• Chodec80

    Tak jsem si včera koupil SPD pedály. Při jedné zastávce jsem sice vycvakl pravou nohu, kolo se ale usmyslelo spadnout na levou. S touto eventualitou jsem tak trochu nepočítal. Reflex zavelel vystrčit levou ruku a hloupé tělo jej poslechlo. Bez bolestí jsem ještě dojel zbylých 30km, ale po sundání rukavice začlo peklo. Na dnešní noc budu ještě dlouho vzpomínat :-)

    Diagnóza: podvrknuté zápěstí a týden dlaha.

    (ps: Píšu to pro vaše pobavení. Komentáře o mé gramlavosti si nechte od cesty, na to mám doma ženu :-D)

    0 0
    • thesecond96  

      Shit happens :D Já teda vycvakávám vždy levou, většina lidí co znám to tak má, až budeš moct, zkus to :)

      0 0
    • nox159  

      mel ses držet svého nicku nestalo by se ti to ;-)

      at si brzo ok a na pedalech se brzo naučiš ;-)

      0 0
      • noviisek  

        Ten nick opravdu sedí, ale je to blbá náhoda. S spd se běžně nepadá :)

        0 0
        • DaSnail  

          každý kdo má nášlapy už kvoli nim padol alebo ešte len padne… ;o)

          0 0
          • noviisek  

            To ano, ale spíš to není pád než svalení ;)

            0 0
            • Chodec80  

              Pokud bych měl být přesný, tak jsem se svalil na bok jako pytel obilí :-). Kolo skoro stalo. Vycvakl jsem pravou, protože jsem stál na kraji chodníku a po levé strane byl obrubník a silnice. Ještě že nic nejelo.

              0 0
              • noviisek  

                řiká se pytel sraček ;)

                obilí nepadá !

                to je klika, to by zkazilo den, kdyby ti tatrka rozžvejkla škebli a pak trousila zbytky mozku ještě dalších x kilometrů.

                A helmu máš?

                ber to jako povinnou zkušenost :)

                0 0
                • Chodec80  

                  No já ti nevím. Pytel obilí jsem už ze zad schazoval, ale pytel sraček ne. No což. Jiný kraj, jiný mrav :-D.

                  Helmu mám ;-)

                  0 0
                • plastic boy  

                  No hlavně že si nepadl pod kola náklaďáku.

                  0 0
          • xshreck  

            Nejlepší je vycvakávání na ledu :D nebo v prudkém výjezdu když už to nejede .-))

            0 0
            • thesecond96  

              Na čistém ledě musíš držet rovně řídítka a doufat, že se dostaneš na jeho konec, natož šlapat nebo vycvakávat :D

              0 0
          • prvniodkonce  

            Tak jsem zvědav, kdy to přijde.

            0 0
          • Cavendish  

            Me se stalo neco podobneho kdyz sem mel na silnicce poprve Looky.Prijel sem na krizovatku a jaksi sem zapomel ze je mam a nevycvakl sem nohu.Spadl sem na zem jak podriznutej strom

            0 0
          • Ruprt2  

            ne :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Sharka1  

            nesmysl, naslapy vozim 7 let a jeste jsem kvuli nim nespadla – naopak me uz od par osklivych padu zachranily – narozdil od klipsny nohu silou vyrves temer jakymkoli smerem :-)

            0 0
    • noviisek  

      podvrtnutý zápěstí je v pohodě. Ale musíš vědět, jak vycvakávat. Já třeba nemám oblíbenou nohu na vycvaknutí, vždy je to jiné podle situace. Ve městě nevycvakávám vůbec, buď tu chvilku postojím na místě, nebo se opřu o semafor.

      Dej si bacha na tvý reflexy, vypadaj, že hrajou proti tobě :)

      0 0
    • shark.jd  

      Je to zvláštní. Já si na začátku nechal sílu vypínání úplně na minimum, takže i když jsem zapomněl, tak při pádu jsem tou nohou škubnul a stejně jsem se vycvaknul.

      0 0
      • noviisek  

        to já taky, už pořád jen přitahuju a přitahuju :)

        0 0
      • Chodec80  

        Ano, také jsem ji měl na minimum. V poslední fázi pádu se bota odepla, to mi pak ale bylo již k ničemu :)

        0 0
    • smith22  

      Je zajímavý jak mají všichni tendenci vycvaknout jen jednu nohu a druhou nechat v pedálů :-)…a u mnohých je to z velké části i lenost vycvakávat obě nohy…to je asi největší chyba, které se začátečníci dopouští.Doporučuji teď na začátku vycvakávat obě nohy a jezdit někde v přírodě abys padal do kopřiv a né na asfalt nebo obrubníky :-)

      0 0
      • smith22  

        jo a píšeš, že kolo skoro stálo když si padnul – doporučuji úplně povolit pedály – pro začátečníka důležitá věc.Když spadneš tak by ti tretry měly vyzkočit z pedálů, že o tom ani nebudeš vědět.

        0 0
      • xshreck  

        Takže když nevycvaknu při zastavení obě nohy, jsem začátečník? Hurá mezi turisty na cyklostezce! :D

        0 0
        • smith22  

          sem přesně čekal, že se najde někdo kdo to nepochopí a bude mít přiblblý poznámky .-)

          0 0
        • blisterexist  

          obě nohy vycvaknout zaráz není žádný problém:-)

          0 0
          • thesecond96  

            Jistě, že není, ale proč to dělat???

            0 0
            • smith22  

              proč?proto aby si pochopil proč to dělat…možná ti to dojde – ale spíš ne

              0 0
              • xshreck  

                Ať přemýšlím jak chci, důvod k tomu, abych na semaforu vycvakával obě nohy se mi stále nedostává.

                Nevím jestli máš tak nízko sedlo, ale na zem dosáhnu jen jednou nohou. Svojí prdel mám taky rád, takže pokud bych vyhákl obě . musel bych asi sedět jen na prdeli a nenadlehčovat jí nohama .) A taky, když už stojím, tak mám jendu zaháklou a vyčkávám – vyháklou se odrazím a hned jedu.

                Jestli to bereš podle předpisů že máš slézat z kola, budiž. Ale rád bych slyšel teda tvoje vysvětlení PROČ vyhakovat obě nohy. Opravdu, buď už je moc hodin nebo ses asi praštil do palice. Ale jo, na startu na závodě by sis je taky mohl vyhjáknout obě a při vystartování teprv hledat pedály :))

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • smith22  

                  nereagujte na spekulativní reakce druhých a raději si prve přečtěte co sem napsal já jako první…jestli ani to nepochopíte tak vám asi napíšu návod pro méně chápající…

                  0 0
    • jIrI___  

      Klasika, tohle se mi poprvé na SPD taky stalo :-D. Naštěstí to v mém případě odneslo jen roztržené sedlo a škráblý loket.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • obda  

      Taky jsem si s SPD na začátku ustlal. Poučení pro příště – nestrkat tam tu ruku. Nejlíp ji je na gripu, pád zastaví rodla a celý bok. Od jisté doby (natržená šlacha v zápěstí po pádu) si na strkání ruk pod sebe při pádu snažím dávát pozor.

      0 0
      • JSt  

        tohle neni dobra rada :-)).

        0 0
        • obda  

          :) Hehe, zalezi na okolnostech. treba na tve festce bych to nezkousel, 68cm vlajdy jsou lepsi ;) Na druhou stranu jsem si onehda ustlal na mokrem korenu a pad jsem zastavit tema rodlama :) Jinak souhlasim, nejlepsi je padat na predlokti, ale na tohle nemam vytrenovane reflexy …

          0 0
          • JSt  

            pokud pri smotku budes zamerne sedet v sedle a drzet rodla, dokazes velice slusne potlacit pud sebezachovy. :-D

            0 0
            • pstasek  

              Položil jsem to takhle na bok na mokrým dřevěným mostě přes náhon, kterej jde kolmo k cestě. Ležel jsem ani jsem nevěděl jak a držel se řidítek. Zátka gripu na 70cm vlajdách po tom mokrým dřevě pěkně klouzala a já vyvázl téměř beze šrámu.

              0 0
    • Charles2k  

      Když jsem si pořizoval první nášlapy, byly to SDPčka na silničce. Něco podobného se mi stalo zpočátku několikrát. Popravdě, že bych měl s nášlapy v tomto směru o moc větší jistotu za pár let, se říct bohužel nedá. Pořád mě to zacvakávání a vycvakávání sere (a to teď mám nějaký Look system).

      Na horáka nášlapy nechci. Jednak mám po velmi těžké zlomenině (3 operace), která špatně srůstala a případný pád tímto způsobem na nohu by pro mne měl katastrofální následky a dále často uprostřed vyjížďky zastavím, kolo někam přivážu a jdu běhat (u domu na to nemám vhodný terén-okolí). Vozit běžecké boty v batohu se mi nechce ani používat různé hybridní nášlapy.

      0 0
    • maedva  

      Stane se :-) Tak at ses brzo v pohode a jak tu uz padlo – povol si silu pedalu na minimum alespon pro zacatek.

      0 0
    • M@C  

      To se stalo asi kazdemu :-)

      S SPD jezdim uz asi 10 let, a prave letos jsem se rozhodnul si je o 2 zoubky pritahnout. Samozrejme kdyz jsem se vracel unaveny z prvni vyjizdky, vjel jsem do hlubokeho blata, kolo zacalo prokluzovat a ja potreboval rychle vypnout botu a postavit se, ale nepodarilo se :-) Svalil jsem se do krovi, ale dostal jsem ranu rohem/riditkem po ruce a prsnim svalu, jeste porad tam mam 2×8cm modrinu (a to uz budou tak 2 mesice…).

      0 0
    • Carloss  

      zlatý platformy.. ty tě tak maximálně pokoušou..:)

      0 0
      • noviisek  

        na blbnutí jsou platformy ok, ale na xc je to hrrozně znát. hlavně u kopců.

        0 0
        • Carloss  

          jo, já vim.. ale prostě na nášlapy nemám koule.. a ty tvrzení, že z spd sundáš nohy tak rychle jak z placek.. často se mi stává, že si musím „kopnout“ o zem, když mi to někde ujede, nebo když potřebuju rychle vystoupit.. nikomu to nenutím.. ať si každej vozí co chce..

          0 0
          • Martin  

            mám to stejně a kecy o platformách jsem se naučil převádět na srandu :-)

            0 0
            • Carloss  

              tak tak.. a když jedu s holení pokousanou od pedálu, taky vypadám aspoň přísně..:D

              0 0
          • noviisek  

            stejně rychlý to není, tomu nevěřím :) ale rozdíl v rychlosti sundání nohy je malý. proti tomu potěšení, co ti to přinese je to maličkost ;)

            0 0
            • Ossis  

              Já radši rychlejc sundám nohu, než bych se vyklopil z nějaký stráně…

              0 0
              • Carloss  

                divám se, že tam máš nějaký klasický.. zkus platformy, fakt nebudeš litovat, drží na nich noha jak přibitá

                0 0
    • vasek80  

      Také jsem si hned první jízdu ustlal, ale tak nesmysleně. Jedu do kopce, pustím řídítka abych si zapnul zip bundy a ležím. Pak jsem si SPD maximálně povolil a postupem času přitáhnul, ale pořád je nemám zdaleka ani z poloviny utažené, nevidím pro to důvod. Od té doby jsem už několikrát ležel ale nohu vždy vycvaknul a to i případě když jsem letěl přez řídítka, případně mi znenadání zůstalo přední kolo v teréní prohlubni…

      0 0
    • Joseph de Sax  

      máš mít podpažní berle při jízdě v pohotovostní poloze a budeš king…

      0 0
      • ulipik  

        Kdo z těch padacích jezdil v klasickejch klipsnách? Zlatý SPD

        0 0
        • camlost  

          presne tak. v SPD jsem nikdy nepadnul proto, ze bych nestihl vycvaknout nohu. to jsem si odbyl v klipsnach – dobre zazitky k vecernimu vypraveni u ohne :-).

          0 0
    • JIRKAZDA  

      zrovna chci kupovat nášlapy.. to sou teda vyhlídky, ale s tím se musí počítat :D kor po začátku …

      0 0
      • ulipik  

        takhle blbě musíš umět upadnout. Spadli všichni aspoň jednou, jen to někdo přizná a někdo ne.

        0 0
        • Ruprt2  

          já si to klidně přiznám, kvůli SPD jsem nikdy nespadl :-)

          0 0
      • AleZ80  

        S tim, že sebou občas plácneš se musí počítat. Chodec měl smůlu, že tam dal blbě ruku – to se asi zas tak často nestává.

        0 0
        • Chodec80  

          Vzhledem k tomu jak jsem mohl i dopadnout si myslim, ze to je jeste ok :-). V patek to pujde dolu a v nedeli letim na jednani do UK. Se sadrou bych si tam pripadal jak hnup :-D

          0 0
          • ulipik  

            co s tím má společného UK. Jeď si dělat hňupa třeba do Číny:-)

            0 0
      • camlost  

        k padum neni zadny duvod.

        nez poprve nasednes, maximalne povol pedaly, aby byla sila nutna k vypnuti co nejmensi.

        jestli mas z toho vystupovani respekt, doma v garazi/skle­pe/obyvaku se opri o zed a zkus si parkrat vycvaknuti – pisu jen pro uplnost, protoze to stejne nekde vyzkousis.

        kdyz budes zastavovat, mysli na to, ze bude treba nohy uvolnit z pedalu – klicove pred krizovatkou, domem pritelkyne nebo jejich rodicu, pred vchodem do prace, atd. ;-)

        vypni vzdycky obe boty.

        za par dni ti to ani neprijde.

        0 0
    • hctr  

      :d na to si zvyknes do boku jsem za 7 let s spd spadl asi jen 2×, ale na zada pri jizde po zadnim nebo nejakych picovinkach uz vickrat :D

      0 0
    • saddik  

      Já jsem si ještě na klipsnách vypěstoval reflex na záchranný manévr, který používám, když se mi kolo zváhne na opačnou stranu, než kde jsem si uvolnil nohu (mimochodem sestupuji zásadně pravou, což bych se chtěl odnaučit..). Prostě tu uvolněnou nohu prostrčím pod rámem kousek na tu špatnou stranu, kam padám, a odrazím se. Když je člověk dost rychlej, funguje to spolehlivě, akorát si může odřít lýtko o převodníky.

      0 0
    • hribik A1  

      taký týždeň je 10080 minút straty, môžeš si vypočítať o koľko ti musia tie pedále odteraz zvýšiť rýchlostné priemery, aby za svoju životnosť tú stratu odmazali a ich kúpa bola aspoň neutrálny, keď už nie ziskový podnik :-)

      0 0
    • mandel  

      Hehe, ja jsem si koupil spd poprve na zavody v krkonosich, kde byla trat totalne pod bahnem, asi v pulce jsem si do nej ustlal a jak jsem je mel pritahly, tak jsem nemohl nohu vycvaknout a lezel jsem pod kolem v bahne dobrejch 5 minut, nez jsem se z toho nejakym zazrakem dostal :) Jo a jeste jsem byl hlavou dolu ze strane, takze super pocit :D. Jinak padani na krizovatce je tradice, si mel holt smulu. Tak se brzo uzdrav.

      0 0
      • buba CZ  

        Od tý doby co mám SPD tak mám v terénu dost blbej pocit a ve sjezdech jsem se hodně uklidnil a to je pro mě dobře.Prostě mám pocit,že nevycvaknu včas a nebo vůbec.Na platformách jsem často dovyvažoval stabilitu tím,že jsem jednu nohu vystrkoval do strany při pomalích průjezdech kolem závor nebo při objíždění různých šutrů a tak.To teď nemůžu tak radši slezu a obejdu to pěšky.Jinak do kopců jednoznačně výhoda jak bejk.Tak zvané kruhové šlapání nemá chybu.

        0 0
        • Carloss  

          mám v terénu dost blbej pocit X do kopců jednoznačně výhoda jak bejk ..nabízí se otázka, proč teda mít horský kolo..:) (neřeš to.. jen se mi nechce učit, tak rejpu..)

          0 0
          • jezevec2  

            Carlossi jak jezdis do kopcu s platformama? Ja jsem zkousel SPD 2 sezony a vzdy jsem vydrzel cca mesic. V technických sjezdech mam dojem ze nevycvaknu vcas. Ted jezdim klipsny a v poho. Ale az budu mit fulla (asi Zesty) nechci na tom mit klipsny Author. Proto me zajimaji platformy a prudke ,,dokopce,, – jestli jdou nejak uslapat. Tnx.

            0 0
            • Martin  

              s platformou nemůžeš tahat nohou nahoru. takže drobná komplikace tam je. záleží jak jsi zvyklej tahat nebo netahat

              0 0
              • xshreck  

                Já bych řekl že to bude jen o něco horší na paltformách. Když ale jedu na normálních pedálech, mám občas problémy :D

                A nejdou mi bez toho vyjet prudké výjezdy :)

                0 0
            • Carloss  

              ono se dá i s platformou tahat tak 2/3 kruhu, akorát u toho musíš natáčet i kotník, narozdíl od spd. chce to pořídit si nějaký boty s co nejměkčí podrážkou a piny občas třeba přetáhnout pilníkem ať se udržujou ostrý a ta noha drží tak, že ju na pedálu bez zdvihnutí neposuneš..

              0 0
            • MavasH  

              A ty klipsny vozíš s řemínkama nebo bez? Jestli s řemínkama, tak vytrhnutí nohy je na SPD určitě rychlejší a jestli bez řemínků, tak to asi nahoru moc netaháš.

              0 0
              • jezevec2  

                Vozim s reminkama, trochu volnejsima. Nahoru taham, ale ne tak jako s SPD. Nicmene do kopce musim mit ,,nazuto,, v klipsne jinak to vyjedu hůř. Kouzlo klipsen vidim v tom ze noha drzi ± bezvadne a vytazeni smerem dozadu je bez jakehokoli odporu nebo vycvakavani. Po mne to nejprirozenejsi. Reminky vubec nesteluju cele sezony. Proste mam klipsnu nazutou s cca 5 mm vuli od nartu a hotovo.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To kouzlo není kouzlo, ale je to výrazně horší než nášlap. To že tam není odpor (při povoleném řemínku) nic neřeší, ten směr to zpomaluje.

                  Jezdil jsem 10 let klipsny a teď už téměř 15 let nášlapy. A i když jsou klipsny lehce povelené, tak v opravdu nouzové situaci, kdy potřebuješ dát nohu z pedálu do strany jsou o malinko pomalejší než nášlapy (samozřejmě počítám s tím, že vystupování z nášlapů už je reflexivně zažité, to mám ale už mnoho let).

                  Nahoru tahat v povolených klipsnách nejde vůbec, protože s nohou natočenou tak jak to jde, tak je to pro nohu naprosto nevhodné.

                  O bezvadném podržení nohy v lehce povolených klipsnách nemůže být pak naprosto žádná řeč. Oproti nášlapům nedrží v podstatě vůbec.

                  Nedotažené klipsny mi v podstatě pouze přibližně držely předozadní posun nohy a to ještě jen přibližně a ne v ideální pozici.

                  Jinak jsem jezdil raději v lehce povolených klipsnách než bez nich, hlavně proto, že tenkrát jsem žádné ani trošku náročnější terény nejezdil, tak mi nijak ty klipsny neomezovaly.

                  0 0
                • JSt  

                  z klipsen se blbe utika, kdyz jdes pres rodla ;-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nejen přes řídítka. Ale kamkoliv (dozadu jsem ještě nouzově nevystupoval, tam by to šlo možná dobře) když nouzově vystupuješ a ještě nestojíš.

                    0 0
                    • JSt  

                      zas naopak. kdyz ti pri jizde po zadnim utece kolo zpodzadku, s klipsnama to zachranis mnohem snaz nez v naslapech. ;-)

                      0 0
                      • noviisek  

                        nene, na co máš zadní brzdu

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak jízda po zadním není moc běžný prvek při běžném ježdění. Nevím jak ty, já toho tedy po zadním opravdu moc nenajedu.

                        Různé nouzové vystupování z nášlapů při malé rychlosti v technickém terénu se stane ale poměrně snadno.

                        Zrovna nedávno kamarád překvapil, když takhle vyběhnul z kola při rychlosti těsně přes 20km/h. To už nebylo tak pomalé a docela jsem koukal, že opravdu čistě vyběhl do strany a lehce dopředu a obešlo se bez pádu.

                        Měl tam nášlapy.

                        0 0
        • mandel  

          Jojo, na XC bych se bez nášlapů už neobešel, ale jestli přes prázdniny budou nějaký korunky na endurko, tak tam SPD nechci, ono tu nohu nesundáš nikdy stejně rychle jak na platformách a navíc třeba bunnyho udělám vyššího, než když to tahám pedálama nahoru.

          0 0
      • camlost  

        pockej, az se ti totez podari v brodu, v nemz bude treba 0.75 m vody. (ten clovek, kteremu se to stalo, ma asi zazitek na 5 zivotu dopredu)

        0 0
        • mandel  

          uff to by bylo bezva, ale tak už s tim problém nemám :)

          0 0
    • pstasek  

      První a zároveň nejkurióznější pád kvůli SPD se mi stal, když jsem po asi měsíci ježdění s nášlapama bez pádu vezl na sedle přítelkyni. Po zastavení mi nějak přidržela patu nohy, že jsem ji nemohl vytočit a už jsme se váleli oba. Od té doby se mi ještě párkrát složit tělo podařilo, naposledy málem minulý týden, ale to k tomu prostě patří.

      Jedno pravidlo bych zmínil. Vozíš nášlapy, o to spíš bys měl mít helmu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • winter78  

      Poznám ľudí ktorí kúpia prvý bike vo svojom živote a hneď k nemu kúpia aj SPD. Ja som opak. Jazdím už cez 15 rokov a na SPD sa zatiaľ nechystám. Ako sa poznám, určite by som si na ne ťažko zvykal a určite by som často dopadol presne tak ako Ty ;-)).

      0 0
    • JP3112  

      Stalo se mi to samo. Spíš teda jsem zastavil, vycvaknul pravou a protože jsem línej tak jsem nechal levou v pedálu. No a jak se opírám o řidítka tak si to kolo nějak lehlo doleva po chvilce :D Není nad to spadnout když člověk stojí minutu na místě.

      0 0
    • prasík  

      Powerbalance a přídavná kolečka :DD

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.