to jsou moji kandidáti, která se vám zdá nejlepší v porovnání cena/výkon :)
http://www.bikesport.cz/…race-mod.-09
to jsou moji kandidáti, která se vám zdá nejlepší v porovnání cena/výkon :)
http://www.bikesport.cz/…race-mod.-09
Anketa: DURIN RACE / SID XX / REBA XX
jen se zeptam, kolik jste na durexu najeli, ze pro nej vetsinou hlasujete?
Ze pár hodin to už nejspíš bude.
a jak se ti na tom jezdí, vyměnil bys ho za Sida nebo ne ? :D
Za Sida asi ne, prý má nějaké pofiderní těsnění. Stačil by malý únik a neštěstí by pak bylo na světě.
to pro mě bude velmi důležité dočetl jsem se kladný honocení ale i záporný, chtělo by to ohlasy po min. pár měsících užívání ;), jinak já jsem hlavně pro SID nejlépe ve verzi XX
to je jedno, je neokoukanej? je! tak nepruď… 8o)
jo, hezkej je. jen kamosovi drhne jako prase. mozna vadnej kus, ale v tak zoufalym stavu po 1000km jsem rs vidlicu nevidel…
Ti ukazu meho Sida :)) 3× zavod v blate, jeden etapak a vidlice je mrtva.
ale na zacatku chodil slusne, ze? ten durin ne :-/.
myslíš si že Reba je spolehlivější ?
:DDD,Reba a spolehlivá?,furt je tady týden co týden vlákno že reba teče nebo něco-já bych se na ni vykašlal…
a jakou teda :D?!
a na jaký že je to rám?:)
Duratec C1 a Reba XX bude :D!
To bude tím, že je to jedna z nejvíc rozšířených vidlic ;-)
to mi připomělo jak někdo u nás ve florbale nadával,že nejvíc praskaj unihocy,a hraje s nima 80procent ligy :D
O tom ani nemluv, za dva měsíce jsem zlomil tři, už mi to nesmí do ruky :)
vzít tedy spíš Rebu než Sid ?( ve verzi XX)
ne ej to tím že reba má napiču těsnění když ho vyměníš za nějaký neorigo vydrží ti mnohem dýl ;o]
Často teče z MC, úniky tam jsou ale minimální a není to nic kritické. Vyměnit O kroužek taky dokážou v každém servisu a není to drahé.
Sid je bílý a po krátké době vypadá hůř než 4 roky stará Reba.
Funkce byla dobrá až do té doby, co se během závodu zamkla a přestala pružit, jako když se zamkne lock. Za nějakou dobu potom znovu začala pružit.
Víc bych už bílou vidlici nechtěl.
a Reba nešedne ?, jo a nevíte někdo jak je to se stárnutím právě u té Magury bo Foxiny ?(bílé varianty)
No mam rok staryho FOXe a vpohode… akorat se blizi jeho cesta ke Svecovi, tak asi budu na par dnu bez kola.
ridil bych se vahou jezdce. Pod 80kg sid nad 80kg reba. a za zajimavejsi ceny, tohle neni nic zajimavyho.
u Reby mi vadí že je těžší, vážím cca 83kg
To je tak na hraně… ale s 83kg bych šel do REBY, váha totiž není všechno, tuhost je rozhodující… A nebo počkat na SIDa 2011 s pevnou osou 15mm.
nebudu mít na novou vidlu :(, vybírám většinou ve výprodejích a slevách starších modelů
Ber Rebu, SID je jenom držák předního kola. Reba mi přijde pocitově lepší. Až definitivně zruším toho SIDa co mám, asi pudu do Reby ;-)
je podle vás Reba(chtěl bych verzi XX) nejlepší řešení, když prominu vyšší váhu ;)?, myslím spolehlivost a kvalita :)
V poměru k ceně bych řek že jo, žádná nová XC vidlice co znám moc nevydrží.. :-(
a k té Durině, jakej k ní máš názor?, eště poslední varianta je Fox, když bych něco sehnal za slušný peníze
K durině nevim, jen jsem se na ní projížděl, pár kámošů jí má, řek bych že to bude podoný jak ten SID. Fox za dobrý prachy by moh bejt dobrej, ale zkušenosti taky nemám..
Fox je drzak, jen ten servis je drahej no :( Ale kdyz ho posles jednou za rok na repas ke Svecovi, tak ti vydrzi slouzit dlouho ;)
pokud seženu za dobrý peníze tk do ní asi půjdu, ten servis se dá překousnout..
na FOXky jsem moc kritiky neslyšel, krom jedinýho servisu :-/
i foxky nejsou dokonaly:)
A můžu se zeptat, proč tedy vybíráš zrovna dražší XX verze u RS?
strašně se mi líbí, hlavně ta reba v té verzi XX
Ale je mi divné, proč ses na začátku ptal na poměr cena/výkon, který zrovna u XX verzí není nic moc. Pak napíšeš, že nemáš na novou vidli, ale dáváš si tipy na vidle mezi 11–15k. To po pravdě moc nechápu, jak to vlastně myslíš :-)
ta reba se dá sehnat za 10,5 a sid za 11,5, durina na tom bdue stejně, jinak ty vidlice stáli a stojí běžně kolem 15 a výš ale za ty peníze bych to nekoupil, jsou to drahý vidlice ale když se trochu snažíš tk se dají sehnat za slušný peníze..
No to sice ano, ale když vezmeš dejme tomu „obyč“ Rebu, tak ji seženeš ještě o tři až čtyři tisíce míň, za v podstatě to samý… Tam se dostáváš úplně jinam, chceš-li dobrý poměr cena/výkon.
taky mo nechapu, proc chce XX kdyz to je zbytecne drahej nesmysl a stejne mu poslouzi team, kterej akorat nema hydr. lock, coz je stejne nesmysl…
Čím je vlastně ta XX verze tak výjimečná kromě nápisu XX?
no tim hydraulickym lockem
a uplně stejně poslouží i Race..
Kdo nezkusí Hydro-lock, nikdy nepochopí… Je to jako sex !
jojo XLock je pecka, pořád jsem si sním na předváděčce hrál :o) Třeba se do naší banánové republiky budou vozit ve větším černé REBY a taky ji zkusím .. :o)
Leda ve snu, protože příští rok je reba XX už jen 29".
tak to bych si měl teda pohnout, dokud jsou … sakra :o), počkám na zimu, budou nějaké výprodeje skladů a uvidí se :o) anebo si počkám, s čím se RS vytasí ..
:-)))))
To by mě zajímalo, proč takové striktní rozdělení videl dle váhy. Znám pár lidí co mají 100kg, SIDa a zatím si na tuhost nestěžují …
Tak to je zajímvý, já mám v sezoně lehce přes 70 kilo a ta tuhost je hlavní věc co mi na tý vidlici vadí :-)
se 70kg ? to se mi nějak nechce zdá. Je tedy pravda že jezdí starší 32mm SID, ty nové 2010 apod. prý už stojí za velké kulové a po čase měknou …
Neřek bych, že je to nějákým měknutím „po čase“ spíš ty superkrátký pouzdra u SIDa dělaj svoje v pořádný zatáčce se ti zanořuje jedna noha víc, než druhá… Reba je v tomhle trošku lepší.
hmmm, asi zůstanu u TORY, sice něco váží, ale drží :o). Ono nelze čekat od chrtí vidle super tuhost no …
No asi jsem spíš moc perfekcionalista, úplně tragický to zas není, ale díky tuhejm kolům to poznat je, třeba při nástupu do kopce po asfaltě se to trochu kroutí. SIDa jsem bral proto, že jsem ho měl za hubičku. Až odejde do věčných lovišť dám tam rebu… Na vidlici se podle mě nevypatí gramařit.
za hubičku? onehdá jsi říkal, že jsi ho vyhrál :o)
Vyhrál ho kamarád já jsem ho od něj záhy výhodně odkoupil :-)
no rozumě jo, někteří ji aji řežou pravou nohu, aby ušetřily na gramech :o)))
Lefty bych zrovna bral hned, ta na tom s tuhostí co jsem tak slyšel není vůbec špatně (ve srovnání s jinejma XC vidlema) a co jsem si jí párkrát porjížděl, tak ani funkce není nejhorší. Jenomže jsem jenom chudej student a Lefty není pořizovací cenou ani cenou ND zrovna nejlevnější + problémy s konverzí na 1, 1/8", jestli by to vůbec šlo…
Nojo, když Lefty, tak Cannondale, ale to snad časem, až se usadím :o). Já jsem teď omezil finance na kolo. Měním jen to co odpadne, ale nová vidla a kola mě dost lákají … :o(. Bydlení je bohužel drahé a hypošku nechci :(
jak může vidlice měknout? to spíš někomu měkne mozek :)
to jsem teda u žádný vidle zatím nezažil ani neslyšel…
osobně mi SID 2010 přijde hodně dobrej na XC vidli.
Měkne :-(
Znám několik majitelů SIDů, kteří si na to stěžovali. Když vezmeš přední kolo mezi nohy a zakroutíš řidítky, bude mezi novým a třeba cca rok starým SIDem výrazný rozdíl…
to se mi taky nějak nezdá, to podle mě bude nějaká forma vaklu než „měknutí“, hliníkový rámy taky měknou tak akorát v hlavě
a propo, jak je s domácí údržbou a servisem Xlocku ? Skrývá to nějaké záludnosti či je to pohoda ??
Akorát to semtam odvzdušníš :-D
REBA XX se dá sehnat za nějakých 10k7, takže je to vcelku zajímavé, jen nějak nemám představu jak to chodí
Prý je to jako sex, stačí omýt vlažnou vodou a je po údržbě ;-)
tak to nevěřím. že to jsou vyvaklaný futra to bych věřil.
nebo to zaměnují s povoleným výpletem :) což už jsem taky zažil…
Hm, přijde mi to jako pěkna blbost, mam Sida a 75kg a nemam problem.
Pochybuju, že zrovna ty poznáš tuhost, s menší váhou…Možná si kup pořádná kola a výplet a nebudeš to pak muset házet na vidlu, ktera je v tom nevinně.
Zajímavé, že na svém kole máš tu maguru. Jo aha, ty maguru neprodáváš. Takže bod 10: Reklama patří jinam !
Na fórum reklama nepatří. Pokud chcete inzertní plochu, kontaktujte mediální agenturu. Už by jsi to mohl po těch letech pochopit, tupče.
Já už maguru na biku nemám a mimo ortodoxních závodníků bych jí nikomu nedoporučil… A svoje rady si můžeš nechat, desatero dobře znám…
na 100% sportovně rekreační jízdu teda jakou krom Reby by si doporučil ;) ?
Třeba Epicon TT :-)
Na reakreační biking ti bohatě stačí i Recon nebo jiná mainstream vidle…
Durin je sice hodně tuhej do krutu (IMHO víc než aktuální SID), ale citlivost je (opět IMHO) velmi špatná a tedy pro hobby bikery nevhodná…
Epicona nechci, chtěl bych nějakou vidlu na úrovni trochu :)
A ty stavíš celej bike?
na novej nemám, tak průběžně předělávám ,,starý,, krom rámu to bude compleate new :))
novou hlínu se mi kupovat nechce a na ,,kvalitní,, carbon nemám ;)
kup lefty:)
když už se tady pohybuješ, dá se Durin 100 Race co má kolečko locku na korunce předělat na dálkovej lock z řídítek a dá se to někde koupit?,příp. za kolik?,dík
No, mohl bys tam nějak natlačit pružinu, atd… Ale to je celé velmi teoretické, nikdy jsem to nezkoušel…
jezdím obě vidlice a obě jsou skvělý, má to ale pár zásadních háčků. Magura má v sobě z výroby málo oleje, jen asi 2 ml. Po doplnění na standardních 5 ml je chod vidlice mnohem, mnohem lepší! SID má většina lidí špatně nafoukanou, proto tolik zklamaných uživatelů. Negativní komoru je nutné foukat pumpou s dvojím těsněním, a řeči skvělých mechaniků, kteří „odhadnou“ únik a o tolik přefouknou, tak kvůli těmhle lajdákům je reputace sidky v kytkách.
Za mě SID XX WC, jinak určitě Maguru Race.
No nechci se hádat, ale někde sem vyčetl, že únik je cca 5% … a jednoduchým pokusem to i zjistil, takže to jde opravdu odhadnout a to jednoduše :-) … tj. ne teda sida,ale rebu foukám pro sebe na 100 psi takže na 105 … a když přece našroubuješ pumpičku znovu, tak ti hned ukáže tlak jaký tam je a bez úniku, takže tak se to dá jednoduše zjistit … obzvlášť když tak nafoukneš a odšroubuješ a opětovně našroubuješ hadičku třeba 3× po sobě … a taky dle návodu se mě osvědčilo při šroubování hadice pumpičky v momentě, kdy ukáže manometr tlak přitáhnout koncvku max o půl otočky … pravda z negativní komory uteče asi tak 7% …
No uz to tu bylo mockrat, ale opakovani neuskodi:
Naprosta vetsina pumpicek na vidlice a tlumice nezpusobuje zadny unik z komory pri sundavani. Zasyceni je zpusobeno unikem vzduchu z vlastni pumpicky (hadicka, manometr,…)
Pokles tlaku pri opetovnem nasazeni pumpy neni zpusobeny tim, ze by usel nejaky tlak z vidle pri sundavani pumpy, ale tim, ze pri nasazeni pumpy utece cast vzduchu z vidlice do vlstni pumpy (hadicka, manometr,…), tim logicky poklesne tlak oproti puvodnimu.
Zkouska je jednoducha. Natlakovat vidli a pak pomalinku odsroubovavat pumpu. V jednu chvili zacne sycet. V tom okamziku prestat povolovat. Pokud by uchazel tlak z vidle, usel by kompletne. Ale vetsinou za chvilinku unik prestane, protoze se vyprazdni pumpicka. Pokud dojde k prvnimu pripadu je nejlepsi si poridit poradnou pumpu.
Já jsem zažil na RS, že měli na negativní komoře ventilek s příliš dlouhou tyčinkou, takže to uteklo. Stačilo ji o kousek ustřihnout a je to OK.
Tahle Giyo imho upouští i z tlumiče/vidlice. Nebrat!
No zrovna tuto jsem pouzival nekolik let na servidu naprosto v pohode. Treba jsi narazil na vadny kus. Ale souhlasim, ze sem tam se stalo, ze nektery ventilek nesel nafouknout. Mam dojem , ze treba ventilek na starem tlumici Rock Shock SID, Ale byly to vyjimky.
bylo to tu mockrát a úplně na nic, není to totiž pravda. Uniká to z komory. Hádej se jak chceš, já se jen snažím zachránit reputaci špičkový vidlice, která žehlí jak víno. Ale drtivá většina uživatelů ji má kvůli špatnému tlaku v negativní komoře špatně nastavenou. Takže je většinou tvrdá, necitlivá, apod.
Pilování ventilků, laborování s procentním únikem, zejména u negativní komory, způsobuje, že na SIDku každej nadává, a neprávem.
Kromě toho, nechci se chvástat, ale plno rad z bike-fora jsou jen domněnky. Byl jsem zoufalej, když moje druhá sidka ani za mák nežehlila tak hezky jako magura race, kterou jsem předal manželce. Teprve po chatu přímo se Sramem v Chicagu vím v čem je zakopanej pes. No a světe div se, vzduch z komory uniká při odšroubování závitu, asi 20 psi, Asi…
Zdar
A je to pravda! :) Ikdyz souhlasim, ze existuji vyjimky.
Pokud nesouhlasis, tak nejak logicky vyvrat moji zkousku pri sundavani pumpy. Proc tedy neujde vsechen vzduch z vidle pouze pri castecnem povoleni hlavy pumpy?
Jinak souhlas s tim, ze mnoho lidi zabije funkci rs vidlic spanym nafoukanim, ale to je dano u tim, ze samotne predepsane tlaky od vyrobce jsou dost mimo.
Ten argument s únikem tlaku do hadičky se dá přijmout :-) … tím pádem mám vidlu přefučenou o těch 5–7 % víc … na druhou stranu má tlak, který mě vyhovuje :-)
A souhlasím s tím, že RS má ty orientační tlaky od výrobce dost mimo … rebu bych měl správvně foukat podle těch tabulek na téměř 130 psi a tak sem to i poprve nafoukal, než sem dospěl k těm současným 100 nebo 105 psi -jak chceš :-)
pokud máš v negatovce vyšší tlak než v pozitivce, máš nižší zdvih vidle, to je jediné co přefoukáním negativky docílíš, citlivost se proti vyrovnanému tlaku nezlepší
Asi si to špatně pochopil o tom řeč nebyla, ale když už tak obě komory foukám stejně :-) … jen pří těch 130 byla vidle tvrdá jako pevná … až při těch 100–105 chodí (subjektivně pro mě) parádně … a to mám nějakých 86 kg …
mám taky 86 kg, a ten tlak souhlasí, mírně přes 100 vyhovuje nejlíp.
Kup lefty :-)))
tojo voe :D!
Heh, kup Rebu SL
REBA SL 2010 – 1589g.
husty jsou ty zvyhodneny sety na rebu 2009 :)))
Jestli to chceš na to kolo v profilu tak kup obyč rebu cokoli lepšího postrádá smyls ;o]
dělám na tom upgrade ;), až bude trochu času, pozměním to :))
pozměněno
Potvrzuji,ja měl rebu SL a pak jsem koupil SID World Cup a moh jsem si klidně nechat rebu
Hlasuji pro Durin ptze byl na prvnim miste a chtel jsem se na nej podivat..
nakonec z toho bylo viz profil : DT Swiss XRC 100 RL
…a jaka je tato vidle? Kdyz bych prodal tu Lefty, musel bych resit za ci ji vymenit. Jezdil jsem Manitou Scareb, ta byla meka, pak Fox, ta byla vyrazne lepsi, ale prechod na Lefty byl velky skok v ovladatelnosti, hlavne ve vyjetych kolejich… tak jsem zavital tady abych se dozvedel neco o Rock Shox :-) Jak je na tom DT? diky
Ta je z těch tří jednoznačně nejgumovější. Durin SL a sid XX WC mě přijde na stejno.
DT zaleží která ty s 32mm nohama sou v klidu
Aha, tak to nevím, že se dělají dvě verze.
chod je dá se říct závodní, foxky jsou větší žehličky, ale zase mají kolem 150g nadváhy :) avotomtoje…
dtčka jsou dobré vidlice, ikdyž teď bych uvažoval o sid xx wc, servis je drahý a ta tuhost u modelu race 28mm je dobrá pocitově, ale foxky jsou o něco tužší..