Dobrý den,mám nová bezdušová kola.Je možné vytvořit bezdušový system běžným pláštěm při použití tmelu NO TUBES?Děkuji za rady.
Dobrý den,mám nová bezdušová kola.Je možné vytvořit bezdušový system běžným pláštěm při použití tmelu NO TUBES?Děkuji za rady.
Jo, ale musíš si koupit nebo udělat bezdušovej ventilek.
Bezdušovej ventilek jsem dostal s kolama.Takže to nebude problém.
Nebude, jedinej problem je to pak nafoukat, musíš kompresorem, velkou pumpou to jde špatně a malou pumpičkou ve většině případů vůbec.
presne tak udelat to jde, funguje to v pohode, jediny problem Je foukani to jde blbe. Vozil sem to dve sezony na C-maxech
nafoukat to jde taky v pohodě, prostě první 2–3 fuky musí být rychlý:) ruční merida pumpou to šlo krásně..
jak co a jak moc je zvohybana patka plaste
Na bezdusovych rafkach jsem zkousel spousty normalnich plastu a jenom jednou se mi to nepovedlo pumpou. Nejaky levny plast v dratu co mel hodne ryhovanou patku. Jinak vetsinou pomuze mydlova voda a nebo pri trose cviku hodit patku plaste rovnou do drazky pri nandavani.
Na normalni rafek se tomu da pomoct tim, ze se pod tu gumovou vlozku od notubes (si homemade kus duse) da vic vrstev pasky do rafku. U nekterejch rafku to radi dokonce i na strankach notubes. Rafek je pak uprostred vyssi a po stranach ma trochu prohlubne jako u drazky u bezdusovych rafku. Zrovna nedavno jsem to zkousel s rafkama 4.2d. Do jednoho jsem dal jednu vrstvu a do druhyho dve. Stejny plast (UST) jsem na ten prvni nedal velkou pumpou ani nahodou a na druhej jsem to dal i malou (schvalne jsem to zkousel :) Jedinej problem byl velkej boj ten plast v druhym pripade na rafek vubec nandat.
Jinak ale na normalnich rafkach s notubes ci podobnou sadou je to bohuzel casto na kompresor.
na UST mavicu jsem ted zkousel nahazovat kevlarovy explorer a byl jsem rad kdyz jsem nahodil kompresorem… velkou pumpou nahodim jen UST/UST…
Ano, bude fungovat, doporucujem napriklad pozriet vlakno
http://bike-forum.cz/…3/forum.html#…
a stranku vyrobcu, ktory tam ma odporucane plaste a tiez nejaky navod
Ahoj, taky jsem si koupil bezdusova kola. K tomu WTB NanoRaptor v kevlaru a „mliko“ No Tubes. Postup nasledujici a velmi snadny: Nasroubujes ventilek do kola, namazes patku gumy SADLEM, nalijes do pneumatiky mliko a nasadis ji opatrne na rafek. Plast se pekne prilepi k rafku a muzes v pohode nafoukat..
A ked nechces mat gumy zaspinene od sadla, tak staci pouzit saponatovu vodu.
S tím sádlem se mi to taky moc nezdá, chce to bublinky, móóóc bublinek. Já ale používám normální ráfky i pláště.
Me normalni plast na ust rafek nechtel chytit, sadlo je mnohem lepsi… http://www.supriders.cz/…/album-39/21
paradni planek:) je to krasnej priklad toho, proc neco delat jednoduse, kdyz to jde slozite:)
No ale s tim sadlem maj recht..
to možná jo, aledyž foukáš kompresorem, tak je skoro zbytečný se stím patlat, bo ve většiině případů stačí nahodit plášť, nalit mlíko a nafouknout.
***** dva roky starý vlákno :D
Jeste muzes zkusit plaste „tubeless ready“ co dela treba hutchinson. Jsou to plaste s bezdusovou patkou, ale chybi jim ta tesnici vrstva gumy navic a potrebuji na utesneni tmel. Diky tomu jsou lehci nez klasicky bezdusaky a lip se z nich delaji bezdusovy kola nez z normalnich plastu.
Já jsem je měl. Trochu zklamání z toho, že vůbec nešli tak dobře nasadit jako klasické bezdušáky :( S vypětím veškerých sil se mi to povedlo nafoukat velkou pumpou, ale kompresor by nebyl vůbec od věci. Ale hmotnost měly fakt dobrou. Možná že jiné tubeless ready pláště jsou na tom líp. Myslím si, že s klasickým pláštěm to nasaní nemůže být o moc horší :) Teď jsem se ale zase raději vrátil ke klasickým bezdušákům. Je to nejspolehlivější řešení. Jsou odolnější, ale taky o něco těžší.
Ja ty tubeless ready ted zkousim, takze moc zkusenosti jeste s nima nemam. Mel jsi s nima nejaky problemy, ze by min vydrzely?
Steny jsou tenci, tak je mozny ze se hur nandavaji. Me stacila mydlova voda a velkou pumpou to bylo bezproblemu na prvni pokus. Normalni plaste se teda podle me na bezdusovy rafky davaji hur a na notubes uz tuplem. Teda myslim nafukovani, nandat jdou samozrejme lip ty normalni :) Normalni maji casto patku drazkovanou a pak to vsude utika.. Radsi davam i na notubes bezdusovy, jak rikas, jsou odolnejsi :)
Pročetl jsem si to tady a snad tomu už trochu rozumím. Mám na novém kole tubeless ready pláště a dostal jsem i navíc ventilky s takovou placičkou, takže by neměl být problém. Takže stačí koupit např. NoTubes a pak:
Je to správný postup?
Mám ale stejně ještě dva dotazy:
s tmelem? Nebo nic protože větší defekt je málo pravděpodobný a malé sa samy zalepí?
Co máš za ráfek, možná budeš ještě potřebovat pásku do ráfku, zatěsní niple a plášť je jakoby výš, takže se líp nahodí.
okamžik na tmel, buď jednu patku částečně sundat nebo přes ventilek)
ještě dýl
akorát bacha na ty tenoučké samolepící, dělají bubliny :). Obyčejné Velo Ferdus lepení to drží dodnes bez vyboulení.
Ráfky mám tyhle: Custom DT Swiss 520SL, 29", 26mm wide, sleeved w/eyelets, 32h
3. Proč se to vlastně fouká, když tam pak musíš dát tmel a vzduch zase uteče?
Hustím tedy po protřepání a protočení nebo před?
2. Když to zalepím záplatou, budu přece stejně zase potřebovat tmel. Nebo ne?
S tím ráfkem musí poradit někdo jiný, jestli je zatěsněný nebo ne, já osobně bych tam asi tu vyšší pásku dal, líp se to pak nafukuje velkou pumpou.
Fouká se to, aby si plášť sedl do patek a držel tam sám nasazený, když tam nejdřív naliješ tmel, tak hrozí, že při nafukování ho spousta vycáká ven, ale jde to taky, do FF a XR1 jsem ho lil před, protože se jim moc nechtělo, do RaR a RoR až po a všechny jsem je nasadil. Třepat a točit je lepší až po nafouknutí, tím se u toho pláště právě otevřou ty mikropóry, které je potřeba zatěsnit, aby plášť neucházel.
Tmel potřebovat můžeš a nemusíš, je lepší se snažit, aby nevytekl všechen, když už vidíš, že s tak velkou dírou si tmel neporadí. Pláště už utěsněné jsou, takže na to tmel potřeba není, patku je radno shodit jen jednu, pokud chceš dávat záplatu a pak to i nafouknout, většinou s sebou moc lidí na vyjížďku velkou pumpu nevozí. Ale jinak i kdyby všechen vytekl, tak na dojetí domů by to neměl být problém, pokud se ti ho povede zpátky nahodit, což by u TLR plášťů mělo jít líp, než u klasických, ty RaR na fotce jsou klasika dušové pláště a tu jednu sundanou patku jsem nahodil relativně malou pumpičkou.
Oprava předchozího příspěvku.
Hustíš mezi body 3. a 4. nebo až mezi 4. a 5. ?
Foukáš nejprve bez tmelu, abys to nahodil a zjistil, jestli to vůbec půjde (třeba když nemáš kompresor; nebo i když ho máš, tak to bez pomocné metody s duší taky jít vždy nemusí).
Tím nahodíš patky. Pak to vyfoukneš, ale patky již zůstanou zaskočené. A jen přes ventilek tam dáš tmel.
A při dalším nafoukání již s tmelem máš jistotu, že nebude problém, už máš plášť nahozený.
Metodu sundání patky pro doplnění tmelu bych v případě, že plášť šel nahodit hodně obtížně nepoužil (aby se pak nestalo, že to s tmelem zase nepůjde).
Naopak u kombinace UST + UST + kompresor, tak u nového pláště dávám tmel rovnou předem a vůbec to nezkouším bez něj, protože tam vím, že to vždy bez problémů nahodím. I když i tam se mi to v jednom případě vymstilo. Vadný kus pláště s porušenou patkou mi hned po nafouknutí ustřelil z ráfku a měl jsem tmel po celé předsíně včetně stropu. Kdybych ho zkusil bez tmelu, tak jsem se mohl vyhnout tomu bordelu.
Ja tmel davam predem a dokonce kolo protocim a protrepu, kdo zkousel z kola vylejt jakoukoliv tekutinu tak vi ze se vetsine ty tekutiny nechce vubec ven, sice kapka tmelu vytece, ale rek bych ze pakty kdyz jsou namazany tmelem tak za a) lip vklouznou na sve misto a za b) tmel to kapku zatesni uz pri nandavani
Tak pokud nemáš nějaký problematický případ, tak je to v podstatě jedno a můžeš dávat předem (jako to dělám u UST taky).
Ale představ si např. následující situaci:
Nahazuju nový dušový plášť třeba na UST ráfek (často obtížnějši nasaditelná kombinace). Dám tam předem tmel, zkusím nafouknout (a to můžu mít třeba i kompresor) a nic. Tak navíc namydlím a zase nic.
A pak zase zpět vylévat tmel, abych mohl použít pomocnou metodu s duší zrovna nepotěší.
Teď jsem objednával 29tkové dušové Marathony Supreme v 50mm šířce. Minimálně první kus budu zkoušet nahodit bez duše bez tmelu. Když půjde dobře, tak možná dám u druhého tmel předem.
Tenhle pripad se mi temer stal, ale nakonec sem ho nafouk bez vylejvani a rek bych ze kdybych tam ten tmel nemel tak sem bez sance. Se mi proste zda ze ten tmel takovy ty maly skulinky zalepi uz pri foukani a pokud neni nikde vetsi mezera (kriva patka) tak to nakonec vzdycky utesni tak aby se to dalo nafouknout
líp funguje mýdlová pěna kterou to zvenku napatleš.
ale pokud s tím nemáš problém není důvod to řešit
Nechceš udělat montážní video v češtině,hodně lidí by bylo rádo. :-)))
To na strankach vyrobce nestaci? Myslim, ze i hluchej to musi pochopit, jak na to:)
No to máš pravdu,ale když nevím co říká a jestli třeba neupozorňuje na chyby které se nemají dělat tak to je pak špatný.:-)
ohledne tech videji na strankach notubes – vzdycky kdyz rika „dis is veri impotant“ tak dela neco co je dulezity nezapomenout (treba kdyz do ty pneu mlati ) :-)
Ja sem na tom taky tak. Kdyz tam nedam tmel predem, nenafoukam to nejspis vubec a kdyz jo, bude me to stat mnohem vic usili a casu
Díky všem za info. Už jsem teoretický expert přes tubeless montáž.:)
Tedy přepracovaný návod:
nepokračovat a sehnat kompresor)
Na defekty ultralight duši a záplaty Ferdus
Za předpokladu, že mám ok ráfky, pláště a ventilky, což asi mám, tak stačí koupit samotný tmel a můžu začít.
Ještě by mě zajímala ta tajemná pomocná metoda s duší. O co jde?
jde o to v bodě 1) použít duši. patky pláště si sednou, jednu patku vyhodíš, vyndáš duši, našroubuješ ventilek, položíš kolo vodorovně, naliješ tmel, nasadíš patku, nafoukneš, atd.
časově rychlejší a lepší je jet na benzínku a nahodit to kompresorem…
u nás ve vesnici benzinka není, tohle je pro mě nejrychlejší. a baví mě to :-).
Teď jsem na jednom švihu dvakrát říznul plášť, tak, že ho blbej Cafe L. nezalepil, ale použil jsem ten vulkanickej knot se šídlem a dofoukal (už to v poho drží další měsíc). Samotná aplikace trvá tak 10s, horší je navlečení knotu do tý vidličky šídla. Na příští závodní sezonu plánuju, že si před startem navleču dvě šídla, přilepím isolepou na představec. Spravení defektu by potom včetně dofouknutní z bombičky mohlo trvat tak 1/2 min i s zastavením, což je docela lákavé k tomu, abych zase jezdil FF UST.
FF UST jsou v pohodě, na zadním jsem najel lehce přes 3 000 km, než jsem ho sjel tak, že se vyboulil :-)
to bude tym ze sa mu neda ojet vzorek lebo od vyroby ziadny nema takze to ze je ojety spoznas az vybulenim :-)
to šídlo je super, dokonce utěsní UST i bez mlíka.
ale taky se mi stalo, že se to nechytlo a to ani nebyla velká díra 4mm max, plášť už jsem měl na poslední závod pak jsem ho plánoval zahodit :( . Jak to bylo slizký od mlíka, tak se to vytlačilo ven.
Smůla, já zatím 3opravy, vždy v pohodě, to mlíko se mi zdálo, že to ještě pěkně utáhlo.
Dá se to sehnat i někde v ČR? Zkoušesl jsem google, ale nic takovýho jsem nenašel a zrovna by se mi to docela hodilo, tenký gumy málo vydrží a tmel se blbě chytá…
je to konkrétně od firmy http://www.genuineinnovations.com/…air-kit.html
v ČR to měli v Trinnity v nabídce :(
ale mě to sehnal i Hnoj.
měly by k tomu jít koupit i ty „refills“ zvlášť. když to najdeš jinde, dej vědět, může se to hodit
ja mam treba tohle: http://www.wiggle.co.uk/…s-patch-kit/
(potreboval jsem utratil 5 liber z voucheru ;-) )
GENUINEINNOVATIONS mají ma MALLu
Děkuju moc :). To si to rovnou objednám na prodejnu a vyzvednu si to tam, to mám kousek…
Jak se to dělá?
Jednoduše- nakonci šídla je taková vidlička- do ní zasuneš knot, trocho ho zakroutíš aby nespad. POtom bodneš šídlo do tý díra a vytáhneš ho-část knotu zůstane uvbnitř, část vyleze ven a ta se potom ojede.
Takže přeně jako u auta.
ono tazko povedat co je to vlastne tlr plast, zjavne si pod tym kazdy user aj vyrobca predstavuje svoje. vychadzajuc z toho ze napr. tlr plaste schwalbe na buduci rok maju uplne rovnaku katalogovu hmotnost ako bezne chrtie evo plaste z predchadzajucich rokov tak bych si tipol ze to bude maximalne nejak trocha upravena patka ale zas nie ust aby to slo v pohode aj na ne-ust rafik. s tym tmelom pred a po je preto tazko povedat. ono niekedy ked to nechce zaskocit tak ked tam uz mas tmel o volako to hore dole potocis tak ako keby to upchal a ide to potom lepsie. ak by to slo nafukat v pohode tak je imho lepsie ho tam dat az potom cez ventilok. len keby to clovek dopredu vedel…(u ust tento problem neni, tie zaskocia v pohode takze sa netreba obavat a mze sa to tam naliat uz pri nasadzovani.) ak to nepojde ani tak ani tak tak pomoze iba finta s dusou (uz to tu viac krat popisane).
btw- na tu extremnu odolnost tlr plastov pozor. na prerazenie to bude lepsie ale jak som napisal vyssie su to vlastne len obyc. plaste v zavislosti od modelu a znacky s viac menej rovnakymi odolnostnymi chrakteristikami jak obyc. plast takze na prerezania obzvlast zboku to nebude takmer ziadny rozdiel.
existuju za par korun parktool zaplaty na plaste – funguju – ale jedna ultra light dusa v brasnicke neuskodi a si naisto v suchu jak za barakom tak v alpach.
Já mám pocit, že právě TLR plášť = plášť s „UST“ patkou, do kterého je potřeba nalít tmel, aby se utěsnil a že to tak u většiny výrobců odpovídá, ne?
mi to pripada ze je to naopak :)
teda patka se mi zda podobna klasice ( ale ust jsem vlastne ani nevidel a nezkoumal :D) jen to proste tesni ( plast neni porovity…)
arch + NN TLR a nahozeno bez mlika a tlak to drzelo, u klasicke dusove verze utikal zduch pres pory…
Kdyby to bylo naopak, proč by pak byla „TLR“ specifikace ráfků? :)
kdyby to bylo presne podle toho jak pises tak proc mi to tesni kdyz by podle tebe nemelo? :)
jinak v tomhle se hadat nechci – jestli je ta patka jina nebo ne, protoze tim si na 100% jisty nejsem ;-)
Bontrager píše to, co říkám já, plášť s TLR patkou, jinak se mi to hledat nechce. A každý plášť těsní různě, RoR a FF jsem musel dofukovat i během vyjížďky a to jsem se s nima třepal jak blázen a RaR jsem dofouknul jednou, protože jsem to odflák a to kolo pak stálo několik dní v servise a stejně na tom pak šlo ještě dojet domů, ale bylo to o ráfek.
Ona se UST patka zase až tak od obyč neliší. A klidně to může být jak píšeš. 2011 TLR Schwalbe jsem ještě v ruce neměl, takže nemůžu posoudit jakou to má patku, dokážu si představit všechny tři varianty (klasická patka jako dušové 2010 a dřívější, klasická UST patka nebo něco mezi tím).
kdyz to vyfotim ( jestli na to zitra nezapomenu) pujde to z fotky poznat co je to za patku ?
vyfot pls, celkom ma to zaujima a pozant to asi pojde.
oki pokud nezapomenu vzit do prace fotak…
jinak at je tam jaka chce patka pro moje pouziti na ZTR zafky je to idelani a jsem spokojeny :)
Těžko říct, možná když to bude hodně velký detail. Stručně řečeno UST patka je trošku širší a robusnější (aby lépe seděla a těsnila a možná i aby se hůře vytahovala), na první pohled vypadá ale prakticky stejně.
Když už bys to fotil, tak ideální bude (pokud máš možnost) vyfotit vedle sebe TLR Schwalbe plášť a klasický dušový Schwalbe, aby byl vidět rozdíl.
TLR je podle mě patka pláště stejná s UST pneu, a mooožná trochu víc gumy zevnitř aby to líp těsnilo, ale to nemusí být tam stačí asi trochu pozměnit technologii. Proto se nemusela váha výrazně změnit
Jestli jsou to skutečně UST patky, tak kurňa chci taky Marathony Dureme TLR, sem s nimi :-)
Tady z toho popisu:
http://www.netbike.cz/select_det.php…
mi to přijde, že pokud má člověk tubeless ready plášť i ráfek, tak není tmel ani potřeba pro správnou „funkci“. Jen jako prevence defektů. Tak to ale není, že ne? :-) Fakt teď nevím.
ne není to tak, musel bys mít UST ráfky a UST pneu aby to šlo bez tmelu.
UST ready potřebují tmel k zatěsnění
jak pise kubad, „samotesnici“ funkci ma jen komplet UST… a i tam to kolikrat bez tmelu neni zadna hitparada, nektery plaste tesnej, nektery min…
přesně tak, do UST rozhodně tmel, použitelnost pro jízdu se hodně zvýší.
ja treba nemel problem s unikem vzduchu, ale nekteri uzivatele to tu psali, samozrejme kdyz propichnes gumu bez mlika, tak je to stejny jak u duse. Po tom co vsude davam mliko jsem mel za dve sezony hafo defektu, na ktere jsem prisel az nasledne doma, kdy byl mastny flicek na plasti, unik tlaku vzduchu nula nula nic… takze nic neresim…
A pouze jeden defekt nedavno cca pred mesicem byl takovy ze jsem ho zaregistroval pri jizde, najednou bylo kolo nejaky mekci, stacilo par stouchu z pumpy a jelo se dal… doma jsem zjistil ze to je cca 4mm skubanec… neboli ja jsem spokojen:)
i kdyby jen 40–60ml na „instalaci“
schwalbe napr :)
geaxy TNT som nahodil skúšobne bez tmelu a trvalo 4 hodiny než pustili..
4hodiny…:)
Tak jsem si myslel, že už všechno potřebné vím a že když mám koupený tmel Stan's NoTubes a připravené ventilky dodané ke kolu, tak to jen zkusím přehodit podle návodu a ono ne.
Dnes jsem zjistil, že je potřeba ještě nějaká páska a roztok, kterým se lepí plášť na ráfek. Do dneška jsem myslel, že se to „přilepí“ tím tmelem.
Tohle píšou na stránkách spešlu:
Q: I recently purchased a Specialized Stumjumper FSR. In the specs it states the tires are tubeless ready. What do I have to do in order to go tubeless?
A: In order to convert your tires to tubeless, you will need to seal your rims using tubeless rim tape/strip and using tire sealant. There are conversion kits sold that include everything you will need. You can view the „DT Swiss“ brand conversion kit „here“ :http://www.specialized.com/…c/sbcfaq.jsp.
A kit pro jedno kolo stojí skoro tisícovku. Docela by mě zajímalo, jestli je to nějaká jejich spolupráce a tak to doporučují a fakt to nejde udělat jinak. Help! :)
Pokud máš UST ráfky tak už máš všechno. Pokud ne, tak potřebuješ pásku, pak je ale tvá chyba si myslet že vše potřebné již máš.
historie ti pomůže, a težko ti radit když nevím jaké máš ráfky
Když ty ráfky vyfotím se sundaným pláštěm, poznáte to?
jen podle nálepek výrobce, jinak těžko :-)
No jo no, tak se mi nesmějte. :-)
Je to tento ráfek: http://www.dtswiss.com/…%281%29.aspx
No tak tohle: http://www.netbike.cz/select_det.php… přímo od DT Swiss obsahuje těsnící kapalinu, lepící pásku, speciální velopásek a ventilek a tohle: http://www.netbike.cz/select_det.php… zase jen tmel, ventilky a pásku.
Takže když mám tmel a ventilky, podle jednoho mi chybí ještě páska a těsnící kapalina a podle druhého odkazu jen ta páska. Aby se v tom prase vyznalo. :-(
precti si historii, resilo se to tu hodnekrat a dost podrobne…
ale na obyc rafek potrebujes pasku, tmel, ventilky
tesnici kapalina = tmel ne? ;-)
No mě právě dnes v cyklosportu tvrdili, že to je něco jiného. Nezdálo se mi to, ale přepokládal jsem, že tomu rozumějí víc než já.
Tak so to mantaci. Tmel ti staci.
no, mam nekdy pocit ze nektere prodejny jeste ani nezazanamenaly trend bezdusi a furt tlaci duse anebo tvrdej ze UST je tezky a tak to vlastne nema smysl apod. Nejaky NT system jim tak skoro nic nerika…
Jak pise kubad, je to blbost…
Tmel, mliko, tesnici kapalina – vsechno je to to samy, jednoduse je to srajda ktera ma za ukol utesnit kola…
Dík. Páska už je objednaná a včera jsem to tak pro zajímavost zkoušel nafouknout bez duše velkou pumpou a ani ťuk. Takže budu muset k benzínce.
nekdy to jde velkou pumpou, ale mam zkusenosti ze to mi jdou akorat UST, pokud chci NT system, tak jedine se silnejsim kompresorem…
jj
ale je to kus od kusu někdy se podaří i klasika
jj, zalezi jak si sedne rafek s gumou…
zjistuju ze mam vlastne uplne zakladni neznalost co se bezdusi tyce
ta gumova paska s ventilkem do rafku ma jit i pod patky jako je to u No Flats
nebo to proste jenom musi dobre dosednout na spodek rafku aby nesel vzduch mimo a pod ty patky neni potreba nic? Jde mi o kombinaci normalni rafek a klasika plast.
NT pasku mam ze mi zaleze presne pod "hranu“ rafku, rubenackej kit se mi nepovedlo nahodit ale to muzou byt moje levy ruce a jejich dementni oboustrana lepici paska :-) Tak se ptam jak to ma spravne byt.
spatnej odkaz :-(
Je to celý nějaký zakletý. Včera jsem zkusil ještě vyšroubovat prostřední část ventilků dodaných ke kolu a nešlo to. Přitom to jsou samostatné ventilky a těmi by se měl lít tmel. Je to na pikaču.
dalsi zacatecnicky dotaz.. Rafek FRM388 (TL-ready), ventilek nainstalovan, Notubes Tmel , Rocket Ron 2011 TL-Ready, mydlova voda. Potrebuji jeste neco k uspesne instalaci? Podari se to rucni pumpou?
v ráfku musí být páska, bílá FRM, nebo žlutá NoTubes.
a velkou dílenskou pumpou by to mělo jít.
ď, paska tam je
Mám dotaz, udělal jsem si bezdušáky Notubes, vše bez problémů, ale v kole, které jsem propíchl o kus železa jsem po sundání pláště našel „něco“ co vypadalo jako gumový korál. Dnes jsem se podíval na přední kolo a při protočení bylo zřetelně slyšet, jak se tam něco pohybuje. V kole se to pohybovalo zcela volně. Po sundání kousku pláště z ráfku jsem to vyndal a dolil tmel a vše vypadá jako v pořádku. Viz. obrázek.
To mi řekněte, jak tohle děláte. Mě se to doposud nepodařilo. Nesouvisí to se špatným protřepáním tmelu před dolitím?
Nevim, já vytáhnul mnohem většího ježka z nové flašky Shwalbe tmelu (přebalenej Notubes)