Našel zajímavý odkaz http://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/
Tenhle zakryty bazmek mi pošle SMS kde se nachází ukradeny bíke.
Co si o tom myslíte bude to fungovat nebo je to na nic,na kolo za 100 tisíc bych to koupil.
Našel zajímavý odkaz http://www.integratedtrackers.com/GPSTrack/
Tenhle zakryty bazmek mi pošle SMS kde se nachází ukradeny bíke.
Co si o tom myslíte bude to fungovat nebo je to na nic,na kolo za 100 tisíc bych to koupil.
Zajímavé to je, ale když o tom zloděj bude vědět, jednoduše to zničí a máš kolo fuč i s touhle drahou fičurou :)
zlodej o tom vedet nebude, protoze to neni videt a je se s tim nikde chlubit nebudu to je jasne.
cena je 2500,– takze to neni takova darda v pomeru k cene kola.
jde mi hlavne o funkcnost jestli to muze mit nejake mouchy.
No ono je to spíš o tom, že kolo za 100k asi těžko bude krást nějaký obyčejný zloděj, už proto, že by ho rychle našli a pro něj je to kolo neprodejné v podstatě, takže taková kola bude krást profík a ten už si s tím v pohodě poradí :)
Ještě je otázkou, jak dlouho tomu vydrží baterky…
Pišou v manualu že 3 měsíce.
Jaký je koeficient nadsázky prodejců? 10? (3*30)/10=9 dnů :-)
Podle tvojí logiky by pak nemělo smyl to kolo ani zamykat zámkem, nebo uskladňovat v uzamčené místnosti. Když profík si s čímkoliv hravě poradí, tak proč to kolo za 100k nenechat rovnou na ulici opřený o zábradlí.
Částečně s tebou souhlasím. Když si tě někdo vyhlídne tak ti to kolo ukradne a nic s tím nenaděláš. Ale proč to těm hajzlům usnadňovat? Jednak se jedná o zkryté zabezpečení kterého si nemusí ani profík hned všimnout a za druhé je taky možnost, že ti kolo ukradne náhodný amatér (extra při skladováni kola ve sklepě paneláku). Pak se cokoliv co může kolo najít zatraceně hodí.
Jak píšeš, proč to těm hajzlům usnadňovat…tak přece nikde nenechám kolo tak aby mi ho mohl někdo sebrat, to je přece nejlevnější řešení :)
A jak to uděláš?
Nebudu nechávat kolo bez dohledu :) řešení popsané v článku není evidentně vhodné pro dlouhodobé používání ve sklepě, v bytě atd, ale pouze pro chvíle kde chci nechat kolo zamčené třeba před hospodou a tam ho přece nechávat nemusím že jo :) Ale pokud chce jít někdo „štěstí“ naproti :)
A jak to uděláš? I když ho máš doma tak zámek je pro zloděje otázkou okamžiku, takže můžeš mít kolo v bytě dojdeš si na oběd a bude v řiti.
Říkám, že tuhle situaci to udělátko neřeší, protože v baráku nemáš signál GPS, tím pádem pokud necháš udělátko zapnuté, tak ho máš za chvíli bez šťávy. Jak jsem psal, k tomuto je to nevhodné. No to to k čemu je to vhodné jsem taky napsal a k tomu, že bych kolo nikde jen tak bez dozoru nenechal :)
Ty: tak přece nikde nenechám kolo tak aby mi ho mohl někdo sebrat, to je přece nejlevnější řešení :)
A já se ptám: jak to uděláš?
Tak jak píšu, nenechám ho bez dohledu, čemu na tom nerozumíš :D
Doma dohlizi kdo?
A to s kolem spíš? To nejdeš nikam do hospody(kolo necháš doma), atd
Už ve dvou příspěvcích jsem psal, že situaci v bytě, sklepě kolárce to neřeší a o té se vůbec nebavím. To by si normální člověk s logickým uvažováním mohl buď vyčíst z příspěvku, nebo domyslet…sakra…hlavně že je to tu samý chytrák :D
Takže pro méně chápavé znovu. Doma, k v kolárně, garáži, sklepě (víc mě nenapadá) tuhle situaci dané zařízení neřeší z výše popsaných důvodů. Tím pádem, můj příspěvek o hlídání kola se vztahuje na situace kde je toto zařízení k něčemu a ve většině těchto situací není důvod pouštět kolo z očí… Jinak už nevím jak to napsat, asi nakreslím schéma..:D
Ja si právě myslím, že řeší. V manuálu píšou, že to zapneš a 3 měsíce to jede. Pokud to sepne alarm tak začne hledat GPS a posílat SMS a to samozřejmě pak už půjde dolů ta baterie a můsíš jít rychle to kolo hledat potom to posílá co 6 hodin výpis kde to je a kde se to pohybovalo.
Tak to potom ano, ale i tak nevím jak je alarm citlivý a asi to někde, kde se s kolem občas manipuluje nebude úplně OK.
Ale já se tě neptám ty chytráku jestli řešíš tohle zařízení, ale jak řešíš ohlídání kola! To z příspěvku pochopí každý!
Sklep a pod (s GSM pokrytím) bych řešil asi následovně:
Tahle sestava mi neumožní vyhledávání, ale zabezpečí to, že když se s kolem něco bude dít, tak o tom budeš vědět.
Běžný feťák si specialní nářadí na masivní řetězy asi nebere, půjde o dům dál (profík sebere všechno)
Přesně můj názor a i tak to mám pojištěné a stejně mě jímá strach:)
Podle mě ideální zabezpečení: překonat dveře, mříž, další dveře a pak zloděj zjistí, že kolo je přiděláno do panelu za pomocí ocelového oka (udajně udrží cca 80 tun v trhu, přilepeno profi lepidlem na železo aby nešlo odšroubovat, takže jediná možnost je odbrousit) a brutálního motozámku (podkova z 3,5cm kulatiny).
Heh :-D … Tak tuhle pohádku bych si někdy rád poslechnul.
Jednodušší, levnější a hlavně bezpečnější je nenechávat kolo z dohledu. Tímhle se nějaký pátek řídím a nikdy mi kolo neukradli :)
+1 :) Tak a teď dostaneš čočku jak nemáš být otrokem svého kola :)
Vypadá to zajímavě, o něčem podobným jsem už dlouho přemýšlel. Ja budu mít čas, tak se na to podívám podrobněji.
urcite dobry napad!
Jen ta cena:(
Zajímavý, ale tak drahý kolo zase nemám.
Já bych spíš ocenil tohle na každym náměstí :
Jo jo, jsem rád, že tady vzniklo zase něco kloudnýho. Manželka jezdí párkrát týdne vlakem do Prahy, takže kolo nechává na nádru (plečky) a už jí dvě ukradli. Tohle je fajn.
Co vím, tak by tady měly vyrůst ještě dva tyhle parkovací domy pro kola.
A nevíš i kde by měly vyrůst?
Jedna prý poblíž Grandu (Adalu) a druhá u Futura.
No já nevím mě to přijde jako super nápad. Dám 2500 na to abych ochranil vec za 60000+. Jasny ze na kolo 25000 se to zda jako vyhazovani penez ale myslim ze napad je skvely.
Vetsina biku co tu za neco stoji, je minimalne za 50–60 a nehledime na praci a citovy vztah k te veci. Za me tohle rozhodne zjistim kde se to da u nas zjistit…
PS: Dokud budou kupci, krast nikoho nezastavi nic…
Já bych to klidně dal i na kolo do 10k. Už jen pro ten pocit, že toho mamrda, co mi to kolo ukradl, někdo možná chytne.
Ale o funkčnosti mám jisté pochybnosti.
Je to fajn, ale kdybych na to měl spoléhat, tak by mi asi jeblo…
Už vidím, jak přijíždím s nějakou rezervou před nádraží a přede mnou fronta 3 lidí z toho dvou blondýnek. Z toho mi vychází, že bych stěží stihl další vlak :-). Druhé riziko vidím v tom, že mluví o investici 7 mega a platbě 5Kč/den, z toho jasně plyne, že to musí město dotovat prostřednictvím nějakého eurofondu. V Praze nám to ale stejně nehrozí, páč v centru je s takovou vyfikundací vyštěkají památkáři a mimo centrum o to nebude nikdo stát.
Muze to bejt pod zemi, stejne jako auta.
Za dvojnásobek?
Jenom aby se to zaplatilo to musí obsloužit 1 400 000 kol
Říkal že je cena ZATÍM 5 kč na den. Jde o to, aby si to lidi vyzkoušeli, pak zaplatí klidně 10 – 15 kč.
To nemůžeš vědět. To si podle mne myslíš, že bys byl ochoten to zaplatit při občasném použití. Pokud bys to měl platit denně při dojíždění do práce, myslím, že pro spoustu lidí by to už byla bariéra.
Kdyby to stálo 10 korun denně, tak to jsou 2 stovky za měsíc. Když bych jezdil na kole za 15, 20 tisíc, tak se mi to hooodně vyplatí.
5Kč/den je zaváděcí cena, to bylo řečeno, je jasný, že to je směšná částka za kterou si koupíš dva rohlíky :)
Jde o to tam nalákat lidi, aby si to ošahali, zvykli si, umím si pak představit klidně 10, 15, 20,– Kč za den bez problému.
Část určitě dotuje město, protože je to samozřejmě i v jeho zájmu.
Když to bude dražší, lidi se na to vyserou.
Ale nevím, proč by to mělo být v zájmu města. Myslím, že v zájmu města by mělo být habakuk jiných věcí, než předražené garáže pro kola.
Třeba je předražená jenom ta první stavba. Plány už má, know how taky, takže ostatní by mohlo být levnější. Ale zase úplatky magistrátu to vytáhnou zpět nahoru :-/
Protože město je pro lidi. Město máý být rád když funguje cyklodoprava, když je v centru co nejméně aut.
A jak psal Jamin, byl to první „prototyp“, další stavby by měly být výrazně levnější.
A věř, že je tady spousta lidí pro který za bezpečný uložení kola nebude 10, 15 korun rozhodně moc.
Navíc se lidi nebudou bát jezdit i na dražších kolech, takže jich bude jezdit třeba víc.
Navíc HK bylo vždycky město vstřícne a předurčené k cyklodopravě, takže je zcela logický, že něco takovýho tady vzniklo.
Navíc u nádraží docházelo k nejvíc krádežím a každý den jezdí na nádraží stovky cyklistů.
Město je pro lidi. Potíž je v tom, že skoro každej chce něco jinýho. Někdo chce parkoviště pro kola – OK, jinej ale chce parkoviště pro auta, další opravený chodníky, jinej fungující nemocnici, lidi s dětma chtějí školku, všichni chtějí, aby se nemuseli bát po setmění na ulici atd. V tom světle je masívnější městská investice do podobné záležitosti trochu zbytná. Nemluvě o tom, že mi chybí informace o tom, jak je celá věc pojištěná proti případné krádeži a kdo je za ni odpovědný. Když už by tam měli lidi strkat i dražší kola.
Naštěstí naše město jako jedna z mála funguje tak, že se dělá relativně pro všechny. Stavěj se školky, parkovací domy, nemocnice skoro jako jediná si na sebe vydělá a nemusí jíé nikdo platit dluhy, stejně tak jako mhd.
Stezek pro kola se tady staví hodně a po tmě se tady nikdo chodit nebojí.
Jsem zkrátka rád, že žiju právě v tomle městě a žádný jiný město v čr by mi nic víc nepřineslo.
Opravdu pro všechny?
Např. i pro majitele Lefty?
Kdes byl ???
Tak už jenom postavit kopce a bude to paráda:)
Kopce nekopce. Jde především o běžný život ve městě a ten je tady super.
Na najížýdění km na silničce je to tady taky výborný. A když chce člověk na bajku kopce, tak holt o víkendu šup na vlak, popojet 30 kiláčků a je to :)
Ono kopce nejsou v životě to hlavní ;)
To jo, proto žiju v krásném městě kde kopce jsou kousek:)
ale jsou…
Ani nápad :)
to zni jako pohadka… kde to prosim je?:)
V Pardubicích.
Jo kdyby, v Pardubicích už i to jediný co tam maj (hokej) jde do ****** :)
Ty víš, kolik bude stát další stavba?
Bylo to v místním městským plátku, že samozřejmě náklady na první stavbu jsou samozřejmě o dsot vyšší, dost stálo taky koupit projekt a hodně dloouho tady byli i poradci z asie.
Při zakázce třeba na další 3, 4 další věže by se náklady prý snížily až na polovinu.
Takže bude stačit uskladnit 700tisíc až asi milion kol?
Cena nebude 5Kč na den, to je zaváděcí cena. Hlupáku.
Životnost tý věže by měla být minimálně 20 let.
A je to perpetum mobile blbečku :-))
Nevím co proti tomu máš. Dotují se tady i větší kraviny… Tohle aspoň něco přinese. Ať se dělá co se dělá, vždycky se najde někdo, kdo jen remcá a kritizuje že??? Navrhni lepší nápad, spočítat 7 000 000 / 5 umí spočítat kdejakej pablb…
Já pablp jsem a o to přece jde.
je tam 116 míst, kdyby tam každý den zaparkovalo 116 kol, tak to za dvacet let vydělá 4M. když to bude stát 10 kč, tak se to zaplatí a to za předpokladu, že do toho nevrazíš ani korunu, nebude to mít žádného správce a energii to bude brát z pozitivní nálady v ovzduší HK.
Jednoduchými kupeckými počty si každý spočítá, že jde o prodělečný projekt. Pokud takové financuje město a má k tomu důvod, tak nic proti tomu. Asi bezpečnější než Bezpečnostní stojany, které máme ve Zlíně, jenom několik miliónů prodělečnější.
Ale že to někdo financuje ze svého, jen z dobroty srdce, je totálně k smíchu. Pokud se to dá znovu postavit levněji a lidi do toho budou ochotní dávat tolik peněz, aby si to vydělalo, tak je to super a já tleskám. To ovšem není tento případ.
Pokud je cílem, spolknout nějakou dotaci tak je to děs, ale zase jiná písnička. A já tleskám tomu, kdo to zavedl, jak s tím chytře vyjebal. Pokud se to má dotovat z městského rozpočtu, tak si to taky umím představit, může to být vhodné např. ze strategických důvodů (např. u koupaliště, knihovny, nebo tam kde je málo místa apod. )
Ve světě jsou podobné projekty i pro auta. Např. ve Francii v Nice apod. kde na poměrně malém místě schovají hodně aut.
Ale to, že to sem nějaký Hradečák dovezl z Asie a platí to z vlastních úspor je komedie.
Neřekl jsem že jsi pablb… Taková napodobenina karuselovýho parkoviště je i v Brně, ale moc to tam neznám, takže neumím říct přesně kde.
Je jasný, že za tím bude nějakej záměr. Bere to jako reklamu, jako takovej vzorovej dům. Určitě o to bude zájem, ať už v nadzemní, nebo podzemní podobě. Dotovat parkoviště pro kola je určitě lepší, než dotovat hudební kapely, jak už z EU zaznělo na konci ledna…
Je přeci prima jet místo přeplněným MHDčkem na nádraží na kole a nebát se pak celej den v práci, jestli tam to kolo ještě je.
Přiznám se, že mne trochu fascinuje to hradecké specifikum – na kole dojedou na nádraží do centra a pak jedou vlakem do práce? Kam? Nebo kdo nechává ty stovky kol denně před nádražím?
Do Prahy a do Pardubic, to je jasné ne?
Přesně tak, po dlouhé době inteligentní příspěvek.
Spousta lidí z HK dělá v Pardubicích a spousta lidí z Pardubic tady. Spouta lidí z HK jakožto i z jiných měst jezdí taky pracovat do Prahy, i když dojezdová vzádlenost už je vyšší.
Spousta lidí dojíždí do práce autobusem, vlakem (obě nádraží na jednom fleku) a v hk si nechávají plečky, na kterých pak dojedou do práce po HK.
U nádraží je taky spousta obchodů, na nádraží dělá spoustu lidí, u nádraží je sídlo ČEZu a spousta lidí tam dojíždí na kole. Proto je u nádraží tolik kol.
Hele cítil bych se o trochu líp, kdyby jsi každý můj příspěvek nehodnotil ze svého, jistě širokého, rozhledu.
Já si teď vždycky koušu nehty, a tiše čekám, jestli jsem napsal něco inteligetně nebo hloupě. Jsem kvůli tomu neustále ve stresu.
Ale jestli to bez toho nejde, tak co takhle mi ty příspěvky známkovat? To by byl přínos i pro tebe, ztratil by jsi méně času vypisováním svých slovních hodnocení.
Tohle byla zase blbost.
„…a energii to bude brát z pozitivní nálady v ovzduší HK…“ ty woe, tak to me dostalo:DD
ja bych to ale nevidel jako vylozene byznys, ale jak tu psal uz nekdo nade mnou, mesto by takovyhle projekty melo podporovat, kor kdyz jde o zlepseni podminek pro ziti ve meste…
Ale dokud se budou podporovat ty cmoudici zelezny kramy a kazda socka bude muset do prace 2km dojizdet krapem do „kolbenky“, tak to bude horsi a horsi…
Přesně tak. Přeci město dělá spoustu věcí pro lidi aniž by to přineslo zisk. Zvedá to jako spousta jiných věci určitý kredit města a městu jde o to, aby se v něm lidem ýilo dobře a nestěhovali se jinam.
no, nevim jak u vas, u nas se toho dela spousta pro lidi jen na oko, ve zkutecnosti jde jen a jen o prachy, ktery se daj vycucat z verejnyho sektoru, korupce vsude, hnus… Kazda zakazka predrazena minimalne o 100–300% atd.
Takze tu mame krasnej park uprostred mesta, coz je super, ale na druhou stranu jedna obyc.lavicka stala cca 50tis. a jeden „chrlic“ vody z piskovce cca 500tis.!
Je to všude. U nás zas nová autobusová zastávka (kovová konstrukce, skleněné panely, přiasfaltován „zajížděcí“ kousek pro autobus) – 2 mil Kč. A to se ještě město chlubilo, jak se jim povedlo oproti původnímu rozpočtu ušetřit půl mega…
jj, vsude, jen u nas nejak vic:) dokonce jsem tim uz znamy v CR… viz. kauza ROPu…
Hele tady se dějou právě občas neuvěřitelný věci :)
Například cyklostezka HK – Jaroměř – Kuks, cca 25km.
Rozpočet byl 110 mega.
Výsledná a konečná cena nakonec 50mega. Psali o tom i v novinách, že to je opravdová rarita v naší český kotlině :)
Jo, s tou cenou mi to taky nějak nehraje – návratnost investice asi v nedohlednu.
slušna obluda, za ty prachy by se vyplatil nonstop hlídaný stojan s kamerovým systémem.
Blbost, to by znamenalo 24 hodin nonstop platit hlídače. To máš náklady dejmetomu 2500,– Kč na mzdu za den, včetně pojištění areálu, to máš 3000,– Kč za den, to máš mega za rok a to nepočítám náklady na opolecní areálu, stojany, kameru.
Hlídač by stejně byl na podpoře :-) Ale ani ten tam být nemusí, stačí nějaké klece pod zámkem plus ty kamery.
Můžeš to být třeba součást parkovacího domu.
Prostě tohle mi přijde technicky komplikovaný, zdlouhavý a navíc hnusný, pochybná životnost a náklady na údržbu.
Je první, je to prototyp, jakmile se to vychytá, může to fungovat skvěle. Já myslím, že až čas ukáže.
Nezáviď :)
Beztak zase další nesmyslně utopené prachy z EU.
Nejsou nesmyslně utopené.
takové investice nás mají přiblížit na úroveň vyspělejších států.
A tak zas když EU sype, proč nevyužít. V areálu VŠB se teď z dotací pro změnu staví „Mateřská škola při VŠB-TU“ :D
ušetříš za kondomy ;-)
Ve Zlíně má UTB taky „firemní školku“
ČVUT v Praze má taky školku ;)
Ne.
Zatím do toho investoval sám majitel.
Zajímalo by mne, proč to tak vehementně obhajuješ…
Že nějakej tvůj kámoš přišel na to, jak to oblafnout :-)))
Téměř bezedná studna matroše na prodej :D
No ty vole, JO!
Protože jsem hrdý na to, že to vzniklo právě v našem městě. A vidím to já a mnoho mnoho dalších jako výbornou věc pro cyklisty. Toť vše.
No, přál bych si, aby to fungovalo.
Aby maník, až město stáhne o dotace na pilotní projekt, se na to nevykašlal.
Aby to za týden nebylo posprejované do výšky 4 metrů.
Aby se z toho neztratilo každé cennější kolo.
Atd..
Ty jsi k tomu hrozně negativní.
Chápu, že prosadit to plošně za státní asi nepůjde. Na to je tam málo prostoru pro tunelování, ale nemůžeš popřít, že to je pro určitou ne malou skupinu lidí přínosný.
Teda pokud se na cyklisty koukáš jako Jákl, marná snaha, tě přesvědčit.
Vůbec ne. Dívám se střízlivýma očima. A snažím se o odpovědi na otázky které mne napadají. I když vím, že na BF by byl populárnější přístup „hurá, máme parkoviště na kola, kdo to zaplatí mi je fuk, protože se toho stejně rozkrade jinde víc..“.
Takhle můžeš rýt úplně do všeho co se kdy postavilo/udělalo. A 7 míčů(z kapsy soukromňíka) je pohoda oproti koupališti pro 50lidí za 200 milionů co udělali u nás z kapes daňových poplatníků.
Ano, je klidně možné, že maník má hotovou studii proveditelnosti, udělal si průzkumy veřejnosti, ze kterých dokáže určit finanční rentabilitu atd. To ale v tom článku chybí, proto si myslím, že se na to můžu zeptat, ne? Nebo kolikrát mám zopakovat, že bych si přál, aby to fungovalo?
kdyby to v tom článku bylo, tak většině čtenářů to bude stejně nesrozumitelný.
Navíc pokud využije na postavení dotaci, tak mu bude stačit vykrýt zbývající stavební náklad a spočítat si návratnost z daleko menší částky.
Provoz by se mohl zaplatit i z pětikačky.
Já vidím největší problém v tom, že to někdo úmyslně zničí při pokusu o vykradení. Ať už úspěšném nebo ne. Další otázkou je, kdo a za jakých podmínek to pojistí.
takže tam stejně bude muset být kamera a hlídat to policajti a jsme na začátku :-)
jsou státy kde by to šlo i bez toho, ale bohužel již ubývá :(
ČR to není ani omylem a nikdy nebylo :(
Kdyby někdo do tohoto bazmeku:
http://sport.hyperinzerce.cz/…redni-cechy/
Zamontoval GPS, tak by to bylo geniální
Výše uvedená krabička obsahujje bezdrátový pager, který vás informuje o tom, že se něco s bikem děje. Vyhledat ho však umí pouze do 300 m.
Pak by přišla na řadu lokalizace přes GPS (Nevím, jestli GPS bude fungovat v uzavřené dodávce a následně v garáži)
Obě řešení jsou proti příležitostným lapkům, profizloději kol tohle budou mít už dávno nastudované a podezřelou bižuterii z kola odstraní…
300 metru je málo zvlášť ve městě.
Otázka je výdrž baterie, jak dlouho vydrží na jedno dobití a jak často je třeba nabíjet, pak taky citlivost GPS – piditrackery jsou v městě dost nepřesné, a jakmile s tím někdo zmizí do baráku, je konec. Nápad sice hezký, ale všespasitelné to není…
Mám doma tracker, co je o něco větší, pohotovostní výdrž na baterku tak tři dny, pokud se mu dá trvalé zasílání dat o průběhu trasy, tak tak tři hodinky max. Ten by šel strčit třeba do podsedlové brašničky, cena asi poloviční.
Osobne mi neni moc jasny umisteni anten, kdyz je to ve vodivem krku vidlice, vicko bude asi plastovy.
Tak plastové víčko to fakt spasí…
Takze jestli tomu rozumim, pokud nemam kabonovou vidli a predstavec tak to reseni v tom krku bude mit problemy se signálem a tim to bude i vice zrat baterku?
Prodej většiny těchhle elektronických hlídačů je založeno na kupujících, který postrádá obecné znalosti techniky a fyziky z střední školy. Ta věc bude víc nefungovat než fungovat. Déšť, inverze, mlha , hustá zástavba, uvnitř budovy, stínění kovovým předmětem atd… Sílu GSM signálu a příjem GPS signálu ovlivňují jak stínění metalickým materiálem tak i nemetalické materiály ikdyž míň.
digitální signál má jednu podstatnou nevýhodu , odraz ho znehodnocuje mnohem víc než analog. Baterku to bude žrát furt stejně, protože regulace výkonu u GSM tam nebude a GPS je jen přijímač.
Jinak viděli jste to video z Londýna kde úspěšně sledovali tu ukradenou plečku? Jak velký to zařízení bylo a kde bylo přidělaný?