Čus,
Chcu se zeptat, na netu jsem viděl zajímavé modeli kol až s 50% + slevou respektive „testovací kola“. Nák mi nevoní to „testovací“.
Trošku by se mi hodilo objasnení. díky. čaute.
Čus,
Chcu se zeptat, na netu jsem viděl zajímavé modeli kol až s 50% + slevou respektive „testovací kola“. Nák mi nevoní to „testovací“.
Trošku by se mi hodilo objasnení. díky. čaute.
Co chceš vysvětlovat na pojmu testovací?
Jsou to kola, který obchod půjčuje potenciálním zájemcům. Nebo si je občas půjčí i prodejci, aby si užili jiné/lepší kolo. Přirovnal bych to ke služebnímu autu, s kterým každý jede, co auto dovolí. Takže testovací kolo může mít za sebou docela bohatou historii a před sebou krátkou budoucnost.
Určitě ale budou existovat i výjimky. Testovací kola, s kterými nikdo moc nejezdil a nebo jen opatrně :) Pak ale nebude cena 50 % dolů.
Jednu testovačku jsem si minulý rok chtěl z prodejny odkoupit a přímo prodavač mě od toho odrazoval, protože ty kola údajně bývají v hrozném stavu.
Asi to měl pro svýho kámoše, ne ?
Je to možné, to už jsem nezjišťoval.
Můj Agang Cult byl „testovací“ kolo a sleva byla cca těch 50%-kolo bylo testováné 2 víkendy v bikeparku – půjčovali to lidem – kolo prostě jak funglovka, ještě mělo přelepené polepy na vidlici. Cholo bylo v TOP stavu. Někdy se kup zadaří, ne vždycky platí pravidlo LEVNÉ/VELKÁ SLEVA = ŠMEJD ;-)
Já jednu testovačku bral, sleva okolo 40%, vše v super stavu, nebyl na něm jediný škrábanec, pláště jako po ujetí pár km, řetěz jsem měnil po cca 900km a prý byl původní.
Testovačky bych se teda trochu bál. Přeci jen člověk, který na tom jede, si moc neláme hlavu, jak se k tomu bude chovat. Ne že bych byl extra hovado, ale i já jsem k tomu párkrát sklouznul. Třeba sjezd po louce, kterej bych na svým kole asi radši sešel, jsem na testovačce sjel, takže dole nebylo v podstatě poznat o jakou značku kola se jedná, prostě jedna velká koule bahna.
Kolo po 50km testu sem taky koupil se 40% slevou.Sloužilo krásných 7 let,než si ho ze sklepa někdo vzal.Bez dovolení:-)
Současné kolo je bývalá testovačka, ale díky velikosti 21 moc ježděná nebyla. Sleva 50%.
Vzal bych znovu, protože mi na ni prodejce dal stejnou záruku jako na funglové kolo.
Pokud bych tam nemel znamyho kterej by mi to vohlidal a rekl v jakym skutecnym stavu to je tak bych do toho nesel.Vim jaky prasarny se tam s tim delaj.
Delaj na nich crash testy. Maj zniceny ramy a tak je na ne sleva :). Pardon. Uz to tu bylo objasneno…
Jezdím Cannona flash carbon 3 z Aspire a pohoda. Nějakej šrám má, ale jinak cajk. Záruka je 2 roky.
V aspire jsou uplne skvely. Kdysi jsem mel testovacku od hanaka. Plna zaruka + prodlouzeni jeden rok pri registraci na netu. Na podzim po dvou a pul roce mi prdnul ram u tlumaku. Nejak jsem na to pozapomel a na jare jsem zjistil, ze 1. mam po prodlouzeny zaruce, za 2. nemam doklad, zarucak nic. Nekde jsem to zasil. Tak jsem zkusil zavolat hanakovi, ze jsem kreten, ze jsem to asi prosral terminove a navic ztratil papiry a jestli by treba sleva nebyla na novej ram :-). A on at nehazim flintu do zita, ze cinkne do aspire. Pozadali me, at ram odstrojim a poslu. No a za necelej tyden, ze se mam stavit pro novej ram. Navic vyssi rady :-)
Vsechno u testovacky, cca 14 dni po vyprseni prodlouzeny zaruky, pouze na zaklade registrace kola na netu. Ani jsem tomu nechtel verit :-)
Kdyz ti nevoni testovaci, kup si novy. Kde je problem?
Prachy ?
Díky za odpovědi. Takže to taková tragédie není.
Asi bude hodně záležet i na prodejci, kterej ten test bike prodává. Respektive jak se postaví k případný reklamaci.
Vždyť to všichni píšou. Můžeš mít funglovku a nebo taky vrak.
Koupil jsem testovačku v loni prodejce jí dostal asi 3 týdny před mým odkoupením půjčená byla 2 lidem a při prodeji byla jako čerstvě vybalená z krabice sleva 35%
Prostě použitá věc s cenou za polovic. Je to o štěstí v jakém stavu ten kus bude.
Jako se služebáky. Můžeš narazit na služebáka, na kterém během 3 let nějaký 60 letý obchodník po evropských dálnicích natočil 200 000 km a auto je jak ze žurnálu. Taky můžeš narazit na služebák s 80 000 km, ve kterém se střídalo 10 lidí a který sloužil na přemísťování (se studeným motorem) na poštu nebo napříč areálem velké továrny a je zralý sešrotovat.
Prostě prohlídni ho, projeď ho, můžeš udělat super kup. A nebo taky ne.
Na druhou stranu, co až tak tragickýho může s testovacím kolem být ? U auta to chápu, i když pokud není rovnou zralý do šrotu, tak nevim. Nevím, jestli se to možná zbytečně nedémonizuje. Pokud budu chtít bike na parádu, tak je nový jasná volba, pokud ho plánuji používat tak, k čemu je určen, tak jsem schopen si ho odrovnat i sám a nemusím být prase. Navíc dost lidí tu spoustu komponentů povyměňuje skoro před prvním šlápnutím.
mas kolo za 60k koupis ho jako testovacku za cca 35–40k je trochu podrene ale to neresis sleva je super…
zjisti ale ze vidlice a tlumic jsou zrale na repas, naby jsou v haji, nevsiml sis ze mas koply rafek, mas vy*ebane dve loziska v zadni stavbe…
v letosnim pocasi pokud clovek jezdi a nesetri to doma to opere vapkou tak behem 1000km muze kolo totalne odrovnat… (tedka davam jedno do kupy, koupene v tomto roce kolo za cca 50k a ani za 25bych ho nekoupil protoze s tim bude tolik prace a starosti…)
Předpokládám, že se bavíme o celopéru, u kterýho je to nebezpečí určitě větší. Pokud je ovšem tak v háji, tak mi neříkej, že by aspoň na část věcí nešla uplatnit záruka ?
no na to co jsem psal samozrejme podle me ne… pokud to chce repas vidlice tak je to vliv opotrebene to same tlumic… naboje se taky opotrebovavaji, koply rafek neni na reklamacku to je zavada zpusobena pouzivanim…
jak zjistis ze mas pod stiramama vydrene nohy tak to je zrale na nove vnitrni nohy nebo novou vidlici… a to uz ti smazava tu slevu skoro…
jinak samozrejme bavim se o extremu…
Chápu a nechci se hádat. Ale to je i o tom prodejci, jak jsem psal výše a neříkej mi, že on neodhadne jestli je to celý téměř na odpis a takovej šrot do světa s úsměvem na tváři pustí. A zas pokud to nebude úplnej hajzl, tak ti třeba aspoň něco uzná jako reklamačku nebo dostaneš slevu na nový věci. S tou wapkou si můžeš odrovnat i novej bike za sezónu. Ale možný je všechno, zvlášť v dnešní době.
o tom ze si muzes s wapkou odrovnat i nove kolo to je pravda, ale pokud mam svoje kolo tak ho myju setrne, pokud lidi dostanou testovacku pojezdi na nem, daji mu poradne pokourit, pred vracenim to operou wapkou a neresi, ciste to je tak co resit…
nekdy je to sporne, nejaka firma nabizi testovacky a ty to koupis pres mistni kamenak treba… oni taky nevi co s tim kolem je a pochybuju ze budou vse rozebirat a zjistovat v jakem je to stavu… a treba na tu vidlici prijdes az pri servise a to uz ani nemuzes odhadnout jestli uz to bylo, v jakem stavu to bylo predtim…
jasne jde o to kde to kupujes… ale vem si to tak obchod vezme testovacku koupi ji za cenu X ( ta je nizsi nez bezna cena) s tim ze tam bude jezdit do zari a pak se muze prodat… za tu dobu si to kolo muze pujcit 5 lidi a taky to muze jezdit nepretrzite 3 mesice ve svech podminkach, par lidi to vezme na zavody… pak nastane doba prodeje a prodejce podle me neda cenu mensi nez byla cena X kterou on zaplatil… – jen muj odhad :)
Jasná, mě spíš vadí, jak za tím hned většina vidí totální šrot. Já koupil loni v Aspire Cannona (HT) a je pravda, že pár šrámů má, třeba od řetězu. Určitej risk si uvědomuju, ale zase jsem klidnej tím, že je to z Aspire. Každopádně ložisko do hlávka mě to už stálo :-). Ale to je jedno z bolestivých míst CD, jak mi potvrdilo pár lidí tady i v servisu. Po sezóně půde Lefty na servis, ale na něj bude chodit asi každej rok (samozřejmě dle nájezdu), dle rad místních, a chodila by i u novýho biku.
Co máš pořád s tou wapkou, čemu tak vadí, kromě vidlice/tlumiče – na ty si při mytí dávám samozřejmě bacha..
ja s ni nemam nic ja pouzivam houbicku, kartacek a kyblik s vodou ;-)
tož ja též :-)
Obecně se nedá říct jestli je to špatné nebo dobré. Vždycky je dobré vědět, za jakých podmínek se kolo půjčovalo. Z toho se dá přibližně odvodit kdo si ho půjčil. Taky vědět jak dlouho bylo půjčováno. Podle odřenin a opotřebení se dá spousty poznat. Osobně bych si asi nepůjčil kolo, které bylo dva roky ve Špindlu. Se teď chystám na tohle testování Cannondalu mrknout http://www.xcrsvorada.cz/…-v-roce-2013 Tak možná uvidím v jakém jsou stavu. Taky záleží prodejna od prodejny. Každopádně je to hodně relativní.
ty druhé dva termíny jsou fajn, člověk už má najeto a může srovnávat, ale 500 za každé kolo? To je drsný
ten poplatek 500 Kč je jako nevratný? :D tak to jsem ještě na žádné testovačce nezažil. To by mě zajímalo, kolik tam přijde lidí.
XCR si to může dovolit a málo lidí tam myslím nebude.