• StaryPes

    Zdravím bikeři

    Hledám na internetu přes hodinu a nikde nemůžu najít,jaké číslo zadat do tachometru když mám 29" kolo. Průměr celého kola i s pláštěm dělá 75cm. Mohl by mi prosím někdo poradit jaké číslo zadat do tachometru abych to měl co nejpřesnější? Díky moc

    0 0
    • Martin  

      hledej :D

      řešilo se to tu dokonce v tématu s velice podobným názvem

      0 0
    • couffy  

      Jednou jsem to už měřil,myslím,že to bylo 2206mm,Nevím ale co to bylo za plášť a jestli je to opravdu ono.Nejlepší by bylo to změřit na konkrétní typ obutí.

      0 0
    • Metalcane  

      Změř obvod v milimetrech ;)

      0 0
      • Laža  

        Udelej na zemi caru, postav na ni kolo presne u ventilku…posun kolo o otacku zase ventilkem primo dolu..dalsi cara..metrem zmer..o)

        0 0
    • jIrI___  

      Změř si obvod kola a to číslo v mm zadej do tachometru.

      0 0
    • Tekka78  

      Co se vrátit znalostma na základní školu a z průměru kola si spočítat obvod :)

      http://www.aristoteles.cz/…kruznice.php

      0 0
      • Tekka78  

        Pokud máš teda průměr kola 75 cm tak zadávaná hodnota do tachometru bude 2356 mm

        0 0
      • Krejca  

        No teorie,ale praxe je jiná,změřit obvod jak tu někdo psal od čáry k čáže a nejlíp se ještě opřít lehce o řidítka,každý vzorek a plášt to změní ,ale nikdy to stejně nedá úplně přesně.

        0 0
        • Tekka78  

          Ano tím pádem, je tu ale všechno teorie. Obvod kola, respektive délka jedné otáčky se v reálu totiž změní podle zatížení pláště a taky podle toho zda jede po vrcholu vzorku nebo třeba v zatáčce více k boku. Tam bude taky obvod jiný.

          Metody má v zásadě dvě. Pokud má dostatek místa tak jak psal MH4 – třeba 5 otáček kola – změřit a podělit 5ti. Nebo si dát nad osou kola vodováhu na vrchol vzorku a kolmo si změřit průměr kola. Pak podle školního vzorce (?*d) spočítat obvod kola. Oboje by mělo +/- sedět.

          0 0
          • MlokCZ  

            Nemělo, zatížení kola udělá hodně. A měřit průměr zatíženého kola tou metodou nepůjde, protože bys měřil 1× poloměr zatíženého kola správně + k tomu 1× poloměr nezatížené části, takže by to bylo pořád blbě. A měřit poloměr zatíženého kolo jde hodně blbě, takže je to také debilní metoda.

            Ty další vlivy tam za jízdy také jsou, ale už neudělají tak velkou chybu jako je rozdíl hodnoty pro zatížené a nezatížené kolo. Zcela přesně to samozřejmě nebude nikdy.

            Metoda změřit jednu (nebo ještě lépe více otáček a udělat průměr) je nejpřesnější (a to výrazně) snadno dostupná a jednoduchá metoda.

            A pokud je tak líný, že to měřit nechce, tak stačilo aby uvedl jaký konkrétně vozí plášť a někdo by mu obvod napsal (kdo už to měřil). To také nebude zcela přesné (bude se lišit mírně kus od kusu, dle tlaku, hmotnosti jezdce, atd.), ale pro líné cokoliv měřit to bude asi nejpřesnější metoda.

            0 0
            • BFG  

              Začínám nabývat pocitu, že měníš obvod kola v kompjůtru dle terénu a aktuálního tlaku a dle toho, co jsi posnídal :-))

              0 0
    • MH4  

      Záleží na vícero faktorech, mimo jiné i např. jak se ti deformuje plášť, když na kole jedeš. Nejpřesnější informaci získáš, když si od určité značky projedeč v sedě na kole úsek, kde uděláš třeba 5 otáček kola – např. podle pozice ventilku zjistíš. No a pak poměříš, podělíš pěti a máš přesnější obvod než cokoliv jiného.

      Mi takto hodnoty vzdálenosti z tacháče a z GPSky sedí naprosto přesně.

      0 0
    • vasek80  

      Zapnu GPSku v mobilu a na nějakém místě s dobrým signálem jedu a porovnám. Když kecá, tak trochu přidám či uberu.

      Teda děal jsem to tak 1×, dříve jsem měřil kolo krejčovským metrem a nebo měřil vzdálenost po otočce kola v garáži. Ale už to neřeším, nějakej kilometr sem či tam… Tak poslední sady kol jezdím podle nezměněných údajů předchozích plášťů jiných rozměrů.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.