Taky vám silnička tak málo brzdí?
Taky vám silnička tak málo brzdí?
ne, brzdí dobře.
mě to přijde oproti biku sakra rozdíl. Ne že by nebrzdila, ale..
tak si změř jakou plochou plášťu se dotýká cesty bike a silnice:-D
Prostě na biku se dotknu brzdy, a letím přes řidítka, ale silnice má hrozně dlouhou brzdnou plochu.
Tak jezdi na biku, kdyz ti to tak vadi. Nebo ceho chces dosahnout timto vlaknem, ze se to rozbrzdi?
Prostě na biku se dotknu brzdy, a letím přes řidítka
Hmm, taky zřejmě slušnej oddíl :) Já teda nevím jak ostátní, ale ja při brždění přes řidítka teda nelítám.
asi špatně brzdíš :-D
Kdo brzdí nevyhrává… ;o)
asi ti to brzdi jako jeho silnicka ;)
Prostě na biku se dotknu brzdy, a letím přes řidítka
Tak to hodně vysvětluje. Původně jsem myslel, že ten stav je vrozený.
Otoč si berany nahoru, jak to dřív dělala favoritová mládež :o)) Měl jsem to tři dny a přes řidítka jsem šel. Šly zpět, i když to tenkrát měl každej. Ale na závodění to nebylo.
jo taky jsem to měl na starý Esce (1×3kolečka)- když jsme jeli v 15ti na Slovensko a na nosiči jsem měl bágl cca 20kg, tak s beranama dole to nešlo udržet, zvlášť při jízdě ze sedla… jo a nebrzdilo to teda skoro vůbec..:-) skopce do Dobšiný jsme předjížděli osobáky…
tak jak to mám já v profilu u Favoritu myslíš? :D
Nás učili ve škole, že tření, resp. adheze je na ploše nezávislá.
kápni něčeho mastnějšího na kotouče na biku, tvé obavy zmizí.. :D
to je cyp :-D Pobavilo :-D
no hele uplně totálně mastný kotouče a destičky bych řekl, že brzdí stejně jak silnička :) akorát u BIKU o tom všichní ví :D (jak to píska, bzučí, vibruje a nevím co ještě)
to mas asi fakt blbou silnicu :D
no a teďko přes zimu na favoritu je to ještě o 50% horší :D tam když to někdo předemnou zašlápně tak mám fakt co dělat :D … i když občas když je bordel tak brzdí zase naopak líp :)
:D
Tak jasný že proti bajku s těma pláštěma a hydraulickejma brzdama to brzdí trochu jinak… :D
preto som ju predal
Ano silnička nebrzdí to je normální stav.
taky mi brzdi vyborne,mas tam spaliky ?
na silničce se jezdí, na silničce se nebrzdí.
:D
seštelovat,případně vyměnit bovdeny,lanka a brzdové gumičky.
Já jsem rád že to tak nebrzdí.
Já nevím jak moc ti nerbrzdí, tak nemůžu říct jestli taky tak.
Nemáš spíš špatně brzdy na biku, že letíš přes řidítka a jako referenční hodnotu bereš právě tohle :D
Brzděním nezrychlíš.
Já to mám zase naopak mně silnička brzdí, ale bajk na XTR hydraulikách moc nebrzdí, takhle brzdí ale až když se zahřejou kotouče jinak jo to bída, to bych spíš řekl že mně brzdí líp silnička, pakliže teda neztratím adhezi a nesklouznu se tak silnice mně brzdí až moc dobře.
Ale co mám toho druhýho bajka a mám tam mechanický kotoučový brzdy tak tak ty brzdí hodně dobře, líp než ty hudrauliky.
Brzdí normálne, to len ty jazdíš rýchlejšie ;-). A to je aj dôvod prečo jazdíme cestu, nie ???
mě teda brzdí jako prase – až se bojím, že když se leknu a vezmu za to, tak přes ty rodla nekompromisně pudu…
a ty bys chtel, aby si na silnicce pri lehkem zmacknuti predni brzdy letel pres riditka? :D
Já bych to chtěl.
Mě silničska s Campa brzdama ,taky nejak zazracne nebrzdi, na zadní kolo to staci ,to se zablokuje lehce. Ale pokud chci razantne brzdit ,musim mackat paku snad trema prstama :). Na SLX 2012 co ted mam na biku mi staci tak 1/5 sily na paku proti silnicce.
Silniční brzdy jsou hodně záležitostí špalků, materiálů brzné plochy a její opracování ale i konstrukcí brz samotných a pák. Třeba ráfky AC 420 v kombinaci s brzdami Chorus (2006) a Ergopowery 2. generace skoro nebrzdily s originálními šplaky Campagnolo a náhradními Clark. Pak jsem tam nahodil nějaké modré, co přišly s brzdami Planet X a brzdí to jak kotva.
Chce to zkoušet. Každopádně limitujícím faktorem je styčná plocha pneumatiky. Kolo ve smyku je k ničemu.
můžu potvrdit, už ani nevím, co jsem měl původně za kola, brzdy Ulegra a nebrzdilo, nebrzdilo. Při delších sjezdech jsem měl křeče v rukách a musel každých pár kilometrů zastavit. Dal jsem špalíky DA a nebylo to lepší. Později jsem koupil nový kola – a najednou to brzdilo super. Původní i nový kola byly hliník, brzdný plochy u obou stejně čistý… Něco prostě vzájemě pasuje, něco ne…
Dotaz: mám nějaké OEM Trek, pomůžu si výměnou za 105 nebo ultegra? Je nějaký rozdíl mezi 105 a ultegra co se týká brzdného výkonu?
Zatím experimentuju se špalkama …
Pokud se chceš někam rozumně posunout, tak BBB, Ultegry mi leží v šuplíku, žádná hitparáda.
Blbě jsem formuloval dotaz: myslel jsem tím, jaký je rozdíl v čelistech.
A jo, tak to je jiná. Nicméně si myslím, že posun k lepšímu to určitě bude. Klidně bych se nebál letošní Tiagry, co jsem montoval, tak vypadá hodně slušně a za relativně málo peněz. Klidně tam můžeš narvat i Ultegru, ale abys pak nebyl zklamanej, že to nebrzdí až o tolik líp, jak bys čekal.
tak si tam dej tohle: http://www.magura.com/roadbike/
Nemáš na brzdách tu páčku nahoru místo dolůů?? Tzn.když je nahoru tak špalíky se více otevřou a když je dolu tak se více posunou k ráfku .Já osobně když mám páčku dolu tak mam z každy strany špalíky tak 3mm od ráfku.
3mm? tak to zmacknes paku nadoraz a stejne se to nedotkne. ja mam spalky tak 1mm od rafku a zabira to v polovine chodu paky. tak nejak by to melo byt, aspon podle toho co sem se docetl na ivelo.cz . Jinak me silnicka brzdi dobre.
Třeba nemá vycentrovaný kolo, tak se mu nevejde mezi špalky :-)
Nebo širší pláště a kdyby měl špalky natěsno tak kolo ven nevytáhne.Jak je to u Shimana nevím,mám Campu a mezi špalkem a ráfkem mezeru zhruba 2mm,pláště 700×23,páka zabírá někde v půlce chodu a když kolo vytahu ven tak boky plášťů jdou s menším odporem přes špalky.
Od toho je vyhazovák – u Shimana ona páčka u Campy kolíček na páce. Pak si to může seštelovat dle preferencí a přesto kolo vytáhne, ikdyž má širší plášť.
Jasně,to vím ale když budeš mít širší pláště tak ty špalky nedáš 1mm od ráfku,kolo pak nevytáhneš.
tak nahoře ti napsal, že na to je vyhazovák, ty napíšeš že víš, ale evidentně nevíš. Ten vyhazovák rozevře čelisti víc než je v normální brzdící pozici a potom vytáhneš i širší plášť i když máš špalky normálně 1mm od ráfku
A navíc je vyhazovák príma, když se ti povede udělat na kole menší osmu a chybí centrklíč, nebo už to úplně docentrovat nejde. Jen ti nesmí prasknou najednou tři dráty, jako mě vloni:-)…
Ten vyhazovák ti tu brzdu otevře pokaždé stejně a špalky šteluješ podle ráfku ne podle pláště.Ted mám pláště 23mm a při použití vyhazováku kolo vytáhnu taktak při mezeře skoro 2mm.Schválně jsem šel a mezi špalky a ráfek dal 1mm plech a stavěcím šroubem přitáhl špalky k ráfku aby plech nevypadl.Špalky jsou teď 1mm od ráfku a když na páce přesunu kolíček a čelisti brzdy se otevřou tak kolo nejde pláštěm protáhnout přes špalky pokud nezaberu.Mít tam ještě širší plášť tak to nepůjde bez vypuštění vůbec.
tak to je jasné, to máš staré ráfky, buď jsou probržděné nebo je to stará koncepce úzkých ráfků ;-)
já třeba u Fulcrumů ani nemusím vyhazovák používat a 23mm široké Mavic pláště projdou v pohodě :-)
Kola jsou Khamsiny a mají najeto málo,na brzdné ploše jsou ještě vidět stopy soustružení.Ještě jsem změřil při nastavení špalků 1mm od ráfku že při použití vyhazováku je mezi špalky mezera 23mm a plášť nafoukanej na 7at. má skoro 26mm(Michelin PRO II Race).
Kde ten vyhazovák najdu? Mám Sh105 páky a brzdy
Tady
je přímo na brzdě v místě uchycení lanka, ulrich na fotce ji má otevřenou z jedné poloviny, vozil to tak docela pravidelně. Asi šlo o volbu mechanika pootevřené brzdy a přepnuté lanko, nehrozí samovolné otevření a nefunkčnost brzd.
A nebo aby mu to neskrtalo kdyz se do toho radne opre.
kdo brzdí prohrává!
ja mel na silnicce dycky pocit, ze to sice brzdi, ale zastavit to nejde…
jestli ti opravdu nebrzdi, tak bud spis rad… kdyz sem prelez na CX a kotouce co brzdi, tak mi na cyklostezce vlezla pod kolo silena pejskarka a ani sem se nestacil podivit, jak rychle sem ji pres riditka skocil na zada…
a proto bych na krosku kotouce nikdy nechtel..
a to ja si je zas rad necham.. ale pridal sem i zvonek… ;)
lepsi by byla takova ta trubka jak na veteranech :)
JJ zvonek se hodi. Zvlast z kopce
kdyby nebrzdil, tak ty brzdy neuvaril… ;)
ale asi jeste s tim nakupem RED hydro pockam, az to vyladi, no…
Bejt tebou zkusím zmáčknout brzdovou páku, ucítíš sakra rozdíl v brždění..