Mám nový řazení a šaltr Xt07,lanko chodí v bovdenech dobře,ve vedení není nějaké extra křížení a při řazení na lehčí převod je cítit docela velký odpor,ale řadí celkem dobře,ikdyž by mohla líp,vše je nové,tak nevím.........
Mám nový řazení a šaltr Xt07,lanko chodí v bovdenech dobře,ve vedení není nějaké extra křížení a při řazení na lehčí převod je cítit docela velký odpor,ale řadí celkem dobře,ikdyž by mohla líp,vše je nové,tak nevím.........
Bovdeny jsi instaloval osobně? v servise dokážou udělat „zázraky“, takže v tomhle věřím jen sobě.Pokud lanko chodí hladce v bovdenu, bovden nemá na krajích otřepy a máš správnou dýlku bovdenů a kvalitní koncovky, mělo by to chodit slušně. Nejvíc podle mě brzdí lanko ohyb u šaltru. Taky jsem s tím zápasil a ani kladička od Avidu to moc nezlepšila (ale hodně záleží kudy je bovden vedenej, u mě po spodní straně zadní stavby, ale jde to. Šaltr ani řazení za to nemůže.
můj duráč to má vedeno v ohybu pod horní trubkou,taky mám dojem že je chyba buď v metrixu nebo v délce bovdenu u šaltru,ikdyž mám pocit,že je dlouhý dost,tak budu asi po večerech experimentovat:-)
Koukal jsem na to, možná větší poloměr u šaltru, i za cenu vzhledu. Na foto v profilu se mi ten bovden zdá krátkej, vytahuje koncovku z rámu.. Chce to zkusit.
JJ přesně to stejný sem chtěl poradit taky.Já vím chtěl si to elegantně schovat a zkrátit ale je tam malej oblouk aby to mohlo lehce chodit.Taky sem si všiml že stejně ti tam toho lanka za tou zajišťovací matkou čučí docela dost.
Aha tka oprava : za tou zajišťovací matkou to má delší ,,orca,, ale to ničemu nevadí.Ted sem se díval do profilu ,,Dastyho,, a ten oblouk toho lanka je fakt malej.Jinak slušný kolečko.
neboj, štípačky mám :) Jen jsem si nechával rezervu pro oblouk, ale předělávat už to nebudu, takže ho cvaknu.
Jo však v poho,pokud to funguje tak neni co řešit,navíc ještě když to lanko máš tak šikovně skovaný.
Orco a co to tam je za věcičku mezi bovdenem a tím štelovací kolečkem?Tím se to taky ještě nějak seřizuje?
:-) To je upravená alu koncovka bovdenu. Původně tam má být kulový čep, na kterém se Rollermajig otáčí (v plastu je půlkulovité vybrání). Já ale sehnal kladku bez toho kuláku, takže jsem si musel něco vyrobit. Je to koncovka, má zakulacenou plochu co přijde normálně do rámu a v ní je kousek bovdenu, aby se v šaltru neopírala jen hranou. Je to vlastně znouzectnost. Jinak regulovat se tím nic nedá.
Tohle je mezi kladkou a šaltrem, mezi bovdenem a kladkou je taky alu koncovka (zkracovaná).
Tak takhle to mám řešený na mým kolečku.
Ale oproti jiným přehazkám se tam tou dírou dostává teda dost bordela, a to sem si spíš myslel že se to bude líp čistit když tam je ta díra.Prve sem měl bez té díry a za 4 roky je tam míň bordela než na tom novým XT za tři měsíce.
zítra jdu ke Kaňourovi koupit lanko,bovden a du na to,sem zjistil že vliv má i vůle jak mezi koncovkou a bovdenem co dává duratec k rámu,tak i bovden s koncovkou vůči držáku na rámu,tak ty konce zkusím omotat pravděpodobně izolačkou,aby nebyl žádný vakl
co kdybych eště zkusil natáhnout komplet bovden od řazení po šaltr???ale nevíém jaký estetický a funkční dopad by to mělo…
No někdo tu už psal že to tak řeší ale to spíš kvůli tomu aby se mu nedostával bordel do bovdenu když to lanko chodí(to je pak příčinou že to jde tíž a hůř řadit).Na starým kole sem jen po 2 letech když už to hůř přehazovalo prostříkal bovdeny WD 40 a pak to řadilo líp jak nový.Ale dělá se to prej spíš když tam nemáš ty navářky na bovden jinak prej to zavazí.Ale myslim že je to zbytečnost,90% kol jezdí tak jak my a problémy s tím až tak velké nejsou.A jak si psal,vzhledově to taky nebude žádná bomba.Ale to je jen můj názor a nerad bych někoho ovlivňoval.
já bych se podržel toho jak výrobce dal návarky na rám. Na spodní straně horní trubky bude bovden zbytečnej a lanko by mělo větší odpor. Maximálně bych dal nad poslední návarek nad přehazkou prachovku, ta neuškodí. Použij kvalitní koncovky a zabruš konce bovdenů a bude to ok. K přehazce udělej větší poloměr, minimalizuješ drhnutí lanka v ohybu.
666er for ever!