Sukování řětězu na novém kole

92 nepřečtených
  • usrbowe

    Pročetl jsem si těch pár témat zde o sukování řětězu a nijak mi to nepomohlo. Řetěz KMC X9 je nový (200+km), naprosto čistý a tak akorát namazaný.

    Navíc se to stává vážně jen někdy. Především při přeřazení z 3 na 2 převod. Snažím šlapat s co nejmenší silou, abych tomu zbytečně nenapomáhal, ale děje se to i tak. A co si tak vzpomínám tak se to děje prvních pár kilometrů, co poprvé ten den sednu na kolo. No rozhodně mě to nijak netěší a musím pořád při řazení myslet na to, že se mi může řetěz zaseknout.

    Snad mě jen napadá, že by to nějak mohla způsobovat ta rychlospojka? U dřívějšího kola jsem jí neměl a nic takového se nedělo i po změně řetězu.

    0 0
    • Krejca  

      Předně co je sukování ?

      0 0
      • usrbowe  

        sám jsem tohle označení nedávno objevil až zde na bike-foru. Označuje se tak to, když se řetěz stále drží na převodu a pak se začne jakoby namotávat a jakmile se nahoře střetne s vrchním řetězem tak se to celé sekne.

        Možná bude názornější tento obrázek:

        0 0
        • Krejca  

          Jo jo,tak to se mi mraky let nestalo,v rychlos­pojce ale problém nehledej,spíš zuby pily,jak tu už někdo psal,nemáš náhodou špatnou šířku řetězu? užší by se taky mohla takto zachytávat.

          0 0
    • tigermoth  

      Dělalo mi to na prostřední pile když končila, řetěz se na ní jakoby přilepil a hryzlo se to. Vyměnil jsem ji a OK.

      0 0
    • Vilém  

      Nemas prihnutej, nebo nejak tuknutej nejaky zub na velke pile?

      0 0
      • usrbowe  

        kontroloval jsem to a jsou všechny zuby rovné. Navíc ani nebyla příležitost to nějak ohnout, kolo je naprosto nové.

        0 0
        • Vilém  

          Pises proste nove, ale vyse pises o 200 km, coz za nove nepovazuju a uz davno mohl zub trefit nejaky kamen atd.

          0 0
    • Bombos3  

      Zasekávání řetězu na převodníku (malém) se mi také dělo/děje. Řetěz KMC (náhoda?) pro osmičku. Po vyjetí pár kopců a vyčištění převodníku se to dost zlepšilo.

      0 0
    • Radez  

      Ahoj,

      chtěl bych tady poprosit o radu, páč sem dost nešťastnej z toho, co se mi děje s řetězem na letos pořízeným kole.

      Fakt sem z toho dosti špatnej, páč z novýho kolesa sem měl velkou radost.

      Jde o to, že mi řetěz padá mezi tácy (stalo se mi to ať už řadím dolu nebo nahoru).

      Stalo se mi to na 4 posledních závodech a samozřejmě jak člověk spěchá a zabere po řazení a zrovna mi to tam spadne, tak tím tahem to mezi tácy zarvu ještě víc. Dneska se mi teda stalo, že sem to pak nemohl vůbec z toho prostoru mezi tácy vyrvat rukama. Asi až po deseti minutách usilovnejch pokusů se mi to podařilo.

      Nevíte čím by to mohlo být? Nebo nestalo se to někomu?

      Přikládám nějaký fotky, pokud by to mohlo nějak pomoct.

      Na kole sem najel tak plus mínus 400–500. V drtivé většině jezdím na silnici a horáka nemám moc čas, ale zrovna když si chcu střihnout nějakej závůdek, tak se mi to podělá. Jako na kolách sem najezdil tisíce kilaků, jak mtb, tak silnice, ale pokud bylo něco s řetězem, tak blbě omezenej smyk a buď to spadlo z velkýho nebo malýho tácu, ale nikdy mi to ne padalo mezi tácy.

      Myslíte, že jediný řešení sou nový kliky? Jako z tohohle mám největší obavu, fakt se mi nechce na funglovku dávat nový kliky.

      Jinak ještě na fotce je vidět, jak je podřenej rám a i ten kryt u řetězu – to je z toho jak se mi to několikrát zasukovalo, když to sletělo zrovna v tahu.

      Ještě jedna nemilá věc se mi s velkou pilou stala (na což by se to dalo krásně svíst), když jsem minule přejížděl jakousi kládu tak sem zranil jeden zub – ale ten řetěz mi padal už před tím, takže za mě bych to na to určitě nesváděl.

      Díky za jakoukoliv odpověď

      Ještě dodám, že řetěz je Shimano hg-x11 CN-HG601 a kliky viz foto, který přihodím pozdějc, páč z telefonu se mi to nechce nahrát.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Radez  

        Přidávám ještě pár fotek, jestli by z toho šel poznat důvod (předpokládám, ale že ne)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • lidumil  

          Z těch fotek toho moc poznat nejde, nefoť poškození zadní stavby, ale nafoť převodníky kolmo na osu klik, aby se dala poznat jejich rozteč. Jinak tohle mi dělalo, když jsem ve spěchu dal obráceně malý převodník.

          0 0
        • Radez  

          Přihazuju další foto. Je z toho patrný, že by bylo něco otočený, jak by být nemělo?

          0 0
          • Radez  

            Takhle by se tam ten řetěz asi neměl dostat ne? Teď jen ho tam jen přehodil jemně rukou, ale v záběru ho zamozřejmě zarvu až dovnitř a pak nastane to, co jsem popisoval, že ani nejde vatáhnout ven.

            Za jakoukoliv radu, bych byl hrozně rád.

            0 0
            • MatS  

              Teda na najezd 500km mas prevodniky slusne vorvany.

              Prevodniky jsou nasazeny spravne. Presmyk je typu side swing, ten prehazuje paradne. Ale podezrivam zatuhly nebo pridreny lanko/bowden. Asi presmyk nedojde k dorazu a zustane mezi tacy. Nebo to muze byt vadne razeni. Chce to vse vycistit, promazat a zkontrolovat hladkost chodu. V nejhorsim vypoj lanko a zkus presmyk jen rukou a to same u lanka. Vse musi chodit hladce, bez vuli.

              Navic kolo mas v zaruce, tak vyuzij servis, at se staraj.

              0 0
              • Radez  

                No já se obávám jedné věci. Vemu to do servisu/prodejny a tam mi řeknou, že to je tím že mám některý zuby zprasený, jak sem psal vejš. Že je vůbec nebude zajímat to že mi to dělalo i před tím.

                0 0
                • MatS  

                  Tak to je mozny, ale za pokus to stoji. Az kdyz to nevyjde, bych to resil svepomoci. Navic je mozne, ze ty zuby jsou zpraseny od toho zasekleho retezu.

                  Jak psal i Krab, je tam mnoho faktoru, ktere na to maji vliv. Od blbe namontovanyho smyku, pres spatne chodici lanko, vadne packy razeni, blby retez, vadny prevodnik a co ja vim co jeste. Seriozni servis by mel v ramci garancky, kterou bys mel prave ted dle najezdu absolvovat, vse zkontrolovat a opravit/seridit.

                  PS: Nevim jestli to na to muze mit az takovy vliv, ale ten retez Shimano je smerovy. Neni nasazen opacne?

                  0 0
                  • Radez  

                    Jen ještě dotaz v tomhle případě hodně lajckej. Kdyby došlo k tomu nejhoršímu a všechno k tomu asi směřuje, že do toho zase budu muset nasypat prachy, tak lze vyměnit v tomto případě pouze velká pila?

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Pokud dojde k nejhoršímu, pomůže jen poměrně nákladný systém pokus – omyl ;-).

                      0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Začít výměnou malé, je řádově levnější. Případně ji trochu ozobat, aby se dostala k velké blíž.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Buďto je ta malá obráceně nebo nejsou pily originální. Alespoň jedna z nich. Sundal bych ji a kouknul, co a jak. A třeba tam najde i podložky :-)

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                • Kouba_2005  

                  Některý zuby jsou „zprasený“ už od výroby a říká se jim náběhový. Jsou o poznání nižší než ostatní a je jich víc než jeden. Není to ten případ?

                  0 0
                  • Radez  

                    Nene to určitě není. Tenhle sem skutečně zprasil kládou a nesu za to plnou odpovědnost :-).

                    0 0
            • Kouba_2005  

              Taky si myslím, že se tam řetěz prostě nesmí vejít, tudíž buď ouzkej řeťázek nebo velká škvíra mezi pilama.

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Radez  

            Ještě přihodím jednu fotku, kde je vidět, že mi i ty silnější články řetězu dokážou zalízt za malou. Když to tam teda teď shodím rukou.

            Což nevím jestli je běžný, musím to zkusit na silnici jestli to tam rukou dokážu hodit. Nikdy jsem si to takto nesledoval.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Idas  

            S jakeho duvodu jsi prikryl to cislo ramu?

            0 0
            • Radez  

              Pokud po čísle hodně toužíš, tak ti sem hodím fotku i s číslem. Potřebuješ ho? Prověříš mi jestli mi v CUBU neprodali čorku? :-)

              Jinak sem si tam položil papír kterým se schazoval řetěz a na něm leží šuplera, ale k té nemám zaručák, ta je starší než já. Možná kdybys zazůmil, tak to číslo rámu bys dokázal kuchnout i z jiné fotky, kterou sem v tomhle vlákně vkládal.

              0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Na RF turbine 40/24 2×10 to také nebylo že začátku ideální, ve srovnání s XT 38/24. Přijde mi, že máš přesmyk zbytečně vysoko, tam hraje roli každý půlmilimetr. Nám se zase asi třikrát stalo, že při shazování se držel řetěz příliš dlouho velkého převodníku a zasukoval se nejdřív před smykem, pak až se kousl mezi tácy.

          P.S. Zkontroluj délku a napínání řetězu. Malou-malou tam máš jen na transport a focení, doufám.

          Co míváš na kazetě, když hážeš na malou?

          0 0
          • Radez  

            Malou malou dávám dycky po dojezdu. Na to nikdy nejezdím. V prehistorii sem tady četl, že se tím šetří pružina na hazce, tak od té doby to tak dycky po jízdě shodím :-). I když to tak možná nevypadá, tak zrovna o řetěz/kazetu/kli­ky se starám myslím si že solidně po každé jízdě v lese je čištěnej (ne teda v pračce ), ale v rámci možností.

            To nedokážu říct co bylo na kazetě hozený, když se mi to zasukovalo, ale teď naposledy a předposlední sem házel z velké na malou. Před tím bych řekl že to bylo obraceně, páč po vydupání kopce sem tam na horizontu chtěl navalit těžký převody a fičet dolů, ale když nad tím přemejšlím tam mohlo nastat to že sem hodil rychle velkou, zjistil že to nedám a snažil sem se to hodit zpět na malou. Každopádně to nastalo.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ještě se podívej na funkčnost volnoběhu ořechu. Kdyby i jen malinko vázla, tak to při shazování bude cpát řetěz bez napnutí do smyku a mezi tácy.

              0 0
              •  jarek1  

                no mně se zdá že na fotkách nevidím značku, která definuje polohU převodníku vůči klice…má tazatel polohu obou převodníků ok?

                0 0
          • palo7  

            A čím to bylo? Myslím že přesně tohle to dělá ženě na Deore 39/24. Když zvažuje na malou placku, tak se řetěz dole drží a barvě se mezi velkou placku a rám a pak je to v pr… dostat ven je bez rozpojeni nemožné

            0 0
    • palo7  

      Čím by to mohlo být? Je na tom najeto tak 300km, spadne to jen občas (asi 5×), ale vždycky takto zespodu a nemá na to vliv kde je řetěz vzadu na kazetě.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Řetěz má mít nápisy ven. Ale tím to asi není. Co je to za řetěz? Čím mažeš?

        0 0
        • palo7  

          Nápisy jsou ven, na typ kouknu. Mazání taky kouknu jak se jmenuje. Každopádně padal hned od nova. Kolo není sériovka, ale stavba na zakázku, ale stavitel tvrdí že je to normální že občas spadne.

          0 0
          • BB  

            to teda normální není

            0 0
            • palo7  

              Taky bych řekl a dostat to ven je skoro nemožné. Musel jsem dát rychlospojku, aby se to dalo řešit

              0 0
            • palo7  

              Čím by to mohlo být?

              0 0
        • palo7  

          Tak řetěz je Shimano HG-X a pak je tam ještě OA.

          Mazání je nějaký zelený Finisch Line na Cross country

          0 0
        • palo7  

          Je to 2×10 Deore. 38–24 a vzadu 11–36

          0 0
          • milan.v  

            Jinde v servisu to kolo asi ještě nebylo, že ano?

            0 0
            • palo7  

              Ne, je na něm najeto pár km a servis plánuju na zimu. Jde mne o to jestli dát kolo jinam a zaplatit za to, nebo požadovat opravu od stavitele. Což ale asi bude problém, s kolem jsem u něj už na seřízení byl a stále stejné

              0 0
              • milan.v  

                Ono to není jenom o seřízení, teď už ten rám pěkně odrbáváš, třeba ti to nevadí, ale dochází k neustálému dalšímu a dalšímu poškozování laku, rámu.

                Myslel jsem to tak, abys měl další názor na problém, nejen od toho „stavitele“.

                0 0
                • palo7  

                  Je to tak, nový rám a takto dodrbaný a i převodník vypadá jak před smrtí (některý zuby)

                  0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Psal jsem výše o klikách RF a podobném problému.

                Bylo to v kombinaci Deore 615, starší kliky RF (ale velmi zachovalé převodníky), nová XT kazeta a nový řetěz. Řetězy nechávám napoprvé s původním konzervačním mazivem.

                Kousek jsem na kole jel já, problém jsem tušil a řetěz mi jednou spadl a zasukoval se, lehce jsem upravil přesmykač. Jsme mimo deklarovaný rozsah přesmykače, něco takového jsem tedy připouštěl. Pak na kole pár desítek km najel starší syn, ten jednou řetěz také shodil, pak i mladší, ale ten problém nikdy neměl a ani netušil, že by nějaký měl mít.

                Mezi tím jsem znovu lehce upravoval polohu přesmykače a jeho dorazy a také se několikrát namazal řetěz Motorexem Racing PTFE. Od té doby naprosto v pohodě. (Manželka má kliky SLX také 38/24, jeté, kazetu XT 11–36, jetou, a k tomu SLX přesmykač, zánovní, ale verzi 3×10, přesto jí po seřízení chodí nový řetěz KMC X10 hladce a nic nikam nepadá a nesukuje se.)

                Dnes si myslím, že sukování je kombinací nastavení a chodu přesmykače, neobroušeného převodníku a nejvíc vlastností řetězu (hodně udělá mazivo).

                0 0
                • palo7  

                  Tak myslis presmyk spíše nahoru, nebo dolů?

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Mám přesmykač na horní hranici doporučené výšky, možná milimetr nad. Ale hlavně jsem upravil jeho pootočení tak, že není klec úplně rovnoběžně s převodníky, ale je lehce přihnutá k zadnímu kolu, což je podle některých návodů správně.

                    0 0
                    • palo7  

                      Díky. Za pokus to stojí, další varianta je že to předělám na 1×10 a bude klid

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        1×10 jsem vyrobil dceři na zimák-měšťák a je s tím zatím dokonale spokojená.

                        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • petrees  

        Ahoj,

        mně se toto děje od začátku. Řetěz se chytne a zasukuje mezi stavbu a převodníky. Jediná možnost často, rozebrat řetěz, protože tam fakt není místo ho dostat zpátky. Mám 29, kdy výrobce Cube udělal v roce 2012 kratší vzdálenost pneu od sedlovky.( Prý 29tka s rejdem 26tky) Asi těch případů bude víc. Často se mi to stávalo, při ne příliš čistém přeřazení.

        Kdysi jsem narazil na takový přípravek(z Al), který se montoval zespodu těsně vedle převodníků. Když se ten řetěz chtěl seknout, tohle mu zabránilo a vrátil se. Já teda zvolil nouzovku, která mi celkem již několikrát pomohla. A to kousek rozřízlé zahradní hadice na vodorovné stavbě těsně u převodníků. Sice řetěz nevrátí, ale ten jde pak v pohodě vyndat a neprojde. Hadice je stažená rychlopáskami.

        Možná trochu pomůže mít čistý převodníky. Rozjíždět se nenášlapem.A při pocitu, že při přeřazení není něco v pohodě, tak raději zastavit..... Jsou to jen moje poznatky, nic víc.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.