou žiletek,nechte zde svůj otisk :) ať vás mohu později kontaktovat.
jestli máš tučnej rozpočet beru :-) svrbí mě prsty a chtěl bych stavět něco kolem 5ti kilo :-DD
Šlo by o stroj okolo 40k
Za to je blbost stavět, to máš tak pěknej rám, když to budeš kupovat samostatně…
ale… za 30 mam silnici na hline kterou tady neobjevis vsadim se ani ve vic jak 5ti exemplarich ma 7.49kg a to na tom sou skoro 1600g kola a 620g vidle a komplet Force sada…
Tož hádám že by se za 40 dal ten Storck ještě o něco víc poladit,protože to co máš ty je podlě mě jedna z nej silnic na B-F
mit na to 40 a nejit tolik rekne po vzhledu tak je to na cinskejch vysokejch karbonech, 300g vidli a jinejma blbostma nekde okolo 6.9kg komplet ve vel 56… asi tak
A to jsi kupoval všechno nový? Včetně těch Spinergy a speedneedle? :) Jediný tak koupit hliníkovýho Polygona, střelit rám a přeházet to na nějakou slušnější rámovku :D.
samozrejme to sem zapomel dodat, novych veci je tam jenom par.. sedlovka, brzdy, riditka a blbosti… to je uz pak otazka jestli chce clovek stavet z novyho nebo je ochotnej vzit i neco starsiho ale treba i o 2 rady vyssi…
Zrovna se na bazaru válí jeden pěknej Scott za 30k na Ultegře, údajně málo ježděnej…
me to nerikej :-) ja z ruky Storcka nedam… byl bych blazen poslat do sveta ram co mi sedi jak prdel na hrnec, paradne jede vazi 1374g , je v original eloxu, ma brouseny svary a stal me 5 tis :-D
Upřímně řečeno, vypadá to parádně, o tom žádná, ale osobně bych hliník na silnici nebral ani při takovýhle nabídce.
ber to tak ze nezavodim, silnici mam pro zabavu a na moje vyjizdky okolo 100vky jsem s tim narame spokojenej… jinak kdybych mel volnej budget jako na lajtakovi tak jezdim na titanu :-D
Vždyť jasný, já to chápu… Ono s těma Spinergy kolama to možná ani nebude až takovej kostitřas a nebude to zásadní problém. Já jsem u silnice pro karbon jasně rozhodnutej, nechci si na hliníku zadělat na problémy se zádama, když na tom budu denně trénovat.
To zní rozumně.
o tom zadna.. to je jasny… kostitras to je i se spinergy :-) navic na tom mam plastovky tufo a to taky poodli neprida :-) ale zase s mlikem … tuk … tuk … tuk .. bez defektu! :-)
Jaký jsou ty plášťovky? Dost o nich uvažuju, s Tufo budu příští sezónu asi spolupracovat, tak bych moh rovnou vzít i obutí na siničku. Ale zatím jsem moc nepřišel na to, co by měla být jejich výhoda :D.
hlinik nebo karbon.
neroztrhne ti to rafek.
deset ti imho neroztrhne silnicni rafek ale spis plast to nemusi zvladnout. plostenka ma vyhodu, ze do ni nalejes srajdu a je vpodstate nepichnutelna. a kdyz uz se nahodou stane, tak podobne jako galda zustane na rafu a dokormidlujes to sni bezpecnej nez s vyzutym kevlarem.
To je rozumný, já si právě říkal, jak pak s defektem, jestli vozit náhradní jako galdu, ale co jsem slyšel, tak dostat plášťovku na ráfek je celkem porod. S nějakým tmelem to logiku má, akorát jsem tomu moc nevěřil, když vidím, jak rychle se udělaj žmolky a že při vyšším tlaku prakticky nefunguje. Ale možná nějakej přímo od Tufa by nebyl problém…
To jsou stejný, jak se lejou do MTB galusek, co? Tak teď nevím, jestli se toho bát že to nepobere větší díry na MTB nebo že to bude mít problém s vyšším tlakem na silnici :D.
To bych teda vůbec neřek… Tady nejde o to, že by z toho záda třeba nebolely, ale zbytečně se nebude poškozovat páteř vibracema, který karbon narozdíl od hliníku utlumí. A to jsou pak problémy, který se můžou projevit za pár desítek let a to mi za těch ušetřenejch pár korun fakt nestojí.
Taky by mě zajímalo jestli je vše nový,protoe jestli jo,tak to chci taky :D
samo ze neni… to by ta cena byla tak 1× vyssi .. jen ram je za 800E a to nepocitam force sadu a kola :-D
A sme u toho,jinak 55–60k co? :)
vsak to pisu vejs… nemam proc bych to nepriznal… radsi postavim top za pulku z jetejch veci pokud vim jak vypadaj a kdyz se mi nelibej tak si je poladim sam :-)
To bude mít dost problém lepší hliníkovej rám sehnat.Zatím jsem žádnej nenašel kde bych si výrazně pomohl a tak jezdím stále na Polygonu. Karbonovej rám tam by to byl krok k lepšímu ,váhově bude skoro stejnej,ale karbon je přece jen lepší v jízdním komfortu.
Tak samozřejmě mluvím o karbonu…
Jo jo, ten tvůj Storck je suprovej :-) Kdyby byl ten rám menší šel bych tehdy hned do něj…
A proč jsou teda za 15k schopní místní stavěči postavit bike s Epiconem a na Deore? :)
Zrovna jednu silnici vybírám v podobný cenový. Bavil jsem se s jedním místním stavěčem, co umí i zajímavější věci, než Deore a Epicon za 15 a nic extra zajímavýho se vymyslet v týhle ceně nedá, pokud nemáš nějaký speciální požadavky. Stejně tak kolokrám. Za základní rámovku vysolíš 20 litrů a to ti pak zbyde s bídou na 105ku… Má to smysl, když se hodně dobře dostaneš zalevno k fajn rámu.
Toto je pekné http://www.7art.cz/…eplica-2011/
Aj nejaký trek/scott tam majú, neporovnával som, neviem aké veľkosti…
SuperSix replica = cinsky smecko ??
Za starý modely nic extra…
Do 40k máš titanového Van Nicholasa na Shimano 105 s karbonovou vidlou Easton.
Za 40k může mít karbon na Ultegře…
Titan a 105 vážně ne. Vím že Focus mi za 40k dá karbon rám,komplet ultegru a DT Swiss kola :)
sou lidi ktery radsi vezmou titan na 105 nez karbon na ultegre :-) ber to tak ze kazdej ma jiny priority… jen dodam ze nic proti karbonu / potazmo focusu nemam … zrovna jeden luxusni focus znam moc dobre a moooc se mi libi :-)
Měl sem možnost si projet Focus Cayo 2.0 v trochu jiným setapu než je obyčeně a byla to pecka,rám mi krásně sedl a byl pohodlný.To víš já kovu moc nevěřím,otec je svářeč a ten by mi ho neopravil kdybych ho po záruce třeba zlomil
vsak nic nerikam.. kazdej at jezdi na tom co se mu libi..
A čekáš co? Že někdo vymyslí Dura-Ace a Lightweighty? :D
Jistě :D třeba za 40k bych měl Polygon na Duře a Ksyrium :D
Podle mě to jsou výborný kola, když seženeš za levno nějakou dobrou rámovku anebo třeba něco na základním osazení, tak to koupit a nechat si z toho všechno kromě rámu :D. Počítal jsem to a vyšlo by to nejspíš hodně zajímavě, ale osobně by mi to nestálo za ten čas a nervy, co bych musel vynaložit při prodeji přebytků.
Amen.Co sem se tak vídal po seriovkách tak mě zaujal Focus Cayo 2.0 (pro rok 2013 Focus Evo 6.0) pak Wilier Izoard XP na Athene.
Focuse mi tu jeden místní uživatel nabízel za hodně fajnový ceny, pak je zajímavej Fondriest , tam už by to ale chtělo nějakou práci ty díly prodat a koupit nový, ale taky by se tam nejspíš dalo vejít s Ksyriama.
Taky sem se na něj díval,je to zajímavá nabídka.
Videl bych to neopak:)
Nedávno sem se díval na web Nicholase a nejlevnější tam byl za 42,5k tuším že to byl Mistral?
Tina ti chtěla nenápadně naznačit, že by ti ho za tu cenu byla schopná prodat :D. Víš co, když prodejce pošle zájemci z BF mail, tak to vidí jen on, takhle má reklamu zadarmo, víš kolik lidí to tu čte? :)
Kdyby byl novej,ještě teplej z výroby a za těch 40k by se o tom možná dalo přemýšlet.
Jaký jsou tak přibližně vlastnosti titanu v porovnání s karbonem?
Co jsem čet nějakej test, tak psali, že v současný době už se dobrejm karbonovejm rámům nemůže pohodlím rovnat nic, ani titan, ani ocel a zároveň do záběru budou ty karbon rámy pořád tužší. Titan je prostě stylovka, nic víc bych v tom nehledal.
to je jasny.. jenze to se bavime o ramu ktere pod 60 nekoupis :-)
Bereme karbonovej a titanovej rám na stroji za 40k. Nesrounávejme top karbon rámy
Ono hlavně to podle mě zdaleka není podmínka… Třeba u Spešlu jsou top rámy daleko míň pohodlný, než ty základní, jak to maj jiný výrobci nevím, ale počítám to bude podobně, že tvarově je to stejný, jen ty vyšší modely maj lepší karbon a jsou celkově tužší anebo lehčí. U bajků to třeba dělá Cannon, že každá trubka je jiná a i top modely jsou do záběru tuhý a zadní stavba krásně žehlí, jestli to dělaj i u silniček, to nevím.
psal v soucasny dobe dobrejm karbonovejm ramum a to fakt neni ram za 40
A ty fakt myslíš, že ty top karbec rámy jsou pohodlnější? Mně třeba Blacky psal k Venge, jak z toho jeden závodník po pár hodinách radši přesednul na Tarmaca :D.
to se neda pusalizovat ze top, ale verim ze ram kterej bude ucelove stavenej aby byl megatuhej, mel naproste genialni odpich a pritom zachoval dobrou miru pohodli nebu za 40 a troufam si tvrdit ze i vic jak za 60…
Nevím, o kolik je titan pohodlnější proti oceli a hodně to bude záviset rám od rámu, ale vzhledem k tomu, že u bajku jsou karbec rámy tužší a přitom pohodlím úplně jinde, než hliník, tak i pokud by je titan dohnal v pohodlí, určitě tam zas nebude ta tuhost. Karbon dává i při použití jen jednoho typu karbonu větší možnosti tvarování, takže víc masivní středy, ještě tenčí zadní stavbu… Osobně podle zkušeností z bajků fakt nevěřím tomu, že by titan dokázal dosáhnout pohodlí karbonu při vyšší tuhosti (když je měkčí i proti hliníku). Ono je to i vidět ve vývoji, že se všechno směřuje ke karbonu a s titanem už se ani nikdo nesnaží vytvořit opravdu funkčně top rám. Jinak jako stylovku v titanu nevidím problém, to bych si ho taky nechal líbit :).
Ono slovo pohodlí bych každopádně u jakýchkoliv pevných kol bral s rezervou, pohodlí je doma v křeslě. Pak na kole v praxi, při jízdě jsou možný malý nuance v tom kterej rám je o trošilinku míň nepohodlnej :)
Najviac „nepriestrelných“ argumentov proti titanu majú práve tí, ktorí titanový bajk videli maximálne na obrázku, avšak určite na ňom nedali nejaký slušný 100km tréning :D
Jakube, koľko silničiek si už vlastnil a koľko kilákov si na nich najazdil? ;)
Zaruč mi, že ten titan pojede líp a bude pohodlnější, než Giant TCR nebo Spešl Tarmac a koupím ho.
…alebo ako sa vyhnúť priamej otázke :D
To bylo myšlený naprosto vážně, zrovna silničku vybírám ;-). O titanu jsem vůbec neuvažoval, protože mu takový vlastnosti nepřipisuje nikdo, kromě těch, kdo ho prodávaj :).
Ako je teda možné, že tak dokážeš slovne degradovať jazdné vlastnosti titanového bajku keď si na ňom nikdy nesedel?
Jakube, ja som z titanového kola nadšená. Avšak za ten čas čo tieto bajky predávam som sa naučila, že titan nie je pre každého. Nie každý chce „obyčajne“ vypadajúci rám. Titan je iba pre tých čo ho naozaj chcú. Hoci titanový rám ponúka takmer neobmedzenú životnosť tak niekedy práve to je ďalšia vlastnosť prečo si ho mnohí nekúpia. Vačšina totiž kupuje bajk s tým, že ho časom vymení za väčšie „delo“ ;) Je mi úplne jasné, že ty si titanový bajk nikdy nekúpiš. A je to tak v poriadku. Mal by si jazdiť na tom čo sa páči tebe a tebe vyhovuje. Osobne si myslím, že karbon je skvelý materiál pre stavbu rámov a cyklokomponentov.
Takže se vlastně naprosto shodujem… Já říkám to, že pokud chce člověk co nejlepší vlastnosti, tak karbon nepřekoná, ale jako stylovka na pohodový ježdění není titan problém. Což nevyvracíš ani ty, kdo na titanovejch kolech jezdíš a prodáváš je. Pokud by to ty lepší vlastnosti mělo, tak bych od tebe ten nabízenej model koupil… Osobně bych nevylučoval, že si titan jednou koupím, ale spíš do výstavky a na pohodový ježdění o slunečných víkendech :). A to bude ještě pár let trvat :D.
Firmy od titanu upúšťajú? Hmmm, tak to u GT asi zaspali dobu keď toto pripravili na sezónu 2013. Ale možno tomu nerozumejú tak dobre ako ty ;)
„Page not found“ :D Ale tak proč by ho nevyráběli, stylovka je to dobrá a svoje zákazníky to má… Ale nečekám, že by to chtěli nasazovat jako rám nejlepších možných vlastností závodníkům…
EDIT: Už mi to našlo, jsi stihla ten odkaz opravit?
„stylovka je to dobrá a svoje zákazníky to má“ – písala som o zákazníkoch titanových kol vyššie.
Máš pravdu, profesionálni závodníci titanové rámy pravdepodobne nebudú jazdiť, pretože to nie je účel ich sponzoringu. Avšak my sa tu nebavíme o profibajkoch. Zakladateľ vlákna chce niečo okolo 40k. Skús si však pozrieť niektoré závody v USA koľko ľudí tam jazdí na titane.
A vždyť to si musí vybrat on, co chce… Já mu napsal jen to, co se o titanu obecně tvrdí a ani ty to nerozporuješ, on už si podle toho vybere.
A tak ono když člověk osadí titanovej rám na top osazení, tak to taky bude raketa, ono ty rozdíly v tuhosti jsou spíš vliv na psychiku, což mně by třeba vadilo, snažit se jet rychle na kole, kterýmu se za pedálem nechce, ale ty reálný rozdíly jsou počítám v řádu maximálně desítek vteřin na hodině.
Jde mi spiš o pohodlí než o tuhost,moc často nezávodím ale jezdím delší tréninky.Vím že když přelomím karbon po záruce tak mi ho někdo opraví (pokud bude poškození menší) ale pokud rupne titan tak si ani neprdnu,protože svařováním titanu se zabývají asi 3 firmy v evropě a to ještě v laboratorních podmínkách (poznámka otce svářeče s 25let praxí).Ale zase na druhou stranu sem u nás na Vysočině neviděl ani jeden titanový kousak.Zato na Madone tu jezdí kde kdo.Proto má titan i přes horší vlastnsti něco do sebe hm?
Známému rupla zadní stavba na Moratce. Povedlo se mu od někoho přímo z Mory sehnat náhradní kus, který se dotyčnému válel ve sklepě. No a je domluvený, že mu to převaří nějaký chlapík snad v Jilemnici (?)…
Takže tvrzení tvého otce bych bral rezervou. Ostatně i kamarád Gůgl je proti – kolem téhle firmy dokonce občas jezdím.
Pak je tu další věc – doživotní záruky výměny rámu při výrobních vadách konkrétně u VN ;)
Pokud mají doživotku,není se o čem bavit a titan vracím do hry :) Takže je to souboj mezi uhlím a titanem.Jen bych si rád projel kov protože s karbonem mám už nějaké zkušenosti ale s titanem ne.Aspoň pro porovnání jak jsou ty rozdíli viditelné.
Zeptej se kubada nebo Kubánce…;)
Hledá se Kubad…
kubad musí makat co potřebuješ?
Nějaké zkušenosti s Ti?Koukám že kovovýho oře máš tak jak to jezdí a podobně
kvalitní titan tě povozí stejně dobře jak kvalitní karbon
takže za mě jo, akorát je trochu dražší, ale ta nabídka nahoře od Tiny je super, ja bych do toho šel
Akú potrebuješ vyskúšať veľkosť? Mám skladom 56ku
Mám 176cm takže spíš 54–55
Nevím, jaký máš přesně proporce, ale já mám 183 a 56ka mi je malá. Na 176 by 56 mohla být OK (samozřejmě záleží na geometrii)…
heš
já mám 183cm a 56cm je mě OK
takže to zaleží na proporcích a hlavně na reálné velikosti rámu.
na 176cm bude pravděpodobně 56cm moc, 54 by mohla sedět
Máš krátký nohy a já zase ruce…:)
Sem poměrně tabulkovej typ,jak říkám výška 176 a výška v rozkroku 82cm.Musel bych se mrknout na geo no.Teď mám třeba Spydera 58cm horní rámová + 100 představec a sme lehce natažený,ale nic nebolí a není to nepohodlný tak já nevím :)
On ten Mistral má poměrně výrazný sloping, což tvůj Spyder nemá. Takže bych porovnal hlavně TTef. Pokud máš teď TTef 580, tak je to celkem dost…
Já vím,vosa na bonbonu ale dobrý
Řekl bych, že tohle úsloví se používá v opačném významu…:)
Taky sem si to myslel,leč kolegové v týmu jsou jiného názoru.
Van Nicholas dáva na svoje titanové rámy a komponenty doživotnú záruku. Takže žiadne zváranie sa nekoná. Van Nicholas v prípade reklamácie rámy neopravuje, ale mení za nové. Zatiaľ sa mi však nestalo, že by niekomu z mojich zákazníkov praskol Van Nicholas.
Pokiaľ ti ide o pohodlie, titan je v tomto ohľade fakt skvelý. Nepíšem o niečom čo som iba čítala. Mám titanovú silničku a jazdím na nej aj 100km tréningy. Tu v okolí Drahanskej Vrchoviny nie je veľká premávka na cestách a dá sa tu krásne jazdiť avšak cesty nie sú veľmi kvalitné. Titan skvele tlmí vibrácie a ja nie som po dlhej jazde taká „rozbitá“.
Tu si môžeš prečítať niekoľko testov a recenzií v zahraničných cyklomagazínoch Australian cyclist, Posledná veta recenzie: If you want a bike that has all the attributes
of carbon, and is a little different and classy,
then check out the Van Nicholas range and in
particular their entry-level Mistral.
CYCLING PLUS, Porovnanie Lynskey T230 vs Van Nicholas Mistral 220triatlon Zaujímavá veta z finálneho verdiktu porovnania: “Were they smoking something nteresting
when they priced the bike up?” It almost seems far too good to be true. The bike’s fine performance in all of the key areas…" Výsledok: Lynskey 7bodov vs. VanNicholas 9bodov
Tomu se říká nezávislý rádce :D. V prvních 5 řádkách jsi napsala „Van Nicholas“ jen třikrát… Ale holt tady evidentně funguje dvojí metr, když ostatní prodejci už dostali za reklamu ban anebo svoje nabídky posílaj aspoň diskrétně mailem…
Vlákno má názov „Stavěči kol“. Ako si predstavuješ „staviče kol“ ako „nezávislého rádce“? Veď zakladateľ vlákna sám chce tipy na konkrétne bajky.
Ešte raz zopakujem. S titanom mám skúsenosti takže píšem o niečom čo som si vyskúšala osobne. Myslím, že zakladateľ vlákna skôr ocení osobnú skúsenosť ako keď „niekto niekde niečo“ čítal alebo počul. Neber si to prosím osobne.
Tak ty seš mnohem objektivnější. O tom žádná. :-)
No, rozhodně jsem míň zaujatej, než Tina, která se naprosto nepokrytě snaží prodat svoje kolo. Každej, kdo se někdy bavil s prodejcem jakýchkoliv kol, tak ví, že to vychválí do nebes, i když to bude Olpran za 4 tisíce.
To rozhodně nejsi.
IMHO jsi horší. Ty jsi vždy v určitý čas zaslepený nějakou značkou. Býval to Trek teď je to CD a Scott.
Tina dává možnost volby, stačí číst.
Bývaly to hliníkový Treky a za tím si stojím. Karbonovej 26" Flash byl super, ve 29er verzi mě nějak nezaujal. Scott je paráda, ale dost praskaj… Všechno má něco. Silnici jsem vybíral především podle exaktních testů a taky jsem nakonec vybíral mezi Spešlem a Giantem… A říct o někom, kdo za tenhle rok vlastnil kola od Treku a Scottu (Amulet nepočítám :D) a na další rok kupuje Specialized a nejspíš Giant, že je zaslepenej značkou, je trochu úsměvný :).
Nejde jenom o značku kol jde i o jiné věci.
A je to tvůj problém rozhodně déle než jen poslední rok.
Jenom jsi zkusil nějaké kola, které PRO TEBE byli v DANOU DOBU, z nějakých důvodů vhodné.
Ale tvé rady jsou typu, že jde o nejlepší kola a všechno ostatní je horší, protože je to jiné.
Ale náhodou mě bavíš. Zaregistroval jsi se už před nějakou dobou a od té doby rosteš.
Buď se já špatně vyjadřuju nebo to ty špatně chápeš… Já si nemyslím, že by titan byl nějak špatná volba, má to svý zákazníky a chápu, že jsou lidi, pro který je titan na 105ce prostě zajímavější, než karbon nějaký midclass značky na Ultegře. Ale nevěřím tvrzení, že nabídne lepší jízdní vlastnosti. Když se někomu titan líbí, tak v tom nevidím nejmenší problém, koneckonců celý moje řešení silniček tady je jen kvůli tomu, že Giant nedováží model, co chci, v bílomodrý kombinaci :D.
Já tě ujišťuju, že to chápu velmi dobře :-)))
prostě nabídne porovnatelné jízdní vlastnosti :D
Pořád lepší informace od prodejce, který má co říct, než záplava zprostředkovaných informací od teoretika.
On není teoretik, on se narodil v kině :-) všechno ví, všude byl
Tak víš co… Zrovna jednu silničku vybírám v podobný cenový a je to zajímavý, že srovnatelnou tuhost s karbonem titanu připisujou jenom jeho prodejci, ale všechny exaktní měření tvrdí přesnej opak :). Zároveň co se týče pohodlí, tak je to v nejlepším nastejno. Což ani Tina nevyvrátila, jen omílá všechno okolo, jak to má doživotní záruku a je to pro jiný lidi, než jsem já. Respektive její cíl není dokázat, že nemám pravdu v tom, že titan je prostě měkčí, ale zdiskreditovat ostatní, protože ona na tom přeci jezdí a dokonce až 100km vyjížďky, chápeš to? To bys na karbonu musel každejch 30km sesednout, aby si mohly záda odpočinout, jak je ten karbon nepohodlnej :D. Jinak jak říkám, nic proti titanu, je to stylovka a líbí se mi…
Ale domů bys to nechtěl
Ale jo, na pohodový ježdění o víkendech v pohodě… Akorát spíš 29er bajka, Litespeed, pevná Niner vidle, nový XTRko a ENVE kola a doplňky :). Na tréninkovou silnici jdu radši do karbonu.
Děti přestaňte se hádat. Diť o nic nejde.Každý si jede na svůj píseček no.Mě to nevadí a pokud je to v rozporu s pravidli B-F tak to přenechám adminům.
Tak zase se musí nechat, že Tina zvolila lepší taktiku než Polygon, píše k věci a jako bonus rozumně :). Byť reklama to samozřejmě je, o tom žádná.
Ale ne zas tak agresivní a aspoň věcná :)
Toto je proste z principu kravina. Kvalitni ram = tuhy ram = tvrdy jak prase a nepohodlny. Tecka.
Smejd = mekkej/pruznej =/= pohodlnej a navic je pro sportovni vyuziti k nicemu. Tecka.
Cely utlum ktery je potreba, zajisti karbonova vidle a karbonova sedlovka – to vi prece kazdej kdo na silnicich aspon trochu jezdi a ma IQ 60+, tak se proberte a prestante to uz konecne resit.
V překladu jsme banda idiotů,děkujeme :)
pochopil, toho mantaka ignoruj, sam jezdi na cinske zvykacce ale kecu ma jak mistr sveta
Vzdyt jsem ti uz davno nabizel, ze to muzem proverit. Ty vemes svyho LS za 150 klacku, ja vemu zvejkacku za 20 klacku a zazavodime. Kdyz dostanes na prdel, tak bude zrejme, ze kdyz mi staci zvejkacka, tak ty muzes jezdit na favoritu za 500kc a kdyz budes lepsi, tak je rozlozeni sil i bicyklu v poradku. Bud chlap a pojd do toho, vyber trasu do 200km nekde u Prahy a jedem nez napadne snih ;)
To by nebylo fér, to by mu muselo být o 10 let míň ty rozumbrado :)
Jakoze uz je starej a slabej? Takze vlastne uz k nicemu nepotrebuje top kolo, kdyz na odpovidajici jizdu nema silu? V podstate by mu na jeho vykonnost stacil Polygon za 15ku, nebo ne? Sry ze to rikam tak hnusne, ale snazim se vysvetlit princip myho pristupu.
Nekdo namitne, ze top bike je pro radost… ale radost z ceho? Pro obycejnyho cloveka jede stejne jak cina za par supu. Zbyva jedine pozer faktor, machrovani drahym kolem – tenhle pristup prece neuznavame, nebo ne?
Tvůj přístup je špatný. Proč bych si kupoval levný kolo, n kterým se mi bude špatně jezdit a je hnusný, když mám na dobrý, který je pěkný a jízda na něm mi bude potěšením?
Kolo za 20 litru funguje stejne dobre jak kolo za 200 litru. To jak dobre se ti jezdi neni o kole, ale o kondici. Neni lepsi ty prachy investovat do sebe nez do kola? ;)
To jsou hlody :) Sakra že ty profíci jezděj na tak drahých kolech, když ty kola za dvácu jedou stejně dobře :)
Pod profikem nejedou stejne dobre, pod tebou jedou stejne dobre. Vic jednoduse to uz vysvetlit neumim :D
Aha, takže pro mě a pro profíka platěj jiný fyzický zákony? :)
Jasne, profik ma vsechno vyladeny k dokonalosti a jako posledni stupen pro zvysovani vyslednyho vykonu ma tuning kola.
Ty mas naopak vsechny zaklady spatne. Slaba kondice, spatny posez, spatna technika, spatne dychani, atd, atd. K cemu si zlepsovat vykon o 1% nakupem kola za 100.000kc, kdyz si muzes zlepsit vykon o 50%, kdyz shodis 30kg speku, pricemz naopak usetris za jidlo? :D
K tomu aby se ti lip jelo muzes udelat spoustu efektivnejsich kroku nez investovat do kola a spoustu z nich i uplne zadarmo.
Hehe :D
Promiň, ale ty máš děsně jednoduchý přemýšlení.
Všichni vlastně můžem jezdit na starých favoritech a budeme spokojenější :)
Zhubnout a zlůepšit o 50% fyzičku je asi tak 100× těžší, neýž si koupit dobrý kolo a efekt se dostaví ihned ;)
To si pis, pokud misto spamu na foru a budovani 3kg tezkyho kola (8h denne :D) budes radsi trenovat na favoritce, tak ve vysledku spokojenejsi budes. Ono kdyz clovek jede do kopce 15km/h a je na sracky, tak uz je mu putna jestli ma pod sebou pinarello, LS nebo favose :D
Nechápu co tě staví do pozice člověka, kterej může ostatním kázat jak je to správně a jak ne.
To ti může být s prominutím uplně u ******. Já můžu mít třeba 200kg, kolo za 300 litrů a může bejt spokojenej až za uši a rozhodně mě nerozhodí nějakej jouda co se mnou bude chtít závodit a dokázat mi, že to kolo mám k prdu.
O tom to není, když na to někdo má a udělá mu to radost ať drahý kolo klidně má.
Já kdybych se topil v prachách tak si taky koupím dražší kolo a budu mít z něj radost.
Závodník nejsem, nemám potřebu se s někým poměřovat v rychlosti. A kolo taky není jen o rychlosti, ale o zábavě, kterou si na na hovno, těžkým kole a nefungujícím prostě neužiješ takovou jak na nějakým vymazleným.
Ale to je fuk, ty si stejně budeš mlít svou.
Ja vim ze nechapes, asi se s tim neda nic delat.
Ne, s tí mse dá dělat to, že si uvědonmíš, že jsi naprosto nevýznamnej človíček na tomhle širým světě a nemáš sebemenší právo někomu nutit svůj postoj.
Nikomu nic nenutim, v tomhle pripade se jen snazim poukazat na to, ze za prvni primitivni a nejjednodussi myslenkou jsou i dalsi – v tomhle pripadne porad taky jeste dost jednoduche, ale uz i ty leckomu delaji problem a vyvolavaji reakce ‚kdyz to nedokazu pochopit, tak se aspon pohadam‘ ;)
Na tom něco bude.
kolo mam samozrejme pro radost, a ano stacil by me polygon
Nevíš jakou ty budeš mít za 10let výkonost, třeba už ani nevylezeš na kolo, 10 let je dlouhá doba a rozdíl to je celkem významnej.
Ale o to nejde.
Je to naprosto jednoduchý, čím víc má člověk peněz, tím dražší a lepší věci si kupuje a proč? Protože na to prostě má. Víc bych neřešil :)
To je prave ta chyba – ja si muzu z fleku koupit kolo za 100 litru, ale neudelam to, protoze ho z duvodu vykonnosti zkratka nepotrebuju a prachy investuju jinam. Kdyz uz nebude kam, tak je proste dam na charitu nebo poslu rejzi negrum do afriky. Vyhazovat prachy z okna jen proto ze je mam, to mi nepripada jako dobra cesta.
Tak potom ti zrejme dela dobre, kdyz si muzes dokazat, jak zariznes temer kohokoli, obzvast ty pozery na drahejch kolech, co je vubec nepotrebuji.
No hlavne, kdyz ti to prinasi uspokojeni, nikomu tim neskodis.
Já teda nevím, jak to většina bikerů má, ale já si kolo nekupuji kvůli výkonnosti, ale kvůli radosti…
Prachy budou, my nebudem. Je nesmysl si nechávat prachy, jak jsou tak si je užít! :)
ale jdi ty kecko :-) a ted tu o Karkulce
Teď už zbývá zodpovědět otázku, jestli se to tu snažíš nakecat nám, nebo jestli snažíš obelhat jenom sám sebe.
Treba si neco takoveho taky budes moct jednou dovolit, tak nezavid.
Panebože to je vůl…
a o cem to svedci? ze mas lepsi nohy to ti klidne odsouhlasim,
ale navrhuji jiny zavod ja na tve cine a ty na mem titanu co driv rupne :-)
Hej tak to musim priznat +1 :D
+100 :D
pěkně :-D
dobře ty :-)))
IQ6 prece!!!
staci mit prece IQ6 a jede ti to po silnici paradne a pritom je to strasne pohodlne :)
To vypadá na flamewar
IC6 má měkkou zadní stavbu a strašně praská
si zlý
Pan je odbornik, to se hned pozna.
mám hliníkovou Mirindu a jezdím na ní i 160 km tréningy … :D
Ja bych, obzvlaste v tve cenove relaci, nebral toho JakeF tak vazne a ty „horsi“ vlastnosti bych bral velmi s rezervou.
Navic si myslim, ze podle toho co pises, ze chces, je titan velmi dobra volba
kdyby byl titanovej rám to nejlepší co je, jezdil by na tom třeba Cavendish kterej vyhrává všechny rovinatý etapy, myslíš že by to nebyla reklama jak prase? … jenže on by na tom třeba nevyhrál tak snadno nebo by nevyhrál vůbec jako na TOP carbonovým rámu
A čítal si vôbec čo zakladateľ vlákna od silničky požaduje? Písal niekde, že chce závodiť a špurtovať na každú tabuľku?
Blíže sem nespecifikoval,omlouvám se.Chci kolo spíš na delší vyjížďky,takže pohodlný.Na závody ani tak ne.Jestli si zajedu 5 závodů ročně je to hodně.
Mám pocit, že to právě bylo u testu silniček na 105ce, takže kolem těch 35–50 komplet. U oceli vycházela ta síla potřebná na milimetr pohybu asi trojnásobná…
Takže titan ne.Chápu :)
Už jsem párkrát zkoušel vymejšlet rozpočty na silnice, ale upřímně vždycky nakonec vyšlo líp koupit sériovku.
U bajků to je jiný, tam je nabídka výhodných rámů přeci jen mnohem vyšší.
tak z novejch veci komplet to bude asi jak rikas… preci jen vyber je relativne naprd…
Ne že by to nešlo, ale výběr je fakt omezenej, mám podobnou zkušenost…
na ebay máš výběr neskutečný a cena vpoho
Kolik? S clem a daní kolem 8 tisíc za rámovou sadu? To už se proti sériovkám nic moc vymyslet nedá, hlavně co jsem tak slyšel, tak proti bajkům se prodá daleko míň samostatnejch dílů, proto je i míň rozvinutej OEM obchod a s cenama se nedá dostat o moc níž.
zase můžeš mít něco jiného. Ale je pravda, že se těžko staví silnice levnější, jak seriovka na stejné sadě atd…
Jen podotýkám že chci nové.Ne ježděné
Ahoj.
Napsal bych ti, ale nemáš tu mail…tak mi prosím napiš, něco bych pro tebe měl.
Napsal sem ti na meil.
už ti odpověděl?
A co je ti do toho? :)
Jo odpověděl:D chceš taky?:D
Byly by nějaký testy titanových a karbonových rámu pokud možno CZ (moje Aj je bídná) abych mohl porovnat vlasnosti aspoň papírově?
Teď mám dám ještě jednu záludnou otázku.Který by jste brali vy? Tento Focus http://www.kupkolo.cz/…2013_z92815/ a nebo tento Canyon http://www.canyon.com/…es/bike.html?… Je to karbon proti hlíně,ale Canyon mi přijde o třídu líp vybavený.Hlavně co se týče kol.
Takze titanek nebude?:/
Zatím mě to až tak nechytlo…
Já bych šel do focuse, je z čech takže dodávka by měla být v pohodě a případná reklamace taky. Jinak o focus karbonu jsem slyšel že je cajk ale zas tyhle základní modely stejně budou skoro stejný od všech výrobců. Pokud nechceš Campu spokojil bych se se 105, na trenink výborná sada. A ještě zbyde na pedály, tachometr…
Nemám proti Campě až takový výhrady,ale chtěl sem už něco lepšího.105 je zase jen takový střed.Jde mi spíš o sadu a kola.Karbon nebo hliník je věc až na druhém místě.
Myslíš? Rám je naprostej základ, kterej vlastnosti kola určuje víc, než si většina lidí myslí… Co se týče sady, tak tam bych se moc neohlížel, Athena taky není žádnej top, ty kliky vypadaj na obrázku Alu, i když měl jsem pocit, že Atheny už se dělaj v karbonu… Co se týče kol, tak Ksyria určitě budou fajn, ale zase stejně co všichni říkaj, tak proti vysokejm karbonům je cokoliv výrazně horší.
Hlavně rám je základ, kterej se těžko mění, sadu můžeš postupem měnit třeba za Ultegru… Osobně jsem se rozhodnul jasně pro karbon i přes horší osazení z důvodu pohodlí a pohlcování vibrací a díky tomu šetření páteře a zároveň minimálně stejnou tuhostí do záběru, ale je fakt, že já to nakonec asi přestavím na skoro komplet Ultegru a kola jsem neřešil právě z důvodu, že pokud mě to chytne, tak stejně půjdu do karbonů.
Tož něco doporuč :) ať vím jak to přesně myslíš a můzu podle toho hledat
Ptal jsi se racemana na Focuse?
Za hodně slušnou cenu měli mít v Progressu "tuhle:http://www.giant-bicycles.com/…/9524/50499/#… lehce jetou testovačku, je to sice výrazně níž osazený, ale za zbývající peníze by se dalo celkem slušně ladit, v pohodě bys tam vešel karbonový kola a ještě by zbylo, podle toho, jaký bys vybral. Ale to už je spíš brát to tak, že máš super rám a ještě v budoucnu doladit osazení.
Zajímavě vychází tenhle Fondriest, pohon mi přijde rozumně postavenej, i když osobně bych chtěl lepší kliky. Za pár korun by se prodaly kola a za ten rozdíl už by se taky nějaký karbony vymyslet daly nebo třeba super lehoučký ZTRka.
Racemana se musíš ptát? Jsem myslel, že na to má skript, který rovnou posílá nabídky, kdykoliv se někdo zeptá na jakýkoliv kolo.
Taky si myslím, že je lepší koupit kvalitnější rám než lepší sadu(kola), kterou můžeš časem zlepšovat, s rámem už nic neuděláš. Tímto způsobem jsem kolo kupoval já.
s rámem už nic neuděláš – fakt?
Tak samozřejmě, že jo koupit nový, ale za daleko větší peníze než postupná výměna sady nebo kol.
Ale jak to vidíš s těma dvěma kouskama co sem tu sem hodil?
Já bych volil Canyona. Osazením i váhou je na tom mnohem lépe. Sice nemám vlastní zkušenost s porovnáním těchto dvou rámů,ale povedenej hliníkovej rám nemusí být výrazně hoší než průměrnej karbon. Právě ten rám Canyonu hodnotěji hodně dobře.
Nejlépe hodnocený rám v testu. Roadbike (05/2012)
„Impozantní hliníkový rám, vynikající komfort, závodní design a nepřekonatelný poměr cena-výkon – Ultimate AL dosáhl hodnocení, které obvykle získávají jen nejlepší karbonové rámy“, byl nadšený verdikt testovacích jezdců magazínu TOUR.
Mnozí tu tvrdíte,že je nejdůležitější rám a všechno ostatní se dá vyměnit. Ale to je tak velká investice,která koupi kola posunuje finančně zcela jinam. A hlavně kde máte tu jistotu,že každý karbonový rám je výrazně lepší?
Právě proto sem na vážkách.Možna koupím Canyon Ultimate AL 7.0 je na 105 a Ksyriich taky a je o 5k levnější a udělal by stejnou službu.
Zdraví máš jen jedno a narozdíl od bajku ti vibrace netlumí široký gumy s nízkým tlakem, takže pokud to neodtlumí rám, tak už na to zbývá jen sedlovka… Osobně mi v tomhle přijde hliník největší zlo, zdraví má člověk jen jedno a proč si zakládat na problémy se zádama, aby moh mít člověk Ksyria místo Aksií?
Aha, takže všichni co jezdí na hliníkových rámech jsou potencionální pacienti ortopedie a neurologie? Tobě ty high-tech značky vážně už lezou na mozek :-D
Nějak se přece ten obchodní koloběh musí uzavřít ne? :D
Proč high-tech značky? Já doteď silnici nekupoval právě z důvodu, že jsem nechtěl hliník… A na silnici to tak je, hliník je v tomhle nejhorší materiál, co se vynalez. Člověk to pozná i když shodí na přesmykači, jak hliník ty vibrace pěkně rezonuje, zatímco karbon to utlumí. A jo, zádům to určitě neprospěje, když se vibrace přenesou hezky rovnou do páteře. Osobně fakt radši budu mít kolo na horším osazení a karbonu, než si to za pár (desítek) let vyčítat, peníze budou, zdraví je jen jedno.
ty jsi vazne blbec. ;-)
:D
Tak ty zrovna jezdíš většinu na oceli, ne? Jinak by mě zajímalo, co je v tom teda špatně… On ten karbon vlastně vůbec pohodlnější není a vibrace nepohlcuje :).
Rozhodně není hliník jako hliník a karbon jako karbon. Kromě titanu jsem na silnici jezdil všechno včetně hořčíku a u špičkových rámů jsou rozdíly v jízdních vlastnostech naprosto minimální.
Až na to, že hliník prostě narozdíl od karbonu rezonuje a ty vibrace do páteře přenáší daleko snáz. Zatím tu kromě ceny nikdo nedal jedinej důvod pro hliník, jen se všichni shodli, že na karbonu se jim jezdí líp…
Já bych raději jezdil hliník na Ultegře s Ksyriama, než karbon na Tiagře s Aksiama. Na tom prvním bude výrazně lepší svezení. Na silničce totiž kvalitní sedlovka s dobře padnoucím sedlem plus správně zvolené a nafoukané obutí udělají pro pohodlí více než dokáže udělat samotný rám.
Za 40 tisíc se rozhodně nepohybujeme na karbonu s Tiagrou a Aksiama, například ten Fondriest by šel s karbec kolama (nebo těma Ksyriama) a je na něm celkem rozumnej mix Ultegry a 105ky.
Jinak teda nechápu, proč jezdíš na karbonovým Looku a ne na hliníkovým Polygonu :).
Ano karbon je to nejlepší z čeho se dá dneska rám vyrobit – poměr váha/tuhot je u karbonu úžasnej, ale těch zázračných vlastností, jako že na hliníkovém rámu jdou do páteře nějaké zdraví škodlivé vibrace, které u karbonu nejsou, tak toho jsem si nikdy nevšimnul. S naprostou jistotou mohu říct, že třeba hliníkový Cannondale CAAD5 byl pohodlnější než ten LOOK 585. A nejlepší rám na kterém jsem kdy jezdil byl Cannondale Six13, což je taky v podstatě hliníkáč s karbonovou horní a spodní rámovou trubkou. Holt asi něco dělám špatně
pokud bude ram navrzen pro vysokou tuhost, je to presne, jak pises v posledni vete. ;-) pohodlny ram nemuze nikdy jet. ;-P
a k te stare oceli… ty ramy tuhosti nepobraly a jako bonus to jsou strasny kostitrasy. :-P
No a přesně tak to u karbonu není… Drobný vibrace ti pohlcuje i tuhej rám, krásně to je slyšet, když shodíš na přesmykači, hliník začne rezonovat, u karbonu to udělá jenom takovej tupej zvuk. Co se týče pohlcování větších nerovností, tak logicky to u silniček není tak výrazný, protože ta zadní stavba není konstruovaná, aby měla pohyb v řádu centimetrů, jako u bajků. Ale mně tam jde především o ty drobný víbrace. Ale každej svého štěstí strůjcem, osobně nevidím jedinej důvod nejít v týhle cenový kategorii do karbonu, lepší pohlcování vibrací je jeden z mnoha důvodů, proč jo…
jasne, pokud tve pateri vadi razeni na smyku ci odletnuvsi kaminek, ktery nahodou trefi ram, pak nemas jinou moznost nez karbon. :-D
tahle diskuze neni ani tak o tom jestli karbon nebo hlinik. sam jsem urcite pro karbonovy ram, ale o tvou nesmyslnou argumentaci budici usmev na tvari. ;-)
Blbej asi není, ale jednou z něj bude asi politik. Taky mele hovna o věcech, o kterých ví kulový :-)
To sedí od někoho, kdo se schovává za anonymní nick a radši ani neukazuje, na čem jezdí…
Jo, karbon bude každopádně lepší než hliník, ale zdůvodňovat to zničením zdraví je to trošku mimo :-) A pokud na něm bude někdo jezdit v hobby režimu,tak je tvoje teorie úplně scestná
Když myslíš… Pro mě to celkem rozhodující faktor při výběru silničky byl a o hlíně jsem vůbec neuvažoval.
A jsme u toho. Pro tebe to byl rozhodující faktor,protože předpokládáš, že na silničce budeš najíždět kilometry a tudíž sedět spoustu času. Zakladatel bude mít pravděpodobně nájezd 2× týdně 2 hodiny. Tak mu necpi ty svoje pseudozávodnický moudra.
Že ty máš hliníkovou silnici? :)
Hele já na ocelové silničce jezdil v době, kdy jsi ještě tahal kačera. Ano teď mám hliník a rozhodně nemám problém s jeho jízdníma vlastnostma a vlivem na mé zdraví. A taky carbon fulla a hardtaila a rozhodně bych si netroufal tady rozhazovat taková moudra jako ty po dvou letech ježdění. Ty jsi na silničce ještě snad ani neseděl, ale vystupuješ tu jako bys vyhrál Tour de france :-)
Přesně tak, nechápu proč tady pořád hází takový moudra když na silnici pořádně ještě vlastně nejel.
Kolik ty jsi jezdil karbonovejch kol? Počítám míň, než já nekarbonovejch silnic ;-).
bude sranda uz se tesim :)
Ocel je něco trochu jinýho, u tý problém taky nevidím… Osobně mě nenapadá žádný kolo, co by přenášelo vibrace do páteře v takový míře, jako hliníková silnička. Osobně nevídím v o trochu lepším osazení přínos takovej, abych do budoucna riskoval problémy s páteří.
Co do toho taháš závodění, to moc nechápu… Máš nějakej mindrák, že jsem tě někde na závodě předjel nebo co? Silničku vybírám akorát na turistiku a trénink, rozhodně k ní nepřistupuju jako k závodnímu stroji (to bych neřešil osazení už vůbec, ale v první řadě nějaký ± 40mm karbonový kola).
Došly mi argumenty. Vyhrál jsi. Jo a ve svých 38 letech bych si na tebe pořád ještě troufnul :-)
To si v 38 letech připadáš starej?
Ty v jednadvaceti ještě ne? Mládí končí osmnáctkou, kdy člověka přestávají živit rodiče ;)
Jsem jet stále živen rodiči.Jsem jetě potěr a držím se maminčiny sukně.
Nechtěl bych :D
No a tak schválně, řekni jedinej důvod, proč jít do hliníkový silnice? Pojede to líp? Bude to pohodlnější? Půjde opravit, když praskne?
Nojo, anonymních nicků na fóru by si trouflo hodně :). Ale předjet turistu, co má nájezd letos lehce přes 5 tisíc, to by snad neměl bejt problém pro nikoho, kdo trochu jezdí, ne? :D
Přispěvek absolutně mimo (teda jeho druhá část)
prvni cast ale v mise je tak pockame na odpoved ne? ;-)
Tak jo :)
Jeden nepatrnej důvod jsem měl… cenu.
Ale pokud je pravda co tvrdíš tak ze mě bude asi brzo mrzák. Koupil jsem hliník a ještě od Polygonu. Tak co jsem ušetřil na kole asi zaplatím na poplatcích našemu lékařství.
Jak se ale znám,tak dřív než odejdou plotýnky ruzbiju si hubu při nějakém karambolu a tak to radši neřeším. To bych doma musel sedět v křesle u televize. Jestli to teda je dost bezpečný-nejsem si jistej.
Tak jasně, tady řešíme cenovou hladinu 40 tisíc, tam už se slušně osazenej karbon sehnat dá… (Pokud jsi za ty prachy koupil Polygon s totálním lowend rámem a na tom Dura-Ace, tak to radši ani nepiš :D)
Za silničku jsem byl ochotnej dát jen kolem 20k a tam ten výběr moc nebyl. Jen hlína a 105ka. Stále preferuju bajka,tam jsem si dopřál víc.
Na hliníkovém silničním kole riskuju na hladkém asfaltu problémy s páteří? Když jezdím v terénu na hliníkovém hardtailu, tak to mám v podstatě za pár…
Jak jsem psal, na bajku máš nějaký 4cm zdvihu zadního pláště. Alespoň já ho foukám tak, že k tomu ráfku se dostanu. Na silnici je tohle těžko myslitelný. Navíc na HT v terénu většinou stojíš a pracuješ nohama, zatímco na silnici jsi pořád v sedle a právě ty drobný vibrace od silnice se ti přenáší přímo do páteře, není tam ani to tlumení přes pláště, ani přes nohy. Ale i na hliníkovým bajku mě uměly záda rozbolet, na karbonu tohle neznám (ale tam budou i jiný vlivy, především, že jsem ty záda a břicho začal cíleně posilovat)…
To máš asi z části recht, ale stejně si myslím, že to dost přeháníš. Ale jestli máš v záloze četu silničních exprofesionálů na vozíku, co si kariéru povětšinou odkroutili na hliníku, tak to možná i uznám. (:
Tak ono záda asi jednou budou bolet většinu lidí… Ale nehodlám si jednou říkat, že kdybych jako mladej nebyl blbej a nekoupil tenkrát hliník kvůli lepší přehazovačce a kolům (se kterýma navíc stejně není zdaleka jistý, že ten hliník líp pojede díky lepším vlastnostem karbec rámu), tak mě záda mohly začít bolet o 3 roky pozdějš…
Ty fakt jedeš :)
hlavne si pak po sobe precti, cos jako mladej napsal. :-D
Tak to už seš v podstatě mrzák, jen o tom ještě nevíš…
A co nato JakeF?
ahoj, mohl bys trochu víc popsat jak se ti jezdilo na oceli? Uvažuji o tom, že bych si nechal svařit ocelový rám na novou silničku. O karbonovém rámu ještě stále uvažuji, zatím však z toho statusu, že mám na stole docela dobrou nabídku, ale vnitřně chci něco jiného než současný mainstream – něco trochu retro,rovný trubky, barvu na přání a velikost šitou na míru. Viz například rámy od Donhou nebo Rourke.
tak to porid softride ram . nic vic pruziciho nesezenes. ;-)
Ještě by mohl vzít RB IQ…to jede po asfaltu jako silnička…;)
Myslim, že třeba Roubaix nebo Domane nebudou o moc míň pohodlný a vypadaj pořád jako kolo…
jenze na ty ramy si stezuji, ze se krouti. :-/
No, tahle konstrukce mi taky nepřijde zrovna jako vzor tuhosti :D.
to mas recht, ale alespon se za tebou lidi budou otacet. ;-)
Koukal jsem na eBay na loukotě Spinergy :). Myslím, že to by se za mnou otáčeli i když by byly na lowend Giantu… Ale kašlu na to, radši budu šetřit kolo na karbony na bajka…
Fakt to nějak přeceňuješ ten carbon :)
Jezdil jsem hliníkový bajky, jezdil jsem karbonový… Ani tam už bych si moc nedoved představit jezdit na hliníku a tam má človkě pořád na zadku nějaký 4cm zdvihu zadního pláště, u silničky to je tak 4mm a to nepobere ani větší kamínek. Hliník už je dneska dobrá volba tak pro ty, co na tom vyjedou dvakrát do týdne na 2 hodiny…
Většinou se u mě nájezd pohybuje okolo 3–5 tisíc km ročně.Někdy na kole strávím 4 hodiny někdy 1,5h.Ale podle všeho to vypadá na ten karbon no.Našel sem ještě pěknýho Felta F6 za 30k.
proc nemas teda fula utlumi toho vic nez karbonove HT, ja skoro zacinam uvazovat ze znova poradne zprasim anthema protoze to zatim vypada ze jedine riditka ktere budu moct vozit budou silnicni berany :D
takze bych z nej udelal silnici silnicni kola tam narvu :D
Takže plánuješ něco takového ve FS pojetí?
jo :D
teda jeste musim vymyslet a vyzkouset jake riditka budou rozumne pouzitelne pokud zadne necham si neco nazohybat na zakazku :D
feudál
Jak tam narveš řazení a brzdy? ;-)
Jak tam narveš řazení a brzdy? ;-)
tak razeni je jasne to muzu mit silnicni v tom problem nebude brzdy nemam doresene zatim ale kdyz to bude na cesty tak budou stacit BB7 a ty na dualy nejak pujdou treba :)
Neuvažoval jsi o lehokole? :D
a vis ze uvazoval :D
Neboj, z toho vyrosteš :)
Dospěju a koupím si hliník? :D Vysoce nepravděpodobný…
Ne, o matroši to je na silničce fakt není. Navíc z jakýhokoliv materiálu (ocel, titan, hliník, karbon) je možný vyrobit rám téměř jakýchkoliv parametrů. Opravdu to není jen o materiálu. Vem si, že třeba hliník není zdaleka tam pevnej jako ocel a mnohem víc pruží, když bys bral v úvahu stejnej průměr trubek. Zpravidla větší tuhost hliníkových rámů je dána jen tím, že se dělají daleko větší průměry, s čímž roste tuhost.
Strašně moc záleží taky na zadní stavbě, zadních vzpěrách, geometrii sedlový trubky, hlavový, délce rámu atd. atd. Dále funkci odporužení dělaj pláště, sedlovka, sedla.
Jestli tam v pohodlí, na silnici hraje roli materiál rámu, tak bych řekl, že tak z 10% a normální smrtelník to nemůže skoro poznat.
Můžem mít karbon rám tak tvrdej, že ti sebemenší kamínek nakope záda jako nic, na druhou stranu můžeš mít měkkej hliník jak prdel.
Karon je pro tebe modla, podle mě jsi jen oběť – amatérský cyklista – lobby cyklo firem který potřebujou prodávat. A nejlepší je když si lidi budou kupovat drahej karbon alá profi závodníci.
Trochu se zklidni a tolik nekopej kolem sebe. Poku chceš karbon, tak ok, kup si ho, ale nehlaš do světa takový nepravdy a světanázory, že karbon je nejlepší.
Toť vše co k tomu mám a jdu spát.
+1
Kolik jsi těch karbonovejch kol jezdil? Možná, až ho jednou na chvíli vyzkoušíš, tak nebudeš chtít jinak… Já rozdíl v pohodlí na bajku poznal hodně výrazně a co si budem povídat, český silnice nejsou ve stavu, že by člověk pohodlnější rám nepoznal.
„oběť“ a „lobby“ bych do toho netahal, na mně ty firmy moc nevydělaj.
S tím materiálem máš v zásadě pravdu, ale to je víceméně teorie, pohodlnejch hliníkovejch rámů na trhu moc není a hodně tvrdý karbony jsou otázka výrazně vyšší ceny, třeba S Venge.
Jel jsem jen na Axmanovi, což je v podstatě čína a pocitově to bylo o něco tužší kolo než můj Trek, zrovna tak jsem měl půjčenýho na vyjížďku Gianta TCR composite a můžu říct, že mi to rozhodně pohodlnější nepřišlo, největší rozdíl v nepohodlí jsem cítil asi v sedlu, který tam bylo poměrně hodně tvrdý, na svý silnici mám sedlo celkem měkký. Takže z toho se mi jen potvrdilo, že poholdí opravdu nedělá rám. Možná trochu, ale nedělal bych z toho rozhodně takovou kovbojku.
Silnice je k zádům všeobecně díky natažěnějšímu posedu šetrnější k zádům. Alespoň já po 100km vyjížďkách se cítím po sesedutí ze silnice naprosto ok.
A nevím o žádným případu, kdyby měl někdo nějaký vážný problémy se zádama a to znám lidi který najezděj nebo najezdili kolem 20 tisíc ročně a to v dobách kdy hliník byl jasnou volbou.
Rád bych taky požral Šalamounovo hovno, nevíš kde ho sehnat? :D
:D
Když vidím reakce ve vedlejším tématu, tak bys radši měl další požírání čehokoliv omezit…
:D tady se fakt dnes bavím, hlavně nad JakeFem, jsem si myslel, že je to rozumný..
Další, kdo jezdí (jezdil?) karbonovou silnici, ale má potřebu nesouhlasit, že karbon je lepší? :D
Ne, jezdil jsem obé. Souhlasím, že karbec je lepší. Ale nepřijde mi, že se tady dnes projevuješ jako 22 letý.
Jinak teď stavím ocel ;)
Však té oceli budeš taky litovat, až skončíš na vozejku…:P
Doháníte to k absurditě, já nikde nepsal, že ježděním na hliníku skončí člověk do dvou let na ortopedii… Osobně mě z hliníkovýho bajku záda bolely, z karbonovýho ne, takže si myslím, že tam asi nějaký rozdíl bude…
mas pravdu ale, mel jsem hlinikoveho fula a ted jsem mrzak kdybych mel karbon nic se mi nestalo :D bacha na to hlinik je zlo! :D
Asi ti došlo i samotnýmu, že full a silnička je něco trochu jinýho…
nektere fuly jezdi jako silnice takze je to sporne bych rekl… :)
Nejsou to ty fully, co nikdy nepraskaj? :D
krom zlamane ruky bys mel jeste igelitku trsatek ;-)
no shodl bych se s tebou ze jakef v posledni dobe zespešlovatěl, zkarbonovatel a zdvacetidevitkovatel
i kdyz on ty tuhosti uz resil i predtim celkem extremne kdo si nepomatuje jeho nazory na treka, tuhost hliniku a ze karbon od nich je mekky.. ? :D
na druhou stranu ale musim rict ze koupit si za 40k hlinik je podle me taky nesmysl… ( jezdim na hliniku od meridy na ultegre ;-)
nekdy je zajimave mit prime srovnani ja sem treba zkousel kdyz mam tu meridu tak tu svoji hlinikovou za kterou jsem dal 15k a jejich topmodel myslim ze i stejny rocnik ( tymovy karbon na duře) a rozdil v tech kolech pozna uplne kazdy. a rekl bych ze to sadou nebude ;-) ( namitnes ze to delaji kolo a ja reknu jasne i kola to delaji ale vazne to slo poznat :)
od ghostu jsem zkousel hlinik na ultegre vs. karbon na 105ce tzn hodne podobna cenova relace a rozdil tam poznat je, nereknu ti o kolik je karbonovy ram tužši ani o kolik je pohodlnejsi to nepoznam asi takto, ale proste prijemnejsi mi byl pri jizde karbon
zas kdybych mel plnou prdel penez ( kolo 100k +) a nevedel co s nima koupim na silnici titan ale to jen kvuli zajimavosti a cistote ramu a ± stejnemu pohodli jako u karbonu pry, tuhost by mi nevadila ale ja na tom nechci trhat rekordy, ale jen tak se vozit :)
zaverem, taky teda nevidim v hliniku zadnou vyhodu :)
Jen k tomu prvnímu odstavci, s tím „zdevětadvacítkováním“ a „zkarbonovatěním“ se hádat nebudu, tak to je… S tím Spešlovatěním, tam bych to chtěl snad finálně uvést na pravou míru, o tom tady kolujou trochu mýty, co se týče mě vs. Trek vs. Specialized.
Silnici beru od Giantu a co se bajku týče, tak tam podle mě nikdo nenabízí rozumnějš osazený 29er v týhle cenový kategorii, dokonce i ten Giant tam má to kolo osazený o třídu hůř, jedinej konkurent, kde by stálo za úvahu je Canyon (sice o 10k dražší, ale CMaxy SLR, komplet XTR a hlavně stejně jako Spešl chytrej systém pružení) a z těchhle dvou je pro mě Spešl samozřejmě výrazně lepší volba. Rozhodně to není tak, že bych ho jezdil jen kvůli sponzoringu, už na začátku sezóny (když jsem dal sbohem Treku, protože mimo jiné mi jejich karbony moc nevyhovujou a dost v okolí jich prasklo) jsem vybíral tým, kde bych moh jezdit na Cannondalu a i tady jsem šel v první řadě po F29, jenže tam jsme při podobný sestavě v MOC o 20 tisíc výš, ještě s hliníkovou Lefty, která mi navíc nesedla chodem, takový Cannondale srdcař fakt nejsem :). Dokonce i toho Treka mi nabídli za lepších podmínek, než přímo Trek (tolik k tomu, že bych měl nadávat na Trek, protože už mě „nesponzorujou“, ne nadávám na něj, protože mi jejich karbec rámy přijdou v nejlepším průměrný za astronomický ceny, naopak hliník umí výbornej a cena ještě rozumná). A 26" Flash pořád považuju za nejlepší rám, na kterým jsem kdy seděl, takže si jako nějaký „S No.1“ fanatik fakt nepřijdu, prostě jen dělaj dobrý kola…
Sorry za offtopic, vysvětlit jsem to musel :).
Tak vždy to je jasný, hliník rozhodně nemá žádnou výhodu co se vlastností týče. Má jednu hodně podstatnou výhodu a to je cena. A rozdíl v nějakým „pohodlí“ což je vlastně pojem o kterým je dost spekulativní se bavit je naprosto minimální.
Někdo tady řekl, že na silničce člověk jezdí po hladkým asfaltu a to je přesně to, osobně můžu říct, že ze silnice byť hliníkový jsem daleko míň vyklepanej než z jízdy na ht v terénu.
Prostě ten rozdíl není takovej jako jakef dělá. V profi pelotonu, kde hrají roli vteřiny bude mít pravděpodobně karbon navrch, proto ho taky všichni vozej, ale pro hobby ježdění nebo amatérksý závodění mi příjde rozdíl oprabdu zanedbatelnej a klidně bych šel třeba do nějaký pěkný kvalitní oceli, pokud bych do toho chtěl dát prachy.
Hmmm, Majkee, tohle je pěkně vyzrálej názor, 100% souhlas!
A vrátil by ses zpátky na hliník? Zrovna u Treku bys dost možná získal i lepší tuhost do záběru :).
Je to jen otázka peněz.
Když to tak dám dohromady, kolik pohodlí přidá/ubere sedlovka, sedlo, kola, karbon řídítka, karbon sloupek vidlice, omotávka, pak na rám už moc nezbývá. Další obrovskej kus rozdílu je v pláštích, třeba Pro3Race a Lithion je úplně něco jiného, ale bohužel do záběru taky.
Přesně jak psal Majkee, není to o materiálu, ale o tom, jak se ten rám celkově navrhne, můžeš udělat pohodlnej Alu rám a kostitřas karbon nebo titan, je to z 95% o tom, jak ho navrhneš. Tohle je třeba případ jednoho bývalýho závoďáka co nyní pracuje pro dovozce GT a Cannondale, loni si namašlil C Synapse, když jsem se ptal, proč narval lehký a luxusní věci na „turistickej“ rám a nevzal SuperSix, tak mi řekl, že na trénování a nezávodní ježdění je SuperSix zbytečně tvrdej…
No a jsme u toho, nevzal CAAD, vzal Synapse… O penězích to je určitě, kdyby se řešilo kolo za 30, tak už je karbon otázka, jestli by se našlo rozumný řešení. Za 40 už je podle mě hliník nesmysl, pokud jde po co nejlepším kole, tak karbon, pokud stylovku, tak titan…
Osobně jsem jezdil hliníkovou silnici akorát párkrát Scotta a pohodlný kolo to teda nebylo.
ahoj.stavim vse,i silnicky na zakazku.staci si rict a neni problem
No a co? :)
Klid maajkee,nikdo ti teritorium nepřeznačkovává :)
Napiš Hnojovi (bikez.cz)… ;-)
Hnoj si se mnou užije až ho budu prudit skrz nový kola.Chci aby byl čerstvý :D
Poď do mě, až do úterka odpovídám z blízkého východu :-D
Jak moc blízského?
Tel Aviv.
Slušná dovolená :D
To není dovolená, ale výcvik…;)
Některý zdejší sporty mě baví víc než dost :-P
Hod granátem? Nebo sprint přes minové pole? :)
Zatím jsem zkusil offroading a MX, zítra je BBQ a střelba automatem.
Tak aby se to pohlo dál.Co teda?Mám teda raši vzít solidní pohodlný rám s horším osazením?
Jestli se rozhoduješ mezi tím Canyonem a Focusem, co jsi dával odkaz, tak já bych určitě šel do toho Canyonu, protože s tím vybavením co na něm je, to pojede citelně líp.
Ale hlavně si někde vyzkoušej, zda ti líp sedí Campa nebo Shimano – mě třeba ergonomie řazení u Campy moc nevyhovuje.