• Jakub9

    Zdravím a předem se omlouvám za nové téma, neboť se zde již podobná tématika vyskytla.

    Mám GIANT FATHOM (2017) osazen Suntour AXON RL-RC. Od počátku, tj od prvních kilometrů mi vidlice cvaká ve fázi, když se vrací zpět. Po cca 100km jsem reklamoval… vidlice byla zaslána na servis do Úpice (BPLumen)… do týdne byla zpět s tím, že byla provedena demontáž a výměna oleje v patroně…

    Prvních 50km a cvaká zase!!!

    Při pomalé hluboké kompresy se vrátí bez zvuku… například při brzdění, ale jakmile vidlice jede rychle i přes mírně nerovnosti třeba i na silnici, tak prostě v jednomotoru kuse cvaká.

    Máte prosím někdo nějakou podobnou čerstvou zkušenost?

    0 0
    • orm  

      Ahoj,

      neporadim ti, ale mozna by ti pomohlo toto vlakno, kde se pise o klepani Epicona. Je tam popsan problem i reseni.

      http://www.bike-forum.cz/…klepani.html

      0 0
    • magion  

      jj zkusenost tu nejcerstvejsi :-) axon rl-rc z kupkola mi cvakal od zacatku. drasalo to nervy.cvakani se ozyvalo hned na zacatku zdvihu.tedy pri jizde po drobnych tvrdych nerovnostech.

      tady na foru je nekolik verzi co by to mohlo byt.bohuzel ani jedna se u meho kusu nepotvrdila.

      patronu jsem rozdelal a na druhy pokus odhalil zdroj klepani.

      lokace problemu u meho kusu byla vnitrni cast spodni casti patrony. v tom miste je zakonceni toho tenkeho dlouheho pistku odskoku.ktery neustale poklepaval pri pohybu o spodni cast patrony.

      0 0
      • Jakub9  

        a co s tím?

        0 0
        • DaD  

          Mě začala také lehce cvakat. Při XC závodě se 5× jel jeden drop s debilním dopadem na placku. Tam dostala vždy nažrat a od té doby lehce cvaká. Budu rád za každé info, čím to je. Nechci do ní lézt a zkoušet metodu pokus- omyl.

          0 0
          • Pijer  

            Drop s dopadem na placku – Beckov?

            0 0
            • DaD  

              Jj. Přesně ten. Ten je hodně nepovedený. A za pár dní si ho dám znova :)

              0 0
              • Pijer  

                :-)

                Máme tam ještě jedno oblíbené místo – rock garden, jestli se nepletu, tak zatím v každém závodě, na kterém jsem tam byl, to někdo odskákal s prořízlou pneumatikou :-(

                0 0
                • DaD  

                  Tam, když má člověk trochu rychlosti, tak to poskáče jen po vršcích kamenů a nemusí se tím trápit. Chápu ale, že jsou i tací, co se je snaží prokličkovat a to pak je 50 na 50 :)

                  0 0
        • magion  

          no hrabal sem se v tom tento tyden takze nevim zda se problem vyresil definitivne nebo to je jen castecne reseni.navic mi prestal fungovat lock out.

          Proto bych tohle reseni nedoporucoval nasledovat :-)

          Navlikl jsem provizorne na pistek gumove tesnenicko.takze ted to narazi do nej a ne do spodku patrony.

          Kazdopadne pocitam, ze jestli se v tom budes hrabat sam tak asi prijdes o zaruku.

          0 0
    • Strakááč  

      to cvakání je normální.. to ti negativka vytlačí vidlu rychlejš zpět na začátek zdvihu a to má doraz, kterej je slyšet.. :D myslím, že by se to dalo řešit takovým gumovým kroužkem vystřiženým ze slabý duše, nebo tak něco prostě kde se dotýkají pružinky, tak tam aby to necvrnkalo, dát podložku :)

      0 0
      • Jakub9  

        Tak koukám, že nejlepší bude nechat cvakat… případně zkusit ještě jednu reklamaci a nechat např. vyměnit celou patronu… tedy jestli to budou v Úpici ochotni udělat…

        0 0
        • orm  

          Ta oprava byla v ramci zaruky, tj. zdarma? Kupoval jsi ji u nich nebo nekde jinde?

          0 0
          • Jakub9  

            Ta oprava byla v rámci záruky kola… byla součástí kola

            0 0
        • Strakááč  

          to nevyreklamuješ, to ti bude dělat furt…

          To je jako kdybych chtěl aby auto bylo tichý a nebyl slyšet motor… to nejde prostě. Leda koupit jinou vidlu, což bych nedělal :)) neřeš to a myslím že by se to dalo pořešit v tej patroně jak psal magion, jen tam dát nějakej kus gumy aby to necvakalo, pokud by to šlo, ale neřeš to, je to zbytečný :D mě se to dokonce celkem líbí :D

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Strakáči, proč jednou píšeš o negativce a podruhé, že se to dá vyřešit v patroně? Jestli to nebude tím, že mluvíš zase o něčem, o čem nemáš páru. Co může platit pro Epicon nemusí nutně platit pro Axon.

            Pro zakladatele, mě výměna patrony pomohla, od té doby klid.

            0 0
            • Strakááč  

              tys to nepochopil, předtím jsem psal o gumě v levej noze (vzduch) kde je negativka a gumu jsem myslel dát mezi pružinky… dělalo mi to rachot tam odsud… a pak jsem reagoval na jinej nápad (tlumící patroně)

              jinak jak tu někdo psal, že to přestalo dělat rány po odvzdušnění, tak mě po výměně gufer a oleje (prostě rozebrání) mi to taky ztichlo.. :)

              0 0
    • Jakub9  

      Tak technik z BPLumen poradil zaknout Lock-out, vypustit vzduch a 2×-3× protlačit vidli pomalu na doraz. Prý se tím dostane nahoru případná vzduchová bublina a cvakání by mělo zmizet… což se nestalo… tak jde vidlice na druhou reklamaci,… domluveno výměna celé patrony… dle informací z BPLumen takové problémy s Axony nebývají… tak uvidím, až to přijde zpět…

      0 0
    • satanus  

      Teď sem to taky řešil. Problém u mne byl v locku mechanizmu patrony. Cvakal samotný otočný trn o kolik prostrčeny lockem. Stačilo na obě strany kolíků natavit smštovací bužírku. A tím vymezit vůli. Ale hned v zápětí se objevilo další cvakání. Ale pouze při rychlé kompresi. Dávám to za příčinu pružině která se rychle roztáhne a někde si cinkne. Pružina nahrazující negativní komoru. Mám axona na olej, takže ty pružiny nejsou permanentně od vazelíny. Zkus vyndat patronů zatlač na ovladaci trn v odemklem stavu. A pohybuj pistkem. Jakmile se trn hýbe a cvaka máš jasno.

      0 0
    • Jakub9  

      Tak patrona vyměněna, vidlice cvaká dál… už nevím. Nechám to cvakat… na funkci to nemá vliv :-)

      0 0
      • scota  

        Je to doraz na tyčce pod vzduchovým pístkem ;-)

        0 0
        • Strakááč  

          to by znamenalo, že negativka špatně, málo tlačí do pístku, nebo tak něco..

          ostatně kolečko vystřižený z duše by to mohlo vyřešit…

          0 0
          • Jakub9  

            Jenže ona očividně neustále cvaká (teď už druhá) tlumící patrona… vždy ve fázi návratu jakoby lupne… nechápu to… tlumicí patrona nejprve výměna oleje a, pak výměna celé patrony a vzduch je neustále stejný…

            Axon prostě z nějakého důvodu cvaká…

            0 0
            • MlokCZ  

              To dělají kovové planžety v tlumící patroně a je to vlastnost. Vždy jde jen o to, jak moc výrazně to dělá. Zavzdušnění tlumiče to může hodně zvýraznit. Na funkci tlumení je to poznat až když je to opravdu už hodně špatné (lehké zavdušnění nemusí být na funkci ještě vůbec poznat).

              A není to doménou jen tlumících patron Suntourů, ale třeba to dělají Fox tlumiče.

              Pokud je vše v pořádku, tak je to vždy jen lehounce slyšet, ale není to cítit (v rukou u vidlice nebo v pedálech, sedle u tlumiče).

              U Axonu by to ale nemělo být tak výrazné (tedy budou jistě i kusy, kde to není ani vůbec slyšet), na nižším zdvihu to dělá vždy méně. U obou Epixonů co mám doma, tak to za jízdy ani trochu neslyším (na místě při větším soustředění to tam nepatrně je). U Auronu už je už trochu slyšet i za jízdy, ale cítit není vůbec.

              Nejvíce se projevuje v malém zdvihu, tzn. na drobných nerovnostech.

              Špatný mám aktuálně jen jeden Fox DPS tlumič, ten se rozcvakal hodně a je to už i cítit za jízdy, ten už je určitě dost zavzdušněný a potřebuje servis tlumící části. Decentně cvakal i jako nový, stejně jako druhý co mám doma a spousta dalších kusů co jsem měl doma dříve nebo jen na vyzkoušení v ruce.

              Starší Fox tlumiče to samé. Vždy to jen ovlivňovalo interní nastavení tlumení, kdy některá nastavení cvakají méně (až vůbec) a některá více, dle použitých planžet.

              Pokud to dělá jen málo, tak bych to vůbec neřešil.

              0 0
    • Jakub9  

      Tak po třetí reklamaci cvakání zmizelo!!!! Podle slov pana mechanika že Suntour vyměnili obě negativní pružiny a přidali podložku do tlumící patrony… a vidle je tichoučká 

      0 0
    • Jakub9  

      Přidávám zpětnou vazbu pro případné „hledající“ podobného tématu.

      Po cca 150 km se vidlice začala znovu ozývat.

      Byla odeslána na 4. reklamaci.

      To klepání je opravdu téměř po celou jízdu… je to zvláštní zvuk i pocit. To třeba od RS Recon silver neznám…

      0 0
    • Jakub9  

      4. reklamace řešena výměnou vidlice. Protože základní verze Axon nebyla již u dodavatele (BP Lumen) k dispozici, vyměněno za AXON elite.

      0 0
      • magion  

        No drzim pesti, ale myslim ze problem bude v konstrukci samotne patrony..Axon Elite se lisi snad jen dutou korunkou a jinou lehci pevnou osou..patrona je stejna..takze problem muze pretrvavat.

        0 0
        • JFtryall  

          Axon Elite ma jinou patronu. Stejnou jako karbon Axon. Obyc Axon by mel mit patronu z Epixonu XC Elite tusim. Protoze sel hned zvednout na vyssi zdvih.

          0 0
    • Jakub9  

      Uvidíme.

      Navíc problém není v patroně, ale v negativních pružinách a tlaku. Několikrát jsem o tom dlouze diskutoval přímo s technikem z BP LUMEN.

      Pružiny jsou prý dvě, jedna měkčí a jedna tužší. Pokud je vidle nahuštěná na nízký tlak 60–70 PSI, tak se ta tužší téměř vůbec nezaktivuje a při zpětném chodu klepne. Když prý dali vidli více než 70 PSI, tak ten zvuk se postupně lepšil a nad 80 nebyl téměř vůbec znatelný…

      Každopádně přístup BP Lumen byl parádní. Reklamace vždy vyřízena do týdne včetně cesty poštou. A za výměnu za ELITE jsem také v podstatě spokojený.

      Jen mi teď vidle barevně neladí s kolem, protože originál byl s potiskem od GIANTu modro žlutý a teď mám potisk bílý. Alespoň že podklad je stejný… Black-mat.

      0 0
      • antuch  

        Tak tos určitě mluvil s Ondrou Součkem…je fakt šikovnej

        0 0
      • Evilcleaner  

        měl ses s nima domluvit at ti nechají spodní šavle z původní vidlice. vnější nohy jsou identické

        0 0
    • Jakub9  

      …mimochodem byl opravdu skvělej. Neskutečná komunikace, ochota rychlost a přístup. Musím mu něco poslat ;-)

      0 0
    • satanus  

      Zdravím. Konečně jsem přišel na příčinu svého cvakání, ale nikdo s okolí neví co s tím udělat. Cvaka planžeta u jehloveho ventilu. Toho který reguluje odskok. Při rychlejším návratu cvakne. Takže jízda po kostkách je utrpení. Jestli to někdo řešil nebo má nápad prosím pište. Myslel jsem že si zvyku, ale nejde to. Ještě mě napadá dát vyšší viskozitu teď mám 10w.

      0 0
      • palomen  

        mam stejnej problem s rs reconem zaclo mi to mlatit po pul roce vzdy pri rychlejsim navratu vidlice jako kovovej zvuk kdyz to dostane ranu o doraz nekde sem se docet taky o nakym pistku a podlozce…ale chci kupovat rs rebu tak to moc neresim ale spis se bojim zda mi to na rebe nebude delat taky…pac je to taky solo air

        0 0
      • magion  

        Vymena oleje mi nepomohla, ale problem jsem nakonec samodomo ubastlil gumovym krouzkovym tesnenickem a kouskem duse vystrizene do kolecka a pretazene pres to bile „kolecko“ presne do mista kde miri tva sipka..od te doby to cvakani nejde skoro vubec slyset..protoze ten pistek pri pohybu zpet narazi ted do toho gumoveho bastlu.

        0 0
        • magion  

          pro lepsi pochopeni :-) zluta carka znazornuje tu gumu kterou sem tam dostal a ktera ted slouzi jako takovy naraznik..

          0 0
    • satanus  

      Hm

      0 0
    • satanus  

      Díky za reakci. Ale mi to necvaká na vrchu zdvihu, nýbrž kdekoli v rozsahu celého zdvihu. Tudíž klepe za planžeta. Tam zkusím aplikovat duši. Mezi tělo jehloveho ventilu a samotnou planžetu. Jak dojedu domu hned se do toho pustím. Nafotim

      0 0
      • magion  

        dyt vubec nerikam ze to je nekde na vrchu zdvihu…cvakne to vzdy pri navratu..o spodek patrony..viz. jeste jeden obrazek :-)

        0 0
    • satanus  

      Jo to mi taky dělalo. Na označené místo jsem dal těsný okroužek. A hotovo

      0 0
    • satanus  

      No a řešení klepání v každé pozici, při richle kompresi/ dekompresi. Je tady mezi planžetu a tělo ventilu stačilo vystřihnout podložku ze staré duše o velikosti planžety.

      0 0
      • Vilém  

        Tak udelej planzetu z nejakeho plastu, karbonu atd, kdyz te to tak trapi.

        0 0
    • satanus  

      To by cvakalo stejně za duše je super tichá. Ještě mě napadlo nějaké těsnění na holandské šroubení.

      0 0
    • Hadato  

      Zdravím, využiju tohoto vlákna, ať nezakládám další.

      Nedávno jsem letěl s kolem letadlem a po přistání se mi objevil olej u štelorvání komprese/lockoutu. Utřel jsem to a nepřikládal jsem tomu nějakou váhu, bral jsem to jako únik oleje kolem šroubu patrony. Po nějaké době ale přestalo fungovat zamykání vidlice a teď při servisu (výměně oleje) jsem objevil, že olej uniká přímo u štelování komprese, přesněji řečeno mezi osou zamykání a osou komprese (viz obrázek). Nevíte někdo, co s tím? Je vevnitř nějaký O-kroužek, který mohl třeba prasknout? Jak popřípadě rozdělat díl toho štelování komprese? Na boku jsem našel nějaký hodně malý imbus, ale bohužel tak malou velikost jsem neměl k dispozici. Neřešil někdo podobný problém?

      Za každý postřeh budu jedině rád. Dost nerad bych to řešil celou novou patronou.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • satanus  

      Hadato. Ano je tam okroužek. Měl jsem podobný problém na nižší verzi kde je jenom lock. Stačilo vyměnit těsnění. Možná někde najdu foto

      0 0
      • satanus  

        Tady je

        0 0
        • satanus  

          Čau. Nový příznak po zimě. Klepe sviňe při návratu do horní pozice. Půjde to z levé nohy asi někde od pružiny. Dělá to jen při rychlém pohybu. Jednou si cvakne vždy až na doraze „třeba při zvednutí předního kola před překážkou“ hledal někdo tenhle problém?

          0 0
          • antuch  

            to vypadá na spoj pružin v negativce, jedna je možná vycvaklá ze silonového vodítka…

            0 0
        • Hadato  

          Díky moc, nevšiml jsem si odpovědi dřív. Co to bylo za vidli? Taky Axon nebo snad Epicon X1? Já se k tomu bohužel ještě nedostal, i když na kole jezdím (trochu to prosakuje, ale není to žádná hrůza, což motivaci taky nepřidá – v chodu vidlice nic poznat nejde, ale nejde zamknout). Musím to někdy rozebrat pořádně, až konečně budu mít čas. Sada O-kroužků mi leží doma už asi 2 měsíce, ale prostě na to není čas.

          0 0
    • satanus  

      Díky za tip. Večer to kuchnu.

      0 0
    • satanus  

      Tak nebylo to tím. Pružiny byly dobře spojené. Chyba byla že olej stekl dolů a doraz na spodní straně negativní pružiny se zklada ze dvou částí. Dle mého jedná má být dole na matce vnitřní šavle. A druhá hned pod pružinou. Aby došlo ke kontaktu dvou pryží. Ovšem u mně byly obě části pryže slepené pod pružinou a klepalo to o duralovou matku. Namazal jsem všechny pryže okolo pružiny LV2–3 ta by tam mohla vydržet dlouho a neničí gumy ani pryže. A zvuk se neztratil ale je tak čtvrtinový. Uvidíme po projetí.

      0 0
    • ezo35  

      Ahoj, prosím o radu co s mým Axonem. Mám ho zhruba půl roku, najeto má 1000km. Vidle mi přijde strašně tuhá. Abych měl sag 10–15mm, musím při mé váze 100kg foukat jen 60–70 PSi. Pokud nafoukám na doporučenou hodnotu, ani se nehne. Porovnávám to se starou RS J2 a novým RS Bluto. I ta stará J2 jde mnohem lépe. V kolejích od traktoru mám pocit že mi chce vymlátit zuby. Díky

      0 0
    • satanus  

      Pokud jsi zručný tak si najdi návod jak předělat vydlici na olej. Je toho plné forum. Následně bych řešil množství oleje nad vzduchovým pístem „jakoby systém tokenů"tím se řeší progresivita. Např při 5ml se dostaneš při 70kg na 10% sagu a třeba 100 psi. Ale když tam dáš 10 ml při 70kg tak se na 10%sagu dostaneš s tlakem například 80 psi. Čím více kapaliny "spaceru, tockenu“ tím je vydlice progresivnější. A na předepsaný tlak se vykašli. Nastav to na sag se kterým se ti dobře jezdí a pak reš zmíněnou progresivitu ( využití zdvihu).

      0 0
    • satanus  

      To je druhý fakt. Jestli ji máš v záruce tak neváhej.

      0 0
    • ezo35  

      Ahoj. Chtěl bych se zeptat jestli nevíte, má axon také elastomer ve vzduchové komoře? Díky.

      0 0
      • orm  

        Nemyslis nahodou token, tj. neco na zmenseni vzduchove komory? Pokud ano, tak jeden vetsi token tam je.

        0 0
        • ezo35  

          Vyčetl jsem u jiné vidlice že tomu říkají elastomer, ale nebyl jsem si jistý jestli ho tam mám taky. Prý když se vyndá, měla by lépe žehlit menší nerovnosti.

          0 0
          • Dazz  

            To určitě ne ! Token nech kde je ;-)

            Pro žehlení menších nerovností se u Suntorek přechází na olejové mazání místo firemního mazání vazelínou.

            Taky budu upravovat až bude čas ;-)

            0 0
          • Strakááč  

            heh.. :D naopak.. ona sice pak žehlí měnší nerovnosti.. ale pak když dostaneš větší ránu, tak ti jebna vidle o doraz a né málokrát.. takže to vycpi tokenama tak, abys využíval celej zdvih ale při tom měl zobací začátek, tzn ubíráš vzduch než se ti to zdá dobrý.. když je to dobrý a pořád chodíš k dorazům, přidej další token… a zas nastav zobání jak se ti zdá bejt dobrý a takhle to zkoušej dokud nebudeš chodit po dorazech a bude se ti na tom jezdit fajn.. :)

            0 0
            • ezo35  

              Info o elastomeru a mazání mám z tohoto článku: http://dolekop.com/…ur-auron-rc2 Myslel jsem, pokud zvětším objem vzduchu v komoře, zvýším tím její citlivost. Mazání předělávat zatím nebudu, až po záruce pokud se nerozchodí.

              0 0
              • orm  

                Zaruka je 2 roky, ale uz po roce pouzivani, nebo blative jizde, bys mel vidlici tak jako tak rozdelat a vycistit/vymenit gufera. Kdyz uz to rozdelas, tak otrit vazelinu a nalejt olej neni problem.

                0 0
              • Dazz  

                Ještě jsem neměl Axona rozdělaného, ale muže to být uvnitř jinak než popisuje článek na Aurona.

                Pokud vycházím ze svého Axona tak bych jen nalil olej do noh toť vše.

                0 0
                • orm  

                  Vnitrek vypada stejne, vcetne toho elastometru/tokenu ve vzduchove komore.

                  0 0
              • maajkee  

                No, to je tak když na internet píše někdo nesmysly a ještě veřejně.

                Tím, že zvetsis komoru musíš samozřejmě pro stejný sag foukat vyšší tlak, tedy citlivost naopak snizis.

                To že tokeny vyndáš způsobí hlavne to, že vidlice bude mít lineárnějsi chod, tedy snadnější ji dostaneš na doraz.

                0 0
      • satanus  

        Čau. Trochu to rozveď. Jestli myslíš na úpravu zdvihu tak tam je posuvná příruba negativní pružiny držící na pinu. Pokud myslíš elastomer v pružině jako to má např. Xcm. Tak ne.

        0 0
        • satanus  

          Jo pokud myslíš bazmek na změnu progresivity tak ne. Tam se to řeší.( Aspoň já to tak dělám) progresivitu zmeň množstvím oleje na vzduchovém pístku. Minimalni množství jsou tak 4 ml. Pist musí být pod olejem + malá rezera. A dej tam hustý olej třeba mogul trans sae 90. Stačí tyto vyčerpávající odpovědi 

          0 0
          • Dazz  

            Měl bych velkou prosbu, jelikož zrovna budu předělávat AXONA na olej,

            kde konkrétně se dává hustý olej nad vzduchový pístek ? (pravá noha, ale přesně kam ?) viz. obr.

            Ještě jsem vidlici neměl rozebranou tak ať neudělám nějako blbost ;-)

            Předem dík za radu :-D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Strakááč  

              já teda vždycky odšroubuju matici s ventilkem na korunce.. a dávám tam vazelku do vidlic, olej se asi může přes ten ventilek no :) já ale většinou starou vazelku měním za novou, proto to šroubuju ven.. :)

              0 0
    • Dazz  

      Chtěl bych poprosit o pomoc s řešením dvou problémů na AXONU :-(

      1. Jak vyšoubovat horní šoub od vzduchové patrony z levé nohy. Šroub je utopený

      v noze resp. v lemu a norm č.27 klíčem je to nemožné viz. foto. Je nutné celou vidlici nějak rozebrat ?

      Nebo je na to nějaký speciální klíč.

      2. kterým z vršků (typů je více) nahradit lockoutu u AXONA z řidítek ?

      Zamykání z řidíte nepoužívám a už mě páčka navíc štve.

      Dík předem za rady :-)

      0 0
      • Sinpa  

        Zamykání nenahradíš, mění se celá patrona..

        0 0
      • dan001  
        1. Gola ořech patřičné velikosti(asi to bude ta 27,už si nepamatuju :-) ) Zabrousil jsem tu spodní dosedací plochu aby sedl co nejlépe.
        2. Už ti odpověděl Sinpa
        0 0
        • Dazz  

          Nehezké zprávy :-( ale děkuji.

          S tím gola klíčem si to nedokážu představit, toho místa na bocích je tam fakt hodně málo :-O

          Číslo 27 je to jistojistě, mrknu v obchodě na gola.

          Je to od výrobce uděláno hodně pičatě. Nad tím musel někdo dlouho přemýšlet :-(

          0 0
          • petyn  

            Já to řešil trubkovým klíčem 27 za 75 kč. Budeš tam mít více místa.

            0 0
          • dan001  

            Jo ještě jsem o obrousil troch po obvodu aby se tam vlezl.

            0 0
            • Sinpa  

              Já to povolil normálním plochým klíčem.

              U ořechu pozor. Brousil jsem jeho spodek aby byl plochý, většina má náběh a můžeš tím matici ožvýkat, když tě to přeskočí..

              0 0
            • Dazz  

              Super dík.

              0 0
          • orm  

            Ja ti golu nedoporucuji. Znicis si ten sroub, protoze kazda gola ma vuli a moc plochy tam neni. Pouzij ten klic co jsem ti radil nize. S tim to jde dobre. Dnes nebo zitra axona budu rozebirat, tak ti to klidne nafotim :-).

            0 0
            • Dazz  

              Jestli nafotíš tak díky předem ;-)

              Nastavitelným klíčem jsem to zkoušel, ale ze svého tam dám jen špičku a malý kousek šroubu jsem už strhnul.

              Musel bych ten klíč nějak přibrousit a do toho se mi zatím nechce. Stál majlant.

              0 0
          • kyl  

            Mrkni kolik stojí originál klíč č.27 na SR vidlice.Kup gola ořech,zabruš čelo do roviny a budeš muset obrousit i trochu obvod.

            0 0
      • orm  

        K bodu 1. Je to normalni sroub, ktery se vysroubuje :-). Pouzivam na to nastavitelny klic, napr. tento – https://www.rucni-naradi.cz/…-klic-300-mm. A povoluji vzdy o cast otacky, vyndam a znovu. Pozor. Barva je dost choulostiva na odreni, takze ti doporucuji, to obmotat pred povolenim elektrikarskou paskou nebo pouzij balici folii. Budes muset pouzit silu a pouziti klice by bylo videt a neni to hezke :-).

        K bodu 2. To nejde, ale narozdil treba od RS, pokud chces mit vidlici porad odemcenou, tak proste tu packu na riditka nedavej.

        0 0
        • Dazz  

          Nastavielným klíčem jsem to řešil. Ten můj se tam absoulutně nevešel od toho oděrka viz foto v prvním příspěvku.

          0 0
          • orm  

            Pomoci toho klice se to jen povoluje, coz je jen mala cast otacky. Pak uz to jde lehce a na vysroubovani jde pouzit cokoliv. Jde o to, kdyz potrebujes zabrat silou, aby mezi klicem a sroubem byla minimalni vule. Toho podle me nejlepe docilis pomoci tohoto klice. Vsude jinde vule je a ten hlinikovy sroub znicis.

            Kazdopadne at pouzijes cokoliv ti tu kdo radi a nechces si to moc odrit, tak pouzij tu elektrikarskou pasku nebo potravinovou folii.

            0 0
        • kyl  

          Tak pokud je hliníková matice trošku dotažena víc,tak ji takovým klíčem akorát zkurvíš.

          0 0
          • orm  

            Nezkurvim. Vychazim z vlastni zkusenosti (delal jsem to uz mnohokrat na nekolika vidlicich), ze je to lepsi nez gola, ktera ma vuli a poradne nedrzi na tom nizkem sroubu. Samozrejme at si to kazdy dela jak chce :-).

            0 0
            • kyl  

              Já právě že taky a vím že dutá hliníková matice s tenkýma stěnama se při utahování nebo povolování klíčem který zabírá jen za dvě plochy velice lehko začne bortit a otvor je pak oválný.

              Tak jsem dopadl při rozebírání olejové patrony.Co to bylo za rozměr klíče už nevím.Jeden tam pasoval s velkou vůlí,další vůbec a tak jsem ho upravil aby tam sedl akorát.Povolit to nešlo a nechtěl jsem to rvát ale zjistil jsem že pístnice už se nezasouvá.Dvou­stranný klíč to zmáčl a konečná.Vzal jsem trubkový,navlékl na pístnici a upnul ho do svěráku a konečně to šlo povolit.Vůle se rozložila na všech šest ploch a žádnou škodu to neudělalo.Pak jsem akorát musel vzít jemný pilník a otvor pro pístnici trochu upravit.V práci se mi povedlo velkou dutou hliníkovou matici dvoustranným klíčem č.32 rozlomit.Od té doby na hliník jen trubkový klíč nebo gola ořech.

              0 0
              • orm  

                Pokud bych mel kvalitni orech bez vule, tak by to bylo lepsi, ale myslim, ze zadny orech nebude mit tak malou vuli jako utazene celisti. Bohuzel ten sroub je dost nizky a orech z nej vyskakuje, alespon ty co mam doma.

                0 0
                • kyl  

                  Nasadím to na tu tyčku s uchycením na ořech (jak se to jmenuje nevím),shora přitlačim dlaní a povolíme nebo utáhnu nebo ,nic se nesmekne.Jen je potřeba upravený ořech.

                  0 0
                  • orm  

                    Muj orech nema rovne hrany. Nastavitelny klic funguje, tak nevidim duvod proc nicit orech :-).

                    0 0
            • MatS  

              Když použiješ kvalitní štelovací klíč, bez vůle v čelistech, tak by to neměl zničit. Taky ho doma občas používám, třeba na vodovodní baterie. Problém u té vidle je, že ta matice je částečně zapuštěna a kleštěma se tam moc není o co chytit a pak to žvejneš jako nic. Takže radši trubkový klíč.

              0 0
              • orm  

                Tim klicem tam netocim. Slouzi jen na povoleni, kdy je potreba poradne zabrat. To mne s gola sadou neslo, protoze diky nizke vysce toho sroubu ten orech vyskakoval pri silnejsim zaberu. Zde to omotam elektrikarskou paskou. Stahnu celisti, ze se klic na sroubu nehne a povolim to o cast otacky. Pak uz pouziju normalni orech na vysroubovani. Takova je moje zkusenost, ktera funguje, jestli to chce nekdo delat jinak, tak to je jeho vec. Ja stim problem nemam :-).

                0 0
      • jezura  

        Klíč 27.Buď trubkový,nebo zbroušený ořech.

        0 0
        • Dazz  

          Díky všem za rady, zkusím sehnat trubkový klíč (ten mě nenapadl), když ne zabrousím gola :-)))

          0 0
    • Pazy  

      Zdravým mám podobný problém na RB CRR mám cca 14dni najeto necelých 200km vidle SR Axon, od začátku pri rychlem propruzeni cvaka, na funkci jak se pise výše to asi vliv nemá, ale me to proste nebavi poslouchat na novym kole.

      Mám tři možnosti: 1. Reklamace ted nebo az neco najedu treba v zime, kazdopadne budu cekat na kolo mesic a neni zaruka toho ze se cvakani vyresi. 2.Další možnost je výměna kus za kus RS Reba z testovacího kola (cca 3tisice najeto po servisu), bílá barva k černému matnemu rámu, což je ale jen otázka designu. Spis otazka jit do jete vidle RS vs.SR nová cvakaci? 3.treti možnost je vrácení peněz za Axona a koupit novou Rebu.

      Chci na kole jezdit a nečekat na něj měsíc a desetkrát jet z Jihu do Prahy. Jak by jste to řešily? Děkuji za rady. S pozdravem Jirka

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomasz70  

      Ahojki vespolek. Nechci zakládat nové téma, tak to hodím zde. Koupil jsem kolo na kterém je suntour axon vidlice a celou dobu tj asi 400km šlape parádně, ale poslední vyjížďky pozoruji při brzdění jak se vidlice v oblasti u náboje rozvibruje jakoby tam byl rychloupinak nebo křivý kotouč. Kolo nepadlo, kotouč je vycentrovany, destičky jdou soumerně, brzdy odvzdušněne, dobře brzdici, hlavko ideálně utahle, nohy nemají vůli, ale přesto při brzdění vidle zavibruje. Už mě nic nenapadá. Máte někdo tip co bych měl ještě zkusit?

      0 0
      • dr nick riviera  

        hlavove slozeni?

        0 0
      • antuch  

        tvar kotouče?

        0 0
      • magion  

        …myslim, ze pomuze jen tuzsi vidle :-) nebo brzdit kratce a prerusovane

        0 0
      • abel  

        jestli to nedělalo od začátku, nemáš zamaštěný nebo jinak špinavý destičky?

        0 0
      • MéďaPusík  

        Dělalo mi to taky, jen na RS Sid a taky až po čase. Problém byl, že desky jen lehce zasahovaly do paprsků kotouče. Stalo se tak až po nějaké době, kdy na deskách zmizela kvůli opotřebení sešikmená „nájezdová“ spodní hrana, tím se zvětšila kontaktní plocha destičky s kotoučem v místě, kde už začínají paprsky. Zkus vytáhnout desky a spodní hranu vzít pilníkem, aby byla opět šikmá. Mi to pomohlo.

        0 0
        • allrose  

          To je jen na chvíli,podložku pod třmen,desky mimo paprsky,na vždy ;))

          0 0
          • MéďaPusík  

            Tak malá podložka neexistuje, je to opravdu jen pár desetin mm. Navíc horní hrana desky přesně lícuje s horní hranou kotouče, takže s podložkou by se zase nesjížděla na horní straně. Ale to neřešme, já poradit nepotřebuji a vím, jak to vyřeším, až je sjedu. Chtěl jsem kolegu navést na jednoduchou možnost zjištění příčiny vibrací.

            0 0
            • Pijer  

              Broušené nerezové podložky se určitě dělají 0,1 , 0,2mm a možná i tenčí… běžně se tím ladí pozice kotouče na náboji, když člověk přehazuje víc párů kol.

              0 0
    • tomasz70  

      Hlavko jede hladce, nic nedrhne a jak jsem psal kotouč je rovný,, vycentrovany, není sjety, má 1,7mm je to Shimano smrt 81 myslím. No s hliníkovým unašečem.

      0 0
      • dr nick riviera  

        A nepotřebuje hlavko naopak přitáhnout? Už jsem zažil, že mi to při brždění vibrovalo a přitažení pomohlo.

        0 0
    • tomasz70  

      Vidle je tuhá dost když to nedělala celou dobu. Jedině že by změkla a tomu asi nikdo neuvěří že? Desky jsem cistil o když nebylo třeba. Brzdí jak čert.

      0 0
      • allrose  

        Jak kluci psali,je to kombinace všech tří komponentů,pruž­nosti vidle na kterou působí nerovnoměrné brždění.tedy destičky x kotouč

        Na vině bývají ražené kotouče,„zamaštěné“ desky,kotouč..

        Také i výrobci kol,kdy desky zasahují do paprsků kotoučů…,nekom­paktibilní desky x kotouče

        Někde tady hledej chybu

        „vypal“ desky,lehce přebrus,odmasti kotouče..

        0 0
    • tomasz70  

      Díky chlapci za rady ale vše tady popsané jsem zkusil… Kotouč jako když střeli, masný není jelikož by se to projevilo na brzdění celkově jak účinnosti, pazvuky atd, desky přebroušeny a jsou optimálně nastaveny, protože to celou dobu nevibrovalo a i podle obroušene části na kotouči mají ideální stopu. A přesto všechno to nepomohlo. Kdysi vím, že tohle byla většinou chyba v nastavení kotouče vůči deskám a pomohlo. Ale nyní jsem bezradny a ******** zároveň. Nemám rád jakékoliv loupání, praskání atd.

      0 0
      • MatS  

        Co mas za model brzd? To tu jeste nepadlo. Muzes udelat fotku, kde je videt obrzdena cast kotouce?

        Vibrace citis v rukach nebo vidis kmitat vidli?

        Kdyz zmacknes na miste predni brzdu a snazis se tlacit kolo vpred a vzad, neni videt vule mezi vnejsima a vnitrnima nohama vidle?

        0 0
    • tomasz70  

      Jo brzdy Shimano XT 8000. Vůle v nohách jsem také zkoušel a vše drží pevně. Jinak vibraci vidlice vnímám jak v rukou při brzdění tak jde vidět jak jak se spodek třepe.

      0 0
      • MatS  

        Prosím používej tlačítko reagovat, jinak není jasné komu odpovídáš.

        Taky mám kotouče sm-rt81 a brzdy SLX a je fakt, že tam při brždění drobounké vibrace jsou, ale minimální, jak destička přejíždí ty výseky v kotouči. Když jsem měl před tím kola s kotouči na 6 děr, tak to vibrovalo se sm-rt66 tak, že jsem je vyměnil za Sram Centerline, které byly úplně v klidu.

        Začalo ti to dělat, podle mne, jakmile se sjela ta skosená hrana na destičce a destička trošku zadrhává a ty výseky v kotouči. Nové sm-rt800 už to mají vyřešené lépe a jsou v pohodě.

        0 0
        • tomasz70  

          Mohu se ještě jednou na desky podívat, ale a teď jak pátrám v paměti tak myslím že hrana tam byla. Ony ty desky nejsou moc jeté

          0 0
        • tomasz70  

          Je zajímavé že ty kotouče máme doma na 4 kolech s brzdami XT, Slx a nikdy nebyly žádné problémy a rozhodně jsem nikdy hranu desky nekontroloval. Prostě se sjely a šly na výměnu. Používám jak organiky s chladičem tak sintry. Vše fungovalo a funguje až doteď. Možná bych mohl zkusit přehodit zadní za přední co to udělá. Vzadu to asi nepůjde cítit na tuhé stavbě RB crr290. Snad

          0 0
          • MatS  

            Dej pak vedet, celkem mne to zajima.

            Na predchozich brzdach br-m447 jsem dal sintr desky od BBB a super. Pak jsem dal organiky od BBB a cvakalo to a nepomahalo nic. Dal jsem Shimano B-01S a ticho po pesine.

            Obcas se sejdou tolerance a nesedne si to.

            0 0
            • tomasz70  

              Tomu rozumím, ale používám už léta stejné desky od Shimano, které jsem jmenoval výše se stejnými kotouči a nikdy nebyl jediný problém a všechny 4kola brzdí parádně a ani se nezavzdusnuji. Odvzdusnil jsem minulý rok spíše z morální povinnosti, ale nebylo to třeba. Brzdí to stejně. S brzdami celkově jsem spokojen.

              0 0
    • desiRable  

      Sice starší téma, ale pořád aktuální. Nová vidlice Axon a též klepání: budu reklamovat: http://bobcik.cz/vidlice/2.mp4

      Předtím jiná Suntourka a též to samé, od té značky už nikdy nic více: http://bobcik.cz/vidlice/1.mp4

      0 0
      • Karl-von-bahnhof  

        Nazdar, mám stejný problém na fungl novém AXONu. K tomu klepání mi ještě ne úplně správně funguje lock (sice to ztuhne, ale pořád má chod tak cca 10–15mm). Co reklamace ? Jak vyřešili reklamaci ? Jak dlouho to trvalo ?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 3

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.