V nejakym nemeckym bike magazinu asi pred mesicem vysel test tuhosti ramu,meli ho v tesku.Nemate ho nekdo k dispozici k oskenovani a poslani?Samozrejme jenom testu,nechci celej casopis:o)Diky predem…
V nejakym nemeckym bike magazinu asi pred mesicem vysel test tuhosti ramu,meli ho v tesku.Nemate ho nekdo k dispozici k oskenovani a poslani?Samozrejme jenom testu,nechci celej casopis:o)Diky predem…
nechtěl jsem zakládat nový vlákno a tak svuj dotaz pošlu sem, snad si toho někdo všimne:) mám takovej asi spíš teoretickej dotaz ale zajímá mě to.. modelová situace: máme dva full biky, na obou jsou použitý stejný výplety se stejným obutím, jeden rám se kroutí jak máslo, druhej je znatelně tužší .. a teď mě zajímá, pokud oba biky bude jezdit jeden jezdec prasostylem, jestli máslovost prvního rámu uleví výpletům, tudíž že výplety na druhým kole vydrží míň, protože při dopadech na prasáka se nic nepřenese do rámu, ale energie působí ve větší míře na výplety (pohybujme se v oblasti fr/dh) dopady na prasáka=např. neúplně vrácený whipy, dopady do transféru s nedokonalým dopadem atd.
nikdo?:) aspoň na teoretický úrovni?:D
na teoretický urovni ti napíšu, že nejvíc sebere tlumení, pláště a práce těla jezdce. v porovnání s možností absorbce výše zmíněného má rám absorbci několika řádově nižší. Podle mě bude rozdíl nepodstatný z hlediska životnosti rámu a praskne to co bude větší sračka – pokud by rámy procházely identickými cykli.
jako podklad pro rozhodování o investici bych tohle zanedbal. Navíc měkkost rámu se zmiňuje nejvíc v bočním zatížení – u fullů hlavně pohyb kyvky do stran. Při dopadu napřímo, záleží na řešení konkrétních míst na rámu, jak se v nich rozloží energie.
(neřešim žádný rozhodování, i když…:), pokud jde o práci těla->proto jsem napsal že to bude jezdit stejnej jezdec (teoreticky na stejných tratích a stejným stylem:)
Pokud otázka takto stojí, tak za předpokladu dvou stejných situací to určitě nepatrně uleví, to je jasný, záleží přesně kde se to kroutí (zadní stavba?). Jak jse to kolo ale bude chovat a jestli je to vhodné pro jízdu je otázka druhá :-))
chystam se provizt nejaky testy s kamerou za jizdy po vzoru fooseho zamerenejch na zadni stavbu az neco budu mit rad zverejnim…
Zdarec, mám teoretickej dotaz… Nevíte, jestli se dobou používání kola (HT MTB) může snižovat tuhost rámu? Přece jen je to slitina hliníku, tak jestli cyklickým zatěžováním nedegradují její vlastnosti. Poslední dobou se mi zdá, že čím dál víc štrejchá kotouč brzdy o desky a kotouč není ohlej, je dotáhlej a brzdy jsem zkoušel ladit jak bez zatížení, tak zatížený
Není od věci zjistit, zda nemáš vakl v zadním náboji. Pak i kotouč nepatrně mění svoji pozici vůči deskám.
Ne. Na vine je obvyke nejaka drobna vule v zadnim naboji, ktera je casto jeste nepostrehnutelna v ruce a nebo pridrhavajici desky – caste.
Takže konusy dotáhnout dá se říct?
Nebo může být vůle i jinde?
Nejdříve se přesvědčit, zda jsou opravdu povoleny. JInak bys je taky mohl přetáhnout a za chvíli by bylo po nich.
Rukou jsem to zkoušel a zdálo se ok