Prosím o radu
Kolega koupil ve výprodeji vydlici Suntour XC pro E-TR, dá se na ní nastavovat výška
a blokování z řidítek, ale nikde nevíme najít nastavení tlumení odskoku. Je tam
ta možnost ? Vidlice je přetlumená. Předem děkuji za pomoc
Prosím o radu
Kolega koupil ve výprodeji vydlici Suntour XC pro E-TR, dá se na ní nastavovat výška
a blokování z řidítek, ale nikde nevíme najít nastavení tlumení odskoku. Je tam
ta možnost ? Vidlice je přetlumená. Předem děkuji za pomoc
omlouvám se za tu vydlici, ale druhý pokus už jsem trefil
Nevím z jakého roku je ta jeho vidle,ale on nemá dole žádný šroub na ovládání útlumu.
Muj starý Bomber musím vypustit odšroubovat horní matici abych se mohl dostat dovnitř
s dlouhým imbusem a nastavit útlum. Není něco podobného i tu? Nechce se mi věřit, že by vidle,která puvodně stála okolo 10000 neměla nastavení útlumu odskoku.
…mozno ho ma optimalne nastaveny uz od vyrobcu.
:))
Je to sice nepochopitelny, ale ne nemozny. Napr. brachova marzocha toto nastaveni taky nema a taky stala nova 10tis i vic. Kdyz kouknu treba na koloshop a vyprodej tak starsi xc-pro bez serizeni utlumu je drazsi, nez novejsi vyprodejova se seriditelnym utlumem. Proste ruzne tahy prodejcu :)
ze je pretlumena moze byt ta vec ze predpokladam este nie je zabehnuta.
co se na tlumení zabíhá – olej?
ja neviem co sa mi tam zabiehalo, v Slate mam asi tiez olej… Prosto keby si to videl tak by si to pochopil. Vidla nechcela ist celu jazdu do zdvihu viac ako 4 cm, teraz je to po 500 km ta 6 cm… Dufam ze to neni tym ze je teplejsie a na jesen to zas budu tie 4cm :)))
Nj, ale Slate je mazana vazelinou, coz hraje dost velkou roli na odporech vidlice.Taky si sedaji pouzdra. To ze ti na podzim opet ztuhne je mozne, protoze manitou vazelina neni zrovna ridka, takze pak i teplota hraje roli.
No dik za vysvetlenie. Co ja neborak budem teraz na jesen robit? Asi mosim kupit na jesen inu vidlu a budem to menit podla rocnych obdobi… kua. :))
no vidis, a ja som ku kolu ani manual nedostal, a co som si od vyrobcu stahol tak som sa nedozvedel ani ze to je mazane, ani ze vazelinou, to jedno kolecko doteraz neviem poriadne na co je, servisovat ako to treba tak to uz vobec tam dementi nepisu (aspom si nepamatam).
Cize chudak chalan aj keby mozno poctivo studoval tak mu to nepomoze, a aby sa teraz clovek bal na BF spytat.
:))
Tady mas manual http://www.manitoumtb.com/…ceguides.asp
dik, si mily, ale to mam stiahnute aj prestudovane, ako som pisal ;)
Pozeram som si pomylil temy – to ste toho pytajucehosa zotreli v tej druhej teme o vidle :)) No ved nevadi, to plati vsade. :)
Tak tedy nevim co ctu, ale jaksi nechapu. No nic priste se snazit nebudu. Myslel jsem, ze v tomto threadu se trosku odlisis od svych prispevku v ostatnich diskusich, ale zrejme jsem se spletl. Priste si reknu, never more.
no neviem co sa deje… ale nemusis byt nervozny. Ten manual som si pozrel a je super, minulu jesen som stahoval od nich cosi co nebolo tak dobre spracovane… takze vlastne dik.
ona chodí krásně hladce, ale pomalu se vrací, proto mě zajímá, jestli je možnost regulovat,
jestli by tam nebyl vhodnější míň hustej olej.
bracha to zmenou oleje resi, ale to je marzocha, nevim u xc-pro, do manualu sem nekoukal, ale tam bude mozna nejaka patrona, jestli ale rozebiratelna…
u klasickýho XC-pro byl většinou vzduchový píst mazán vazelínou. Ta pak dělal to, co ty popisuješ. Takže řešením bylo píst odmastit a namočit ho do oleje a následně trochu oleje nalít i dovnitř. U nastavování zdvihu je problém s tím, že tam si musíš trochu vyhrát, než ten pístek dostaneš ven. Už sem to kdysi taky dělal. Pokud nic jinýho, tak zkus odšroubovat ventilek a dovnitř nalít trochu jemnýho olejíčku a nech to vzlínat. Fce by se měla zlepšit.
Na pístek se používá olej, teď nevím jak se to píše, redrum. Taky s ním smáčím pístek přez ventilek, vidle je pak citlivější a píst se méně opotřebovává. V případě vidlice, kterou řešíme, je problém nejspíš v příliš hustém oleji v patroně, otázka je, jestli se nechá patrona otevřít. Navrhoval bych tuning od Milana 1, předělat ji na mazání olejem a podívat se do patrony a vyladění vzduchové pružiny-tedy negativky proti ní. Mrkni mi do profilu na na můj bike, adresa je na vidlici :oD
Jeden z poblémů je v pístku u tlumení-moc tuhá prožinka, která drží pístek kterým protéká olej při stlačení. Pokud nemá nastavitelný zpětný útlum, tak bych ji nekupoval. Tam si s tím člověk musí pohrát vevnitř,jestli vůbec tu možnost má. Zvětšovat kanálky na zpětný průtok asi sám nebudeš.Probíralo se to tu kdysi dávno v minulosti.Dal bych ji být tebou na úpravu milanovi1, pokud ještě teda vůbec upravuje vidlice u něj nezakoupené.