tlumič DT Swiss - výměna oleje

41 nepřečtených
  • Japhy

    Zdarec, nemáte někdo zkušenosti jak řešit v domácích podmínkách pomlaskávání tlumiče (=vzduch v olejové komoře)? Udělal jsem základní rozborku, ale nedostal jsem se dál než k přiloženému obrázku. Vzhledem k tomu kolik ten tlumič má pravděpodobně nalítáno ho nechci za plnou pálku posílat oservisovat. Jen bych potřeboval vědět jaký olej doplnit a hlavně kdy se do té olejové komory dostat.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Zdyn  

      Tak servis doma jde, ale není to úplně jednoduché.

      Je třeba adaptér na nafoukání olejové části, tam se dává cca 300psi ideálně dusíku, ale normální vzduch je také možno použít.

      Pak je také trochu problém dokonale odvzdušnit olejovou komoru.

      Jinak jednoduchý postup:

      vypustit dusík (ventilek u spodního oka)

      rozšroubovat tlumič (černá a stříbrná část-v přípravku)

      vyměnit olej, případně těsnění na pístku

      vrátit pístek do správné hloubky

      nalít olej, odvzdušnit

      zašroubovat tlumič

      natlakovat

      smontovat vzduchovou část

      0 0
      • Reed  

        hm, tak to jsem zvědav, zda pak bude opět fungovat :-) tohle je Rada nad zlato :-)Mimochodem dolů se fouká 35 Bar dusíku. Tak by mě zajímalo, jak ho tam tlákneš :-) Jinak tlumič se kompletuje v olejové lázni !

        0 0
        • Vilém  

          Tlaknes ho treba pumpickou s vhodnou redukci.

          Vcelku jsem koukal, ze ma ted RS v servisnich manualech i repas tlumicu, tak tam muzes kouknout, jak to delaji.

          kdyz jsem jednou delal Vanillu, tak jsem to taky delal pod hladinou oleje, vyslo to v pohode, zavzdusnenej nebyl.

          0 0
          • Reed  

            však v pohodě, každý dle libosti :-) Já osobně raději zaplatím a´t vše funguje :-)

            0 0
            • Vilém  

              Jasny, ja byt na jeho miste, tak se do toho taky nepoustim. Evidentne nema moc potuchy oc jde a pripravky k tomu potrebne zcela jiste nema. Vyrabet je se nevyplati, to radsi do servisu a mam to se zarukou atd.

              0 0
        • Zdyn  

          Když se to udělá správně, tak to bude fungovat tak jak má. Sám mám na jednom kole DT tlumič a po mém servisu běhá lépe, než nový. Servis tlumičů na kole naní nic tak složitého.

          Použití dusíku pro mně není také problém, ale přeci jen je jednodušší použít normální vzduch, kór když chci s tlakem laborovat. On tam takový rozdíl není, vždyť ve vzduchu je ho cca 80%. Jen těch 35bar je moc. To je cca 5000 psi a tolik teda nedávám. Ani jiní výrobci tokik nedávají. A od DT mám info právě těch 3000psi, ale třeba se mýlím.

          Kompletace tlumiče v oleji je samozřejmě možná, ale jde to i jinak.

          0 0
          • Vilém  

            Neupsal ses trochu v tech nulach?

            0 0
            • Zdyn  

              Jéé jasně, díky. Patří tam 500 a 300 psi. Něco tady přepočítávám a pracuji pořád s Mpa, tak jsem se pomýlil.

              Všem se omlouvám za mystifikaci.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • Specík  

            Dusík se používá kvůli tomu aby olej nenapěnil, se vzduchem to asi nebude ono – fungovat to bude, ale ..

            0 0
            • Vilém  

              Nj, ale on tam vetsinou je plovouci pistek, takze to spolu do styku vubec neprijde.

              0 0
              • Specík  

                Tktj, většina servisáků tvrdí že jedině dusík, ale je jasný že jim jde o kšeft :)

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • StuntJ  

              A já myslel, že je tam dusík, kvůli chemické stabilitě a netečnosti …

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Specík  

                Ono tam důvodů (kdo ví asi opodstatněných) může bejt víc. Jak jsem zjistil, že je to pod takovým tlakem, tak jsem se do toho vrtat nechtěl ani o tom moc nezajímal, s tim pěněním jsem to slyšel od technika u Žitnýho.

                0 0
            • Zdyn  

              U běžných tlumičů (na kolech u všech)je olej od plynu oddělený plovoucím pístem. Přes něj plyn tlačí na olej a tak zabraňuje pěnění oleje.

              Dusík se používá z toho důvodu, že je to inertní plyn a dodává se chemicky čistý, bez nečistot, vlhkosti, atd. Tím pádem je v tlumiči vždy prakticky stejné médium, a nemůže docházet ke korozi. K té však normálně nedochází ani se vzduchem.

              Někteří výrobci vzduch pro stejný účel používají standardně.

              Troufám si tvrdit, že není v lidských schopnostech při jízdě odhalit rozdíl, je-li tlumící část tlumiče plněna dusíkem nebo vzduchem.

              0 0
              • mxv  

                moh bys mi vysvetlit, jak tam dostanes olej bez te lazne tak, aby tam nezbyla ani bublinka vzduhcu a nepomlaskavalo to, jak pise zakladatel? mi se to bez lazne nepodarilo..

                Jinak silne doporucuju vsechny tesneni rovnou vymenit za levne z loziskovych obchodu, protoze mi ty original shity vydrzely tesnit jen pul sezony.

                0 0
      • Japhy  

        Hm, dík za rozepsaný postup, asi to přehodnotím a někam pošlu. Kdyby tam nebylo těch 300 psi, ještě bych o tom uvažoval.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.