Tlak v TLR pláštích bez duše (74 kg)

130 nepřečtených
  • choceň

    Ahojte, mám cca 74 kg a nasadil jsem teď na zimu TLR Nobby Nicy, které mají na boku napsán minimální tlak 2 bary… mým to s tubeless sadou udělané jako bezduše.

    Otázkou je, nakolik to foukat. Z několika zdrojů (třeba i Birell škola) bych mělo při své váze a bezdušovém provedení foukat i pod 2 atmosféry… ale zas když to na plášti píšou jako minimum? Je to myšleno pro použití s duší nebo bez?

    :)

    0 0
    • choceň  

      safra – omlouvám se za překlepy, ale nejde to tu zpětně editovat :(

      0 0
    • nitraq  

      Na nápisy na plášti bych nedal. Sám vozím taky tlak pod doporučeným (NN evo) a problém v tom není.

      0 0
    • MichaelSimek  

      ja mam pres 80kg a 2 atm jsem naposledy jel nekyd na prazsky 50ce, jinak vzadu to lita mezi 1.6 a 1.8 v predu 1 – 1.5 (nn 2.25 a saguaro 2.25)

      0 0
      • xshreck  

        neblbne ti měřák? :D:D

        mě teda pumpa ukáže 2,5 a kámošova pak 1,8 … :D

        0 0
        • MichaelSimek  

          ee, mereno na nekolika pumpach, jedine ze by merily spatne vsechny

          ale dneska jsem cvakl plast, ma to svoje nevyhody :(

          0 0
        • ememem1  

          preco? mam 100kg na 2.25 ust plastoch tiez vozim vpredu tak 25psi/1.7 baru, vzadu 30 psi/2 bary a zda sa mi to tvrde viac ako dost. zatial som s tym nemal nijaky problem, nezuje sa to ani nic podobne.

          0 0
      • marios  

        Taky tak to vozím, někdy i méně, hmotnost cca stejná

        M

        0 0
    • cespa  

      Jezdi podle pocitu. Sám mám 85 kg a přez 2 nefoukám. Mám pocit,že kdybych tam měl třeba 2.5, tak by se výhoda bezduší vytratila-nebyslím tim ochrany proti defektu,ale přilnavost…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • hovanec  

      V závislosti na váze a typu terénu a plášťů si nastavíš individuální tlak, jaký ti vyhovuje. Obecně lze řící, že pro hmotnosti 65–75 kg vyhovují tlaky1,2–2,0 atm. Já osobně vážím 69 kg, předek mám 1,4 a zadek 1,8, když vím, že pojedu více asfaltu, tak Předek 1,6 a zadek 2,0. Chce to prostě vyzkoušet konkrétní kombinaci, která ti bude vyhovovat. Taky jsem laboroval.

      0 0
      • 666biker  

        nehrozi riziko poskodenia rafiku pri tlaku pod 1.8? pri jazdcovi cca 70kg?

        0 0
        • hovanec  

          Nějakou tu tisícovku jsem najel a nevšiml jsem si, že by ráfek protestoval. ;) Ono je totiž docela problém cvaknout bezdušák. To bys musel teda hodně podhustit a narvat to třeba přes obrubník napřímo. Pravděpodobnější je spíše nějaký průraz nebo proříznutí o ostré kameny, což vklidu zvládněš s jakkoli nahuštým kolem. :)

          Ještě přidám, že vozím RK 2.2 ProTection na obou kolech.

          0 0
        • JakeF  

          Hrozí a celkem reálný… Jak už tu padlo, na doporučení pláště s klidem kašli. Co se týče valivýho odporu, tak v terénu se nijak zásadně nezvyšuje, na asfaltu o trochu, ale tam stejně přebírá hlavní vliv aerodynamika, jak jedeš rychlejš.

          Co se týče tlaku, tak to ti tady nikdo konkrétně neporadí. Tlak se volí podle počasí, trati, stylu jízdy a rizika, který jsi ochoten postoupit, co se týče ráfku. A to si prostě musíš vyzkoušet sám, ze začátku ti to bude nejspíš připadat divný, že to víc „plave“, ale to rychle odezní, pokud teda nemáš hodně širokej plášť na úzkým ráfku. Vyšel bych z tlaků, co foukáš dnes a postupně snižovat…

          0 0
          • choceň  

            Hodlám jezdit a dle povětrnostních podmínek měnit:

            do humusu ty Nobby Nicy 2,1 (na Remerx Sting) a do suššího počasí Rubeny Scylly 2,1 (na DT Swiss x1600). Nějak se mi přihodilo, že mám prostě dvě sady kol… ;)

            Takže široké jsou věřím tak akorát.

            0 0
            • JakeF  

              Takže máš jedny kola a jedny pláště, z toho bych asi v první řadě udělal jeden použitelnej set :D.

              Jinak na tyhle ráfky, který nejsou na TLR dělaný, to chce s nízkým tlakem taky s trochu větší obezřetností, abys to nesvlíknul. Prostě jezdi a zkoušej, to za tebe těžko někdo vymyslí…

              0 0
              • choceň  

                Nikoliv – dvoje kola, dvoje pláště – dva sety.

                0 0
                • JakeF  

                  To byl vtip :). Jsem narážel na tu Rubenu a Remerx…

                  0 0
                  • choceň  

                    Nechci rozjíždět flame, ale minimálně ty scylly si tu pohanu nezaslouží. Nejen podle aktuálních zahraničních recenzí, ale i podle toho, že alespoň v rámci poloprofi a hobby závodů je mají velmi často obuty jezdci na bedně… takže to rozhodně nejsou pláště k zahození.

                    Loni jsem na nich jezdil a jezdilo se mi s nimi lépe, jak s Conti Race Kingy před tím.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Nechci tady rozjíždět flame, ale znám pár jezdců, co je na ty bedny dováželi a všichni je vozili jen protože je fasovali :). Ale hlavně jsem to myslel jako vtip, pokud ti vyhovujou, tak není co řešit…

                      0 0
      • choceň  

        Ahoj, ok… ale co jízdní odpor? Nejede to prostě pomaleji? Asi jsem měl dodat, že se zaměřuji na XC maratony…

        0 0
        • kubad  

          a co ti brání to otestovat a změřit sám?

          0 0
          • hovanec  

            Neblázni, dyť je tam mokro…a taky zima…a vůbec. :D

            0 0
            • choceň  

              To mi neva – stále jezdím do lesa cca 3× týdně… jak jen pračka stíhá pobírat bahno ze svršků :)

              0 0
          • choceň  

            Samozřejmě nic, jen chci ušetřit trošku času a neobjevovat po stodvacáté to samé, co už tu lidí dávno vědí :).

            0 0
            • vasek80  

              Si už od loňského jara plánuju udělat test na jedné lesní cestě na 500 metrovém úseku kterej se mírně svažuje a jew tam pevný hliněný podklad. Chci zkusit různé tlaky a měřit čas jak to samospádem pojedu.

              No ještě jsem čas nenašel.

              0 0
    • sharkeeCZ  

      jedna z přehledných tabulek dle rozměrů plenu a váhy jezdce

      http://www.dropbox.com/…20130927.jpg

      0 0
      • MichaelSimek  

        na me je to moc, ale jako takovy odrazovy mustek pro nekoho kdo tape to neni spatny

        0 0
        • sharkeeCZ  

          pokud budu vychazet z prikladu uvodnio prispevku a jedna se o NN 29×2,25, pak by mel byt tlak u jezdce s vahou 75 kg (cca 150 lbs) priblizne 26 PSI

          0 0
          • MichaelSimek  

            to je mozny, ale me to navrhuje 1.9× baru a vozim celkem dost min, takze pro me ta tabulka neni

            0 0
            • JakeF  

              Je to strašně moc o stylu jízdy… Počkej, až začneš trochu hopsat, jak si rychle přestaneš rozumět s nízkým tlakem :D. Navíc co mám na předku Ground Control, tak mi přijde, že vliv tlaku není až tak velkej jako u plášťů s rychlým a nízkým vzorkem, asi jak víc pracujou samotný figury.

              0 0
              • MichaelSimek  

                no pak bude problem, protoze po takovych tech trialovejsich popojizdenich ten nizkej tlak zase bude chybet…nejaky metrovy na placku me to zatim ustoji…stejne doufam ze casem bude na skakani nejaky endurovatejsi kolo a pak nebude problem snad

                0 0
          • choceň  

            já jsem ještě zastaralý na 26"… mám pro mne příjemný karbonový rám Torpado a XT sadu, takže se mi jezdí dobře a s přechodem do většího rozměru zatím váhám :)

            0 0
      • choceň  

        ok… tzn. že při 74kg mám něco málo přes 160 liber… a tím pádem bych měl foukat něco málo přes 33 psi, tedy skoro 2,3 baru…

        To je o dost víc, než o kolika se mluví při bezdušovém systému… takhle jsem to tlakoval s dušemi a fungovalo to dobře…

        No nic – resumé je, že zkusím dát cca 1,8 a uvidíme, jak se to bude chovat, nakonec přeci jen nic než experimenty nezbyde :).

        0 0
        • scota  

          NN 26×2,25" s duší jsem foukal na 1,8 a měl jsem při agresivní jízdě problémy s cvakáním. Vážím cca 70kg.

          Takže nyní foukám cca 1,9–2 atm.

          0 0
          • Breakpain  

            92 živá váha bez oblečení – váženo na soutěže, takže + výbava s lehčím batohem. Tedy budu tak na 95?

            1,8 / 2,0 a nebyl problém. Duše, RaR 29*2,25. Problém nastal na asfaltu – podezřívám to, že to je pak náchylnější na defekty. Nebo jestli jsem to tak moc sjel po 500 km v terénu? …

            0 0
            • tonik666  

              Spíš 100kg, boty k 1kg, tričko 200g, šortky 300g, helma 400g, voda 2kg, camel 250g, batoh 1kg, nářadí 500g, další věci 500g, chránice 1,5kg…

              0 0
              • Fredos  

                To máš slušně těžkou výbavu:D

                EDIT: Jop, celkem staré:)

                0 0
        • sharkeeCZ  

          jestli mas 26×2,25 pak to vychazi na 30 psi, tedy kolem 2 baru

          0 0
        • antt  

          na experimentování je nejlepší lenost kontrolovat tlak a foukat před jízdou :) Díky této metodě jsem zjistil, že mi na NN 26×2,25 vyhovují tlaky cca 1,2 předek a 1,8 zadek, i míň. Nedávno jsem absolvoval lesní pojezd na pevňáku s tlakem na zadním O,6 s pláštěm 2,1 a až na kořeny, kdy to chodilo po ráfku, tak pohoda:) Docela jsem čuměl, když jsme to začal preventivně dofoukávat, že to jede v pohodě i tak podhuštěné. Tlak vepředu jsem neřešil, ale taky byl určitě pod 1bar. Bylo hodně bahna, tak jsem to moc nehrotil ani z kopce. Záleží na stylu a agresivitě jízdy, na pohodu klidně míň, na prasení a do klopenek určitě víc

          0 0
          • JakeF  

            Pak vjedeš na asfalt, trochu se opřeš do zatáčky a zuješ to…

            0 0
            • antt  

              občas se to žvýká, to jo, ale za to pohodlí a lepší trakci mi to za to stojí. Nejsem závodník:)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • jecnak  

      15–40psi podle plastu, terenu a druhu jizdy. Na nizky tlak chce mit kolo dost v ruce a byt schopny ostrejsi hrany preskakat a nebo dost pracovat s tezistem.

      0 0
      • cespa  

        to: Jecnak. Akorád jsi mi to vzal z klávesnice. Jedna věc jsou tlaky a druhá je technika jízdy.

        0 0
        • MichaelSimek  

          tak na bf se predpoklada ze vsichni jezdi minimalne jako Akrigg ne?

          0 0
        • JakeF  

          Čím líp jezdím, tím víc foukám… Kde je chyba?

          0 0
          • Atilla  

            Asi v tobě:)

            0 0
            • JakeF  

              No, fakt je ten, že jsem i „pár“ kilo přibral :). Ale i nad rámec toho foukám víc…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • JFtryall  

            Ses agresivni! :-D ja jsem zacal vozit vic vzadu, ale v zasade se tlak moc nemeni. Taky to chce poradny plaste co se nezvejkaj. Bohuzel u enduro plastu to znamena vahy nad 800g, ale za tu jistotu to stoji. Navic zlutej napis Maxxis a oranzovej 3C se hodne zamlouvaji..#en­durospecific"

            0 0
    • mr.nikdo  

      Schwalbe, ale jine typy (Rocket Ron a Racing Ralph) jezdim takto: RoRo – 1,6 baru, RaRa 1,8 baru.

      Nekdy i mene. A bez problemu.

      Ale mam 65–70 kg.

      Proto bych se u Tebe nebal, minimalne na predku, vzit to trochu pod 2 bary :-).

      0 0
    • mr.nikdo  

      Schwalbe, ale jine typy (Rocket Ron a Racing Ralph) jezdim takto: RoRo – 1,6 baru, RaRa 1,8 baru.

      Nekdy i mene. A bez problemu.

      Ale mam 65–70 kg.

      Proto bych se u Tebe nebal, minimalne na predku, vzit to trochu pod 2 bary :-).

      0 0
    • Chaingang  

      Hlavně bych to asi řešil podle pocitu, z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsou obrovsky rozdíly v tom co různé pumpy ukazují za údaj. Foukám u plášťů WTB 29×2,1 na 74 kg podle BBB pumpy kolem 2 barů, spousta levných pump (MRX, Citec apod.) mi při stejném tlaku ukazovala 1 bar. Při menším tlaku než 1,8 se mi pláště už dost žvýkají. Takže tak…

      0 0
    • novas32  

      mam dotaz trochu mimo tema – jezdim kratce svoje prvni bezduse a zajimalo by me, co s sebou tahat. u dusi to bylo jasny – duse, lepeni, montpaky, pumpa. u bezdusi by si melo mliko s mensim defektem poradit, tudiz duse, montpaky a pumpa jen v pripade, ze riznu plast tak, ze to nezachrani ani mliko. tahate to vsechno pro sichr porad s sebou? a druha otazka, cim ev.spravit (provizorne) takhle poskozeny plast? standart flek nalepeny zevnitr?

      diky za nazory

      0 0
      • jonti  

        Normalne s sebou dusi, montpaky i pumpu a navic knoty, abys pomohl tomu zalepeni bezdusaku. Ta pumpa se hodi i v pripade, ze to tmel nevezme hned a ztratis tlak.

        Provizorne to nespravuji, proste dam dusi.

        Velky problem u starsich bezdusove vozenych plastu jsou trny v plasti, ktere pri bezdusovem provozu nevadi, ale pri vlozeni duse ji propichnou.

        0 0
    • kali222  

      taham prvni vlakno „bezduse“ dle vyhledavani, takze pardon!

      otazka: http://www.effettomariposa.eu/…veDetail.png

      fakt tam cpete tu podlozku? osazeni na maticce by tak krasne sedlo do diry pro autoventilek. :/ poucim se rad z cizi zkusenosti. :)))

      0 0
      • jIrI___  

        Nemám ji tam, funguje to bez problémů (díra pro galuskáč).

        0 0
      • Vilém  

        Myslis tu gumovou redukci pro vetsi diru, nebo podlozku pod maticku?

        0 0
        • kali222  

          guma musi byt – rekl bych, takto od monitoru. :) jde mi jen o tu podlozku pod matici. nechapu smysl osazeni, kdyz bych tam cpal podlozku.

          0 0
          • worlusho  

            Jenže to osazení tam není pro to, aby se to zakouslo do ráfku. ;)

            0 0
      • borda  

        Tak je to tam asi proto, aby se 1. Matka nepovolovala, 2. Rozlozil tlak na rafek, kdyz to nekdo utahne silou prasopsi.

        Ja ty podlozky nepouzivam, dava je tam jen caffe latex, ostatnim to funguje odjakziva bez bez nich.

        U autoventilku bych videl jisty prinos v tom, ze kdyz ti ta matka krasne zajede do diry pro ventilek, tak muze bejt pak celkem prdel to povolit. Tam by se to hodit mohlo.

        U galuskace zbytecny.

        0 0
    • koudak_11  

      O víkendu jsem byl v Kerkonoších a tam se mi podařilo ve sjezdu ufouknout přední bezdušák NN SS 29×2,25 z 1,8 na 1,0 bary. Ten den a další den jsem na tom vesele jezdil (kamenité sjezdíky, asfalt, štěrk) a vůbec mi to nevadilo. Zjistil jsem to až doma, když jsem nahazoval vypadlou patku.

      Překvapilo mne, že ač nebyla patka zaskočená na cca 20 cm po obvodu, kolo neucházelo! Tmel to asi zatěsnil.

      0 0
    • THORX  

      Jaké tlaky mi doporučujete? Živá váha 95kg + výbava 100kg mám pláště SCHWALBE Rapid Rob 27,5×2,25 a ráfky 18mm.

      0 0
      • Breakpain  

        2,0 / 2,2 a od toho se odpíchni …

        0 0
        • THORX  

          Takže minimum a spíš už jen víc ano?

          Terén/asfalt 50/50%

          0 0
          • Breakpain  

            Ne, tohle je střed… zkus klidně ubrat ;) … poznáš jestli to bude chtít upustit nebo přifouknout :)

            Ale na kombinovanou jízdu asi ok.

            Já jezdím 1,5 / 1,8 v terénu… ale ráfky mám 23mm, HT kolo, váha identická. Jezdím technicky bez skoků.

            0 0
    • THORX  

      Tak kolo už se předělává na bezduše. Upozorňoval mě pán jestli to opravdu chci! Že to po něm ještě nikdo nechtěl takže je sám zvědavý jak budu spokojen.Opravdu to pojede po asfaltu lépe když to bude měkčí?

      0 0
      • tigermoth  

        Nevím jak po asfaltu ale v terénu to bude radost.

        0 0
        • THORX  

          Jezdím 40% asfalt a 60% terén. Jinak jsem se ho ptal že mi to po asfaltu na rovince a hlavně i z kopce moc nejede. Říkal ať se nedivím s šířkou 2,25 a tímhle vzorkem. Nahuštěno mám asi max tlaky.

          0 0
    • THORX  

      Myslím že ne Time ;-)

      0 0
      • JakeF  

        Víš co znamená myslet?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • THORX  

      No to je jedno takže 2/2,2?

      0 0
    • MartinKun  

      zdravim, kolik foukat bezduse pro 95kg? :) plaste mam Continental X King a kola dt swiss x1700.. diky za rady

      0 0
    • Bobin2  

      Ahoj, nechci zakladat nové téma…Jen se chci zeptat kolik foukat do Rubeny Charybdis tubeless? Je to rozměr 2.0 a je to sakra úzké, i když mám vzadu 2,5baru, tak se mi to zdá dost měkké. Použití středně těžký terén. Přední ráfek 22,5mm šířka, zadní 17mm. Do teď jsem používal duše tak nevím a co tady většina lidí píše, tak mají např. Nobby Nicy 2.25 a foukají i pod 2bary, to jedu skoro po ráfku a plave to. Kdyžtak díky za odpověď.

      0 0
      • Breakpain  

        S nižším tlakem to vždy „plave“ ;-) … vtip je v tom, že si na to zvykneš a chce to najít takovou mez, kdy to ještě nežvýkneš/nezuješ.

        Nevím kolik vážíš – já odhadem s oblečením kolem 100kg

        Vnitřní šíře ráfku co aktuálně jezdím je 23mm:

        Ikony jsem jezdil 1,5 / 1,7 (na HT)

        Saguaro jezdím aktuálně 1,8 / 2,0 (ale to je na fullu, kde jsem trochu zrychlil, tak se mi to žvýkalo)

        obojí 29 × 2.25 / 2.20

        Po ráfku rozhodně nejedu, ale ber v potaz, že když nasedneš, plášt se zdeformuje (a má se tak stát, nemá mít stále stejný tvar … jinak to nekopíruje terén a zbytečně odskakuje).

        A 2.25 guma a 2.0 je rozdíl ;-) … tam budeš funět o trochu více …

        0 0
        • Bobin2  

          Asi to je jen nezvyk no. Ja vazim 70kg a nic moc sebou netaham, tak tim tuplem by to melo byt ok. Prave se snazim zjistit, kolik tak zhruba foukat na 2.0 plast. Jinak pravda, chce to poradny manometr, mam nejakou shitku z lidlu :)

          0 0
      • Atilla  

        Hlavní je čím to měříš- chce to pořádný manometr

        0 0
        • Lamer  

          Jj, jeden čas jsem měl nějakou pumpu (asi Force) a ukazovala snad víc než o 0,5 bar víc. Takže jsem pořídil pořádnou pumpu s manometrem jen do 5 bar, aby bylo vidět na stupnici a po nafoukání tlaky překontroloval manometrem. Teď na XC foukám na 2 bar a měkký mi to rozhodně nepřijde. Na AM můžu o nějakou tu desetinu i ubrat, ale záleží co kde jezdíš a jak a do čeho skáčeš.

          0 0
      • libisenuj  

        Mam s vybavou a batohem cca 95 kilo, rafky vnitrni sirka 25mm, fulla, NN/RaR 2,25 × 27,5 a foukam dle digit.manometru 1,7/2bary. Se stejnym manometrem sem na dusich, s rafky 19mm, stejne gumy foukal 1,9/2,3baru, to byla jezditelna nejnizsi hrana. U tech bezdusi je to obcas i 1,6/1,8 ale to uz mam neprijemny vnitrni pocit, ze se neco posere;-)

        0 0
    • chyna.cz  

      Stejná váha a zadek podle toho jaký plášť, třeba DHR 2,3" foukám 2,2 protože se mi zdá, že se hodně žvejká. Ardenta na zadku na 2bary

      předek DHF 2,3 foukám tak 1,8–1,9. na Flow EX (25mm vnitřní šířka)

      nemám rád, žvejkačky, raději trochu tvrdší.

      HaDa jsem foukal podobně.

      0 0
    • THORX  

      Mám odzkoušeno 1.8/2bary na 2.80 Rekon+ duše, myslíte že bych mohl jít ještě níž na 1.7/1.9bar?

      0 0
      • wilda81  

        Šel bych ještě níž.

        0 0
        • THORX  

          Vážně na duších?

          0 0
          • wilda81  

            Jestli je aktuální těch 100kg, tak bych s 2,8" zkusil klidně cca 1,5. Zkus a uvidíš…

            0 0
            • THORX  

              Těch 1.8/2bary ok, ale zadní kolo někdy slichávám jak se zvejkne nebo to slyším ten grip?

              0 0
              • LM  

                slyším ten grip :-D

                Žvejkání slyšet není, to jen kolo chová divně (jakoby se to pod tebou vlní, blbě to zatáčí).

                Pokud máš bezduše, tak tlak můžeš postupně snižovat až dokud to necinká když vjedeš do šutrů, nebo něco trochu posereš. Já jsem si dneska trochu cinknul zadním když jsem nedoskočil na jednu zídku. Ale ty s dušema už asi budeš mít rovnou snake bite místo cinkání. Neměls to mít už náhodou dávno nahozený jako bezduše?

                0 0
    • THORX  

      Dneska jsem tedy upustil na 1,7/1,9bar, ale při dnešní vyjížďce na zadním kole kde bylo 2bary jsem myslel že podle sluchu jedu po ráfku do kopce.

      0 0
    • kejda  

      Já se přidám s dotazem, a snad nebudu za úplnou vagínu.

      Váha čistá bez náplní tak stovečka. Včetně báglu a hader počítám tak okolo 104 kg.

      Na 27,5×2.35 jsem foukal 2 bary obě kola a bylo to naprosto ok, grip super a na asfalt seru, že to jelo pomalu.

      Teď mám nově 29×2,4, a dal jsem zase 2 bary. Strašně tvrdé a komfort celopéra pryč. Ufoukl jsem na cca 1,5 a je to optimální, dnes v Mariánským na trailech ani náznak žvýkání, opticky pohledem kamaráda zezadu se guma dokonce ani po nasednutí neprohýbá, klidně by to dalo i 1,2 bary. Je možné, abych s mojí váhou foukal tak málo? Případne je rozdíl mezi tlakem u 27,5 a 29? Kontrolováno 2× pumpa, 1× digitální manometr a 1× klasika manometr z mojí první škidárny z roku 1974. Ukazují všechno hodně stejný tlak, odchylka max 0.1 bar. Gumy Onza Ibex.

      Díkec

      0 0
      • JFtryall  

        No 1,2 barmana na 100kg je spis nesmysl. To ani s DH casingem by nebylo uplne dobry a k deformaci by urcite doslo. Tlaky jsou pro stejne pneu velmi podobne jak pro 29er, tak pro 27,5, tam bych problem nehledal. Takze spis nejaky zvlastni mereni. Takovy rozumny tlak pro zadni kolo by mohlo byt tech 1,8 baru cca na tvoji vahu, kdyz nemas butyl anebo extra odolne gumy nad kilo.

        0 0
        • kejda  

          Ty Onzy váží skoro kilo a jsou obuté na ráfcích 35 mm vnitřní šířka.

          Pro mne je už nepochopitelné těch 1,5 baru :-))

          0 0
    • THORX  

      Tak mám tam momentálně tlaky cca 1.35/1.5bar. Chci se zeptat ma smysl jít do nových ráfku 35mm vnitřní š. když teď mám 32.8mm? Pro 2.80 je ideál od 30–35mm. Bude to mít nějaký přínos? Šířka gumy bude větší? Teď má Rekon+ 70mm. Budu si moct dovolit nižší tlak a bude se to méně žužlat? Širší ráfek znamená nižší výšku gumy?

      0 0
      • Hrabex1  

        kdyz te trapi zuzlani, proc jednoduse nenafoukas vic? zbytecne nicis plaste.

        0 0
        • THORX  

          Protože je to pak o držku v terénu. Nevím jestli je to žužlání, ale spíše se mi zdají ty ráfky moc tenké.

          0 0
          • Hrabex1  

            zuzlani je, kdyz se to pod tebou obcas zhoupne nebo v zatacce zaplave. U nekterych plastu (napr. slupek od schwalbe) jsou nasledky videt okamzite.

            0 0
          • LM  

            35 – 32.8 = 2.2 mm rozdíl – to nejspíš na těch 70 mm gumách ani nepoznáš.

            Budu si moct dovolit nižší tlak a bude se to méně žužlat

            Možná malinko (1 psi?) a „žužlat“ se to bude nejspíš stejně.

            Širší ráfek znamená nižší výšku gumy

            Většinou to je zhruba stejně vysoký. Pokud by ten novej ráfek byl hookles s nízkejma patkama (např. Stans NoTubes ráfky to takto mají), tak naopak bude o něco vyšší.

            Spíš bych zkusil nějaký tužší pláště, který budou lepši držet tvar. Nebo to prostě o trochu víc přifoukni.

            0 0
            • THORX  

              Mám pořád zálusk na DT 521 jsou k tomu dodávány nějaké speciální dráty že jsou už v ceně? Ta stříbrná mě odrazuje :D

              Mě ty rekony vyhovují zatím a asi měnit nebudu za nic těžšího

              0 0
    • MAXXX  

      Mám kellyse g90 nahodil jsem bezduše Rocket Rony a Racing Ralphy. Na kolik bych to měl foukat při mé váze 76kg. Od jakých hodnot bych se měl odpíchnout? Začal jsem na nějakých 1,4/1,6 bar.

      0 0
      • novas752  

        To by asi šlo, ale nalaď si to podle sebe. Když se to nebude žvejkat v zatáčkách a pod brzdou, nebo to někde nezuješ tak ok.

        Záleží na stylu prasení, terénu, tý váze, šířce ráfku…

        0 0
        • MAXXX  

          ok díky.. já jen jestli jsem tam nedal nějaký nesmysl na mojí váhu.

          0 0
          • JFtryall  

            Dobra vychozi pozice. Muzes snizovat, dokud nedojde prave k velkymu zvykani v tvrdsich zatackach nebo nadmernymu cinkani o rafky na kamenech a korenech.

            0 0
      • Hrabex1  

        neuvadis podstatnou vec – sirku plastu.

        0 0
    • MichaelSimek  

      1.4 predek

      2 zadek

      83kg

      cpu to tak na xc i na enduro ale je tu dost ostrych sutru u ktery se cvakaji plaste jedna radost, proto ty 2 vzadu

      0 0
    • va-bo  

      Kola Mavic XA včetně plášťů Mavic. Tlaky 1,3 až 1,8 měřeno manometrem Schwalbe , váha jezdce 65 kg, Při vyšších tlacích už to odskakuje na kořenovkách. Ráfky zatím v pohodě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.