Bike 02/07 – mozna, ze to nekomu pomuze v rozhodovani
Bike 02/07 – mozna, ze to nekomu pomuze v rozhodovani
2.
3.
3.
4.
5.
6. prehled
Tak jsem ten test úplně nepobral, co tim autoři chtěli říct. V sloupečkovém grafu brzdné síly mají Louisy hodně a pak u hodnocení brzdné síly mají minimum hvězdiček. Jestli rozumíš německy, co tam k tomu prosím píšou, vysvětlují to nějak?
spis je zajimavy ze juicy ultimate daly tektra i julie:D a ono nemuzu srovnat formulky ale kdyz srovnas juicy 7 a luizy tak je to nebe a dudy pro luizy
ze luizy brzdej o dost lip
podla grafu su julie silnejsie ako ultimate
Oni porovnavaji laboratorni test s praxi. Brzdy za studena jsou kousavy a maji velky brzdny ucinek, nadruhou stranu pri zvysujicise teplote vadnou. Asi tak nejak to tam pisou.
Časopis mám a musím přiznat, že nerozumím jejich vyhodnocení. Brzdná síla je jasná, vypovídá o tom přesně graf, který změřili, proč se ale liší hvězdičkové ohodnocení výkonu proti grafu? A to dost výrazně. Tomu teda moc nerozumím. Dávkování, vadnutí, houbovitost, cokoliv je možné nechat na jízdní hodnocení ale proč se jim musí právě brzdný výkon takhle rozcházet? To jde snad vysvětlit jěnom záměnou tabulek.
V minulém testu to bylo taky takhle blbě. Asi je to nějakej systém kterýmu nerozumíme.
Když je sleduješ dýl, tak zjistíš, že občas nějaké opravy uvedou a někdy ani ne ale je to vyložená chyba (třeba tisková). Naučil jsem se už filtrovat i jejich informace a když je tam vyložený rozpor, tak neberu ani jeden z argumentů jako pravdivej.
Ten bike magazin mám četl sem test a němci mají ve všem pravdu až bude velo nebo peloton dělat takovy testy tak se bude lidem líp rozhodovat.
podla mojho nazoru su niektore vysledky tohtorocneho testu brzd v casopise bike trochu rozporuplne. tu su linky na testy konkurencneho mountainbike magazinu:
www.bike-forum.cz/…m/497536.jpg www.bike-forum.cz/…m/497537.jpg www.bike-forum.cz/…m/497541.jpg
rozporuplný byly už v roce 2003 kdy sem si bike s testem brzd koupil;)
podle me az na tu luisu se docela shodujou
Aha jsem se těšil a ono je to v esesáčtině :(
no ale je to jedno, vzhledem k tomu za kolik se dá sehnat komplet Juicyn 7 r2007 tak bych asi moc neváhal :o)
ty právě nejsou v testu :( se rozhoduju mezi Avid J7 2007 a Formula K18 juicy teda vyjdou o litr levnějc…
Traily
seženeš je za necelých 6 tisíc komplet????
Já sem je za tu cenu měl, ale byla tam sleva z důvodu stavby celého kola.
proč? vždyt je to těžká kráva. A el camina no jejich recenze :/
BTW: kde sou EC Traily ?
s těma už se nepočítá:-P
Podplatili BIKE aby je nezařadili do testu, páč by Formula prožila debakl. ,–)
Mno oni do toho testu davaji co se im prave hodi si myslim… Treba kyz jsem se dival na tu srovnavaci tabulku vzadu, tak jeste vubec nebyly testovany ani XT/Saint…
Jo a mohl by mi nekdo prelozit ty nesmyslne 4 radky s hvezdickama? Tohle nikdy nedokazi prelozit (ostatne jako vsechno jine krome super :-) )
Myslis: *pevnost *brzdna sila *davkovatelnost *montaz/udrzba :-)
Asi jo :-)
Tak ako spomenul Twisp, u Magury sa nezhoduju vysledky pri brzdeni v studenom stave a po zohriati brzdy. Aj ked ma Luisa v studenom stave skoro najvyssie hodnoty brzdnej sily, tak pri postupnom zohrievani vadne. Jedine co sa nemeni je davkovatelnost. V tabulke su tak zhrnute vysledky z praxe (subjektivne hodnotenie testerov = brzdna sila za studene a po zahriati) a nie iba laboratorne.
To není rozdíl zahřáté a nezahřáté brzdy, to je suché brždění a mokré – smáčené vodou.
Ty myslis grafy hysterezie. To sedi, su dva pri brzdeni za sucha a za mokra. U Luisy ale konstatuju, ze so zvysujucou sa teplotou brzdy vadnu.
Tam není žádná teplotní závislost, je tam síla na páce a brzdná síla.
To ja viem, ze tam neni ziadna teplotna zavislost. To vadnutie je spomenute v texte, hodnoteni.
Píšeme skoro současně :-)
Ta hysterezia je prave ta laboratorna cast. Brzdit skusali z 30 km/h za sucha a za mokra.
To vadnutí mají samozřejmě v popisu ale muselo by být doslova tragické aby ospravedlnilo to bodové hodnocení a potom by ta brzda musela zcela propadnout. nebývá zvykem aby Německý výrobek takhle dopadl většinou jim nadržovali.
No sak to zdr***li svoj klenot medzi brzdami :-). Prave pod hodnotenim a tabulkou je poynamka, ze hodnotenie vychadza zo subjektivnych pocitov testerov a laboratorneho merania.Asi im tam nieco nestimovalo. V tych hystereziach nie je totizto zanesena teplota brzdy. Takto by museli vyhodit x-grafov, meranych pri roznych teplotach zohriatia brzdy. Alebo by mali spravit 3-D graf aj so zaznacenim teploty brzdy :-).
Další, co mě zaráží v tom testu je juicy Ultimate. Změřený brzdný výkon doslova mizerný a přesto hodnocení dobré. Tohle je další z rozporů testu.
Tam to vyvazuje montaz a user-friendly nastavovaci system. Taktiez davkovatelnost je vyborna. Ta brzdna sila je ale v porovnani s Luisami niekde inde. Ono celkove hodnotenie nezohladnuje len brzdny vykon, ale aj ta davkovatelnost, montaz, nastavenie, udrzba, pevnost…
Nesrovnávám celkové hodnocení i když je mi celkem jedno, jestli jde brzda dobře namontovat a potom nebrzdí :-) Zaráží mě hodnocení jen a jenom brzdného výkonu, který nemůže být lepší než změřený a ten změřený je u Juicy poloviční, než u Luise. Přesto má Juicy vždy o hvězdičku víc než Luise v hvězdičkovém hodnocení. Věříš, že zahřátím ztratí Luise více, než 50% svého výkonu? V tom případě je to ale skutečný propadák, takhle to prostě vyčtu z těch jejich výsledků a jejich podání.
No je to divne. Kor kdyz vsichni ty Luisy chvali. Mozna nejaky vadny kus, nebo co…
Podla vyjadrenia magury na ich stranke, nebola brzda pouzita na prakticky test riadne zabehnuta. Ono v podstate ta brzda nema byt preco radovo horsia ako stara Louise. Paka ma podobnu konstrukciu, prasata nie su lahsie – myslim ze konstrukcne su podobne, ak nie take iste ako stare Louisy. Takisto je na stranky magury sumar vsetkych testov v ostatnych periodikach. Vsade tam dopadli dobre. Zda sa casopis Bike to trochu domrvil :-)
Kupujem Bike a Mountain-Bike skoro pravidelne. Mam doma cisla s testami brzd 2005 aj 2006. Vzdy totiz vychadzaju v january v obidvoch casopisoch. Pozeral som ako dopadli Magury v minulom a predminulom roku a v Mountain-Bike dostali tip redakcie. Konkretne islo o Louise FR a Louise. Je si testy vzdy so zaujmom precitam, ale vysledne hodnotenie beriem s rezervou.
Ja viem podla grafov by sa take nieco stavat nemalo. Aby brzda s papierovo vacsim vykonom stratila na celkovom hodnoteni tolko, aby ju prekonala brzda s podstatne horsim brz. vykonom. Bude tam asi nejaky hacik. To je prave to subjektivne hodnotenie. Mali by tam dat do hodnotenia este jednu rubriku. A to mieru oblubenosti konkretnej znacky v redakcii. Potom by si citatel urobil okamzity usudok, ci bol test objektivny :-) Prikladam test z roku 2006
Luise FR
Já jejich hodnocení taky sledujua nečekám kdy někdo vyvěsí výsledky na net. Subjektivní a praktické hodnocení beru ale právě laboratorní měření by mělo takové subjektivní upřesnit a k tomu by měla být i stanoven vhodný postup. Tady ale přináší do výsledků právě laboratoř více zmatků, než upřesnění.
Tak tak. Mali by robit merania komplexnejsie. V roku 2006 robili 20 merani za sebou z rychlosti 40 km/h. V laboratoriu zaznamenas ale iba staticke hodnoty zavislosti brznej sily na sile stisku brzd. paky. Na posudenie vplyvu teploty na fading, hmotnosti jazdca a strmosti kopca na brzdny ucinok pouzivali testovacieho jazdca. Preto v konecnom dosledku hraje ten subjektivny pocit testera dost podstatnu rolu.
subjektivni pocit, hraje bych rek dokonce roli mnohem dulezitejsi nez laboratorni test
Na subjektivním pocitu se ti nikdy neshodnou dva jezdci. od toho aby existovalo určité srovnání slouží právě měření. Jinak praktický test brzdného výákonu by byl velice jednoduchý a uskutečnitelný velmi jednoduše. bylo by to brždění ze stejné rychlosti a odpovědí by byla dráha. Tohle by ale bylo jezdcem ve skutečnosti ovlivněno velmi výrazně.
Postup merania 2006.
tenhle postup je za pomocí databanky a je jízdní. takhle se běžně měří zpomalení na motorkách a odpovídá to naprosto reálu. Výsledný graf ti ukazuje brzdné zpomalení v každém bodu dráhy a ovlivňuje ho aktivně i jezdec. je to brždění, které vyžaduje zkušeného jezdce, který se pokusí brzdit na hranici adheze, pokud to jde. výsledek je tedy praktický ale ovlivnitelný jezdcem. Jaká síly na brždění byla použita, to se většinou nekombinuje. měření prováděná v tom posledním testu je obdoba toho, co znáš ze stanice technické kontroly kolo je roztáčeno, brzda podává svůj výkon měřený v závislosti na síle na páce. to je ona hysterezní křivka. Výkon brzdy je změřen pouze v závislosti na síle na páce, rozeznáš náběh brzdy, celkový výkon a jezdec na to nemá nejmenší vliv. tak tohle jsou zásadní rozdíly v postupu.
Moja odpoved je vyssie. Vcelku sme sa zhodli :-)
Že se shodneme my je dobré ale jim se to nějak rozchází :-) Myslíš, že by v tom měření 2006 udělalo jasno ? Já těm výsledným hvězdičkám prostě odmítám věřit zvlášť v tom případě, co jsem na něj upozorňoval.
Zmenili metodiku testovania z dynamickej-2006 na obyc. staticku-2007. To co im chybalo pri porovnani s rokom 2006 nahradili asi zhodnotenim jazdca po jazde. Ten vyfasoval tabulku s niekolkymi bodmi, ktore popisuju chovanie brzdy pocas jazdy. Po jazde ju jednoducho vyplnil, obodoval. To potom porovnali podla nam neznameho kluca s laboratornymi vysledkami a urobili sumar. Nikde sa tam nepise, ze by pouzili Daterecording ako v roku 2006. Preco zmenili metodiku je mi zahadou..V roku 2006 bol podla mna ten test objektivnejsi.
Třeba je to zkouška, projde to, neprojde to, zjednodušíme to, dáme nějakou představu o laboratorních testech a on nikdo stejně nic nerozezná, protože je pro něj stejně zajímavé jenom kolik hvězdiček, případně sehr gutů, tomu dáme :-)
Asi tak nejak. Uberagend :-)
Taky jsem si všiml, Sehr gut už bylo málo :-) Jinak ale samozřejmě musím říct, že testování, které provádějí Německé časopisy považuju za špičku v oboru.
To je zase pravda. Kam sa hrabe Velo, ze? Keby sa mal robit test poriadne, tak by zaberal neumerne velky rozsah stran. To by malo za nasledok adekvatne mensi pocet stran vyhradenych reklame a tym by sa zvysila cena vytisku :). Ono pre bezneho citatela je naozaj postacujuce strohe zhodnotenie ci je brzda viac ci menej sehr gut. Aj v roku 2006, ked robili aj dynamicke skusky sa to nakoniec zvrhlo na nejake zhodnotenie cez hysterezie a slovne zhodnotenie. Ale to zhodnotenie malo aspon realny zaklad z nameranych hodnot.
U nás narazíš v první řadě an nedostatek financí a na to, že technicky správně provedený test přinese určité a přesné výsledky. Můžeš se tam dočkat samozřejmě překvapení a musíš si taky za těmi výsledky dokázat stát. Tak díky takovéhle spleti nedostatku, neochoty a hlavně toho, že všem kdo o tom rozhodují připadá stávající stav za ideální, tak se u nás dočkáš stále stejného přístupu. Když se náhodou někdy objeví vlaštovka v případě nějakého pokusu, o přesnější test, tak je to taková slabota, že to kolikrát vyvolá bouřlivé diskuze a to jsme zase v začarovaném kruhu. kopetentní a rozhodující osoba se jenom utvrdí v tom, že nějaké přesné hodnocení, to teda ne.
Vsetko je to peniazoch, reklame, sponzoringu. Ako v sporte…
Ono je to i o důvěryhodnosti a to jakou má kdo představu o svém čtenáři.
Ved prave to. Kolko percent z celkoveho mnozstva citatelov naozaj taketo obsiahle testy zaujimaju? Typnem do 5 %. Priemerneho citatela to vobec nezaujima, aka technika sa pouzila, v grafoch sa nevyzna. Veri redaktorom, ze su objektivny a ich zhodnotenie zodpoveda beznym potrebam jazdcov. Citetelske spektrum takeho casaku je od 10–99 rokov s roznymi technickymi znalostami. Rychlo si zrataju, ze pustat sa do obsiahleho testu nema zmysel, pretoze nema adekvatnu odozvu. Brzdy moc neokydaju aby si nepohnevali inzerentov, dobre to zabalia do vseobecnych fraz a je to. Suma sumarum uspokoja vacsinu, vela ich to nestalo a vysledky su viac menenej objektivny.
Nějak mi nesedí někdy graf s těmi udělenými hvězdičkami-třeba u Magura Luise. Jinak sem na tom nenašel ty deorka-to mysli ty staré deore nebo už ty nová 535.
Každopádně moc zajímavý!!!
bike 01/06
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.