Ahoj,
včera jsem dával brzdám na jednom sjezdu co proto, serpentiny, že jsem se musel občas otočit přes přední kolo…
Dneska, když jsem sedl na kolo, všiml jsem si, že přední brzda nějak „chrastí“. Tak jsem zkontroloval dotažení brzdy před adaptér do vidlice (RockShox Sector 140mm). Jeden šroub byl povolený a tak jsem ho logicky chtěl dotáhnout, jenže sotva jsem použil malou dotahovací sílu, šroub se protočil. Musel se během jízdy strhnout. Nejspíš byl málo dotažený anebo to mohlo být tím, že pod hlavou šroubu byly navíc dvě tlusté podložky (přidaly tomu necelých 6 mm, tedy šroub byl o 6 mm méně zašroubován – víz foto). Nechápu moc, proč tam byly, co jsem se díval na ostatní kola, všude byla jen jedna tenká podložka. Ty dvě tlusté podložky jsem dal tedy pryč a šroub (s nepoškozeným závitem) jsem tam znovu našrouboval – teď šel těch 6 mm více dovnitř). Mám jen takový lacný momenťák na max 6 Nm, takže jsem to dotáhl prvně tím a pak ještě opatrně více dotáhl (někde jsem četl, že se to má utahovat na 8 až 10 Nm). Trochu jsem to projel, dotažení průběžně kontroloval a drží to.
Teď otázky. Nenapadá Váš, proč tam ty dvě tlusté podložky mohly být (viz foto)? Vždyť ten šroub tam byl o 6 mm méně našroubován, možná proto jsem to při sjezdu strhl. Kolo (Giant Trance 3 2016) mám z druhé ruky a tak nevím, kdo tak učinil a že je to od novoty dost pochybuju.
Myslíte, že to teď bude držet, když je tam teď vlastně „delší šroub“, nebo se mám podívat ještě po něčem delším (resp. těch 6 mm navíc nestačí)? Nevím jak moc je díra hluboká a hlavně jak hluboko je závit, ale nějaká rezerva tam ještě bude. Nepomohl by třeab locktite?
V případě opravy závitu. Četl jsem, že je na to nějaká závitovací sada a že to mají často v autoservise, kde by mi to mohli i udělat. Popř. vyvrtat M7, což se mi moc nechce.
Ve zmíněné RockShox Sector 140 mi občas lupne. Chodí dobře, lupání není časté, lupne v tom většinou, když na kolo nasednu, anebo po prudším brzdění, jinak ok. Netušíte, čím to mohlo být? Hlávko jsem namazal a dotáhl, točí se bez problému, jakéhokoli lupání a bez vakl. Pokud by vás zajímal servis, tak já osobně si na tom dělal akorát servis spodních noh (výměna oleje, napěnění kroužků, vyčištění) někdy v lednu. Na kompletní repasi si však netroufám a tak poslední otázka. Zná někdo slušný servis vidlic (ideálně RS) v okolí Frenštátu? Díval jsem se, že autorizovaní jsou např. RožnovBike. Nějaké zkušenosti z tama?