Poradte prosim,kde nechat seridit tuto vidlici,jezdi ji pritelkyne(50kg) a vidle je prilis tuha,nepruzi a netlumi.Nevite kde provadi tuning,co to stoji ap.?Je to system pruzina olej,letosni model.Dik moc,Honza
Poradte prosim,kde nechat seridit tuto vidlici,jezdi ji pritelkyne(50kg) a vidle je prilis tuha,nepruzi a netlumi.Nevite kde provadi tuning,co to stoji ap.?Je to system pruzina olej,letosni model.Dik moc,Honza
Já jsem jí zkoušel v obchodě na kole a v tu chvíli jsem ještě vážil 95 kg ( dělal jsem si na ní zálusk ) a taky moc nechodila, moc nepružila ani se nevracela.
Skoda, ze bydlim tak daleko … by jsem se na to podujal. Tedka, kdyz jsem temer kompletne rozebral svoji maratonku a mam za sebou i rozebrani german-a tlumice jsem docela naladen na nejake jine vidle :)
myslím, že tuning vidlí je na www.xbike.cz tohle není reklama, narazil jsem na to náhodou. cena od 800–1500 plus matroš (doufám)
Diky moc,uz jsem s Milanem v kontaktu.Honza
Hm clovece, tak ty budes od nekterych lidi ze stareho Bikefora krute bit :-)
Nechci, btw ten smajlik na konci neco znamena …
trochu legrace nikomu neuskodi, tak klid :)
vsechno jde rozdelat.
Svatá pravda… Už jako malý mrňous jsem zjistil, že rozdělat jde úplně všechno. Něco z toho šlo i složit zpátky a z toho mála ještě míň opět fungovalo:-)))
Jinak … zajimalo by me, nac je dobry koupit vidlu, ktera nefunguje jako odpruzena vidla, pak ji votunit za minimalne, modlit se pak zda vydrzi alespon mesic -dva. Neni jednodussi rovnou koupit neco normalni ? No flame please, nevim presne cenove relace pouzitelnych suntour vidlic, ani neznam dlouhodobe zkusenosti. Bohuzel mam jenom znalost vidli Marzocchi.
proto sem u vzduchovky bez pružiny po roku a půl vylil uplně čistej volej? Připadal sem si jako jedinej komu se tam nedostávají žádný nečistoty.
Milane, kdyz tak zasvedcene mluvis o niceni MArcoki soupanim pruzinou o stenu, tak kolik jsi skutecne takto znicenych vidlic videl. Rekni pocet a po jake dobe. Presne, jasne, jednoznacne, prosim. To ze si ital nemyl ruce jsem rikal ja, ale v jine souvislosti, neprekrucuj a nevymyslej si, prosim. Videl jsi vubec nejakou MArcoki, jestli jo, nemohl by jsi rici, ze vnitrni uprava nohou je ji cizi. To je nepravdiva informace. A ne jedna.
Potvrzuji – ty spinave ruce byly v souvislosti s moji Marathonkou a bilym lepivym bordelem na jedne pruzine. Navic kovove supinky ve fazi zajizdeni vidlice jsou u vsech pruzinovych vidlic a vyrobci na to upozurnuji (upozornovali) v manualech.
Nevidel ji samozrejme … Ja nevim , kdyz neco funguje dobre a je to spolehlive a kazdy kto mel tu cest o to pise, ze je to dobry, tak je to zboznovani. Hmm, zajimavy. A zajimalo by me, jak se pak rika tomu, co predvedl Milan ve svem prispevku ohledne Suntouru :)
Snad kazda vidla/tlumic ma v case zajizdeni supinky. Kdyz se vycisti po zajeti, uz zadne dalsi nejsou. Co pises je hodne od veci. Ze se olej spini je normalni vec, a je to kvuli open-bath systemu. Kazdy o tom vi, a je potreba casteji menit olej. Spina jde dovnitr zvenku,to bys mel vedet. Btw, noha zevnitr neni dural, nybrz je anodizovana. Supinky nejsou kvuli hoblovani, ale kvuli necemu jinymu. Jinak mas pravdu, zadna vidle neni bez chyby.A jinak ..nikdo tady Marzocchi nezboznuje. Zajimavy je ale, ze podle toho cos napsal, tak stoji Marzocchi za hovno, a kazdy by se mel stydet ze si ji koupil a jedine vidle Suntour je „in“. Tvuj prispevek vyzniva tak, ze je lepe koupit vidlu, ktera se musi tunit aby fungovala, nez vidlu, ktera tunit nejde, i kdyz funguje jak ma. Jinak co se tyce vahy, tak srovnavej srovnatelny. Suntour ktery spominas ma duralovy sloupek, kdezto u nas koupis vetsinu Marzocchi se sloupkem ocelovym, coz je minimalne 150g navic. Ale jo … jde to vytunit, jak nekdo psal, za nejakych 2500 ? ti vymeni sloupek a mas 150g minimalne dolu.
Tak jsem si vcera zkusil to s tou vahou. Predni kolo na vahu a zatlacit na riditka. Nepozoroval jsem zadny mikropohyby, takze za pohyb jsem povazoval asi 1cm zdvihu. To nastalo pri zatizeni 6kg (kdyz odectu hmotnost kola). To zas neni tak zly, ne? Na to, ze to neni Suntour :) No dneska to zkusim ze suntourem, ale vahu mam jen do 120kg :( No a k tomu znecisteni oleje u otevrene olejove lazne proste dochazi. Nikdo prece nerika, ze tesneni, ktere nepusti neco ven, nepusti neco jineho dovnitr. Proto se take Marzocchi vidlice odvzdusnuji. Vzduch z vidlice neunika proto, protoze se k tesneni mezi vnejsima a vnitrnima nohama vubec nedostane. Tam je jenom olej a olejove tesneni. Ne ze bych se M nejak zastaval. Suntour ma urcite potencial stat se dobrym vyrobcem vidlic, ale bohuzel si vybralu cestu nefunkcnich atrap. Pritom by je to uz nestalo tolik delat misto zmetku vidlice.
ten konec je rozumnej, taky mi přijde, že konstrukce vidlí SR je po pevnostní stránce ok, design taky není nejhorší, ale ten vnitřek jim nejde, což mě zaráží z toho důvodu, že koupit patent na pružení a tlumení a? už olej nebo vzduch není až tak nemožný.
Presne tak. Suntour vypada dobre, properties ma dobry, cena taky dobra jenom ten zbytek :)
Voe. Me budes neco povidat o mereni:) Sem si tak myslel, ze napisu (ted sem to snad trochu vylepsil:) . Na co jsou ty grafy ja vim, ale grafy nejsou vsechno. Zalezi jestli to ta vidlice dokaze taky rychle a nekoliksetkrat s napenenym olejem, jestli se nezasere hned prachem jako SR atd. Sag, tak jak je vniman (pri nasednuti na kolo) mam presne 0mm. Protoze sag je ovlivnen spoustou dalsich veci. V tomhle pripade konkretne geometrii. K tomu ostatnimu… no snad jen kapku oleje do ohne. Proc se tedy spini olej ve vzduchovych vidlicich? Proc se meni olej, ktery maze Shermana? Pruzinove SR jsou na tom lepe? A co na to Jan Tleskac?
Suntour se nemusi menit olej, protoze ostane vzdy cisty … jeho nohy jsou technicky dokonale, nic se neodira. Zvenku nic nepronikne, zevnitr se nic neuspini. Dokonala vidla. Vsichni co kupuji predrazene Manitou a Rockshoxy, Foxy jsou tupci, vyhazujici penize ven oknem. Kdo si koupi Marzocchi jeste navic riskuje, ze se mu v sjezdu prodre noha. Jedina spravna (rozumna) volba je Suntour. Sice je tam drobnej detail … nepruzi a netlumi .. no ale priznejme si. Proc by tohle mela delat dokonal vidla, ze ? No, ale kto tedy preci jenom ma pochybnosti o te spravne vire si dojde k Milanovi. Ten ji za pakatel vytunuje, nalepi nejake rychle pruhy na bok a muze se s tim vyjet. Ale nedejboze do terenu ..
Milane promin, ale tve prispevky mi presne tohle evokuji … :-(
tvrde do nich:-).jeden se tu snazi neco udelat se suntourama a ty dva mu to jenom kazej a kecaj:-)
Dokud to neuvidim aspon vyfocene neverim
Chci nejakou fotku vystruhane vidly!!!
O jedne vim .. tedy ne fotka, jenom vidla. Ale vystrouhana byla zvenku a byl to vzduchovy (myslim) SID :)
Tak to je jasny. Spatna povrchova uprava drahych vidlic a ta pruzina byla navinuta zvenci :)
sehnal jsem … tady je :)
Hezka opravdu hezoucka vidlice:)
Ale jeste jsem nedostal odpoved na otazku jak si muzes strouhat hlinik z nohy, kdyz je povrch zatvrzovan a ta vrstva neni hlinik. To by me docela zajimalo.
hmm … pruzina je ocel. povrch je anodizovan, nebo neco takovyho. Pilinky se objevuji v oleji. Dobre. Takze mne selsky rozum vravi, ze piliny muzou byt budto z pruziny nebo z toho povrchu. Ten ale neni duralovej. Tudiz pilinky pokud jsou odsad, jsou budto ocelove, nebo z toho povrchu a tudiz ne hlinikove. Jinak k tem pilinam … mam take tlumic, ocelova noha prochazi pres olejovou tlumici komorou. Je tam gufero na oboou stranach. Komora je z hlinika, myslim ze neni anodizovan. Ovsem, noha se tre jenom o ty gufera. Olej byl spinavej a obsahoval drobunke leskle pilinky. Zadam vysvetleni.
Tlumice SR nevyrabi, tudiz nejsou v milanove kompetenci :)
Drive…a hlavne nyni. Ale musíš vědět víc o jiných vidlích a nezavírat se jenom u té vaší značky. Jo a nebylo to nahodou kvuli kombinaci elastomeru a pruzin, absenci oleje, nastaveni progresivitu chodu? A o moji vidlici nemusis mit strach. Je uplne nova bez jakehokoliv zasahu z venci a chodi bezvadne, coz se o SR, kterou vystridala, rict neda. Ty jsi to s tou geometrii vylozene nepochopil. A jeste jsi mi nevysvetlil, jak se znecistuje olej ve vydlicich s uzavrenym systemem nebo vzduchem. Taky vim od jednoho z tvych pokusnych kralicku, ze jste nedokazali vyresit jedinou slabinu, ktera mi na SR vadila. Prachove tesneni. Bez toho jsou jakekoliv dalsi pokusy uplne zbytecne a SR zustane pevnou vidlici.
Presne tak. To je ta zakladni vec. Ja nemam nic proti suntouru, ani nejsem italofil, ale co s vidlou, ktera neni funkcna tam, kde funkcna byt ma. Hlavne se mi libi, kdyz nekdo co ma Marzocchi napise, ze mu neco klepe, to pak klepe asi kazdemu,z e ? :) Ze slo o dva lidi s EXR je nepodstatne. No, hlavne ale ze puvodni prispevek byl o klepani Duka. No nic ..
Ja taky nejsem marzocchofil, ale jsou to proste levne vidlice, ktere jsou relativne dobre k sehnani v Cechach a hlavne maji pro me za ty penize nejvetsi vydrz a nejlepsi funkci.
vystihnul jsi to docela dobre.
a taky nejlepsi lidi co to vyrabej:-).po tom co sem dneska jel s bandou italu v tramvaji tak uz doma nic italskyho nechci.
O cem? Mam tu dve srovnatelne vidlice. Pruzina olej 130mm. Jedna relativne levna SR, ktera nefunguje a druha neprilis draha M, ktera funguje bezvadne. To jsou pro me dulezite informace. Ze se za 40let probrousi vnitrni nohy pruzinou nebo za 15let bude ten olej tak spinavej, ze bude chodit jen 2× lepe nez SR ted. To neni to co by me trapilo. K cemu je ti kamenny chleba, ktery ani po roce neplesnivi?
treba pro slepice:-)
hehe, to srovnani je dobry :-))
Tak za prvni … tady se nikdo nebavi o stezi pozorovatelnem jemnuckem prasku , ktery muze oterem vznikat ( dela to cokoliv, co se otira uz z principu).
Za druhe .. takze podle tebe je cernej olej dusledek otirani vnitrnich nohou. No, pan je asi alchymista, ze jo :), zajimalo by me jak pusobenim vzduchu, hliniku, anodizace a tlaku vznikne z prusvitneho oleje, cernej humus. Rikam ti, nejprve si neco over prakticky a pak uvazuj nad tim proc. Teorie je pekna vec, ale kdyz ti chybi par faktu, dojdes vzdycky k chybnemu zaveru :)
Za treti … vnitrek nohou neni dural, nybrz je to povrchove upravovane, a odolne voci oteru. A jakykoliv oter z tohodle pak ale neni hlinik, ale neco jinyho.
Michas jinak pruziny a vzduch … ne ze by to neslo , ale .. Btw, rafek se nemusi probrzdit, a stejne tak nemusi upadnout nohy. Je to jenom otazka kontrukce :)
Jsem to napsal. Ale to nic. Ja nechci abys mi neco vysvetloval … protoze tys v ruke zadnou takovou vidlu nemel. Na rozdil ode mne. Takze ocekavam, ze mi vysvetlis, jak muze olej zcernat zevnitr kdyz zvenku dovnitr nemuze nic preniknout. A taky mi vysvetli, kdyz uz to delas, proc Marzocchi ma v manuale napsany, ze normalne sa meni olej kazdych 100 vhod, ale pri jizde v bordelu i driv , presneji 50vhod.
odpovez mi na moji otazku … jak vysvetlis cernej spinavej olej vevnitr.
lubos, ja som sice nemal ziadnu vidlu rozobranu, ale milan moze mat v urcitych veciach skutocne pravdu:
jen takova perlicka, korund je po diamantu nejtvrdsi nerost v Mohsove
stupnici. A korund je chemicky vzato oxid hlinity. Tim samozrejme nechci rici,
ze vidlice jsou pokorundovane. Rozhodne ale bych netvrdil, ze ocel je tvrdsi,
pokud bych to neoveril, coz nevim, takze netvrdim ani opak. Nedavno jsem na
kamaradove RockShox obdivoval osoupany elox az na hlinik VNE vnitrni nohy.
Pruzina uvnitr anodizaci samozrejme otira taky, o takove jasne veci nemusi byt
spor, je to zapocteno v zivotnosti vidle, ktera je ale dost dlouha na to, nez
aby tu nekdo prohlasoval bludy o jejim borceni. Jedno doporuceni – je dobre
pruzinu na dolnim konci pro jistotu zkontrolovat, jestli na stenu nohy nebude
zasahovat nejaky ostry okraj, ktery muze vzniknou pri nedotoceni dratu pruziny a
naslednem zabrouseni do rovna, pripadne brouskem strhnout. JEste jsem neprisel
do styku s pruzinou, ktera by byla takto spatne udelana, ale jistota je
jistota.
PLAstove mezivlozky mezi kratsi pruziny jsou dobry napad, to treba bezne pouziva
RST, ale taky nekvalita anodizace u RST tomu odpovidala, i pres ty plast
mezivlozky byla anodizace po 6000km docela zubozena (mozna vadny kus).
na nohe vidle som samozrejme tvrdost neskusal ale na eloxovanom chladici tranzistoru (chemicky by to amlo byt to iste) uz ano. Ocelovym hrotom do toho bez problemov rypes. Mozem to skusit na anodizovanych rafoch, tam skrabanec neuskodi.
A co teprve uhlik :) Poskrabejte tuhou diamant a dejte vedet jak to dopadlo:)
diamantů mám doma hromady, ale nemůžu sehnat tuhu :-)
a moje eloxovane brzdove paky STX-SE 1993 su po desiatich rokoch tiez na miestach kde ich stlacam uplne bez eloxu – na cistom hliniku.
A dalsi fama. Na cistem hliniku? Jako nespinava hlinikova slitina nebo aluminium? :)
beries ma moc za slovo. Pod vyrazom „na cistom hliniku“ som nemyslel chemicky cisty hlinik ale to, ze posobenim nijak zvlast agresivnych mojich ruk sa ta anodizovana (eloxovana) vrstva obdrala az na podkladovy material, ktory je z nejakej zliatiny hlinika.
Teda skratene: osupal som anodizovanu vrstvu a pritom moje prsty rozhodne nie su z ocele :-)
Možná tam hraje trochu roli agresivita potu.
Dik za konstruktivny prispevok. Ono sa ta spina dostane dovnutra aj bez toho aby unikol vzduch , skrz tesnenie.
Ovsem problem je v mojom pripade ten, ze ja nemam pruzinu v nohe ziadnu … napriek tomu je spinavy, az cierny, vo vnutri oleja som nasiel okrem jemnuckych ligotavych asi piliniek aj zhruba 1mm stvorcovy cierny tvrde kusky cohosi, neviem coho. A rozne velmi malinkate neidentifikovatelne kusky cohosi, co by som typoval ze bude piesok. Skoda, ze som to robil predtym, nez doslo k tejto diskusii. Normalne by som poslal cely olej na nalyzu .. co obsahuje :-))) Btw, sa mi u mojej terazjse vidle dost rychlo zaspinil olej v pravej nohy ( tusim ze po asi ani nie 40vhod) .. vyzera, ze bude potrebovat castejsiu udrzbu ako MXCcka.
Jo a jeste k te vaze … tim nezjistis o charakteristike vidly nic, nebo lepe receno nic co ma smysl. Teda ak tim myslis ciste uplne jednoduchou pruzinu … ani tak ne bych si dovolil rict, a pokud si uvedomis geometrii, tak zjistis, ze to vahou nepujde ;) Neukaze ti totizto dosti podstatnou vec a sice reakci vidly na prekazku. Jsou vidle ktere nemjevi moc chut projevit se , kdyz se pomalu stlaceji a jsou vidle, ktere to delaji, kdyz dostanou poradnou supu. Zastupce kategorii necht dosadi jini.
A tys nejakou rozebral ? Ze tak zasvecene o tomhle pises :( Samozrejme, ze spina v malinke mire pronika i pres prachovky a tesneni dovnitr. Kdyby ne, tak ten olej bude porad cisty, coz neni! To, ze je olej spinavy po nejake dobe jezdeni je u Marzocchi znama vec, a je to kvuli otevrene olejove lazni. A je proto potreba casteji menit olej.
Co se tyce te vidly, staci koupit verzi s duralovym krkem, a nemela by byt nejake enormne drazsi. Ze na trhu neni je pravdepodobne problem trhu a uz se to tady resilo.
Asi to bude problem trhu. Stacilo by nekomu natrhnout pr… a hned by tu byly :))
:-))
By me zajimalo, proc na xbike.cz tolik vychvalujou Suntour, ale prodavaj Marzocchi :)
Pružení by měla pomoct měkčí pružina ( pokud už tam není). S tlumením ti neporadím. Ovšem na druhou stranu, když nepruží nemůže ani tlumit:-)
at to neni kdesi vlevo na obrazovce, pisu sem, reaguji na demagogie milana1.
milan1 rika zasadni nepravdu
- ze vnitrni nohy vevnitr nemaji povrchovou upravu. Kdo neni slepy, vidi, ze
jsou anodizovany. To ze se pruziny trou o vnitrni nohy , to fakt nekdo objevil
ameriku, ale rikat, ze se vidle rozpadne jako probrzdeny rafek je nehorazna
demagogie. A neplati to jen pro marcoki. Piliny jsou ve vidli Z VYROBY. Ze se
olej spini otiranim soucasti o sebe je take dalsi objevena amerika. Pokud se
olej vymenuje casto a ne jednou za 10000 km, tak olej neni spinavy ani
u pruzinovky, jen mirne zakaleny. Cim pozdeji se vymeni olej, tim vice se bude
spinit, protoze zacina pusobit, kdyz to prezenu, jako brusna pasta. atd
Jedinej zaslepenec jsi ty. Doted si mi navic neodpovedel na zakladni otazku kterou jsem ti nekolikrat polozil. To o necem svedci. Dale … mozna neumis cist, ale moje doporuceni ohledem vidlic byli krome Marzocchi i Duke XC, Duke U-Turn, dale nemam nic proti Manitou Axel pro lehke vahy, totez Scareb nebo Sid. Ale nebudu to opakovat, protoze ti, co to ctou svuj nazor maji. Zbytecne to tady budu psat. Krom toho jsem uz parkrat na problemy Marzocchi upozornil i ja. Ale to jak je videt automaticky ignorujes.
Co jsem skutecne nikdy nedoporucoval je RST. Na Suntoure mi vadi to, ze pouzitelnych vidlic neni mnoho, a ty co pouzitelne jsou, jsou stejne ponekud prodrazene, musi se s tim leccos udelat, aby to vubec fungovalo jak ma, a Padlistove zkusenosti. A vaha u Suntouru je srovnatelna s Marzocchi, pokud se jedna o pruzinovy model. Dale, zadnou spoustu vidli jsem neudelal. Opiram se hlavne o zkusenosti jinych lidi. A zatim se jejich zkusenosti s realitou vice-mene shoduji. Dale, nejde jenom o komfort, vahu a cenu. Jde taky o to, kolik vidla vydrzi, ze ano.
Opakuju otazku. Vysvetli mi proc mam u vzduchove vidle cerny olej po asi 50vhod. Jelikoz mam vzduch a ne pruzinu, asi tezko mi bude odirat pruzina nohu. Dale mi vysvetli, proc mam spinavy olej vcetne ruznych lesklych pilinek v oleji, kde taky neni pruzina, a jedine co tam je , je ocelova noha a gufero. Dale, dle Padlistovych slov, pruzinova Marzocchi i po delsi dobe, cerny olej nema. Cili nic z toho co jsi rekl tohle nevysvetluje.
Debatu ja ukoncim, az mi tohle vysvetlis.
A abych pripomnel, celou diskuzi jsi zacal tim, jak je Marzocchi nahovno vidla, protoze pruzina odira vnitrek nohy. Na rozdil od Suntouru, ktery je primo bozi. Dle tvych slov jsem mel dojem, ze se nani stezi bude hrabat Fox.
nic ve zlym,ale me prijde ze se v tom vyzna mnohem lip nez ty(i ja) a neni schopny ti nic vysvetlit,protoze ho nesmyslne napadas.takhle na netu ta debata trva hrozne dlouho a nic z toho.myslym ze kdybyste to s milanem resili v realu a s vidli v ruce tak by bylo rychle po debate.a ne proto ze by te sni pretahnul po hlave:-)
Hmm, jo, mozna se v teorii vyzna o hodne lip. Ale vnitrek Marzocchi v zivote nevidel. Tvrzeni, ze neni upravovan o necem svedci. Nesmyslne napadam ? No ja nevim … porad chci odpoved na mou otazku. V svem prvnim delsim prispevku totiz napsal nekolik veci, kde napsal nekolik veci, ktere nejsou ok.
Ja chci kostruktivni debatu. Ted ti ale – priznam se, nerozumim.
Ne, spatne jsi me pochopil. Ja ti nerozumim z jineho duvodu. Snad kazdy, kdo tady cte moje prispevky vi, ze mam dve vidly. Jedna se jmenuje MXC a ta druha Marathon S, oba vzduch model 2002. Jo, a na nohach maji napsano Bomber. A uouplne dolu je mala nalepka a nani napsano Marzocchi. Tak proto. Ted si mne ale , abych rekl pravdu znejistil … musim se kouknut, jestli tam neni nekde napsano RST. Doufam, ze ne. To by byl trapas.
tve ironicke poznamky jsou hovno kontruktivni… Je jasne, ze Milan ma vetsi praxi, toz se snaz neco pochopit. Ze ti neunika vzduch z otevrene lazne znaci, ze tesneni je na fest a nic tam neprojde, ani dovnitr. Pri takovych tlakach-aby se vzduch nedostal ven, je jasne, ze to musi byt brutalne na fest – takze at zije hoblovani vnitrnich noh, :-). Suntourske mag. spodni nohy byly dycky hodne tuhe. Mam taky Suntour, objektivne receno – pruzi na pytel, spise pevna v 80%, ale mi to vyhovuje…
Z ceho je to jasny ? Vzdyt ani otevrenou Marzocchi nevidel. Ze neco projde dovnitr je jasny, protoze jsem ten olej videl. Ty ne. Hoblovani nevim jake kdyz je tam kov-guma. Pokud se dostane mezi tesneni a kov spina, tak samozrejme hoblovani bude. Pak ale je jasny, jak se spina dostane dovnitr. Ovsem za jak dlouho se to ohobluje, ze ano … dost dlouho, imho menit nohy pokud se dela pravidelny servis neni potreba nekolik let. Co se tyce mych ironickych poznamek .. je mi lito, ale Milan si zacal driv tou RST. Nevim odkud to nabral, kdyz celou diskuzi tady mluvim o vlastni zkusenosti z Marzocchi. Tak nevim, ale asi jsem debil. O tuhosti noh se bavit nebudu, protoze to neni predmet debaty. Ta je o hoblovani vnitrnich noh, o povrchove uprave a o tom, jak a odkud se dostava spina do otevrene (i zavrene) olejove lazni.
Btw, kolik ze vazi spodni nohy Marzocchi a kolik Suntour ? Predpokladam, ze kdyz to pises, tuhle informaci mas.
Hmm, no moje nohy vazi 634 vcetke V capu a HAC4 vysilace (ten ma asi tak 30g).
Jo a vcetne pouzder samozrejme. Ty nevim kolik maji, snad 50g. Jestli si vazil ty nove modely, pak by to znamenalo, ze pridali tech 100g. Coz je skutecne kupodivu … nevim proc, kazdopadne, na vliv otirani nohou od pruzin to nema zadnej vliv.
A sakra, to nejpodstatnejsi jsem zapomnel samozrejme. To by .. jak si ale i spominal, mohlo vysvetlovat to nabirani hmotnosti. Maratonka (SL) totizto taky pribrala nejakych temer 200g.
Hmm, ale tedka se mi mari, ze jsem cetl, kdyz prichazeli 2003 modely na trh, ze Marzocchi pridali material na dolni nohy. Kvuli zvyseni pevnosti. Jo, a vlastne proc si myslis nebo mas zmereno, ze lehci Suntour nohy jsou pevnejsi nez Marzocchi nohy. To by byla zajimava informace, nebot tedka ta hmotnost a navyseni materialu je pozitivum kvuli kotoucem. Kdyby to tak bylo, pak by byla snad Suntour lepsi na kotouce, kdyz ma tedy pevnejsi ty nohy, ne ?
Jen tak mimo.Pred nejakou dobou (2,3 roky) merili ve Velu tuhost nejakych vidlic,asi v krutu a nejaka RST vysla tuzzso nez Marzoska a dokonce byla nejtuzzsi v testu,ale uz nevim,co to bylo za vidle.
Ktera nevis ? RST i M.
RST Delta TL(ta olejovka) a Z4 2001
Tomu bych veril, ale Delta TL nejspis nebyla olejovka (teda aspon ta moje ne). Bohuzel u obou techto vidlic se mi ulomily vnitrni nohy pod korunkou (u RST daleko, daleko driv).
Bozicku to je konecne DISKUZE. Ne jenom odpovedi na otazky. Jen tak dal. Po ranu se clovek pekne zacte :).
A teď slovo do pranice! Předem uvádím, že M nevlastním a neznám nikoho s M dost dobře na to abych měl jeho názor. Ale nemůže se ten bordel dostávat dovnitř po oleji, který maže nohy? Jak jsem to pochopil open bath maže jak vnitřek tak vnitřní nohy, no a olej má takovou velkou viskozitu, že určitě vytvoří souvislý film na vnitřních nohách i venku z vidle, no a na ten se nachytává bordel a podle mě ho ten olej vede dovnitř. Možný to je protože některé částečky prachu jsou opravdu malinké, že pokud budou rozptýlené v oleji tak přes prachovky projdou. Třeba je to blbost, ale nezdá se mi, že olej uvnitř černá díky strouhání hliníku – ikdyž to že oxid hliníku je černý je jasný – poškrábejte něco padesátníkem a uvidíte
teda chtěl jsem napsat, nejen díky strouhání hliníku
Neni to nevyhnutne … mazat. Jinak, ale neni vubec jiste, ze vzduch neunika.
já říkal, ľe M nemám a neznám, jen mě to napadlo¨, kdyľ pořád vidím kam v¹ude se prach dostane
Když už se tady řežete (diskutujete), zajímá mně, zda nemáte někdo zkušenosti se SANTOUR XC PRO S-RL a taky, jakej model to je: 2003 nebo 2004? A eventuelně, jak chodí. O vidlích jsem věděl prd, a mám už tuhle, zatím jsem ji nezkoušel, protože než jsem to stihnul, tak jsem si zmrvil nohu (tak jsem alespoň zvědav, jak chodí, samozřejmě, že určitě blbě :o).
To jako, mas ji a nevis kterej modelovej rok ? :)
To nevím, mám jí starou 3 týdny a takováhle věc mně nenapadla, až teď (nevím kde se to dočíst), ale z hlediska polepu bych typoval 2004.
mi neni jasne jedno, pro ZASE debata o nebohem Suntouru konci docela off
topic – debatou o Marcoki? Nebo debata o klepajici RS zase skoncila
u MArcoki. A t d. Marcokismus-Milanismus :-) Milane nic ve zlem, vis, ze rad
rypu… Jinak nevidim duvod , proc by se bordel do vidle, jejiz vnitrek je cely
pod tlakem (mrcoki) nemohlo nic dostat. Pokud adheze neceho k noham je velika
nebo ze se tam nejake to zrnko neceho vedre skrz atd. Nemeril jsem to, takze
nemam opravneni rikat, ze to tak je nebo neni, myslim, ze nikdo zde to nejspis
experimentalne neoveroval. TAkze mohu rict jen muj nazor:
ze olej se pravdepodobne vice „spini“ oterem vnitrnich soucasti, pruzinove
verze samozrejme timto trpi vice. CO se tyka pruchodu necistot tesnenimi, tak
pruzinovky budou na tom take asi dle meho nazoru nepatrne hure, nebot je v nich
nizsi pretlak nez u vzduchovek ale prettlak tam je, takze to nebude asi nejak
vyznamny rozdil. Ale to jsou vse ciste spekulace, dovoluji si tvrdit, ze nejen
moje. Nebo to nekdo fakt overoval a meril :-)))
jak na tu zkratku tak koukam tak bych ji asi nepouzival:-)