Brzdové destičky BBB nebo KOOL STOP

42 nepřečtených
  • Lasman

    Zdravím bajkery, právě jsem rozebral na svém kole brzdy ( Hayes nine )a po naježdění 3800km ve předu ještě sezonu vydrží, ale v zadu už je po nich – to byly originály Hayes.

    Teď si nechám rád od vás poradit které by jste mi doporučili.

    Rozhoduji se mezi BBB BBS-45S a Kool-stop D200S.

    Samozřejmě se nebráním ostatním návrhům.

    Bajku zdar

    Anketa: Které brzdové destičky by jsi zvolil?

    8x
    25%
    24x
    75%
    0 0
    • kubad  

      koolstop jsou lepší, ale zase dražší, poměr cena výkon bude pro BBB

      tak si vyber sám :-)

      0 0
    • Ruprt2  

      Jsi jeden z mála, kterému odchází vzadu destičky dřív jak ve předu.

      Možná by jsi měl přehodnotit styl brždění :-)

      0 0
      • Lasman  

        No jo no, přední brzdu používám spíš na intenzivní brždění, ale takové to přibržďování, kterého je zdá se více, tak zadní. Nevím zda to tak má či nemá být ;-) Myslel jsem si to samé, že předek bude na plech, ale docela mě překvapilo, že mi kamarád řekl, že je to naopak, že to má stejně.

        0 0
        • daymaker  

          Mělo by se brzdit oběma najednou, skoro vždy a všude… (např. ve smyku ne, ale to je na dýl) ale při norm. jízdě oběma…

          0 0
          • Vilém  

            Proc?

            0 0
            • Foss!l  

              protože je to mnohem účinnější :)

              0 0
              • Vilém  

                Ja tedy zadni brzdim jen minimalne, prevazne vse jen predkem. Proto me zarazi to „Mělo by se brzdit oběma najednou, skoro vždy a všude“, kdyz k tomu neni duvod.

                0 0
                • daymaker  

                  V autě ti taky nebrzdí jenom jedna. .-) Z fyzikálního hlediska by ti to někdo určitě vysvětlil lépe než já, ale z mého pohledu a zkušenosti při součinném brždění dochází k menšímu opotřebení jednotlivých brzd(jak destiček, tak kotoučů) a učínek je daleko větší. Laicky, ke zbrždění stejné rychlosti musíš jednou brzdou působit po delší dráze delší dobu = větší opotřebení. Samozřejmě nejde srovnávat jednotlivé styly brždění, když na tom někdo „stojí“ celý kopec dolů, to je potom jiná.

                  0 0
                  • Jenda  

                    tak ono jde o to co a jak jezdis, prirovnani s autem moc dobry neni protoze to se ti malokdy dostane do stavu ze pri intenzivnim brzdeni jedes po prednich kolech:-)

                    jinak k Ruprtovi2 – temer vzdy mi odesly zadni desticky driv a nevidim na tom nic divnyho – pokud obcas vjedes i do marastu tak predni kotouc zustava porad relativne cistej zato zadni je permanentne zasranej jak jetel takze zadni desky fakt trpi a jdou rychle do kopru.

                    0 0
                    • Lasman  

                      No to bude můj případ, jezdím kolikrát takovej balast, že není vidět ani přesmyk :-)

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      OK mě ne.

                      A z mých zkušeností a poznatků patřím mezi většinu.

                      Přirovnání k autu je blbost to se srovnávat nedá. když už tak to porovnejme třeba s motorkou.

                      A bordel, který vytvoří brusnou pastu může samozřejmě zcela zásadně změnit situaci.

                      Asi to vyznělo, že jsem po něm vystartoval. Ale nemyslel jsem to zle.

                      0 0
                      • Jenda  

                        on je tam jeste druhy efekt – kdyz je bahno tak preci jenom vic brzdis i zadni brzdou bo kolo jde hned do smyku coz si na predni dovolit nemuzes zatimco zadni porad neco ubrzdi resp. jde si s tim hrat aby to ve smyku moc nebylo

                        ted me napada ze jizda ve smyku je vlastne na desticky nejsetrnejsi:-)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          to, že víc brzdíš zadní v blátě aby ses nevysekal souhlasím, ale ne, že to má nezanedbatelný dopad na obložení. to dělá ten bordel, který vytvoří brusnou pastu.

                          0 0
    • daymaker  
      1. docela dost výdrž (3800km)…
      2. přední mi teda odešla vždycky daleko rychleji než zadní…
      3. teď jsem si do zadní magury koupil Kool stop, zatím jsem tam měl vždy

      orig. Magura, tak uvidím…

      0 0
      • Rychlej turista  

        3 800 km je dost výdrž? To ale jezdíš v nějakém extra bordelu, ne? Běžně desky vydrží kolik? A u kotoučů je to v výdrží jak? Jinak mi zadní špalky odcházejí taky rychleji a to i přesto, že vždy brzdím oběma najednou.

        0 0
        • daymaker  

          No divím se, protože mě tak dlouho nevydrží(kolik přesně nevím, mám to někde doma napsané). Pravda, že se s tím moc nemažu(bahno, občas sníh, asi jako každý tady) Asi bude hrát roli kde jezdíš(hory, nížína, jaké jezdíš sjezdy, jak brzdíš, kolik vážíš a spousta dalších faktorů).

          Ad Jenda výše : to s tím bordelem na zadním kole by mohl být rozumný důvod…

          0 0
          • Rychlej turista  

            Já jen, že jsem v šoku, když se ani ne 4 000 km považují za velkou výdrž. Zatím jsem jezdil jen véčka a tam jsem výdrž nějak neřešil, jak u špalků, tak u ráfků. Takže to abych si hned koupil všechno náhrádní, abych nezůstal bez brzd, co?

            0 0
            • Jenda  

              neboj s tema plastema co vozis ti vydrzej dlouho :-) tam stejne muzes jenom pribrzdovat jinak ti to pujde do smyku:-)

              s tou vydrzi strasne zalezi jestli jezdis dlouhy sjezdy a jestli jezdis v marastu – v bordelu neni problem dodelat desky za 60 km kdy spalky na veckach jsou relativne v pohode (ale zase kotoucovky do ty doby brzdi coz se o veckach moc rict neda:-)

              jinak me cca 1500–2000 km

              0 0
              • Rychlej turista  

                S těmahle brzdama v bahně jezdit nebudu, tak to snad chvíli vydrží. V mega bordelu pojedu na plečce s véčkama, kdy jsem na jedné takové 24 hodinovce přední ojel o třetinu a zadní o třetiny dvě, jinak bez sebemenšího problému.

                0 0
                • daymaker  

                  Jak píše Jenda… Jinak samozřejmě jsem to výše taky myslel tak, že mi přijde ergonomičtější brzdit oběma najednou a zadní sjet rychleji než přední se mi ještě nepodařilo… .-) Nic ve zlém…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Bude to asi tím, že brzdy jen lechtám a nejezdím smykem. To se pak zadní kolo točí pořád a brousí :-)

                    0 0
                • Ruprt2  

                  Kdysi jsem četl, že kdosi na zmarasované 24hodinovce dojel na čtvrtých destičkách :-)

                  0 0
        • nobody  

          já mám na deskách Fastop najeto 4tis a ještě dost najedou

          0 0
          • Rychlej turista  

            Trošku jsi mě uklidni. A co kotouče, tam je ta výdrž asi železo od železa, že jo? Ale tak běžně v suchu asi kolik, protože vůbec nemám tušení.

            0 0
            • Jenda  

              zalezi jakej jses perfekcionista ale tak 20kkm myslim ze by nemel byt problem a pokud kupujes normalni kotouce tak pri jejich cene to nema ani smysl resit

              0 0
            • nobody  

              kotouče střídám častěji než desky,ale to kvůli kombinaci různých velikostí

              0 0
            • Stanley_vy  

              Včera jsem ze zajímavosti vytáhl desky a po 1500 km jsou jako nové (originál Sh. XT), takže si myslím, že s tou životností to nebude tak horké. A to celou dobu, co je jezdím, mám kolem 95kg a dostaly docela zabrat třeba v Jeseníkách.

              0 0
              • jIrI___  

                Ty mi vydržely kolem 2000 km. Ale je pravda, že jsem je definitivně odrovnal na jednom deštivém a bahnitém závodě.

                0 0
                • Stanley_vy  

                  Já počítám tak s 3000 km. A třeba na červených kolstopech na véčkách mám zatím 3900km a myslím, že ještě něco vydrží. :)

                  0 0
    • Hejdik  

      Jezdil jsem K-S a nadměrná spokojenost,na tech gumám po sezoně nebylo skoro poznat opotřebení,přitom výkon byl úžasnej i za mokra.

      0 0
    • Jenda  

      z tohoto vyberu KS, jinak vpredu vozim vetsinou koolstop a vzadu Goldfren – do dlouhejch sjezdu mi prijde goldfren jednoznacne lepsi akorat o neco vic zere kotouc nez koolstop. BBB me nejak nenadchly – u brzd si radsi priplatim trochu za kvalitu

      0 0
      • jIrI___  

        To by mohla být ideální kombinace. Až sjedu origoš desky, tak takhle to zkombinuju. Goldfreny jsem měl na XT na předku i zadku a přišlo mi, že čím víc jsou nahřáté, tím líp brzdí. Do zadu dobrá vlastnost, na předek už horší (aspoň při mojem stylu brzdění).

        0 0
        • Jenda  

          me hlavne vyhovuje ze zadni sjizdim normalne rychleji a takhle mi predni koolstop a zadni goldfren vydrzi cca stejne dlouho. Jinak goldfren skutecne zahratej brzdi lip (preci jenom je to klasickej sintr) a halvne fakt dobre brzdi ve srackach

          0 0
          • obda  

            Zato studenej moc nebrzdi, a vrze. Holt klasicky sintr ;)

            0 0
    • Zerocool  

      ty kool stopy vozíme dvě sezóny, nejsou špatné, ale zdá se mi, že se rychle sjíždí, hlavně v bordelu, nejvíc mě překvapily origo xtr desky, ty goldfreny jsem taky vozil myslím ty metalické, nedaly se zničit, ale trochu pískaly…

      0 0
      • Jenda  

        goldfreny jsou podle me nejlepsi varianta do bordelu a prijde mi ze i za mokra brzdi lip nez za sucha

        0 0
    • bukajcze  

      Prosím o radu… po 300 km se mi nedaří zajet přední brzdu(180kotouč), a to s ní převáždě brzdím… zadní(160) jen občas přibržďuju a když je srovnám, tak přední jakoby nebrzdila a než s ní zastavím, tak to trvá věčnost. Desky jsou stejný a nikdy jsem ten kotouč nikdy nezamastil. Nevíte, jak to trošku zefektivnit? (brzdy hayes stroker ryde)

      0 0
      • kubad  

        asi bordel na deskách a kotouči – odmastit, lehce jemným smirkem vzít desky.

        0 0
      • Hejdik  

        Třeba jsi to zamastil ani nevíš jak.-)

        Co zkusit trošku přebrusnout destičky?

        Nebo bych je zkusil trošku více zahřát(ale neuvařit)

        0 0
    • Veet  

      souhlasim, má se brzdit oběma :) dokonce to mám napsáno i v manuálu od kola. Stejnak brzdím jen přední

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.