• Vercha

    Ahoj,

    prosim o radu. Kupuju tohle kolo – http://www.zamo.cz/…e/23623.html a premyslim… :-)

    Je tam tlumic FOX Float R 165mm, tzn. pouze zakladni model. Vyplati se priplatit a nechat ho vymenit aspon za ten o rad vyssi ktery uz ma zamykani? Nebo ProPedal funguje dobre a neni treba zamykat???

    Predem moc dik za nazory a rady.

    0 0
    • pitos  

      jestli chceš zamykání tak to smysl nemá protože tlumič o řád výše také žádné zamykání nevede…ostatně jako už žádný fox tlumič.Je pouze propedal.

      0 0
    • Miro LP  

      z vlastnej skúsenosti konkrétne na X-control od LP je propedal zbytočnosť … FPS2 (obdoba VPP) stuhne pri zábere dosť znateľne a to i pri SAG-u 25% je to dané spodným ramienkom zadnej stavby … takže jednoznačne Float R bude stačiť dostatočne (napokon prečo nedávaju ani na LP X-control 910 tlmič s Propedalom?) … toto sú moje skusenosti po 1,5 roku jazdení X-controla

      0 0
    • tomfree  

      Ten tlumič je optimalizovaný pro ten rám a pohupování potlačuje vpp system,takče lock netřeba,i top model má stejný model tlumiče,jinak supr výběr.

      http://www.zamo.cz/…e/23626.html

      0 0
    • Pedro RB  

      Spíš bych připlatil za tlumič s vypínatelným ProPedálem. Tenhle bude pružení prznit i když budeš chtít aby to žehlilo..

      0 0
      • Miro LP  

        tlmič s vypínateľným Propedalom – RP23 kupovaný v autorizovanje predajni alebo ako samostatný kus bude mať nadstavenie compression tune na maxime … v otvorenom režime sa teda bude správať rovnako ako Float R s compression tune na minimum a na X-control sa montuje myslím ten s nadstavením na minimum (niesom si istý možno stred) takže s týmto súhlasím len ak by mal konkrétny RP23 mať compression tune na minime prípadne stred inak je to zbytočná investícia a neoplatí sa … Float R ktorý je na biku je upravený aby fungoval tak ako má (úroveň compression a rebound tune)

        0 0
        • MlokCZ  

          To je pravda, ale i kdyby vzal RP23 s compression tune na max, tak přeci není problém si ho nechat předělat na compression tune na minimum (nebo klidně ještě kousek pod minimum, kam to až lze nastavit).

          Já bych osobně tento systém bral jedině s RP23 s compression tune na min. nebo lépe ještě na míň (nejlépe upravený v TF tuned). Tedy já bych takový tlumič chtěl na každou zadní stavbu, ale u některých jiných zadních staveb bych to s Rkový tlumičem s compr. tune na min. přežil, tady ale ne.

          Ale je to na výběru každého, když existují i občasné vyjímky, kterým sedí tlumiče s compression tune na max…

          0 0
          • Miro LP  

            potom áno po úprave už tam rozdiel bude ale koľko to vyjde spolu je druhá vec a či vôbec je pre niekoho podstatné podstúpiť výmenu ktroá vyjde pár tisíc navyše … samozrejme to už od nás nezáleží

            0 0
    • gargamel  

      Jak již bylo výše zmíněno, tak LP x-control lock, nebo propedal nepotřebuje.

      Já mám v plánu vyměnit tlumič z důvodu velké progresivity. S origo tlumičem nevyužívám celý zdvih, tak proběhne výměna a doufám, že změna bude znát..:-)

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud vezmeš Foxe s high volume komorou (což si myslím, že by bylo ideální), tak rozdíl bude určitě znát hodně.

        0 0
        • gargamel  

          Jj, sehnal sem fox rp23 s high vol. komorou, ale má kompresi na max, tak ho nechám asi přenastavit.

          0 0
          • misak.kadlec  

            Kde by se přestavení compresion tune nechalo udělat a kolik stojí? Ta moje nová Meridka má taky na max a myslím že to bude naprosto nevyhovující. Ještě jsem to teda moc neprjel ale mám z toho posit, že ten tlumič na open stejně jako na ex spešlovi fox triad na prpedal. Vím že se tady hodně píše o tf tune, to je myslím anglie a určitě to nebude nejlevnější.

            0 0
            • mar_tin1  

              na slovensku v slovkolexe (dovozca foxu) – cena okolo 2000, inak asi len tf tuned cena 120gbp…

              0 0
            • gargamel  

              Anglie je možnost, ale poměrně drahá a zdlouhavá.

               

              Ještě jsem zjišťoval v pražském bikelive a podle jejich odpovědi to jsou schopni předělat v ceně kolem 1000,–. Měli by umět i změnit, nebo úplně vyřadit propedal.

              Dále se tady psalo o slovenském slovkolexu. Tam jsem taky psal a tam to vychází podstatně dráž než bikelive + pošta.

              Takže to určitě zkusím v bikelive.

              0 0
              • misak.kadlec  

                Kdy ho tam budeš dávat? Že by si posloužil jako pokusný králík, potom bych to taky zkusil :-). Co ty by si požadoval? Mně by zřejmě stačilo předělat compresion tune.

                0 0
                • gargamel  

                  Jj udělám ze sebe králika:-). Když to stihnu, tak ještě před vánocema. Budu chtít předělat  compression tune a možná bych uvažoval i o demontáži propedalu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Bikelive umí, jak už se tu dříve řešilo i jiná než ty tři standardní nastavení (je to soustava více planžet, takže možností jak to nastavit je mnohem více než 3) a tedy dle jejich vyjádření umí i hodnotu o něco menší než compression tune na minimu.

                    Pokud se to takto nastaví, tak už není k ničemu rušit propedal a rozhodně bych ho tam nechal (používat ho nemusíš, ale sem tam se hodit může a ničemu tam nevadí). Nechat si vykuchat propedal by mělo smysl pouze u Rkové verze.

                    0 0
                    • gargamel  

                      Máš pravdu Mloku, asi bude lepší propedal zachovat. Bude mimo provoz, ale bude tam. i kdyby se třebas někdy tlumič hodil na jinej bajk, tak by se mohl hodit…

                      0 0
              • gargamel  

                Takže tlumič už mám osazen na biku. V Bikelivu to bylo hotový asi za 2dny. Nechal sem předělat kompresi z max na min. Ještě jsem nezvládl otestovat v terénu, ale díky high volume komoře mi tlumič chodí o cca 6mm víc do zdvihu, než původní, takže zatím spokojenost…

                0 0
                • Pedro RB  

                  takže ti kromě komprese vyměnili i standartní komoru za HighVolume? a na kolik to dohromady vyšlo?

                  0 0
                  • gargamel  

                    Ne, sehnal jsem tlumiš s high komorou, takže mi předělali jen kompresi. Cena byla i s vložkami do tlumiče asi 1100, takže předělávka cca 800..

                    0 0
                    • Sobi  

                      Promiň budu mít fakt blbou otázku, ale jak poznám jaká je tam komora?

                      0 0
                    • Sobi  

                      Mám pravě komresy na max a chtěl bych taky na min…

                      0 0
                • siskin  

                  Máš už otestováno? Taky přemýšlím o úpravě tlumiče rp23(rád bych citlivější) změna z max. na min. a zajímá mě jak velký rozdíl v citlivosti mezi těmito polohami je. Máš už nějaké porovnání? nerad bych vyhodil 1000kč za změnu kterou ani nezaregistruji­..pokud bude zlepšení řekněme cca20% a více tak do toho půjdu.

                  0 0
                  • siskin  

                    uups ,dotaz byl na Gargamela

                    0 0
                    • Lišák  

                      Ptal ses Gargamela. Všimni si, že u Tvého dotazu je: „(^ odpověď na 7× ^)“

                      0 0
                      • siskin  

                        máš pravdu ,tohle jsem přehlídl

                        ,ale odpovědět může samozřejmě kdokoliv další kdo má co říci k tématu :-)

                        0 0
                  • gargamel  

                    Už jsem testnul…citlivost tlumiče je pěkná, ale nemám srovnání s neupravenou kompresí, protože jsem ho dal upravit hned jak jsem ho koupil. Nicméně zdá se mi o něco citlivější než origo tlumič Lapierre a hlavně jsem si díky HIGH VOLUME komoře trochu pomohl ke zdvihu. S origo tlumičem jsem díky progresivitě rámu nevyužíval dostatečně zdvih. Teď mi chodí zadní stavba o cca 6mm na tlumiči více do zdvihu.

                    0 0
                  • prtavec  

                    v BikeLive jsem nechaval upravovat tlumic z MAX na stred. Citlivost je o poznani lepsi, ale prijde mi, ze chodi i ochotneji do zdvihu, takze jsem zacal foukat o cca 10–20psu vice, mozna je to ale zimou.

                    Oproti puvodnimu stavu uz nepocituju vyraznou hranku pri prejeti prvni nerovnosti. Proste tlumic krasne pracuje. Na MIN jsem nesel, protoze jsem si upravou nebyl uplne jist.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Teplota přes zimu udělá dost, to je až 10% rozdílu tlaků, takže pokud foukáš vždy v teple doma, tak je o těch 5–10% (dle aktuální teploty) více nutno foukat. Jednoduše rozdíl teplot 30st. je právě těch 10% rozdílu tlaků. Na kolik cca psi foukáš? To jen pro představu, kolik je těch 10–20psi v procentech a tedy jak moc z toho by mohla dělat teplota.

                      A změna compression tune to malinko také ovlivní, ale ani změna z max na ještě méně než min (úprava v TF tuned) se ani nevyrovnala tomu, co dělá teplota v zimě.

                      V součtu obojí v zimě pak ale může už udělat docela dost.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ještě doplním, že pouze kvůli změně komprese jsem přifukoval 5psi při foukání kolem 130psi, tím jsem dosáhnul ± stejného využití zdvihu s tím, že v prvních 2/3 chodí nepatrně ochotněji do zdvihu (takhle mi to sedí). Pro stejné chození do zdvihu bych musel přifouknout o 10psi na 130psi. Testováno pro stejné teploty venku ve stejném období.

                        Změna z max na střed bude v tomto ohledu znát ale určitě méně než ta moje změna.

                        0 0
                      • prtavec  

                        Naposled jsem s neupravenym tlumicem jel 24.12. a to byl foukan na 190psi. Na leto jsem vozil kolem 170–180, presne nevim.

                        Po servisu tlumice jej ale foukam na 200–210. Tlumic (ani vidli) nefoukam podle predepsanych hodnot, ale podle toho, jak moc chodi do zdvihu. Tlumic foukam tak, aby pri seskoceni z obrubniku mel tak cca 5mm rezervu v chodu.

                        Tlumic mel ale od vyroby drobnou vadu, na kterou se prislo az pri servisu (a rovnou ji odstranili). Jeden vodici teflonovej krouzek byl zdeformovanej a tlumic se o nej pridiral…

                        0 0
                        • siskin  

                          Díky za informace, dle těchto poznatku to vypadá že změna CT max-min ,bude poměrně výrazná(v citli­vosti) a proto také pošlu tlumič na úpravu.

                          0 0
                          • claid  

                            už jsem také nechal tlumič RP 23 upravit z CT max. na min. a potvrzuji že pocitově je to dost rozdíl, že tlak na tlumič pro utržrní do zdvihu je podstatně menší..

                            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.