• kralik.portos

    Zdravím všechny.Potřeboval bych poradit s výběrem tlumiče do tohoto rámu.Několik týdnů tady brouzdám a jaksi jsem se do těch tlumičů zamotal,že už vlastně nevím co vybrat.Můj styl jízdy je spíše méně agresivní a neplánuji žádné mega skoky apd.Můj cenový limit je cca 6000 a raději bych chtěl nový.Nemám problém s nákupupem na ebay nebo v zahraničním eshopu.

    Rozměr tam má být 200×57 a někdo tu říka že chod rámu je celkem lineární.Někdo mi tu psal,že nejaký Fox CTD nebo RP23 ale nevím jaké nastavení z výroby zvolit,tak abych ho nekoupil a nemusel hned nechat předělat interní nastavení.Díky za každou radu.

    0 0
    • kralik.portos  

      Nikdo nic?

      0 0
    • kralik.portos  

      Pomoc..

      0 0
    • vana.i  

      Já jsem dával RS Monarch R, velká komora, interní nastavení M/M (ročník přesně nevím). Hodně přetlumené (v rozbitých úsecích malé využití zdvihu a tvrdý projev i při velkém sagu a ve zhupech typu plytké příkopy, která se dá projet v sedle, šel tlumič téměř k dorazu), úprava v BikeLive, mnohem lepší a pořád přetlumené, na další úpravu se chystám v nejbližších dnes.

      0 0
      • kralik.portos  

        Jo.jo.Právě,viděl jsem že většina lidí tam má foxe.Buď RP23 nebo CDT,ale potřebují poradit s výběrem konkrétního modelu i s vnitřním nastavením abych nemusel hned posílat na úpravu.Psal jsem několika uživatelům na fóru co mají taky Ghosta a nikdo neodepsal.

        0 0
        • AleZ80  

          To je otázka, kolik lidí bude to interní nastavení tlumiče znát.

          Možná bych zkusil vzít tohoto HV Monarcha a vzhledem k ceně by zbylo na případnou úpravu.

          0 0
          • kralik.portos  

            Nevím zda jsem se dobře vyjádřil,jde mi o údaje které uvádí prodejce,abych nevybral třeba tlumič který bude moc tuhý.

            0 0
        • MlokCZ  

          To máš fuk jak to bylo v oroginále. Důležité co preferuješ za vlastnosti a dle toho si vyber. Teď u posledního fullu bylo snad poprvé co mi sedí tovární nastavení tlumiče od výrobce rámu.

          Nové Fox CTD tlumiče se dají koupit většinou jen v nastavením M/M a 175psi nebo 200psi BV, takže si stejně nebudeš moct vybírat (maximálně ještě tak u tlumičů sundaných z komplet kol, kde mohou být už nastavení různá).

          0 0
          • kralik.portos  

            Tak právě o to mi šlo.MM znamená asi nastavení na střední hodnoty.A ještě mě zajímá rozdíl v LV s SV značení a co to pro mě znamená.?

            0 0
            • MlokCZ  

              Velká a malá komora. Jaký průběh potřebuješ ale netuším. S malou to bude výrazně progresivnější. I velkou můžeš vyvložkovat, ale i plně vyvložkovaná velká je o něco méně progresivní než malá.

              0 0
              • AleZ80  

                Ještě bych doplnil, že tohle AMR se svisle uloženým tlumičem by mělo mít spíš progresivnější chod zadní stavby, takže bych bral radši HV (LV) verzi tlumiče a případně ji nechal vyvložkovat, kdyby bylo třeba.

                0 0
      • AleZ80  

        Monarch R má myslím totiž trochu propedal bez možnosti vypnutí což by mohla být příčina té přetlumenosti.

        0 0
        • vana.i  

          Myslím, že R znamená Rebound, tj. nastavitelné tlumení expanze (to tam je). Samozřejmě tam je i tlumení komprese, to je to druhé M, nicméně i to lze interně nastavit, a taky přestavěné bylo.

          Jak jsou na tom ty vyšší (RT..) s tlumením komprese při Open, tak to nevím.

          0 0
    • kralik.portos  

      Ten prubeh je specificky podle ramu zda je linearni nebo ne?

      0 0
      • MlokCZ  

        ano

        Kromě rámu pak také dle jízdního stylu.

        0 0
        • kralik.portos  

          Ok.jsem rád že v tom mám trochu jasněji.Zkusím pro jistotu zjistit průběh rámu a pukud bude lineární jak si myslím,tak půjdu po tlumiči s HV jelikož nepotřebují aby při extrémní zanorení prudce tvrdl.Budu spíše jezdit rozbité lesní cesty,kořeny apd.Kdyby to bylo moc lineární,tak vyvlozkuji.

          0 0
    • kralik.portos  

      Ja nejsem zadnej skokan tak spise preferuji aby to co nejvice zehlilo.

      0 0
    • kralik.portos  

      Jeste drobnost.Na nejakem foxku jsem videl na nalepce 4-pismenove znaceni.Co to znamena nevite.?

      0 0
    • kralik.portos  

      Chlapi diky moc za rady

      0 0
    • kralik.portos  

      Chlapi,co by jste řekli tomuto? RS monarch rt3 debon air.

      Je trochu dražší ale uvažoval bych o něm možná

      0 0
      • jeff393  

        Vozim ho na stejném typu odpružení a parada,žehli krásně ale při konci

        Zdvihu pritvrdi a na doras ho nedostanu.

        Ale neskacu nic co je přes 20cm :-)

        0 0
      • AleZ80  

        Cena je jaká ?

        0 0
      • Sistematicx  

        Mam ho na Trancovi. Zehlicka super, dost casto jdu na plnej zdvih. Alr to prisuzuji tomu maestru, tak ted cekam na ty krouzky do komory. Jinak s nim nemam problem.

        Za me spokojenost.

        0 0
    • kralik.portos  

      Asi 7400kč V ČR

      0 0
    • kralik.portos  

      Moc diky za uživatelske recenze,teď jsem ho našel ve francii za 6180kč i spoštou nového z eshopu,to už by bylo přijatelny za ty prachy.

      0 0
      • pocestny  

        Stáhni si demo Linkage, a pouvažuj nad tím grafem u Ghost AMR r.2010 s nastaveným vzduchovým tlumičem (to je asi ten stejný rám, jak 2012). Gradient (červená čára) leze nejdřív dolů (zřejmě díky negativní komoře v vzduchovém tlumiči) a pak nahoru (což je u vzduchových tlumičů normální). Takže to vypadá že je „ten rám“ na počátku degresivní, pak progresivní, ale dělá to zřejmě ten tlumič, a číselně to není moc, ve srovnání s jinými modely. Navíc je normální jezdit s nějakým sagem, a taky je normální, že vzduchové tlumiče jsou progresivní už ze své podstaty, tak co s tím?! Leverage ratio se pohybuje někde od 2,08 do 2,165 (což považuji pořád za relativně lineární přepákování).

        Konkurenční modely s 26"/120mm jako třeba Canyon Nerve, Spešl Camber, atp. mají podobný gradient, ale trošku progresivnější leverage ratio. Gradient Giant Trance vypadá mnohem progresivnější na konci. Už z toho bych řekl, že lineární tlumič nebude na AMR asi to pravé ořechové…

        Co jsem vypozoroval v reálu u podobného rámu – AMR7500(r.2012) + Monarch RT3 HV (=velká komora), který má žena, je pro „chlapa“ moc lineární. Možná tu teorii až tak neznám, ale vím, že v praxi bych si ten Monarch RT3 HV 100% vyvložkoval, nebo vzal menší komoru. I když neskáčeš, dal bych tam prostě něco progresivnějšího než tohle, abych si mohl dovolit slušný sag (aby to žehlilo, ale zároveň nechodilo na doraz při každém zhoupnutí).

        Ten Debon Air má zvětšené komory, a radši bych tyhle názory bral jako čistě subjektivní. Vyzkoušený ho nemám, ale co… když tak to vyvložkuješ. Nic tím nezkazíš.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen pár poznámek k Linkage:

          • nikdy nezkoumej graf forces s tlumičem, ale vždy pouze jen graf lev. ratio bez tlumiče (ten jediný opravdu odpovídá realitě)
          • v Linkage neexistuje žádný reálný tlumič, je to jen teoretický tlumič, který je hodně odlišný od reálného (kdysi jsem se pokoušel nastavit si tlumič v Linkage dle změřeného průběhu reálného tlumiče a ani to se mi úplně nepodařilo pomocí parametrů, které jdou u tlumiče měnit a takový tam ani standardně nemáš, to co tam je standardně se o reálného liší hrozně moc)
          • dle průběhu samotného rámu (lev. ratio) je to opravdu skoro čistě lineární rám (změna v rozsahu menší než 0,1 je skoro zanedbatelná) tak na hraně komor a někomu to ještě může pro méně agresivní jízdu vyjít s větší komorou (případně aspoň trochu vyvložkovanou), pro agresivnější jízdu už nemusí

          U těch tlumičů je škoda, že je nikdo neměří. To byl jediný hodně let starý test, co jsem měl k dispozici. Hodilo by se to pro současné tlumiče. Pak by se to aspoň přibližně dalo nasimulovat v Linkage a nastavit si tam různé tlumiče s různou komorou a různým vložkováním a pak srovnat výsledky. Takhle to celé zůstává na zkušenostech a odhadu co k dané křivce rámu padne. A to je u některých průběhů hodně obtížné hodnotit.

          0 0
        • AleZ80  

          Tlumič s velkou komorou může vyvložkovat, ale s tlumičem s malou komorou asi nic nevymyslí a pokud to pro něj bude moc progresivní, tak bude pak zase shánět jiný a tento se ztrátou prodávat.

          0 0
    • kralik.portos  

      Dekuji za podrobnejsi rozbor.Diky vam vsem do toho zacinam trochu videt.

      0 0
    • kralik.portos  

      Tak už mám nasazenej ten tlumák.nakonec mi ti šmejdi poslali místo RS Monarch RT3 jen verzi RT.Ale co už.Ten tvrdej lock oželím.Mám s ním najeto cca 80km a můžu říct,že mi to na tom Ghostu chodí opravdu lineárně.Takže pokud nafoukám míň,tak krásně žehlí,ale ve sjezdu chodí na doraz.Zatím jsem fouknul na kompromisní tlak aby trochu žehlil a nechodil na doraz,ale co nejdřív vyvložkuju a dám info.Snad to bude lepší.Jinak při menším tlaku opravdu krásně bere.

      0 0
      • mkzvk  

        Ahoj řeším teď stejný problém. Rám Miss AMR 7500. Můžeš napsat jak jsi nakonec tlumič doresil? Vložkoval jsi komoru? Díky!

        0 0
        • kralik.portos  

          Ahoj,bajk už nemám,ale měl jsem tam RS Monarch RT Debon air(200×57) .Měl jsem ho vyvložkovanej na maximum ale i tak byl hodně lineární.Spíše bych doporučil tlumič s s menší komorou.Debon air není uplně nejlepší volba.Možná tak na polničky dobrý.Ale na větsí hupy to není.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.