Ahoj chci se zeptat jestli ma někdo zkušenost s koupi testovacich modelu od specializedu? Jedna se mi hlavně o stav kola. Mam možnost koupit Specialized Enduro FSR Comp 29er 2014 black za 47000. Ma někdo skušenost?
Ahoj chci se zeptat jestli ma někdo zkušenost s koupi testovacich modelu od specializedu? Jedna se mi hlavně o stav kola. Mam možnost koupit Specialized Enduro FSR Comp 29er 2014 black za 47000. Ma někdo skušenost?
S testovačkama se nikdo extra nemazlí, já bych do ní nešel.
To asi jo
Jestli je testovací kolo hodně ježděné lze celkem bezpečně poznat na rámu a komponentech (drobné oděrky, stopy po odlétajících kamínkách, vůle v zadní odpružené části, vůle v nohách vidlice a pod.). Já osobně bych koupi testovacího kola hned neodsuzoval. Viděl jsem několik testovacích kousků, které byly jak nové kolo. Také záleží jak velká je sleva.
Je to asi kus od kusu. Určitě to je nutne vidět. sleva je 30tisic což je slušne.
Pokud se ti kolo líbí a velikost (geometrie) sedne, tak není moc, co řešit…:))
Jen se před prodejem podívej na ložiska (jejich chod), vidlici (jestli nemá prodřené kluzáky, apod.) a kola (kopnuté ráfky, zadřené náboje, nemožnost protočit kazetu…).
Víc bych asi neřešil – ostatní věci se dají případně nahradit…:)
Od koupě testovacího biku od Spešlu mě odrazoval přímo prodejce. Takže jsou dvě možnosti – buďto jsou ty kola fakt v katastrofálním stavu nebo ho měl odložené pro nějakého kamaráda.
Tiež ma od testovačky odradzoval známy, ktorý pracuje v Concept Store. Vraj sú väčšinou vo veľmi žalostnom stave.
Vzhledem k tomu, že půjčujou testovačky i na závody, tak bych byl fakt opatrnej. Takový kola by měli prodávat maximálně za polovinu ceny.
jenom XC modely. Tohle je enduro…
Pujčujou i endura na enduro závody.
neni testovacka jako testovacka. Jestli je hodne jezdena urcite pujde poznat. Concept Store nebo maly prodejce bude taky obrovsky rozdil. atd. rozhodne proverit !!!
+1
Vzít sebou nějáké kamaráda co tomu rozumí a mrkne na to. Stav kol, ložisek, rámu, sedla, řídítek, kotoučů, klik, brzdových pák ti může pomoct při představě co to kolo prožilo.
když se to dá dobře do kupy a nebylo zahazovaný do šutrů nepoznáš nic.
Pokud ho měli dobře obandážovaný, mohlo bejt i lehce zazahazovaný a nepoznáš.. Osobně bych šel do tesťáka jenom pokud by byl za opravdu super cenu.
z lidí co zná a vzali testy tak kromě jedné holky které ve sjezdu rupnul drát a z přetaženýho kola hned osma, že byla ráda že to ustála (asfalt), si nikdo neztěžoval.
je to taková trochu loterie, ale ve finále ne zas tak hrozná. Já to řešit nemusím, mám nový za líp jak roční test, ale chápu, že to je varianta a není špatná
Před 14 dny jsem koupil Specialized Crave PRO 2014 od Peksportu. Kolo jako nové. Žádná oděrka a známka opotřebení. Z ****** klika že jsem tam jel. Z 42990 na 23600. Vedou si záznamy o zapůjčení a tohle kolo bylo venku 4×. Není testbike jako testbike. Hodně štěstí!
dobra koupe. mel by sis nechat zmenit nick :)
Jak už bylo řečeno vícekrát, kolo je potřeba vidět a pořádně prověřit. Pokud kolům nerozumíš, vzít někoho kdo jim rozumí. Navíc seriózní prodejce by měl dávat záruky jak na nové kolo a na případné nedokonalosti sám upozornit a uvést do prodejní smlouvy.
Já takto koupil GT Force 1.0 u Hanáka. Kolo bylo jako nové, dle prodejce najeto asi 20 km. Plná záruka včetně záruční prohlídky a seřízení zdarma.
Samozřejmě jsme jen lidé a každý se může splést. Proto v koutku duše počítat s více náklady.
Souhlas, záleží na tom, kde kolo kupuješ. Taktéž u Hanáka jsem kupoval na podzim roku 2009 Stumpa FSR – pravda, nalítáno měl určitě víc než 20 km, ale nic na první pohled bolestivého, navíc záruka jako na nový. A nevyskytla se naštěstí ani nějaká skrytá vada. Té koupě rozhodně nelituji, navíc stál proti katalogovce polovinu (i když za tu ho samo nikdo nekupuje…).
Do endura z testovačky, bych určitě nešel. Pár celopér testovacích jsem projel a byly v totálu. To ti potvrdí asi i každý prodejce. Něco jiného je silnice, nebo ht.
ono je otázka čemu říkáš v totálu. Obecně se moc nikdo nesere v sezoně se seřizováním testovaček mezi půjčením. Jdou pod wapku, sprej na řetěz a půjčit dalšímu.
Před prodejem se to pak dá do kupy.
Kdyby jsi se choval ke svýmu kolu takhle tak taky nebude řadit a brzdit.
Vakl vidle, teleskop, ložiska, ráfky. Rámy křupou a vydávají i jiné podivné zvuky.
to už je blbý, uznávám. Od takovýho ruce pryč. My měli v Rado enduro a bylo v pohodě. Sedlovka jasně šla *****, ale ta spešlí blacklite jde vždy, je to jen otázka kolikrát ji dáš dolů.
ložiska vyměníš. Ráfky v kreši poznáš celkem snadno a vidle pokud má vakl, tak má kolo za sebou fakt hodně. To zase není až tak snadný ho tam vyrobit za pár hodin provozu.
Co vim, tak na endura je celkem fronta. Neni jen tak sehnat ho na pujceni i pro prodejce, aspon co vim od kamose. Treba epik 29 byl klidu to bych si klidne koupil za dobrou cenu
tak ted jsem z toho jelen, přemýšlel jsem, že bych takhle zkusil sehnat epica nebo případně bazarovýho ( silničku jsem koupil dobře ) a když slyším co hrozí tak teda nevím.
Blbý je, že potřebuju závodní raketu na x-terry ale na novou prachy asi do jara nebudou.
si kup bazarovýho pevnáka
časem se chystám založit vlákno :) už kdysi jsem tu otázku lehce nadhodil a nakonec mi z toho vyšlo, že by mi lidi radili spíš celopéro na hlíně s dobrejma kolama i když spíš jsem se klonil k hardtailu.
Blacky je tradicionalista :)
Loni jsem bral testovačku od RB a jediné co, tak jsem urval řetěz , zlomil ramínko přehazovačky a ulomil dva zuby na převodníku. Vše ale při jízdě mou chybou :)
Jinak brzdy ok, ložiska taky (teď akorát pře zimu vyměním střed).