Zdravím všechny. A položím dotaz. Dá se nějak vyřešit strhlý závit středového složení v rámu jinak než novým rámem. Jsem skeptický. Je to hodně vybroušené. Díky za odpovědi.
Zdravím všechny. A položím dotaz. Dá se nějak vyřešit strhlý závit středového složení v rámu jinak než novým rámem. Jsem skeptický. Je to hodně vybroušené. Díky za odpovědi.
mělo by to jít speciálním závitníkem
To si nejsem jistý, jestli by pomohlo. Ten závit je natolik stržený, že s trochou nadsázky lze říct, že už tam žádný není :(
a foto nemáš?
možná se zkus zeptat lidí, co se tady na bf věnujou renovacím rámů..třeba znaj nějakej fígl:)
Myslím,že bys měl uvažovat o novém rámu.Závit tam máš asi anglický.Stěna té trubky je natolik tenká,že vložku tam nevymyslíš.Vyvařit stěnu hliníkem(předpoklad,dneska moc jiných rámů není)dojde ke zborcení profilu.Pak bys při mnoha šťastných náhodách musel mít někoho na CNC horizont.frézce,kdo ti vycentruje kolmost osy na přefrézování díry pro vyřezání závitu.Jsem strojař,a cykloservisák.
Děkuji za info. Myslel jsem, že to tak nějak dopadne. Ještě jsem někde četl o přeřezání na italský závit. Má o tom smysl uvažovat nebo ne?
Italský závit je vážně větší,ale současné MTB kliky jso na anglický.Pokud tam máš alespoň náznak závitu,a předpokládám,že druhá strana je v pohodě,rozhodni se.Můžeš tam vlepit kvalitním epoxidem osu na trvalo.Ale už ji nevyndáš.Jen si prodloužíš možnost jezdit na tom rámu.Nezapomeň pořádně odmastit před lepením.
Co znamená, že současné kliky jsou na anglický. Jde přece o středovou osu a ne kliky, ne?
Jo,jistě že jde o osu.Ale pokud máš současmé moderní kliky,kde je vně jen domek s ložisky,a trojtác je i s osou,kde na nové kolo seženeš ty domky?Ale nedals tady fotku,tak je to jen dohadování.Co se týče utažení,já na nových kolech utahuju docela dost,a ještě šílenější je to na DH kolech,kde miska drží napínák žetězu.To se pak miska utahuje dost na „krev“.ale to jen,jako perlička.
Ty domky se dají bez problémů koupit i italským závitem. Shimano to v nabídce má
Pak by to jako řešení mohlo být.Koupit domky s italským závitem.Kovys to má,tyhle závitníky.Já sám je v servisu nemám.Silniční kola nedělám,a nechci.Ale jistě v okolí něco najde.
a nešlo by udělat, že bych tam fdal jemnou vrstvu toho epoxidového lepidla, a pak tam vařezal závit?
To spíš nějaký ten dvousložkový tekutý kov, ale jaké to bude mít mechanické vlastnosti netuším. Veteránisti by na to mohli mít grif.
Skoro na den po deseti letech.
Vida. To jsem exhumusoval slušnej pravěk. Ale osmičku na konci to má. :-)
Pokud tam žádnej závit není tak tam stejnej závit nemůžeš nikdy vyřezat,protože ti chybí materiál.Z jakýho materiálu máš ten rám jestli je ocelovej tak se to dá spravit.jestli je hliníkove tak jedině nějakej epoxid.Třeba Lepox metalem-to je dvousložkovej epoxid.Po zatuhnutí je to jako kámen dají se do toho vrtat díry i řezat závity.
Rám je to hliníkový a zbyl tam jen náznak závitu. Stejný závit tam samozřejmě nevyřežu. To je jasné. Ale pokud by tam šel za tohoto stavu vyřezat italský, který je větší (nevím o kolik), tak by to myslím bylo řešení. Kinex nabízí osy i na italský závit, co jsem se díval. S tím epoxidem to taky nezní špatně. Máš s tím zkušenosti?
Osobně bych to vyřešil novejma klikama třeba XT nebo LX holl. II, (holl. II je nutný!)na té straně, kde chybí ten závit bych dal instalatérskou koudel napuštěnou sekund. lepidlem, samozřejmě odmastit. a narazit tam tu misku, prakticky po namontování těchto klik se celej střed vlastně upevní stáhnutím klik k sobě, tak že ten závit tam prakticky není ani potřeba. Použitím lepidla by se po opotřebování misky vyhodil i rám, jsem ale přesvěděn o tom, že by to šlo i bez lepidla a tím by vše bylo i rozebíratelné. Rozhodně bych v tom neviděl vůbec žádnej problém.
Proc novy ram? BSA prefrezuj na ITA, nebo nech prefrezovat, nove misky str. slozeni a zase jezdis. Sam to tak mam na jednom ramu.
Pokud je tam BSA,tak jde preriznout na itala.Problem je ten,ze pokud mas MTB kliky, tak ne kazdy stred se da sehnat s ita zavitem.Varianta B, je vyvarit, vystruzit a udelat znovu BSA zavit.Pokud mas kliky s integrovanou osou, tak tam by nemusel strzenej zavit vadit.
Zkus se domluvit tady s výrobcem!
ještě odkaz – www.kovys.cz/index.php?…
stalo se mi to taky. Na výběr byly tři varianty.
vzhledem k tomu, že se mi to stalo při provozu a nechápu jak tak jsem to reklamoval a dostal 50% slevu na nový rám a vzal jsem teda nový s tím, že starý mi zůstal.
Děkuji Vám všem za velmi přínosné rady. Měl jsem foto přiložit už na začátku, tak aspoň teď. Jsou tam nějaké obyčejnější kliky na čtyřhran a středová osa je Shimano BB-UN 25. Délka osy 117 mm a závit určitě není italský. Myslíte, že i do tak zničeného závitu (viz obr.) půjde vyřezat italský závit. Pokud ano, tak se do to pouštět nebudu a svěřím to nějakému servisu v Brně, pokud to někde udělají. Středové ložisko už pak myslím nebude problém sehnat.
Tato mufna je dostatečně silná, ital. závit pude vyříznout v pohodě. Budeš si muset koupit novou středovou osu (například kinex s miskami s italským závitem – osa je stejná pro BSA i ital), nebo koupit kliky s vnějšími ložisky – např. u Shimana v čechách bude problém s dostupností, v německu bez potíží.
Moznost by jeste byla ta,ze by sis nechal udelat misku s delsim zavitem,vzadu totiz neni poskozeny.Nebo vybrat osu,ktera ma zavit delsi nez Sh.
To je taky možnost. Ale zatím se mně nejvíce líbí přeřezání závitu na italský a novou středovou osu.
A dalsi moznost se naskyta vytocit novej vetsi zavit a vsadit do nej Al vlozku s EN zavitem, tak se to normalka dela u Al rámů :-)) myslim ze se jedna o nejlepsi variantu opravy tohohle poskozeni.
To taky nezní špatně. Budu nad tím přemýšlet. Ale Black knives pred tím varoval, že je stěna mufny příliš tenká. Tak nevím.
Nebyl jsi náhodou u mne dnes s montáží kotoučů?
:) To jsem dnes určitě nebyl. Vlastně ještě nikdy. Dnes jsem se téměř celý den pohyboval na kole na Tišnovsku
Vykopávám. Nějaké nové trendy v opravách stržených závitů středového složení. AL rám a materiálu na středové trubce je dostatek. Odhadem vnější průměr asi 42mm (nemám to u sebe)
Taky by mě to zajímalo.Nevím přesně jak je to s Press fitem.Nešel by nějak nalisovat po úpravě vnitřku středového složení?
PF30 má průměr 46mm. Ale těch standardů je tolik, možná se něco najde…
no kdyby to byly kliky na 4hran ,kterej je nesmrtelnej tak bych to klidne zalepil a pak za tech 3–4let jezdeni ram vyhodil :)
Je bikrosový rám. A u lepení středu si moc nedokážu představit jak to bude držet, když ty misky tlačí proti sobě. Když jednu budu dotahovat, tak druhou to bude tlačit ven. Takže by to bylo potřeba stáhnout nějakou svorkou. Mě napadá udělat vložku skrz a nové misky HT2 s menším průměrem závitu. Rozměrově by to vyšlo. Dotaženo proti sobě na čela. Nebo by mohly existovat misky s prodlouženým závitem. Prořezat závit o kus dál a normálně našroubovat.
Jen mne zarazi, ze delas v RB a resis to tady:)
Stroje tam nejaky budete mit, tak co treba provrtat (odfrezovat) cely stred na vetsi prumer a nalisovat (vlepit) tam ocelovou vlozku se zavitama? Psals, ze matrose je tam vic.
Varianta B mne napada klasika,jak se delalo na 4 hran, tj prezezat na ITA zavit a silnicni HT2 misky.
Proč? Není problém něco udělat, otázkou je cena. A pokud něco existuje tak proč to vymýšlet znovu. Pár rozbitých závitů už jsem viděl, ale nikdy jsem to neopravoval. Vždy řešeno novým rámem. Ale pokud existuje cenově rozumná alternativa opravy, tak proč ji nevyužít, nebo si alespoň rozšířit obzory. A třeba opravdu existuje nějaká „opravná“ sada. Nevím, proto to řeším.
přeřezat na Ital zavit a nová Ital osa nebo misky
jiná varianta kromě lepení moc reálná není
případně ještě vyvařit a nový závit, ale to je dost divočina
vkládat přímo ložiska je nereálné, nebude dost materiálu
no to je prave ono ,kdyby mel clovek soustruh a frezu tak by se tam dala mozna nalisovat nebo zanytovat cela nova ocelova vlozka se zavitem ale otazka je jestli se ten ram da v tom miste tolik odvrtat na vetsi prumer
Vaření nadělá dost škody na laku a ten navařený závit nebude dost pevný. Jako to asi chvilku vydrží, ale víš jak. Další problém trošku bude v těch housenkách najet s rozumnou přesností nový závit. To by se však s trochou šikovnosti mohlo podařit. Na vložky je tam asi 4mm šířka stěny a to by se taky nějak dalo vymyslet. A abych neřešil kraviny, mohl bych poprosit odkaz na ital misky použitelné pro HT2 73mm. Vypadá to na asi nejjednodušší řešení. Dík
Osobně sem předpokládal, že po tom vyvaření by se to před řezánim závitu eště vyfrézovalo? Řezání závitu přímo do housenek mi příde jako slušná výzva:)
Jak to upneš aby si udržel osu? Ručně nevím. Vyvařil bych jednu stranu, do původní nevyvařené bych našrouboval závitník, kvůli vedení osy. Po nařezání nového zavitu bych stejně udělal druhou stranu. Housenka by samo byla rozlitá, případně předhrubovaná ručně. A asi nedovařená úplně na kraj, což by taky mohlo pomoct přesnějšímu najetí.
Osu sem si představoval vycentrovat pomocí úchylkoměru nasazenýho na sklíčidle frézky, ale když nad tim přemejšlim, tak samotný upnutí by v oblasti středu mohlo bejt náročný. (Práci na frézce znám jenom z videí, takže si to dost možná představuju jak hurvínek válku).
Ten tvůj postup zní celkem rozumně.
Jakékoli, jenom bude dobré dát pak na osu podložku 1mm šířky, ptotože BSA má 68 šířku a Ita cca 69. Tak aby při těch 73mm šly kliky stáhnout(S ita to bude vycházet tak jako bys měl BSA cca 72mm) nebo můžeš dát tenkou podložku pod misku.
no ja myslel takovej zapouzdrenej ctyrhran ,proste tu jednu misku se stredem napatlat lepidlem a lehce dotahnout nechat zatvrdnout pak tu druhou napatlat lehce dotahnout a pak se vlastne ta osa otaci volne v tom pouzdre no a ty misky sou uz jenom na vystredeni,takze by na ten zavit nemusel byt vyvyjenej nakej velkej tlak
,jako zkusenost nemam ja zatim lepil sekundovym lepidlem jenom ocelovej pastorek na hlinikovej naboj no a vydrzelo to dost ale potom teda hrubou silou ve sveraku sem to povolil :) takze by to chtelo asi neco specialnejsiho
este teda jestli je to bikros tak tam ,bude asi problem ze by to chtelo fakt neco pevnyho protoze na tom kole se furt stoji a skace takze to asi jen tak neco nevydrzi to je pravda :)
Nekdy letos tu nekdo resil strzeny zavit stredu. Potreboval bych u znameho opravit kolo, stred 4hran 113 mm, neco jak toto
Netusi nekdo kde v CR sehnat? Nejlip okoli Zlina. Dik!
Zkus toto, kdysi jsem o tom přemýšlel.
Super, dik moc. Uz mam objednane. Tim tu kamosovu plecku jeste dostanu zpet do zivota.
opravit stržený závit je celkem jednoduché, musíš mít ale závitník a svářečku. Prořízni jednu stěnu mufny pilkou na železo, potom ji stáhni k sobě a svař. Následně vyřežeš nový závit.
Ahoj, stala se mne nemila vec – nezdarila se montaz BSA misek. Jedna miska sla uplne lehce, ale ta druha sla hrozne tezko, coz jsem prikladal barve v zavitu (pokud je to barva?). No ale potom se to uplne protocilo a konec :-( Uplne nevim, co jak se to stalo, vim vsak jiste, ze jsem tocil spravnym ve smeru sipek na misce. Tak a ted co s tim, zachrani to nove stredove slozeni? Diky za kazdou radu.
Asi jsi to dal přes závit, na misce mi to přijde stržený křivo. Rám asi zachráníš,, závitníkem, jestli trefíš závit. Misku už asi ne.
Rám bych projel závitníkem a čela mufny dorovnal frézou = do servisu.
Ok, rozumim. Nejaky tip na servis v Praze, kde si s tim poradi?