Suntour Epicon X1 RL-RC vs Rock Shox 30 GOLD TK

47 nepřečtených
  • Lionnel

    Zdravím, budu kupovat novou vidlici a chtěl bych se poradit jakou zvolit.

    Zadání je následující:

    • kolo 26"
    • rychloupínák
    • sloupek 1 1/8"
    • zdvih 100 mm
    • PM úchyt brzd
    • cena maximálně 6000 Kč, ale čím míň, tím líp

    Do užšího výběru se mi dostaly dvě vidlice a to:

    1. Suntour Epicon X1 RL-RC
    2. Rock Shox 30 GOLD TK

    O Epiconu tu bylo napsáno celkem dost, ale jak je na tom ten Rock Shox? Máte s ní někdo zkušenosti, případně jak je na tom ve srovnání s Epiconem? Osobně to zatím vidím spíš na ten Epicon, i prodejce mi ho doporučoval, že jsou Suntour za tu cenu kvalitní a nepřiplácí se u nich za značku jako u Rock Shoxu.

    Předem díky za vaše názory.

    Anketa: Jakou vidlici byste zvolili?

    0 0
    • Erknold  

      Nemá ten RS vnitřní nohy jen 30 mm? Což odpovídá spíše krosovým vidlicím s menším zdvihem a předpokladem slabších brzd na menším kotouči. Z hlediska životnosti bych spíše volil Epicon.

      0 0
    • Jenda  

      prihod 200 nad tech 6000 a vem upravenyho epicona z Tuning-testu. Pokud teda nepatris mezi tech par lidi kterym vadi, ze jim odpruzena vidlice pruzi :-)

      0 0
    • Jerwis  

      Řeším ted stejný problém a asi pujdu taky do Epicona. Jen se mi do toho nechce dávat 6k a bral bych klidně jetýho po repasu..

      0 0
    • Lionnel  

      Tak jsem tedy objednal ten Epicon. Na Kupkolo za 5490. Z tuning-testu bych to vzal rád, ale cena se zamykáním na řidítkách je 6700 (+ poštovné) a to už pro mě bylo moc. ;-)

      0 0
      • tigermoth  

        Na olej to předěláš v pohodě doma. Zatěsnit šrouby, vyměnit gufero u tlumáku a nandat molitanové kroužky pod stíráky, nalít olej. Rozdíl poznáš hned.

        0 0
        • Sup7  

          To máš sice pravdu, ale úprava z TT jde ještě o kousek dál.

          0 0
        • Rubi  

          to meneni gufera u tlumaku je presne co prosim?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • pavlik6022  

            prevence hydraulického dorazu, tzn. aby se ti nedostával mazací olej nahoru do tlumáku. Nevím jak X1 ale starší Pepicony mají jen jednosměrné gufero takže se u některých vidlic protlačuje mazací olej do tlumící patrony okolo plunžru přes toto gufero a ven už nemůže, takže oleje v tlumiči přibývá. Poznáš to tak že se ti zmenší zdvih vidlice

            0 0
    • scalar  

      Zkus sehnat Rock Shox Recon Gold nebo přidej pár stovek a kup Rebu.

      0 0
    • Lionnel  

      Rovnou využiju mého tématu, abych nezakládal nový.

      Od včerejška mám Epicona na kole, ale moc radosti mi zatim nedělá a nejspíš ho budu posílat na reklamaci. Při zamknutí vidlice pořád pružila, pouze lehce ztuhla. Podle videa přímo na stránkách Suntouru se dá tenhle problém vyřešit přitažením zamykacího mechanismu imbusem. Stejný postup však u mě nejde (mám RL-RC), ale pomohl jsem si podobně a to tak, že jsem ozubené kolečko, které otáčí zamykacím mechanismem na patroně lehce pootočil (přitáhl) a až potom do něj vložil díl s protaženým lankem, který při zmáčknutí páčky na řídítkách otočí kolečkem a tím pádem i mechanismem na patroně. Tímhle zásahem začal lockout fungovat (byť ne úplně 100%, pohyb několik milimetrů tam pořád byl), ovšem dneska po ujetí 20 km a pár zamknutích na zkoušku opět přestal a to tak, že úplně. Nyní můžu otáčet kolečkem jak chci, ale vidlice se nezamyká.

      Zajímalo by mě, jsou u Epiconů podobný problémy se zamykáním běžné? Jak se dovozce staví k reklamacím? Díky.

      0 0
      • worlusho  

        Buď netěsní lock nebo je tam málo oleje, reklamovat to můžeš, opravit také.;)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.