Zdravím, nevíte o nějakém triku jak sundat spd? Já už s tím bojuju dva dny.. Klíč mám imbus mám…asi chybí surová síla…
Zdravím, nevíte o nějakém triku jak sundat spd? Já už s tím bojuju dva dny.. Klíč mám imbus mám…asi chybí surová síla…
Jestli myslíš z kliky, tak nasadit klíč na trubku a pořád zatlačit, větší páka to většinou povolí. Příště namaž závit vazelínou a pude ti to o dost lépe. Užívám tuhle http://www.znackoveoleje.cz/…UL-A-00-250g
Hehe, nedávno jsem taky zápasil. Nasadit dobře klíč, postavit se na něj a zhoupnout se.
Viz vyse. Pokud to nezabere, tak muzes zkusit nahrat kliku. Jo a taky povolovat na spravnou stranu.
+1
Podobně jsem sundával čepy na véčka z rámu. Nejdřív celé nahřát horkovzduškou, pak pedál zchladit ledem a rychle zkusit povolit.
Tohle bych chtěl vidět v akci :-)
Fungovalo to výborně. Čepy na véčka mají ještě nevýhodu, že mají malý průměr klíče a plošky jen ze 2 stran (zbytek je kulatý). Když se ti to protočí (špatný klíč), tak už je třeba nemusíš sundat. Nahřál jsem to horkovzduškou (ne opalovačkou – je to takový výkonnější fén), pak čep zchladil kostkou ledu a povolilo to hned.
Ono to chlazeni neni ani treba. Po nahrati povoli lepidlo, kterym je to zajisteno. Neni spatny ten cep chytnout do sveraku, abys neserval ty dve plosky. Samo na nastrojenym kole se to realizuje hur:)
Dojít do mrazáku pro led mě nic nestálo, takže jsem to realizoval s ním. Asi by to fungovalo i bez. Tehdy jsem svěrák ještě neměl…
Mně jen přišla vtipná představa, jak to šmrdláš kostkou ledu :) V práci často povoluju hlavice pístních válců, který jsou na lepidle, takže vím o co jde, když mluvíš o horkovzdušce. To já to musím „fénovat“ až z toho teče vazelína jak voda, jinak to nepovolí. Jak píše Vilém, není potřeba ani chladit, stačí aby povolilo zaschlý lepidlo.
Není potřeba nic „šmrdlat“. Ocel má dobrou tepelnou vodivost – stačí přiložit a čep je hned studený. Mrazící sprej doma nevedu…
A než se otočíš pro tu kostku ledu, tak máš okolní hliníkový rám daleko chladnější než vlastní ocelový čep, který si tu teplotu drží daleko lépe.
Což je samozřejmě nežádoucí, protože kov se zahříváním roztahuje.
Ty potřebuješ mít ale teplejší kliku (rám) než to, co je do ní (něj) namontovaný (čep, pedál). Když to máš navíc hliník vs. ocel, tak ti ten okolní hliník vychladne daleko rychleji než ta ocel, i když jí budeš patlat ledem. Prostě je lepší to obojí dostatečně zahřát a hned povolit než dělat pičoviny s ledem jen pro dobrý pocit, jakej seš inženýr a jaks na to vyzrál.
Píčoviny řešíš ty. Já povoloval šroub, použil jsem k tomu nějaký postup, povedlo se mi to a to je pro mě stěžejní. Dál to nehodlám pitvat…
Nechci se vám tu tak úplně plést do inženýrské debaty, ale tenhle princip funguje hlavně na tom, že jsou to dva rozdílné kovy s rozdílnou teplotní roztažností.
tento postup je vyzkoušen alincebovým strejdou takže musí fungovat zaručeně nejlépe, úplně stejně jak s těma elektronama na autě kde můžeš střihat zatáčky o 15 km rychlejc než na plecháčích:-)
To vypadá na radu od strejdy :-D
Jen blbě kecáš, jako obvykle…
ale pobavilo to jako vždy:-)))
No jak koho.
Ty spd jsou na kole asi 3 roky… Začalo mně lupat v kole, vyměněnej střed a lupe to znovu. Takže teď jsou nařadě spd. Jo ta strana je taky problem.
můžeš taky zabrat současně inbusem a stranovým klíčem
to jsem zkoušel. Ani se to nehne.
přidej kladivo . . . . .
Kladivo bylo taky v akci.
Páka je páka, mě taky nešli 520 sundat z MTB klíčem. Tak jsi si v práci půjčil 2× 30cm trubku, páku prodloužil tak o 15–20cm a páčil dvěma klíči proti sobě. Bylo to během 5s dole a předtím jsem se tím trápil 30min a nic. Teď závit dycky namažu a pedál sundám obyč. klíčem. Horší to teď bude s tretrama kde jsem strhl šroubek.
Jo tohle jsem řešil taky na vraku, který stál pět let v koutě. Nakonec jsem musel sundat kliku, upnout ji do svěráku a na inbus nasadit metrovou trubku.
Tak doufám, že tak daleko to nedojde.
taky jsem klepal,ted uz radsi vsechno mazu,jde to pak lip
Oka, zkusím, kladivo, stoupaní, možná tu trubku jestli nějakou najdu…
Kliku dolu, klic nasad a rukojet smeruje k zadnimu kolu. Stoupni spickou nohy na pedal a patou na klic … pak uz se jen trochu zhoupni celou vahou … Ne stat a druhou slapnout … celou vahou. Pripadne si najdi nekoho, kdo ma treba metrak a jde to jako po masle. Zatim povolil kazdy pedal … i ten na 8 let zrezle mrse, i kdyz tam jsem musel hodne zapruzit, to uznavam :).
Ted pouzivam vazelinu a velkou racnu (40 – 50cm). Utahuju na 40 Nm a pohoda …
Hmmm
Kratsi klic uz tam nemas? :)
Ty v*le .-) timhle numuzes nic povolit. Zaklad je mit kvalitni naradi. Zainvestuj..
Ja ho mam v cene ze ho mam radsi extra pojistene :-) myslim to naradi.
Kašlu na to, nechám to na servis.
s takovou prohrou bych se nesmiril…:D
Pokud to nepůjde, můžeš se zkusit zastavit někde v pneuservisu. Když na pneumatický rázový šroubovák nasadí imbusový nástavec tak to povolí bez potíží. Jen opravdu pozor na správnou stranu, jinak závit úplně zničíš.
Za mě určitě klíč místo imbusu (vzít do hadry, jinak to bude dost bolet), povolovat na správnou stranu ;) (levej pedál má obrácenej závit), pořádně se o to zapřít celým tělem a využít svou váhu k takové „tlakové vlně“ (ideálně směrem dolů), kterou překonáš ten brutální odpor a povolíš to. Takový to poskakování na klice je k ničemu, takhle kdysi šaškovali dva lidi přede mnou, až jsem to výše popsaným způsobem napoprvý povolil (samozřejmě ti dva tvrdili, že už jsem to měl povolený :-D).
Takže levej pedál na opačnou stranu než pravej?
Jo, kdyz je levej, tak proste neni vpravo, takze je na opacne strane nez pravej:)
Ale jinak zavit majï levy pedaly opacny, nez pravy pedaly.
Přesně tak.
Stejným směrem, protože má opačný závit.
Jednoduše – pravej pedál má klasickej závit, levej opačnej :) Pak už stačí představit si ten „šroub“ a u levýho pedálu myslet na to, že ho musíš povolovat stejným směrem, jako bys klasickej závit utahoval… To je celý :)
To by platilo, pokud by levou kliku dal na místo pravé. Pokud s klikami nebude šibovat, povoluje je obě stejným směrem.
Pokud to kolo mezitím neobejdeš, což většina lidí udělá.
Pochopit levý/pravý závit, je asi pro cyglisty asi příliš složité.
Jednoduché pravidlo zní, že povoluješ (když dáš klíč/imbus svisle směrem nahoru) vždy dozadu. Je tam taky nápis „TIGHTEN“ a šipka, což znamená směr utažení.
A jinak se to už řešilo.
Prej „jednoduché pravidlo“ :D Já furt nechápu, co je těžkého na pravidle „levý pedál – levý závit, pravý pedál – pravý závit“ :-O
Třeba to, že nevím, co je levý a co pravý závit.
Aha, tak s touhle neznalostí jsem opravdu nepočítal :D
Pokud jde obecně o neznalost lidí, tak můžeš počítat vždy jen s tím, že tě vždycky někdo překvapí.
Fakt nevím, který je levý a pravý, tuším, že ten pravý je obvyklejší, ale nevsadit bych na to ani 10 korun.
dobře pedál jsme vyšroubovali a pokračujeme rozebráním 520,další směrový guláš s tím jejich klíčem z plastu a malajci to dotáhli na krev :-)
To se nesmis snažit točit tím plastovým klíčem :-p
správná odpověď další …poprvé mě to nachytalo a jestě k tomu byl závit lepený,naštěstí doma byly ještě jedny dotažené s citem
Netušil jsem, že to je test.
už to stagnovalo,kolo v servisu…:(
presne, strcit klic do sveraku, nasadit pedal, obalit hadrem a jde to uplne vpohode :)
Pak už jen dodám – hlavně si nehrát s kuličkama, jen lehce vymezit vůli nastříkat nějakým rozpouštěčem tuků, utřít do hadry, dutinu v pedálu hojně vyplnit novou vazelínou a začít dotahovat. pak jen utřít co vyleze kolem osy a je hotovo – resuscitace pedálu za 5 minut.
Tak třeba si u toho někdo rád hraje s kuličkama. :D Sorry, to nešlo nenapsat…
no když použije správnou vazelínu?
Hoši, už se v tom pěkně motám. Asi to bude chtít další fotku…
mam takovy pocit ze je to na pedelu napsano sipka smeru na utazeni takze opacne bys to mel odtahovat
Některé to mají.
ja uz asi polroka riesim vyndanie hlinikovej sedlovky z karbonoveho ramu, uz velmi dlho na to striekam GT85, WD40 aj Brunox, nepomaha nic :( a velku silu pouzit nechcem, aby mi nepraskol ram.
Pokud ti nezáleží na osudu sedlovky, tak ji upni do svěráku a toč rámem. Rám, který má vozit 100 kilového chlapa, tohle musí vydržet.
Vymrazit.
přesně sedlovku zapíchnout do kýble s ledem a chvíli počkat to by mělo stačit
Hodinu s tím bojuju a nehne se to ani o milimetr, takže asi servis…
mas poradnou trubku, nebo cim to tahas?
Trubku nemám, Klíčem a imbusem.
tak na ten klic slapni aspon nohou…
sundej sedlo a pouzij ho jako prodlouzeni paky na imbus :D kdyz to nepude tak bud tocis spatne nebo to vyhod a kup nove kolo :D
Karbonová sedlovka.
tak riditka, nemas doma stare riditka? tohle pouzivam ja…
Ted uz je to otazka cti. Misto imbusu navar sroub hlavou ven at mas kam dat racnu. Klika to neprezije, ale pedal musi ven…:-)
Taky zkoušeli. Ted už ve dvou
To neni mozny. Vsechno jde povolit. Staci 500mm trubky.stara sedlovka.stara riditka atd.
Nahrej to horko vzdusnou pistoli pak to poklepej a povol to. Klidne tam jeste nastrikej WD čko.
Já nasazuju klíč do ostrého úhlu vůči klice – když se chytně klíč a klika do dlaně a zmáčkne jak kleště, jde to povolit slušně. takové to páčení různě s protáčející klikou mě stálo vždycky úraz, tohle se mi osvědčilo jako silově i úrazově nej :-)) Ale tobě už asi nepomůže jen tak něco jak tak čtu
Presne to tak delam, je to vyborne. U pedalu s 6hranem jde natocit klic vzdycky, u pedalu s drazkou to ale vzdycky nevyjde.
+1 … benefit je to, že si opravdu neserveš kůži až na kost… :-D
taky jsem sem bojoval se slehacema, když sem prodával Gianta. typek mě držel kolo a já povoloval…vůbec to neslo…tak sem zapruzil, ono to povolilo a já si rozflakal celo o horní ramovku :D :D :D
:-)))))
tak co, uz to mas povoleny?
taky sem zvedav
Ani hovno. metrová lešenářská tyč a ani se to nehne.
A zkusil jsi to uz konecne nahrat?
Odpovím za něj – nezkusil. Jinak to snad ani není možný.
i za cenu rozseknuteho čela bych to udělal sám :D
Kašlu na to nechám to na servis.
S takovou prohrou už bych se zřejmě nesrovnal, nemohl bych se podívat ráno do zrcadla :-(
Já jsem měl celkem dost zarostlé pedály a pomohlo video viz. níže.Dále úzký francouzák, protože stranový klíč zřejmě nebyl dost kvalitní a vždy se žvejknul.Jinak ten kus dřevěného hranolu jsem obalil hadrem, abych si neodřel lak a povoleno do 5ti minut,Bez toho videa jsem s tím zápasil snad 30 minut a nic.Tak můžete zkusit :)
Na videu se to té sedlové trubce muselo hodně líbit. :-)
zvlaste doporucuji majitele karbonovych ramu.)
Tak samozřejmě se to musí dělat trochu s citem :) Ten chlápek je fakt tvrďák a ještě na boso :)
Třeba to není jeho kolo :-)
KLič se mně onhul, sedlovku ze silničky jsem nenarval zpět do rámu pomohlo až kladivo. Takže tak. Jdu se mrknout na video.
Tak už to konečně ohřej,
Nemám čím.
Venku sviti slunicko, tak vezmi nejakou lupu a hura do toho:)
vždyt i fén má dnes 1500w
Stejně jsem včera urval patku od přehazky takže když to dam do servisu tak at to udělaj tam rovnou. Rád se podívám jak ten servisák s tím bude bojovat :-))
IMHO nejvíc práce mu dá objednání vhodné patky, se zbytkem si poradí během pár minut.
No snad dnes.....
Patka je skladem, včera objednaná. Tak uvidíme…
Nemůžu se zbavit dojmu, že tento příběh na téma „Sundání SPD“ bude za chvíli aspirovat na Zlatý fond BF :-D
jj bude.
Takže story u konce. Přišel jsem do servisu. Borec si vzal asi 80cm dlouhy klič a začal povolovat. Po jednom zabraní řekl: " Sakra kdo to utahoval", pak zabral ještě jednou a bylo. Tak vzal druhej pedal, zabral a bylo. Cca 15 vteřin mu to trvalo. Takže si musím koupit pořádnej klíč a ne tu mrdku co mam.
A pritom takova blbost
Teď už takovej klíč nepotřebuješ přeci. Prostě to tak nedorvávej.
asi bys mel posilit paratka, kdyz si mel stejnou paku a nepovolil si to :)
já měl nějakej klíč cca 15 cm dlouhej krerej jsem ohl. Nebo jak někdo psal, že se mu žvejknul…
Jsi psal, ze mas metrovou lesenarskou tyc… Takze jeste vetsi paka :-D taky to ale chce nemit naradi z hrackarny no..
Ten klíč byl na hovno.
Jako že se roztáhl nebo ulomil?
Přesně tak.