• varanko

    Ahojte priatelia,

    chcel by som sa opýtať, či máte niaký ideálny tlak, pri ktorom to ide najlepšie… Ja skúšam, sfukujem, dofukujem a furt to neni ono, čo by som chcel aby to bolo :)

    Tak ak máte, prosím napíšte

    Za referencie ďakujem

    0 0
    • Polka  

      Nebylo by spatny napsat kolik vazis ty a tvoje kolo, protoze kazdej vazi jinak. A taky o jaky se jedna plaste, zda nejaky balony nebo ne. Na presnej tlak si stejne musis prijit sam.

      0 0
    • mr.antik  

      já jezdim stejnej jako vždycky, plusmínus nějaká ta desetinka

      0 0
    • mastihuba  

      určitě vysokej, bo mi dycky strašně buší srdce :D jinak na ledě nízkej a do vyššího sněhu je to stejně jedno bo to neušlapu a du raději pěšky. tak si to přeber. :D

      0 0
    • blisterexist  

      hodně nízkej, tak nízkej že kdybych trefil pankejt tak mám po ráfku:-)

      0 0
    • Life will kill you  

      zadna zmena. v mekkym snehu je nejdulezitejsi tlak na pedalu.

      0 0
      • varanko  

        mne sa najlepšie zdá, tak mierne podhustené, čo ja viem napr. na 2 atmosféry…vtedy je guma makšia, taká „spučená“ a má vačšiu priľnavosť…tak mi to pripadá nej :)

        0 0
        • Ricci  

          jj,najlepsie je podhustit a pridat 200W vykonu :-)

          0 0
          • varanko  

            nejaký motorček s Pioníra :P

            0 0
            • Life will kill you  

              se zareju do jakyhokoliv snehu… vyjimka je pokud predtim stopu projelo aspon 50 aut. tam se neproborim tak snadno, tak proto tlak neresim.

              0 0
    • Hynas  

      Co nejměkčeji to jen půjde…ale ne tolik, že se plášť bude žvýkat. Určitě vozit bezduše.

      0 0
      • maajkee  

        Já vozím duše, tlak tak 1,5atm a zatím jsem letošní zimu jen jednou procvak :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jak píše Hynas, tlak jen takový, aby se plášť ještě nežvýkal. V zimě se jezdí opatrně a pomalu a tím je riziko proražení minimalizováno.

          0 0
        • Hynas  

          No a já bezduše vozím pořád a za posledních 5 let jsem neprocvakl ani jednou.

          0 0
          • maajkee  

            no jasný, ale zas je to trochu dražší no.

            0 0
            • Hynas  

              Tak to máš pravdu…jedno kolo dražší cca o 150 kaček :o)))

              0 0
              • maajkee  

                jenom? seženu snad plášť za 3 stovky abych ho mohl použít jako bezdušák? plus spešl páska do ráfku + tmel, neřekl bych, že to bude jen 150,– Kč, ale nevim, nemám s tím zkušenost.

                0 0
                • Hynas  

                  Piksla NoTubes za 400 stovky vydrží rok, páska origoš bontrager stovku jedno kolo, ventilek origoš bontrager s výměnnými střevy stovku jedno kolo. Pláště dušové WTB. Ventilky neulamuju, tmel dolívám průběžně při přezouvání gum, páska je věčná.

                  Jízdní schopnosti neměřitelné.

                  Foukání doma nožní pumpou.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Tak proč vlastně teda všichni už nejezdíme na bezdušákách? :) Nemá to třeba nějakou nevýhodu? :)

                    0 0
                    • fousek  

                      Na to si odpovez sam. Nevyhodu to nema, jen montaz je obcas problematicka.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Kdybych si uměl odpovědět sám, tak se neptám :)

                        A proč se teda nový kola (většina) neprodávaj s bezdušovým systémem a pořád tam cpou duše?

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To mi povídej. Doteď jsem byl navyklý na UST + UST variantu, která byla tak hezky bezproblémová, co se týká nahození.

                        Teď jsem se snažil nahodit Marathon Dureme na 29tkový Cmax a zatím se mi to nepodařilo. Zkoušel jsem tedy nový plášť, teď ho ještě zkusím pár dní nechat nahozený z duší, aby chytil lépe tvar.

                        Ani následující postup nestačil:

                        • nahození s duší, po vyndání duše jedna patka hezky drželazaskočená, takže tahle část fungovalo ještě ok
                        • poctivě jsem namydlil druhou patku
                        • vyšroubovaný vnitřek ventilku pro větší průtok vzduchu

                        A ani takhle se to s kompresorem se vzdušníkem nechytlo. Ani když jsem se snažil při foukání tomu trošku pomoct, aby to méně utíkalo kolem té jedné patky.

                        A průtok vzduchu byl opravdu velký, tlak s 24l vzdušníku se ztrácel proklatě rychle a foukalo to opravdu hodně.

                        Patka jevila náznak toho, že by se chtěl pohnout, ale opravdu jen náznak.

                        Ten plášť je double defense verze. A má dost tuhé boky, takže potřebuje větší sílu, aby se patka pohla a zaskočila.

                        Uvidím jak tomu pomůže pár dní nafouknutí s duší až chytí tvar. Mám ale takovou obavu, že ani tohle navíc stačit nemusí.

                        Někdo nějakou další chytrou radu, jak tomu ještě lépe pomoct?

                        0 0
                        • RomanH  

                          Ja docela bojoval s Maxxis Rendez, kevral 60tpi.

                          Nahazoval jsem to nejakym profi-kompresorem, ktery pouziva tchan v autoservisu. Mydlova voda nepomohla, fucel jsem do toho kompresorem jak vzteklej a nic. Pak jsem si rikal, ze bud a nebo, nalil jsem tmel, pustil kompresor a rukou jsem se snazil pridrzovat (mackat) spodek plaste u ventilku. Asi po minute snazeni se to chytlo.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Kompresor už lepší nepomůže. Jedině by pomohl v tom, že bych mohl foukat déle. Normálně na ten 24l vzdušník nahodím větší množství UST plášťů. Teď s vyšroubovaným vložkou ventilku, když to všude utíká kolem té jedné patky už se vzduch ze vzdušníku spotřebuje rychleji.

                            Limitem je ale šířka hadice a ventilku (i když je vyšroubovaný jeho vložka), takže větší množství vzduchu tam už najednou dostat nepůjde.

                            Pomáhat plášti jsem se taky snažil, ale nestačilo to. Tak uvídím, až si po pár dnech sedne tvar, to by pomoct mohlo. A zkusím teď s tmelem místo mýdla. Co tu pár lidí psalo, tak s tmelem to někdy šlo lépe.

                            Úplně v nejhorším bych mohl použít NoTubes gumovou pásku, ta nahození u UST ráfků usnadní, ale tohle řešení se mi opravdu nelíbí a zatím to tak udělat rozhodně nechci.

                            0 0
                            • mastihuba  

                              sem takto bojoval s novým race kingem a pomohlo nahodit jednu stranu s duší a druhá už se chytla, jinak do prověřenejch plášťů už liju mlíko ntvrdo hned. je to rychlejší a pohodlnější než to tam cpát přes ventilek.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jendu patku jsem měl nahozenou pomocí duše, bez toho jsem to ani nezkoušel.

                                Ve vedlejším vláknu, kde řeším max. tlak bez duší, už jsem dostal více rad, co zkusit. Zatím mám nahozeno teď s duší a ještě to pár dní nechám a pak se znovu vrhnu na vyhození duší.

                                0 0
                            • akula  

                              Taky záleží jakym tlakem to foukáš. Ještě se mi nestalo, aby se mi plášť při 15 barech a bez vložky ventilku nechyt a to i bez nahození jedný patky s duší.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to máš nějaký velký nabušený kompresor. Já mám těch běžných 8 barů, co má většina menších kompresorů.

                                0 0
                                • mastihuba  

                                  ja to dělal u kamaráda v pneuservisu a bez vložky ventilku a stejně jsem si pak musel pomoct s tou duší. Těch 8bar je naprosto dostačující, pak už se to musí podle mne stejně trochu porovnat. Naposledy jsem nahazoval RR UST a třikrát jsem zabral na dílenskou pumpu a bylo to tam. No a s těma obyč jsem to zkoušel 2× a pokaždý sem si připadnul jak šašek.

                                  0 0
                    • Hynas  

                      Ano, nevýhodu to má jedno…a to těch zmíněných 150 kaček. Výhoda několikanásobně převažují výhodu dušovek a to právě těch 150 kaček. :o)

                      0 0
              • nox159  

                mam rafek mavic 717 – co mam za 150,– koupit abych mohl jezdit bez duše ? dekuju :)

                0 0
                • JakeF  

                  Pásky + ventilky cca 600Kč, tmel 1l za 400Kč, teda cca 1000Kč. Tahle kombinace ti vydrží dejme tomu v průměru na 3–4 sady plášťů, podle množství tmelu a devastace ventilků. Od toho si odečti na ty 3–4 sady 2 až cca 6 duší, podle toho, jak se ti bude chtít lepit, beru průměr 4 duše, 240Kč, tedy investice 760kč na 3–4 sady, 165 – 253Kč na sadu, tedy 83 – 127Kč na kolo. (snížení počtu defektů, možnost vozit nižší tlaky, zmenšení valivého odporu: k nezaplacení :) )

                  0 0
                  • maajkee  

                    No a plášť kupovat snad nemusím? To můžu klidně použít levnej obyč drátovej?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Slovy klasika: Jde to, ale dře to. Kevlarový si líp sedne do patek a je snadnější ho nafouknout dílenskou pumpou (vyzkoušeno).

                      0 0
                  • nox159  

                    ja mam 150,– a jedno kolo a chci prejit na bezdušáky – prakticky to neni mozne!

                    :) to je to same jako bych chtel koupit slusneho fula a ty bys mi rekl ze staci 10k a oduvodnil bys to tak ze na nem stejne budu jezdit 5 roku takze za kazdy rok staci zaplatit 10k :D

                    0 0
                    • fousek  

                      Jsou tu spotrebni uvery takze to mozne je.

                      0 0
                      • nox159  

                        :D vemu si na uver bezdušový ventilek – super tip ;-)

                        0 0
                    • maajkee  

                      přesně tak.

                      0 0
                    • JakeF  

                      Nechápeš smysl investic, pak s tebou těžko něco řešit. Z dlouhodobého hlediska to prostě pod těch 150Kč na kolo je. Aneb představ si situaci, kdy máš smlouvu se servisem, kam chodíš, že tam budeš chodit i dál. Oni ti nabídnou, za 150Kč na kolo ti uděáme bezdušáky, ale přijdeš k nám s nejbližšíma 5 sadama plášťů. Ty si spočítáš, na kolik by tě to přišlo jinak a že máš jenom 150Kč a jak jsi s tim debilem vyběhnul, že na tom prodělá a on si mne ruce, jak se mu to za 2 roky vrátí a ještě na tom vydělá. Teď si představ, že si kolo servisuješ sám a řekni mi, chceš si dělat zákazníka nebo servisáka? :)

                      0 0
                      • nox159  

                        rekni mi jeden servis ktery ti takovou smlouvu da a kdo takovou smlouvu podepise ;-)

                        taky musim pocitat praci… kdyz to vsechno sectes… takze bych si nebyl jisty kdo na tom v konecne vazi vydela a kdo ne (koupim si plaste ktere blbe sednou mechanik se s tim bude štvát treba hodinku a ty budes mit podepsanou smlouvu na 150 takze servis na tom muze i prodelat – dalsi vec jakykoliv problem s bezdušakama budes resit se servisem ktery k tobe bude mit zavazek… prijdes kdyz se jim to nebude hodit…

                        trochu z jineho soudku – nekde si rikal ze si nechas menit bowdeny v servisu

                        nevim jak ktery servis ale berme ze za tu vymenu zalpatis cca 150 – 300,– a kleste stoji cca 300,– proc se tím padem podle svych slov nechavas ojebávat? koupis kleste a udelas si to sam ne? tohle se mi zda podobne jak to s tema bezdušákama ne? ;-)

                        0 0
                        • maajkee  

                          s tím druhým odstavcem jsi ho docela dostal, pokud je to pravda a nechává si měnit bowdeny v servisu :)

                          PS: Já si bowdeny ale neměním kvůli financím, ale kvůli tomu, že sám sobě věřím, že si to udělám dobře a navíc mě to baví :)

                          0 0
                        • JakeF  

                          Taky už mám kleště :).

                          0 0
                  • Hynas  

                    Já bych snad reagoval jen k tomu, že mně pásky i ventilky už drží 3 roky stále jedny a ty samé na jednom kole a 6 roků na kole druhém…takže tahle investice u mě odpadá v ročních prolongacích. Takže jenom investuju do notubes a do plášťů. Ale jelikož jsem zvládl výměnu plášťů doma na 1*, tak se tím vůbec nezabývám. A když je problém…tak se aspoň naučím nějaké nové sprosté slova.

                    0 0
                    • Palec  

                      Mě se třeba podařilo najet na hřebík o nemalém průměru. I tohle mlíko pochytá? Nemám zkušenosti, ale myslím že ne. Určitě sebou pro tyto případy vozíte duši – ale měnit potom plášť není zrovna „čistá práce“.. A jak je to pak s lepením pláště? Asi je potřeba nový, ne?

                      0 0
                      • maajkee  

                        Tohle by mě taky zajímalo.

                        0 0
                      • JakeF  

                        U UST pláště a dostatku tmelu bych i velkýmu hřebíku věřil, u 450g pláště spíš ne. Cca 0.5cm řezy a víc se mi u Schwalbe EVO už tmel nechytal. Dát duši neni takovej problém, maximálně trochu zapatlaný ruce, horší to je s ventilkem, napoprvý jsem ho musel utáhnout kleštěma aby těsnil, teď už stačí rukou. Oprava pláště do cca 1cm řezu není problém, říznul jsem RR EVO, že se tmel nechytal, shodil jednu patku, pokusil se nevylít všechen tmel, zevnitř na řez plácnul Velo Ferdus záplatu na duše, malou pumpičkou ho nahodil a bez sundání drží dodnes, i závody jsem s tím jel, plášť se ani nevyboulil. FF EVO mi taky drží jen se záplatou na duše.

                        0 0
                        • nox159  

                          ty vozis tu malou blacburnku co ma tech cca 60g ne? pokud si to nahodil touhle tak klobouk dolu ;-)

                          0 0
                          • JakeF  

                            To už u ní byly z Dobříše oddělaný těsnění, takže jsem si musel půjčit o trochu větší blackburnku od kámoše. S tou to ale šlo naprosto bez problémů, jak už byl vytvarovanej plášť a jedna patka utěsněná, takže s tou malou by to nejspíš šlo taky, jen by to byl trochu boj.

                            0 0
                            • nox159  

                              ja s ni tedka foukal dva Rk 2,2" protoze se mi nechtelo jit pro velkou pumpu a od tohoto zazitku doufam ze defekty se mi vyhnout nebo se z toho foukani po***

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Doufám, že to vytvarování pláště hodně pomůže a že vůbec nahodím teď ty Marathony Dureme na 29tkové Cmaxy.

                              Už mi ale Hnoj k tomu i poradil, že rozhodně zkoušet nahodit tuhle variantu rovnou s hromadou tmelu. Já to zkoušel zatím jen bez tmelu namydlené (s jednou patkou nahozenou pomocí duše).

                              Tohle je jediná nevýhoda UST ráfků. Nahodit na ně dušový plášť je asi nejhůře nasaditelná varianta vůbec (po nahození už drží výborně).

                              Už by se taky mohly všechny dušové pláště dělat ve variantě s UST patkou.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Na Cmaxech i Fulcrumu Red Zone XLR jsem vždy utahoval ventilek jen rukou a vždy ho bez problémů rukou i povolil (zkoušel jsem i nejstarší pár svojich STček, jestli to půjde a šlo v klidku).

                          0 0
                          • JakeF  

                            Mně už taky, ale než se to napoprvý zatěsnilo, tak jsem to musel vzít na krev.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak mně to těsnilo i s lehkým dotažením rukou i na začátku když jsem to zkoušel zcela bez tmelu.

                              0 0
                          • Hynas  

                            Pro povolení ventilků se hodí s sebou vozit dřevěný kolíček na prádlo. Pro někoho zbytečná zátěž…ale 20km od civilizace vítaný pomocník.

                            0 0
                          • jIrI___  

                            Záleží i na tmelu. U CL jsem měl ventilek dorvaný kombinačkama co to šlo, matice orvaná a stejně CL pořád probublával kolem ventilku ven. U NoTubes stačilo dotáhnout rukou a bez problémů (stejný ventilek i páska jako u CL).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na tmelu nezáleží, s tím je to ok vždy. Ale když místo tmelu použiješ CL… :-)

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Vždy bude záležet na konkrétní situaci a konkrétním plášti. V UST plášti jsem testoval kulatou díru (vytvořenou kulatým nástrojem) o průměru 6mm a ta zcela v pohodě okamžitě zacelena. Takže je tam ještě rezerva a na UST plášti to dá určitě o něco větší. Ona kulatá díra se při vytažení/vypadnutí předmětu na UST plášti hodně stáhne.

                        Na UST plášti si tedy myslím, že zrovna hřebík by to dalo i o dost velkém průměru. Už chci delší dobu udělat test na sjetém plášti, ale pořád jsem se k tomu nedostal.

                        Na neUST plášti bude záležet zase na konkréntím typu, jak má silnou stěnu, tedy jak moc velká je to šlupka. Čím tlustší stěna, tím lépe zacelování funguje a dá to větší díru.

                        Každopádně už jsem téměř 3 roky na UST pláštích bez jediného defektu, který bych musel řešit. Tohle hovoří za vše. Dříve jsem s dušemi míval i 10+ defektů ročně.

                        Jednou ten defekt přijde i na UST pláštích, ale bude to opravdu ojedinělý případ, kdy mě to vložení duše nezabije (sebou vozím pouze 95g ultralightku, víc není pro nouzovku třeba).

                        Takže i jen z pohledu defektů jsem si hrozně moc pomohl. Když se ale přičte ještě nižší valivý odpor a možnost foukat nižší tlaky…

                        Opravovat plášť po větší díře se dá více způsoby. Pokud máš ale opravdu velkou díru, tak musíš plášť opravovat i s duší, takže tady si nevybereš.

                        0 0
                        • nox159  

                          s tim foukanim nizšich tlaku to je podle me takový celkem blby agument ne?

                          kdyz nafoukam tak ze s duši budu porazet tak je neco blbe

                          pokud dam stejny tlak s no tube tak sice prorazet nebudu ale budu triskat rafkem o šutry a to myslim že zadouci neni ne?

                          pri pouziti duse pri prurazu zjistim ze bych mel foukat vic( pokud je to pravidelne ) ale u no tube to nepoznam pri jizde, az jak sjedu plast a budu menit tak zjistim ze mam rafek na odpis

                          je to tak nebo je moje teorie spatna?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Je i není. V extrému máš pravdu. Ale není to tak černobílé.

                            Je jasné, že nemůžu jezdit bez duší tak nízký tlak, že soustavně budu třískat ráfky až o šutry nebo jinou překážku.

                            Na UST vozím 25/30psi a jsem s tlakem spokojený. S dušemi jsem vozil 30/35psi kvůli prorážení. Na 25/30psi bych samozřejmě neprorážel často, ale sem tam by se podařilo.

                            A v extrému se prorazí i při větším tlaku. Jednou jsem prorazil i na těch 30/35psi a rovnou mi to stálo celý zadní ráfek (bylo to ve velké rychlosti v hodně šutrovité pasáži, byl jsem rád, že i když to bylo zadní, že jsem to ustál do zastavení, ráfek to ale do zastavení už nepřežil, znižený na několika místech, ale na jiných než byl průraz, tedy samotný průraz by to přežilo).

                            A občas ráfky kontroluju a ani s tím nižším tlakem 25/30psi nemám za 3 roky bez duší jediné poškozené místo na ráfku. Takže možná sem tam jde překážka tak akorát až na ráfek, ale už je to rána hodně malá, která ráfku neublíží. Duši by to ale cvaklo a následně mohlo zrušit ráfek než se zastaví (a na předním to navíc může být snadno i pád).

                            Takže ta hranice od cvakání duše až k poškozování ráfku je pořád dost velká.

                            0 0
                            • nox159  

                              asi to tak bude, tak jsem o tom nezvazoval.

                              zas bude ale rozdil v tom jake vozis rafky napr ztr alpine/crest znicis i pri rane kterou na svojcih rafcich ani nepoznas… ;)

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To souhlas. To je ovšem problém těch, co vozí ultragramařské ráfky a ne můj :-)

                                0 0
                                • nox159  

                                  tak ja to bral z jineho pohledu nez ty ;-)

                                  XC rafek co ma vic nez 420g je hnus :D

                                  0 0
                          • DaSnail  

                            8o)

                            0 0
                          • JakeF  

                            Plášť bez duše můžeš prohnout víc, aniž by ses dostal na ráfek a musel bys tomu dát dost velkou ránu, abys přes dvě vrstvy pláště poškodil ráfek. Ze zkušenosti, duši jsem při chybě cvaknul i přes 3 atm., s bezdušema jsem jezdil pořád nižší tlaky a nevím o tom, že bych vzal někdy natvrdo ráfek.

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                      • Polka  

                        Ja sebou duse nevozim. Nesnasim cokoliv vozit. Staci penize na pivo :)

                        0 0
                      • Hynas  

                        Hmmm, tak na hřebík takového průměru se mi teda najet asi nepodařilo. A když, tak to zjistím vždycky při výměně plášťů, když najdu uvnitř pláště seschnutý chuchvaleček tmele pri zalepení útěku vzduchu. A plášť jsem nikdy neprořezal…že by kvalita WTB?…a to jezdím od vše od Beskyd, po sudety, kolem ostravy apod.

                        0 0
    • JakeF  

      Co nejmíň, určitě pod 2 atm, pak podle pláště. a buď bezduše nebo na tvrdým podkladu jet s tím vědomím, že vzít nějakou hranu není dobrý nápad.

      0 0
    • xshreck  

      když jsem teď jezdil po sněhu a pak vyjel na asfalt, tak jsem myslel že mám píchlé kolo :-)

      0 0
      • v POHODÌ klokan  

        To je nějaký divný. Já když vyjedu ze sněhu na silnici tak to pocitově letí takovým způsobem, že nevěřím vlastním očím :-D Vozím zhruba 25PSI.

        0 0
        • xshreck  

          nn letělo to dobře :-) ale připadalo mi že jedu po ráfku :D

          0 0
    • jonti  

      Cim min tim lip. Vcera v terenu jsem to postupne snizoval, az nakonec s tim skoro ani neslo jet po silnici a zvejkalo se to.

      Na snih to bylo nejlepsi.

      Vozim Nanoraptory a tlak jsem ted zmeril 1atm.

      0 0
      • fousek  

        Ti nevim, jsem jel na skoro vyfouklim kole a byla to hruza, sice to neklouzalo, ale na rychlost kolem 15 km/h skoro max. tepy. Podle me je idealni to mit nafoukany stejne jako v lete a on se ten vzduch v zime zcvrkne, takze je to o neco mekci. Ale jestli nekdo vozi v lete 3 atm. tak to samozrejme neplati.

        0 0
    • raceman  

      na cyklokrosce je to vyssi divci ;-)

      0 0
    • DaSnail  

      skúšaj ďalej.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.