Narazil jsem na celkem pekne video ohledne funkce zadni stavby. Co si o tom myslite?
Narazil jsem na celkem pekne video ohledne funkce zadni stavby. Co si o tom myslite?
Příde mi to jako **********.
Maestro pro všechny!
Dost reklamní kecy, každý systém má svá + a – . Maestro není špatný ale neřekl bych že nejlepší a že ostatní je naprd. Co takovej DW link kterej tam vůbec nezmínili? Srovnávat třeba na větším zdvihu Maestro a jednočep nemá moc smysl, u XC rakety je myslím skoro jedno co tam je.
myslím že full se na XC raketu moc nehodí.. :) je to sice pohodlnější.. ale váha + délka zadní stavby řekl bych že na XC nejlepší pevnej – karbon (pokud jde o opravdovou raketu …)
ale na normální ježdění jistě potěší :)
nj, tak proto absolon presedlal na fulla, protoze je to pohodlenjsi, on uz jak starne tak to potrebuje
Anebo Kulhavy :-D
ale oni maji fyzičku an to praskat s tim rychle a přitom se nezadejchat :) a myslím že kdo je šikovnej tak s pevňákm dokáže bejt rychlejší …
Na asfaltu jo, v terenu ne.
stejně to kulhavej a další .. jezdí že to maji dost tvrdý … že to poznaji jen v náročnejším terénu, nebo do kopce si daji na měkko aby neodskakovalo kolo .. na to, je to možná dobrý :)
tojo, ale vzdyt maj prece strasne dlouhy zadni stavby ze se na tom neda jezdit ne?
hele nerejpej..........
já jsem neřekl že na XC je nahovno dlouhá zadní stavba já řekl že kratší by byla určitě lepší…
nehodlám se tu bavit s rejpalem …
rekl si ze nejlepci na XC je HT, ja ti rikam ze to neni pravda a ty se hadas ze jo, ze full ma moc dlouhou zadni stavbu a ze to neni dobry, tak jsem ti dal priklad lidi co na nich uspesne jezdi a ty jenom uhejbas dotazum a vymyslis novy teórie
ja si rejpnu kdyz budes povidat to co povidas, pokud nechces aby do tebe lidi nerejpali tak tu nic nepostuj
nejni to samozřejme pravda ale každej uvítá něco jinýho .. a ano full má delší zadní stavbu ale já jen říkám že pro mě to je nahovno protože jezdím 4X ale na XC to nemá skoro žádnej vliv.. ale já bych na XC byl spíš pro váhu než pro o kilo těžšího fulla to je jen můj názor :)
to je ale uplne neco jinyho nez si predtim psal, a idealni kdyz o XC nic nevis tak o nem moc nepsal, ja si taky netroufam napsat o 4X ani radku (krom toho ze je mrtvy :D )
Nejsou nahodou 4X trate soucasti nekterych okruhu pro XC?
Bych skoro rekl, ze jsou :-D.
jj, 4X uz se na nich nejezdi, tak na nich jezdi 40kg slecny XC :)
Tak ted nevim, jak se tam ty 26+ (26 – zbytek, 27,5 a 29) kola a to celopera vlezou :(.
mozna maji teleskopicky zadni stavby
Hmm, pekne :)
kolo 4X protože s ním hodlám jezdit Dirt Jump a i nějaký vyjížďky a proto že dirt kolo nemá přední brzdu a ani hazku tak proto používám 4X protože to kolo je tomu nejvíc podobný .....
Na Dirt Jump se ale pouzivaji celopera.
Jak muzes na 4X kole jezdit vyjizdky?
Blbe :))))))
Jako uz jsem videl RB En HT s asi 500 mm sedlovkou a jezdit na tom asi 50 km vyjizdky.
Ale…
no to bude můj případ 1–2× za měsíc ale nebude to 50km ale do 20ti :) :DD
Ty jsi pripad, jdu radeji zehlit, nez mi praskne branice.
na DJ se používaji i pevný kola ;) jde o to co to je za jump … :)
a na 4X kole jezdit vyjížďky (10–20 km)
jsou u nás úseky kde si chci zajezdit rychle terénem jako že budu rvát do pedálů prostě 1km ject jako drak s tím a pak zase ject ale vyjížďky jsou jen mimo.. jako že to bude párkrát za měsíc :)
dirt kolo muze mit vsechno, co si na nej navesis, ja bych to tak neskatulkoval… navic 4× kola jsou v podstate 26 xc HT s nizsim ramem, zatimco dirt uz je trochu odolnejsi
Proto chci Dirt rám :D
Ty jsi ale expert , kolik toho mas nadirtováno ,naježděno v lese na 4×?
Tebe bych fakt chtel potkat v realu.
neboj v reálu bych tě ukecal k smrti než bys mi stačil dát ránu :DDDD
Ehm. Myslis?
:D
je potřeba vyzkoušet a nejen myslet
tak proto jezdej na fullu, protoze jsou nesikovny :)
Co ty vlastne jezdis?
Mimo Octavky, co ma strejda?
jezdím třeba na koberci, různě :)
Jakoze tahas zadek po koberci?
A nemas cerviky, jako pejsci?
ne opravdu prdel plnou škrkavek a roupů nemám :´)
Vypada to presne naopak.
řekl bych že se hodně pleteš :D
Hodně pěkný .. Jsem pro víc takových videí ! :)
Řekl bych, že každý systém je v něčem dobrý, v něčem jednoduchý, lehčí, jinak tuhý, každej druh reaguje jináč :)
Tady ve videu od štěrby je krásně vysvětleno čím se to liší…
Některá funkce zadní stavby je lepší na nárazy do zadního kola některá na dopady u sjezdů nebo nějakých jumpů
Já jsem radši pro pevný rám. Věřim, že kdyby dělali „lehkýho“ fulla s krátkou zadní stavbou, tak by se mi líbil :)
Ja mam lehkeho fulla s kratkou zadni stavbou na XC. A velmi se mi libi.
kolik musi byt zadni stavba aby byla kratka?
z druhé strany, k čemu je dobrá krátká zadní stavba na XC raketu?
:D
na XC raketu bych to neměl .. měl bych to na hravou fourcross raketu
tak co meleš o XC když myslíš 4X !!!
asi ste si spletli otázku já tady nikde nepíšu nic o XC ;)
zadni stavba vs XC je to o cemu tu mluvime a o tom pises ty
myslím že full se na XC raketu moc nehodí.. :) je to sice pohodlnější.. ale váha + délka zadní stavby řekl bych že na XC nejlepší pevnej – karbon (pokud jde o opravdovou raketu …)
jenže to jsem psal vejš a ne u téhdle otázky .. a
asi nevis jak funguji diskuze na forech/internetech/v realnem zivote co
pokud reknes neco o XC a kratky stavbe a my se bavime o XC a zadni stavbe, tak je uplne jedno pod jakou „otazkou“ to je, si snad spojis i ty o cem je rec ne?
což to se bavíme o XC ale když se mě zaptali: k čemu je ti dobrá krátká zadní stavba u XC rakety a pak jsme řekl kravinu .. že bych to na XC neměl .. ne, tam mělo být že bych na XC chtěl hravější kolo jako na všechno … (př.: měl bych mít velikost rámu 18–19" ale mám 17" protože je to kolo obratnější a technicky lepší a lehčí kolo)
Takze mas na 4X ram, ktery je urcen pro XC? :-D
Vis, ze velikosti vse nedozenes…
A v cem je 17 obratnejsi a lehci?
17'' a 18'' mivaji vetsinou stejny hlavovy uhel a stejnou zadni stavbu.
Davej.
já neřekl že jezdím fourcross ale že kolo směruju tím směrem je to všehochuť… prostě kolo co vydrží skoky na dirtu , dračí jízdu v lese .. i kratší projížďku prostě 1×9 kolo s nízkým pevným rámem a 100mm zdvihem…
vím že ten můj rám má malej úhel hl. trubky… a zadní stavbu tak stejnou … jen je ten rám celkově nižší a o pár gramů lehčí …
velikostí dostanu o maličko hravější kolo a to je vše no :)
je pravda že když skáču bunnyho tak se ten 4hran ohejbá jak když tam u nás bejvá vychřice :) taky ty kliky i se středem chci co nejdříve vyměnit ! za dvoudílné s 24mm osou :) a trojpila už mě taky štve :) teším se na 1×9 + napínák dám hazku ZEE s sram řezením (9s) a 6mm jak je známo… a snad to bude dobrý :)
co je to dvoudílný kliky? viz:…vyměnit ! za dvoudílné s 24mm osou …
"Tohdle jsou dvoudílný kliky :) je to v celku promáknutá věc .. že se ti nemůže uhnout osa tak aby ti kmitaly převodníky :) ":http://www.tbike-shop.com/…or-rock.html
a na 3 dílných uhýbá osa? ty nejsou promakané?
to jsem samozřejmě neřekl :D
ty se právě u Dirt/street používají nejvíc :D ale káká mě cena s vzhledem a tou 24mm osou :)
Ale jo klidne si je kup, hlavne ze to bude barevny:) To, ze je to konstrukcne na urovni alivio klik, ktery stoji min nez polovic, to je detail.
Jinak kdyz uz bych mel brat kliky v cene tech dartmooru, mel se drzet toho, ze maji byt na hrubsi zachazeni, tak bych vzal treba Zee FC-M640, ktery stoji cca stejne, co ti polaci, ale jsou o 100g lehci. Nebo klidne nejaky trojplackovy kliky od shimana, pily prodas a nasadis tam prevodnik podle sebe, s cenou pak budes podstatne lip jak u polaku a po technicke strance ma shimano kliky zmaknuty na vybornou.
nevím ale nemyslím si že to jsou kliky hollowtech .. je to dvoudíl ale nemá to jemný zoubky ale 10 zubů se tam píše tak asi budou lepší tež shimano hollowtech .. je to určěný na (allmountain/enduro) tak to musí něco vydržet ! :Dzee by taky nebyly asi špatný :) ale když už bych chtěl jiný tak tahydle .. :D jen bych musel koupit střed a převodník s 34 nebo 36 zubama :)
Evidentne v tom mas znacny chaos:)
U tech DMR je stred soucasti. Budes asi krutej jezdec, kdyz mas potrebu vozit CrMo kliky.
na dopady a taam kde kolo musí vydržet to bude asi lepší ne ? :D vydrží věčně zatím co ty Alloy nejsou tak astra jak tyhdle no .. :D
nevim do čeho bys šel ty ?? kámoš jezdil BMX a říká CrMo nic jinýho .. ale to mi asi dřív rupne rám než kliky :DD
a dole u těch klik je napsáno že v balení nejni střed … jen osa.. atd..
Jezdíš ty vůbec na kole nebo jenom na internetu?
To je nějaká podmínka? To by sem pak dobrých 80% lidí nemohlo chodit.
jo jezdím :D teď jsem na obědě jináč makám v dílně s tátou jako na praxi a nevim kdy končím .. ale většinou stíhám hodinku jezdit :) ale spíš chceme začít stavět jumpy s kámošem ale znáte to… výmluvy… furt se mu nechce .. no a až bude zmrzlá zem tak mu řeknu ať sežene bagr… :D :D
jo jzedim teď ale spíš pracuju abych měl na ty věci mám teď v celku dobře placenou práci :D tak si na to taky musím vydělat :D
Uravanejch crmo klik na BMX kolech jsem par videl. Jestli nevazis metrák jako ja , tak ti staci alu, treba ty zee. Ten tisicihran od Shimana vydrzi daleko víc nez rešeni kde jsou velkem zuby ,to vetsinou chytne vakl ,zvlast na pevnaku pouzivanym pro dirt a 4×
aáách joo :D
a ty Dartmoory Rock 2015 jdou dobrý ne ? :D ten tisícihran nevim nevim ..při tvrdým nárazu můžou povolit nebo ne ?? no jestli tam je alu na těch zoubkách tak se mi to moc nelibi .. jestli tam je CrMo v těch zoubkách a na jednej tak na druhej strane tak je to ok .. :)
Joo určitě radši Alloy kilky už kvuli váze .. :) taky jsou pevný :)
já jezdím Shimano Saint posledních 6 let a povolí jen když vezmu klíč a povolím ty šrouby a matici.
Zee je na tom podobně ?? :D jestli jo tak je moožná vemu radši bych ale poláky :)
nebo spíš..... čím se liší Kliky Zee od Saintů mimo ceny a váhy ?
Saint bude i tuzsi. Ale Zee ti budou bohate stacit, ten tisicihran vydrzi mnoho. To kdyz pokazis, tak to rozhodne nebude tisicihranem :)
Zee jsou vlastně deore, takže stač i deorka. Klidně bych koupil alivio s osou. Pokud extra držáky tak saint.
no tak to můžu rovnou vzít ty Dartmoory
koukejte [(#)][(#)][(#)] asi jsou dost tuhý a pevný když je dávaji na sjezďáky :)
líbí se mi ty Dartmoory nejvíc .. za 2200kč i se středem je ráád vemu…
a jakou barvu ? :d jen co by ste vzali na kliky černou nebo červenou líbí se mi červená ale nevim jestli se to na kliky hodí.. :) ale černá je asi taková lepší no :D
Moc nerozumim tomu, proc platit 2× tolik za prinejmensim stejne tezky kliky, nez za kliky od overeny znacky, ale jak myslis :)
ty kliky Alivio stojí 1600kč to už těch 600kč dám :)
když už tak Sainty :) ale to už je doost drahý no :D
nebo CrMo kliky rovnou :D
Za 1600 koupis M615Deore, Alivio sezenes do tinacti set, podle netu. Porad to nemeni nic na tom, ze nechapu proc nekoupit levnejsi a overeny se stejnymi parametry.
Ja se citim trochu spatne, ze bych tady nekomu tlacil nejakej velkej korporatni moloch misto abych podporil nakup od mensi firmy, ale kliky sou zrovna celkem podstatna vec, cili je fajn, kdyz je to neco overenyho, no a nemyslim, ze ty Dartmoor budou neco jinyho nez nalepka na nejakejch generickejch klikach z ciny :) A k ty cene si mimochodem pricti stred, pokud vim, ty Dartmoor kliky sou bez stredu, shimana s nim :)
Ty dartmoory máš právěže se středem :) Nevim, ještě se zaptám kámoše.. On zná jednoho týpka co jezdí allmountain na Hornetu a má ty kliky prej .. tak mu řeknu :) má i řidítka má doost věcí od dartmooru. říkal, že si Dartmoor chválí proto jsem začal pokukovat na věci od Dartmooru :)
On jezdíval na BMX asi 3 roky ale pak přešel na kulturistiku..
no poptám se :)
tak prej jsou hodně tuhý .. měl předtím Deore a u nich po třech letech po tvrdým dopadu vylomil kliku u závitu na pedál. pak koupil Dartmoory, má je 1 a půl roku (ale model 2014) a prej jsou tužší než Deore.
Deore jsou prej taky dobrý ale Datmoory se mu zdaji lepší, díky tuhosti.
Takze jedny znicil po 3 letech a protoze jine neznicil za 1,5 roku, jsou lepsi?
Zajimava meritka.
ne jen řekl že se mu zdají Dartmoory Tužší celokově lepší než Deore a kvuli oeclovým vložkám na pedál koupil Dartmoorky že prej vydrží víc … jako tvrdej dopad to byl ale čuměl že se mu vylomila klika u závitu na pedál…
Po 3 letech na tvrdsim zachazeni se ani nedivim, ze klika prdla…
jo no já taky ne :D ale říkal že ta Dartmoor by měla vydržet víc (tedy aspoň v tom místě ne, protožeže ta ocelová vložka pro pedál vede až k stř. ose)
nevim asi půjdu do nich :) ještě se poptám ve FRbikes v ČB, prej by je tam měli mít za 3300kč … ale kouknout se na ně ,bych chtěl :) .. :D
Ty asi budeš vlhkej sen každýho markeťáka.
4hranná osa nebude hlavní problém pro Bunny hop. Při něm rozdíl 4hran / ostalink / isis / pevná osa (např. hollwotech II) nepoznáš.
mě se 4hran ohejbá nehorázně a to nejsem žádněj těžkej… proto furt otáčím kliky abych vždycky ohýbal z5 do roviny :D to je jediný co s tím můžu dělat :)
ale ostatní místo 4hranu JÁ nepoznám to ne … možná při extrémním nárazu u je maximálně něco tužší něco ne ..
isis ,octalink ,pevný osy vyjde stejně ..
Rekl bych, ze problem nebude v ose, ale klikach co mas.
No problém bude někde jinde. Nerozumím, jak otáčíš ty kliky to jako myslíš, že při jízdě máš jednou vepředu pravou a pak zase levou nohu a nebo demontuješ kliky z osy?
si myslíš, ža tu osu ohýbáš až do stavu plastické deformace?
Podle popisu bych řekl, že máš vymyčkanej 4hran v klice a ta se ti pak mele na ose.
mám základní 4hran a když si zaskáču toho bunnyhopa tak po čase se ohne
jo demontuju kliky a ořehodím je tak aby se ohýbali zase z5 do roviny… až to j špatný tak zase z5 .. a ne nemám vymačkanej 4hran v klice.. to je jasně ohnutý :D 4hran je měkota… ještě to je nějakje ten základní proto chci nový kliky :D
ty Sh.-Zee nebo Dartmoor-rock… budou ideální :) no uvidím :)
A co se ohyba osa v ramu anebo klika?
čtyřhranná oda v rámu se ohýbá… kliky jsou rovný .. ale pevnej čtyřhran kupovat k tomu převodník 36z abch ho tam dámval radši připlatim litra abych měl kvalitnější kliky :)
tak me je jasny ze excelentni technikove jako ty potrebuji malej ram s 300mm zadni stavbou, tesim se na videjka
Hehe. Dalsi obchodakove video.
Jak se jmenoval ten slovak?
Jezdi vubec jeste?
myslis GT club!
Pekelne ano.
Ziji jeste vubec?
myslim ze to radsi zapichli…:D
Jak jsem do teď mohl žít, že jsem o tomhle nevěděl?!? :-)
Kruty!!!
:-)
Nectes B-F. Dokonce to sem daval :-D
tyy kráávo :D :D :D :D :D
že sim to nejni ale blbý .. já bych tam neporjel sand ani za peníze :D
hmmm tenhdle komentář patří pod Goofiho odkaz..
Hmm, to je jedno.
Ale ten typek psal uplne stejne, jako ty. Jen tedy ve slovenstine.
primo :D:D
Ale ke konci uz to zacalo davat smysl :).
tak mě třebas taky naučíte abych nepsal hovadiny ne ? lepší bude když nebudu psát vůbec co ? :D
bude to dřina no :D
Zacit brat drogy a pak si odvyknout – to mozna bude lehci.
tak začni :P
třebas to stihnu dřív než ty :D
šel bych nakrmit čolka:)
psal si o XC, tak co sem pletes 4X?
čím kratší tím lepší :)
krátká zadní stavba je spíš pro technický jezdce ..
takze kolik vozis ty?
takze takovej Chris Akrigg asi nebude moc technickej jezdec kdyz jezdi 440 co
jen říkám že zední stavbu uvítá každej technickej jezdec ..
zadni stavbu uvita asi kazdej jezdec.-)
jo tak konečně jsem napsal něco co by odpovídalo co ? :D
Taky je to technickej antitalent… povidal strejda.
Myslíš něco takovýho?
to nemá moc krátkou zadní stavbu ;)
A ted, jak na tom jezdis ty XC vyjizdky?
nene :D to si plánuju koupit .. XC vyjížďky jezdím na trochu delší zadní stavbě to kolo je tak o 4cm dál od trubky na sedlovku :DDD
ale ten rám chci kvuli pevnosti a tomu snížení ..
Preloz, prosim, do srozumitelne cestiny, co jsi napsal. Nedava to smysl.
je to tenhdle typ rámu jen je v 17"
takže je mnohem nižší i :)
Na to že tu nejsi ani 14 dnů, tak jedeš slušný bomby…
to jo ..
už kolikrát jsem si řekl .. na to odpovídat nebudu .. a teď jsem si řekl tak já neco napíšu .. a pak jéje neměl jsem :)))
njn ne už nechci odpovídat .. :)
Kolik těch XC kol máš ve svých 17 letech odježděno že poznáš každej milimetr délky?
jedno :)
jen říkám to co čtu ale to se ani tolik nepíše o XC ale všeobecně že kratší stavba je dobrá ne doost věcí. málokde je k ničemu :) jen do kopce abys nešel na zadní při každým šlápnutí… nic jinýo mě nenapadá
Tak ale tohle je o mnohem víc aspektech než jen o zadní stavbě, třeba taky uhel sedlovky. No a když je jezdec technickej neuměl, tak mu sebedelší stavba nepomůže.
Lepší je hodnotit celkový dojem z kola než jen milimetry na papíru.
to máš pravdu no ..
jen jsem chtěl říct, že krátká zadní stavba je dobrá při hraní si na kole což chci dělat .. (dělám)
jo do kopce je dlouhá z.st. dobrá vždycky ..
ano řeší se hodně věcí a každej má rád něco jinýho :) já všechno co jsem napsal byl můj názor jak to vidím já ..
Já osobně bych fulla nechtěl protože jezdím spíš krátký vyjížďky po rovinách (jezdívám směr třeboňsko a to je placka) tam kopců moc nenajdu :) na to abych měl sjezďáka s 160 mm vepředu i vzadu :D, bych musel mít auto…
Proto jsem obecně pro pevňase s zdvihem 100mm a na zaskákání bunnyho a pojezdění Dirtů a krátkých vyjížďěk po lese i silnicích to zatim stačí .. chci si pořídit ten červenej rám co jsem posílal vejš až postavíme pořádný jumpy a třebas mě chytne jen ten DJ :) :)
Sjezdák na 160? To je dneska spíš takovej trailbike. Nečekej ale od Dartmoora buh ví jaký pohodlí na vyjíždkách, na to to kolo není. A dej si pozor protože ten Dartmoor se děla ve dvou variantách délky.
jj ten rám co chci je ve velikostech S a L (chci 26Player)
Nahore jsi napsal, ze jsi mel jen 1 kolo. Takze nevis, co delas a co chces delat. Jako fakt.
Boze. Vis, ze treba Merida 96, ktera se ted slavne bude vracet, ma zdivh jen 96 mm vzadu?
Ty jsi fakt pripad. Jak ze Sodomy Gomory, jak si sel koupit iPhone do Prahy a strikl si z toho do zupanu.
160mm sjezdák :D
Gwin jel předloni afriku na epicovi, tuším, takže zas ůplně blábol to není :)
aha, ne epic, enduro…proc tu sakrys neni edit? x/
160mm je sjezďák spíš do čech .. ok sjezďáky maji 200mm ale to bych řekl je na mě moc já dával příklad co bych já možná koupil kdybch měl hory zarohem :))) lepší 160mm když vážím míň a vejškově nejsem nijak obří .. jo na 100 kilovýho a 190cm+ jezdce by to bylo akorát :)
Zdvih s vejškou ani váhou nemá moc co dělat.
Ted vazne.
Co fetujes?
Alternativa 2 – nepredepsal Ti doktor nejake prasky, ktere sis zapomnel vzit?
Podle tve teorie mych 170 cm a 72 kg by melo jezdit jen na silnici, protoze i zdvih 80 mm je moc.
nepochopil jsi co jsem tím chtěl říct..
říkám že jsou lidi co jim stačí díky svojí váze (70) 160mm, že díky váze to utlumení bude dopadat podobně jak u 100kg na 200mm zdvihu
já se tu nebudu dohadovat .. zbytečně :)
Zdvih vubec nezáleží na váze ani výšce. Asi bereš slušnej matroš čeče.
Mám necelých 70kg a na sjezdáku bez problému využiju celej zdvih :-)
to jo :) ale věř že by ti klidně stačil těch 160mm když bys chtěl :)
samozřejmě že nezáleží zdvih na vejšce a váze :)
jen lehčímu by stačil klidně zdvyh menší :) podle toho taky na co :)
lehčí DH se dá i na enduro kole :)
jáj říkám si to furt .. kéž bych vám to mohl říct slovně když něco napíšu tak často to nikdo nepochopí :D protože to napíšu blbejma slovama a hned je to v prdeli pak to vy poberete jináč než jsem to chtěl říct …
jo jedu na řízkách se salátem :) bůch ví co do toho mamka nasypala :)
Nestacil. Ver tem, co maji najeto trochu vic nez ty.
no já usuzuju podle kámoše .. okej tobě taky věřim ;) kámoš jezdil DH s 170 vepředu a 160v zadu a říkal že to ml radši než 200mm podle toho tady teď píšu :) ale nemyslím že by objel ty nejtěžší sjezdy ,.. na českou klasiku mu to prej stačilo :) teď jsme s ním na praxi mluvil :)
Ty si myslíš, že vidle a tlumiče maj jednu jedinou univerzální tvrdost?
až tak blbej nesem ;)
vzduch si foukneš jak chceš .. a pružinu můžeš měnit :) stačí ? :D
No pak nechápu, proč máš představu, že lehkej člověk nevyužije 200 mm zdvih.
využije ale zbytečně má těžší kolo … každýho věc na čem sjede sjezd kdo se nebojí veme to co říkám ..
Kdo se nebojí, tak může jezdit třeba na celopevňáku, ale furt to nebude mít nic společnýho s váhou jezdce.
okej .. tak ne .. :)
ale četl jsem to na pinkbike nevim překládal jsem to na googlu
kdo ví … ale určitě se na 160mm dá jezdit nějakej českej DH přece jen 4cm nejni až tolik moc že by se to nedalo :)
To se určitě dá, ale přesto je blbost označovat něco za „160 mm sjezďák“, protože 160 mm kola nejsou sjezďáky.
to zas ne no :)
Českej DH pohár na 160mm? Hahaaaaa, tak můžeš být první. Jestli nebudeš poslední tak jen kvůli DNS/DNF jezdcům.
Můžem taky XC jezdit na 60 a ne na 100, vždyt ty 4 cm nejsou tak moc. A vůbec proč jezdíme na odpružených kolech?
ale dá se to ne ? :D to víš že si člověk užívěvětší zdvih .. :D na redbull rampage se divím že nemaji větší zdvihy než je 200mm to pak 160mm může bejt na nějakým normálnějším DH v celku podobné :) ale když se řekne sjezďák tak je pravda žse i hned nevybavím 160mm zdvihu ale těch 200 to zas jo :D
Dá se to..... i třeba se 140mm…
Tak já bych za asi některý závody čp dh na 160mm xcčku klidně jel.
Prosim Te, ty mu radeji nic nepis.
Pro Tebe je 160–160 XC, jenze to, ze jsi ted z jineho sveta, mu nedojde :( :-D.
Jeste tady psal, ze zalezi na hmotnosti jezdce, jestli si na sjezd vezme 160 anebo 200…
Vidíš, a já sem lehký žejo :-D
To mozna jsi taky :-D.
Sis tocil kabelkou na E55, jo? :-D :-P
Nak to kolo zivit musim no! :D
Posli foto :-D
Hrozne sem chtel se zahrabat do fotek, 100% bych neco trefnyho nasel. Bohuzel sem z toho toceni kabelkou uplne unavenej.
Skoda.
A kdo je nejcastejsi klientela?
Doufam, ze ne Dojcove :-D
Není tak dávno co byla kategorie pevných kol na sjezdových zavodech u nás poměrně našláplá :D.
Ja nevim, jestli ruzovej, zelenej, a novotnak znamena naslapla :D Teda co do celkovyho objemu kouli, tak urcite, ale pocetne bych nerek :D Ale neni to tak davno co sem zacal jezdit, takze sem asi ty zlaty leta promeskal :)
já myslel tak 7–10 let zpět :D, to ještě na závody ani jeden z nich nejezdil :D, někteří hardtaileři poměrně tvrdošíjně odmítali fully, dokud teda nezestárli a nezačali je bolet záda a kdo ví co ještě.
když Martyn Ashon toto jezdí na silničce tak já na dirtu Redbull rampage :D :D
ano vím že to jsou povedený pokusy který zkoušel pár dnů/týdnů :D
A vis, jak Marty dopadl?
ne to nevím jen jsem viděl doost videí jak padá :D .. pádů musel míít hoodně ..
:(
aha :( :( tak to si ještě užíval toho co mu nechybělo ale teď chybí :(
sport je prostě rizikovej no .. s tím se už počítá … :(
Jen abys vedel… A nemlel tady kraviny.
3 kila není zas taková hrůza, na to jakou práci ty vidle odvedou…očividně si nikdy sjezdovou trať nejel…jasně, střelec zajede i na vratech od chlíva, ale…jestli jsem byl v 17 taky takové jelito, jsem rád že fóra tolik nefrčely :D
nejhorší je že něco špatně napíšu a hned se toho chytí ostatní na tom troskotám :D kdybych vám to mohl říct v reálu tak by to bylo mnohem lepší !! :)
Problém je, že co tak bokem koukám… snažíš se tu „učit orly lítat“ ;-) … v tom je ten zádrhel.
Každopádně to jde s věkem, jezdi a neteoretizuj ;).
Winter is comming … to budou témata :) …
jo máš pravdu radši budu jezdit .. :D
asi lepší než o tom jen kecat :)
+1
To se dohadujes zbytecne, protoze meles kraviny. Jinak to uz napsat nejde.
Zdvihy se voli podle discipliny/Kde jezdis.
Ja se dostanu u 160 i u 200 na doraz, stejne jako 100 kg borec.
Ted na to koukam.
Neodjel na 160–160 Patriotovi jeden zdejsi uzivatel Sudety?
Ze je to jen kolo do auta…
řekl bych že každej má jinej vkus.. a každý preferuje „tu nebo tu“ věc
jsou borci co jezdí all mountain a enduro na pevňákách a vepředu 150 160 zdvihy… i to jde a vůůůbec jim to neberu ! :)
Spis si myslim, ze jsi totalne mimo.
Ty kola se 150–160 vepredu jsou na to Enduro postavena. Cti – maji udelanou Geometrii ramu tak, aby vyhovavala pro danou vidlici a styl jizdy.
A i tak, tady placas silene kraviny.
no vždyť … ale jen říkám že by ti 160 vepředu i vzadu stačilo na sjezdu když na enduru maji toto to jsem ti tím chtěl říct ..
Nestacilo. Staci Ti to napsat uz takto?
Mám 150mm vepředu na XC a docela mi to sedí. Rám je na 130mm, ale na jiný rozměr kol, takže počítá s vyšší zástavbou.
Spešl je ctyřčep, trek je kočkopes, zbytek kol ve videu je buď jednočep, nebo vpp (slavné maestro)…ukazují tam stejné systémy a dělají z toho obrovskou vědu…tak hloupé marketingové kecy nemá snad ani apple
+1 :DDDD tak to si zabil :D
VPP je taky čtyrčep. Bud se zadní osa pohybuje po kružnici a je to jednočep nebo po křivce a je to čtyřčep.
To že tam jsou 4 čepy neznamená, že je to čtyřčep…v te tvoji teorii by byla i kona čtyřčep, a je to páklý jednočep
Ta jeho teorie je naprosto správná. Ta tvoje Kona je přepakovaný jednočep a kolo se tam pohybuje pořád po kružnici, jelikož mezi hlavním čepem otáčení a zadní osou se žádný další čep nenachází…
Myslel jsem tu teorii o pučtu čepů…rozhodně se VPP neda nazvat čtyřčepem, je to proste VPP
Aha… A DW Link je taky VPP? Co takové Maestro? Ono je to blbé, ale i těmhle systémům se obecně říká čtyřčep.
VPP je zcela jednoznačně čtyřčep, jen to není jako Spešl FSR/horstlink, ale VPP.
A i tady by se to pomalu dalo sloučit. VPP je jen trošku extrémnější provedení horstlinku, kdy byl horstlinkový čep posunut jen trošku blíže ke středu :-)
Tak si příspěvek na který reaguješ přečti znovu a lépe. Pohybuje se zadní osa u Kony po kružnici? Pohybuje. Jak by to tedy mohl být dle Listera čtyřčep?
Lister to definoval zcela přesně, jak to opravdu je.
Takže mi tvrdíte že VPP je čtyřčep? To je pro mě zcela nová informace
Ano je to varianta 4cepu a vzniklo to z důvodu vyhnutí se patentu na horstlink. Především u amerických značek, v Evropě se to moc nemuselo řešit
Zapamatuj si jednoduše, že pokud je mezi hlavním čepem otáčení u středu a osou zadní stavby jeden další čep, tak je to vždycky 4 čep, a pokud není, tak je to vždycky jednočep, ať má ta stavba reálně čepy tři nebo osm.
:D
tak počítej
Tak ale když víš, co je pod tím uchycením zadní stavby schované, tak víš, co to je za systém. Samozřejmě záludnosti se najdou (Yeti, GT)
Tohle bude neco jako ma Yeti, nebo to je jeste neco jineho?
:D
a já pracně mazal loga
Popravdě sem překvapil sám sebe, že sem to rozpoznal:)
Super :-)
Tohle jsem ani neznal.
Jednoduše ta velká ložiska tam mají stejnou funkci jako malá vahadla u jiných virtuálů.
Neměl jsem ani puštěný zvuk, nevím jestli tam mají ještě nějaké chytré komenty. Na první pohled mi jen zaujalo, že je to celé postavené na vyložené lži ohledně tvaru křivky po které se pohybuje zadní kolo.
Pro zajímavost 3× reálné křivky tří systémů z videa. Nějak jim to v tom srovnání ve videu s realitou ani trochu nesedí :-)
V reálu vliv samotného tvaru křivky je naprosot nepodstatný vliv jak se křivky až na pár vyjímek nijak znatelněji neliší i když jde o pohyb přesně po kružnici pro jednočep a pohyb, který není přesně po kružnici pro čtyřčep. Oproti tomu je tam spousta jiných zásadních faktorů, které ovlivní chování zadní stavby.
A ještě doplnění co je co (co by se na první pohled ani nepoznalo):
chtelo by to narvat do stejneho grafu, protoze tvar sice stejny ale na osach grafu uplne jine ciselne rady…
Stačí se podívat na nějaké konkrétní body ve stejném zdvihu. Ty křivky jsou téměř stejné. Tady ještě ve stejném grafu. Navíc jsem vyhodil Stumpa a dal Epica, aby bylo vše na ± stejném zdvihu. A vše jsou 29", pro relevatní srovnání.
Nepatrné rozdíly tam samozřejmě jsou, jak pouze v jednom případě je to čistá kružnice.
diky, tohle je mnohem lepsi!
http://linkagedesign.blogspot.cz/
nuff said.
teď když tu čtu ty svoje příspěvky.. tak se mi chce brečet.. :)
Clapče, po roce už to nemá tu sílu :-)