Prosim o radu , teren , koreny , lesni nerovne , piscite cesty . Zena , vaha 51 kg , 162 cm. Jaky tlak do pneu a popripade tlak tlumic pod sedlem , kolo Cannondale Scalpel 3 Si .
Prosim o radu , teren , koreny , lesni nerovne , piscite cesty . Zena , vaha 51 kg , 162 cm. Jaky tlak do pneu a popripade tlak tlumic pod sedlem , kolo Cannondale Scalpel 3 Si .
Tak aby to bylo akorát a nechodila po dorazech:-)
Pani ktera mi kolo prodavala doporucila 1,5 vzadu a 1,3 vpredu …Nemam zkusenost , jezdila jsem hardtail.
A máš bezduše nebo jezdíš s dušema?
S dusema .
plast-schwalbe-racing-ralph-29×225-addix-performance-tubeless-ready
Bych asi nechodil pod minimum udavany vyrobcem. To je 1.7? Jednak aby se to nezouvalo a abys necvakala rafkem dusi na ostrejch hranach. Jestli nizky tlaky, tak bezduse.
Ad tlumic – zacit se SAGem 20% a experimentovat.
To [1.7bar] je vic nez vozim na DH se 65kg + chranice! Byl by dobry napad si zjednodusit zivot a vyhodit duse, ale i s dusema bych normalne doporucil tak 18psi v predu a 20 vzadu. Nicmene ty rafky a plaste jsou dost uzke, tak mozna 20 predek / 21 zadek by mohlo byt akorat.
Moje cca 55kg holka vozi v 2.4" plastich bez dusi okolo 16/18 od trailu za domem po bikepark. Na 23mm rafek by to bylo malo, ale pres nejakych 21psi myslim ze uz bude moc, chce to vzdy experimentovat. Zkusil bych zacit kolem tech 18/20 a pridal/ubral podle toho jak to bude fungovat.
Prodávající byla přesvědčena že tam jsou bezduše, nicméně včera jsem koukla pod plášť a jsou tam , pozná se to i podle ráfků – že ? Proto mi asi doporučila tak nízký tlak v pneu…))))
Když si dám předělat na bezduše …no sama bych to asi podle návodu nedala…??? Jak moc si zjednoduším život ???
Vozim na XC fullu 1,8/2,0 na 95kilo. Ty tlaky co ti doporučila paní jsou OK. Taky záleží co jezdíš. Na „sjezdový“ ježdění na Stumpu si foukam o něco víc.
Vůbec nejlepší je vozit duše. Bezduše jsou komplikace. Při tak malé váze bych klidně foukal na víc Full to pobere a ráfky nebudou trpět. Vážím 2× tolik to je teprve věda.
Bezduše jsou komplikace.
Odkdy? Možná v dávných dobách, kdy se zkoušelo, co jde a co ne. Dneska, kdy je k dispozici spousta nativně bezdušových ráfků a plášťů je to už plug and play.
Komplikace je v podstatě cokoliv, co vyžaduje určitou péči. Dalo by se říct, že i full je komplikace.
Takže se mnou vlastně souhlasíš :-D
Pokud OP nemá TLR ráfky a pláště, tak je to loterie. Pokud TLR má, tak nesouhlasím.
OP ale své dotazy formuluje dost prapodivně, tak čert aby věděl, co tam má.
Jsou i nejsou:
JSOU – je to precejen slozitejsi na nauceni jak se s tim patlat. Dusi tam proste hodis, nafoukas a neresis – do nejblizsiho defektu.
NEJSOU – principialne, mene soucastek – mene problemu. A casto je to tak i v praxi. Mene defektu. Ale zase ruzne laborovani.
Vetsinou jsou bezduse podle me lepsi. Ale je to individualni a kazdy to muzee mit jinak.
Par let jsem z kola vypadl, tak nevim, jestli se to neposunulo. Ale kdyz jsem kdysi vozil bezduse ja, tak se musely kola pořád „tocit“. Kdyz jsem proste v zime jezdil spis na zimaku a na hlavnim jen výjimečně, tak mi to mliko steklo na „dno“ plaste a tam pomalu zatuhalo. Takze to pak tolik netesnilo a kolo nebylo vyvazeny. Proste na předělání. Naopak duse se na podzim nafoukala a kdyz jsem na jare prisel, tak jsem rovnou jel.
Jezdím nejvíc takovéhle terény …spíš rovinka , žádné extra sjezdy .
1,5 a 1,7 naprosto dostačující beze strachu o ráfky. Klidně bych zkusil i lehce pod.
Kde to je? Kašperské hory?
To je jen ilustrační foto , jezdím takovéhle stezky v Českém Ráji.
Tak to mě zajímá ještě víc… Jaká je tvá oblíbená?