Narazil sem na zajimavej test 3 Giantu…podobne osazeni, ruzne zdvihy. Koho to zajima, sosejte.
Narazil sem na zajimavej test 3 Giantu…podobne osazeni, ruzne zdvihy. Koho to zajima, sosejte.
hoj test těhle tří byl ve velu 3 ne?:-) spíš porovníní zdvihu
mi tenhle test v rozhodovani nedal vubec nic
tranceX vs Reign
kdys poskladas reigna na lehko mas super xccko:)
Letosni se da v pohode poskladat jako XC. Byt tebou bych nad trance x neuvazoval. Je to skor to samy, ale zdvih by ti chybel.
sak beru reigna
Já se rozhoduji mezi Trance X2 a Regin 1. Ten článek Ve Velu 03 me vrozhodování taky moc nepomohl :-( Budu si je muset pujcit oba dva a projet oba dva :-(
Jinak by se chtel zeptat, jaky je rozdil v tlumicich FOX: R vs. RP2 vs. RP23 Díky! :-)
heh dotaz tady na BF skoro hodny az ukrizovani :) … pouzivej historii
… ale … Rko ma nastaveny lehky propedal, ktery nejde vypnout RP2 ma packu ovladajici propedal (on/off) s tim, ze je nastaven dle kusu (low/med/hi) a RP23 ti umoznuje stelovat i propedal RP2 je pouze OEM takze jej nekoupis oficialne v krame …
kdyztak me nekdo opravte
to interni nastaveni zalezi od roku vyroby taky letos maji vsechny co sem zatim videl compresion tune na max
S těmi interními nastavení je to složitější.
Pleteš dohromady interní nastavení a nastavení natvrdo polohy on u RP2.
První věc je interní nastavení, které se označuje propedal tune do 07 modelů a compression tune od 08. Je to stejný název označení téhož (potvrzeno i servisákem od Švece). Tohle interní nastavení se týká úplně všech modelů a nemá nic společného s rozdíly mezi verzemi tlumičů.
RP2 x RP23 – pouze u RP2 není kolečko a na tvrdo je nastavena poloha, která odpovídá poloze 2 u RP23. S nastavením compression/propedal tune tohle nemá souvislost a tedy jak RP2, tak RP23 mohou být ve třech verzích interního nastavení. Verze R se také týká interní nastavení a propedal je nastaven natvrdo cca odpovídajícím způsobem poloze 1 u RP23. Ale opět to ovlivňuje to interní nastavení. To interní nastavení totiž ovlivňuje i polohu open, což je ze všeho nejpodstatnější a tedy udává celé chování tlumiče.
Zkusím to tedy shrnout, jak to je celkově ve srovnání s RP23. RP23 má polohu open + 3 polohy propedalu (polohy 1,2,3, kde 1 je nejmenší hodnota propedalu) RP2 má polohu open + polohu 2 propedalu R má pouze polohu propedalu 1 Tedy jak RP2, tak R si lze představit jako omezené polohy u RP23. A teď pro úplně všechny ty případy to ovlivní interní nastavení propedal/compression tune.
Interní nastavení je u celých kol vždy na výrobci kola, protože si mohou u Foxe objednat jakoukoliv verzi. Bohužel jak zmiňuju níže, tak skoro všichni výrobci letos osazují tlumiče ve verzi compression tune na max. Samostatně v prodeji je letos jediná verze a to compression tune max + rebound tune střed.
Loni byla samostatně v prodeji verze propedal tune střed + rebound tune střed. A na většině kol loni byla osazována verze propedal tune min + rebound tune min. Nechápu ten posun pro rok 08, když se jedná pořád o stejné rámy a s tou verzí propedal tune to chodilo super.
Tedy pak může docházet pro různé verze interního nastavení až k celkem extrémům typu: Float R s interním nastavením compression tune na minimu může být skoro aktivnější než RP2/RP23 v poloze open s compression tune na maximu.
To srovnání jak si odpovídají ty jednotlivé verze tlumičů mezi sebou (tedy jaké poloze nastavení RP23 odpovídají ty ostatní) je samozřejmě bráno pro případ, že budou mít všechny ty tři tlumiče stejné interní nastavení compression tune. Pokud bude různé, tak pak to samozřejmě bude jinak až jako třeba v tom příkladu na začátku příspěvku.
Loňský Canyon XC vel. M měl ještě propedal tune na min.
Ještě spím, vždyť jsi to psal. ;)
Právě, jak jsem psal, loni snad na téměř všech kolech propedal tune na minimu. Já mám na AMS 125ce 07 také propedal tune na minimu a to je ideální.
Fakt nechápu proč to dělají. Postupně zaznamenávám čím dál víc případů z praxe, kde někde jezdil nebo zkusil verzi s propedal tune min nebo jiný tlumič jako třeba Pearl na ESku a teď buď pořídil nové kolo 08 nebo zkoušel letošní tlumič (vše ve verzích compression tune na max.) a úplně všichni si stěžují na zhoršení, že to teď tak dobře nežehlí. A ještě jsem nezaregistroval jediný případ, že by si někdo pochvaloval verze s compression max. že je pro něj lepší.
Nejvyšší čas aby tady někdo kromě vidlic začal tunit i tlumiče :-(
Já myslím, že se toho dočkáme (možná po letošní sezoně; komplikují to přípravky na tlakování dusíkem u Foxu, když je to navíc na velké tlaky, jinak by už byla možnost tlumič upravit teď u Milana – samotná úprava tlumící části by problém nebyl). Zatím je tu aspoň TF tuned, kde ale aspoň já mám stále jeden problém a to angličtina. Nemám problém číst anglické texty, ale mluvit moc nehrozí a po telefonu složitější věci už vůbec. A potřeboval bych s nimi po otestování tlumiče některé věci podrobněji probrat a když to budu muset řešit mailem, tak to bude na dlouho (oni sami doporučují telefonovat, mají celý den při práci na tlumičích na hlavě headset, takže mohou při práci telefonovat; k mailum se dostanou hůře a ne tak rychle, tedy komunikace vyžadující zpětné reakce bude na dlouho).
Obávám se, že domluva s nějakým Bobíkem v Anglii je pro mě totálně nereálná, už takhle, když Milan začne jít do hloubky problému, tak mám dojem, že mluví španělsky :-) No a to ani nechci pomyslet, jak dlouho trvá pošta – úprava – pošta.
Čekací doba je dost krátká. Já jsem v pondělí objednal a další týden v úterý byl tlumič doma, tedy za 6 pracovních dnů od objednávky. Při úpravě to bude o malinko horší, budou tam cca +3 dny za poštu tam, ale jinak to bude také hned. Předem se tam rezervuje termín úpravy a tím zaručují, že v daný den tlumič upraví a obratem posílají zpět. Tady problém nevidím.
Ale ta komunikace, tam je to horší, pokud člověk nezvládá telefonovat anglicky a potřebuje probrat detaily nastavení. A protože je jedna úprava nastavení zdarma, kdyby cokoliv nesedělo tak jak to nastavili napoprvé, tak pravděpodobně ještě posílat budu.
tak jsem to myslel jen jsem to napsal zrejme nepresne a na tvuj vkus asi trochu zjednodusene ;-)
Dovolim si toto vlakno vykopat a zkusit se dotazat na ony veci okolo Compresion tune s toho co jsem tu vsude vycetl je to vicemene nastaveni propedalu, ale interne takze u meho tlumice RP2 Hight Volume kde je nastaveno compresion tune na 3 a rebount tune na 1 to muze v praxi vypadat tak, ze kolo se chova tak trosku jako bych mel porad zaply propedal a tedy nejde do zdvyhu tak rychle jak bych potreboval ( tlakem to neni do toho zdvyhu se propadne, ale chova se to jako by ten propad neco brzdilo ) a to same s rebount, ze se tlumic nevraci tak rychle jak bych potreboval byt rebount na tlumici je jiz na max ?
Muze to mit take spojitosti s tim, ze v posledni tretine zdvyhu se ten tlumic vraci jeste pomaleji a pak jakoby akceleruje jak se dostane za urcitou hranici tak se rebount najednou zrychli ?
PS: mloku psal jsme ti email na email co mas v profilu, ale nejak si nejsme jist zda dosel ;)
mrkni do Mlokova threadu „Push high volume…“ nebo jak se to jmenuje a celej si ho prelouskej, budu kupovat Reigna a tak jsem taky chtel vedet jak je to s compression tune max a min…
Myslis tento ? http://bike-forum.cz/…5/forum.html#… ten jsem uz celej prelouskla jenomze bud jsem natvrdlej nebo nevim, ale prijde mi, ze se tam zpoustu veci co je receno zaroven vyvraci a vysledek je takovy nijaky proto jsem sformuloval ty otazky aby se my me zavery bud potvrdily nebo vyvratili :)
Na Velo velmi dobrý test, zmíněny i věci, kterými se obvykle v testech vůbec nezabývají jako pedal kickback (a že se tedy na lehkých převodech u Reignu stavba jak zamyká, tak i kope, ona na hodně lehkých převodech jako jezdím já se to pak projevuje mnohem více než zmiňují a to i u trochu u těch nižších zdvihů; ale beru že mají jiný styl jízdy a jezdí těžší převody a že i tak to aspoň zmínili).
Jen je škoda, že Trance X měl jinou verzi tlumiče. Ale aspoň to správně zmiňují a i s tím počítají v hodnocení. Jen to trošku zkresluje hodnocení Trance X, který se tím stává aktivnější a posouvá se k Reignu. Mnohem zajímavější by ale bylo, kdyby na všech třech kolech byla verze tlumiče compression tune na minimu, všechna kola by byla hned aktivnější a možná by už se ke slovu sem tam dostal i propedal, který by byl k něčemu dobrý. A možná by se ukázalo, že Reign už se začíná trošku houpat i přes Maestro (ve sjezdech a rozbitých pasážích by byl ale super aktivní a kdyby bylo třeba hodil by se propedal).
A jejich závěry ohledně zdvihů, tak na to mám skoro stejný názor, prostě vyššího zdvihu se není opravdu třeba bát i když se jezdí čisté XC.
Co tedy hlavně nechápu je, proč všude všichni cpou tu verzi tlumiče s compression tune na max (na Trancu X jediném aspoň verze střed). Tím se zase rozšiřuje okruh kol 08, kde vím, že je tahle verze tlumiče (a těch kol, kde není compression tune na max je zatím hrozně málo o kterých vím).
„Co tedy hlavně nechápu je, proč všude všichni cpou tu verzi tlumiče s compression tune na max (na Trancu X jediném aspoň verze střed).“ Trosku te poopravim – bud je nastaveni tlumice na TranceX zavisle od velikosti ramu ( a tedy i od predpokladene hmotnosti jezdce ), nebo velaci meli nejakou spec verzi, nebot zde vsude je komprese na max www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… www.bike-forum.cz/…se_biky.html?… www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…
Díky za doplnění, tedy tím hůře. Rok 2008 za chvíli budem moci vyhlásit u Foxu rokem maximální komprese.
Jinak se to možná může lišit i velikostí rámu. Použití o jedno vyšší nastavení compresse u největších rámů bych celkem chápal a ani proti tomu nic neměl, přeci jen pro těžké jezdce je to pochopitelné. První dva odkazy jsou Lko a XLko, ve Velu měli Mko, takže tam může být ten přechod mezi M a L (i když proč by to pak nebylo i u Trance a Reignu nebo minimálně u Trance). U toho samotného rámu nevim co to je za velikost.
Já mám ale Mko a vážím málo, tedy o to menší kompresi potřebuju (tedy nejen že je to moje preference). Proč mě u Cubu nacpali taky tu maximální fakt nepochopim. Dnes snad přivezu domu kolo, takže se dostanu přes víkend k testování Push tlumiče, tak jsem zvědav. Jen to bude komplikovanější tou větší komorou, která i když možná bude dobrá, tak bude přinejmenším komplikovat srovnání těch dvou tlumičů.
uz dlouho se chystam prekontrolovat, jake nastaveni mam na svem ramu Tranc X… schvalne vecer kouknu a dam vedet…
tak koukam na svuj tlumic RP23 na Trancu X a nastaveni compresion na max a rebound na min :|
Přpíchnu sem něco co s tím úplně nesouvisí ale docela by mně to zajímalo, FOX RP2 je teda úplně stejnej jako Fox triad co dává na kola spešl? Všiml jsem si drobnýho rozdílu akorát v dýlkách, na fsr mám triad 7,0 X 1,6 taková délka myslím běžně neexistuje tudíš se nabízí kdybych náhodou někdy tlumič měnil jaká by se dala použít délka? Spešl píše že má tlumič „custom tuned“ myslíte někdo že je to od série poznat? Jinak abych se furt jen neptal, moc sem toho na něm zatím nenajezdil (cca 250 km) ale mám pocit že vyladění tlumiče co se týče citlivosti i polohy pro pedal je ideální.
triad je specialne pro spesla
1 poloha otevreno 2 poloha propedal 3 poloha lock
To znamená že je to stejný s rp2 ne?
Nee. RP2 ma pouze Open a Propedal. Nema Lock.
Aha tak tam je zakopán pes. Nevíte někdo jaké poloze propedalu asi tak odpovídá nastavení u triad? Jak pořešit případnou výměnu? Já myslím že o fous delší tlumič by vadit nenusel ne? Mělo by to pakvětší zdvih trochu by se přizdvihla případně vyměnila vidle a muselo by to chodit ne?
Tak jsem to četl a nevím …Připadá mi to popis v smyslu nebudeli pršet nezmoknem… prostě nemasné neslané.
Spíš mi to připadá jak neznalé bajdkerovi vysvětlit kdž chce bajk nějaké kategorie jakou geometrii asi očekávat.
Docela mi tam chyběj zdůrazněný pasáže na téma výška středu nad terém a délka zadní stavby vs ovladatelnost.