Štěrkolet, gravel nebo cx či adventure pro 195cm/95kg do 40000

43 nepřečtených
  • Martinho

    Ahoj, pročetl jsem vsemozna fóra, nacetl teorii a vybírám.. Bohužel jen teoreticky, na prodejnách jsem poslední týdny již nenarazil na kolo v me velikosti, abych vyzkoušel a otestoval.

    Na silniční kolo typu gravel nebo cx či adventure alias štěrkolet chci přejít z full mtb. Na horské není čas ani trasy, teren.. Jezdím nyní 90%+ asfalt, středně dlouhé cesty občas kořenné zpevnenymi cestami (lesem), zkratkami po štěrku, poli, atd. Výlety s rodinou, cesty do práce, nezavodni vyjížďky do 100 km..

    Na cistou silnicku se necítím, proto vyhlížím kolo s pohodlnějším posedem, možností obout až 35 pláště (i víc?), rozumnou výbavou.. Pro moje fyzické parametry a potřeby: alu rám, pevné osy, hydraulicke brzdy, 2×10/11,

    Uvažuji i o kole z druhé ruky, nemusí být nutně nové.

    Dá se mi poradit, na co se zaměřit a třeba komentovat i konkrétní příklad níže?

    Konkrétně me zaujal např i Decathlon (ty vesměs pochvalne recenze na webu si píšou sami? :-) a endurance ram viz

    https://www.decathlon.cz/…8390785.html

    0 0
    • embi  

      https://www.bike-discount.de/…yblue-896314

      Canyon Grail AL 7.0 SL

      Gravely jsou ted hrozne cenove nadstreleny. Marze jak ebiky pomalu…

      0 0
    • Vilém  

      To uz tu dlouho nebylo.

      0 0
      • Martin  

        O gravelu jsem v životě neslyšel, píše se o tom někde? Co to je? Nějaká horká novinka?

        0 0
    • milan.v  

      Tak se tu nejprve začti a těch pochvalných recenzí budeš mít více… ;o)

      Každopádně s takovým rozpočtem můžeš jít i o něco výš.

      0 0
      • Martinho  

        Píše se o nich vesměs pozitivne, ale jsou tu vlákna, kde jsou někteří diskuteri nařčení, ze dělají reklamu, atd.

        Tohle kolo konkrétně vytáhli ze skladu a doprodavaji zaprasene za 25 tisíc z původních 35. Což v dané výbavě jeví jako super poměr cena výkon.

        0 0
    • Velomiwookie  

      Resil jsem obdobny problem, mam 2m a poridil jsem Meridu silex 600 a spokojenost. Dohodnout se s rozumnymy prodejci na cene do 40tis nebude problem.

      Decathlon ramy jsou na 195 imo maly…

      0 0
    • Martinho  

      Máte pravdu, přemýšlel jsem, zda nové téma nenazvat „gravel po stopadesateosme“. Měl jsem vůbec obavy nějaké nové vlákno zakládat. Popsáno a řečeno bylo vše, ale..

      Ja cilil zejména tam, že jako velké chlap nevidím jinou možnost, než de facto vybrat z papíru. Na prodejnách kola ve velikosti 60+ či XL běžně nejsou, Test Fest takto velka kola pokrývá jen minoritne.

      A já bych chtěl vybrat dobře, jen vlastně nevím, čeho se chytnout, nemám ani představu, jaká geometrie mi ideálně sedí. Čistou silnici asi ne, ale endurance rám už ano? Nebo se dívat jen na gravel? I proto ten dotaz na BTwin, vyhlizel jsem ale i Specialized Sequioia či Diverge, Trek Checkpoint, Scott Adict, RB RX, Cannondale, Marin, Canyon, atd. atd. jen vše na papíře.

      Odpověď asi neexistuje, resp. zkrátka někde někdy zkoušet a zkoušet. :-)

      0 0
      • Velomiwookie  

        Jestli Ti to pomuze, jezdil jsem vzdycky MTB, ale chtel jsem neco jineho tak jsem koupil ten gravel od meridy jako univerzal s tim ze mtb prodam. Po 3mesicich jsem nakonec prodal ten gravel a kupuju cistokrevnou silnici. Ne ze by tomu kolu neco bylo, bylo to pohodlne a podstatne rychlejsi nez mtb, ale chytlo me to a zustaval jsem s nim stejne vyhradne na silnici. Ve vysledku si nechavam MTB a silnici a spokojenost.

        Meridu jsem vybiral taky z papiru, jako jediny to melo pouzitelnej reach a stack na 2m cloveka, stacilo jen vymenit sedlovku za delsi s offsetem dozadu a pak to bylo super.. jeste pak canyon ale bylo v te dobe beznadejne vyprodane..

        0 0
        • Martinho  

          Díky za komentáře. Takže vybraný kus viz https://www.bike-forum.cz/…-okolo-40tis je už poslany o dům dál? :-)

          Tip na Meridu je good, ta mi zatím nějak unikala.

          Ta Tvoje evoluce je zajímavá, podvědomě cítím, že to budu mít podobně. A tak si jen utrepat, jestli gravelovou fázi nepreskocit a nejit do kola, které bude bližší silnicce, resp. bude to silnice. :-)

          Mam na víkend zamluvene xl toho btwinu výše, tak konečně něco otestuju v praxi a zjistím, o čem tady píšu.

          0 0
          • Velomiwookie  

            Asi to chce zkusit, kdyby moji vsichni kamosi nezacli jezdit silnici tak by mi ten gravel delal radost doted :) kazdopadne jsem ho koupil za dobrej peniz takze pri prodeji sem tratil jen asi 3–4tis coz za to stalo :)

            0 0
            • Martinho  

              Půjčil jsem ten BTWIN AF GF 520 v největší velikosti. IMHO jde o vymazlene kolo a de facto mě nutí přemýšlet o silnici. Protože na 90% ježdění po silnici je cokoliv jiného než road bike prostě kompromis. Ale nemám s cim srovnat, na silnicce tohoto typu jsem seděl po 25 letech:-), ale ta dynamika, lehkost a pocit z jízdy si myslím prostě nejde srovnávat s gravelem na 35+ gumach. Ten dovolí komfortnější projet všechno ostatní, kde se mi kosti třásly.

              To kolo za 25 tisíc je asi super kup? Jen kdybych na tom nevypadal jak na dětském kole. Pocitově mi ale ta velikost nevadí, spíše naopak, mám pocit uzasne ovladatelnosti, pohyblivosti, atd. I kdyz sedlovku potřebuji fest vytazenou a atd. Ten rám má endurance geometrii, jak píšou :) musím si to porovnat s jinými koly.

              0 0
              • Fazzy  

                S tvojí výškou budou všechny kola vypadat jako dětský. V případě tohodle dekáče to umocňuje brutální sloping a tudíž nutnost brutálního vytažení sedlovky. Pokud bys koukal po klasictější geo, bude to na oko lepší.

                Co se týká dynamiky, endurance/CX/gravel na slicku do 35mm není proti čistý silnici tak dramatickej rozdíl. Pokud nehodláš závodit nebo podnikat společný jezdění s echt silničářema na žiletkách, tak přínos komfortu a univerzálnosti oceníš mnohem víc než bys litoval drobnýho úbytku dynamiky.

                0 0
                • Johny.Merida  

                  Nepřijde mi ta sedlovka nejak extra vytažená.

                  0 0
                  • Fazzy  

                    Na mobilu mi to přišlo horší, ale máš pravdu, tohle ještě jde.

                    0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Martinho  

                  Je to tak. Moje drahá polovička mi opakovaně říká, že jsem na to velky. Je ovlivněna stávajícím mtb, spešl stump jumper, které ji přijde ok, v dané velikosti adekvátní na velkého chlapa. :-)

                  Dal jsem dnes další kilometry a fakt tu malost btwin kola nemám jako problém – seskladam se na něj, nic mě nebolí, netaha, i casto bolavá záda jsou ok. Ale rozumím, ze radite zkusit ram větší. Nejen pro lepší vizuální dojem. :-)

                  0 0
                • Martinho  

                  Diky za komentář o dynamice a z pohledu amatéra celkově malý rozdíl gravel u proti silnici. mám najeto na test kole 100 km a prověřil jsem celé spektrum převodů a všechny druhy povrchu. Ono těch super rovných asfaltek, kde je silnicka jako ryba ve vodě, je zoufale málo. Určitě si dovedu představit, ze _přínos komfortu a univerzálnost ocením mnohem víc než bych litoval drobnýho úbytku dynamiky_.

                  0 0
              • Tom-T45  

                Dovolím si taky přidat pár postřehů. Tohle kolo mám doma, kupoval jsem ho před dvěma měsíci ve výprodeji za 20 tis. S výbavou a funkčností naprostá spokojenost, jen tak kola se mi zdají trošku ošizená, protože ráfky mají plochy pro klasické ráfkové brzdy a jen jsou přestříkané na černo a polepené nálepkami – ale co by za ty prachy člověk chtěl.

                Mám 190 cm a kolo ve velikost XL je mi pocitově trochu kratší. Dá se na tom samozřejmě v pohodě jezdit, uvažoval jsem o delším představci, ale nakonec jsem si objednal z B-D nový karbonový rám, který má správné parametry a na který chci kolo přeskládat.

                Ty máš o 5 cm víc, takže se obávám, že ti kolo bude opravdu malé. Pokud se ho rozhodneš koupit, tak už bych raději do budoucna počítal s investicí do delšího rámu.

                Kolo nemá žádnou přípravu pro montáž blatníků. V létě když to samozřejmě nevadí, ale pokud bys chtěl kolo používat celoročně, tak jsou závity na blatníky skvělá věc.

                Momentálně na ní mám obuté pláště s šířkou 31 mm a místa v rámu i vidlici je dost, takže odhadem hladké 34 – 35 by se ještě vlezly.

                0 0
                • Martinho  

                  Kromě všech zmíněných zajímavých podnětů mě tam zaujala cena, za kterou jsi kupoval. :-))) u mého testovaného je 25999.

                  Sedím na takovém typu kola po více jak 20 letech, ale to bych řekl, že vlastně nejde vůbec srovnávat – ale jak jsem psal výše, pocitově se na tom cítím dobře. Určitě budu dál zkoušet, kup btwinu teď asi nevidím…

                  Ta nepripravenost na blatníky atd mi vadí, ale jinak komponenty ladí a valí parádně.

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Bacha na to, já si silničku pořídil před dvěma lety a i když velikostně mi měla být akorát, tak se mi zdála strašně dlouhá a dával jsem si tam o 2 cm kratší představec (100 místo 120 mm). Jak jsem se s ní trochu sžil, tak jsem najednou cítil, že bych řídítka potřeboval o kousek dál a po cca 2 měsících jsem tam vracel původní 120 mm představec. Takže pokud je to pro Tebe úplně nová věc, tak bych třeba s velikostí představce nešel nadoraz ale nechal bych si tam rezervu na případné prodloužení.

                    0 0
              • Pikaču  

                Kolil meris? Me to prijde male.

                0 0
                • Martinho  

                  Mám 194, on už V0jtisek psal, ze Decathlon má rámy malé, krátké. Jak píšu výše, já se na tom cítím ok, ale jsem rozhodnutý otestovat lehce jinou geo a větší rámy.

                  0 0
                  • Velomiwookie  

                    Vzhledem k budgetu bych sel do canyon endurace cf 7 a budes podle me spoko :)

                    0 0
                    • Martinho  

                      „S pohodlným závodním kolem Endurace CF 7.0 dostanete spoustu výkonu aniž byste překročili váš rozpočet.“

                      :-)

                      0 0
                      • roupik  

                        Mám 195cm a jezdím Canyon Endurace cf sl 8 disc ve velikosti XL a sedí dobře, mám ale kratší trup, pozor ale u Canyonu na velikosti, různý modely mají samozřejmě různé rozměry ale i třeba stejný model s rafkovymi brzdami se liší od kotoucoveho

                        0 0
                        • Velomiwookie  

                          Jj xl u endurace s kotoucem = 2×l s rafkem

                          0 0
                          • Pikaču  

                            Reakce na Martinha:

                            Mam 195cm a mam endurace 2XL. XL by taky stacil ale mel by vetsi drop nez jsem tehdy chtěl.

                            Decathlon kola jsou pro nas bohuzel malý? Ale to uz jsi asi pochopil.

                            0 0
                            • TK75  

                              Já být obr tak jedině Whyte Friston nebo Gisburn

                              0 0
                              • makimaki  

                                Bohužel to by si s velikostí rámu moc nepomohl, leda máš pod pojmem obr velikost 190cm.

                                0 0
    • makimaki  

      Pro tvoji výšku je celkem problém sehnat odpovídající rám – kdyby se něco pohlo u RB doporučil bych ti RBRX, možná Canyon, Stevens, u Singlebe by ti 40 tis. kč asi nestačilo. Otázkou je zda potřebuleš rám spíše vyšší, což třeba hledám já (výška rozkroku 96cm), pak ti stack popř. výška hlavové trubky vychází mimo standardy. Mám podobnou výšku i hmotnost 197/100 a jezdím na Stevensu 2×10 (46/36–11–34) s ráfkovými brzdami, pláště 35mm, alu rám a žiju, v tom nevidím problém, jsem nenáročný. V obchodech nic nenajdeš a u zastoupení třeba Stevensu budou mít tak max. jednu 58, 62 jsem tam neviděl za poslední roky žádnou. Osobně asi zvolím na jaře Canyon, pokud se pochlapí v Jezdkovicích, tak bodou č.2

      0 0
      • Velomiwookie  

        Nejvetsi canyon ultimate/endurace je na 2m/98 rozkrok v pohode. Jen v ty velikosti prestali vyrabet endurace s rafkoejma brzdama, tam je to cislovani posunuty

        0 0
      • roupik  

        Psal jsem do RB jak je to s dostupností RX a odpověděli že 4 týdny, ale ptal jsem se na ramovou sadu ne na komplet kolo

        0 0
    • well  

      http://b2c.vavrys.cz/(F(XwaqyYMzBdgyq­R_uTDuoiLanuJ­hKN3×lHxlqERE5PUs­lgwb0fXvcC1FCHZ8A4tzDGmH­0led7DnoXwWfqO23I88Hv­uTBMUxezfWyQ3WG8uJ2ek­PGNjT5AxDoTNzVHw7u­uUtt_wyqYXWyS­wHDRM1))/Produk­t/17454/terra-m30---d/2040?y=0

      Orbea Terra ve velikosti XL je to fakt velký kolo.

      0 0
      • makimaki  

        Stack je u Orbea M30 … 625mm, u Canyona 644mm, u iluzorního RBRX 649mm, Triban 633mm – pro mě je tento rozměr ten asi nejdůležitější, takže i když Orbea vypadá mega velká, ale je pořád o něco menší než ostatní.

        0 0
    • well  

      Takhle vypadá Orbea v XL. Já mám 186cm a jezdím M-ko.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • roupik  

        To je fakt XL?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.