• pegas

    Po odjetych nekolika stovek km na novym fullu se mi porad nedari najit vhodny posed,tak aniz by me neco nebolelo:-)(packy,zadek,zada-krk)…puvodni Ht Merida 22" byla posedove ideal,full jsem bral 20" aby byl bike hravejsi,velikost ale nebude problem noveho biku..Nejvetsi problem pusobi tlak na ruce- po nekolika km mi zacnou bolet packy-neco jako kdyz jste opreni o tyc celou vahou a delate kliky,tak asi takovy tlak citim…resil sem zaklonem sedla dozadu,abych ulevil rukam…sedlo v teto poloze mi ale moc nevyhovuje,pac prudke vyjezdy (ty dlouhe) se nedaji jezdit v sede(napomaha tomu i velmi tvrde sedlo)..tim ze porad laboruju s podesem tak se projevuje zvetsenim(presunem) namahy(bolesti) jednotlivych partii( zadek, krk,ruce)..dalsi vec je bolest vlastnich ruk na vnejsi dlanove casti- to prisuzuju vlastovkam, tim ze nemam ruce vodorovne  s riditky ale lehce je jakoby vybocuju smerem ven…

    Jak mate poreseny posed na fullu (vyska sedla pri prazdnem kole a po nasednuti(role sagu)?), jak jste se vyrovnali s absenci rohu na vlastovkach a jak mate natoceny vlastovky?…jinak sedlo budu resit nakupem zrejme WTB tak doufam ze castecne zadku ulevim…Diky za kazdy postreh a radu..

    0 0
    • MlokCZ  

      Bolest malíkové vnější hrany dlaně → příliš zahnutá řídítka k jezdci. Sedlo zaklánět pomůže, jen když vyloženě sjíždíš dolu a přenášíš tlak na ruce i z toho sjíždění. Jinak pomůže pouze narovnat posed, tedy řídítka výše + zkrátit představec. Dle fotek v profilu se ale nezdá, že bys měl nějak moc natažený, ale přesně se to bez fotky i s jezdcem nepozná.

      0 0
      • teepeex  

        jj,

        plus taky bych zkusil vymenit rukavice, treba za gelovky BG od speslu, nebo malinko posunout sedlo dozadu a dolu pokud je to mozny

        je mozny navic, ze nejsi zvykly na tento novy prumer(materi­al) gripu

        0 0
        • pegas  

          gripy jsem vymenil z uzsich tvrdsich na penove a sirsi…alale budu muset jeste laborovat s riditkama..dalsi vec je ze me chybi rohy,prece jenom clovek stridal uchopy na HT tak to bylo lepsi

          0 0
          • teepeex  

            na tyhle zahnuty vlajdy treba rohy nepujdou, ale jinak ja mam na vlastovkach taky rohy a je mi uplne fuk, co si ostatni mysli

            zkus poobmenovat kokpit, mas ho novej tak odprodej to co se ti nehodi a jdi trebe klidne do sirsich flatbaru s rohama :) treba zrovna do takovejch cos mel na starym kole

            0 0
            • MlokCZ  

              S rohy souhlas, taky je mi fuk, co si myslí ostatní, hlavně že mně to tak vyhovuje. Ale narvat by šly klidně i na ty Ritchey, ty ještě až tak extrémně zahnté nejsou jako třeba Syntace (ale i tam by se v extrému daly dát, jen by ty rohy musely být extrémně zahnuté, aby neodstávaly směrem ven).

              0 0
              • pegas  

                tak tak..ale videl sem rohy na par kolech kde diky vlastovkam rohy mirily hodne ven z riditek..tudiz dotycny musel ruce dost vytacet a tudiz je polzen zaklad na boleti pacek,ramen…

                jeste jedna vec…jak siroky mate vlastovky?…zra­covali jste nebo ste nechali puvodni delku?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já zkončil u úzkých, jen 62cm. Mám úzká ramena a široká mi sice seděly do sjezdů, ale jinde vyloženě vadily a nezvyk sem si ani po čase.

                  Jinak vlajdy jsem nikdy nezkracoval, protože čím širší vlajdy, tím mají větší úhel zahnutí (což je správně a pro širší potřeba). Když je ale zkrátíš trošku více (samozřejmě decentní zkrácení není problém), tak vzniknou dva problémy. Jednak budeš mít úzké s velkým úhlem a pak druhý problém. Vlajdy s větší šířku mají pozvolnější stoupání té zahnuté části, což dělá kratší tu nezahnutou část na konci, která je využitelná na gripy, rohy, páčky, … A neznám třeba jediná široká řídítka 68cm, která by po zkrácení na 62cm byla použitelná (tedy se tam vůbec gripy a páčky vešly. U 62cm vlajd je probém často i u těch, co jsou v téhle šířce rovnou konstruované a snaží se co nejvíce zkrátit tu zahnutou část, která dělá zdvih. A samozřejmě s větším zdvihem se to také ještě zhoršuje. Pro představu, jám mám extrém 62cm + velký zdvih a i přesto, že jsou tak konstruované rovnou, tak se mi na ně vejdou páčky a brzdy jen díky tomu, že mám společnou jednu objímku, jinak bych to tam už nedostal.

                  0 0
        • drtyc  

          gelovky vyresi bolest vnejsi strany dlani, ale krk bolet zustane…

          0 0
          • teepeex  

            sunda stitek z prilby?

            :)

            0 0
            • pegas  

              cece stitek je neodmyslitelnou soucasti prilby:-)

              0 0
              • teepeex  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • MlokCZ  

                Taky s teepeexem souhlasím. Štítek buď brání ve výhledu a nutí více zaklánět a nebo nenutí, ale v takovém případě tam zase už v podstatě není k ničemu dobrý.

                0 0
                • pegas  

                  no o funkci stitku (chraneni oci pred primym sluncem, mozna i ochrana pred vetvickami) se da mozna polemizovat,ale proste k te helme u me patri…ne ze bych odsuzoval bezstitkare (stejne tak jako rohy na vlajde a dalsi dogma MTB:-)) ale k te helme to proste patri…

                  0 0
            • ememem  

              najlepsie celu prilbu. roky som to nenosil a bolo dobre. potom som si to kupil kvoli pretekom, zacal to nosit viac-menej stale a zacal ma boliet krk, hlava proste secko. a este ma aj zacali do plesiny stipat osy. odkedy som to hodil do pivnice je zas pokoj.

              0 0
              • teepeex  

                tak ja ti zas povim, ze leta jsem ji nevozil, satek, frajirek a tak

                a pak koupil kvuli Alpam, nasadil, rozlousknul, prezil

                 

                od te doby, na vecne casy a nikdy jinak

                 
                0 0
          • ememem  

            bych si aj tipnul ze ce zi nema moc kratky posed t.j. ci neni na biku moc zhrbeny ked ho boli krk. ved pise ze si kupil mensi a z 22 na 20 je uz citit.

            0 0
      • pegas  

        o natazený posed si myslim ze ani tak nejde…ba naopak kdyz jsem sedl poprve na kolo tak sem myslel ze to bude  kratky,ale slo pouze o nezvyk z prechodu z HT,ale i tak si myslim ze  delka posedu je ok…zkusim udelat fotku z boku kdy sedim na kole…

        Jinak samozrejme jsem zkousel otacet vlajdy do ruzneho pootoceni vzhledem k rukam…ale asi je to jeste malo…taky me napadlo zda tam muze hrat roli i zkraceni sirky riditek a tudiz i uhel ve kterem se riditka drzi..

        gripy jsem vymenil z tvrdsich (viz profil) za ritchey penovy (je zde jeste varianta tam vrazit nove ergo gripy od ritchey)

        sedlo jsem lehce zaklonil prave z duvodu ze odlechcim rukam,ale problemy pretrvavaji a navic se pridalo to ze ve vyjezdu celkem sjizdim po prdeli dozadu z kola a tudiz se hodne predklanim a posunuju teziste dopredu…pote me pak po vyjezdu boli zada..Zvlastnosti je ze pred koupi fulla jsem myslel ze si budu dost uzivat hlavne pri sjezdech a korenovych cestach,ale nejvetsi plus me to prineslo prave do vyjezdu…

        0 0
        • Oakey  

          K těm gripům, jestli chceš fakt ergonomický, tak se koukni po značce Ergon, na zahraničních fórech a v testech je docela vychvalujou…

          0 0
      • ememem  

        ale zaroven moze pocitat s tym ze bike bude vdaka takemuto posedu celkovo pomalsi- hlavne v porovnani s tym jeho predchadzajucim HT, resp. ze a pri dodrzani rychlosti naslape jak kon hlavne do kopca. je to proste vzdy nieco za nieco.

        0 0
    • ydaho  

      preventivne jsem to vyresil tak, že jsem z fulla ze seriovejch komponentu nechal sundat kliky, pedály a sedlo a dal tam přesně ty, který mám na HT. takže mám nastavenej posed na milimetr stejně (prevence kolena). Širší řidítka a kratší geometrie mi nevaděj a rohy jsem zjistil, že nepotřebuju :-)

      0 0
      • ydaho  

        a ještě k malíkový hraně… ideální zatim rukavice NW, spešl rukavice s bg jsem sundaval po hodině – křeč právě na malíkový straně, ale bude to dost individuální

        0 0
    • BB  

      zkus vlajdy natočit spíš dopředu, jak říká Mlok. Taky bych dal řídítka na úroveň sedla, možná, že je máš moc nízko. Jám mám sedlo i horní hranu gripů 106,5 cm od země.

      0 0
      • teepeex  

        kdyz je natoci dopredu, bude mit na nich naopak jeste vic vahy, a to jsi urcite nechtel vidzejo?;)

        0 0
        • MlokCZ  

          To mít vůbec nemusí, budou tak sice nepatrně dál ale zase i nepatrně výš.

          Ale hlavně nejde při otočení o změnu rozložení váhy (to ať řeší podložkama a představcem, případně vyšším zdvihem řídítek), ale o to, že se změní úhel zahnutí, sníží se tak úhel k jezdci a zvýší směrem nahoru. Jestli mu to pomůže (s problémem s malíkovou stranou ruky, ne s rozložením váhy) musí vyzkoušet, někdy to pomoct může někdy potřebuje vyloženě jen zmenšit úhel k jezdci při zachování úhlu směrem nahoru.

          0 0
          • teepeex  

            zvedne mu to lokty a vic se nahrbi porotoze jsou vlajdy evidentne zahnuty k jezdci

            pokud je pootoci dopredu pujde teziste dopredu, neni o cem :)

            0 0
            • MlokCZ  

              Nemusí to tak být, měl jsem případy, kdy konkrétní řídítka (při konkrétní kombinaci s určitým představcem a počtem podložek) při pootočení naopak těžiště trupu (které je podstatné) posunuly vzad. Je to tak především v případě hodně krátkého kola pro daného jezdce + řídítek relativně nízko.

              Pokud v obou případech pootočení mám ruce natažené (což být může a nemusí, záleží na kokrtétním případu nebo stejně skrčené a to jsem v mojem případě měl), tak o to, o co se řídítka dostanou výše zkrátí posed v některých případech více než prodlouží to posunutí řídítek dál od jezdce (tohle je zase jednoduchá matematika ověřená v praxi). Laboroval jsem s řídítky opravdu hodně, když jsem hledal ty správná a u všech, co jsem zkoušel je samozřejmě nejdřív testoval různě natočené a takový konkrétní případ jsem měl (tedy tím naprosto vylučuju, že by to tak nikdy nemohlo být jak píšeš).

              Ale samozřejmě netvrdím, že se tak stát může, v některých případech to skutečně může těžiště posunout i dopředu.

              A hodně záleží na poměru délky rukou a trupu.

              0 0
            • BB  

              dva roky jsem trpěl strašným brněním pravé ruky, palcem jsem ani nemohl řadit. Před měsícem jsem spíše omylem pootočil vlajdy trochu více dopředu a brnění zmizelo, jako když utne. Nikomu to nevnucuju, za zkoušku nic nedá.

              0 0
              • tyko  

                Mam podobny problem po delsi jizde nebo v narocnejsim terenu.Pripisuji to uzsim gripum o proti minulemu biku.Nejdrive ale zkusim tvoji radu.

                0 0
    • JSt  

      muj nazor je takovej, ze clovek je vcelku adaptabilni a zvykne si na vsecko. nastavil bych si kolo tak, aby mi sedelo jak do kopca, tak z kopca a zbytek se casem podda. ted na garde jsem po delsi dobe jezdil s vetsim batuzkem. prvni den me docela chytala zada, pak jsem si na to zvykl a nebylo problemu. podobne bych to videl i u vseho ostatniho…

      a kdyz se ptas jakej mam posed tak vlajdy 64cm lehce natoceny dopredu a sedlo kousek pod ridlama.

      0 0
      • vlk  

        Nepodceňoval bych to a nesouhlasím, až si pak díky špatnému posedu zkrátíš podkolenní šlachy, nebo budeš mít problémy s plotýnkami či klouby apod, tak už bude pozdě. Kolo musí sedět přesně co se týká posedu. Co se týká sklonu těla apod, tak tu už hraje nějakou roli, na co je člověk zvyklý, čemu dává přednost.

        0 0
        • JSt  

          on neresi slachy ale boli ho dlane z riditek. kdyz zacnes ted z nicehonic chodit bosky, tak te bude pichat kazdej kaminek. po tydnu chozeni bosky uz nebude problem. takhle to myslim…

          0 0
          • MlokCZ  

            Jenže to není rozhodně stejné s tím chozením bos.

            Měl jsem stejný problém (také mě tlačila malíková hrana dlaně) a to na počátku dost drasticky (když jsem přešel s novým kolem na extrémně zahnutá řídítka a potřebuju extrémně málo zahnutá, ale to jsem v tu chvíli ještě nevěděl). Chvíly jsem zkoušel tak jezdit, ale ono se to, jak si asi myslíš nezlepšovalo, ale při častějším ježdění nestále zhoršovalo. Při první vyjížďce byl problém třeba až po 2 hodinách (ty časy si nepamatuju přesně), po čase už se to ani po 30 minutách nedalo vydržet. A byly i volné dni, takže ne že by ruce nedostaly šanci si odpočinout.

            Úplně stejně to mám se sedlem, pokud mi vyloženě nesedne, tak postupem času je to čím dál horší, až se nedá jezdit vůbec (a kdybych tak pokračoval, tak by to mělo ošklivé následky). Pokud sedne a je jiné, tak na začátku taky chvíli tlačí, ale rychle se to lepší, právě jak si zvykám.

            Pokud je ale něco pro někoho vyloženě extrémně špatně, tak si prostě nezvykne nikdy. Něco jiného je, když to není jen úplně ideální, na to se zvyknout většinou dá. A něco úplně jiného je, když je to jen změna, která ale klidně může být správná a jen je to chvíli nezvyk. Na to se pak zvykne velmi rychle a pak je to lepší než před změnou.

            Ale je nutné tyhle případy rozlišovat. Což jde snadno, stačí chvíli jezdit a ono se po chvíli ukáže. Je jasné, že jedna vyjížďka nestačí.

            0 0
      • ememem  

        sedlo pod rididlama? kua chlapi jak na tom jazdite do kopca? sak sa musite nadriet jak dive svine.

        0 0
        • MlokCZ  

          A proč bychom měli? Velkou roli samozřejmě hrají proporce každého (pro představu manželka je stejně vysoká jako já, nohy stejně dlouhé, sedlo máme ± stejně vysoko a pro cca stejnou polohu těla, tedy stejný posez má ona o 4cm delší posez a řídítka o 5cm níže oproti sedlu než já).

          Do kopce si sice pomáhám snižováním vidlice, ale to především kompenzuje navýšení sagu na tlumiči větším zatížení zadního kola.

          A rozhodně se nenadřu více než kdysi na před/před/pře­d/předchozím HT, kde jsem ještě měl superchrtí posez s řídítky cca 10cm pod sedlem (na mě to bylo extra natažené), teď mám tak 1,5cm nad sedlem. Naopak teď se mi takhle jezdí do kopce zcela ideálně. Pokud potřebuju víc hnout s těžištěm, tak není nic snažšího než skrčit ruce.

          0 0
          • ememem  

            no pretoze takyto „zaboreny“ posed je proste na slapanie do kopca jak z hladiska prenosu sily tak fyziologicky (ak chces tak geometricky) proste nevhodny.

            ja som tiez tak 3–4 roky spat podlahol tomuto modnemu trednu pohodlneho posedu resp. celkovo -no nazvime to trail-all mountain-all terrain alebo uz ako bikov. a som casom zistil ze okrem toho ze som pomaly tak sa proste nataham jak diviak. ok, je to pohodlne, dobre sa stym zjazduje ale mne proste vadi ze je to pomale.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak nějaký minimální rozdíl v efektivitě tam bude, ale bude to stejně hodně individuální. A vůbec bych si nebyl tak jistý, který posez je efektivnější pro přenos síly obecně.

              On hlavní důvod, proč se jezdí chrtí posez na závodech je ten, že tam všichni na čelních pozicích jezdí už opravdu rychle (a to i na MTB závodech, kdy často bývá průměr ke 30km/h) a tam je už menší aerodynamický odpor zásadní věc.

              Pokud by se aerodynamický odpor nebral v potaz (pro mě zcela nepodstatné pro moje rychlosti v terénu), tak to vůbec není jasné, že by nataženější posez byl obecně efektivnější.

              Abych porovnával pro stejné kolo, tak na AMS 125tce jsem ze začátku vozil řídítka o 2cm níže a o 1,5cm delší představec. A rozhodně nedošlo u mě k žádnému pozorovatelnému zpomalení po tom, co jsem přecházel na současný posez (ale už ani žádné zrychlení, ten předchozí posez na 125tce už byl celkem ok)

              Pro mě tohle třeba rozhodně není modní trend, já takhle potřeboval mít posez celý život (jezdím už přes 20 let na kole). Problém byl v počátcích na biku pouze v tom, že jsem takového posezu dosáhnout jednoduše s mojí postavou vůbec nemohl (řídítka nešla dát dostatečně nahoru kvůli krátkým vidlicím a neodstupnosti vlaštovek s vyšším zdvihem, ani 45st. představec mi nestačil). Mně se kdysi na chrtím posezu jezdilo do kopce daleko hůře.

              0 0
              • ememem  

                no nebol bych si az taky isty tym ze je to len kvoli odporu vzduchu. ososbne si myslim ze je to hlavne kvoli efektivite prenosu sily. iste je to individualne ale ja osobne citim pomerne znacny rozdiel ci mam posed na pohodlie alebo aby to aj trocha islo. to iste plati aj o vyladeni pruzenia.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mě by zajímal nějaký měřený test, který by ukazoval jak to přesně je. Nic jsem k tomu ale nenašel. Našel jsem třeba zajímavý test vlivu úhlu sedlové trubky (tedy předozadního posunu sedla) a ani tohle nemělo jednoznačné výsledky (tedy pro některé situace bylo lepší mít sedlo více vepředu, pro některé více vzadu, každé zatěžovalo trošku odlišné svalové skupiny, ale např. průměrný výkon po delší dobu byl zhruba stejný ať se posunulo více dozadu nebo dopředu).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • mr.antik  

          mam řidítka a sedlo v jedné rovině a je to uplně ideální kompromis. V této konfiguraci vyjedu a sjedu všechno :-)

          0 0
    • vlk  

      Sedlo-Výška od země nehraje roli. Musí být tak vysoko, aby při propnutí nohy byla jen nepatrně pokrčena-Když to nepoznáš, jen na pedál patu  apak dej sedlo tak vysoko, aby byla noha propnuta.

      Sedlo-předozadně-dej kliku vodorovně se zemí-nasedni a naklapni spd.Když od kolena-zepředu spustíš kolmici k zemi, tak musí protínat pedál přesně v ose.

      Sedlo naklonění-většinou si je dávám vodorovně-nakloněním se spíše řeší bolesti sedacích partií nebo sjíždění ze sedla při sjezdech

      Řidítka-natočení-Když se chtneš řidítek, tak musí být ruka kolmo k řidítkám-případně si je jinak natoč nebo kup s menším úhlem.

      Řidítka výška-individuelní.Je třeba nastavit, tak aby člověku nebolela záda.Někdo jezdí raději vzpřímeně, někdo položenější. Pokud bolí ruce a nepomohly natočit řidítka či jiná řidítka-zkus je zvýšit-podložky hod pod řidítka-bědeš se divit co dělá třeba jen 0,5cm. pokud je moc zřezaná vidlice dají se sehnat představce s jiným úhlem-jsou jakoby nahoru.

      Délka představce-Obecně délka představce rozhoduje taktéž o živosti při ovladatelnosti kola-délka kola + délka představce rozhoduje, jak je člověk natažen. V případě bolesti zad, je lepší mít vzpřímenější postoj-tedy kratší představec či rám.

      • myslím, že dle tohoto by jsi si mohl anstavit posed, tak ja ti bude vyhovovat.Před­pokládám, že tretry-kufr máš nastaveny dobře.
            
      0 0
      • pegas  

        diky za rady…tohle sou obecny rady a takhle sem se treba ridil u HT…ale treba na fullu uz trosku laboruju s vyskou sedla vzhledem k pedalum…kdyz nasednu  a zamcu tlumic jsem v poho  da se rict v ,,idealni" vysce( sedlo ale mam trosku niz oproti idealu nebot kolo je celkove (stredova) polozeno dost vysoko a kdybych dal sedlo vys(do idealni vysky) tak uz nedosahnu nohou na zem…takze mam sedlo o malinko niz…kdyz ale odemcu tlumic a propadnu se o kousek niz tak uz mam nohu vice pokrcenou…proto me zajimalo jakou roli hraje sag,respktive ponoreni se do zdvihu po nasednuti a tim padem zmena vysky sedla vzhledem k pedalum..zdvih 120/120

        0 0
        • Pedro RB  

          Mám podobný rám i první pocity po nasednutí na kolo, které má vyšší zdvihy. Ale výšku sedla nastavuju jen podle vzdálenosti sedlo – osa klik, a ta se nemění podle tohho, jestli kolo kleslo do zdvihu nebo ne. (to dělají jen fuly s plovoucím středem) Takže bych dal sedlo podle délky nohou a se zamčeným tlumičem bych holt před zastavením slezl ze sedla nad rám. Jinak máš pořád (při zavřeném i otevřeném tlumiči) moc pokrčené nohy a musí se ti hůř šlapat i sedět..

          0 0
        • ceo  

          .takze mam sedlo o malinko niz…kdyz ale odemcu tlumic a propadnu se o kousek niz tak uz mam nohu vice pokrcenou…

           

          Tomu nerozumím – podstatná je vzdálenost sedlo – střed a ta se u systému který máš otevřením tlumiče nemění, je konstantní. Že se dostaneš blíže zemi (o vliv sagu) je logické… Sedlo se nastavuje vůči středu, ne zemi. 

          0 0
          • pegas  

            samozrejme…omlouvam se, zamotal sem se do toho takovym zpusobem ze sem napsal totalni blbost..vzdalenost sedlo kliky konstatni..slo me o to ze kdyz sedlo nastavim do idealni polohy-noha lehce propnuta,tak nedosahnu na zem..a dost citelne..takze sedlo lehce pod idealem noha tedy vice pokrcena…ale po nasednuti aspon castecne dosahnu k zemi…

            0 0
            • Bully  

              Sedlo se nenastavuje tak, aby se z nej dosahlo na zem, ale vzhledem k vzdalenosti ke stredu slapani. Pak se nediv, ze te neco boli.

              0 0
              • pegas  

                no kdybys cetl od zacatku tak bolest vychazi zrejme od riditek (proto castecne hapruju se sedlem)

                to ze se sedlo  stavi vzhledem ke stredu slapani je me znamo uz nejakej patek:-)

                pouze sem chtel vedet zda u fullu z vyse polozenym stredem nekdo (castecne) zohlednuje vysku sedla , tak aby ,,bezpecne" (muzu li to tak nazvat) dosahl na zem..

                 
                0 0
                • Bully  

                  Prave ze to od zacatku ctu, ale ty si tu odporujes, mluvis totiz o jine vysce stred-sedlo („abys dosahl na zem“). Pokud nastavis spravne vysku selda nad stredem, pak ti muze byt sumak, jestli je u fullu stred o x cm vys nebo niz, jestli dosahnes na zem pohodlne nebo vubec ne. Nevim, proc si na fullu neudelat posez stejny jako na HT (samozrejme pokud nepresedam z XC HT na DH fulla). Nastavenim stejnyho posezu proste nemuzes citit jinou bolest/jine pohodli nez na HT.

                  0 0
                  • pegas  

                    souhlasim s tim co rikas…ale lehce se ,,zeptam" (poopravim tva slova): vyska stred-sedlo je jasna a konstantni..o tom zadna…muj Ghost ma ale celkem vysoko stred, a diky tomu se sedlem dostavam vejs nad zem a tudiz nedosahnu v poho na zem…parkrat se mi v tezkem terenu (singl na korenech,velkejch kamenech) stalo ze se kolo zapichlo,svezlo  proste ze si rychle necekena zastavil,  vycvaknu tretru ale uz v tu chvilu neosahnu bezpecne na zem a s kolem se naklanim (horsi pripad je ze sedim za sedlem a vahu pri vycvaknuti mam na spatne strane kam chcu vystoupit- v tu chvilu jeste smrdlat nohou v luftu a naklanet se je celkem vohubu)..na uzkych svazitych singlech nebo pri prudkych sjezdech je to fakt drsny…proto sem se ptal zda nekdo zohlednuje i vysku sedla vuci zemi, tak aby bezpecne zesedl z kola…na zacatku jsem se do toho zamotal,ze jsem napsal celkem hovadinu…doufam ze ted je to trosku srozumitelne…

                    0 0
                    • Bully  

                      No porad to stejny :o) Pokud hybes s vyskou sedla oproti stredu, tak si menis posez, potom sice muzes dosahnout ze sedla na zem, zato se nezbavis svych novych bolesti. Ja sam treba dosahnu nohama na zem jenom na silnicce, a to jeste jenom zlehka spickama :o) Dulezity je pri sesednuti jenom negecnout rozkrokem na horni ramovou trubku. Obecne povazuju za sesednuti to, ze sesednu, a ne to, ze sedim dal a jenom vycvaknu nohy z pedalu.

                      V zivote jsem neresil dosah nohama na zem pri sezeni na sedle, uz kvuli sve vysce. Kdyz jsem si spravne nastavil vysku sedla proti stredu, proste s tim uz nehybu, teren neteren, full nefull.

                      0 0
                    • Lišák  

                      Nastav si sedlo správně podle středu a udělej si na sedlovce značku (pokud tam nemáš stupnici. V drsnějším terénu sedlo hodíš dolů a pak zase zpět na značku. Dělám to tak často a nemám s tím problém. Pokud by to byl pro Tebe opruz-stále sesedat a manipulovat se sedlem-tak teleskopickou sedlovku. Bez ovládání na řídítkách  (s pákou pod sedlem) je pod 2kKč. S dálkovým je přes 6 :-)

                      0 0
                      • pitos  

                        to by mě zajímalo kde jsi viděl tu sedlovku s pákou pod sedlem za méně než 2tis.,já znám tu od Mavericku ale ta stojí kolem 5tis.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Byla v nějakém VELu. Doma se podívám a napíšu.

                          0 0
                        • Lišák  

                          Tak jsem se asi seknul :-/ Zatím jsem ji v žádném VELu nenašel. Jenom tu s ovládáním z řídítek ta 6,6kKč. Možná jsem ji viděl někde na bazaru… Nevím. Utkvělo mně to v paměti, protože cena byla lákavá, ale byla u ní i váha a ta už byla horší.

                          0 0
                      • pegas  

                        carku uz mam ted…pred sjezdem davam sedlo niz..tel. sedlovku neni zapotrebi…i kdyz az vyhraju ve sportce tak mozna o ni budu uvazovat..

                        0 0
                    • mr.antik  

                      Asi jedině dávat sedlo níž a nebo si zvyknout na sedlo třeba o 1cm níž, ale nevim co na to kolena

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ten 1cm to kvůli slézání z kola v krkolomných situacích stejně nevytrhne, ale při šlapání bude sakra znát.

                        0 0
                        • mr.antik  

                          to je, ale nějaký třeba dlouhý technický usek s rovinkama, sjezdama a kratšíma výjezdama se tak dá jet, efektivita je samozřejmě příšerná, spíš nevim, jestli se nějak neničí vnitřek kolen. Nijak do extra to samozřejmě nedřu.

                          0 0
                          • pitos  

                            Právě takové úseky jak popisuješ(odpo­vídají tomu třeba některé hřebeny hor) se jezdí s mírně zasunutým sedlem nejlépe.Je to sice takový kompromis,který se ale právě v takovém profilu nejlépe osvěčil a co vím tak to takle delá plno mnou známých bikerů(myslím tím zasunutí o 1 – 3cm proti běžnému nastavení běžné jízdy třeba po asfaltu)

                            Technické rovné úseky se tak jezdí výborně,technické výjezdy také a v kratších méně extrémních sjezdech také výhoda..Nejhorší jsou ty kraté netechnické výjezdy ale za to pohodlí jinak to stojí.

                            0 0
        • MlokCZ  

          Jak už psali ostatní, sedlo rozhodně nastav přesně vůči pedálům. Výšku vůči zemi vůbec neřeš. Kdybych měl ze sedla na Stereu dosáhnout v pohodě na zem, tak na tom vůbec nebudu moct jezdit, protože by bylo tak o 4–5cm níže potřebuju.

          A poloha sedla je u většiny systémů, včetně toho co máš, konstatní, jak už napsal ceo, tedy sag nemá na nastavení sedla žádný vliv.

          Na AMS 125tce na zem oběma nohama současně (když sedím) také dobře rozhodně nedosáhnu, možná tak jednou samotnou při mírném náklonu a trošku propnuté špičce nohy.

          0 0
          • pegas  

            jak sem psal vyse: ,,sorry ale zamotal jsem se do toho"…vzdalenost sedlo stred je samozrejme konstatni..slo me o to cos mi ted rekl..ze po nasednuti na kolo tez nedosahnes na zem,po nasednuti na kolo a lehkem porpadu(sag) jsem se dostal s nohou niz k zemi,ale stale jsem dost nedosahl…

            ktery z tvych kol ma vys stred?Stereo nebo 125? respektive jak mas udelanej posez na tehle dvouch kolech (vuci sobe)?

            0 0
            • MlokCZ  

              Stereo má o 2cm výše střed (což je akorát, když má reálně o 2,5cm vyšší zdvih a také má o malinko vyšší sag).

              Posez mám na obou téměř totožný (píšu téměř, protože naprosto totožný udělat nejde, tím myslím, že třeba délka se liší o 3mm, protože nemám k dispozici o 3mm různě dlouhé představce a také mi je ten minimální rozdíl stejně fuk) a to mám dosaženo následovně:

              • Stereo je reálně nepatrně delší, délku doháním na 125tce tím, že tam mám představec otočený negativně a tedy je cca o 6–7mm tak delší a pak mám sedlo na Stereou nepatrně více vepředu, abych dosáhnul stejné pozice sedla vůči klikám po započtení sagu, to sedlo o cca 3mm více vepředu kompenzuje menší sag na 125tce, který způsobí, že sedlo nejde tolik dozadu, na vidlicích mám sag stejný na obou kolech)
              • Stereo má tedy výše sedlo vůči řídítkům, protože předek s vidlicí je totožný (reálně mám i hlavové úhly téměř na chlup stejné)
              • na Stereu tedy potřebuju řídítka o něco výše, což je docílena právě rozdílem představců (negativní sklon x pozitivní udělá u 9cm rozdíl necelé 2cm výšky na řídítkách)
              • Stereo má o 0,5cm nižší hlavu, na Stereu mám 1cm podložku, na 125tce 0,5cm podložku
              • na obou mám řídítka se zdvihem 40mm, tedy dost vysoká, potřebuju řídítka dost vysoko pro moje superkrátké ruce
              • na obou mi vychází řídítka o 1–1,5cm výše než sedlo (na 125tce o pár mm výše oproti sedlu než na Stereu, opět to zase vyrovná ± sag, který je na Stereu vzadu o chlup větší)
              • na 125tce je sag vidlice a zadní stavby téměř stejný, tedy ty řídítka zůstavají reálně o to výše než sedlo

              Takže dobře na zem nedosáhnu na ani jednom z těch kol, na Stereu je to napatrně horší (střed výše o ty 2cm, sag vyšší o necelý 1cm).

              A kupodivu největší problém jsem měl na celopevňáku, kde jsem chtěl podobný posez s tím, že bude nepatrně nataženější a řídítka nepatrně níže (obojí o 1cm). A i na tohle jsem musel nechat na té pevné Pellsce (která je adekvátní 95mm vidlici co by neměla žádný sag, takže je dost vysoká) dvě 1cm podložky, aby to tak vyšlo. Tam k tomu přispěla ale superkrátká hlava, která je o 2cm kratší než mám na fullech. A samozřejmě relativně nízko položený střed na HT.

              A střed je reálně na mojí 125tce (píšu na mojí, protože 09 Cuby mají střed o něco níže, Stereo dost výrazně, 125tka nepatrně) cca v ose nábojů, což je reálných 33,5cm vysoko od země. Klika je 17,5cm a něco málo minus za výšku pedálu. Dejme tomu 16,5cm. 33,5–16,5=17cm. Sag mám cca 2,5cm, tedy pedál je 14,5cm nad zemí. Do zcela natažené nohy nemám moc rezervu, tak 1,5cm. A tedy je nutně dosáhnout 13cm tím, že natáhnu špičku a to není zrovna málo.

              0 0
        • ememem  

          to je ta vyhoda fullov – geometria sa ti vzdy zmeni v neprospech – do kopca zapadnes dozadu a pri zjazde dopredu. (pokial ti to ako tak pruzi a nebavi ta furt nieco prepinat). kym to ako tak vylaborujes tak zosedivies. a aj tak to bude vzdy len kompromis. preto sa celkom vazne zamyslam nad tym ze moj dalsi bike bude ht.

          0 0
          • vlk  

            Jedna z možností do kopce je lock na tlumiči-a máš z toho HT, ale mnohem efektivnější možnost je vidlice se zmněnou zdvihu-do kopce snížím, z kopce zvýším. Z kopce tedy se zabořením jsi na tom stejně jako u HT.Konečně už lidi začali chápatr k čemu je snižování zdvihu u vidlic.

            0 0
            • ememem  

              hej, teoreticky mas pravdu ale ved som napisal – pokial ta nebavi ta furt nieco prepinat. sa priznam ze mna osobne to nebavi ani trochu. ked nic ine tak vdzy to zabudnem na kopci vypnut spat. no a k zmene zdvihu vidlice – osobne to povazujem za prakticky nepouzitelne, na maratonoch uz vobec nie. jednak preto ze sa charakterisktika vidly zmeni tak ze je to uplne nieco ine ako je na plnu vysku takze sa s tym aj tak neda jazdit a jednak podla coho urcujes o kolko ju das dole? mas to nejako premakane podla typu a sklonu terennu alebo len podla pocitu alebo ako vlastne? to sa akoze vzdy trafis na prvy krat alebo to nejako doladujes pocas jazdy?  nehovoriac o tom ze drviva vacsina vidlic to ma vyriesene tak ze bez zastavenia to aj tak nejde rozumne spravit. sa pytam lebo ja som to na vidle mal a za mesiac som to odmontoval prec. jedine na co som to pouzil bolo znizenie zdvihu aby som sa s tym zmestil do vytahu. je to samozrejme vec nazoru ale moj je takyto.

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro použití změny zdvihu samozřejmě musí mít vidlice použitelný systém typu Talase, jinak je to o ničem. A v takovém případě neplatí ani jeden z popsaných problémů/nevýhod.

                0 0
                • ememem  

                  ok, tak odhliadnuc od technickych zalezitosti ciste prakticka otazka – mas full naladeny tak, aby ti to nejako +/- univerzalne s prijatelnymi kompromismy sedelo. ides, ides a zrau kopec. ako sa urci „on the fly“ potrebny spravny pokles vidly na dany sklon terenu co je pred tebou ? uplne teoreticke haluze neriesme – ciste prakticky – na zaklade coho a o kolko to das dole tak aby to bolo pouzitelne a lepsie ako keby si neurobil nic.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Abych řekl pravdu, já ten tvůj popisovaný problém vůbec nechápu, není mi jasné, jak by tohle mohlo být nejasné, prostě to snížím vždy dle potřeby, v praxi by mě taková otázka při použití Talasu ani nenapadla. Zkusím trošku podrobněji, ale žádná věda v tom není.

                    Máš tři předem dané polohy zdvihu 140/120/100mm.

                    Mírnější kopce snižuju na 120mm, prudší na 100mm. A snižuju na základě toho, jak se mi zrovna chce. Pocitově to samozřejmě okamžitě poznám, jestli je to ono už na 120mm nebo to chce na 100mm a předem pohledem na kopec to poznám taky, to si zažiješ okamžitě. Ale pokud je kopec dlouhý třeba jen pár metrů, tak se se snižováním ani neobtěžuju, tedy jediné rozmýšlení je pouze o tom, zda se to na tu délku kopce vyplatí se tím zatěžovat.

                    A aby to bylo složitější, tak když je opravdu mírný, tak ani nesnižuju, jen přepnu tlumič na Push platformu (která je stále velmi aktviní, pro představu jako RP23 s compression tune na minimu s vypnutým propedalem), která zajistí mírné snížení sagu na tlumiči.

                    A tedy tyhle dvě věci ještě různě kombinuju dle potřeby a také dle toho, jestli zrovna chci ve výjezdu i mírně omezovat pohupování nebo nechci.

                    Kolo nemám naladěné vůbec s kompromisy univerzálně, ale ideálně pro rovinu + sjezd pro 140mm.

                    A hlavně Talas má téměř stejnou charakteristiku na všech třech zdvihách, tedy naladění sedí pro každý zdvih.

                    Žádné mezipolohy nejsou třeba, menší změna než o ty 2cm by neměla cenu.

                    Tedy žádné kompromisy, mě to tak sedí 100% ve všech situacích. Snižování na Talasu + přepínání tlumiče na Push platformu udělá lepší výsledek s geometrií než na celopevňáku (kde nedochází k žádným negativním změnám kvůli změně geometrie změnou sagů) a mnohem lepší výsledek než na HT bez možnosti rychlé změny zdvihu.

                    0 0
                    • ememem  

                      no dobre ked pises ze ti to sedi vo vsetkych situaciach tak ok ale to je presne to co mna nebavi – zapnut propedal, vysunut vislu, zasunut vidlu a este raz lebo na prvy krat to neni ono, vypnut propedal, henatak apacka, taka packa atd. atd. lebo ked mam sledovat saltre, zdany tlmic a vidlu tak mi to pripada jak jeden znamy co sa potapa tak furt sleduje nejaky budik a ked sa ho opytas ze co videl pod vodou tak povie ze nic. je to samozrejme vec nazoru. len som sa pytal jak to robis lebo mne to prepinanie sakra nevyhovuje. roky som jazdil na ht a ked som si raz povedal ze skusim full tak som bol tou neustalou zmenou geometrie nemilo prekvapeny. (co uz, naivita). jak hovorim neustale prepinanie a nastavovanie ma nie ze nebavi ale priam vytaca. tak som vsetky packy a kabliky dal prec a skusil to nejako kompromisne vyladit. uz som si pripadal jak saman, teraz je to docela ok ale v istych situaciach to neni ono. kvoli tomuto ked full odide do vecnych lovist tak budem sakra rozmyslat ci nekupit „full ht“.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je velmi špatné srovnání s tím neustálým sledování budíků pod vodou. Kopec jedu od několika minut i po několik hodin (ty hodiny v horách).

                        Změna zdvihu mi v kopci zabere dole snížení 1–2s, nahoře zvýšení 3s. Přepnutí páčky na tlumiči, to mi zabere opět 1s. Tedy i když náhodou v kopci něco přepnu i vícekrát, tak to je vše pořád maximálně do 15s. Tohle je oproti hodně minutám v kopci zcela zanedbatelné. Navíc výjezd pokud není zrovna celý technický (což není téměř nikdy), tak občas může být i nudný, jak je monoténí a nějaké to rozptýlení na pár sekund někdy i přijde vhod.

                        A kdyby mu třeba za hodinu potápění stačilo 10–15s sledování budíků, tak by toho asi moc nevysledoval.

                        Tedy časově, co to stojí oproti celkové doby jízdy je zcela zanedbatelná, navíc všude už sahám automaticky a ani na to nemusím myslet, takže ani to nebere pozornost když třeba někam koukám. Jediná komplikace je nutnost pustit na tu 1–2s řídítka, což ale není problém, protože změna zdvihu nebo přepnutí tlumiče není nikdy akutní (narozdíl řazení) a vždy může o chvilku počkat.

                        To oproti tomu takové řazení je vlastně mnohem otravnější, protože to mi zabere času mnohem více. I když je páčka více po ruce, tak ji v takovém kopci mačkám mnohem častěji.

                        A řazení Ti nevadí, i když se používá mnohem častěji? Já nevidím žádný rozdíl v tom jak to otravuje. Osobně mi tedy řazení otravuje mnohem více (tedy ne že by mi nějak moc vadilo, ale sem tam se na rozdíl od změny zdvihu nebo přepínání platformy situaci kdy mi vadí najde).

                        Ale hlavně tohle se týká větších zdvihů. Na 100/100mm není žádný problém jezdit bez jakéhokoliv přepínání.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A jak málo mi to otravuje je také poznat z toho, že ani nemám zájem o ovládání ani tlumiče, ani vidlice z řídítek, za tu kabeláš navíc mi to nestojí.

                          A ještě se zeptám na jednu věc, třeba lock na vidlici používáš? Ten spoustu lidí používá a přepíná ho mnohem častěji, než je třeba snižovat vidlici. Lock já třeba nepoužívám vůbec, i když ho mám.

                          0 0
                          • ememem  

                            nepouzivam a to z podobneho dovodu ako vestko ostatne. skusal som to ale skoncilo to tak ze som to dost casto zabudal vypnut a zobudil sa az po prvej rane z kopca. som si to proste nejako tak vyladil ze ako tak je to akceptovatelne.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Jak to tak čtu, tak pro Tebe je asi nejlepší další cesta SS s pevnou vidlicí. Možná ještě třeba s torpédem, aby jsi měl ještě o jednu páku méně, což? ;-)

                              Neber to nijak zle!

                              0 0
                              • ememem  

                                ja to vobec zle neberiem.docela si sa trafil. kebych mal ja pise dole madrid prepinat „typicky když se chci na kolo postavit, přepnu tlumič na tužší režim; nebo jedu silově na tužší režim po zpevněné cestě, přede mnou je díra – cvak na plný zdvih, za dírou zas hned zpátky“ tak by ma asi porazilo. ale jak som uz povedal je to vec nazoru a vkusu.

                                0 0
                      • Madrid  

                        Tenhle problém taky vůbec nemám. Režim tlumiče přepínám hodně často – a nejen podle sklonu kopce, ale často i podle terénu a způsobu jízdy (typicky když se chci na kolo postavit, přepnu tlumič na tužší režim; nebo jedu silově na tužší režim po zpevněné cestě, přede mnou je díra – cvak na plný zdvih, za dírou zas hned zpátky) – a přepínání prakticky už nevnímám, dělám to intuitivně. (V tom mi určitě pomáhá, že mám poplock tlumiče na řidítkách). Změna na talasu už tak intuitivní není, ale kvůli delšímu kopci určitě stojí za to šáhnuot na vidlici.

                        0 0
    • Lišák  

      Už jsem to psal v jiném vláknu, tak to sem zkopíruji.

       
       

      Když jsem koupil AC, tak bylo nastaveno jako EN/FR. Jezdilo se mi na něm tak nějak nejistě. Otočil jsem představec a dal jednu podložku nad něj a ejhle-dodalo mi to více jistoty. Ale stále jsem cítil, že to není ono a na HT (když jsem zrovna netáhnul vozík) jsem jezdil v terénu rychleji a jistěji. Nakonec jsem koupil představec 90mm a vlajdy s nižším průhybem. Forbec mám v negativu, podložky jsem vyházel všechny a konečně se na kole cítím fajn.

      Tím chci říci, že pro mě je změna posedu XC → FR nemyslitelná. Jezdil jsem na tom skoro 2 sezóny a naprosto jsem si nezvyknul. Taky jsem zkusil nasadit platformy místo nášlapů, ale to byl další omyl. Zkoušel jsem tak jezdit týden a zase namontoval SPD. Tak nějak po dvaceti letech jezdění s nohama upevněnýma k pedálům jsem platformy prostě nezvládal :-/

        
      0 0
      • pegas  

        predstavec jsi prodlouzil o kolik?

        0 0
      • MlokCZ  

        Ale pokud to bereš takhle konkrétně, tak je to hodně individuální. Třeba já jsem dobrý extrém, na Stereu mám stále ještě XC posed a to ne extra narovnaný a k tomu mám nechanou podložku pod představcem a řídítka s 40mm zdvihem a 90mm představec.

        Při mojich proporcích kdybych chtěl nějaký vyloženě FR posed (naštěstí nechci), tak bych musel zkrátit ještě představec (to by nebyl žádný problém), ale hlavně ještě výrazně zvýšit řídítka a to už by jednoduše nijak nešlo.

        No jo, extrémně krátké ruce dělají své.

        Tím chci říct, že naprosto chápu tvůj postup, jen že se nelze řídit těmi konkrétními změnami, že u někoho to může vycházet úplně jinak.

        0 0
        • Lišák  

          Jasně. Otázka zněla: „Full-jaky mate posed“. Tak jsem to napsal ;-)

           

          Obecně se z toho dá odvodit, že pokud mu nový posed nevyhovuje, tak ať se ho snaží co nejvíce přiblížit starému kolu. U mě to funguje.

          0 0
          • pegas  

            nemas nekde fotku uz upravenyho AC? uz s tema upravama..

            0 0
            • Lišák  

              Nafotil jsem Ti to. Ještě potřebuju sedlovku s přímým zámkem. Ten úhel sedlové trubky je brutální.

              0 0
              • pegas  

                jo jo..vypada to paradne,a je pravda ze zmenou toho predstavce to kolo dostavauplne jinej smrnc..jak po designove strance tak hlavne po te funkcni…

                koukam ze mas gripy rytchey wcs ergo…ses spokojenej?..ja je ted planuju na novej rok…

                0 0
                • Lišák  

                  Jel jsem s nima zatím jenom jednou. Takže nemůžu moc srovnávat. Zatím fajn. Za dvě stovky-nekup to :-)

                  0 0
      • pegas  

        jinak jezdit bez spd si vubec nedokazu predstavit,takze platformy ci jine vystrelky:-) nehrozi..

        jel sem ted bez spd jednou kdy jsem cekal na novy pedaly,a v terenu pri sjezdu jsem abslutne necejtil jistotu pri vedeni kola..takze nohy pomale skrizeny do X a drzel sem to sedlem:-D

        0 0
        • Lišák  

          Přesně! Sjezdy jsem jel krokem a to jsem měl pinové pedály a tenisky s měkkou podrážkou.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já bych se bez spd také zabil i na pinových pedálech. Ale u mě můžu říct zcela jedznačně, že chyba neni v platformách s piny, ale v mojí technice.

            0 0
            • Madrid  

              Byl jsem tento víkend zajezdit si na Špičáku downhill – no byl to parádní zážitek, ale jezdit na platformách byl největší zádrhel. DH kolo (Kona Stab Deluxe) dovolí člověku (zvyklýmu na XC stroje) neuvěřitelně hodně, ale ty platformy mi kazily zážitek. Chápu, že je to věc specifické techniky, kterou nemám, ale příště si nášlapy snad vezmu s sebou a tajně namontuju…:)

              0 0
              • siskin  

                to Madrid. A jak to šlo Bobovi, je celej?  :-)

                0 0
                • Madrid  

                  Čau, ty budeš asi jeho brácha, to je náhodička :-) Bob je celej, šlo mu to dobře – vlastně  musím bohužel přiznat, že skákání mu šlo o dost líp než mně …

                  0 0
    • Manhack  

      mel jsem stejny problem po presedlani na full. zkratil jsem predstavec o dve cisla, mno a tez bych se neopiral o riditka ( viz. http://www.kpo.cz/…ziologie.htm ). co se tyce posedu: vyska sedla ma sve pravidlo, sedlo samotne mam vodorovne zbytek myslim ze je individualni.

      s absenci rohu jsem se vyrovnal jednoduse, po nejakem case jsem zjistil ze rohy potrebuji k pohodlne jizde. mam je na vlajdach, at si o tom mysli kazdy co chce…

      0 0
    • gazman  

      Jako na fullu

      0 0
    • Hombre85  

      Můžete mi poradit, jestli by mi pomohl delší představec?

      Zkusil jsem posunout sedlo dozadu, abych měl koleno v ose pedálu, otočil jsem představec dolu, zkrátil řídítka, ale stejně mě při jízdě trochu bolí bedra. Co byste mi poradili? díky

      0 0
      • Ricci  

        No na prvy pohlad,nemas sedlo trochu vysoko? Chcelo by to fotku s nohou uplne dolu na pedale

        0 0
      • mr.antik  

        Podle fotky to nevypadá že máš koleno v ose, jinak řidítka v úrovni sedla jsou v pohodě, šířka – to závisí na úchopu, takže jak píše Ricci – jedině výška – měl bys dokázat šlapat „patama“ aniž bys ses nějak přesouval po sedle. A ještě to může být špatně skloněné sedlo, ale to bys asi poznal, že sjíždíš dopředu nebo dozadu.

        Ještě další věc, nevím jak jsi jezdil předtím, ale full tě nenutí moc chodit ze sedla v lehčím terénu, takže jestli nejde jen o nezvyk z té strnulosti posedu.

        0 0
    • dua  

      Chtěl bych se přiživit na vlákně, přešel jsem z HT na Full, geometrie je stejná, posed taky, ale mám nehorázně odřené třísla z ježdění, je to tím, že se tedka na tom více hýbu, tudíž by to napravilo jiné sedlo, díky.

      0 0
      • Pedro404  

        Tam je někde otázka?

        0 0
      • dua  

        Ano, za díky se už podle mě „?“ už nepíše

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • ememem  

        asi to bude fakt sedlo, dost typicky prikald su v tomto sedla specialized ktore hlavne pri sirke 143 su v strednej tretine pomerne dost hrube takze ludia zo sirsimi nohami, takymi skor hokejistickymi jak cyklistickymi mozu mat popisovany problem.

        0 0
        • mr.antik  

          I moje Syncros FL má dost širokou střední část a špičku a věřim že to taky někomu může vadit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.