• johny9

    Mám na kole střed BB30 a můžu říct, že už mi to celkem ser…

    Ják jste s tímto středem spokojeni vy?

    Témeř po každém závodě nebo ostřejší vyjíždce v nečasu, mi tam začne loupat a dělat pazvuky. Už mi to dvakrát rozebírali a mazali.

    Jak to řešíte vy? Jaké náředí je na to potřeba? Že bych si to opravoval sám. Mám kliky FSA.

    Nebo mám dát jinou zn. středu?

    0 0
    • kubad  

      BB30 nema zadny stred jen loziska :-)

      Pravdepodobne bude problem v mechanikovy. Ja s BB30 od roku 2001 relativně bez problemu.

      0 0
      • Honza321  

        není to problém mechanika už to konečně poberte do hlavy :-D

        znám několik lidí co má Supa s BB30 a FSA kliky Afterburner nebo V-drive a po vyjížďce v blátě nebo písku se kliky musí rozdělat a vyčistit, jinak to dělá různé zvuky a brousí to hliníkové vymezovací podložky.

        ještě to chce překontrolovat zda jsou ložiska pevně nalisovaná v rámu a ne vyndávací rukou.

        0 0
        • roud  

          je to problém supu že by špatně udělané ? ? ?

          0 0
        • kubad  

          No a to je presne jeden z priblemu za ktere muze mechanik :-(

          0 0
          • Honza321  

            za co může mechanik ? pokud je ložisko volné v rámu, za to nemůže mechanik ale výrobce Supů už jsem to viděl u známého a proto říkám že se to může projevit. Pokud jsou ložiska v rámu ok, kliky namontuješ pořád stejně a tam mechanik nemá co ****** :-) A většinou si na temto problém stěžují lidi co jezdí amatérsky maratony nebo český či slovenský pohár xc.

            0 0
            • roud  

              U supů je to už docela profláklá věc že se jim rámy s BB30 nepoveldy a že jejich carbony poměrně často praskaj tak nevím co se všichni furt divěj jinak pokud je neschopnej mechanik dokáže BB30 dělat pěknou paseku… u cannondalu se ten systém používá už x let naprosto bez problémů :O)

              0 0
              • kejmi  

                Slyšel jsi mýho CD jak lupe?:) ale u mě to je spíš prasečinou v podobě mufny na BSA :-D

                0 0
                • Pavel.ct  

                  Z nouze jsem byl nucet provést stejnou úpravu středu mufnou, bohužel zvuky neskutečný. Máš ověřeno, že je to právě tou mufnou? Po montáži to bylo v pohodě, ale později už se začalo ozejvat lupání. Začali jsme hledat všude jinde, ale i ten střed jsme několikrát rozebrali, vyčistili, namazali, složili a zatím žádná změna k lepšímu. Chci na zkoušku vrátit zpět starý BB30 a jestli ty pazvuky přestanou, tak budu muset sehnat nový kliky BB30 a ty fungl nový s osou GXP prodat…

                  0 0
            • kubad  

              Pokud neni mechanik ***** pouzije na Loziska tmel Loctite kterym se da vymezit az 0,2mm vule a je po problemu. Pokud je ko… Tak vysledek je v tvem popisu.

              BB30 je jednoduchy a funkcni system ale je potreba udelat vse jak se ma Tj. Loziska a vymezeni sirky pak je vse v klidu.

              0 0
              • Metall  

                neřekl bych, že je to tolik o Loctite , BB-30 nemá vyřešený absolutně žádný těsnění u hliníkových podložek – takže voda prach se snadno dostane mezi plochy a dovnitř to pak způsobuje ono lupání a pod … ložiska nejsou určeny k tomu aby se lepily o to větší pakárna při demontáži :-( prostě se jim to nepovedlo …

                0 0
                • kubad  

                  Viz kus niz myslim ze s BB30 mam dost skusennosti.

                  U Cannondale je to tesnene dalsi alu podlozkou s gumovym krouzkem nic moc extra bordel tam neleze a dostatecna vrstva vazeliny zevnitr taky dost pomuze.

                  0 0
                  • Honza321  

                    ***** kucí…bavíme se o Supu s BB30 a klikama FSA co se tam originálně montují, ty nemají žádný gumový kroužek, prostě čistě hliníkové podložky a nic jiného (ložiska můžeš zamazat vazelínou ale to je tak všechno co se s tím dá dělat). Nebavíme se tady o canošu a jeho BB30 asi to má jinak udělané a více vymakané…***** a už se tady nehádejte ;-)

                    0 0
                    • kubad  

                      Tazatel o Supu nic nepsal a FSA dela kliky i pro Cannonav:-)

                      0 0
                    • johny9  

                      Pro upřesnění: mám Superiora G7 2009

                      jezdím maratony,ale mýslím, že by se to ložisko zasr…i po běžné projíždce když to pořádně projedu po lese.

                      0 0
                  • trouba20  

                    Myslel sem, ze ty gumova podlozka se davala jen u silnicek vne distacni podlozky? Cannon je tedy ma?

                    0 0
        • prvniodkonce  

          mam supa s afterburnery a je to naprosto bez problému. a to na nem jezdim skoro jenom kdyz je hnusne.

          0 0
        • biker jura  

          znam nekolik lidi co maji supa a kliky fsa afterburner nebo v drive a staci tak 2× za sezonu rozebrat, vyčistit a promazat a SPRÁVNĚ dát dohromady a nemaji problém.

          0 0
    • johny9  

      A jaké nářadí si mám na to pořídit?

      0 0
    • Metall  

      Je pravda, že BB-30 je problém i v samotném superioru uznali,že to není to pravé ořechové , co jsem slyšel tak u modelové řady na rok 2011 BB-30 již nebude akorát u Karbonu , musím i potvrdit , že mechanik nemá co pokazit při montáži BB- 30. Argument Superioru a zástupce FSA zněl ,( když jsem řešil tento problém) – system BB-30 spadá do závodní kategorie tudíš co závod to čištění demontáž a zpětná montáž záruka 100% spolehlivosti cca 150km.No co k tomu dodat něco na tom bude , ale nejlepší řešení které jsem několikrát aplikoval je výměna za nové kliky npř. Shimano atd..

      0 0
      • kubad  

        K smichu na BB30 mam najeto od roku 2001 hodne pres 20t. Km a naprosto v pohode. Rozborka spis preventivne vzdy po sezone. Problemy s vrzanim ani jine. Asi to ma Cannondale lip vymyslene :-)

        0 0
        • Metall  

          určitě je to možný , v tom případě jsi šťastný člověk , znám pár lidí kteří nemají žádný problém , ale stejně tak jich znám tuny co ten problém mají a prakticky pořád ten samý :-(ze zkušenosti na MTB je problém daleko častější než na silničních kolech , silničky mají jiné podložky apod …

          0 0
          • kubad  

            No Teamovy Scalpel je MTB a zavodu najezdil mraky i v velkem blate :-)

            0 0
    • johny9  

      Tak zatím jsem se dozvěděl jen to, že je to špatný. Potřebuji tedy poradit co dál. Jak postupovat s údržbou nebo mám dát tedy shimano? Zas je to nové kolo a o to musí fungovat.

      A jaké tedy nářadí mám nakoupit????

      Pak se do toho pustím sám. Dík

      0 0
      • prvniodkonce  

        Mam, jak uz jsem psal vyse, na supu bb30 afterburnery a k shimanu uz bych se v zivote nevratil, ten stred byl hruza po vsech strankách (lx). mam vysoustruzené podlozky od jednoho borce, bordel jsem tam nikdy nemel, nikdy to nevrzalo, nikdy jsem to nemel rozebrane. mam je druhou sezonu a závodu v bahne bylo dost a dost.

        0 0
        • johny9  

          Asi ti přivezu koleso a uděláš mi stejný upgrade

          0 0
          • prvniodkonce  

            Asi to fakt bude temi podlozkami. objednal jsem pres net kliky (nove sundane z kola) a nebyly u nich podlozky. tak jsem si je nechal vysoustruzit u jednoho motorkare (ano, motoriste nas maji radi) a je to v pohode, zadna guma tam sice neni, ale bordel tam zjevne neni (po sezone uvidim)

            0 0
            • prvniodkonce  

              Na tomhle místě po letech dodám, že starý rám prasknul, a na novém z reklamace už to vesele vrže, takže to bylo rámem. Zkrátka sup nebrat no :)

              0 0
    • johny9  

      Tak jsem se bych projed se známými a jeden sedlá taky supa a vržemu to ještě víc. Aso Nějaké prokletí rodu Sup… ;o(

      0 0
    • yoggi  

      tak sup xp 930 s klukami FSA afterburner a po dubnickom maratone ( kto bol vie, ze bolo blato a dost) je stred total zatuhnuty, absolutne tayko sa toci celz stred, som zvedavy co tam bude po rozobrati.

      0 0
    • johny9  

      Tak dnes jsem se objednal na servis. Když jsem řekl co bych rád,tak jsem se dozvěděl, že Superior má nějaké problemy se středy a jsou tam nějaké reklamace.

      0 0
      • roud  

        když si tohle vlákno pozorně přečteš tak určitě zjistíš že už jsem to tu psal ;o]

        0 0
    • fcmp  

      ahoj. mel bych dotaz ohledne BB30 .Koupil jsem novy kolo Cannondale Super Six 105 2011po 200km jsem byl na garancni prohlidce vse ok po ,dalsich 200km(celkovych 400km) se zacalo pri silovem zaberu ozivat lupani dal jsem kolo do servisu bylo to ve sterdovem slozeni nejakej bordel trocha vody,pisecek a prach vycisteno + namazano vazelinou jizda opet ok. Dneska jedu a zase pri silovem zaberu hlavne ze sedla a spis pri slapnuti do praveho pedalu drobne lupnuti sice to neni tak vyrazne jako po tech prvnich 400km ale je to slyset a tak moje otazka zni jak moc je nachylne stredove slozeni BB30 na necistoty,vodu atd. Zatim mi to vychazi tak ze po 200km to budu muset rozebrat a vycist.Pokud nekdo jezdite na Super Six rad vyslechnu vase poznaty. Kolo mam cca mesic najeto 650km az na tyhle problemy super kolo .dik

      0 0
      • LubosF  

        Ahoj, mám stejné kolo jako ty a mám úplně stejný problém. Poprvé to začalo asi po 500km. Pak jsem asi 500km zjišťoval, čím by to mohlo být. Nakonec jsem nechal rozebrat střed. Pak jsem měl chvíli klid a po 200km znovu to samé praskání. Mě to praská, když je pravá klika v horní úvrati. Začalo to podle mě vždycky po ostříkání kola hadicí po silném zmoknutí, takže to spoju s tím, že se tam dostane bordel s vodou (deštěm nebo hadicí :-). Koupil jsem si imbus a budu to teď rozebírat, čistit a mazat sám. Myslím, že to udělám trochu poctivěji než v servise, pochopím, jak to funguje a snad to vydrží déle.

        0 0
    • kravjec  

      chlapi kámoš má problém má SUPA mufna na bb30 kliky SLX v servisu mu tam dali tu redukci nahodili vše poskládali samozřejmě mu tam něco skřípe když jsem sundal kliky a chtěl vytáhnout ložiska tak se ty misky protáčí?navíc mi připadá že se to protáčí i s tou redukcí je to normální?

      0 0
      • kubad  

        no mělo by to tam být nafest, ale nic to nedrží takže možné to je, potřebuje prostě 2 klíče :D

        0 0
        • kravjec  

          no zítra to chceme zkusit já vemu klíč on taky tak to dáme kontra a uvidíme každopádně je to na prd já mám na CD bb30 a ani o ni nevím

          0 0
    • zapl  

      měl jsem stejný problémy z bb30. Sup xp 930 v profilu.Dva roky jezdění, pořád problémy s křupáním.Dvě redukce, zatmelení a chvíli klid.Nakonec posláno do Superioru na reklamaci.nali­sovaná nová redukce,zatmeleno a cca po roce zase křupání:-( přešel jsem na RB.Rám Sup xp930 je na prodej.

      0 0
      • MirosPikos  

        To s prominutím rád slyším, kdysi jsem chtěl kupovat zelený XP 930 (tuším 2010). Tyto a další slabiny mě odradili a nyní jsem spokojeným majitelem RB :)

        0 0
    • M4rtin  

      Ahoj. Mám Supa XP925 s klikama FSA V-Drive a při poslední údržbě jsem zjistil, že jedno ložisko středu BB30 je přidřený. Kolo mám necelý rok, najeto cca 3500km. Za tu dobu jsem střed rozebral asi 3×, vyčistil a ložiska vždy omazal vazelinou, aby tam nelez tolik bordel. Nevim jestli jsem ho nezničil takovou tou miskou, kterou se vymezuj vůle osy.

      Kolo je v záruce, ale pochybuju, že by mi to uznali.

      Poradil by mi někdo co s tim? Jestli to dát do servisu nebo ložisko sám nějak stáhnout a koupit nový? Co jsem koukal, přípravky jsou na to celkem drahý. Nebo jestli ten střed předělat na jinej systém?

      ložisko se snad dá koupit samostatně tady:

      http://www.tandem-bike.cz/…-mr-026-bb30

      0 0
      • Evilcleaner  

        3,5 tisíce je dle mé zušenosti hodně slušný výsledek, už jsem vyhazoval ložiska z epica poté co s ním majitel nenajel ani 500km (ale kentus závody), samozřejmě pokud jsi vymezovací matku dotáhl příliš tak si mohl nepříznivě ovlivnit životnost ložisek. jinak reklamace pochopitelně nepřichází v úvahu, je to jako bys reklamoval pláště že jsou sjeté. další možnosti závisí na tobě, jak se rozmyslíš. redukce na bsa není podle mě špatné řešení.

        0 0
        • M4rtin  

          Asi bych se přikláněl k výměně ložiska, nechce se mi zatím kupovat nové kliky. Můžu se zeptat, jak postupuješ při té výměně? Děláš si to doma nebo servis? Dají se použít alternativní (levnější) ložiska k těm originálům za 350Kč? Budu rád za jakoukoliv radu.

          0 0
          • Evilcleaner  

            sry že až ted. já to dělám v práci;) jinak jsou rámy a rámy, u některých vyndáš ložisko skoro rukou, jinak na to potřebuješ lis. normálně bych to na tvém místě hodil do oblíbeného servisu.

            jinak tady je návod na webu supu k instalaci BB30

            0 0
    • jan.novak  

      Mam FSA BB30 na kole Superior.

      Jaké klíče/nářadú budu potřebovat na rozebrání ? je někde nějaký manuál ?

      0 0
        • Adrenaline  

          Zdravím, potřeboval bych poradit se středem BB30, mám problém s vůlí do strany u klik Sram X.0 BB30, je tam pouze jedna podložka asik 1cm široká, a když za kliky zatahám tak se posunujou tak cca 2mm což je určo špatně, bud tam chybí podložka bo nevím ale předtím to nedělalo, mám na tom najeté max 800km, nevíte čím to může být bo dá se ta vůle nějak spravit? Na druhé straně je nějaká matice ale k čemu je nevím to by se to teoreticky dalo vyřešit ale nevím jak stím. pokud někdo něco ví, pokustese mi pomoc, budu rád za každou radu. Díky. PS. Od žitného mi řekli že mám kontaktovat prodejce rámů.

          0 0
          • kubad  

            než napsals tento příspěvek, tak bys dávno v návodu našel na. co tam ta matice je

            je přesně na to :D

            0 0
            • Adrenaline  

              Kubo díky, já jsem si to myslel ale nějak to nefungovalo, pač když jsem to 3× pootočil tak to vymezilo tu vůli ale zas tam od té kliky byla mezera a když jsem po klice tošku tukl tak se to posunulo zpet, asik to tam chce nějakou podložku, pač ta matice to na té hladké ose neudrží si teda myslím já, ještě jsem to nezkoušel. Tak uvidím až dojedu z dovši co stím vymyslím… Ale dík, aspon si mě nakop kam se mám ubírat;o)

              0 0
      • xxhonzikxx  

        Ahoj, mám kliky s převodníkem FSA V DRIVE BB30 na sup XP920.

        Potřebuju vyměnit prostřední převodník a nedaří se mi sundat kliky, ikdyž jsem viděl zde přiložený návod.

        Dají se kliky povolit pouze imbusem? Ta pojistná matka M25 se stáhne sama? Nebo je potřeba nějaký speciální klíč na povolení matky M25 (kolečko s dírkami).

        Když povoluju imbusem kliku, jde to otočit o cca. 45° a pak se to zase utáhne a nejde to dál.

        0 0
        • kucka7  

          toč dál ona se neutáhne ,ale opře o kliku a začne ji stahovat,většinou stačí další půl otáčky a už by to mělo jít lehce

          0 0
    • jan.novak  

      Jaká je nejlepší vazelína na tento střed ?

      Stačí tato : http://www.velohanak.cz/…i-tuk-litny/

      ??

      0 0
    • JFtryall  

      Nevite nekdo presne ciselne oznaceni lozisek ve stredu BB30 od Sramu?

      0 0
      • mmates  

        U Cannona BB30 ložisko označeno 6806 2RS. Někteří výrobci používají označení 61806 2RS.

        0 0
      • blisterexist  

        nevíte někdo rozměry toho ložiska ze sram BB30? a jestli jsou obě stejné

        0 0
    • Dandula007  

      Nechci otravovat s novým vláknem o BB30.

      Mam jen dotaz zda se dá samostatně koupit tato pérovka či kroucená vymezovací podložka, nebo jak to nazvat.Je vyznačená červeně. Měl jsem ji původně na ose klik SRAM X7, ale kliky jsem prodal i s podložkou. Mam teď kliky X9 s GXP osou (tu nepotřebuji) a podložku bych uvítal. Vlisovaná ložiska zůstavají, novou sadu kupovat nebudu.

      Odkaz na sadu podložek a ložisek:

      http://www.kupkolo.cz/…-000_z90315/?…

      Díky za radu zda seženu

      0 0
    • joseee  

      Zdravím, může mi někdo poradit na jakou stranu se povoluje imbus u silničních klik FSA s tímto středovým složením.

      0 0
    • maajkee  

      Nevíte jestli se dají samostatně sehnat, třeba někde v obchodě se spojovacím materiálem, ségrovky pro BB30?

      0 0
    • Tehu  

      je mozne aby po vycisteni, a demontovani klik, pouzder, podlozek a vseho toho okolo. Samozrejme jsem loziska ven nelisoval. Jen otrel a mazl vazelinou. Po jedne vyjizdce zase zaclo krupat ve stredu!!! Co jsem koukal na ty nalisovana loziska tak jdou lehce hladce, bez zadrhavani apod.

      Opet cistka nebo proste loziska KO ?

      0 0
      • tomxxx  

        Možný to je, ložiska ve středu jsou občas záhada. Ještě můžeš zkusit bez vylisování z rámu z ložisek vyndat tu plastovou prachovku a kuličky uvnitř nově namazat. Jinak jestli se to točí dobře, nekřupe nijak moc (a skutečně křupou ložiska) a nevadí ti to, tak bych neřešil a jezdil. Nic horšího, než že se časem zničej ložiska se stát nemůže :)

        0 0
    • jan.novak  

      Jakou vazelínou mažete okolí ložisek ?, aby se vám tam nedostala voda a nečistoty.

      0 0
      • jan.novak  

        Muzu pouzit Mogul A00 ? nebo je nejaka lepsi, co by to „utesnila“, aby se tam nedostavalo tolik necistot

        0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Řeším vrzání, takové divné. Jakoby od středu, střed bb30, kliky FSA. Rozdělal jsem střed, vyčistil, promazal, na jednom švihu ok, na dalším opět vrzání po cca deseti km. Den poté vrzání po cca 20 km. Vrže to jen při jízdě v sedle. Takže možná sedlovka, sedlo, zámek..

      A ještě jedna věc, pořád se mi povoluje levá klika, i když ji dotáhnu na krev, tak se uvolní a jde zase dost dotáhnout. Je v pořádku, že jsou na levé klice jen dvě podložky? Jedna jakoby kryt na ložisko a pak druhá, taková křivá? Nic víc… Zdá se mi, že mezi klikou a rámem je cca 1 mm mezera, která nejde dotáhnutím pořešit…

      Tak co byste řekli, čím může být to vrzání? A co dotažení kliky, co dělám špatně? Vždy to utáhnu tak, že se mi zdá, že to už víc nejde, a vždy se to povolí. Díky moc

      0 0
      • kubad  

        A co o té mezeře píšou v návodu?

        0 0
      • tromboonen  

        Co presne jsou to za kliky?

        Re mezera, vyrobce sice rika, ze tam staci ta pokroucena podlozka, ale pokud mas vetsi mezeru, je to tim, ze ne vsechny ramy jsou uplne presne/stejne siroke, resp se sejdou tolerance.. taky jsem to resil (kliky FSA SL-K a ram Roubaix), u manualu k ramu byla jedna podlozka, ale s ni mezera.. chvili jsem se dotazoval, pak jeden mechos v obchode prines krabicku se zbytky nadepsanou PF 30 a venoval mi nekolik mnoho podlozek z pruhledneho plastu, neco jako silnejsi folie na baleni malych vyrobku v blistrech, cca 0.3 mm silna? Pridaval jsem je tam dokud mezera nezmizla, tusim, ze tam mam 2 nebo 3 kousky.. zajdi do nejakeho servisu a meli by to tam mit, ne vzdy se to pouzije a prebyva to..

        Jestli mas stejnej styl klik, t.j. karbon pavouk a dotahovani jen vickem v leve klice, tak je mozny, ze se neco podelalo, jednu dobu pry byly problemy, nedostatecne dotazeni zpusobilo pri namahani poskozeni zavitu?? Nevim, me to funguje i kdyz kliky byly kupovane pouzite, myslim ze jednou jsem to dotahoval momentakem, ale ten moment je dost velky, takze od te doby taky vice mene „co to da“.. asi bych zkusil silnejsi loctite.

        0 0
        • kubad  

          ta vlnitá podložka má být zmáčknutá na cca 1,5mm a podle toho se dávají další podložky , to je možná celý problém co nahoře má

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Hm, žádné ostatní podložky tam dřív nebyly, mezera tam taky nebyla nebo jsem si jí nevšiml. Dotažené to mám nyní celkem dost, nechci to rvát max. silou…

            0 0
        • Člověk a jeho svět  

          FSA SLK Light…

          0 0
          • tromboonen  

            Zkus ty podlozky a na ten zavit Loctite.. cet jsem ze u tech klik se ten zavit casto kazil, kdyz to nekdo malo utah.. tak to prohlidni..

            0 0
    • MSB  

      Pánové máte doporučení týkající se ložisek 6806 2RS na Cannondale?

      https://www.koloshop.cz/…SI-BB30-PF30-(KP306).html

      Na mojeloko.cz mají k dispozici následující nabídku:

      http://www.mojekolo.cz/…zeni-si-uni/ – nesedí mi ale označení ložisek a taky cena :D

      Klidně si za kvalitnější ložiska připlatím, každopádně jsem z toho poněkud zmatený, které označení mám pro Press Fit BB30 volit

      Díky za objasnění

      0 0
      • tomxxx  

        Jestli tam máš skutečně 6806, tak kup zde

        maj japonce za 320 a čínu za 70. Nemyslim si, že japonec je 4,5× lepší, nicméně lepší je.

        0 0
        • MSB  

          Moc díky za rychlou odpověď. Musím to nejdříve rozebrat a pak se uvidí. Jinak je vhodné používat na montáž ložisek loctite 6XX?

          0 0
          • jecnak  

            Za me spis medenou pastu, pokud vyrobce dodrzel tolerance, tak neni treba nicim lepit.

            0 0
          • tomxxx  

            někdo dává vazelínu, někdo lepí, záleží na tom jestli to křupe nebo nekřupe :D

            Já na jednoum kole mažu pressfit vazelínou, nekřupe, na druhym kolem sem ložiska mazal a křupaly, vzal sem to loctitem co byl doma (609 myslim) a nekřupou…

            Taky záleží jestli lisuješ do karbonu nebo do hliníkové vložky

            Dobrý je udělat poprvé co radí výrovce rámu/středu/jak to bylo na kole z výroby a když to zlobí, udělat to jinak…

            0 0
    • MSB  

      Včera jsem demontoval střed abych se podíval na ložiska a zjistil jsem, že zřejmě došlo k občasnému protočení hřídele ve vnitřních kroužcích ložisek. Otázka co s tím – myslíte, že to můžu při zpětné montáži zakápnout Loctitem 243 a tímto hřídel k vnitřním ložiskovým kroužkům fixovat? Při následné demontáži by to mělo stačit spoj malinko nahřát (?).

      0 0
      • MSB  

        Pánové omlouvám se za dezinformaci. Ony vydřené plochy jsou mimo uložení v ložiskách. Ložiska jsou zcela v pořádku a tudíž není důvod, aby se to takto vydřelo. na vině tedy musí být doprovodné kroužky a vymezovací podložky, mezi které se dostala špína dle mého.

        0 0
        • tomxxx  

          Jop, je to bezny, neresit, jezdit. Hlavne nicim nelepit, nebobty kliky pak nevyndas.

          0 0
          • MSB  

            Tak jsem se bohužel nemýlil, onen mírně zbroušený pás je skutečně od jednoho ložiska. Nechápu to, obě ložiska jsou naprosto v pořádku, jak je tedy možné, že se v něm hřídel pootočil vzhledem k radiálnímu zatížení vnitřního ložiskového kroužku (?)

            0 0
            • Rubi  

              Par desitek km jsem odjel s klikama kterym se na bb30 zaseklo lozisko behem zavodu/vyjizdky a krom 2 pruhu na ose se jim nic nestalo…

              0 0
    • georgej  

      Ahoj , vím,že už se to řešilo ,snažil jsem se projít starší témata,ale konkrétně nenašel (omlouvám se pokud jsem to přehlédl :-)) . Potřeboval bych redukci do rámu Cannondale , střed BB 30 a potřeboval bych tam na nějakou dobu redukci na osu GPX , nejlépe pro jednoduchost redukci jako je tahle co se jenom vloží :

      http://www.supshop.cz/…-24-adapter/ ale nemůžu na GPX osu najít,nemáte někdo zkušenost,odkaz …dík za radu

      0 0
    • MSB  

      O vrzání středu tady bylo napsáno celkem dost… tento problém postihl i mne, zkoušel jsem přelisovávat ložiska, vše důkladně mazat (hřídel, kliky, podložky atd atd.) Jediné co jsem nezkoušel je vylisovat a zpět nalisovat press-fit misky. Má otázka zní, zda to mohu udělat přímo s ložisky v nich, či zda musím v prvním kroku vylisovat ložiska a až poté press fit misky? Co se zpětné montáže misek týče, uvažoval jsem, že je máznu měděnou pastou – doporučujete to? (nechci je lepit). Mimochodem, můžu použít původní misky? nebo je při vylisování musím bezpodmínečně nahradit novými? (pokud ty staré nezničím).

      Mimochodem, při vyndání hřídele jsem si všiml, že je v místech uložení ložisek po celém svém obvodu šedý (tip bych směs vazelíny a hliníkového „prášku“ vzniklého při prokluzu hřídele o vnitřní kroužek ložiska) – není tedy lepší hřídel nemazat vůbec?

      0 0
      • milan.v  

        Hřídel = osa

        0 0
      • tom.kh  

        Tipuju že máš Cannondale?? To je celkem jedno, ale co je podstatné, tak u karbonového rámu se duralové misky ložisek lepí. A navíc je dost doporučováno před samotným nalepením misek střed karbonového rámu namáznout aktivátorem k tomu určeným. Je to z důvodů toho že rámy jsou pro lepidlo „neaktivní“ a taky by mohla být problematická demontáž v budoucnu. Misky vyndej až po demontáži ložisek, půjde to snáze.

        Rám natři aktivátorem (http://www.cyklonaradi.cz/…PT-AP-1.html) a misky lepidlem (http://www.cyklonaradi.cz/…PT-RC-1.html). Jsou to výrobky Loctite, jde snadno najít náhradu bez loga ParkTool. Misky si lisují po jedné, ne obě naráz a na vše je nářadí, aby byla dodržena souosost ložisek. A taky je potřeba neotálet, aktivátor reaguje opravdu rychle. Ložiska se do misek lepí spíše vyjmečně, tam problém už nebývá, já je lehce máznu zeleným motorexem a v poho.

        Měděnou pastu ucčitě ne a původní misky použít můžeš, pokud budou vylisovány nepoškozené. Není důvod je pak měnit.

        Jinak to co máš na ose za pruhy je zcela normální, prach a voda udělají své, toto má po chvilce každá osa. Lepit modrým netřeba, namáznout osu i lis určitě jo.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.