• elis

    Prosím o radu

    Kolega koupil ve výprodeji vydlici Suntour XC pro E-TR, dá se na ní nastavovat výška

    a blokování z řidítek, ale nikde nevíme najít nastavení tlumení odskoku. Je tam

    ta možnost ? Vidlice je přetlumená. Předem děkuji za pomoc

    0 0
    • elis  

      omlouvám se za tu vydlici, ale druhý pokus už jsem trefil

      0 0
    • toncekk  

      Rebound Damping adjuster → N/A

      Pro rocnik 2006

      http://www.srsuntour-cycling.com/…91/index.php?…

      0 0
      • elis  

        Nevím z jakého roku je ta jeho vidle,ale on nemá dole žádný šroub na ovládání útlumu.

        Muj starý Bomber musím vypustit odšroubovat horní matici abych se mohl dostat dovnitř

        s dlouhým imbusem a nastavit útlum. Není něco podobného i tu? Nechce se mi věřit, že by vidle,která puvodně stála okolo 10000 neměla nastavení útlumu odskoku.

        0 0
        • stihac  

          …mozno ho ma optimalne nastaveny uz od vyrobcu.

          :))

          0 0
        • toncekk  

          Je to sice nepochopitelny, ale ne nemozny. Napr. brachova marzocha toto nastaveni taky nema a taky stala nova 10tis i vic. Kdyz kouknu treba na koloshop a vyprodej tak starsi xc-pro bez serizeni utlumu je drazsi, nez novejsi vyprodejova se seriditelnym utlumem. Proste ruzne tahy prodejcu :)

          0 0
    • stihac  

      ze je pretlumena moze byt ta vec ze predpokladam este nie je zabehnuta.

      0 0
      • kubad  

        co se na tlumení zabíhá – olej?

        0 0
        • stihac  

          ja neviem co sa mi tam zabiehalo, v Slate mam asi tiez olej… Prosto keby si to videl tak by si to pochopil. Vidla nechcela ist celu jazdu do zdvihu viac ako 4 cm, teraz je to po 500 km ta 6 cm… Dufam ze to neni tym ze je teplejsie a na jesen to zas budu tie 4cm :)))

          0 0
          • Vilém  

            Nj, ale Slate je mazana vazelinou, coz hraje dost velkou roli na odporech vidlice.Taky si sedaji pouzdra. To ze ti na podzim opet ztuhne je mozne, protoze manitou vazelina neni zrovna ridka, takze pak i teplota hraje roli.

            0 0
            • stihac  

              No dik za vysvetlenie. Co ja neborak budem teraz na jesen robit? Asi mosim kupit na jesen inu vidlu a budem to menit podla rocnych obdobi… kua. :))

              0 0
              • stihac  

                no vidis, a ja som ku kolu ani manual nedostal, a co som si od vyrobcu stahol tak som sa nedozvedel ani ze to je mazane, ani ze vazelinou, to jedno kolecko doteraz neviem poriadne na co je, servisovat ako to treba tak to uz vobec tam dementi nepisu (aspom si nepamatam).

                Cize chudak chalan aj keby mozno poctivo studoval tak mu to nepomoze, a aby sa teraz clovek bal na BF spytat.

                :))

                0 0
                • Vilém  

                  Tady mas manual http://www.manitoumtb.com/…ceguides.asp

                  0 0
                  • stihac  

                    dik, si mily, ale to mam stiahnute aj prestudovane, ako som pisal ;)

                    0 0
                    • stihac  

                      Pozeram som si pomylil temy – to ste toho pytajucehosa zo­treli v tej druhej teme o vidle :)) No ved nevadi, to plati vsade. :)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak tedy nevim co ctu, ale jaksi nechapu. No nic priste se snazit nebudu. Myslel jsem, ze v tomto threadu se trosku odlisis od svych prispevku v ostatnich diskusich, ale zrejme jsem se spletl. Priste si reknu, never more.

                        0 0
                        • stihac  

                          no neviem co sa deje… ale nemusis byt nervozny. Ten manual som si pozrel a je super, minulu jesen som stahoval od nich cosi co nebolo tak dobre spracovane… takze vlastne dik.

                          0 0
      • elis  

        ona chodí krásně hladce, ale pomalu se vrací, proto mě zajímá, jestli je možnost regulovat,

        jestli by tam nebyl vhodnější míň hustej olej.

        0 0
        • toncekk  

          bracha to zmenou oleje resi, ale to je marzocha, nevim u xc-pro, do manualu sem nekoukal, ale tam bude mozna nejaka patrona, jestli ale rozebiratelna…

          0 0
    • antuch  

      u klasickýho XC-pro byl většinou vzduchový píst mazán vazelínou. Ta pak dělal to, co ty popisuješ. Takže řešením bylo píst odmastit a namočit ho do oleje a následně trochu oleje nalít i dovnitř. U nastavování zdvihu je problém s tím, že tam si musíš trochu vyhrát, než ten pístek dostaneš ven. Už sem to kdysi taky dělal. Pokud nic jinýho, tak zkus odšroubovat ventilek a dovnitř nalít trochu jemnýho olejíčku a nech to vzlínat. Fce by se měla zlepšit.

      0 0
      • miťo  

        Na pístek se používá olej, teď nevím jak se to píše, redrum. Taky s ním smáčím pístek přez ventilek, vidle je pak citlivější a píst se méně opotřebovává. V případě vidlice, kterou řešíme, je problém nejspíš v příliš hustém oleji v patroně, otázka je, jestli se nechá patrona otevřít. Navrhoval bych tuning od Milana 1, předělat ji na mazání olejem a podívat se do patrony a vyladění vzduchové pružiny-tedy negativky proti ní. Mrkni mi do profilu na na můj bike, adresa je na vidlici :oD

        0 0
    • vlk  

      Jeden z poblémů je v pístku u tlumení-moc tuhá prožinka, která drží pístek kterým protéká olej při stlačení. Pokud nemá nastavitelný zpětný útlum, tak bych ji nekupoval. Tam si s tím člověk musí pohrát vevnitř,jestli vůbec tu možnost má. Zvětšovat kanálky na zpětný průtok asi sám nebudeš.Probíralo se to tu kdysi dávno v minulosti.Dal bych ji být tebou na úpravu milanovi1, pokud ještě teda vůbec upravuje vidlice u něj nezakoupené.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.