• Čapíno

    Ahoj,

     založení tohoto vlákna mě napadlo včera ráno, když jsem „klepal kusu“ v autobuse cestou do práce, kde teploměr umístěný nad řidičem ukazoval +3°C (venku bylo –5°C). Nedávno jsem slyšel, že je snad nějaká vyhláška (možná zákon) přikazující dopravním společnostem min. povolenou teplotu pro přepravu cestujících. Nevíte o tom někdo něco, na internetu jsem nic takového nenašel. Díky za rady :-)

    0 0
    • hribik A1  

      to by som osobne teda povazoval skor za vyhodu, lebo do toho autobusa stejne prides pravdepodobne zvonku v zimnej bunde (ked je teda tych –5), a kedze ju tam neni poriadne kde odlozit (aj vo vlaku ju odlozis len vtedy ked sa ti podari najst miesto, ale v autobuse mhd tazko), takze ked je tam teplo, tak sa tam akurat spotis…

      0 0
      • dieegoo  

        Hlavně pokud jedeš autobusem 2,3 hodiny, tak zima musí být vážně hrozná výhoda :)

        Když jsme jeli před dvěma týdny z alp, řidič měl nějakou rozbitou ventilaci, vepředu se topilo a vzadu jsem seděl v triku a softshellce a klepal se jak ratlik. Sice jsem se nezpotil, ale rozhodně by to v tu chvíli bylo příjemnější.

        0 0
        • hribik A1  

          mam na mysli hlavne mestske a podobne autobusy, kde sa vacsinou ide kratsie a odkladacie priestory tam prakticky neexistuju, a tak aj keby tam bolo teplo, tak tam prakticky musis stat v tom v com prides (pokial mas stastie a sedis a zaroven nemas dalsiu batozinu, tak si mozes dat bundu tak na kolena, ale to sa bezne nestava, aspon mne)

          0 0
      • Gorgov  

        je tak

        0 0
      • Pi†el  

        Souhlasim s tebou. Nejhorsi co muze byt je, kdyz vlezes v zime do busu a uvnitr je na tricko, bo kolikrat jeste tepleji. Hruza a des. Bohuzel vymrzle autobusu nepotkavam :-(

        To same obchody. Vlezes tam na par minut a pokud se nesvliknes, tak ses spocenej jak prase :-(

        0 0
    • grep.ys  

      +3 stupne? tak to ja mam prave naopak… vlezu do busu a padam vedrem! na teplomer mu teda nevidim, ani nevim, ze tam nejaky ma, ale nad 20 stupnu je tam urcite :-D  a krom toho, se to krasne rychle zadycha… no humus !

      0 0
    • hmm  

      Tak to jsem zažil už několikrát, předevčírem měl celej autobus dokonce led na všech oknech, ledový sedadla a to nebyla žádná zima cca –4 u nás.

      0 0
      • Čapíno  

        Tak to u nás bylo úplně stejné, ven viděl jenom ridič předním oknem. Někdo v buse pronesl větu, že v autobuse musí být minimálně +18°C, jinak má cestující právo se bránit, ale nikde jsem nic takového nenašel.

        0 0
    • Beeda  

      na mem dvoukolovem dopravnim prostrdku bylo +2 a trochu pruvan, ale jinak fajn:-)

      0 0
    • Čapíno  

      To že to řidiči nemájí lehké vím, ale už jsem také slyšel, že ridiči mají prémie za ušetřenou naftu. Když jedeš autobusem hodinu a sedíš v zimě, tok to je o nemoc:-(

      0 0
      • hribik A1  

        takisto ako ked odtial spoteny vylezes do zimy, v ktorej potom ides polhodinu alebo hodinu pesi

        0 0
        • Luka  

          spravny biker mhdeckem nejezdi ;)

          0 0
          • hribik A1  

            ja bezne tiez nie, do ziliny vlakom a po meste pesi (do 4–5 km sa mi mhd neoplati, pripadne casove vyhody su minimalne), mhd len ked uz neni zbytia…jazdil by som aj na biku, lenze problem je, ze ho neni kde nechat. ani tu, ani bezne pred obchodom, pred robotou (ak ide o velku firmu), pred skolou…nic lepsie sa neda nikde parkovat a ukrajinou sa mi jazdit dlhsie vzdialenosti nechce

            0 0
            • Čapíno  

              To je sice pěkné, ale ještě jsem se nedočetl , jestli nějaká vyhláška upravující teplotu v dopravním prostředku pro přepravu cestujících je :-))

              0 0
      • zdenek.2  

        Naprostá většina autobusů má topení teplovodní, spotřeba nafty se vykazuje na konkrétní vůz. Někdy ho během dne řídí i několik řidičů. Jízdy s cestujícími hradí magistrát, jízdy manipulační jdou na účet garáže, do níž patří.

        0 0
    • drtyc  

      no bracha kdysi vyhadal ve vlaku, ze ukaze jizdenku az zapnou topeni bo jel taky v nejakych –10ti nebo tak a slo to. topit zacali. a rikal neco o tom, ze na to ma podle neceho taky pravo.

      0 0
      • Aňula  

        ve vlaku je ráno dycky hic že bych padla…ale možná to je tím že na to nádraží většinou skoro běžím :o)

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Možná ani ne tak během, jako když vlezeš do zadýchaného vlaku plného lidí v zimních bundách, to je pak 100× horší než v létě… :)

          0 0
    • semtexx  

      co takhle zkusit zeptat se řidiče jestli může zapnout topení, když řekne že mu funguje a nezapne ho tak s vyhláškou v ruce uděláš maximálně ho… vim jaké to je jezdil jsem do šoly v –10, a v autobusu byla 0.

      0 0
      • Čapíno  

        Tak nějak podobně jezdím i já. Když poprosíš řidiče, jestli je možné zatopit, jeho odpověď bude asi taková, že šetří naftou a topit nebude, jestli se Ti to nelíbí, jdi pěšky:-)

        0 0
    • prvniodkonce  

      Dneska jsem asi po půl roce vlezl na tři stanice do metra a takový vedro jsem nežral. Vylezl jsem úplně zlitej po celém těle a zase tak do května tu socku nechci ani vidět :P

      0 0
      • Čapíno  

        Neprovokuj:-))

        0 0
        • drtyc  

          socka v lete – vedro smrad.

          socka na jare – kdo muze radsi chodi pesky, takze potkas akorat tak strhany a nastvany lidi a na ne je to pohled a naladeni do noveho dne…

          socka v zime – vedro jak na peci.

          socka na podzim – vlhko dusno.

           

          radsi resim jak se lip oblict, protoze socka nejede vsude a jak si vybavit kolo misto toho, abych kupoval predplatny… zvlast, kdyz vidim, ze vlezu do saliny, ktera 30minut stoji v kolone protoze se o tri dalsi vpredu nezavrou dvere. pripadne jeste soudruzi nevynalezli vyhrazene pruhy pro hromadnou dopravu, aby to nebylo pomaly jak autem.

          0 0
    • zdenek.2  

      Provozní vyhláška DP Autobusy 49/131000/1999  D 1/3 § 28

      Při teplotách nižších, než + 5 stupňů musí být temperován prostor pro cestující tak, aby bylo

      zabráněno tvoření námrazy na schodech, podlahách a vnitřním zařízení autobusu. Povinnost

      temperování prostoru pro cestující stanoví dispečink.

      0 0
    • zdenek.2  

      Provozní předpis DP Autobusy č.j. 49/131000/19999 D 1/3 § 28

      Při teplotách nižších, než + 5 stupňů C musí být temperován prostor pro cestující tak, aby bylo zabráněno tvoření námrazy na schodech, podlahách a vnitřním zařízení autobusu. Povinnost temperování prostoru pro cestující stanoví dispečink.

      0 0
    • cat  

      ty mas starosti..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.